evaT
Member
- Μηνύματα
- 1.953
- Likes
- 16.670
- Επόμενο Ταξίδι
- ?
- Ταξίδι-Όνειρο
- Ιαπωνία
Περιεχόμενα
- Κεφάλαιο 1
- Σχεδιασμός Ταξιδιού
- Μέρα πρώτη: Πάμε ένα ταξιδάκι Θεσσαλονίκη - Μαρακές
- Μέρα Δεύτερη: Εσσαουίρα – Η νύμφη του Ατλαντικού
- Μέρα Τρίτη: Ait Ben Haddou - Ψάνοντας (απεγνωσμένα) τον Brad Pitt
- Μέρα Τέταρτη: Ο δρόμος με τις χίλιες κάσμπες μέχρι τη Μερζούγκα και ...οι Clash!
- Μέρα Πέμπτη: Κερνάμε φοντάν στη Σαχάρα
- Μέρα 'Εκτη: Θες και δεν Fès
- Mέρα 'Εβδομη α': 'Ολη μέρα Fès
- Μέρα Έβδομη β': Magnificent Fès !
- Μέρα Όγδοη: Chefchaouen και τα βλέπω όλα μπλέ!
- Μέρα Ένατη: Rabat και τώρα Πρωτευουσιάνοι!
- Μέρα Δέκατη: Καζαμπλάνκα - Μαρακές, η μέρα της πόρτας
- Μέρα Ενδέκατη: Μαρακές - Αθήνα - Θεσσαλονίκη, 'Aλλος γι Αθήνα τράβηξε και άλλος για Τουλούζ.
- Απολογισμός
Μέρα Τέταρτη
Ο δρόμος με τις χίλιες κάσμπες μέχρι τη Μερζούγκα και ...οι Clash!
Σκορ ημέρας 451 χιλιόμετρα, 9 ώρες & 4 λεπτά...ΟΟΟΟΛΕΕΕΕΕΕΕ!
Τα πρωινά μας ξεκινούσαν αργά και βασανιστικά.
Το λουμπάγκο του Τάσου ξυπνούσε όλο τον πληθυσμό των ριάντ αφού ο κακομοίρης κάθε βράδυ πάθαινε αγκύλωση, βλέπαμε και παθαίναμε να τον ισιώσουμε το πρωί.
Δαγκωνόμουν όταν τον άκουγα που υπέφερε ενθυμούμενη τα ...δικά μου πάνω από μια 15ετία πριν όταν ένα πρόβλημα μέσης με έβγαλε νοκάουτ για πολλούς μήνες.
Και τις ώρες που γράφω τις γραμμές αυτές το θέμα του έχει χειροτερέψει μετά την επιστροφή μας και όπου νάναι θα έρθουν τα μαντάτα από την μαγνητική.
Γεγονός είναι πάντως πως μόλις έπαιρνε μπρος ήταν σαν πεταλουδίτσος
, ασταμάτητος και κατάπινε τα χιλιόμετρα αδιαμαρτύρητα. Φοβερό.
Αποχαιρετήσαμε με δυσκολία το 'Αιτ Μπεν Χαντού και πήραμε νωρίς το μεγάλο δρόμο που θα μας οδηγούσε στην έρημο.
Οι Clash που κολλάνε;
Στο δρόμο γενικώς είχαμε γενικά εξαιρετικές εμπνεύσεις, φιάχναμε αυτοσχέδια βιντεάκια και χασκογελούσαμε μέχρι δακρύων μερικά σας τα δείχνω και μερικά όχι γιατί πόσο πιο γελοίοι πια!
Αλλά δε γινόταν να μη θυμηθούμε το εμβληματικό Rock the Casbah των Clash το οποίο έγραψε ο Joe Strummer το μακρινό 1982 ως διαμαρτυρία για την απαγόρευση της μουσικής διασκέδασης στο Ιράν, κ πιο συγκεκριμένα απαγορευόταν η κατοχή άλμπουμ μουσικής ντίσκο
Ορίστε, ταξιδιωτικός οδηγός και ιστορία της μουσικής δύο σε ένα.
Ποπ και Ροκ & Lonely Planet μαζί
'Ετσι στο δρόμο, βλέποντας τη μία μισογκρεμισμένη κάσμπα μετά την άλλη διασκεδάσαμε λιγάκι φιάχνοντας το βιντεάκι που σας έβαλα στην εισαγωγή. Αφού το κάναμε αναφώνησα, να βρήκα και τίτλο για την ιστορία μου!
Ας θυμηθούμε όμως το ορίτζιναλ από τους τεράστιους The Clash
Εδώ που τα λέμε το δικό μας βίντεο έχει μεγαλύτερη σχέση με τη θεματολογία και πόσο πιο αυθεντικό Background!!!
Με μεγάλη μας χαρά ανακοινώνω ότι τους το παραχωρούμε λοιπόν για να κάνουν μια ωραία αναβίωση του σπουδαίου αυτού άσματος.
Πλάκα πλάκα αν εξαιρέσεις τους ανόητους θρησκευτικούς λόγους η μπούργκα μπορεί να είναι πολύ εξυπηρετική.
Πχ αν δε στρώνει το μαλλί, αν βαριέσαι να βαφτείς, αν νιώθεις άσχημη κλπ κλπ
Εγώ εκείνη τη μέρα τα ένιωθα όλα μαζί και βολεύτηκα μια χαρά.
'Αντε αρκετά με τη σαχλαμάρα, πάμε στο δρόμο μας..
Πρώτη μας στάση η ομορφότερη κάσμπα που είδαμε σε όλο το ταξίδι. Κάσμπα και ksar (οχυρωμένη πόλη) μαζί η ιστορική Amridil του 17ου αιώνα είναι οποία θεωρείται δείγμα εξαιρετικής αρχιτεκτονικής των Βερβέρων και μας συνεπήρε με την ομορφιά της.
Ακολουθεί η 'Οαση του Σκούρα η οποία είναι κ αυτή πολύ όμορφη.
Θέλει χρόνο να τη δεις αλλά κάναμε μια περατζάδα με το αυτοκίνητο
Περάσαμε από την πόλη Skoura και συνεχίσαμε μέσα από τα χωριά
Το σχολικό
Πολλά παιδιά γενικώς παντού. Και νεολαία.
Στην Kalaat M'Gouna, την κοιλάδα των Ρόδων δηλαδή, πέσαμε στο λάθος μήνα αφού τα ρόδα ανθίζουν το Μάιο και δεν είχε κανένα ενδιαφέρον.
Συνεχίσαμε προς τo φαράγγι Δάδες (Dades Gorge)
Στο δρόμο κάσμπες και χωριά
και το τοπίο αγρίεψε ξανά
Εκεί στο φαράγγι τα βουνά έμοιαζαν με ανάγλυφη απεικόνιση του ανθρώπινου εγκεφάλου.
Σαν κάτι ρέπλικες του ανθρώπινου σώματος που βλέπεις στα ιατρικά εργαστήρια!
Αυτός ο ανθρωπάκος μας ετοίμασε ένα γευστικότατο σνακ να χορτάσουμε την πείνα μας εκεί πάνω στα βουνά. Μαγαζάκι όπως τα εκατοντάδες που είδαμε σε όλη την επαρχία. Μπακάλικο από αυτά που κανείς μας δεν έχει ζήσει, ταξίδι στη δεκαετία του 50.
Τα τοπία ήταν για άλλη μια φορά καθηλωτικά κ οι ώρες περνούσαν δίχως να έχουμε σαφή αίσθηση του χρόνου με τις συνεχείς στάσεις για να χαζέψουμε κάτι, να βγάλουμε μια φωτογραφία να προσπαθούμε να χωθούμε και να κατανοήσουμε το περιβάλλον.
Συνεχίσαμε προς την Τινερχίρ και το φαράγγι Dades που συνέχιζε κατά μήκος του ποταμού Todra. Κάπου στο δρόμο συνειδητοποίησα και το λάθος στο σχεδιασμό του ταξιδιού.
Φουρκέτες έψαχνα στον 'Ατλαντα και φουρκέτες δεν έβρισκα. Μα έλεγα δε γίνεται τα έχω δει σε φωτογραφίες ,τα έχω σκίσει να τα διαβάζω....Τελικά κατάλαβα πως το λάθος έγινε επειδή στο χάρτη έβαζα το φαράγγι και όχι το τέρμα του Μεγάλου Άτλαντα το οποίο απείχε πάνω από μιάμιση ώρα και μάλιστα εκτός διαδρομής από το ψηλότερο σημείο που βρεθήκαμε εμείς.
Δεν υπήρχε χρόνος για δάκρια και θα έπρεπε να υπάρχει μια διανυκτέρευση ακόμη στην περιοχή για να τα δούμε όλα αυτά πιο άνετα.
Μου πήρε λίγο χρόνο να το ξεπεράσω αλλά η Τινερχίρ έδωσε τα ρέστα της και ξεχάστηκα αμέσως.
Είναι μια μικρή πόλη νότια στον Ψηλό Άτλαντα με μια εκπληκτική (αλλά μη επισκέψιμη) κάσμπα και όαση.
Ιδού
Απίθανες εικόνες, καθόλου συνηθισμένες για τα μάτια μας.
Τρεχάτοι και καταιδρωμένοι προλάβαμε στο τσακ το τελευταίο φαράγγι λίγο πριν χαθεί το φως πίσω από τους θεόρατους βράχους
Απογευματινή ντάγκλα με την πείνα στα κόκκινα
Κατέβα από το γαιδούρι, ρε γαιδούρι!
'Εχοντας ξεμπερδέψει με τα "βαριά" αξιοθέατα της μέρας ο δρόμος σιγά σιγά έγινε ευθύς και το περιβάλλον επίπεδο όσο προχωρούσαμε μέσα στην ενδοχώρα και την έρημο.
Δρόμος και χώμα, κεντρικός δρόμος χωρίς πεζοδρόμια, ο κανόνας και όχι η εξαίρεση, σε όποιο μέρος δεν υπήρχε τουριστικό ενδιαφέρον
και μικρές οάσεις μέσα στα χωριά που έσπαγαν την ασχήμεια
Ποδήλατα παντού
Οι δρόμοι ζωντανεύουν όσο πλησίαζε το Iftar (η ώρα που σπάνε τη νηστεία κ ετοιμάζουν τα τραπέζια)
Για μένα το ωραιότερο βιντεάκι που τραβήξαμε σ όλο το ταξίδι...
Απλοί φτωχοί άνθρωποι στην καθημερινότητά τους στο κεφαλοχώρι της περιοχής, μας χαιρετούν αυθόρμητα και ένας μπαμπάς μας κάνει νόημα από μακριά να προσέξουμε το μικρό του γιό που κάνει αμέριμνα ποδήλατο στο δρόμο. Σχεδόν βουρκώσαμε από συγκίνηση.
Αυτούς ο τουρισμός απλά τους προσπερνάει, τους έχει ξεχάσει και ο Θεός και ο Αλλάχ...
Morocco country villages
Ο στόχος ήταν να φτάσουμε Μερζούγκα πριν πέσει το σκοτάδι αλλά το σούρουπο μας βρήκε καθοδόν.
Ξεκάθαρα μόνο εμείς πάμε προς τα εκεί
Να κι η άμμος
Μετά τη συγκίνηση είχαμε τη γκρίνια του Αντώνη που δεν σταματήσαμε πουθενά να προμηθευτούμε σαλαμοκάσερα και τι θα κάνει 2 μέρες μέχρι να ξαναβρούμε πόλη αν δεν του αρέσει το φαγητό.
Γιατί είναι περίεργος λέει και δεν του αρέσουν τα άγνωστα και τα γκουρμέ.
Και επειδή σε μια καλή παρέα κάτι τέτοια δεν πρέπει ποτέ να τ αφήνουμε να πέφτουν κάτω, το πήραμε και το τραβήξαμε όσο έπαιρνε κ ακόμα παραπάνω κ έγινε καθημερινή συνήθεια.
Τι θα φάμε παιδιά; Σαλαμοκάσερα.
Τι έχει το πιάτο ημέρας; Σαλαμοκάσερα.
(εννοείται πως στην καζούρα συμμετέχει κι ο ίδιος ο Αντώνης)
που να κλείσω για ούζο μεγάλη Παρασκευή (ρωτάω χθες): όπου έχει σαλαμοκάσερα λέει ο Αντόν (καλλιτεχνικό)
Η Μερζούγκα είναι η είσοδος-πρόσβαση προς την έρημο, πρακτικά ένα κατσικοχώρι με χωματόδρομους που το στρίψτε αριστερά, στρίψτε δεξιά του google maps παίρνει άλλη διάσταση όταν σε βγάζει από τον κανονικό δρόμο και σε στέλνει στις αυλές των σπιτιών...
'Υστερα από μια μικρή ταλαιπωρία βρήκαμε τον πανέμορφο ξενώνα μας και μας υποδέχθηκε ο Αλή Μπαμπάς χωρίς τους 40 κλέφτες αλλά με τα σούπερ ταζίνια του.
Και να τα πρώτα πιάτα και να τα δεύτερα μέχρι κι ο Αντώνης έγλυφε τα δάχτυλά του, φάγαμε το καλύτερο γεύμα του ταξιδιού με 10 ευρώ το κεφάλι.
Ταζίν κοτοπουλάκι με δαμάσκηνα
και πεντανόστιμα ψητά λαχανικά
Η δωματιάρα μας
αλλά όλα τα λεφτά ήταν αυτή η εικόνα
Είχα τόση κούραση που όταν το είδα αυτό νόμιζα ότι είμαι στην έρημο (που ήμουν δηλαδή) και βλέπω αντικατοπτρισμούς από την δίψα και την κούραση.
Οι μόνοι άλλοι ένοικοι ήταν μια ομάδα ετερόκλητων μοτοσικλετιστών που για κάποιο περίεργο λόγο από την ώρα που συστηθήκαμε πέφταμε πάνω τους σε κάθε πόλη και σε κάθε δρόμο ξανά κ ξανά , ακόμη και στα μεγάλα μέρη σε σημείο που την τελευταία φορά που χαιρετηθήκαμε λέει ο Τάσος "καλέ σιγά σίγουρα θα τα ξαναπούμε αύριο μεθαύριο κάπου στην Τσιμισκή"
Εκείνο το βράδι πάντως απλώθηκα ακριβώς σ αυτή την πολυθρόνα που βλέπετε, πήρα και ένα ταλαίπωρο πούρο που έσερνα μαζί μου σ όλο το ταξίδι, το οποίο αρνιόταν να συνεργαστεί και δεν άναβε.
'Ηταν από αυτά τα χωριάτικα που λέγαμε χθες με τον @evripidis4 , προφανώς είχε ξεραθεί και μου σπαγε τα νεύρα
Δεν είχα και λίγο αλκοόλ να ξεχαστώ- αλλά παραδίπλα μου καθόταν ένας Μεξικανός από την ομάδα των Motorbikers, μόλις άκουσα ισπανόφωνος εγώ μη χάσω! είπα να πιάσω την πάρλα να κάνω και πράκτις τα ισπανικά. Το πράκτις μου έλειπε εκείνη την ώρα, μαζί με την κουβέντα πως διάολο βρέθηκε εκεί από το Μεξικό, άρχισα τη μίρλα, που σε λίγο είναι το Name day μου (Ευαγγελισμού ξημέρωνε) και δεν έχω ούτε ένα κρασάκι να γιορτάσω.
"'Εχω εγώ" λέει ο Μεξικανός και σκέφτηκα ότι ήθελα τόσο πολύ λίγο αλκοόλ την ώρα εκείνη που μπορεί να σκεφτόμουν να πουλήσω μέχρι και το κορμί μου αν δεν ήταν εντελώς άχρηστο μετά από τόση καταπόνηση.
Ο καλός μεξικανός όμως δε ζήτησε ούτε κορμί ούτε τίποτα. Απλά μου παρέδωσε μια ολόκληρη μπουκάλα φανταστικό κόκκινο κρασί στα χέρια μου και αφού τους σέρβιρα όλους και ήπιαμε στην ...υγειά του, το κράτησα μπροστά μου. 'Υστερα από ώρα και αφού είχα ήδη πιεί 2,3 ποτηράκια με ρώτησε αν μπορεί να γεμίσει το ποτήρι του και μου λέει ο Αντώνης, "ναι ρε κέρνα τον από το κρασί του"
Δεν θα το ξεχάσω εκείνο το βράδι, πόσο κούραση ένιωθα ,όμως με όλες τις εικόνες της ημέρας ακόμη μπροστά στα μάτια μου, μαζί με όλα όσα είχα να περιμένω, ψυχολογικά έβριθα από πλήρωση τόσο πολύ, που δεν ήθελα ούτε να ξαπλώσω ούτε να κοιμηθώ, να φύγετε όλοι να πάτε αλλού κι αφήστε με εμένα εδώ, να πεθάνω ευτυχισμένη...
Ο δρόμος με τις χίλιες κάσμπες μέχρι τη Μερζούγκα και ...οι Clash!

Σκορ ημέρας 451 χιλιόμετρα, 9 ώρες & 4 λεπτά...ΟΟΟΟΛΕΕΕΕΕΕΕ!
Τα πρωινά μας ξεκινούσαν αργά και βασανιστικά.
Το λουμπάγκο του Τάσου ξυπνούσε όλο τον πληθυσμό των ριάντ αφού ο κακομοίρης κάθε βράδυ πάθαινε αγκύλωση, βλέπαμε και παθαίναμε να τον ισιώσουμε το πρωί.
Δαγκωνόμουν όταν τον άκουγα που υπέφερε ενθυμούμενη τα ...δικά μου πάνω από μια 15ετία πριν όταν ένα πρόβλημα μέσης με έβγαλε νοκάουτ για πολλούς μήνες.
Και τις ώρες που γράφω τις γραμμές αυτές το θέμα του έχει χειροτερέψει μετά την επιστροφή μας και όπου νάναι θα έρθουν τα μαντάτα από την μαγνητική.
Γεγονός είναι πάντως πως μόλις έπαιρνε μπρος ήταν σαν πεταλουδίτσος

Αποχαιρετήσαμε με δυσκολία το 'Αιτ Μπεν Χαντού και πήραμε νωρίς το μεγάλο δρόμο που θα μας οδηγούσε στην έρημο.
Οι Clash που κολλάνε;

Στο δρόμο γενικώς είχαμε γενικά εξαιρετικές εμπνεύσεις, φιάχναμε αυτοσχέδια βιντεάκια και χασκογελούσαμε μέχρι δακρύων μερικά σας τα δείχνω και μερικά όχι γιατί πόσο πιο γελοίοι πια!
Αλλά δε γινόταν να μη θυμηθούμε το εμβληματικό Rock the Casbah των Clash το οποίο έγραψε ο Joe Strummer το μακρινό 1982 ως διαμαρτυρία για την απαγόρευση της μουσικής διασκέδασης στο Ιράν, κ πιο συγκεκριμένα απαγορευόταν η κατοχή άλμπουμ μουσικής ντίσκο

Ορίστε, ταξιδιωτικός οδηγός και ιστορία της μουσικής δύο σε ένα.
Ποπ και Ροκ & Lonely Planet μαζί

'Ετσι στο δρόμο, βλέποντας τη μία μισογκρεμισμένη κάσμπα μετά την άλλη διασκεδάσαμε λιγάκι φιάχνοντας το βιντεάκι που σας έβαλα στην εισαγωγή. Αφού το κάναμε αναφώνησα, να βρήκα και τίτλο για την ιστορία μου!
Ας θυμηθούμε όμως το ορίτζιναλ από τους τεράστιους The Clash
Εδώ που τα λέμε το δικό μας βίντεο έχει μεγαλύτερη σχέση με τη θεματολογία και πόσο πιο αυθεντικό Background!!!
Με μεγάλη μας χαρά ανακοινώνω ότι τους το παραχωρούμε λοιπόν για να κάνουν μια ωραία αναβίωση του σπουδαίου αυτού άσματος.

Πλάκα πλάκα αν εξαιρέσεις τους ανόητους θρησκευτικούς λόγους η μπούργκα μπορεί να είναι πολύ εξυπηρετική.
Πχ αν δε στρώνει το μαλλί, αν βαριέσαι να βαφτείς, αν νιώθεις άσχημη κλπ κλπ
Εγώ εκείνη τη μέρα τα ένιωθα όλα μαζί και βολεύτηκα μια χαρά.

'Αντε αρκετά με τη σαχλαμάρα, πάμε στο δρόμο μας..
Πρώτη μας στάση η ομορφότερη κάσμπα που είδαμε σε όλο το ταξίδι. Κάσμπα και ksar (οχυρωμένη πόλη) μαζί η ιστορική Amridil του 17ου αιώνα είναι οποία θεωρείται δείγμα εξαιρετικής αρχιτεκτονικής των Βερβέρων και μας συνεπήρε με την ομορφιά της.










Ακολουθεί η 'Οαση του Σκούρα η οποία είναι κ αυτή πολύ όμορφη.
Θέλει χρόνο να τη δεις αλλά κάναμε μια περατζάδα με το αυτοκίνητο



Περάσαμε από την πόλη Skoura και συνεχίσαμε μέσα από τα χωριά
Το σχολικό

Πολλά παιδιά γενικώς παντού. Και νεολαία.



Στην Kalaat M'Gouna, την κοιλάδα των Ρόδων δηλαδή, πέσαμε στο λάθος μήνα αφού τα ρόδα ανθίζουν το Μάιο και δεν είχε κανένα ενδιαφέρον.
Συνεχίσαμε προς τo φαράγγι Δάδες (Dades Gorge)
Στο δρόμο κάσμπες και χωριά



και το τοπίο αγρίεψε ξανά




Εκεί στο φαράγγι τα βουνά έμοιαζαν με ανάγλυφη απεικόνιση του ανθρώπινου εγκεφάλου.
Σαν κάτι ρέπλικες του ανθρώπινου σώματος που βλέπεις στα ιατρικά εργαστήρια!




Αυτός ο ανθρωπάκος μας ετοίμασε ένα γευστικότατο σνακ να χορτάσουμε την πείνα μας εκεί πάνω στα βουνά. Μαγαζάκι όπως τα εκατοντάδες που είδαμε σε όλη την επαρχία. Μπακάλικο από αυτά που κανείς μας δεν έχει ζήσει, ταξίδι στη δεκαετία του 50.


Τα τοπία ήταν για άλλη μια φορά καθηλωτικά κ οι ώρες περνούσαν δίχως να έχουμε σαφή αίσθηση του χρόνου με τις συνεχείς στάσεις για να χαζέψουμε κάτι, να βγάλουμε μια φωτογραφία να προσπαθούμε να χωθούμε και να κατανοήσουμε το περιβάλλον.
Συνεχίσαμε προς την Τινερχίρ και το φαράγγι Dades που συνέχιζε κατά μήκος του ποταμού Todra. Κάπου στο δρόμο συνειδητοποίησα και το λάθος στο σχεδιασμό του ταξιδιού.
Φουρκέτες έψαχνα στον 'Ατλαντα και φουρκέτες δεν έβρισκα. Μα έλεγα δε γίνεται τα έχω δει σε φωτογραφίες ,τα έχω σκίσει να τα διαβάζω....Τελικά κατάλαβα πως το λάθος έγινε επειδή στο χάρτη έβαζα το φαράγγι και όχι το τέρμα του Μεγάλου Άτλαντα το οποίο απείχε πάνω από μιάμιση ώρα και μάλιστα εκτός διαδρομής από το ψηλότερο σημείο που βρεθήκαμε εμείς.
Δεν υπήρχε χρόνος για δάκρια και θα έπρεπε να υπάρχει μια διανυκτέρευση ακόμη στην περιοχή για να τα δούμε όλα αυτά πιο άνετα.
Μου πήρε λίγο χρόνο να το ξεπεράσω αλλά η Τινερχίρ έδωσε τα ρέστα της και ξεχάστηκα αμέσως.
Είναι μια μικρή πόλη νότια στον Ψηλό Άτλαντα με μια εκπληκτική (αλλά μη επισκέψιμη) κάσμπα και όαση.
Ιδού






Απίθανες εικόνες, καθόλου συνηθισμένες για τα μάτια μας.
Τρεχάτοι και καταιδρωμένοι προλάβαμε στο τσακ το τελευταίο φαράγγι λίγο πριν χαθεί το φως πίσω από τους θεόρατους βράχους



Απογευματινή ντάγκλα με την πείνα στα κόκκινα

Κατέβα από το γαιδούρι, ρε γαιδούρι!




'Εχοντας ξεμπερδέψει με τα "βαριά" αξιοθέατα της μέρας ο δρόμος σιγά σιγά έγινε ευθύς και το περιβάλλον επίπεδο όσο προχωρούσαμε μέσα στην ενδοχώρα και την έρημο.
Δρόμος και χώμα, κεντρικός δρόμος χωρίς πεζοδρόμια, ο κανόνας και όχι η εξαίρεση, σε όποιο μέρος δεν υπήρχε τουριστικό ενδιαφέρον


και μικρές οάσεις μέσα στα χωριά που έσπαγαν την ασχήμεια

Ποδήλατα παντού

Οι δρόμοι ζωντανεύουν όσο πλησίαζε το Iftar (η ώρα που σπάνε τη νηστεία κ ετοιμάζουν τα τραπέζια)

Για μένα το ωραιότερο βιντεάκι που τραβήξαμε σ όλο το ταξίδι...
Απλοί φτωχοί άνθρωποι στην καθημερινότητά τους στο κεφαλοχώρι της περιοχής, μας χαιρετούν αυθόρμητα και ένας μπαμπάς μας κάνει νόημα από μακριά να προσέξουμε το μικρό του γιό που κάνει αμέριμνα ποδήλατο στο δρόμο. Σχεδόν βουρκώσαμε από συγκίνηση.
Αυτούς ο τουρισμός απλά τους προσπερνάει, τους έχει ξεχάσει και ο Θεός και ο Αλλάχ...
Morocco country villages
Ο στόχος ήταν να φτάσουμε Μερζούγκα πριν πέσει το σκοτάδι αλλά το σούρουπο μας βρήκε καθοδόν.

Ξεκάθαρα μόνο εμείς πάμε προς τα εκεί


Να κι η άμμος

Μετά τη συγκίνηση είχαμε τη γκρίνια του Αντώνη που δεν σταματήσαμε πουθενά να προμηθευτούμε σαλαμοκάσερα και τι θα κάνει 2 μέρες μέχρι να ξαναβρούμε πόλη αν δεν του αρέσει το φαγητό.
Γιατί είναι περίεργος λέει και δεν του αρέσουν τα άγνωστα και τα γκουρμέ.
Και επειδή σε μια καλή παρέα κάτι τέτοια δεν πρέπει ποτέ να τ αφήνουμε να πέφτουν κάτω, το πήραμε και το τραβήξαμε όσο έπαιρνε κ ακόμα παραπάνω κ έγινε καθημερινή συνήθεια.
Τι θα φάμε παιδιά; Σαλαμοκάσερα.
Τι έχει το πιάτο ημέρας; Σαλαμοκάσερα.
(εννοείται πως στην καζούρα συμμετέχει κι ο ίδιος ο Αντώνης)
που να κλείσω για ούζο μεγάλη Παρασκευή (ρωτάω χθες): όπου έχει σαλαμοκάσερα λέει ο Αντόν (καλλιτεχνικό)
Η Μερζούγκα είναι η είσοδος-πρόσβαση προς την έρημο, πρακτικά ένα κατσικοχώρι με χωματόδρομους που το στρίψτε αριστερά, στρίψτε δεξιά του google maps παίρνει άλλη διάσταση όταν σε βγάζει από τον κανονικό δρόμο και σε στέλνει στις αυλές των σπιτιών...
'Υστερα από μια μικρή ταλαιπωρία βρήκαμε τον πανέμορφο ξενώνα μας και μας υποδέχθηκε ο Αλή Μπαμπάς χωρίς τους 40 κλέφτες αλλά με τα σούπερ ταζίνια του.

Και να τα πρώτα πιάτα και να τα δεύτερα μέχρι κι ο Αντώνης έγλυφε τα δάχτυλά του, φάγαμε το καλύτερο γεύμα του ταξιδιού με 10 ευρώ το κεφάλι.

Ταζίν κοτοπουλάκι με δαμάσκηνα

και πεντανόστιμα ψητά λαχανικά

Η δωματιάρα μας

αλλά όλα τα λεφτά ήταν αυτή η εικόνα

Είχα τόση κούραση που όταν το είδα αυτό νόμιζα ότι είμαι στην έρημο (που ήμουν δηλαδή) και βλέπω αντικατοπτρισμούς από την δίψα και την κούραση.
Οι μόνοι άλλοι ένοικοι ήταν μια ομάδα ετερόκλητων μοτοσικλετιστών που για κάποιο περίεργο λόγο από την ώρα που συστηθήκαμε πέφταμε πάνω τους σε κάθε πόλη και σε κάθε δρόμο ξανά κ ξανά , ακόμη και στα μεγάλα μέρη σε σημείο που την τελευταία φορά που χαιρετηθήκαμε λέει ο Τάσος "καλέ σιγά σίγουρα θα τα ξαναπούμε αύριο μεθαύριο κάπου στην Τσιμισκή"
Εκείνο το βράδι πάντως απλώθηκα ακριβώς σ αυτή την πολυθρόνα που βλέπετε, πήρα και ένα ταλαίπωρο πούρο που έσερνα μαζί μου σ όλο το ταξίδι, το οποίο αρνιόταν να συνεργαστεί και δεν άναβε.
'Ηταν από αυτά τα χωριάτικα που λέγαμε χθες με τον @evripidis4 , προφανώς είχε ξεραθεί και μου σπαγε τα νεύρα

Δεν είχα και λίγο αλκοόλ να ξεχαστώ- αλλά παραδίπλα μου καθόταν ένας Μεξικανός από την ομάδα των Motorbikers, μόλις άκουσα ισπανόφωνος εγώ μη χάσω! είπα να πιάσω την πάρλα να κάνω και πράκτις τα ισπανικά. Το πράκτις μου έλειπε εκείνη την ώρα, μαζί με την κουβέντα πως διάολο βρέθηκε εκεί από το Μεξικό, άρχισα τη μίρλα, που σε λίγο είναι το Name day μου (Ευαγγελισμού ξημέρωνε) και δεν έχω ούτε ένα κρασάκι να γιορτάσω.
"'Εχω εγώ" λέει ο Μεξικανός και σκέφτηκα ότι ήθελα τόσο πολύ λίγο αλκοόλ την ώρα εκείνη που μπορεί να σκεφτόμουν να πουλήσω μέχρι και το κορμί μου αν δεν ήταν εντελώς άχρηστο μετά από τόση καταπόνηση.
Ο καλός μεξικανός όμως δε ζήτησε ούτε κορμί ούτε τίποτα. Απλά μου παρέδωσε μια ολόκληρη μπουκάλα φανταστικό κόκκινο κρασί στα χέρια μου και αφού τους σέρβιρα όλους και ήπιαμε στην ...υγειά του, το κράτησα μπροστά μου. 'Υστερα από ώρα και αφού είχα ήδη πιεί 2,3 ποτηράκια με ρώτησε αν μπορεί να γεμίσει το ποτήρι του και μου λέει ο Αντώνης, "ναι ρε κέρνα τον από το κρασί του"

Δεν θα το ξεχάσω εκείνο το βράδι, πόσο κούραση ένιωθα ,όμως με όλες τις εικόνες της ημέρας ακόμη μπροστά στα μάτια μου, μαζί με όλα όσα είχα να περιμένω, ψυχολογικά έβριθα από πλήρωση τόσο πολύ, που δεν ήθελα ούτε να ξαπλώσω ούτε να κοιμηθώ, να φύγετε όλοι να πάτε αλλού κι αφήστε με εμένα εδώ, να πεθάνω ευτυχισμένη...
Last edited: