vasiliss
Member
- Μηνύματα
- 986
- Likes
- 9.129
- Επόμενο Ταξίδι
- ;;;
- Ταξίδι-Όνειρο
- Ρωσία -Ισλανδία - Περού
Περιεχόμενα
- Κεφάλαιο 1
- Νόβισαντ
- Ζάγκρεμπ
- Σπήλαιο Σκόκγιαν
- Τεργέστη
- Βενετία
- Μουράνο - Μπουράνο κ νυχτερινή Βενετία
- Lago del Predil - Mangart pass - Vrsic pass
- Bled - Bohinj - Λιουμπλιάνα
- Ζανταρ - Σιμπένικ
- Πάρκο Krka - Τρογκίρ - Σπλιτ
- Pocitelj - Ποντγκόριτσα
- Διάσχιση Αλβανίας -Spille - Πρεμετή
- Πρεμετή - Llixhat e Benjes - Μολυβδοσκέπαστος
- Επίλογος
Ημέρα 9η Πάρκο Krka- Τρογκίρ - Σπλιτ
Οι πολύ πρωινοί κάναμε μια βόλτα στο Σίμπενικ για να το δούμε και με το φως της ημέρας, έως ότου ετοιμαστούν οι υπόλοιποι.
Η μία οικογένεια σήμερα θα μας αποχαιρετούσε. Έπρεπε σε δύο ημέρες να γυρίσει πίσω γιατί είχε ένα ακόμη ταξίδι στα Δωδεκάνησα για έναν γάμο. Το αρχικό λοιπόν πλάνο τους έλεγε ότι θα μας ακολουθούσαν έως τους καταρράκτες και έπειτα θα έφευγαν για την Ποντγκόριτσα, την τελευταία στάση του ταξιδιού τους. Το προηγούμενο βράδυ όμως αποφάσισαν ότι θα ήταν κουραστικό το ταξίδι και πολλά τα χιλιόμετρα που θα έκαναν, οπότε δεν θα έρχονταν έως το πάρκο Krka. Αυτό όμως μου ανέτρεψε τους οικονομικούς σχεδιασμούς, καθώς δεν θα μπορούσαμε να βγάλουμε εισιτήρια σαν γκρουπ και αυτό θα ανέβαζε αρκετά το κόστος της εισόδου στο πάρκο. Εάν το γνώριζα από την αρχή, θα είχα σχεδιάσει να φτάσω εκεί μεσημέρι και να μπούμε στο πάρκο μετά τις 4 που είχε μειωμένο εισιτήριο. Με επιφύλαξη λοιπόν και αφού είχα επαναλάβει σε όλους ότι είναι δική τους απόφαση και να το σκεφτούν καλά εάν θα δώσουν περίπου 100€ η οικογένεια για να μπουν στο πάρκο, ξεκινήσαμε όλοι οι υπόλοιποι για εκεί. Ο σπιτονοικοκύρης μου μας είχε τονίσει ότι πρέπει να βρισκόμαστε εκεί αρκετά νωρίς για να μην αντιμετωπίσουμε τις ορδές τουριστών που το κατακλύζουν προς το μεσημέρι.
Το πάρκο έχει δύο κύριες εισόδους και πολλές δευτερεύουσες για κάποια άλλα σημεία του. Η πιο πολυσύχναστη είναι από το Skradin, ( με πάρκινγκ επί πληρωμή) από όπου με δωρεάν καράβι διασχίζεις ένα τμήμα του ποταμού, περίπου 20 λεπτά, για να βρεθείς στο Skradinski Buk Ferry Pier. Η δεύτερη είναι από το Lozovac, (με δωρεάν πάρκινγκ) από όπου χρειάζεται να περπατήσεις κάμποσο ή να πάρεις το λεωφορείο για να φτάσεις στο ίδιο σημείο.
Από το Skradinski Buk, ξεκινούν άλλες διαδρομές με πλοιάρια για το Visovac ένα νησάκι στη μέση του ποταμού με ένα εκκλησάκι επάνω ή το Roski Slap και κάποιους άλλους καταρράκτες.
Όταν έψαχνα το πάρκο, θεώρησα ότι οι επιπλέον διαδρομές με το πλοιάριο θα συμπεριλαμβάνονταν στην τιμή του εισιτηρίου, τόσα χρήματα είχαμε δώσει άλλωστε.
Οπότε ο αρχικός σχεδιασμός μου έλεγε να ξεκινήσουμε από το Lozovac και να περάσουμε μεγάλο μέρος της ημέρας μέσα στο πάρκο κάνοντας και την διαδρομή με το πλοιάριο έως το Visovac που διαρκούσε περίπου 3 ώρες με την επιστροφή. Μια - δύο ημέρες πριν, αντιλήφθηκα ότι για τις επιπλέον διαδρομές θα έπρεπε να δώσουμε επιπλέον χρήματα,
επομένως το πρόγραμμα άλλαξε και θα ξεκινούσαμε από το Skradin ώστε να κάνουμε τουλάχιστον την μία διαδρομή με το καραβάκι.
Και νά 'μαστε στις 9 να παρκάρουμε και να πηγαίνουμε προς τα εκδοτήρια που είναι γεμάτα κόσμο. Στο καραβάκι καταφέραμε να επιβιβαστούμε και να φύγουμε στις 10 και μετά από μισή ώρα περίπου ήμασταν κοντά στον κύριο καταρράκτη, τον Skradinski Buk. Την διαδρομή που τον περιτριγυρίζει με πολύ χαλαρό περπάτημα και πολλές πολλές στάσεις μπορείς να την κάνεις περίπου σε 2 ώρες.
Μπροστά από τον καταρράκτη ήδη κάποιοι είχαν βουτήξει, αφού επιτρέπεται το μπάνιο, εμείς όμως αν και είχαμε έρθει προετοιμασμένοι, το αφήσαμε για το τέλος της βόλτας μας.
Ότι και να πεις, ο καταρράκτης είναι καταπληκτικός και δεν χορταίνεις να τον παρατηρείς και να τον φωτογραφίζεις από όλες τις πλευρές που τον αντικρίζεις.
Ενδιάμεσα της διαδρομής υπάρχουν και κάποια κτίρια, όπως ο παλιός νερόμυλος ή το σιδεράδικο, ο υδροηλεκτρικός σταθμός, αλλά και εστιατόριο, καφέ και κατάστημα με σουβενίρ.








Όταν τελειώσαμε λοιπόν με χαλαρό περπάτημα τον κύκλο μας,
τα παιδιά όλο λαχτάρα περίμεναν πως και πως να βουτήξουν, όμως οι μαμάδες είχαν αντίθετη άποψη επί του θέματος,
καθώς η αλήθεια είναι ότι η “πισίνα” όπου πολύς, πάρα πολύς κόσμος έκανε μπάνιο, ήταν γεμάτη αφρό και φυσαλίδες, ίσως από τα αντηλιακά;;;
Μετά από ώρα διαπραγματεύσεων, όλοι συμφώνησαν να αποχωρήσουμε και να βρούμε καμιά παραλία για να κάνουμε το μπάνιο μας.
Μεσημεράκι λοιπόν παίρνουμε τον παραλιακό δρόμο και κάπου που μας έκανε κλικ σταματήσαμε για καμιά ώρα να δροσιστούμε λίγο καθώς η ημέρα ήταν πολύ ζεστή.
Στο Σπλιτ μέναμε σε πολλά και διαφορετικά σημεία, οπότε οι μισοί αποφάσισαν να πάρουν τον αυτοκινητόδρομο για εκεί, εμείς όμως συνεχίσαμε παραλιακά, για να κάνουμε ένα σύντομο πέρασμα από το Τρογκίρ.
Η παλιά μεσαιωνική πόλη του Τρογκίρ, η οποία ανακηρύχθηκε από την Unesco Μνημείο Παγκόσμιας Πολιτιστικής Κληρονομιάς καθώς διασώζει εξαιρετικά την ρωμανο - γοτθική της αρχιτεκτονική, βρίσκεται σε ένα μικρό νησάκι που από την μία συνδέεται με μία γέφυρα με την ηπειρωτική χώρα και από την άλλη με μια άλλη γέφυρα με ένα πολύ μεγαλύτερο νησί, που θαρρώ το λένε Ciovo.
Είναι μικρούλα και πανέμορφη, δεν χορταίνεις να τριγυρνάς τα μικρά στενάκια της. Αν και ο χρόνος μας ήταν περιορισμένος, το περπατήσαμε τουλάχιστον 2 φορές την μία από αυτές με ένα παγωτό στο χέρι. Πολύ θα θέλαμε να καθίσουμε για έναν καφέ ή ακόμη καλύτερα να τη δούμε και το βράδυ, όμως δεν προλαβαίναμε γιατί είχαμε δώσει ραντεβού με τους υπόλοιπους στις 6 στο Σπλιτ.
Γρήγορα λοιπόν στα δωμάτια και ακόμη πιο γρήγορα παίρνουμε τον δρόμο για την πόλη καθώς μέναμε λίγο έξω από αυτήν. Είναι Κυριακή προς το βράδυ και δοκιμάζουμε την τύχη μας να βρούμε ένα πάρκινγκ να παρκάρουμε νόμιμα. Έχω σημειώσει αρκετά στον χάρτη μου, και βρίσκω το ένα μετά το άλλο γεμάτα. Μετά το 10ο και αφού έχω σπαταλήσει καμιά ώρα ψάχνοντας,
το παίρνω απόφαση να το ρισκάρω και να παρκάρω παράνομα όπως και τόσοι άλλοι, ελπίζοντας γυρίζοντας να βρω το αυτοκίνητο στην θέση του, χωρίς καμία κλήση στο παρμπρίζ.
Έφτασε η ώρα να δούμε έστω και λίγο και το βραδινό πια Σπλιτ.
Ξεκινάμε την περιπλάνησή μας από τα δυτικά της πόλης και αφηνόμαστε να χαθούμε στα στενά της παλιάς πόλης, σίγουροι ότι κάποια στιγμή θα βρεθούμε μπροστά στο παλάτι του Διοκλητιανού, όπου είναι και το σημείο συνάντησης με τους υπόλοιπους. Ο κόσμος που είναι πολύς αλλά όχι ενοχλητικός αυτή τη φορά, μας οδηγεί εκεί και τελικά βρίσκουμε και τους υπόλοιπους της παρέας, οι οποίοι είχαν ξεκινήσει νωρίτερα την βόλτα τους και έχουν δει περισσότερα από εμάς.
Οπότε ξαναχωρίζουμε, καθώς αυτοί θέλουν να πάνε για φαγητό και εμείς να χαθούμε στα στενάκια και να απολαύσουμε όσο περισσότερο μπορούμε αυτή την όμορφη πόλη. Αυτό που σου κάνει εντύπωση και σε παραξενεύει στην πλατεία Peristil, είναι ότι είναι ένας αρχαιολογικός χώρος, όπου κόσμος πάει κι έρχεται όλη την ημέρα, τρώει ή κάθεται να πιεί το ποτό του “μέσα” στα αρχαία.
Χαζεύουμε για λίγο στην πλατεία Peristil και απολαμβάνουμε τον εξαιρετικό τραγουδιστή από το Luxor wine bar. Πολύ θα θέλαμε να καθίσουμε κι εμείς κάτω από τις αρχαίες κολώνες και να πιούμε ένα ποτό όμως υπάρχουν 3 προβλήματα. Πρώτον δεν έχουμε δει ακόμη τίποτα από την πόλη, δεύτερον είμαστε με παιδιά και τρίτον παιδιά και μεγάλοι πεινάμε αφάνταστα. Βραδινό φαγητό σε τραπέζι δεν θα είχε λοιπόν για εμάς, που την βγάλαμε με κάτι πρόχειρο και ένα παγωτό στο χέρι, όσο περιτριγυρίζαμε μέχρι αργά στα γοητευτικά στενά και τις όμορφες πλατείες της πόλης. Ευτυχώς όταν γυρίσαμε βρήκαμε το αυτοκίνητο στην θέση του χωρίς καμία κλήση να μας περιμένει.
Το Σπλιτ πολύ μας είχε αρέσει και όπως συνήθως συμβαίνει με εμάς, δεν του είχαμε αφιερώσει τον απαιτούμενο χρόνο.
Αυτό όμως συνήθως δεν μας προβληματίζει, καθώς ξέρουμε ότι υπάρχουν πολλές πιθανότητες να ξαναπεράσουμε από αυτά τα μέρη και να δώσουμε στην πόλη τον απαιτούμενο χρόνο για να την δούμε πιο αναλυτικά.
Τελειώνοντας θα ήθελα να απαντήσω και στο δεύτερο ερώτημα της @Grerena , Plitvice ή Krka; ρώτησε σε κάποιο άλλο μήνυμα. Ξεκάθαρα υπερίσχυσε το πάρκο Plitvice και σε αυτό συμφωνούν και οι συνταξιδιώτες μου. Εγώ προσωπικά βέβαια καθόλου δεν μετάνιωσα που πήγα στο πάρκο Krka, σε αυτό όμως δεν συμφωνούν οι συνταξιδιώτες μου, γιατί στην επιστροφή με το καράβι, άκουσα σχόλια του τύπου: “τζάμπα τόσα λεφτά που δώσαμε, δεν υπάρχει καμία σύγκριση με το πάρκο Plitvice κτλ” και η αλήθεια είναι ότι στεναχωρήθηκα λιγάκι.
Αλλά τι να κάνουμε, δεν μπορούν να αρέσουν όλα σε όλους.
Οι πολύ πρωινοί κάναμε μια βόλτα στο Σίμπενικ για να το δούμε και με το φως της ημέρας, έως ότου ετοιμαστούν οι υπόλοιποι.





Η μία οικογένεια σήμερα θα μας αποχαιρετούσε. Έπρεπε σε δύο ημέρες να γυρίσει πίσω γιατί είχε ένα ακόμη ταξίδι στα Δωδεκάνησα για έναν γάμο. Το αρχικό λοιπόν πλάνο τους έλεγε ότι θα μας ακολουθούσαν έως τους καταρράκτες και έπειτα θα έφευγαν για την Ποντγκόριτσα, την τελευταία στάση του ταξιδιού τους. Το προηγούμενο βράδυ όμως αποφάσισαν ότι θα ήταν κουραστικό το ταξίδι και πολλά τα χιλιόμετρα που θα έκαναν, οπότε δεν θα έρχονταν έως το πάρκο Krka. Αυτό όμως μου ανέτρεψε τους οικονομικούς σχεδιασμούς, καθώς δεν θα μπορούσαμε να βγάλουμε εισιτήρια σαν γκρουπ και αυτό θα ανέβαζε αρκετά το κόστος της εισόδου στο πάρκο. Εάν το γνώριζα από την αρχή, θα είχα σχεδιάσει να φτάσω εκεί μεσημέρι και να μπούμε στο πάρκο μετά τις 4 που είχε μειωμένο εισιτήριο. Με επιφύλαξη λοιπόν και αφού είχα επαναλάβει σε όλους ότι είναι δική τους απόφαση και να το σκεφτούν καλά εάν θα δώσουν περίπου 100€ η οικογένεια για να μπουν στο πάρκο, ξεκινήσαμε όλοι οι υπόλοιποι για εκεί. Ο σπιτονοικοκύρης μου μας είχε τονίσει ότι πρέπει να βρισκόμαστε εκεί αρκετά νωρίς για να μην αντιμετωπίσουμε τις ορδές τουριστών που το κατακλύζουν προς το μεσημέρι.

Το πάρκο έχει δύο κύριες εισόδους και πολλές δευτερεύουσες για κάποια άλλα σημεία του. Η πιο πολυσύχναστη είναι από το Skradin, ( με πάρκινγκ επί πληρωμή) από όπου με δωρεάν καράβι διασχίζεις ένα τμήμα του ποταμού, περίπου 20 λεπτά, για να βρεθείς στο Skradinski Buk Ferry Pier. Η δεύτερη είναι από το Lozovac, (με δωρεάν πάρκινγκ) από όπου χρειάζεται να περπατήσεις κάμποσο ή να πάρεις το λεωφορείο για να φτάσεις στο ίδιο σημείο.
Από το Skradinski Buk, ξεκινούν άλλες διαδρομές με πλοιάρια για το Visovac ένα νησάκι στη μέση του ποταμού με ένα εκκλησάκι επάνω ή το Roski Slap και κάποιους άλλους καταρράκτες.
Όταν έψαχνα το πάρκο, θεώρησα ότι οι επιπλέον διαδρομές με το πλοιάριο θα συμπεριλαμβάνονταν στην τιμή του εισιτηρίου, τόσα χρήματα είχαμε δώσει άλλωστε.
Και νά 'μαστε στις 9 να παρκάρουμε και να πηγαίνουμε προς τα εκδοτήρια που είναι γεμάτα κόσμο. Στο καραβάκι καταφέραμε να επιβιβαστούμε και να φύγουμε στις 10 και μετά από μισή ώρα περίπου ήμασταν κοντά στον κύριο καταρράκτη, τον Skradinski Buk. Την διαδρομή που τον περιτριγυρίζει με πολύ χαλαρό περπάτημα και πολλές πολλές στάσεις μπορείς να την κάνεις περίπου σε 2 ώρες.




Μπροστά από τον καταρράκτη ήδη κάποιοι είχαν βουτήξει, αφού επιτρέπεται το μπάνιο, εμείς όμως αν και είχαμε έρθει προετοιμασμένοι, το αφήσαμε για το τέλος της βόλτας μας.



Ότι και να πεις, ο καταρράκτης είναι καταπληκτικός και δεν χορταίνεις να τον παρατηρείς και να τον φωτογραφίζεις από όλες τις πλευρές που τον αντικρίζεις.




Ενδιάμεσα της διαδρομής υπάρχουν και κάποια κτίρια, όπως ο παλιός νερόμυλος ή το σιδεράδικο, ο υδροηλεκτρικός σταθμός, αλλά και εστιατόριο, καφέ και κατάστημα με σουβενίρ.









Όταν τελειώσαμε λοιπόν με χαλαρό περπάτημα τον κύκλο μας,



τα παιδιά όλο λαχτάρα περίμεναν πως και πως να βουτήξουν, όμως οι μαμάδες είχαν αντίθετη άποψη επί του θέματος,
Μετά από ώρα διαπραγματεύσεων, όλοι συμφώνησαν να αποχωρήσουμε και να βρούμε καμιά παραλία για να κάνουμε το μπάνιο μας.
Μεσημεράκι λοιπόν παίρνουμε τον παραλιακό δρόμο και κάπου που μας έκανε κλικ σταματήσαμε για καμιά ώρα να δροσιστούμε λίγο καθώς η ημέρα ήταν πολύ ζεστή.

Στο Σπλιτ μέναμε σε πολλά και διαφορετικά σημεία, οπότε οι μισοί αποφάσισαν να πάρουν τον αυτοκινητόδρομο για εκεί, εμείς όμως συνεχίσαμε παραλιακά, για να κάνουμε ένα σύντομο πέρασμα από το Τρογκίρ.


Η παλιά μεσαιωνική πόλη του Τρογκίρ, η οποία ανακηρύχθηκε από την Unesco Μνημείο Παγκόσμιας Πολιτιστικής Κληρονομιάς καθώς διασώζει εξαιρετικά την ρωμανο - γοτθική της αρχιτεκτονική, βρίσκεται σε ένα μικρό νησάκι που από την μία συνδέεται με μία γέφυρα με την ηπειρωτική χώρα και από την άλλη με μια άλλη γέφυρα με ένα πολύ μεγαλύτερο νησί, που θαρρώ το λένε Ciovo.




Είναι μικρούλα και πανέμορφη, δεν χορταίνεις να τριγυρνάς τα μικρά στενάκια της. Αν και ο χρόνος μας ήταν περιορισμένος, το περπατήσαμε τουλάχιστον 2 φορές την μία από αυτές με ένα παγωτό στο χέρι. Πολύ θα θέλαμε να καθίσουμε για έναν καφέ ή ακόμη καλύτερα να τη δούμε και το βράδυ, όμως δεν προλαβαίναμε γιατί είχαμε δώσει ραντεβού με τους υπόλοιπους στις 6 στο Σπλιτ.




Γρήγορα λοιπόν στα δωμάτια και ακόμη πιο γρήγορα παίρνουμε τον δρόμο για την πόλη καθώς μέναμε λίγο έξω από αυτήν. Είναι Κυριακή προς το βράδυ και δοκιμάζουμε την τύχη μας να βρούμε ένα πάρκινγκ να παρκάρουμε νόμιμα. Έχω σημειώσει αρκετά στον χάρτη μου, και βρίσκω το ένα μετά το άλλο γεμάτα. Μετά το 10ο και αφού έχω σπαταλήσει καμιά ώρα ψάχνοντας,
Έφτασε η ώρα να δούμε έστω και λίγο και το βραδινό πια Σπλιτ.


Ξεκινάμε την περιπλάνησή μας από τα δυτικά της πόλης και αφηνόμαστε να χαθούμε στα στενά της παλιάς πόλης, σίγουροι ότι κάποια στιγμή θα βρεθούμε μπροστά στο παλάτι του Διοκλητιανού, όπου είναι και το σημείο συνάντησης με τους υπόλοιπους. Ο κόσμος που είναι πολύς αλλά όχι ενοχλητικός αυτή τη φορά, μας οδηγεί εκεί και τελικά βρίσκουμε και τους υπόλοιπους της παρέας, οι οποίοι είχαν ξεκινήσει νωρίτερα την βόλτα τους και έχουν δει περισσότερα από εμάς.



Οπότε ξαναχωρίζουμε, καθώς αυτοί θέλουν να πάνε για φαγητό και εμείς να χαθούμε στα στενάκια και να απολαύσουμε όσο περισσότερο μπορούμε αυτή την όμορφη πόλη. Αυτό που σου κάνει εντύπωση και σε παραξενεύει στην πλατεία Peristil, είναι ότι είναι ένας αρχαιολογικός χώρος, όπου κόσμος πάει κι έρχεται όλη την ημέρα, τρώει ή κάθεται να πιεί το ποτό του “μέσα” στα αρχαία.
Χαζεύουμε για λίγο στην πλατεία Peristil και απολαμβάνουμε τον εξαιρετικό τραγουδιστή από το Luxor wine bar. Πολύ θα θέλαμε να καθίσουμε κι εμείς κάτω από τις αρχαίες κολώνες και να πιούμε ένα ποτό όμως υπάρχουν 3 προβλήματα. Πρώτον δεν έχουμε δει ακόμη τίποτα από την πόλη, δεύτερον είμαστε με παιδιά και τρίτον παιδιά και μεγάλοι πεινάμε αφάνταστα. Βραδινό φαγητό σε τραπέζι δεν θα είχε λοιπόν για εμάς, που την βγάλαμε με κάτι πρόχειρο και ένα παγωτό στο χέρι, όσο περιτριγυρίζαμε μέχρι αργά στα γοητευτικά στενά και τις όμορφες πλατείες της πόλης. Ευτυχώς όταν γυρίσαμε βρήκαμε το αυτοκίνητο στην θέση του χωρίς καμία κλήση να μας περιμένει.


Το Σπλιτ πολύ μας είχε αρέσει και όπως συνήθως συμβαίνει με εμάς, δεν του είχαμε αφιερώσει τον απαιτούμενο χρόνο.

Τελειώνοντας θα ήθελα να απαντήσω και στο δεύτερο ερώτημα της @Grerena , Plitvice ή Krka; ρώτησε σε κάποιο άλλο μήνυμα. Ξεκάθαρα υπερίσχυσε το πάρκο Plitvice και σε αυτό συμφωνούν και οι συνταξιδιώτες μου. Εγώ προσωπικά βέβαια καθόλου δεν μετάνιωσα που πήγα στο πάρκο Krka, σε αυτό όμως δεν συμφωνούν οι συνταξιδιώτες μου, γιατί στην επιστροφή με το καράβι, άκουσα σχόλια του τύπου: “τζάμπα τόσα λεφτά που δώσαμε, δεν υπάρχει καμία σύγκριση με το πάρκο Plitvice κτλ” και η αλήθεια είναι ότι στεναχωρήθηκα λιγάκι.
Last edited by a moderator: