Γουατεμάλα Κόστα Ρίκα Παναμάς Ποτάμια και ζούγκλα

travelbreak

Member
Μηνύματα
1.768
Likes
14.587
Επόμενο Ταξίδι
???
Ταξίδι-Όνειρο
Υπερσιβηρικός

Ο δρόμος για την Αντίγκουα

Το ξενοδοχείο στο Κομπάν κόστισε κάτι λιγότερο από $30 για τη βραδιά (το Booking το έδινε λίγο ακριβότερα). Φυσικά δεν είχε πρωινό. Η απόσταση από το Κομπάν μέχρι το Semuc Champey είναι περίπου δύο ώρες. Δεν είχαμε το χρόνο να πάμε, αλλά πάλι θα μας έβγαζε από τον ίδιο χωματόδρομο. Το λάθος ήταν ότι οι χάρτες δεν σου δείχνουν αν ο δρόμος είναι κακός ή όχι. Ούτε για πόσα χιλιόμετρα. Αν το ήξερα ίσως δεν θα το είχα βάλει καθόλου στο πρόγραμμα.

Μένοντας μόνο μία μέρα στο Coban εμείς, ήμασταν μια χαρά, και αυτό είναι το πιο σημαντικό. Περιμέναμε να δούμε στο Coban ανθρώπους με παραδοσιακές στολές, όπως τους είχαμε δει στον Ισημερινό πριν από τρία χρόνια. Φοράνε κάποιες φορεσιές, αλλά δεν είναι ιδιαίτερα όμορφες. Πιστεύω ότι εδώ λόγω ζέστης δεν μπορούν να φορέσουν κάτι επίσημο στην καθημερινότητα. Στον Ισημερινό λόγω υψομέτρου δεν έκανε ζέστη και οι άνθρωποι φορούσαν τις παραδοσιακές φορεσιές τους. Η διαφορά βέβαια της Γουατεμάλα με τον Παναμά είναι μεγάλη. Στον Παναμά δεν φορούσαν παραδοσιακές φορεσιές, ούτε καν οι ιθαγενείς. Επίσης εκεί (άσχετο) τα αυτοκίνητα ήταν όλα πολύ καλά. Τα χειρότερα ήταν τα ταξί και γενικώς τα επαγγελματικά αυτοκίνητα. Όμως τα ιδιωτικά ήταν όλα μεγάλα.

Η οδήγηση από το ξενοδοχείο που μείναμε μέχρι την Αντίγκουα πήγε μία χαρά. Ο δρόμος ήταν αρκετά καλός και σταματήσαμε μερικές φορές για να πάρουμε καφέ ή να τραβήξουμε κάποια φωτογραφία. Φτάσαμε στις 13:00 το μεσημέρι, χωρίς να κάνουμε παρακάμψεις. Ο δρόμος περνούσε σχεδόν μέσα από την πόλη της Γουατεμάλα. Έτσι ένα τμήμα του δρόμου το είχαμε κάνει την πρώτη μέρα. Περάσαμε πάντως μέσα από μερικούς κεντρικούς δρόμους της Γουατεμάλα, και εκεί είχε αρκετή κίνηση. Όταν κυκλοφορείς σε αυτήν τη χώρα πρέπει να υπολογίζεις 40 με 50 km το πολύ σε μια ώρα. Πιο πολλά γίνονται δύσκολα ή εάν οδηγείς επικίνδυνα. Επίσης η ατμόσφαιρα ήταν λίγο θαμπή κοντά στην πρωτεύουσα. Πιστεύω ότι έφταιγε και η σκόνη που υπήρχε στην ατμόσφαιρα και λίγο κάποια σύννεφα. Γενικά γύρω από την πόλη της Γουατεμάλα έχει πάρα πολλά νταμάρια, με αποτέλεσμα να σηκώνουν πολλή σκόνη. Επίσης σίγουρα υπάρχει και πολύ καυσαέριο, κυρίως από τα αυτοκίνητα.

Από τη διαδρομή μέχρι την Αντίγκουα:

1654921402790.jpeg




1654921436637.jpeg




1654921483258.jpeg



Το Κομπάν είναι χτισμένο πάνω σε μερικούς λόφους, οι οποίοι γενικώς είναι καταπράσινοι. Κυρίως έξω από την πόλη. Έτσι περίπου είναι και η φύση αρκετά χιλιόμετρα πριν από αυτήν την πόλη αλλά και μετά. Όμως όταν πλησιάζουμε στην πόλη Γουατεμάλα το τοπίο αλλάζει άρδην. Δηλαδή τα δέντρα μοιάζουν πιο πολύ με δέντρα της Σαβάνας. Ίσως οι περιοχές κοντά στη Γουατεμάλα να μην δέχονται πολλές βροχοπτώσεις. Μέχρι και κάκτους είδαμε σε πολλά σημεία. Τα δέντρα μοιάζουν με φυλλοβόλα, αν και δεν είναι. Απλώς το φύλλωμά τους είναι πολύ φτωχό. Στην Αντίγκουα το τοπίο είναι καλύτερο όσον αφορά στα δέντρα.

Εμείς πριν τις 7:00 πήραμε το αυτοκίνητο και πριν φύγουμε από το Κομπάν ανεβήκαμε σε μία εκκλησία, που για να φτάσεις ανεβαίνεις αρκετά σκαλιά. Ήταν και Κυριακή και κάποιοι άνθρωποι είχαν ήδη ανέβει εκεί, όμως η λειτουργία δεν είχε ξεκινήσει ακόμα. Ήταν σχετικά όμορφα από εκεί επάνω. Όμως σε όλη την πόλη υπήρχε αρκετή βρωμιά.


1654921226353.jpeg




1654921250712.jpeg



Και εδώ μια καταχνιά:

1654921290445.jpeg




1654921321964.jpeg



Όταν φτάσαμε στην Αντίγκουα, επειδή το check-in στο ξενοδοχείο ήταν μετά τις 15:00, και ήρθαμε στις 13:00, παρκάραμε στο πάρκινγκ του ξενοδοχείου και κάναμε βόλτες στην πόλη μέχρι τις 16:00. Σε τρεις ώρες είχαμε επισκεφτεί τα περισσότερα από τα σημαντικά μνημεία της πόλης. Πολύ λίγα μας είχαν μείνει στα οποία πήγαμε αφού γυρίσαμε στο ξενοδοχείο να ξεκουραστούμε και να ανεβάσουμε τα πράγματα στο δωμάτιο.


1654921569612.jpeg




1654921587713.jpeg




1654921619824.jpeg




1654921656269.jpeg




1654921676869.jpeg




1654921704948.jpeg




1654921721117.jpeg




1654921754333.jpeg



Convent of La Merced:

1654921773186.jpeg




1654921997943.jpeg




1654922021448.jpeg




1654922051170.jpeg




1654922073901.jpeg




1654922108945.jpeg




1654922190264.jpeg



Plaza Mayor:

1654922297406.jpeg




1654922336558.jpeg




1654922357396.jpeg




1654922377864.jpeg




1654922410540.jpeg




1654922426885.jpeg



Το κίτρινο κτήριο με τις καμάρες σε πρώτο πλάνο στην προηγούμενη φωτογραφία είναι δημόσιο πλυντήριο ρούχων, και φαίνεται στην επόμενη:

1654922512085.jpeg




1654922560203.jpeg



Να και το ηφαίστειο στο βάθος:

1654922590113.jpeg




1654922622533.jpeg



Η θέα από το ξενοδοχείο μας:

1654922671133.jpeg




1654922699439.jpeg



Στις 5:30 βγήκαμε πάλι για βόλτα και ουσιαστικά κάναμε επανάληψη αυτών που είχαμε δει νωρίτερα, συν κάποια άλλα, που τα είδαμε όμως με λιγοστό φως.


1654922775475.jpeg




1654922793665.jpeg




1654922811571.jpeg




1654922839669.jpeg




1654922861090.jpeg




1654922898036.jpeg



Για φαγητό είχα εντοπίσει ένα εστιατόριο στη μεσημεριανή βόλτα μας. Ασφαλώς ψάξαμε και για κάτι καλύτερο αλλά τελικά δεν βρήκαμε. Έτσι πήγαμε σε αυτό και ήταν αξιοπρεπέστατο. Η Ντίνα έφαγε μία μικρή μοσχαρίσια μπριζόλα, η οποία συνοδευόταν από διάφορα. Εγώ πήρα ένα πιάτο με τορτελίνια, δηλαδή ένα πράγμα σαν πάστα με τυριά μέσα και άσπρες σάλτσες, το οποίο ήταν πολύ χορταστικό βέβαια. Εγώ έφαγα και όλα τα συνοδευτικά που δεν έφαγε η Ντίνα. Ήπιαμε και δύο μικρές μπύρες και για όλα αυτά πληρώσαμε 170 τσεκέλες, δηλαδή 21 ευρώ περίπου. Όταν τρώμε έξω (στο εξωτερικό) τσιγκουνευόμαστε στο πιοτό, που είναι σχετικά ακριβό. Στην Ελλάδα, για αυτά τα πιάτα θα πληρώναμε λίγο λιγότερα.

Η μόνη φωτογραφία που τράβηξα. Δυστυχώς σπάνια σκέφτομαι να τραβώ το φαγητό μας (Μόλις έρχεται πέφτουμε με τα μούτρα και ξεχνάμε τις υποχρεώσεις μας.):

1654923095387.jpeg



Το βράδυ είχε λίγο φασαρία από τα μπαράκια της περιοχής, αλλά λόγω της κούρασης κοιμηθήκαμε μια χαρά. Μένουμε δίπλα στην κεντρική Πλατεία της πόλης. Είναι καταπληκτική και λόγω των κτηρίων αλλά και για τις ντόπιες γυναίκες οι οποίες πουλάνε στους τουρίστες διάφορα χειροτεχνήματα. Όλη η πόλη βέβαια προστατεύεται από την UNESCO και το αξίζει γιατί όλα τα σπίτια είναι παραδοσιακά και παλιά. Πρέπει να έχει έκταση περίπου ένα τετραγωνικό χιλιόμετρο. Επιτρέπεται η κυκλοφορία των αυτοκινήτων σε όλους τους δρόμους, και σε πάρα πολλούς επιτρέπεται το παρκάρισμα. Όμως η κίνηση γίνεται πάρα πολύ αργά λόγω κυρίως του οδοστρώματος, αλλά και του κόσμου που κυκλοφορεί στους δρόμους.

Νομίζω ότι οι τουρίστες δεν ήταν και τόσο πολλοί. Είχε πολλούς ντόπιους λόγω του ότι ήταν Κυριακή. Έχει αρκετές εκκλησίες και μεγάλα κτίρια που φαίνονται ότι έχουν το αποικιακό στυλ. Πολλά από αυτά δεν έχουν αποκατασταθεί πλήρως.

 

travelbreak

Member
Μηνύματα
1.768
Likes
14.587
Επόμενο Ταξίδι
???
Ταξίδι-Όνειρο
Υπερσιβηρικός
Ελπίζω να συνεχίσεις σύντομα, είμαστε και άρρωστοι με την περιοχή μερικοί :lol:
Γενικά το ξέρετε ότι είμαι γρήγορος στην εξέλιξη κάθε ιστορίας μου. Πιστεύω ότι μέχρι το τέλος του μήνα θα έχω τελειώσει όλη την ιστορία. Μετά έχουμε και τις μάχες με τις τσούχτρες, συγνώμη τα θαλάσσια μπάνια ήθελα να πω.
 

travelbreak

Member
Μηνύματα
1.768
Likes
14.587
Επόμενο Ταξίδι
???
Ταξίδι-Όνειρο
Υπερσιβηρικός
Colon, Portobello και το Κανάλι

Το ταξίδι σχεδιάστηκε για κυκλοφορία με νοικιασμένο αυτοκίνητο και δυο οδηγούς. Όμως πλέον ήμουν μόνος. Έτσι το πήραμε απόφαση πως όπου ζοριζόμουν δε θα κυνηγούσαμε τον κάθε προορισμό του προγράμματός μου με το στανιό. Ό, τι προλάβουμε. Το καλό ήταν πως λόγω του τζετ λαγκ ξυπνούσαμε νωρίς και η μέρα ξεκινούσε λίγο μετά το ξημέρωμα.
Πρώτη μέρα λοιπόν. Στις 6:30, ίσως και λίγο νωρίτερα, πήραμε το αυτοκίνητο από το κλειστό παρκινγκ του ξενοδοχείου μας και ξεκινήσαμε το πρόγραμμα, όπως το είχαμε διαμορφώσει.

Εκείνο το πρωί δεν κάναμε ιδιαίτερες αλλαγές και ξεκινήσαμε για να πάμε να δούμε το κανάλι του Παναμά στο πιο κοντινό σημείο, το οποίο είναι πολύ κοντά στην πρωτεύουσα και ονομάζεται Miraflores. Φτάσαμε στις 06:45, αλλά μας έδιωξαν για λόγους ασφαλείας και μας ενημέρωσαν ότι ανοίγει στις 8:00 το πρωί. Δεν μας άφησαν ούτε μία φωτογραφία να βγάλουμε. Γενικά στον Παναμά έχει πολύ ασφάλεια και ελέγχους.

Αφού λοιπόν φύγαμε από εκεί, πήγαμε στο επόμενο σημείο για να δούμε το κανάλι, το Πέδρο Μιγκέλ, αλλά και εκεί μας έδιωξαν, γιατί μας είπαν ότι το μέρος αυτό δεν είναι καθόλου για τουρίστες.

Γι αυτό λοιπόν συνεχίσαμε προς την πλευρά του Ατλαντικού να πάμε στην πόλη Κολόν. Ο δρόμος είχε αρκετή κίνηση. Ίσως έφταιγε που ήταν Σάββατο και ο κόσμος έβγαινε για το ΣΚ. Όταν φτάσαμε εκεί είδαμε μία κατάσταση τραγική. Δεν περιμέναμε να δούμε μία τέτοια πόλη και μάλιστα στον Παναμά. Είχα διαβάσει στο Lonely Planet, ότι έχει πλέον παρακμάσει, αλλά τόσο πολύ! Σε μερικά σημεία νόμιζες ότι ήσουν σε βομβαρδισμένη περιοχή. Είχε πάρα πολλά μεγάλα και ωραία κτίρια εγκαταλειμμένα και στη φθορά του χρόνου αλλά και από ανθρώπους. Εγώ ήθελα να σταματήσουμε για καμιά φωτογραφία, αλλά η Ντίνα φοβόταν γιατί πίστευε ότι είναι επικίνδυνα.

1654490485132.jpeg


1654490523911.jpeg


1654490569449.jpeg


Αφού περάσαμε διάφορα στενά, στην ίδια κατάσταση σχεδόν παντού, είδαμε ένα κεντρικό δρόμο ο οποίος προφανώς πριν από 100 τόσα χρόνια θα ήταν στις δόξες του. Γενικά έβλεπες παλιά όμορφα κτίρια αλλά ήταν μισογκρεμισμένα. Επίσης έβλεπες φτωχούς ανθρώπους να πηγαίνουν από δω και από κει ή να κάνουν τις δουλειές του σπιτιού τους. Τελικά κάναμε δύο στάσεις για να βγάλουμε μερικές φωτογραφίες. Μάλιστα στη μία από αυτές μας ακολουθούσε συνέχεια ένα περιπολικό μέχρι που γυρίσαμε στο αυτοκίνητό μας για να το πάρουμε και να φύγουμε.

Η μια στάση ήταν κοντά στη θάλασσα αλλά δεν άξιζε και κάτι ιδιαίτερο, ενώ η άλλη ήταν στον κεντρικό δρόμο που προανέφερα για να βγάλουμε φωτογραφία μία εκκλησία και μερικά άλλα κτήρια. Εκ των υστέρων διάβασα ότι θεωρείται μία πολύ επικίνδυνη πόλη. Έτσι καλά κάναμε και φύγαμε.

1654490619327.jpeg


1654490646853.jpeg


Μετά προσπαθήσαμε να πάμε στη ζώνη Duty Free που προτείνει το Lonely Planet, αλλά καταλάβαμε ότι μάλλον πρόκειται για περιοχή που πάνε έμποροι. Έτσι δεν πήγαμε αλλά αποφασίσαμε να βάλουμε στο GPS την πόλη Πορτομπέλο, που βρίσκεται σε απόσταση μιας ώρας από την Κολόν. Ο δρόμος ήταν πολύ όμορφος, αν και λίγο στενός, αλλά ήταν συνέχεια κοντά στη θάλασσα. Μιλάμε βέβαια για τον Ατλαντικό ωκεανό και την Καραϊβική.

1654490710783.jpeg


Λίγο πριν φτάσουμε στο χωριό Portobello σταματήσαμε να δούμε ένα φρούριο (Ruinas de Portobelo, Fuerte Santiago) λίγο εγκαταλειμμένο, αλλά είχε ωραία θέα προς τη θάλασσα και κάποια νησιά. Από κει έφευγαν βάρκες για να πάνε όποιοι ήθελαν να κολυμπήσουν σε άλλα σημεία. Εμείς το σκεφτήκαμε αλλά αποφασίσαμε να μην σπαταλήσουμε το χρόνο μας σε μπάνιο.

1654490771649.jpeg


1654490800757.jpeg


Προχωρήσαμε και στο χωριό Portobello, όπου και εκεί είχε άλλο φρούριο. Το χωριό μας άρεσε αρκετά γιατί είχε το κλασικό λατινοαμερικάνικο χρώμα. Μείναμε σχεδόν μία ώρα κάνοντας βόλτες, αλλά δεν καθίσαμε κάπου.

1654490823055.jpeg


1654490852990.jpeg


1654490874541.jpeg


1654490923582.jpeg


Μετά πήραμε το δρόμο της επιστροφής, από τον ίδιο δρόμο. Είχε λίγη κίνηση σε κάποιο σημείο αλλά δεν ήταν κάτι τρομερό. Από την πόλη Κολόν προς την πόλη Παναμά μπαίνεις στον Εθνικό δρόμο και πληρώνεις διόδια 2,30 δολάρια. Στα διόδια δε σταματάμε, αλλά μας χρεώνει το αυτοκίνητο και τα κρατά η εταιρία ενοικίασης.

1654490955143.jpeg


Εμείς βγήκαμε πολύ νωρίς από την εθνική οδό για να πάμε πάλι στο κανάλι και το σημείο Miraflores Locks. Με εισιτήριο 10 δολαρίων το άτομο μπήκαμε και είδαμε ένα τεράστιο πλοίο να περνά από τις δεξαμενές που γέμιζαν και άδειαζαν νερό. Πήγαμε στην καλύτερη στιγμή, χωρίς να περιμένουμε, αλλά και χωρίς να χάσουμε τίποτα. Στο σημείο εκείνο το πλοίο κατέβαινε από την τελευταία λίμνη 2-3 δεξαμενές για να μπει στον Ειρηνικό ωκεανό. Πολύς κόσμος, όπως κι εμείς, είχε ανέβει σε μία μεγάλη εξέδρα αρκετά ψηλά για να βλέπει και ένας υπάλληλος ανέλυε το τι γινόταν.

1654491007898.jpeg


1654491027330.jpeg


1654491047696.jpeg


1654491144904.jpeg


Σε όλη αυτή τη διαδικασία του περάσματος του πλοίου το ωραίο ήταν ότι υπήρχαν άλλα δύο κανάλια πίσω από αυτό που βλέπαμε εμείς μπροστά μας. Ήταν και σε μεγαλύτερο υψόμετρο και βλέπαμε άλλα δυο πλοία να περνούν και αυτά προς την ίδια κατεύθυνση, δηλαδή τον Ειρηνικό ωκεανό.

1654491117310.jpeg


Έτσι ολοκληρώσαμε την πρώτη μέρα στην ύπαιθρο του Παναμά. Όμως δεν ήταν να μείνουμε στο ξενοδοχείο γιατί είχε ακόμα φως και κατεβήκαμε στον παραλιακό δρόμο, την malecon, που είναι πολύ κοντά στο ξενοδοχείο μας, για βόλτα.

1654491214441.jpeg


1654491360330.jpeg
 
Last edited:
D

Delmem38110

Guest
τι χρόνους εξόδου εισόδου έχει τώρα το αεροδρόμιο στον Παναμά. για να βγεις δηλαδή και να ξαναμπείς.
 

travelbreak

Member
Μηνύματα
1.768
Likes
14.587
Επόμενο Ταξίδι
???
Ταξίδι-Όνειρο
Υπερσιβηρικός
τι χρόνους εξόδου εισόδου έχει τώρα το αεροδρόμιο στον Παναμά. για να βγεις δηλαδή και να ξαναμπείς.
Δεν είχαμε ιδιαίτερες καθυστερήσεις στον Παναμά. Οι υπάλληλοι ήταν γρήγοροι.
Άλλωστε πιστεύω ότι εξαρτάται από την κίνηση του αεροδρομίου εκείνη την ώρα που φτάνεις. Εμείς ας πούμε φάγαμε μεγάλη καθυστέρηση στο Σαν Χοσέ, αφού βγήκαμε τελευταίοι από το αεροπλάνο.
 
D

Delmem38110

Guest
Δεν είχαμε ιδιαίτερες καθυστερήσεις στον Παναμά. Οι υπάλληλοι ήταν γρήγοροι.
Άλλωστε πιστεύω ότι εξαρτάται από την κίνηση του αεροδρομίου εκείνη την ώρα που φτάνεις. Εμείς ας πούμε φάγαμε μεγάλη καθυστέρηση στο Σαν Χοσέ, αφού βγήκαμε τελευταίοι από το αεροπλάνο.
θα με ενδιέφερε πιο συγκεκριμένα αν θυμάσαι φυσικά. πόσα λεπτά αναμονή στο να βγείτε και πόσα λεπτά στο να μπείτε. ευχαριστώ.
 

travelbreak

Member
Μηνύματα
1.768
Likes
14.587
Επόμενο Ταξίδι
???
Ταξίδι-Όνειρο
Υπερσιβηρικός
θα με ενδιέφερε πιο συγκεκριμένα αν θυμάσαι φυσικά. πόσα λεπτά αναμονή στο να βγείτε και πόσα λεπτά στο να μπείτε. ευχαριστώ.
Σίγουρα δε θυμάμαι με ακρίβεια. Όμως ήταν πολύ κοντά στη μισή ώρα γιατί στην Κόστα Ρίκα που ήταν μια ώρα το θυμάμαι πολύ καλά. Αλλά και πάλι σου λέω: αν πέσεις σε μεγάλη ουρά θα αργήσεις. Αν όχι, σε 15 λεπτά θα τελειώσεις. Βάλε και άλλα 5 λεπτά για τη βαλίτσα.
Στην αναχώρηση πιστεύω είναι πιο σύντομα.
 

Εκπομπές Travelstories

Τελευταίες δημοσιεύσεις

Booking.com

Ενεργά Μέλη

Στατιστικά φόρουμ

Θέματα
33.240
Μηνύματα
884.598
Μέλη
38.929
Νεότερο μέλος
thanasisgr

Κοινοποιήστε αυτή τη σελίδα

Top Bottom