evaT
Member
- Μηνύματα
- 1.953
- Likes
- 16.670
- Επόμενο Ταξίδι
- ?
- Ταξίδι-Όνειρο
- Ιαπωνία
Περιεχόμενα
- Κεφάλαιο 1
- Σχεδιασμός Ταξιδιού
- Μέρα πρώτη: Πάμε ένα ταξιδάκι Θεσσαλονίκη - Μαρακές
- Μέρα Δεύτερη: Εσσαουίρα – Η νύμφη του Ατλαντικού
- Μέρα Τρίτη: Ait Ben Haddou - Ψάνοντας (απεγνωσμένα) τον Brad Pitt
- Μέρα Τέταρτη: Ο δρόμος με τις χίλιες κάσμπες μέχρι τη Μερζούγκα και ...οι Clash!
- Μέρα Πέμπτη: Κερνάμε φοντάν στη Σαχάρα
- Μέρα 'Εκτη: Θες και δεν Fès
- Mέρα 'Εβδομη α': 'Ολη μέρα Fès
- Μέρα Έβδομη β': Magnificent Fès !
- Μέρα Όγδοη: Chefchaouen και τα βλέπω όλα μπλέ!
- Μέρα Ένατη: Rabat και τώρα Πρωτευουσιάνοι!
- Μέρα Δέκατη: Καζαμπλάνκα - Μαρακές, η μέρα της πόρτας
- Μέρα Ενδέκατη: Μαρακές - Αθήνα - Θεσσαλονίκη, 'Aλλος γι Αθήνα τράβηξε και άλλος για Τουλούζ.
- Απολογισμός
Μέρα Δεύτερη
Εσσαουίρα – Η νύμφη του Ατλαντικού
‘Όταν για 185 χιλιόμετρα δρόμου και μάλιστα απόλυτης ευθείας ο γούγλης σου λέει ότι χρειάζονται σχεδόν 3 ώρες, αντιλαμβάνεσαι ότι κάτι δεν πάει καλά. Το τι ακριβώς δεν πήγαινε καλά το βρήκαμε ευθύς αμέσως αφού ο μισός χρόνος χρειάστηκε για να καταφέρουμε να βγούμε στα πέριξ του Μαρακές.
Κάθε μισό χιλιόμετρο έχουν κυκλικό κόμβο όπου περνάει κυριολεκτικά όποιος προλάβει. Πετάγονται από αριστερά, από δεξιά, αλλάζουν κατεύθυνση ,αλλάζουν ρεύμα και γενικώς εξάγουν οδηγικό πολιτισμό. Ανάμεσα από φορτηγά και Ι.Χ. αναρίθμητα δίκυκλα, κάρα (!) αλλά και ποδήλατα, πολλά ποδήλατα όμως, δικάβαλα και τρικάβαλα με ανήλικα που δεν αγαπούν τη ζωούλα τους και με απανωτά ζιγκ ζαγκ προσπαθούν να προπορευτούν αποφεύγοντας την κίνηση.



Ο Τάσος τους στόλισε με τον Αλλάχ και το Ισλάμ να κυριαρχούν αναλογικά στο φραστικό του ρεπερτόριο και κάπως έτσι προχωρήσαμε και παρακάτω.
Το λες και επιτυχία να καταφέρεις να βγάλεις τη μέρα στους δρόμους τους και αναρωτηθήκαμε για τα ποσοστά των τροχαίων. Έριξα μια πρόχειρη ματιά από περιέργεια και ανακάλυψα πως ως περήφανοι ‘Έλληνες τελικά καταφέρνουμε να τους περάσουμε και σε αυτό!
‘Έχουμε το ένα τρίτο του πληθυσμού τους και τριπλάσιες απώλειες. Εκπληκτικό.
Βέβαια όταν πια κάποτε καταφέραμε να βγούμε στον ανοιχτό (λέμε τώρα) δρόμο, εκεί μας φρέναραν τα αυστηρά όρια ταχύτητας. Κι αν θες κάνε κι αλλιώς. Συνταγματική μοναρχία έχουν, ένα πράγμα που παράγουν σε αφθονία είναι στρατός και αστυνομία. Κάθε 3-4 χιλιόμετρα έπεφτες σε μπλόκο.
Αργά αργά λοιπόν και λίγο πριν φτάσουμε προέβαλαν τα αργκανόδεντρα, ⴰⵔⴳⴰⵏ , από τα οποία φτιάχνουν το γνωστό πανάκριβο έλαιο για τα μαλλιά (και όχι μόνο) . Σας το γράφω και στα Βερβέρικα για να πουλήσω μούρη και επειδή μας άρεσε πολύ η Βερβέρικη γραφή.
Μαζί με τα αργκανόδεντρα έσκασαν μύτη και οι διάσημες κατσικούλες – ηθοποιοί που λέει κι ο Αντώνης οι οποίες είναι δεμένες σε ειδική βάση στα κλαδιά των δέντρων και οι άτιμες ποζάρουν κανονικά για τους τουρίστες.


Δεν μας αρέσει η κακοποίηση των ζώων αλλά για τις συγκεκριμένες θα έλεγα πως δείχνουν να απολαμβάνουν τη δημοσιότητα! Κατσίκες ινσταγκράμερ.
Που είσαι εσύ κοπέλα μου;

Κατεβήκαμε και τις χαζέψαμε, περιέργως οι ιδιοκτήτες δεν ήρθαν καταπάνω μας με τη χούφτα ανοιχτή, αλλά δέχθηκαν μερικά ψιλά που τους αφήσαμε φεύγοντας.
Παρακάτω σταματήσαμε σε μια από τις πάμπολες κολεκτίβες γυναικών που κατασκευάζουν το αργκανόλαδο.
Μας υποδέχθηκαν εντελώς αυθόρμητα (not) με αυτό το καθόλου στημένο σκηνικό.
Argan oil Essaouira
Μας εξήγησαν πως παρασκευάζεται το λάδι αλλά ο Τάσος που είναι μεγάλο νούμερο, επέμενε να μας τα πει ο ίδιος.
Argan oil Essaouira
Εγώ έχω να πω πως σε κάποιο σημείο της παρασκευής του το αργκανόλαδο μοιάζει πολύ με πολύ παχύρευστο μέλι, μας έδωσαν ψωμάκι να δοκιμάσουμε και ήταν πεντανόστιμο και επειδή στο μεταξύ είχε πέσει λόρδα την ώρα που η κυριούλα γύρισε την πλάτη της, εγώ πήρα δυό τρείς μπουκίτσες ακόμη και το έριξα στις βούτες.


Ψωνίσαμε τα λαδάκια μας και η μικρή αυτή παράσταση έλαβε τέλος. Σειρά είχε η όμορφη Εσσαουίρα που μας ενθουσίασε. Τόση πρεμούρα να ξεχυθούμε, που ξεχάσαμε να βάλουμε ένα σημάδι εκεί που παρκάραμε το αυτοκίνητο.
Η Μεδίνα εδώ είχε έναν νησιώτικο αέρα! Μνημείο παγκόσμιας κληρονομιάς (και αυτή) της UNESCO, λιγότερο δαιδαλώδης από τις υπόλοιπες πόλεις-δεν χανόσουν καθόλου.



Η όλη ατμόσφαιρα αποτέλεσμα χρόνιας αραβικής, Βερβέρικης και Αφρικανικής επιμειξίας και επιρροών της προσέδιδε έξτρα γοητεία.



Δικέφαλο κοτόπουλο κανείς;;; (γκούχου γκούχου...τυχαίο




'Ελληνες είστε ε;

Αλλά βέβαια σήμα κατατεθέν της πόλης είναι το χαρακτηριστικό ψαρο- βρωμολίμανο με τις μπλε βαρκούλες.
Πρώτα περάσαμε από την απλωτή παραλιάρα Ατλαντικού όμοια με αυτές που έβλεπα στην Λισαβόνα. Με τους σέρφερς, γιατί τι άλλο να κάνεις σε παγωμένα νερά με τόσο κύμα.

Το ψαρολίμανο με τις βαρκούλες είναι πολύ γραφικό τόσο στο μάτι όσο και στο φακό.





Το χαζέψαμε πανοραμικά και μετά περπατήσαμε ανάμεσα στις βαρκούλες.
Εκεί με είδε ένας μαροκινός μπάρμπας-βαρκάρης και του γυάλισα. ‘Ελα μου λέει στη βάρκα μου να σε φωτογραφίσω. Μάταια πάσχιζαν τα αγόρια να με βγάλουν καμιά καλή φωτογραφία, ο ένας δεν βλέπει κι άλλος (δίκαια) μου την έλεγε τι να τραβήξω που πήγες και φόρεσες μπλε μέσα στα μπλε! Ένα με το περιβάλλον έγινες.
Αλλά εγώ επέμενα. ‘Εχω ένα ίνσταγκραμ (της πλάκας) για να βάζω καμιά φωτό από τα ταξίδια να χαίρονται οι φίλοι μου.
‘Έτσι δέχθηκα την πρόταση του μαροκινού-σαλιάρη-βαρκάρη που μου με βοήθησε να ανέβω στο πιο ψηλό σημείο της βάρκας και το είπε ο άνθρωπος « πρόσεχε μη γλιστρήσεις» . Στα γαλλικά μεν αλλά το είπε.
Σαν τη Βουγιουκλάκη στη Μανταλένα πόζαρα και καλή φωτογραφία ΔΕΝ βγήκε, επιπλέον στο έβγα πήρα έναν απερίγραπτο μπίστο…Αν δεν είχε σακιά στο πάτωμα θα με έτρεχαν στο ΚΑΤ Μαρόκου.
Ευτυχώς όμως έπεσα στα μαλακά και το μόνο που τραυματίστηκε ήταν η αξιοπρέπειά μου.
Ο ανθρωπάκος έτρεξε να με βοηθήσει να στυλωθώ, που με μπάνισε ολόκληρη γυναίκα με δυό πόδια και δυό χέρια και κόντεψε να με βγάλει ΑΜΕΑ, ενώ τα δικά μου τα γαϊδούρια έβγαζαν απανωτές φωτογραφίες μην τυχόν και ξεχάσουν το συμβάν!
Ωραία ήσουν λέει όπως έπεφτες ήταν φυσικό! Ου να μου χαθούν.


Επικός ο μπίστος

Το ξαναβρήκα όμως

Οι ψαράδες και η βαβούρα ήταν λίγο παρακάτω. Από τη μια οι βάρκες και τα δίχτυα κ από την άλλη πάγκοι με κάθε λογής ψάρια και κάτι άλλα περίεργα αλιεύματα, λασπούρα, σκουπίδια και ψαρίλα και την ίδια ώρα λίγο παραπέρα είχαν πάρει φωτιά οι ψησταριές και πρόχειρα τραπεζάκια που υποδέχονταν το πολύχρωμο μπουλούκι των τουριστών που είχαν πέσει με τα μούτρα στους φρέσκιους ψαρομεζέδες σε τιμές μπέργκερ (στις χώρες τους) .



'Ιου


Παρότι εγώ με τα ψάρια είμαι μαλωμένη το όλο σκηνικό ήταν εντελώς αυθεντικό και ελκυστικό αν και τα κακά νέα είναι πως έχουν ήδη ξεκινήσει την κατασκευή μια πιο τακτοποιημένης κατάστασης με μικρά μαγαζάκια που λογικά θα φιλοξενούν τους ψαράδες και την παραγωγή τους σε καλύτερες συνθήκες υγιεινής και λιγότερη μπίχλα.
Λογικό να θέλουν να αναβαθμιστούν και να καθαριστούν αλλά νομίζω πως μόλις τους πλύνεις και τους γυαλίσεις όλους αυτούς θα χαθεί το κατιτίς που τους ξεχωρίζει.

Δεν αντισταθήκαμε ούτε εμείς, μας ζύγισε μια ψαρούκλα τσιπούρα πελαγίσια, κάτι γαρίδες που λιμπίστηκε ο Αντώνης και μερικές υπερμεγέθεις σαρδέλες Ατλαντικού και τις πέταξε πάνω στη σχάρα.



Την κάναμε ταράτσα αλλά πολύ μας έλειψε πολύ ένα τσιπουράκι…Εντάξει δεν είμαστε από αυτούς που στο εξωτερικό γκρινιάζουμε διαρκώς που δε βρίσκουμε το φρεντάκι μας αλλά όσο να πεις, παραλία και φρεσκοψημένο ψαράκι το τραβάνε το ουζάκι τους….
Στην τελευταία βόλτα βρήκαμε ένα κάστρο.




Με ωραία θέα στον ωκεανό.




Η πόλη γενικά είχε έναν άλλο αέρα, έδειχνε πιο ανεκτική και χαλαρή άλλωστε παλιότερα διετέλεσε ως στέκι των χίππιδων κάτι σαν τα Μάταλα, πολύ θα θέλαμε να βλέπαμε και τη νυχτερινή της μορφή αλλά δεν είχαμε χρόνο για όλα, έπρεπε να επιστρέψουμε στο Μαρακές από όπου την επόμενη θα ξεκινούσε το μεγάλο οδοιπορικό προς την ενδοχώρα.
Αυτό βέβαια, αν βρίσκαμε το αυτοκίνητο αφού κανείς δεν σκέφτηκε να βάλει ένα σημάδι, μια πινέζα, κάτι…
Εγώ προσπάθησα να βγάλω μια άκρη μέσω του στίγματος του κινητού και όταν απέτυχα δοκιμάσαμε την οδό του Αντώνη που πρότεινε να βρούμε την αρχική διαδρομή κι έτσι το πήραμε από την αρχή. Μετά από 2-3 ακόμη ποδαράτα χιλιόμετρα η προσπάθεια απέδωσε και ξεκουμπιστήκαμε.
Η επιστροφή απίστευτα βαρετή, η κίνηση ήταν πια σχεδόν ανύπαρκτη-εκείνη την ώρα μάλιστα ξεκινούσε και το μεγάλο ραμαζάνι του Ισλάμ και οι δρόμοι ήταν άδειοι.
Πήγε να το πατήσει λίγο παραπάνω ο Τάσος μπας και κερδίσουμε λίγο χρόνο, στην επόμενη στροφή τον περίμενε ο καλός μας αστυνομικός και του έκανε σήμα, για έλα από δω παλικάρι μου να σου σφυρίξω δυό φωνήεντα…
Του έδειξε το ραντάρ ότι τρέχαμε με 94 με όριο τα 60…Ο Τάσος του είπε ότι δεν είδε τα 60 και ο όφισερ απάντησε κανένα πρόβλημα 40 ευρώ… Ο Τάσος που είναι τζέντλεμαν και δεν καταδέχεται να παζαρεύει τις τιμές και άλλα τέτοια ευτελή που κάνουμε εμείς η πλέμπα, είπε οκ ευχαριστώ και έψαχνε τις τσέπες να μαζέψει τα κατοστάρικα (400 ντιράμ).
Ο Μαροκινός μόλις κατάλαβε ότι έπεσε στην εξαίρεση το πήρε αλλιώς και άρχισε τα «πρώτη φορά στη χώρα μας κρίμα να φάτε πρόστιμο» και κάτι τέτοιες γαλιφιές και στο τέλος παζάρεψε μόνος του τον εαυτό του και λέει άντε δώσε 200 και φύγε…χωρίς βέβαια να συμπληρώσει κανένα επίσημο χαρτί. Εισαγωγή στη μαροκινή κουλτούρα.
Φτάσαμε στο Μαρακές κατάκοποι με το πόδι του Τάσου να πονάει ξανά έντονα μετά την ημερήσια χιλιομετρική καταπόνηση. Οι σκέψεις μου για νυχτερινές βόλτες και φωτογράφηση των κτιρίων πήγε άπατη. Το μόνο που κάναμε ήταν μια βόλτα στην μεγάλη πλατεία, ανεβήκαμε για φαγητό και χάζι σε μια από τις μεγάλες ταράτσες τα πάντα όμως ήταν υποτονικά


Last edited: