evaT
Member
- Μηνύματα
- 1.953
- Likes
- 16.670
- Επόμενο Ταξίδι
- ?
- Ταξίδι-Όνειρο
- Ιαπωνία
Περιεχόμενα
- Κεφάλαιο 1
- Σχεδιασμός Ταξιδιού
- Μέρα πρώτη: Πάμε ένα ταξιδάκι Θεσσαλονίκη - Μαρακές
- Μέρα Δεύτερη: Εσσαουίρα – Η νύμφη του Ατλαντικού
- Μέρα Τρίτη: Ait Ben Haddou - Ψάνοντας (απεγνωσμένα) τον Brad Pitt
- Μέρα Τέταρτη: Ο δρόμος με τις χίλιες κάσμπες μέχρι τη Μερζούγκα και ...οι Clash!
- Μέρα Πέμπτη: Κερνάμε φοντάν στη Σαχάρα
- Μέρα 'Εκτη: Θες και δεν Fès
- Mέρα 'Εβδομη α': 'Ολη μέρα Fès
- Μέρα Έβδομη β': Magnificent Fès !
- Μέρα Όγδοη: Chefchaouen και τα βλέπω όλα μπλέ!
- Μέρα Ένατη: Rabat και τώρα Πρωτευουσιάνοι!
- Μέρα Δέκατη: Καζαμπλάνκα - Μαρακές, η μέρα της πόρτας
- Μέρα Ενδέκατη: Μαρακές - Αθήνα - Θεσσαλονίκη, 'Aλλος γι Αθήνα τράβηξε και άλλος για Τουλούζ.
- Απολογισμός
Μέρα Πέμπτη
Κερνάμε φοντάν στη Σαχάρα
Ανέκαθεν αντιπαθούσα το μπακαλιάρο (όπως και τα περισσότερα ψάρια). Το ότι από μικρό παιδί λοιπόν ανεχόμουν το συνδυασμό μπακαλιάρο-σκορδαλιά ανήμερα της ονομαστικής μου γιορτής, μου έχει αφήσει ψυχικά τραύματα.
Διπλή ήταν λοιπόν η χαρά μου που φέτος όχι μόνο απέδρασα από τον μπακαλιάρο, αλλά ήρθε κι έκατσε λουκούμι στο σχεδιασμό, η 25η Μαρτίου να πέφτει στο πιο πολυπόθητο σημείο ολόκληρου του ταξιδιού.
Ονειρευόμουν μέχρι να έρθει η ώρα της ερήμου, να περάσω τη μέρα σε απόλυτη απραξία, να σέρνομαι μεταξύ πισίνας και ξαπλώστρας απαντώντας στις ευχές των φίλων μου που με ζήλευαν για όσα ζούσα και καλά έκαναν αφού ακόμη και γω η ίδια δεν πίστευα καλά καλά σε ότι έβλεπαν τα μάτια μου.
Ο Αλή Μπαμπάς ήρθε για πρωινό με αυτά
Αυτές οι αράβικες πίτες ήταν το κάτι άλλο!
Και μετά έπεσε η σχετική ρέκλα στην δροσερή πισίνα
Ανέβηκα στην ταράτσα του ξενοδοχείου για να δω που βρίσκομαι με το φως της ημέρας
Κι αποφασίσαμε να βγούμε μια βόλτα στο κατσικοχώρι ή καλύτερα καμηλοχώρι, πριν πιάσει η αφόρητη ζέστη-που είχε ήδη πιάσει.
Ως γνωστόν η έρημος Σαχάρα κατά κύριο λόγο αποτελείται από μαύρη-απόκοσμη, σεληνιακή πέτρα και βραχώδεις εκτάσεις, όμως οι κλιματικές συνθήκες διαμόρφωσαν κάποιες περιοχές με τους γοητευτικούς αμμόλοφους κι έτσι η Μερζούγκα βρέθηκε ακριβώς στο σημείο υποδοχής της ερήμου - το Erg Chebbi με τα μεγάλα καραβάνια να τη χρησιμοποιούν τότε ως πύλη εισόδου για την έρημο και σήμερα τα σύγχρονα καραβάνια των τουριστών την έχουν πια αναδείξει και αυτή σε τουριστικό ρηζόρτ με κάποια τμήματα της ερήμου να έχουν μετατραπεί σε πολυτελή Lodge προκειμένου να παίρνουν οι ταξιδιώτες λίγο από το άρωμα της ερήμου. Αλλά αυτά θα τα πούμε στη συνέχεια.
Το μικρό χωριό με τους 400 περίπου κατοίκους είχε ένα ενδιαφέρον
Στο πουθενά είμαστε!
Μπόμπιρας
Αν κρεμάσεις μια λάμπα γίνεται και φως για τη νύχτα
Ενώ πιο πέρα είχε και μια όαση!
Που καλλιεργούσαν φρέσκα κρεμμυδάκια!
Κέντρο καμηλών
Πλάκωσαν οι άγριοι
Το ραντεβού μας για την καμηλοδρομία στην έρημο ήταν μετά τις 4 το απόγευμα. Τις ώρες ανάμεσα τις περάσαμε λιώνοντας στις ξαπλώστρες, ενώ εγώ ένιωθα κάπως άβολα με το μαγιό μου-οι άντρες-αλί μπαμπάδες του ξενοδοχείου ήταν εξαφανισμένοι, όμως μια καθαρίστρια-καμαριέρα είχε μπαστακωθεί όλο το πρωί και τάχα συμμάζευε-τα ζώα μου αργά.
Ο Αντώνης μου είπε πως κάθε φορά που δεν κοίταζα εκείνη μου έριχνε δολοφονικές ματιές και πολύ θα ήθελε να με πλακώσει στα μπουνίδια εμένα την ξεδιάντροπη-άπιστη, ενώ θα έπρεπε να κάνω τι ακριβώς; Να λιάζομαι με σκάφανδρο-στολή δύτη;
τι όχι;;
Τάχα σκούπιζε καμιά ώρα στο ίδιο σημείο και όποτε δεν κοιτούσα με καταριόταν (ούτε ψύλλος στον κόρφο μου!)
Απογευματάκι μας έβαλαν σε ένα τζιπ και μας μετέφεραν εκεί που μας περίμεναν οι γκαμήλες μας.
Στο γκρουπ είμασταν εμείς οι τρείς και δύο πολύ συμπαθητικές Αμερικάνες από το Σηάτλ, τις οποίες σιγά σιγά τις προσηλυτίσαμε στην παρέα με τα καλαμπούρια μας και γίναμε όλοι μαζί μια ωραία παρέα γίναμε.
Ο ενθουσιασμός διάχυτος. Εγώ μέχρι τότε από έρημο είχα εμπειρία μόνο στις...Αμμοθίνες της Λήμνου.
Από τα 10 τετραγωνικά ερήμου ξαφνικά αναβαθμίστηκα στα 9.200.000 τμ. της Σαχάρας!
Πάλι λίγο από αυτά θα έβλεπα δηλαδή, αλλά όσο να πεις η ιδέα του άπειρου είχε άλλο κύρος!
'Ετοιμος ο Τάσος! Πως είσαι έτσι;
Εδώ η "απάτητη" έρημος γεμάτη ροδιές, πατημασιές και δε συμμαζεύεται...
Η παρέα
Η καμηλοδρομία ήταν ιδιαίτερα άνετη, το πιο δύσκολο κομμάτι ήταν όταν έπρεπε να κατέβεις και "έφευγες" απότομα μπροστά όπως χαμήλωνε το ζωντανό, κατά τ άλλα ένιωθα σα να κάθομαι στον καναπέ μου, πολύ πιο εύκολο από το άλογο στην Κούβα πέρισυ.
Το διασκεδάζαμε με την ψυχή μας, τ αστεία έδιναν κ έπαιρναν, καζούρα, "εξυπνάδες" της στιγμής, βάλαμε και τις Αμερικάνες στο πνεύμα και το απολαμβάναμε φουλ.
Μέχρι σανίδα sandboard δοκιμάσαμε με δυσκολότερο κομμάτι αυτό της ανάβασης πίσω του αμμόλοφου (πακέτο λέμε)
dessert sliding
Εγώ κι η "γκαμήλα" μου
Γλυκούλες
Το αποτύπωμά μου στην άμμο. Παγκοσμιοποίηση στην έρημο
Είχε και πιο απάτητα
Ο δε Τάσος καβαλούσε το ζώο ως 'Αγγλος ασθενής" που περιφερόταν στην έρημο ψάχνοντας σωτηρία...παραδίπλα στην Τυνησία ήταν γυρισμένο εκείνο, ωστόσο δε γινόταν να μην κάνω το συνειρμό.
Η αλήθεια είναι πως η καμήλα μέχρι που τον ανακούφιζε από το λουμπάγκο (άλλο περίεργο)
Εδώ τα δυό μας στο σούρουπο.
Εκείνος θα ήθελε να μοιάζει με τον Ρέιφ Φάινς και γω με την Κρίστιν Σκοτ Τόμας αλλά η πραγματικότητα είναι πως εκείνος έμοιαζε με το Χρόνη Εξαρχάκο και γω με την Ρένα Βλαχοπούλου στην ταινία μια Ελληνίδα στο Χαρέμι, εδώ θ αφήσουμε τα κοκκαλάκια μας
Στο απόγειο της βόλτας τα χρώματα του δειλινού ζωγράφιζαν το τοπίο με όλες τις αποχρώσεις της γης να γλεντάνε το σούρουπο χαρίζοντας απίθανες εικόνες για τα μάτια μας.
Το δε σήμα στο κινητό 'καμπάνα'!
Μ αρέσει που είχα ειδοποιήσει κιόλας τους δικούς μου ότι θα χαθώ για λίγο μέσα στη Σαχάρα να μην ανησυχήσουν. Αυτό όσο προχωρούσαμε στα ενδότερα αντί να χάνεται, καμπάνιαζε. Δεν υπάρχει σωτηρία πουθενά...
Κι αφού το είχαμε που το είχαμε το ρημάδι λοιπόν, όσο προχωρούσαμε με τις καμήλες αναρωτηθήκαμε τι τραγούδια ξέρουμε με έρημο.
Θυμηθήκαμε ΤΟ τραγούδι της ερήμου (τα ήσυχα βράδια) με τον Γιάννη Κότσιρα , το βάλαμε Playback και σιγοτραγουδούσαμε όλοι μαζί τα λόγια με την τρίχα κάγκελο από τη μαγεία της στιγμής.
Μετέφραζα τα λόγια στις ξένες της παρέας τις οποίες είχε επίσης συνεπάρει το όμορφο τέμπο του τραγουδιού.
Μετά από αυτό πιάσαμε και ένα αγγλικό να κάνουμε κέφι όλοι μαζί.
A horse with no name από τους America (σας το είπα νωρίτερα θα είναι ΚΑΙ ιστορία και μουσική αυτό το οδοιπορικό)
Και λίγο ξυπολυταρία για να νιώσουμε γυφτάκια στην άμμο
Που πας; Στάσου, μύγδαλα!
Σχεδόν 2,5 ώρες μας πήρε η όλη δραστηριότητα. Ανέβα κατέβα από τις καμήλες για ξεμούδιασμα και φωτογραφίες, χαβαλές και ρομαντσάδα ήταν αδιαμφισβήτητα το χάιλαιτ του ταξιδιού, έστω και κατασκευασμένο.
Παντελώς χαλαρωμένοι κ ευδιάθετοι φτάσαμε στο lodge.
..Που όμως έμοιαζε με συμμαχικό νεκροταφείο
Ενώ οι σκηνές στην πραγματικότητα ήταν γυψοσανίδες καλυμμένες με τεντόπανο για να μη τους τα σηκώσει όλα ο ...Βαρδάρης. Και ντεκόρ που μου έφερε γέλια...
Ο Αντώνης με έκραξε που δεν έκλεισα κάτι πιο ταπεινό και αυθεντικό.
Και ομολογώ δημοσίως ότι είχε απόλυτο δίκιο.
Μου κλώτσησε πολύ και μένα μόλις είδα όλη αυτή την υπερπαραγωγή στη μέση του πουθενά.
Του ταίριαζε μια απλή σκηνή με κουρελούδες και σληπιγκ μπανκ, φωτιά απέξω και μια γαβάθα σούπα στην πετρογκάζ.
Μόνο που όλα εδώ είναι φτιαγμένα κατά παραγγελία. Η τιμή που είχα κλείσει για όλα αυτά (μαζί με φαγητό και γλέντι) ήταν 60 ευρώ το άτομο....καμήλες, διαμονή, φαγητό βράδι και πρωί κ επιστροφή με τζιπ, ούτε λόγος!
Δίπλα από την υπερπαραγωγή είχε υποτίθεται πιο λιτές εγκαταστάσεις, όταν μπήκα μέσα είδα επίσης πόρτες, κρεβάτια και κανονικό μπάνιο.
Πιάνοντας αργότερα την κουβέντα με τον πιτσιρικά γενικό κουμανταδόρο, μάγειρα, οδηγό και οργανοπαίχτη! των μόλις 20 (!) ετών, μου είπε ότι θέλετε σας το κανονίζουμε. Αν θέλετε αυθεντικό θα κανονίσουμε να πάτε σε άλλο σημείο όπου θα σας φτιάξουν την ατμόσφαιρα που θέλετε. Τόσο αυθεντικό...
Τελευταία μου ερώτηση. Εσύ που κοιμάσαι; Στο luxury λέει όπως και εσείς
Οκ πήρα τις απαντήσεις που ήθελα...
Αφού μας τάισαν το γνωστό μενού με τα ψητά λαχανικά και τα ταζίνια, είχαν ήδη ανάψει τη φωτιά στο πίσω μέρος της εγκατάστασης όπου μας περίμεναν για το γλέντι.
'Οπου γλέντι τελικά ήταν το πριβέ πάρτι για μας τους 5 που είμασταν και οι μόνοι ένοικοι εκείνο το βράδι. Ραμαζάνι=low τουριστικά season.
Ο ρεσεψιονίστ-μάγειρας-γενικών καθηκόντων έπιασε μαζί με δύο ακόμη πιτσιρικάδες τα τουμπερλέκια τους και ξεκίνησε το ρεπερτόριο.
Αφού έπαιξαν τα δικά τους, άρχισαν να πέφτουν οι παραγγελιές.
Χοροπηδήσαμε με κάτι ξενέρωτες γιάνγκες, τραγουδήσαμε κάτι αμερικανιές και μετά ζήτησαν να πούμε και κάτι παραδοσιακό ελληνικό. 'Ολα αυτά άπιωτοι.
Sahara dessert party
Ο Βεδουίνος με τη φωτιά του.
Εμείς από κλαρίνα και τσάμικα έχουμε μαύρα μεσάνυχτα, αλλά ευτυχώς τα ίδια μαύρα μεσάνυχτα είχαν κ αυτοί από ελληνική μουσική, έτσι έπιασε ο Αντώνης το νταούλι που κάτι κατέχει, ο Τάσος τραγουδάει καλούτσικα και γω σαν τη μαιμού στο τσιφτετέλι και μάλιστα ξεσούρωτη.
Είναι σκοτεινό δυστυχώς το βιντεάκι, εγώ φαίνομαι μόνο ως σκιά αλλά μια ιδέα από το κέφι θα την πάρετε...
Ότι θα χόρευα το πότε Βούδας πότε Κούδας καταμεσής της ερήμου ομολογώ δεν το φανταζόμουν!
Που να ξεραν οι μουσουλμάνοι ότι οι στίχοι λένε για Ιησού και Ιούδα....ωστόσο το ευχαριστηθήκαμε πολύ άπαντες.
Η βραδιά τελείωσε με την απαραίτητη βόλτα για να θαυμάσουμε το διάσημο έναστρο ουρανό της ερήμου με τ αστέρια να κάνουν το δικό τους πάρτυ αιώνες πριν.
Εντυπωσιακό, πράγματι το θέαμα και από κάπου κοντά ή μακριά ακούγονταν τύμπανα και ιαχές.
Ο Αντώνης πρότεινε να περπατήσουμε προς την κατεύθυνση του ήχου.
Η βραδιά ήταν όμως εντελώς σκοτεινή, δεν έβλεπες την τύφλα σου και ο φακός του κινητού που φώτιζε δε φώτιζε στα 2 μέτρα, αν τυχόν έπαιρνες λάθος δρόμο παίζει να την έβγαζες όλη νύχτα σε πιο -αυθεντικές-δεν γίνεται-συνθήκες- ερήμου πάνω στην άμμο, με παγωνιά και χωρίς καν σλήπιγκ μπαγκ ευτυχώς αρνήθηκα και πήγα για ύπνο στο ζεστό μου κρεβατάκι διαφορετικά υπήρχε αρκετά καλή πιθανότητα ο Αντώνης να ζούσε το αληθινό λιτό σκηνικό της ερήμου ακριβώς όπως το φαντάστηκε.
Κερνάμε φοντάν στη Σαχάρα
Ανέκαθεν αντιπαθούσα το μπακαλιάρο (όπως και τα περισσότερα ψάρια). Το ότι από μικρό παιδί λοιπόν ανεχόμουν το συνδυασμό μπακαλιάρο-σκορδαλιά ανήμερα της ονομαστικής μου γιορτής, μου έχει αφήσει ψυχικά τραύματα.
Διπλή ήταν λοιπόν η χαρά μου που φέτος όχι μόνο απέδρασα από τον μπακαλιάρο, αλλά ήρθε κι έκατσε λουκούμι στο σχεδιασμό, η 25η Μαρτίου να πέφτει στο πιο πολυπόθητο σημείο ολόκληρου του ταξιδιού.
Ονειρευόμουν μέχρι να έρθει η ώρα της ερήμου, να περάσω τη μέρα σε απόλυτη απραξία, να σέρνομαι μεταξύ πισίνας και ξαπλώστρας απαντώντας στις ευχές των φίλων μου που με ζήλευαν για όσα ζούσα και καλά έκαναν αφού ακόμη και γω η ίδια δεν πίστευα καλά καλά σε ότι έβλεπαν τα μάτια μου.
Ο Αλή Μπαμπάς ήρθε για πρωινό με αυτά

Αυτές οι αράβικες πίτες ήταν το κάτι άλλο!
Και μετά έπεσε η σχετική ρέκλα στην δροσερή πισίνα

Ανέβηκα στην ταράτσα του ξενοδοχείου για να δω που βρίσκομαι με το φως της ημέρας

Κι αποφασίσαμε να βγούμε μια βόλτα στο κατσικοχώρι ή καλύτερα καμηλοχώρι, πριν πιάσει η αφόρητη ζέστη-που είχε ήδη πιάσει.
Ως γνωστόν η έρημος Σαχάρα κατά κύριο λόγο αποτελείται από μαύρη-απόκοσμη, σεληνιακή πέτρα και βραχώδεις εκτάσεις, όμως οι κλιματικές συνθήκες διαμόρφωσαν κάποιες περιοχές με τους γοητευτικούς αμμόλοφους κι έτσι η Μερζούγκα βρέθηκε ακριβώς στο σημείο υποδοχής της ερήμου - το Erg Chebbi με τα μεγάλα καραβάνια να τη χρησιμοποιούν τότε ως πύλη εισόδου για την έρημο και σήμερα τα σύγχρονα καραβάνια των τουριστών την έχουν πια αναδείξει και αυτή σε τουριστικό ρηζόρτ με κάποια τμήματα της ερήμου να έχουν μετατραπεί σε πολυτελή Lodge προκειμένου να παίρνουν οι ταξιδιώτες λίγο από το άρωμα της ερήμου. Αλλά αυτά θα τα πούμε στη συνέχεια.
Το μικρό χωριό με τους 400 περίπου κατοίκους είχε ένα ενδιαφέρον

Στο πουθενά είμαστε!

Μπόμπιρας


Αν κρεμάσεις μια λάμπα γίνεται και φως για τη νύχτα




Ενώ πιο πέρα είχε και μια όαση!

Που καλλιεργούσαν φρέσκα κρεμμυδάκια!


Κέντρο καμηλών

Πλάκωσαν οι άγριοι

Το ραντεβού μας για την καμηλοδρομία στην έρημο ήταν μετά τις 4 το απόγευμα. Τις ώρες ανάμεσα τις περάσαμε λιώνοντας στις ξαπλώστρες, ενώ εγώ ένιωθα κάπως άβολα με το μαγιό μου-οι άντρες-αλί μπαμπάδες του ξενοδοχείου ήταν εξαφανισμένοι, όμως μια καθαρίστρια-καμαριέρα είχε μπαστακωθεί όλο το πρωί και τάχα συμμάζευε-τα ζώα μου αργά.
Ο Αντώνης μου είπε πως κάθε φορά που δεν κοίταζα εκείνη μου έριχνε δολοφονικές ματιές και πολύ θα ήθελε να με πλακώσει στα μπουνίδια εμένα την ξεδιάντροπη-άπιστη, ενώ θα έπρεπε να κάνω τι ακριβώς; Να λιάζομαι με σκάφανδρο-στολή δύτη;

Τάχα σκούπιζε καμιά ώρα στο ίδιο σημείο και όποτε δεν κοιτούσα με καταριόταν (ούτε ψύλλος στον κόρφο μου!)

Απογευματάκι μας έβαλαν σε ένα τζιπ και μας μετέφεραν εκεί που μας περίμεναν οι γκαμήλες μας.
Στο γκρουπ είμασταν εμείς οι τρείς και δύο πολύ συμπαθητικές Αμερικάνες από το Σηάτλ, τις οποίες σιγά σιγά τις προσηλυτίσαμε στην παρέα με τα καλαμπούρια μας και γίναμε όλοι μαζί μια ωραία παρέα γίναμε.
Ο ενθουσιασμός διάχυτος. Εγώ μέχρι τότε από έρημο είχα εμπειρία μόνο στις...Αμμοθίνες της Λήμνου.
Από τα 10 τετραγωνικά ερήμου ξαφνικά αναβαθμίστηκα στα 9.200.000 τμ. της Σαχάρας!
Πάλι λίγο από αυτά θα έβλεπα δηλαδή, αλλά όσο να πεις η ιδέα του άπειρου είχε άλλο κύρος!
'Ετοιμος ο Τάσος! Πως είσαι έτσι;



Εδώ η "απάτητη" έρημος γεμάτη ροδιές, πατημασιές και δε συμμαζεύεται...


Η παρέα


Η καμηλοδρομία ήταν ιδιαίτερα άνετη, το πιο δύσκολο κομμάτι ήταν όταν έπρεπε να κατέβεις και "έφευγες" απότομα μπροστά όπως χαμήλωνε το ζωντανό, κατά τ άλλα ένιωθα σα να κάθομαι στον καναπέ μου, πολύ πιο εύκολο από το άλογο στην Κούβα πέρισυ.
Το διασκεδάζαμε με την ψυχή μας, τ αστεία έδιναν κ έπαιρναν, καζούρα, "εξυπνάδες" της στιγμής, βάλαμε και τις Αμερικάνες στο πνεύμα και το απολαμβάναμε φουλ.
Μέχρι σανίδα sandboard δοκιμάσαμε με δυσκολότερο κομμάτι αυτό της ανάβασης πίσω του αμμόλοφου (πακέτο λέμε)
dessert sliding
Εγώ κι η "γκαμήλα" μου

Γλυκούλες

Το αποτύπωμά μου στην άμμο. Παγκοσμιοποίηση στην έρημο


Είχε και πιο απάτητα




Ο δε Τάσος καβαλούσε το ζώο ως 'Αγγλος ασθενής" που περιφερόταν στην έρημο ψάχνοντας σωτηρία...παραδίπλα στην Τυνησία ήταν γυρισμένο εκείνο, ωστόσο δε γινόταν να μην κάνω το συνειρμό.
Η αλήθεια είναι πως η καμήλα μέχρι που τον ανακούφιζε από το λουμπάγκο (άλλο περίεργο)
Εδώ τα δυό μας στο σούρουπο.
Εκείνος θα ήθελε να μοιάζει με τον Ρέιφ Φάινς και γω με την Κρίστιν Σκοτ Τόμας αλλά η πραγματικότητα είναι πως εκείνος έμοιαζε με το Χρόνη Εξαρχάκο και γω με την Ρένα Βλαχοπούλου στην ταινία μια Ελληνίδα στο Χαρέμι, εδώ θ αφήσουμε τα κοκκαλάκια μας


Στο απόγειο της βόλτας τα χρώματα του δειλινού ζωγράφιζαν το τοπίο με όλες τις αποχρώσεις της γης να γλεντάνε το σούρουπο χαρίζοντας απίθανες εικόνες για τα μάτια μας.
Το δε σήμα στο κινητό 'καμπάνα'!
Μ αρέσει που είχα ειδοποιήσει κιόλας τους δικούς μου ότι θα χαθώ για λίγο μέσα στη Σαχάρα να μην ανησυχήσουν. Αυτό όσο προχωρούσαμε στα ενδότερα αντί να χάνεται, καμπάνιαζε. Δεν υπάρχει σωτηρία πουθενά...
Κι αφού το είχαμε που το είχαμε το ρημάδι λοιπόν, όσο προχωρούσαμε με τις καμήλες αναρωτηθήκαμε τι τραγούδια ξέρουμε με έρημο.
Θυμηθήκαμε ΤΟ τραγούδι της ερήμου (τα ήσυχα βράδια) με τον Γιάννη Κότσιρα , το βάλαμε Playback και σιγοτραγουδούσαμε όλοι μαζί τα λόγια με την τρίχα κάγκελο από τη μαγεία της στιγμής.
Μετέφραζα τα λόγια στις ξένες της παρέας τις οποίες είχε επίσης συνεπάρει το όμορφο τέμπο του τραγουδιού.
Μετά από αυτό πιάσαμε και ένα αγγλικό να κάνουμε κέφι όλοι μαζί.
A horse with no name από τους America (σας το είπα νωρίτερα θα είναι ΚΑΙ ιστορία και μουσική αυτό το οδοιπορικό)



Και λίγο ξυπολυταρία για να νιώσουμε γυφτάκια στην άμμο

Που πας; Στάσου, μύγδαλα!



Σχεδόν 2,5 ώρες μας πήρε η όλη δραστηριότητα. Ανέβα κατέβα από τις καμήλες για ξεμούδιασμα και φωτογραφίες, χαβαλές και ρομαντσάδα ήταν αδιαμφισβήτητα το χάιλαιτ του ταξιδιού, έστω και κατασκευασμένο.
Παντελώς χαλαρωμένοι κ ευδιάθετοι φτάσαμε στο lodge.
..Που όμως έμοιαζε με συμμαχικό νεκροταφείο

Ενώ οι σκηνές στην πραγματικότητα ήταν γυψοσανίδες καλυμμένες με τεντόπανο για να μη τους τα σηκώσει όλα ο ...Βαρδάρης. Και ντεκόρ που μου έφερε γέλια...

Ο Αντώνης με έκραξε που δεν έκλεισα κάτι πιο ταπεινό και αυθεντικό.
Και ομολογώ δημοσίως ότι είχε απόλυτο δίκιο.
Μου κλώτσησε πολύ και μένα μόλις είδα όλη αυτή την υπερπαραγωγή στη μέση του πουθενά.
Του ταίριαζε μια απλή σκηνή με κουρελούδες και σληπιγκ μπανκ, φωτιά απέξω και μια γαβάθα σούπα στην πετρογκάζ.
Μόνο που όλα εδώ είναι φτιαγμένα κατά παραγγελία. Η τιμή που είχα κλείσει για όλα αυτά (μαζί με φαγητό και γλέντι) ήταν 60 ευρώ το άτομο....καμήλες, διαμονή, φαγητό βράδι και πρωί κ επιστροφή με τζιπ, ούτε λόγος!
Δίπλα από την υπερπαραγωγή είχε υποτίθεται πιο λιτές εγκαταστάσεις, όταν μπήκα μέσα είδα επίσης πόρτες, κρεβάτια και κανονικό μπάνιο.
Πιάνοντας αργότερα την κουβέντα με τον πιτσιρικά γενικό κουμανταδόρο, μάγειρα, οδηγό και οργανοπαίχτη! των μόλις 20 (!) ετών, μου είπε ότι θέλετε σας το κανονίζουμε. Αν θέλετε αυθεντικό θα κανονίσουμε να πάτε σε άλλο σημείο όπου θα σας φτιάξουν την ατμόσφαιρα που θέλετε. Τόσο αυθεντικό...
Τελευταία μου ερώτηση. Εσύ που κοιμάσαι; Στο luxury λέει όπως και εσείς
Οκ πήρα τις απαντήσεις που ήθελα...
Αφού μας τάισαν το γνωστό μενού με τα ψητά λαχανικά και τα ταζίνια, είχαν ήδη ανάψει τη φωτιά στο πίσω μέρος της εγκατάστασης όπου μας περίμεναν για το γλέντι.
'Οπου γλέντι τελικά ήταν το πριβέ πάρτι για μας τους 5 που είμασταν και οι μόνοι ένοικοι εκείνο το βράδι. Ραμαζάνι=low τουριστικά season.
Ο ρεσεψιονίστ-μάγειρας-γενικών καθηκόντων έπιασε μαζί με δύο ακόμη πιτσιρικάδες τα τουμπερλέκια τους και ξεκίνησε το ρεπερτόριο.
Αφού έπαιξαν τα δικά τους, άρχισαν να πέφτουν οι παραγγελιές.
Χοροπηδήσαμε με κάτι ξενέρωτες γιάνγκες, τραγουδήσαμε κάτι αμερικανιές και μετά ζήτησαν να πούμε και κάτι παραδοσιακό ελληνικό. 'Ολα αυτά άπιωτοι.
Sahara dessert party
Ο Βεδουίνος με τη φωτιά του.

Εμείς από κλαρίνα και τσάμικα έχουμε μαύρα μεσάνυχτα, αλλά ευτυχώς τα ίδια μαύρα μεσάνυχτα είχαν κ αυτοί από ελληνική μουσική, έτσι έπιασε ο Αντώνης το νταούλι που κάτι κατέχει, ο Τάσος τραγουδάει καλούτσικα και γω σαν τη μαιμού στο τσιφτετέλι και μάλιστα ξεσούρωτη.
Είναι σκοτεινό δυστυχώς το βιντεάκι, εγώ φαίνομαι μόνο ως σκιά αλλά μια ιδέα από το κέφι θα την πάρετε...
Ότι θα χόρευα το πότε Βούδας πότε Κούδας καταμεσής της ερήμου ομολογώ δεν το φανταζόμουν!
Που να ξεραν οι μουσουλμάνοι ότι οι στίχοι λένε για Ιησού και Ιούδα....ωστόσο το ευχαριστηθήκαμε πολύ άπαντες.
Η βραδιά τελείωσε με την απαραίτητη βόλτα για να θαυμάσουμε το διάσημο έναστρο ουρανό της ερήμου με τ αστέρια να κάνουν το δικό τους πάρτυ αιώνες πριν.
Εντυπωσιακό, πράγματι το θέαμα και από κάπου κοντά ή μακριά ακούγονταν τύμπανα και ιαχές.
Ο Αντώνης πρότεινε να περπατήσουμε προς την κατεύθυνση του ήχου.
Η βραδιά ήταν όμως εντελώς σκοτεινή, δεν έβλεπες την τύφλα σου και ο φακός του κινητού που φώτιζε δε φώτιζε στα 2 μέτρα, αν τυχόν έπαιρνες λάθος δρόμο παίζει να την έβγαζες όλη νύχτα σε πιο -αυθεντικές-δεν γίνεται-συνθήκες- ερήμου πάνω στην άμμο, με παγωνιά και χωρίς καν σλήπιγκ μπαγκ ευτυχώς αρνήθηκα και πήγα για ύπνο στο ζεστό μου κρεβατάκι διαφορετικά υπήρχε αρκετά καλή πιθανότητα ο Αντώνης να ζούσε το αληθινό λιτό σκηνικό της ερήμου ακριβώς όπως το φαντάστηκε.
Last edited: