Γουατεμάλα Κόστα Ρίκα Παναμάς Ποτάμια και ζούγκλα

travelbreak

Member
Μηνύματα
1.768
Likes
14.587
Επόμενο Ταξίδι
???
Ταξίδι-Όνειρο
Υπερσιβηρικός

Βόλτες γύρω από την Antigua: Ηφαίστεια και χωριά

Μετά την πολύ καλή γνωριμία μας με την υπέροχη Αντίγκουα, θέλαμε να εξερευνήσουμε και την γύρω περιοχή, η οποία είναι διάσπαρτη με ενεργά ηφαίστεια. Αυτά είναι τα εξής: Pacaya, Agua, Acatenango και Fuego, όλα εκτός από το Agua ενεργά και σε μεγάλο βαθμό, ακόμα και σήμερα. Μάλιστα τα δύο από τα τρία ενεργά έχουν υψόμετρο πάνω από 3700 μέτρα, όπως και το Agua. Μόνο το Pacaya έχει υψόμετρο 2552 μέτρα. Όμως είναι και εκείνο που έχει την πιο εύκολη πρόσβαση, άρα για μας το πιο πρόσφορο για επίσκεψη.

Εκτός από τα ηφαίστεια η περιοχή έχει και αρκετά όμορφα χωριά που θέλαμε να επισκεφτούμε. Τη μέρα αυτή λοιπόν θα κάναμε τις εκδρομές από την Αντίγκουα στα περίχωρα. Είχαμε καθίσει από το βράδυ και φτιάξαμε με τη σειρά τα σημεία που θα επισκεπτόμασταν. Συνολικά ήταν 9 και φυσικά ξέραμε ότι δεν ήταν δυνατόν να πάμε σε όλα. Τόσοι προορισμοί σε μια μέρα δε βγαίνουν αφού αν υπολογίσεις μετακινήσεις και παραμονή στους τόπους οι 12 ώρες με φως της ημέρας δε φτάνουν. Βάλε και τις απρόβλεπτες καιρικές συνθήκες της περιοχής! Πάντα στο πρόγραμμα ενός ταξιδιού που κάνω, βάζω περισσότερα από εκείνα που μπορούμε να κάνουμε.

Στις 06:30 φύγαμε από το δωμάτιο με τα πόδια για να κάνουμε μία βόλτα στην Λεωφόρο 1 (Αβενίδα 1) της Αντίγκουα, που είχαμε δει το προηγούμενο βράδυ πολύ ενδιαφέροντα πράγματα. Έτσι κι αλλιώς είναι ωραίο να περπατάς μέσα σε αυτή την πόλη, αλλά πρέπει να έχεις καλά και μαλακά παπούτσια, γιατί οι πέτρες του οδοστρώματος είναι μικρές και σε ενοχλούν στο περπάτημα.


1655010297546.jpeg




1655010326009.jpeg




1655010347537.jpeg




1655010365881.jpeg




1655010404004.jpeg




1655010423836.jpeg




1655010463287.jpeg




1655010480438.jpeg




1655010501967.jpeg




1655010534823.jpeg



Ας περιγράψω όμως μία εικόνα που είδαμε αυτό το πρωί στην Αντίγκουα και θέλω οπωσδήποτε να την αναφέρω: βλέπω σε κάποιο σημείο που είχε λίγο κόσμο, έναν τύπο να έχει μαζί του δύο κατσίκες. Υπέθεσα ότι ο άνθρωπος περνούσε με τις κατσίκες του και σταμάτησε να χαιρετήσει κάποιους γνωστούς. Όμως ξαφνικά τον βλέπω να ξεκινά να αρμέγει τη μία από τις δύο κατσίκες και να βάζει το γάλα σε ένα ποτήρι κατευθείαν και όχι σε μία μεγάλη κατσαρόλα. Μόλις γέμισε το ποτήρι το έδωσε σε κάποιον από τους άλλους που ήταν κοντά του και εκείνος πλήρωσε και το ήπιε αμέσως ζεστό. Ο καθένας έπαιρνε το πλαστικό του ποτήρι με το γάλα. Έκανε αυτή τη δουλειά λοιπόν αυτός ο άνθρωπος: κυκλοφορούσε με τις κατσίκες του και πουλούσε ζεστό γάλα, κατευθείαν από τις μουστάρες των κατσικιών.


1655010573487.jpeg




1655010601911.jpeg




1655010619468.jpeg



Να αναφέρω επίσης ότι στη Γουατεμάλα φοράνε μάσκες σχεδόν παντού. Βλέπαμε ανθρώπους μέσα σε αυτοκίνητα να φοράνε μάσκα, ΙΧ αυτοκίνητα εννοώ. Άνθρωποι να περπατάνε με τα παιδιά τους σε ερήμους δρόμους, κι όμως να φοράνε μάσκα οι περισσότεροι. Εμείς σίγουρα τη φοράγαμε όταν είχε πολύ κόσμο ή ήμασταν σε κλειστό χώρο.
Είδαμε λοιπόν ό,τι ήτανε να δούμε εκεί και επιστρέψαμε στις 8:00 για να πάρουμε το αυτοκίνητο και να φύγουμε, ακολουθώντας το πρόγραμμα που είχαμε κάνει.

Ο πρώτος προορισμός μας ήταν η πρώτη πρωτεύουσα της Γουατεμάλα η Ciudad Vieja. Μη νομίζει κανείς ότι η οδήγηση σε αυτήν τη χώρα είναι εύκολη. Ειδικά μέσα στα χωριά. Τα χωριά μπορεί να έχουν σχετικά φαρδιούς δρόμους, όμως είναι συνήθως διπλής κυκλοφορίας και η οδήγηση είναι δύσκολη και επικίνδυνη. Η καρδούλα της Ντίνας είχε συνέχεια ανησυχίες και μου έλεγε να προσέχω το ένα ή το άλλο. Εγώ ήμουν λίγο πιο ψύχραιμος βέβαια, γιατί αλίμονο και φοβόμουν. Αυτό που με νοιάζει είναι οι άλλοι να είναι σωστοί. Εγώ ξέρω πού βάζω το αυτοκίνητο. Φυσικά θέλει και τη βοήθεια του Θεού και της τύχη, όπως πάντα. Πολλές φορές επικαλεστήκαμε αυτές τις δυο βοήθειες σε αυτό το ταξίδι, και ειδικά στη Γουατεμάλα. Επίσης ένα πρόβλημα στα χωριά και στις πόλεις είναι το παρκάρισμα. Ας πούμε στην Αντίγκουα το Kia Sportage μπαίνει με μεγάλη δυσκολία στο γκαράζ.


1655010766645.jpeg



Όταν έχει καθαρή ατμόσφαιρα είναι υπέροχο να βλέπεις προς όλες τις κατευθύνσεις Ηφαίστεια:

1655010821740.jpeg



Πήγαμε λοιπόν στην πρώτη πρωτεύουσα της Γουατεμάλα, βρήκαμε και παρκάραμε σε ένα σημείο και κάναμε μία μικρή βόλτα στην πόλη. Είναι κλασική πόλη. Μοιάζει λίγο με την Αντίγκουα, αλλά δεν έχει ούτε το ένα δέκατο από τα μνημεία. Όμως είχε μία όμορφη πλατεία με μία μεγάλη εκκλησία και μία αγορά που ξεκινούσε εκείνη την ώρα. Επίσης έβγαλα χρήματα με τη revolut, και για να ξέρουμε και επί τίνος μιλάμε με 132 ευρώ παίρνω 1.000 κετσέλες.


1655010842626.jpeg



Κανένας καλλιτέχνης να μας εξηγήσει τι είναι αυτό:

1655010896134.jpeg



Παντού φτιάχνουν τάκος:

1655010937954.jpeg



Φεύγοντας από εκεί αφού δεν καθίσαμε και πολλή ώρα, έβαλα στο GPS το χωριό San Antonio Aguas Callientes. Δεν ήταν και αυτό μακριά και από ψηλά που το είδαμε δεν φαινόταν άσχημο, όμως μετά από σχεδόν μισή ώρα βόλτες μέσα στα στενά δρομάκια δεν κατάφερα να βρω πάρκινγκ και έτσι φύγαμε. Δεν πειράζει μία άλλη φορά ίσως είμαστε πιο τυχεροί.

Φωτογραφία του χωριού από την στάση μας:

1655011053878.jpeg



Με το πέρασμα που κάναμε είδαμε κάτι. Εδώ τα δημόσια πλυντήρια:

1655011148723.jpeg




1655011169419.jpeg



Αυτό που σας λέω για τα χωριά στη Γουατεμάλα:

1655011222901.jpeg




1655011254695.jpeg



Λίγο πιο κάτω:

1655011320798.jpeg



Επόμενος σταθμός ήταν το χωριό San Juan del Obispo. Στις σημειώσεις που είχα έλεγε ότι είναι ένα ωραίο χωριό. Καταφέραμε όχι μόνο να πάμε αλλά να παρκάρουμε κιόλας. Έχει ένα πολύ ωραίο κτίριο που έμοιαζε με μοναστήρι. Δίπλα ήταν ένα σχολείο και βλέπαμε τα παιδιά που έμπαιναν και έβγαιναν από την πόρτα του σχολείου. Και οι μαμάδες ήταν εκεί.


1655011356847.jpeg




1655011391484.jpeg




1655011409102.jpeg




1655011450661.jpeg




1655011477715.jpeg




1655011497733.jpeg



Στη διαδρομή μας περάσαμε από ένα χωριό και η Ντίνα τράβηξε μερικές ενδιαφέρουσες φωτογραφίες μέσα από το αυτοκίνητο:

1655011708115.jpeg




1655011754057.jpeg




1655011784067.jpeg




1655011805912.jpeg




1655011842356.jpeg




1655011864475.jpeg




1655011882520.jpeg




1655011922531.jpeg



Ωραίες εικόνες που τις απολαμβάνεις ακόμα και μέσα από το αυτοκίνητο. Φεύγοντας από το χωριό τελειώσαμε με τα χωριά και βάζω στο GPS το ηφαίστειο Aqua, το οποίο βρίσκονταν κοντά και έλεγα μήπως μπορέσουμε και το προσεγγίσουμε όσο γίνεται με το αυτοκίνητο. Είχα ρωτήσει στη ρεσεψιόν του ξενοδοχείου και μου είπαν ότι δεν είναι προσεγγίσιμο κανένα ηφαίστειο, εκτός από το Πακάγια. Μερικά από τα υπόλοιπα μπορεί να έχουν ενδιαφέρον γιατί είναι ενεργά, όμως πρέπει να περπατήσεις πολλά χιλιόμετρα και να διανυκτερεύσεις για να μπορέσεις να δεις την λάβα να καίει. Τελικά πιάσαμε ένα χωματόδρομο ο οποίος αν και δεν ήταν κακός ήταν γεμάτος σκουπίδια. Απίθανο μου φάνηκε τόσα πολλά σκουπίδια πάνω σε ένα δρόμο. Δεν μπορούσα να το φανταστώ. Σε αυτό το δρόμο μείναμε 10 λεπτά και δεν είδα ούτε ένα αυτοκίνητο προς τη μία ή την άλλη κατεύθυνση να περνά.
Αλλάξαμε γνώμη και επιστρέψαμε για να πάμε να επισκεφτούμε το πιο προσεγγίσιμο ηφαίστειο της περιοχής, το Pacaya volcan. Δεν είναι και τόσο εύκολη η πρόσβαση γιατί το GPS μας οδήγησε μέσα από μερικά χωριά που ήταν πολύ δύσκολο να οδηγήσω. Καμιά φορά απορείς πως είναι δυνατόν σε τόσο τουριστικά μέρη να μην υπάρχει εύκολη πρόσβαση! Παρόλα αυτά καταφέραμε και προσπεράσαμε τις δυσκολίες και περίπου στις 12:00 το μεσημέρι φτάσαμε στο χώρο αυτό.

Είχα βάλει στο GPS το visitor Center και μας πήγε σε κάποιο σημείο όπου βρισκόταν ένα πάρκινγκ. Όταν πλησίασα ένας τύπος γύρω στα 35 μου κουνούσε τα χέρια του και μου έλεγε να πάω εκεί να παρκάρω. Πράγματι ήταν και άλλα αυτοκίνητα παρκαρισμένα αλλά το visitor Center δεν το έβλεπα. Όταν τον ρώτησα μου είπε ότι είναι λίγο πιο πάνω. Με παντομίμα και όχι με λόγια γιατί τα αγγλικά του ήταν λιγότερα από τα Ισπανικά τα δικά μου. Στην αρχή νόμιζα πως ήταν κάποιος από εκείνους που σου κάνουν καμάκι για να βγάλουν κάποια χρήματα, αλλά μετά είδα ένα ταμπελάκι κρεμασμένο στο στήθος του. Κατάλαβα ότι είναι διαπιστευμένος σε αυτό που κάνει. Μου είπε ότι αυτός θα μπορούσε να μας ανεβάσει στο ηφαίστειο.

Πληρώσαμε 25 κετσέλες για να παρκάρουμε το αυτοκίνητο και προχωρήσαμε προς το κέντρο επισκεπτών. Εκεί δεν μιλούσε κανένας Αγγλικά, αλλά κατάλαβα ότι για να ανέβουμε πάνω στο ηφαίστειο έπρεπε να δώσουνε 100 κετσέλες το άτομο. Επίσης ήταν υποχρεωτικό να πάρουμε οδηγό ο οποίος ήθελε άλλες 200 κετσέλες, σύνολο 400, που σημαίνει 50 ευρώ με τη μία. Ήταν και κάτι τύποι εκεί με μουλάρια τα οποία μπορούσαμε να χρησιμοποιήσουμε για να ανέβουμε και να κατεβούμε δίνοντας για κάθε μουλάρι άλλες διακόσιες κετσέλες. Όμως καταλάβαμε ότι δεν είναι πολύ δύσκολη η ανάβαση και για αυτό αποφασίσαμε να ανέβουμε με τα πόδια και με τον οδηγό που μας είχε κάνει καμάκι στο πάρκινγκ.

Οι άλλοι κατεβαίνουν:

1655012283919.jpeg



Ξεκινήσαμε στις 12 και 12 λεπτά ακριβώς και μας είπαν ότι η απόσταση μέχρι επάνω είναι 4 χιλιόμετρα. Τα καταφέραμε και ανεβήκαμε σχετικά εύκολα σε λίγο λιγότερο από μία ώρα. Η ανάβαση ήταν εύκολη και το λέω γιατί θα μπορούσαμε να είχαμε ανέβει και με ένα αυτοκίνητο τέσσερα επί τέσσερα. Άρα δεν ήταν το στιλ που έχουμε στα βουνά της Ελλάδας, που ανεβαίνεις όπου μπορείς με το αυτοκίνητο και μόνο όπου δεν πάει το όχημα πας με τα πόδια. Είμαστε λίγο ξεφτίλες. Ας έχουν το δρόμο για οχήματα των εργαζόμενων ή για έκτακτη περίπτωση.


1655012322167.jpeg




1655012359899.jpeg



Όσο ανεβαίναμε βλέπαμε συνεχώς άλλους τουρίστες οι οποίοι κατέβαιναν και πάντα συνοδεύονταν από έναν οδηγό. Οι περισσότεροι από τους τουρίστες που κατέβαιναν ήταν κορίτσια. Δεν μπορώ να καταλάβω το λόγο. Όταν φτάσαμε στο τέλος της διαδρομής, αντικρίσαμε το γνωστό τοπίο με την λάβα την παγωμένη. Προχωρήσαμε γύρω στα 200 μέτρα πάνω σε ένα μονοπάτι πάνω στην λάβα και φτάσαμε σε ένα μικρό κρατήρα, που ο δικός μας, μας είπε ότι δημιουργήθηκε πριν από ένα χρόνο. Εκεί γύρω υπήρχαν ζεστές πέτρες λάβας και έβγαιναν καπνοί. Επίσης υπήρχαν πετρώματα με διάφορα ωραία χρώματα σε μικρή έκταση. Είναι τα γνωστά χρώματα των ηφαιστείων.

Το θέαμα δεν ήταν κάτι ιδιαίτερο, αλλά είχαμε άλλη μία φορά την ευκαιρία να βρεθούμε σε ένα ενεργό ηφαίστειο. Να σημειώσω εδώ ότι κατά την διάρκεια της ανάβασής μας είχε αρχίσει να συννεφιάζει αρκετά. Όμως όταν φτάσαμε εκεί που ήταν ο προορισμός μας, ναι μεν υπήρχαν σύννεφα σε στυλ ομίχλης, όμως κατά διαστήματα βλέπαμε την κορυφή του ηφαιστείου, στην οποία φυσικά δεν μπορούσαμε εμείς να ανέβουμε.


1655012425154.jpeg




1655012448017.jpeg




1655012485604.jpeg




1655012508031.jpeg




1655012540976.jpeg



Κάποια στιγμή φάνηκε μέσα από τα σύννεφα και η κορυφή του Πακάγια:

1655012585463.jpeg




1655012624401.jpeg




1655012676837.jpeg




1655012699531.jpeg




1655012738052.jpeg




1655012773000.jpeg



Δεν είναι τουρίστας, έρχεται γιατί τον ταΐζουν οι τουρίστες:

1655012823933.jpeg




1655012867694.jpeg




1655012908066.jpeg



Αφού μείναμε μισή ώρα πάνω στην ψυχρή αλλά και ζέστη λάβα είπαμε στον οδηγό μας να ξεκινήσουμε την κατάβαση. Και εκεί που πηγαίναμε μία χαρά άρχισαν να πέφτουν οι πρώτες σταγόνες. Πέντε λεπτά πριν φτάσουμε στο αυτοκίνητο οι λίγες σταγόνες έγιναν πολλές. Τόσο πολλές που ήταν μία μεγάλη καταιγίδα. Ευτυχώς βρεθήκαμε κοντά σε ένα κιόσκι που πουλούσε αναψυκτικά και καθίσαμε από κάτω για να μην βραχούμε. Περιμέναμε μισή ώρα, μέχρι που η βροχή σχεδόν σταμάτησε και μετά προχωρήσαμε γρήγορα προς το αυτοκίνητο.
Νιώθαμε πολύ τυχερροί που μπορέσαμε και κάνμαμε αυτή τη δραστηριότητα, γιατί λίγο αν καθυστερούσαμε να φτάσουμε θα τρώγαμε πολύ νερό. Σίγουρα ήμασταν οι τελευταίο επισκέπτες στο Πακάγια.

Η συνέχεια του προγράμματος απαιτούσε να πάμε σε διάφορα τα οποία όμως αποφασίσαμε να μην επισκεφτούμε, γιατί η βροχή συνεχιζόταν. Αποφασίσαμε λοιπόν να επιστρέψουμε στην Αντίγκουα και στο δωμάτιό μας. Σε όλη τη διαδρομή έβρεχε άλλοτε λίγο και άλλοτε περισσότερο. Όταν όμως φτάσαμε στο ξενοδοχείο η βροχή ήταν πολύ δυνατή. Αφού παρκάραμε το αυτοκίνητο ανεβήκαμε στο δωμάτιο. Περιμέναμε να σταματήσει η βροχή για να βγούμε καμιά βόλτα, αλλά δεν σταματούσε με τίποτα. Μόλις όμως ηρέμησε λίγο βγήκαμε με ομπρέλες για να πάμε για φαγητό. Δεν μπορούσαμε να πάμε και σε μεγάλη απόσταση, οπότε αποφασίσαμε και καθίσαμε για χάμπουργκερ σε ένα μαγαζί εκεί κοντά. Αφού φάγαμε επιστρέψαμε στο δωμάτιο έχοντας βραχεί πολύ από τα γόνατα και κάτω.
Σε αυτές τις περιοχές οι βροχή περιορίζει πολύ το χρόνο των επισκέψεων. Γι αυτό πρέπει να ξεκινά κανείς όσο γίνεται νωρίτερα, αφού οι μπόρες ξεσπούν συνήθως μετά το μεσημέρι.

 

travelbreak

Member
Μηνύματα
1.768
Likes
14.587
Επόμενο Ταξίδι
???
Ταξίδι-Όνειρο
Υπερσιβηρικός
Ελπίζω να συνεχίσεις σύντομα, είμαστε και άρρωστοι με την περιοχή μερικοί :lol:
Γενικά το ξέρετε ότι είμαι γρήγορος στην εξέλιξη κάθε ιστορίας μου. Πιστεύω ότι μέχρι το τέλος του μήνα θα έχω τελειώσει όλη την ιστορία. Μετά έχουμε και τις μάχες με τις τσούχτρες, συγνώμη τα θαλάσσια μπάνια ήθελα να πω.
 

travelbreak

Member
Μηνύματα
1.768
Likes
14.587
Επόμενο Ταξίδι
???
Ταξίδι-Όνειρο
Υπερσιβηρικός
Colon, Portobello και το Κανάλι

Το ταξίδι σχεδιάστηκε για κυκλοφορία με νοικιασμένο αυτοκίνητο και δυο οδηγούς. Όμως πλέον ήμουν μόνος. Έτσι το πήραμε απόφαση πως όπου ζοριζόμουν δε θα κυνηγούσαμε τον κάθε προορισμό του προγράμματός μου με το στανιό. Ό, τι προλάβουμε. Το καλό ήταν πως λόγω του τζετ λαγκ ξυπνούσαμε νωρίς και η μέρα ξεκινούσε λίγο μετά το ξημέρωμα.
Πρώτη μέρα λοιπόν. Στις 6:30, ίσως και λίγο νωρίτερα, πήραμε το αυτοκίνητο από το κλειστό παρκινγκ του ξενοδοχείου μας και ξεκινήσαμε το πρόγραμμα, όπως το είχαμε διαμορφώσει.

Εκείνο το πρωί δεν κάναμε ιδιαίτερες αλλαγές και ξεκινήσαμε για να πάμε να δούμε το κανάλι του Παναμά στο πιο κοντινό σημείο, το οποίο είναι πολύ κοντά στην πρωτεύουσα και ονομάζεται Miraflores. Φτάσαμε στις 06:45, αλλά μας έδιωξαν για λόγους ασφαλείας και μας ενημέρωσαν ότι ανοίγει στις 8:00 το πρωί. Δεν μας άφησαν ούτε μία φωτογραφία να βγάλουμε. Γενικά στον Παναμά έχει πολύ ασφάλεια και ελέγχους.

Αφού λοιπόν φύγαμε από εκεί, πήγαμε στο επόμενο σημείο για να δούμε το κανάλι, το Πέδρο Μιγκέλ, αλλά και εκεί μας έδιωξαν, γιατί μας είπαν ότι το μέρος αυτό δεν είναι καθόλου για τουρίστες.

Γι αυτό λοιπόν συνεχίσαμε προς την πλευρά του Ατλαντικού να πάμε στην πόλη Κολόν. Ο δρόμος είχε αρκετή κίνηση. Ίσως έφταιγε που ήταν Σάββατο και ο κόσμος έβγαινε για το ΣΚ. Όταν φτάσαμε εκεί είδαμε μία κατάσταση τραγική. Δεν περιμέναμε να δούμε μία τέτοια πόλη και μάλιστα στον Παναμά. Είχα διαβάσει στο Lonely Planet, ότι έχει πλέον παρακμάσει, αλλά τόσο πολύ! Σε μερικά σημεία νόμιζες ότι ήσουν σε βομβαρδισμένη περιοχή. Είχε πάρα πολλά μεγάλα και ωραία κτίρια εγκαταλειμμένα και στη φθορά του χρόνου αλλά και από ανθρώπους. Εγώ ήθελα να σταματήσουμε για καμιά φωτογραφία, αλλά η Ντίνα φοβόταν γιατί πίστευε ότι είναι επικίνδυνα.

1654490485132.jpeg


1654490523911.jpeg


1654490569449.jpeg


Αφού περάσαμε διάφορα στενά, στην ίδια κατάσταση σχεδόν παντού, είδαμε ένα κεντρικό δρόμο ο οποίος προφανώς πριν από 100 τόσα χρόνια θα ήταν στις δόξες του. Γενικά έβλεπες παλιά όμορφα κτίρια αλλά ήταν μισογκρεμισμένα. Επίσης έβλεπες φτωχούς ανθρώπους να πηγαίνουν από δω και από κει ή να κάνουν τις δουλειές του σπιτιού τους. Τελικά κάναμε δύο στάσεις για να βγάλουμε μερικές φωτογραφίες. Μάλιστα στη μία από αυτές μας ακολουθούσε συνέχεια ένα περιπολικό μέχρι που γυρίσαμε στο αυτοκίνητό μας για να το πάρουμε και να φύγουμε.

Η μια στάση ήταν κοντά στη θάλασσα αλλά δεν άξιζε και κάτι ιδιαίτερο, ενώ η άλλη ήταν στον κεντρικό δρόμο που προανέφερα για να βγάλουμε φωτογραφία μία εκκλησία και μερικά άλλα κτήρια. Εκ των υστέρων διάβασα ότι θεωρείται μία πολύ επικίνδυνη πόλη. Έτσι καλά κάναμε και φύγαμε.

1654490619327.jpeg


1654490646853.jpeg


Μετά προσπαθήσαμε να πάμε στη ζώνη Duty Free που προτείνει το Lonely Planet, αλλά καταλάβαμε ότι μάλλον πρόκειται για περιοχή που πάνε έμποροι. Έτσι δεν πήγαμε αλλά αποφασίσαμε να βάλουμε στο GPS την πόλη Πορτομπέλο, που βρίσκεται σε απόσταση μιας ώρας από την Κολόν. Ο δρόμος ήταν πολύ όμορφος, αν και λίγο στενός, αλλά ήταν συνέχεια κοντά στη θάλασσα. Μιλάμε βέβαια για τον Ατλαντικό ωκεανό και την Καραϊβική.

1654490710783.jpeg


Λίγο πριν φτάσουμε στο χωριό Portobello σταματήσαμε να δούμε ένα φρούριο (Ruinas de Portobelo, Fuerte Santiago) λίγο εγκαταλειμμένο, αλλά είχε ωραία θέα προς τη θάλασσα και κάποια νησιά. Από κει έφευγαν βάρκες για να πάνε όποιοι ήθελαν να κολυμπήσουν σε άλλα σημεία. Εμείς το σκεφτήκαμε αλλά αποφασίσαμε να μην σπαταλήσουμε το χρόνο μας σε μπάνιο.

1654490771649.jpeg


1654490800757.jpeg


Προχωρήσαμε και στο χωριό Portobello, όπου και εκεί είχε άλλο φρούριο. Το χωριό μας άρεσε αρκετά γιατί είχε το κλασικό λατινοαμερικάνικο χρώμα. Μείναμε σχεδόν μία ώρα κάνοντας βόλτες, αλλά δεν καθίσαμε κάπου.

1654490823055.jpeg


1654490852990.jpeg


1654490874541.jpeg


1654490923582.jpeg


Μετά πήραμε το δρόμο της επιστροφής, από τον ίδιο δρόμο. Είχε λίγη κίνηση σε κάποιο σημείο αλλά δεν ήταν κάτι τρομερό. Από την πόλη Κολόν προς την πόλη Παναμά μπαίνεις στον Εθνικό δρόμο και πληρώνεις διόδια 2,30 δολάρια. Στα διόδια δε σταματάμε, αλλά μας χρεώνει το αυτοκίνητο και τα κρατά η εταιρία ενοικίασης.

1654490955143.jpeg


Εμείς βγήκαμε πολύ νωρίς από την εθνική οδό για να πάμε πάλι στο κανάλι και το σημείο Miraflores Locks. Με εισιτήριο 10 δολαρίων το άτομο μπήκαμε και είδαμε ένα τεράστιο πλοίο να περνά από τις δεξαμενές που γέμιζαν και άδειαζαν νερό. Πήγαμε στην καλύτερη στιγμή, χωρίς να περιμένουμε, αλλά και χωρίς να χάσουμε τίποτα. Στο σημείο εκείνο το πλοίο κατέβαινε από την τελευταία λίμνη 2-3 δεξαμενές για να μπει στον Ειρηνικό ωκεανό. Πολύς κόσμος, όπως κι εμείς, είχε ανέβει σε μία μεγάλη εξέδρα αρκετά ψηλά για να βλέπει και ένας υπάλληλος ανέλυε το τι γινόταν.

1654491007898.jpeg


1654491027330.jpeg


1654491047696.jpeg


1654491144904.jpeg


Σε όλη αυτή τη διαδικασία του περάσματος του πλοίου το ωραίο ήταν ότι υπήρχαν άλλα δύο κανάλια πίσω από αυτό που βλέπαμε εμείς μπροστά μας. Ήταν και σε μεγαλύτερο υψόμετρο και βλέπαμε άλλα δυο πλοία να περνούν και αυτά προς την ίδια κατεύθυνση, δηλαδή τον Ειρηνικό ωκεανό.

1654491117310.jpeg


Έτσι ολοκληρώσαμε την πρώτη μέρα στην ύπαιθρο του Παναμά. Όμως δεν ήταν να μείνουμε στο ξενοδοχείο γιατί είχε ακόμα φως και κατεβήκαμε στον παραλιακό δρόμο, την malecon, που είναι πολύ κοντά στο ξενοδοχείο μας, για βόλτα.

1654491214441.jpeg


1654491360330.jpeg
 
Last edited:
D

Delmem38110

Guest
τι χρόνους εξόδου εισόδου έχει τώρα το αεροδρόμιο στον Παναμά. για να βγεις δηλαδή και να ξαναμπείς.
 

travelbreak

Member
Μηνύματα
1.768
Likes
14.587
Επόμενο Ταξίδι
???
Ταξίδι-Όνειρο
Υπερσιβηρικός
τι χρόνους εξόδου εισόδου έχει τώρα το αεροδρόμιο στον Παναμά. για να βγεις δηλαδή και να ξαναμπείς.
Δεν είχαμε ιδιαίτερες καθυστερήσεις στον Παναμά. Οι υπάλληλοι ήταν γρήγοροι.
Άλλωστε πιστεύω ότι εξαρτάται από την κίνηση του αεροδρομίου εκείνη την ώρα που φτάνεις. Εμείς ας πούμε φάγαμε μεγάλη καθυστέρηση στο Σαν Χοσέ, αφού βγήκαμε τελευταίοι από το αεροπλάνο.
 
D

Delmem38110

Guest
Δεν είχαμε ιδιαίτερες καθυστερήσεις στον Παναμά. Οι υπάλληλοι ήταν γρήγοροι.
Άλλωστε πιστεύω ότι εξαρτάται από την κίνηση του αεροδρομίου εκείνη την ώρα που φτάνεις. Εμείς ας πούμε φάγαμε μεγάλη καθυστέρηση στο Σαν Χοσέ, αφού βγήκαμε τελευταίοι από το αεροπλάνο.
θα με ενδιέφερε πιο συγκεκριμένα αν θυμάσαι φυσικά. πόσα λεπτά αναμονή στο να βγείτε και πόσα λεπτά στο να μπείτε. ευχαριστώ.
 

travelbreak

Member
Μηνύματα
1.768
Likes
14.587
Επόμενο Ταξίδι
???
Ταξίδι-Όνειρο
Υπερσιβηρικός
θα με ενδιέφερε πιο συγκεκριμένα αν θυμάσαι φυσικά. πόσα λεπτά αναμονή στο να βγείτε και πόσα λεπτά στο να μπείτε. ευχαριστώ.
Σίγουρα δε θυμάμαι με ακρίβεια. Όμως ήταν πολύ κοντά στη μισή ώρα γιατί στην Κόστα Ρίκα που ήταν μια ώρα το θυμάμαι πολύ καλά. Αλλά και πάλι σου λέω: αν πέσεις σε μεγάλη ουρά θα αργήσεις. Αν όχι, σε 15 λεπτά θα τελειώσεις. Βάλε και άλλα 5 λεπτά για τη βαλίτσα.
Στην αναχώρηση πιστεύω είναι πιο σύντομα.
 

Εκπομπές Travelstories

Τελευταίες δημοσιεύσεις

Booking.com

Ενεργά Μέλη

Στατιστικά φόρουμ

Θέματα
33.240
Μηνύματα
884.598
Μέλη
38.929
Νεότερο μέλος
thanasisgr

Κοινοποιήστε αυτή τη σελίδα

Top Bottom