evaT
Member
- Μηνύματα
- 1.953
- Likes
- 16.670
- Επόμενο Ταξίδι
- ?
- Ταξίδι-Όνειρο
- Ιαπωνία
Περιεχόμενα
- Κεφάλαιο 1
- Σχεδιασμός Ταξιδιού
- Μέρα πρώτη: Πάμε ένα ταξιδάκι Θεσσαλονίκη - Μαρακές
- Μέρα Δεύτερη: Εσσαουίρα – Η νύμφη του Ατλαντικού
- Μέρα Τρίτη: Ait Ben Haddou - Ψάνοντας (απεγνωσμένα) τον Brad Pitt
- Μέρα Τέταρτη: Ο δρόμος με τις χίλιες κάσμπες μέχρι τη Μερζούγκα και ...οι Clash!
- Μέρα Πέμπτη: Κερνάμε φοντάν στη Σαχάρα
- Μέρα 'Εκτη: Θες και δεν Fès
- Mέρα 'Εβδομη α': 'Ολη μέρα Fès
- Μέρα Έβδομη β': Magnificent Fès !
- Μέρα Όγδοη: Chefchaouen και τα βλέπω όλα μπλέ!
- Μέρα Ένατη: Rabat και τώρα Πρωτευουσιάνοι!
- Μέρα Δέκατη: Καζαμπλάνκα - Μαρακές, η μέρα της πόρτας
- Μέρα Ενδέκατη: Μαρακές - Αθήνα - Θεσσαλονίκη, 'Aλλος γι Αθήνα τράβηξε και άλλος για Τουλούζ.
- Απολογισμός
Μέρα Τρίτη
Ait Ben Haddou - Ψάνοντας (απεγνωσμένα) τον Brad Pitt
Aυτός είναι ο χάρτης των διαδρομών της ημέρας εκείνης.
225 χιλιόμετρα σε 5 ώρες και, κάντε τα μαθηματικά....
Το ενδιαφέρον σημείο του χάρτη όμως, ομολογώ πως προέκυψε εντελώς τυχαία βάσει των διαδρομών μας και εξέπληξε και εμένα την ίδια τώρα που τον ανέβασα. Ούτε επίτηδες να το έκανα δηλαδή
'Οπως στο Ράδιο Αρβύλα που λένε καμιά φορά ότι δεν το βάλαμε εμείς τον τάδε ήχο/διάλογο αλλά είναι αυτούσιος; 'Ετσι και σε μάς.
Με αυτά και κείνα το σκέφτομαι σοβαρά να θέσω υποψηφιότητα για να αναλάβω εκπομπή ταξιδιωτικής σάτιρας!
Πριν ξεκινήσουμε αποφασίσαμε να δοκιμάσουμε το μαροκινό πρωινό. Στρωθήκαμε στην τραπεζαρία αλλά τα 5 λεπτά που μας έλεγε η νυσταγμένη νηστική μας σερβιτόρα έγιναν 10 και τα 10 ,15 μέχρι που καταλάβαμε ότι πρωινό δεν θα φάμε, ο ρεσεψιονίστας μας ενημέρωσε ότι λόγω ραμαζανιού δεν άνοιξαν τα μαγαζιά στην ώρα τους για να ψωνίσει αυτά που του έλειπαν. Καλά ξεκινήσαμε.
Τα αγόρια έφιαξαν ένα φραπέ στο χέρι, τσιμπήσαμε κάτι από τα δικά μας και πήραμε το δρόμο. Εγώ κακομούτσουνη, δεν είχα πιεί καφέ και αδυνατούσα να συντονίσω.
Αλλά άρχισα να φωτογραφίζω το δρόμο...Εικόνες αρχικά από το νέο Μαρακές όπως αποχωρούσαμε...
Σε λίγο όμως το σκηνικό άλλαξε
Είχε συνεχώς έργα στο δρόμο, διαπλατύνσεις και ασφαλτοστρώσεις αλλά ευτυχώς η κίνηση ήταν ανύπαρκτη.
Και μερικά κομμάτια φρεσκαδούρες
Δρόμο πήραμε και δρόμο αφήσαμε και σιγά σιγά μας υποδεχόταν ο Μεγάλος Άτλαντας με τις ομορφιές του.
Κάναμε μια στάση σ ένα καφενείο του δρόμου και ρωτήσαμε αν μπορούν να μας σερβίρουν (Ραμαζάνι γαρ).
Είπαν ναι για τους τουρίστες όλα κανονικά και ήπιαμε ένα ζεστό τσάι μέντας.
Ο καφές τους δεν μου άρεσε καθόλου εξαρχάς. Κάτι ανάμεσα από φίλτρου και ελληνικό-δεν μου αρέσει κανένας από τους δύο
Με αυτή τη θέα!
Το τοπίο ήταν αφιλόξενο γενικά
Περάσαμε και χωριά
και κάτι τέτοια περίεργα....
και μια εισαγωγή στις κάσμπες....
Προσπεράσαμε τη στροφή για 'Αιτ Μπεν Χαντού που ήταν ο τελικός μας προορισμός για σήμερα και συνεχίσαμε προς την Ουρζουαζάτ για να μην την έχουμε για την επόμενη μέρα που το πρόγραμμα ήταν ιδιαίτερα σφιχτό.
Μας υποδέχθηκε με τα μεγάλα κινηματογραφικά στούντιο τα οποία δεν επισκεφτήκαμε
Η πόλη ξεχώριζε κυρίως για την εντυπωσιακή κάσμπα Taourirt του 17ου αιώνα
Είναι κόμπλεξ από κάσμπες και κατοικίες.
Πληρώσαμε εισιτήριο και μπήκαμε αλλά μας φάνηκε περισσότερο ανακαινισμένη παρά συντηρημένη - από την πολύ περιποίηση δηλαδή έχασε το αυθεντικό παλιακό της λουκ (άποψή μου πάντα)
'Εξω από την κάσμπα είχε 2-3 μικρά καφέ. Μας ετοίμασαν κάτι πρόχειρο για φαγητό, ομελέτες και σάντουιτς που όμως ήταν από τα πιο εύγευστα του ταξιδιού. Εγώ μάλιστα ζήτησα φρέσκο χυμό πορτοκάλι και τον ήπια μετά φόβου ψυχής μην τυχόν και με βρει καμιά γαστρεντερίτιδα, ακόμα θυμάμαι τη γεύση από το πορτοκάλι με άρωμα από τα παιδικά μου χρόνια.
Περιχαρής βρήκα ένα Carrefour και μπήκα για να ανανεώσω τα ποτά μου. Το άλλο με τον Τοτό;
Κάβα closed λέει, μετά το Ραμαζάνι ξανά
Με κόκα κόλα θα τη βγάλουμε!
Στη συνέχεια το τουρ μας πήρε φωτιά
Το ένα δραματικό τοπίο διαδεχόταν το άλλο, η εναλλαγή των εικόνων διαρκής, αντιθέσεις επί αντιθέσεων. Παρακολουθούσαμε το σκηνικό με κρεμασμένα σαγόνια, η μία έκπληξη να ακολουθεί την επόμενη και να αδυνατούμε να τα αφομoιώσουμε όλα...η σωματική καταπόνηση του χρόνου στο δρόμο περνούσε απαρατήρητη.
Τι εννοώ;
Κάσμπες με οάσεις
Κάσμπες γκρέμνια
Χωριά; στο δρόμο...
Εκείνο το κάθετο παλούκι να το πω, αυθαίρετη προέκταση να το πω, πως να το πω δεν ξέρω...που βλέπετε στο χάρτη μου, είναι ένα μπρος πίσω που κάναμε προκειμένου να δούμε την Κοιλάδα Ounila όσο είχε ακόμη φως.
Αυτός είναι ο δρόμος προς τα εκεί με κακοτράχαλο οδόστρωμα και συνεχείς στροφές, το λες και κυριολεκτικό λοιπόν το σχήμα, μ αυτά που τραβήξαμε για να φτάσουμε ως εκεί
Τα ξεχάσαμε όμως όλα όταν είδαμε το τοπίο. Κρυμένα χωριά και κάσμπες, οάσεις με φοινικόδεντρα από πουθενά και γύρω γύρω το απόκοσμο κόκκινο βουνό. Ουάου!
Μόνο που έπρεπε να φυλάξουμε και μερικά ουάου γιατί το κυρίως πιάτο μόλις που ξεκινούσε με το μεγαλοπρεπές Αιτ Μπεν Χαντού να έρχεται ολοταχώς για να μας αποτελειώσει.
To ksar (οχυρωμένη πόλη) είναι και αυτό βέβαια μνημείο παγκόσμιας κληρονομιάς της Unesco και είναι δείγμα εξαιρετικής τεχνοτροπίας κάσμπας με μόλις 10 οικογένειες να κατοικούν εντός του οικισμού. Σε μία από αυτές που διαθέτουν ένα από τους δύο ξενώνες θα μέναμε και μεις.
Ήμουν προετοιμασμένη γι αυτό που θα δω αλλά-χαλαρά- η πραγματικότητα με ξεπέρασε.
Άλλο να το βλέπεις άλλο να το ζεις. Διαφορετικά, απλά θα βλέπαμε τηλεόραση και δεν θα ταξιδεύαμε.
Επιπλέον χώμα στο χώμα δε φοντάρει στο φακό και έτσι μόνο το μάτι (έστω και ημιγκαβό) μπορεί να γλεντήσει όλη αυτή την ομορφιά. 'Αντε και κανάς hi tech πανάκριβος γιαπωνέζικος ζουμ...
Προκαταρκτικά....
Δώσεεεε!!!!
Τι λέμε ντε!
Πετάξαμε τα πράγματα στον ξενώνα και τρέξαμε στο πιο ψηλό σημείο για να προλάβουμε φως
Αναζητώντας τον Μπραντ στα σοκάκια του Μπεν Χαντού
Ο Μπραντ πουθενά αλλά στην ανάβαση βρήκαμε κάτι Αργεντίνες που μας ζήτησαν να τις βγάλουμε φωτό και μόλις ακούσαμε ότι είναι από Αργεντινή πιάσαμε όλοι μαζί το Muchachos... δώσαμε και τα συγχαρητήριά μας στους Campeones!
Πιάσαμε κορυφή και...κορυφώσαμε και μεις
Και τώρα που τις ξαναβλέπω τα θυμάμαι και με πιάνει ταχυπαλμία από την έξαψη!
Η ταράτσα μας
Εδώ όλο το υπερθέαμα σε βιντεάκι
Aït Ben Haddou
Ταινίες όπως ο Μονομάχος, η Ιησούς από τη Ναζαρέτ και το Βαβέλ βεβαίως βεβαίως το οποίο το ξαναείδα προχθές και έκλαψα (και για το Αιτ Μπεν Χαντού και για τον Μπραντ) γυρίστηκαν εδώ, λέγαμε με τα αγόρια ότι Πάσχα κοντοζυγώνει και αυτή τη φορά θα παρακολουθήσουμε στάνταρντ κομμάτια από τον Ιησού της Ναζαρέτ, για να αναπολήσουμε. Σε κάθε γωνιά νόμιζες ότι θα δεις τίποτα περίεργους τύπους με χιτώνες. Σκηνικό από ταινία κανονικότατα.
Ενώ ο ξενώνας ήταν κι αυτός μια εμπειρία από μόνος του
Υπόσκαφος οντάς!
Μόλις έπεσε το σκοτάδι μας σέρβιραν το πρώτο μας αμιγώς μαροκινό γεύμα.
Φάγαμε την παραδιοσιακή τους σούπα Harira που περιέχει φακές, ρεβύθια , σάλτσα, σαφράν και τρώγεται ιδιαίτερα κατά τη διάρκεια του ραμαζανιού για να τους στρώνει το στομάχι μετά την ολοήμερη νηστεία. Μια χαρούλα μας έστρωσε και μας από την λιγούρα.
Μετά μας σέρβιραν Ταζίν στο ιδιαίτερο πήλινο σκεύος, κοτοπουλάκι με λαχανικά που το εμπεδώσαμε πλήρως στη συνέχεια, αφού το φάγαμε ξανά και ξανά μέχρι που κοντέψαμε να βγάλουμε και μεις πούπουλα.
Μετά το φαγητό δεν είχες πολλά να κάνεις. Ο ξενώνας έπαιρνε ενέργεια από ηλιακούς ταμιευτήρες (αφού εντός του οικισμού ρεύμα δεν υπάρχει ). Περίμενα κεριά και ατμόσφαιρα μεσαιωνική αλλά είχε φώτα και πολιτισμό, καθίσαμε για λίγο στο υπόσκαφο σαλονάκι αποστραγγίζοντας τα τελευταία αλκοόλια που μας είχαν απομείνει και ξεραθήκαμε κατάκοποι αλλά τρισευτυχισμένοι κάτω από τις διπλές λόγω του τσουχτερού βραδινού κρύου-παρδαλές κουβέρτες.
Ait Ben Haddou - Ψάνοντας (απεγνωσμένα) τον Brad Pitt

Aυτός είναι ο χάρτης των διαδρομών της ημέρας εκείνης.
225 χιλιόμετρα σε 5 ώρες και, κάντε τα μαθηματικά....
Το ενδιαφέρον σημείο του χάρτη όμως, ομολογώ πως προέκυψε εντελώς τυχαία βάσει των διαδρομών μας και εξέπληξε και εμένα την ίδια τώρα που τον ανέβασα. Ούτε επίτηδες να το έκανα δηλαδή

'Οπως στο Ράδιο Αρβύλα που λένε καμιά φορά ότι δεν το βάλαμε εμείς τον τάδε ήχο/διάλογο αλλά είναι αυτούσιος; 'Ετσι και σε μάς.
Με αυτά και κείνα το σκέφτομαι σοβαρά να θέσω υποψηφιότητα για να αναλάβω εκπομπή ταξιδιωτικής σάτιρας!
Πριν ξεκινήσουμε αποφασίσαμε να δοκιμάσουμε το μαροκινό πρωινό. Στρωθήκαμε στην τραπεζαρία αλλά τα 5 λεπτά που μας έλεγε η νυσταγμένη νηστική μας σερβιτόρα έγιναν 10 και τα 10 ,15 μέχρι που καταλάβαμε ότι πρωινό δεν θα φάμε, ο ρεσεψιονίστας μας ενημέρωσε ότι λόγω ραμαζανιού δεν άνοιξαν τα μαγαζιά στην ώρα τους για να ψωνίσει αυτά που του έλειπαν. Καλά ξεκινήσαμε.
Τα αγόρια έφιαξαν ένα φραπέ στο χέρι, τσιμπήσαμε κάτι από τα δικά μας και πήραμε το δρόμο. Εγώ κακομούτσουνη, δεν είχα πιεί καφέ και αδυνατούσα να συντονίσω.
Αλλά άρχισα να φωτογραφίζω το δρόμο...Εικόνες αρχικά από το νέο Μαρακές όπως αποχωρούσαμε...




Σε λίγο όμως το σκηνικό άλλαξε


Είχε συνεχώς έργα στο δρόμο, διαπλατύνσεις και ασφαλτοστρώσεις αλλά ευτυχώς η κίνηση ήταν ανύπαρκτη.

Και μερικά κομμάτια φρεσκαδούρες

Δρόμο πήραμε και δρόμο αφήσαμε και σιγά σιγά μας υποδεχόταν ο Μεγάλος Άτλαντας με τις ομορφιές του.
Κάναμε μια στάση σ ένα καφενείο του δρόμου και ρωτήσαμε αν μπορούν να μας σερβίρουν (Ραμαζάνι γαρ).
Είπαν ναι για τους τουρίστες όλα κανονικά και ήπιαμε ένα ζεστό τσάι μέντας.
Ο καφές τους δεν μου άρεσε καθόλου εξαρχάς. Κάτι ανάμεσα από φίλτρου και ελληνικό-δεν μου αρέσει κανένας από τους δύο

Με αυτή τη θέα!

Το τοπίο ήταν αφιλόξενο γενικά

Περάσαμε και χωριά


και κάτι τέτοια περίεργα....

και μια εισαγωγή στις κάσμπες....

Προσπεράσαμε τη στροφή για 'Αιτ Μπεν Χαντού που ήταν ο τελικός μας προορισμός για σήμερα και συνεχίσαμε προς την Ουρζουαζάτ για να μην την έχουμε για την επόμενη μέρα που το πρόγραμμα ήταν ιδιαίτερα σφιχτό.
Μας υποδέχθηκε με τα μεγάλα κινηματογραφικά στούντιο τα οποία δεν επισκεφτήκαμε



Η πόλη ξεχώριζε κυρίως για την εντυπωσιακή κάσμπα Taourirt του 17ου αιώνα


Είναι κόμπλεξ από κάσμπες και κατοικίες.
Πληρώσαμε εισιτήριο και μπήκαμε αλλά μας φάνηκε περισσότερο ανακαινισμένη παρά συντηρημένη - από την πολύ περιποίηση δηλαδή έχασε το αυθεντικό παλιακό της λουκ (άποψή μου πάντα)



'Εξω από την κάσμπα είχε 2-3 μικρά καφέ. Μας ετοίμασαν κάτι πρόχειρο για φαγητό, ομελέτες και σάντουιτς που όμως ήταν από τα πιο εύγευστα του ταξιδιού. Εγώ μάλιστα ζήτησα φρέσκο χυμό πορτοκάλι και τον ήπια μετά φόβου ψυχής μην τυχόν και με βρει καμιά γαστρεντερίτιδα, ακόμα θυμάμαι τη γεύση από το πορτοκάλι με άρωμα από τα παιδικά μου χρόνια.
Περιχαρής βρήκα ένα Carrefour και μπήκα για να ανανεώσω τα ποτά μου. Το άλλο με τον Τοτό;
Κάβα closed λέει, μετά το Ραμαζάνι ξανά
Με κόκα κόλα θα τη βγάλουμε!
Στη συνέχεια το τουρ μας πήρε φωτιά

Το ένα δραματικό τοπίο διαδεχόταν το άλλο, η εναλλαγή των εικόνων διαρκής, αντιθέσεις επί αντιθέσεων. Παρακολουθούσαμε το σκηνικό με κρεμασμένα σαγόνια, η μία έκπληξη να ακολουθεί την επόμενη και να αδυνατούμε να τα αφομoιώσουμε όλα...η σωματική καταπόνηση του χρόνου στο δρόμο περνούσε απαρατήρητη.
Τι εννοώ;
Κάσμπες με οάσεις


Κάσμπες γκρέμνια

Χωριά; στο δρόμο...




Εκείνο το κάθετο παλούκι να το πω, αυθαίρετη προέκταση να το πω, πως να το πω δεν ξέρω...που βλέπετε στο χάρτη μου, είναι ένα μπρος πίσω που κάναμε προκειμένου να δούμε την Κοιλάδα Ounila όσο είχε ακόμη φως.
Αυτός είναι ο δρόμος προς τα εκεί με κακοτράχαλο οδόστρωμα και συνεχείς στροφές, το λες και κυριολεκτικό λοιπόν το σχήμα, μ αυτά που τραβήξαμε για να φτάσουμε ως εκεί
Τα ξεχάσαμε όμως όλα όταν είδαμε το τοπίο. Κρυμένα χωριά και κάσμπες, οάσεις με φοινικόδεντρα από πουθενά και γύρω γύρω το απόκοσμο κόκκινο βουνό. Ουάου!




Μόνο που έπρεπε να φυλάξουμε και μερικά ουάου γιατί το κυρίως πιάτο μόλις που ξεκινούσε με το μεγαλοπρεπές Αιτ Μπεν Χαντού να έρχεται ολοταχώς για να μας αποτελειώσει.
To ksar (οχυρωμένη πόλη) είναι και αυτό βέβαια μνημείο παγκόσμιας κληρονομιάς της Unesco και είναι δείγμα εξαιρετικής τεχνοτροπίας κάσμπας με μόλις 10 οικογένειες να κατοικούν εντός του οικισμού. Σε μία από αυτές που διαθέτουν ένα από τους δύο ξενώνες θα μέναμε και μεις.
Ήμουν προετοιμασμένη γι αυτό που θα δω αλλά-χαλαρά- η πραγματικότητα με ξεπέρασε.
Άλλο να το βλέπεις άλλο να το ζεις. Διαφορετικά, απλά θα βλέπαμε τηλεόραση και δεν θα ταξιδεύαμε.
Επιπλέον χώμα στο χώμα δε φοντάρει στο φακό και έτσι μόνο το μάτι (έστω και ημιγκαβό) μπορεί να γλεντήσει όλη αυτή την ομορφιά. 'Αντε και κανάς hi tech πανάκριβος γιαπωνέζικος ζουμ...
Προκαταρκτικά....



Δώσεεεε!!!!





Τι λέμε ντε!


Πετάξαμε τα πράγματα στον ξενώνα και τρέξαμε στο πιο ψηλό σημείο για να προλάβουμε φως

Αναζητώντας τον Μπραντ στα σοκάκια του Μπεν Χαντού





Ο Μπραντ πουθενά αλλά στην ανάβαση βρήκαμε κάτι Αργεντίνες που μας ζήτησαν να τις βγάλουμε φωτό και μόλις ακούσαμε ότι είναι από Αργεντινή πιάσαμε όλοι μαζί το Muchachos... δώσαμε και τα συγχαρητήριά μας στους Campeones!
Πιάσαμε κορυφή και...κορυφώσαμε και μεις




Και τώρα που τις ξαναβλέπω τα θυμάμαι και με πιάνει ταχυπαλμία από την έξαψη!


Η ταράτσα μας

Εδώ όλο το υπερθέαμα σε βιντεάκι
Aït Ben Haddou
Ταινίες όπως ο Μονομάχος, η Ιησούς από τη Ναζαρέτ και το Βαβέλ βεβαίως βεβαίως το οποίο το ξαναείδα προχθές και έκλαψα (και για το Αιτ Μπεν Χαντού και για τον Μπραντ) γυρίστηκαν εδώ, λέγαμε με τα αγόρια ότι Πάσχα κοντοζυγώνει και αυτή τη φορά θα παρακολουθήσουμε στάνταρντ κομμάτια από τον Ιησού της Ναζαρέτ, για να αναπολήσουμε. Σε κάθε γωνιά νόμιζες ότι θα δεις τίποτα περίεργους τύπους με χιτώνες. Σκηνικό από ταινία κανονικότατα.
Ενώ ο ξενώνας ήταν κι αυτός μια εμπειρία από μόνος του

Υπόσκαφος οντάς!

Μόλις έπεσε το σκοτάδι μας σέρβιραν το πρώτο μας αμιγώς μαροκινό γεύμα.
Φάγαμε την παραδιοσιακή τους σούπα Harira που περιέχει φακές, ρεβύθια , σάλτσα, σαφράν και τρώγεται ιδιαίτερα κατά τη διάρκεια του ραμαζανιού για να τους στρώνει το στομάχι μετά την ολοήμερη νηστεία. Μια χαρούλα μας έστρωσε και μας από την λιγούρα.
Μετά μας σέρβιραν Ταζίν στο ιδιαίτερο πήλινο σκεύος, κοτοπουλάκι με λαχανικά που το εμπεδώσαμε πλήρως στη συνέχεια, αφού το φάγαμε ξανά και ξανά μέχρι που κοντέψαμε να βγάλουμε και μεις πούπουλα.
Μετά το φαγητό δεν είχες πολλά να κάνεις. Ο ξενώνας έπαιρνε ενέργεια από ηλιακούς ταμιευτήρες (αφού εντός του οικισμού ρεύμα δεν υπάρχει ). Περίμενα κεριά και ατμόσφαιρα μεσαιωνική αλλά είχε φώτα και πολιτισμό, καθίσαμε για λίγο στο υπόσκαφο σαλονάκι αποστραγγίζοντας τα τελευταία αλκοόλια που μας είχαν απομείνει και ξεραθήκαμε κατάκοποι αλλά τρισευτυχισμένοι κάτω από τις διπλές λόγω του τσουχτερού βραδινού κρύου-παρδαλές κουβέρτες.
Last edited: