Grerena
Member
- Μηνύματα
- 1.407
- Likes
- 19.805
- Επόμενο Ταξίδι
- Μαδρίτη πάλι :)
- Ταξίδι-Όνειρο
- Tromso, Las Vegas
Περιεχόμενα
- Κεφάλαιο 1
- 1η ημέρα: ΑΡΧΗ ΜΕ … OLOMUC
- 2η ημέρα: ΤΟ BRNO ΚΑΙ Η ΒΙΛΛΑ ΤΟΥ
- 2η ημέρα (συνέχεια): ΕΝΑ ΜΝΗΜΕΙΟ ΚΑΙ ΕΝΑ ΠΑΡΚΟ
- 3η ημέρα: ΠΡΑΓΑ με …βροχή
- 3η ημέρα (συνέχεια): ΠΡΑΓΑ με … ήλιο
- 4η ημέρα: Η ΣΕΙΡΑ ΤΗΣ ...ΓΕΡΜΑΝΙΑΣ
- 5η ημέρα: Η ΛΕΙΨΙΑ
- 5η ημέρα (συνέχεια): ΤΟ BAUHAUS (!), ΕΝΑΣ ΚΗΠΟΣ ΚΑΙ Ο ΛΟΥΘΗΡΟΣ
- 6η ημέρα: ΕΝΑ ΠΡΩΗΝ ΚΑΙ ΕΝΑ ΝΥΝ (UNESCO)
- 7η ημέρα: ΔΥΟ ΜΙΚΡΕΣ ΑΓΝΩΣΤΕΣ ΤΗΣ ΠΟΛΩΝΙΑΣ
- 7η ημέρα: WROCLAU
- ΕΠΙΛΟΓΟΣ
4η ημέρα: Η ΣΕΙΡΑ ΤΗΣ ...ΓΕΡΜΑΝΙΑΣ
Σήμερα σηκώθηκα πιο νωρίς. Ήθελα να πετύχω το πρωινό στα πιο φρέσκα του, στις πρώτες δόσεις.


«Τα λέμε πάνω» είπα στην κόρη μου και έφυγα γρήγορα.
Κάθισα σε γωνιακό τραπεζάκι με θέα...

και σερβιρίστηκα και ...έφαγα και διπλάσιες ποσότητες απ’ ότι χθες. Είχαμε ταξίδι σήμερα. Ποιος ξέρει πότε θα βρίσκαμε χρόνο και που για να ξαναφάμε. “Κτήνιασα” αλλά ευτυχώς … το περιβάλλον, το ποτάμι, το πλοίο … το ρομαντικό φόντο, το φοντί … ισορροπούσε λίγο την κατάσταση.


Το σενάριο σήμερα έλεγε άμεση αναχώρηση για Γερμανία. Άφιξη σε Βαϊμάρη, η οποία έχει πολλά ενδιαφέροντα και μια μικρή στάση σε Naumburg, η οποία είναι στο δρόμο μας για τη Λειψία, στην οποία Λειψία και θα μέναμε τα δυο επόμενα βράδια.
Στις 10:00 η ώρα, που ήταν ώρα και του check out είμαστε έτοιμες για αναχώρηση.
Eίχαμε και τα τυχερά μας! Μόνο για το ένα βράδυ μας χρέωσαν το parking του αυτοκινήτου. Δώρο ήταν; To ξέχασαν; Δεν ξέρω. Ύστερα όμως και απ’ αυτό ... το Botel αυτό εγκαταστάθηκε για τα καλά στην καρδιά μου.


Λίγη Πράγα ακόμα…
Δεν φύγαμε όμως άμεσα για Γερμανία. Μου πέρασε απ’ το μυαλό ότι μια παρακαμψούλα ως το κάστρο της Πράγας, στο οποίο δεν προλάβαμε να πάμε χθες δεν θα μας έβγαζε απ’ το πρόγραμμα. Αυτοκίνητο έχουμε. Πόση ώρα θα κάναμε ως εκεί;
Έτσι, σε 15’ είμαστε παρκαρισμένες σε ένα στενάκι πίσω από το σπίτι του Wolfgang και της Constanze


Η αλήθεια είναι ότι πιο πολύ αυτό ήθελα να δω και όχι το κάστρο


Είδαμε όμως και το αρχιεπισκοπικό παλάτι (που και αυτό “έπαιξε” το αυτοκρατορικό παλάτι στην ταινία)...

Είδαμε και την απίστευτη θέα της Πράγας ...


Φάγαμε και το καθιερωμένο πρωινό παγωτό μας ... με κλασική γεύση (τσιχλόφουσκα)

επειδή είπαμε ... θα αργήσουμε να ξεπεράσουμε το σοκ του vegan παγωτού του Brno

Ψωνίσαμε και σουβενίρ ....

Α! Είδαμε και το κάστρο της Πράγας. Το Κάστρο της Πράγας (του 9ου αι.) είναι το μεγαλύτερο συγκρότημα παλατιών στον κόσμο. Αποτελείται από ένα ολόκληρο συγκρότημα ιστορικών ανακτόρων, γραφείων, εκκλησιών, οχυρώσεων, αυλών και κήπων. Αυτό που κάποτε ήταν η έδρα των βασιλιάδων της Βοημίας σήμερα είναι η επίσημη κατοικία του Προέδρου της Τσεχικής Δημοκρατίας.


...και την πλατεία του κάστρου ...

Μεγάλη άνεση είναι το αυτοκίνητο. Χωρίς αυτό δεν θα ανεβαίναμε ως εδώ πάνω.
Είμαστε πλέον έτοιμες για αναχώρηση.
Φεύγουμε από την Πράγα, φεύγουμε από την Τσεχία ...


Είχα την αίσθηση ότι τα πολύ “τουριστικά” …τα είχαμε αφήσει πίσω μας.
Επόμενος σταθμός μας ήταν η Βαϊμάρη της Γερμανίας.
Η Βαϊμάρη των γραμμάτων, των τεχνών και της Δημοκρατίας!
Τυχαία ανακάλυψα τη Βαϊμάρη βάζοντάς τη κάποια στιγμή σαν στάση για ένα καφέ σαν διάλειμμα σε ένα road trip μέσα στη Γερμανία (στα χαρτιά έμεινε αυτό το ταξίδι). Μελετώντας τη όμως λίγο καλύτερα είδα ότι η Βαϊμάρη “σηκώνει” πολύ παραπάνω.
Εδώ είναι η πατρίδα του Bauhaus, εδώ είναι η πατρίδα και του Γκαίτε και του Σίλερ, εδώ υπογράφηκε και η «Δημοκρατία της Βαϊμάρης». Δεν θα μπορούσα να περνάω τόσο κοντά από μια πόλη με τέτοια ιστορία και να μην την επισκεφτώ.
Τρεισήμισι ώρες δρόμο απέχει από την Πράγα. Ήταν και η μεγαλύτερη απόσταση που διανύσαμε μονοκοπανιά. Ο δρόμος ήταν άνετος και γρήγορος αλλά η μέρα ήταν πολύ ζεστή, από αυτή που έχει συνήθως η Ελλάδα Ιούλιο μήνα και έφτασα στη Βαϊμάρη με φοβερό πονοκέφαλο απ’ το aircodition του αυτοκινήτου.

Μια πόλη 65.000 κατοίκων παραείχε πολλά αξιοθέατα. Δεν ήξερα από που να ξεκινήσω. Υπήρχαν τα κλασικά της Βαϊμάρης, που ήταν 5 παλάτια, ένα πάρκο, ένα νεκροταφείο, μια βιβλιοθήκη, μια εκκλησία και τα σπίτια των Γκαίτε και Σίλερ, υπήρχαν και τα κτίρια του Bauhaus, υπήρχαν και δυο καταπληκτικά πάρκα και ένα θέατρο, που τελικά είπα να αφήσω το θέμα στην … τύχη. Όλα δεν θα τα βλέπαμε προφανώς, έκανε και ζέστη, οπότε είπα να κάνουμε μια κυκλική διαδρομή και ότι βλέπαμε …
Εδώ θα πρέπει να πω δυο λόγια για το Bauhaus.
Η Σχολή Bauhaus ήταν καλλιτεχνική και αρχιτεκτονική σχολή που ιδρύθηκε από τον Walter Gropius το 1919 στη Βαϊμάρη, σχολή που έγινε διάσημη για την προσέγγιση του σχεδιασμού που δίδασκε και έμελλε να εξελιχθεί σε ρεύμα και να προκαλέσει πραγματική επανάσταση. Το ύφος της σχολής Bauhaus επέδρασε καταλυτικά στην εξέλιξη της σύγχρονης τέχνης της αρχιτεκτονικής και του βιομηχανικού σχεδιασμού.
Βασικά χαρακτηριστικά του Bauhaus ήταν η απλότητα, η λειτουργικότητα και η χρηστικότητα, ενώ έδινε ιδιαίτερη έμφαση σε γεωμετρικές φόρμες και στο χρώμα. Σκοπός του κινήματος Bauhaus ήταν να ενώσει την τέχνη με τη μαζική παραγωγή χωρίς ωστόσο να δείχνουν τυποποιημένα τα προϊόντα. Οι καθαρές γραμμές οι αιχμηρές γωνίες και τα βασικά χρώματα άλλαξαν το μέλλον του design. Η σχολή θεωρεί πως η ίδια η πρώτη ύλη περιέχει την διακοσμητική ικανότητα.
Η Σχολή της Βαϊμάρης, από τα πρώτα χρόνια της λειτουργίας της, υποβλήθηκε σε έντονη κριτική προερχόμενη κυρίως από συντηρητικές πολιτικές δυνάμεις. Η άνοδος της δεξιάς στις εκλογές του 1924 σηματοδότησαν την παύση της σχολής της Βαϊμάρης και τη μεταφορά της στο Dessau.
Έτσι, αρχιτεκτονικό αποτύπωμα στη Βαϊμάρη δεν πρόλαβε να αφήσει το Bauhaus. Μόνο ένα κτίριο απηχεί τις αρχές του Bauhaus: το σπίτι στην οδό Χορν (Haus am Horn).
Εμείς με το που φτάσαμε στην πόλη παρκάραμε πίσω από το μουσείο του Bauhaus...

Το Super υπερμοντέρνο μουσείο Bauhaus το προσπεράσαμε. Είχα σχεδόν προαποφασίσει ότι δεν θα πάμε. Ήταν πολλά τα “Bauhaus” και έπρεπε να διαλέξω σε ποια θα πάμε να δούμε εκ των έσω. Και μάλλον τα πιο αντιπροσωπευτικά βρίσκονται στο Dessau, που θα πηγαίναμε την επομένη. Στη Βαϊμάρη ίσως να προλαβαίναμε να δούμε μόνο το πιλοτικό “Haus am Horn”, που βρίσκεται στην άκρη της πόλης.
Καθίσαμε στο πρώτο καφέ που συναντήσαμε για να πάρουμε κάτι παγωμένο για να συνέλθουμε απ’ τη ζέστη. Ελληνικό καλοκαίρι σας λέω!

Τα πολλά υγρά όμως έχουν και συνέπειες. Ευτυχώς που δεν είμαι της ... μπύρας, γιατί τα μαγαζιά στη Γερμανία δεν έχουν απαραίτητα και ... τουαλέτα!
«Μπορείτε να πάτε στο απέναντι γυμναστήριο» μου είπε η σερβιτόρα


Τι να κάνω; Πήγα. Ευτυχώς μπήκα και βγήκα χωρίς να συναντήσω άνθρωπο. Ούτε απολογήθηκα σε κανέναν ούτε και πρόλαβα να ντραπώ.
Πάντως καταφέραμε και ανασυντάξαμε δυνάμεις από το ταξίδι και τη ζέστη, συνήλθα και λίγο απ' τον πονοκέφαλο και ξεκινήσαμε ένα νέο tour σε μια νέα πόλη, η πρώτη μας στη Γερμανία σε αυτό το ταξίδι.
Πήραμε τον δρόμο με κατεύθυνση την Herderplatz …

Μια ωραία μπυραρία που είχα επισημάνει πετύχαμε στο δρόμο μας, αλλά δεν ήταν η κατάλληλη ώρα για να καθίσουμε. Αν ήταν gelateria …

Το κεντρικό χαρακτηριστικό της Παλιάς Πόλης της Βαϊμάρης είναι η Εκκλησία της πόλης (Stadtkirche), ή η εκκλησία Πέτρου και Παύλου ή Εκκλησία Herder (του 1500). Herder ονομάζεται, γιατί εδώ ήταν που ο Johann Herder, ο μεγάλος συγγραφέας και φιλόσοφος του 18ου αιώνα, λειτούργησε ως ιεροκήρυκας της αυλής. Ένα άγαλμα του Herder στέκεται μπροστά από την εκκλησία.


η Herderplatz ...

Δεν χρειάζεσαι χάρτη για να ψάξεις τα Unesco …

Πήραμε τα ποδαράκια μας προς το κάστρο της Βαϊμάρης. Το κάστρο ανήκει στα Unesco της κλασικής Βαϊμάρης και σήμερα φιλοξενεί Πινακοθήκες με εξαιρετικές συλλογές Γερμανικής, Ιταλικής και Ολλανδικής Τέχνης.


Μπήκαμε μέσα στο πάρκο Ilm...

Γι’ αυτό δεν είχε κόσμο στην πόλη. Σήμερα κάνει ζέστη και όλοι οι Weimar-ιώτες είναι στο πάρκο για βόλτα, ξάπλα πικ-νικ, ποδήλατο και όλα όσα μπορείς να κάνεις στα Γερμανικά πάρκα.



Βλέπουμε ένα παλάτι στα δεξιά μας και κατάλαβα ότι ήρθε η ώρα να κοιτάξω το χάρτη για να δω τι είναι αυτό και να παρατήσω για λίγο το … τυχαίο περπάτημα.

Ήταν η Βιβλιοθήκη της Δούκισσας Αμαλίας. Ήταν δηλαδή το ένα από τα δυο που ήθελα να μπω μέσα. Αν και δεν πίστευα ότι θα έχω ελπίδες, αφού είναι από αυτά τα αξιοθέατα που θέλουν προκράτηση, την οποία δεν είχα κάνει αφού τελευταία είμαι του last minute. Το είχα αφήσει λίγο στην τύχη.
Έτσι, κάναμε τον κύκλο του κτιρίου για να πετύχουμε την είσοδο και μπήκαμε μέσα. Μας υποδέχτηκε ένας υπάλληλος ρωτώντας μας αν έχουμε κάνει κράτηση. “Όχι”, του είπαμε. Με μια απορία στο πρόσωπο πήγε στη ρεσεψιόν να ρωτήσει. Έγινε ένας διάλογος στα Γερμανικά και στο τέλος αποφάνθηκαν ότι μπορούσαμε να μπούμε στο επόμενο group αλλά θα έπρεπε να κατεβάσουμε ένα app αν θέλαμε να καταλάβουμε και κάτι (στα Αγγλικά) γιατί από την ξεναγό που θα τα πει στα Γερμανικά μάλλον δεν …
«Τα εισιτήρια για αυτό το δημοφιλές αξιοθέατο θα πρέπει να κρατηθούν τουλάχιστον έξι μήνες νωρίτερα, καθώς μόνο 290 μέλη του κοινού γίνονται δεκτά ανά ημέρα. Ωστόσο, ένας περιορισμένος αριθμός διατίθεται κάθε μέρα με σειρά προτεραιότητας».
Τάδε έφη η ιστοσελίδα της βιβλιοθήκης της Δούκισσας.
Ένιωσα πολύ τυχερή. Μπήκαμε στο Γερμανόφωνο group των 5:00, με τα κινητά ανά χείρας και τα ακουστικά στα αυτιά.
Η Βιβλιοθήκη της Δούκισσας Αμαλίας ένα τεράστιο αναγεννησιακό κτίριο, που κατασκευάστηκε το 1563. Είναι ένα από τα Unesco κτίρια της Βαϊμάρης και φιλοξενεί μια από τις σημαντικότερες συλλογές κλασικής λογοτεχνίας της Γερμανίας.
Η δούκισσα της Σαξονίας-Βαϊμάρης-Άιζεναχ, Άννα Αμαλία, μετέτρεψε το κτίριο σε βιβλιοθήκη το 1761. Η Άννα Αμαλία ήταν μια δεξιοτέχνης μουσικός από μόνη της (ασυνήθιστο για γυναίκα του 18ου αι.) και μια καταξιωμένη συνθέτρια. Λάτρης της λογοτεχνίας και προστάτης των τεχνών μεταμόρφωσε τη Βαϊμάρη σε πολιτιστικό κέντρο. Κατάφερε να στρατολογήσει τον συγγραφέα Johann Wolfgang Von Goethe και τον ποιητή Friedrich Schiller για να εργαστούν στη Βαϊμάρη. Ίδρυσε τη βιβλιοθήκη, η οποία περιλάμβανε γερμανική λογοτεχνία, μουσικές παρτιτούρες και ιστορικά ντοκουμέντα.



Σήμερα, η βιβλιοθήκη είναι μια δημόσια ερευνητική βιβλιοθήκη, έχει περίπου 850.000 τόμους με έμφαση στη Γερμανική λογοτεχνία και την ιστορία της τέχνης. Μεταξύ των ειδικών συλλογών της υπάρχουν μια σημαντική συλλογή του Σαίξπηρ, με περίπου 10.000 τόμους, η μεγαλύτερη συλλογή Faust στον κόσμο καθώς και μια Βίβλος του 16ου αιώνα, που συνδέεται με τον Μαρτίνο Λούθηρο.
Η οβάλ αίθουσα αρχιτεκτονικής ροκοκό εντυπωσιάζει. Είναι διόροφη, ολόλευκη, φωτεινή και καλυμμένη με βιβλία απ’ άκρη σε άκρη. Τα όποια κενά είναι διακοσμημένα με έργα τέχνης, κυρίως γλυπτά και πορτρέτα των Goethe και Schiller.

Αυτή είναι βιβλιοθήκη! Ξεμάκρυνα απ' το group, χώθηκα πίσω από τα ράφια, περιεργάστηκα τους πίνακες και όλα αυτά με την ανοχή (και την παρακολούθηση) του φύλακα. Όχι σαν την Klementinum της Πράγας, που είδαμε μόνο την "εικόνα" της βιβλιοθήκης σαν σε καρτ-ποστάλ!


Μισή ώρα κράτησε η ξενάγηση. Αυτόν τον χρόνο δεν τον υπολόγισα ότι θα τον φάμε αφού δεν πίστευα ότι θα βρούμε εισιτήρια για τη βιβλιοθήκη. Η ώρα ήταν 5:30 όταν βγήκαμε έξω και στις 6:00 έκλεινε το “Haus am Horn”. Άξιζε η επίσκεψη αν το προλαβαίναμε.
Και πήραμε τα ποδαράκια μας μέσα από τα μονοπάτια του πάρκου. Πάρκο, το οποίο έχει διατηρηθεί όπως ήταν κατά την εποχή του Γκαίτε. Είδαμε και το Goethe's Garden House, ένα γραφικό εξοχικό σπίτι που χρησιμοποιούσε συχνά ο συγγραφέας ως καταφύγιο όταν χρειαζόταν ηρεμία και ησυχία. Ανήκει και αυτό στη λίστα της Unesco.

Δεκαπέντε λεπτά περπατήσαμε και φτάσαμε στο “Haus am Horn” στις 5:50, αλλά … άδικα φτάσαμε μέχρι εδώ. Δεν μας έβαλαν μέσα γιατί ήταν αργά.
“Ok. Μπορώ φαντάζομαι όμως να κάνω μια βόλτα γύρω απ’ το σπίτι, στον κήπο” είπα έχοντας την πρόσφατη εμπειρία μου από τη βίλλα του Brno.
«Όχι» μου απάντησαν. Ορθά, κοφτά.
Δεν μπορούσα να δω το σπίτι ούτε απ’ έξω; Δεν το πίστευα αυτό που άκουγα
Έκανα ότι δεν άκουσα καλά, είπα ευχαριστώ και (αφού ήμουν και μέσα στο ωράριο λειτουργίας) εγώ την έκανα … τη βόλτα.

Το σπίτι είναι τόσο minimal, που μια ματιά μέσα απ’ τα παράθυρα και τα «έπιανες» όλα. Έχει τόσο «ίσιες γραμμές» μέσα και έξω, που ακόμα και οι φωτογραφίες του δεν μοιάζουν αληθινές αλλά σαν να είναι … φωτορεαλιστικές.

Φύγαμε. Είχαμε άλλωστε τόσα άλλα ακόμα να δούμε. Πήραμε το δρόμο για το Πανεπιστήμιο. Θα βγαίναμε από το πάρκο από άλλη είσοδο/έξοδο από αυτή που μπήκαμε.
Σας είπα ότι το πάρκο ήταν πολύ μεγάλο; Ήταν πολύ μεγάλο. Μέχρι να φτάσουμε στην έξοδο περάσαμε από μονοπάτια, άλση, ξέφωτα κ.τ.λ. είχε και ποτάμι που το διέρρεε, είχε έως και σημεία που μπορούσες να κολυμπήσεις, είχε και κολυμβητές. Το τελευταίο δεν το ζήλεψα, αλλά ομολογώ ότι ήταν πολύ όμορφα και σίγουρα δεν είχα ξαναδεί κατοίκους να κάνουν μπάνιο σε ποτάμι αστικού πάρκου!


Βγαίνοντας από το πάρκο είδαμε και το σπίτι του Lizst.
Και αμέσως μετά μπήκαμε στο χώρο του Πανεπιστημίου ...

Το 1995 άρχισε να λειτουργεί ξανά το Πανεπιστήμιο με το «βαρύ» όνομα Bauhaus University Weimar, στο ίδιο κτίριο με το παλιό και φιλοξενώντας τις σχολές Αρχιτεκτονικής, Καλών Τεχνών, Μίντια και Βιομηχανικού Σχεδιασμού, με αρκετά μεταπτυχιακά προγράμματα στα αγγλικά και με κοινά μαθήματα ανάμεσα στις σχολές. Η επανίδρυσή του συνέβαλε πολύ στην αλλαγή της φυσιογνωμίας της Βαϊμάρης, που άργησε πολύ να καταλάβει ότι Βαϊμάρη δεν είναι μόνο ο Γκαίτε και ο Σίλερ και ότι υπάρχει κι αυτό το κομμάτι της ιστορίας τους (το Bauhaus), που είναι επίσης σημαντικό.

Το κτίριο του Πανεπιστημίου αναμφίβολα συγκαταλέγεται στα αξιοθέατα της πόλης. Πραγματοποιούνται και ξεναγήσεις μέσα σε αυτό. Σήμερα είναι Κυριακή και οι εσωτερικοί χώροι του Πανεπιστημίου είναι κλειστοί για το κοινό και δεν θα έχουμε την ευκαιρία να δούμε από κοντά το γραφείο του Walter Gropius, αλλά μπορούμε άνετα να κυκλοφορήσουμε ανάμεσα στα κτίρια του Πανεπιστημίου.



μέταλλο και γυαλί ... με απόλυτη διαφάνεια!

Λοξοδρομήσαμε για λίγο από την ευθεία του κεντρικού δρόμου για να δούμε το φουτουριστικό κτίριο της βιβλιοθήκης του Πανεπιστημίου.

Σειρά είχε η Frauenplan, η πλατεία μπροστά από το σπίτι του Γκαίτε. Εδώ έχουν αράξει οι φοιτητές σήμερα ...

Το Goethes Wohnhaus, ένα απλό μπαρόκ κτίριο του 1709. Εδώ έζησε ο Goethe από το 1782 μέχρι το θάνατό του, το 1832. Σήμερα στεγάζει το Εθνικό Μουσείο Γκαίτε, το οποίο περιέχει τη βιβλιοθήκη του, σχέδια, εργασίες του και προσωπικά αντικείμενά του.

Στη συνέχεια στρίψαμε στη Schillerstrasse, στον πιο μεγάλο και όμορφο πεζόδρομο της Βαϊμάρης, με καταστήματα, καφέ και εστιατόρια.


Εδώ συναντήσαμε ένα άλλο διάσημο σπίτι, αυτό του πιστού φίλου του Goethe, Friedrich Schiller.

… απέναντι από το οποίο είχε το καλύτερο παγωτό της πόλης (Giancarlo), με βάση κάποιον οδηγό που είχα διαβάσει. Καιρό είχαμε να φάμε παγωτό, από το πρωί στην Πράγα...


Ήταν όντως πολύ καλό.
Στα 150m. είδαμε και το Dower Palace (του 1767), που είναι γνωστό πιο πολύ ως «Παλάτι της Χήρας», δηλαδή το σπίτι της γνωστής μας Δούκισσας Άννας Αμαλίας. Είναι η αριστοκράτισσα, η οποία είχε ιδρύσει τη βιβλιοθήκη που είδαμε το μεσημέρι. Την εποχή του Γκαίτε, το παλάτι ήταν το επίκεντρο της κοινωνικής και λογοτεχνικής δραστηριότητας στην πόλη. Τώρα είναι μουσείο με ωραία διακόσμηση, έπιπλα εποχής και πορτρέτα … ποιων άλλων; Των Goethe και Schiller.

Στις αρχές του 19ου αι. στη μικρή Βαϊμάρη, πρωτεύουσα ενός επαρχιακού δουκάτου, έζησαν μεγάλα πνεύματα της εποχής: ο Γκαίτε και ο Σίλερ, ο Χέγκελ και ο Νίτσε, ο Μπαχ και ο Λιστ. Δεν είναι τυχαίο ότι τότε όταν η πόλη δεν είχε περισσότερους από 6.000 κατοίκους, πολλοί την παρομοίαζαν με την αρχαία Αθήνα ή τη Ρώμη. Μετά ήρθε και ο 20ός αιώνας, που επισφράγισε το ένδοξο παρελθόν της με εξίσου σημαντικά γεγονότα.
Απόρροια αυτού του παρελθόντος είναι η … συχνότητα με την οποία συναντάς ένα μουσείο ή ένα ιστορικό κτίριο στη Βαϊμάρη. Κάθε 20-50μ. όπου και να κοιτάξεις θα υπάρχει κάτι άξιο προσοχής.
Με το παγωτό στο χέρι φτάσαμε στο κέντρο της πόλης, στην Theaterplatz.

Όπως λέει και το όνομά της εδώ βρίσκεται το Θέατρο της πόλης. Δεν είναι όμως ένα οποιοδήποτε Θέατρο. Είναι το Εθνικό Θέατρο, μέσα στο οποίο υπογράφηκε το σύνταγμα της Δημοκρατίας της Βαϊμάρης.
Τον Φεβρουάριο του 1919, λίγο μετά τη λήξη του Α΄ Παγκοσμίου Πολέμου και την πτώση της μοναρχίας, συνήλθε εδώ η Γερμανική Εθνοσυνέλευση, η οποία θέσπισε νέο σύνταγμα και ανακήρυξε τη Γερμανία Προεδρευόμενη Κοινοβουλευτική Δημοκρατία. Εκείνο το σύνταγμα (το πιο σύγχρονο του καιρού του) υπήρξε πρότυπο για δεκάδες άλλα στα χρόνια που ακολούθησαν και το πρώτο που προέβλεπε τη θέσπιση και τη διασφάλιση πολλών κοινωνικών δικαιωμάτων, όπως τη συμμετοχή των εργαζομένων στη διοίκηση μιας επιχείρησης μέσω συνδικάτων, κάτι εντελώς καινούργιο τότε σε παγκόσμιο επίπεδο.
Η πόλη των σπουδαίων φιλοσόφων και συνθετών έδωσε στην πρώτη γερμανική κοινοβουλευτική δημοκρατία το όνομά της: Δημοκρατία της Βαϊμάρης.
Απέναντι από το θέατρο βρίσκεται το Μουσείο της Δημοκρατίας της Βαϊμάρης και μπροστά από το Θέατρο και στο κέντρο της πλατείας βρίσκεται Μνημείο Goethe-Schiller.

Αυτό το διπλό χάλκινο άγαλμα των δύο συγγραφέων βρίσκεται μπροστά από το θέατρο της πόλης από το 1857 είναι το πλέον χαρακτηριστικό ορόσημο της πόλης. Στο “Court Theatre” πρωτοπαρουσιάστηκαν πολλά από τα έργα του Schiller και όπου μερικές φορές δούλευε και ο Goethe και το άγαλμα τους στέκεται εδώ ως απόδειξη της φιλίας τους.
Η όλη εικόνα της πλατείας συμπλήρωνε μια γωνιακή καφετέρια, η οποία στις 7:00 η ώρα το απόγευμα ήταν γεμάτη. Δεν ξέρω αν αυτό οφειλόταν και στον καλό καφέ της, αλλά σίγουρα ήταν ένα στέκι χορευτών.
Η πλατεία Θεάτρου με το Θέατρο, το σπίτι της Δούκισσας, το μουσείο Bauhaus περιμετρικά της και υπό το βλέμμα των Goethe και Schiller είχε μετατραπεί σε … πίστα για χορευτές.

Ήταν ένα όμορφο στιγμιότυπο, που αν μη τι άλλο δείχνει το ταπεραμέντο των ντόπιων αλλά και την αγάπη τους σε παντός είδους ... τέχνη.
Δεν πολυευχαριστήθηκα τη χορευτική σκηνή γιατί εκείνη την ώρα είχα να λύσω κάτι προσωπικά θέματα. Μπλόκαρε το κινητό μου, το οποίο αποφάσισε ξαφνικά να μην επικοινωνεί ούτε με το Internet ούτε με άλλα τηλέφωνα και έναν πανικό ... τον έπαθα. Μπορεί να έφταιγε η τούμπα που είχε φάει λίγο νωρίτερα όταν έδωσα προτεραιότητα στο παγωτό (όταν πάνε να σου πέσουν και τα δύο … πιο θα πιάσεις πρώτο
Θα έπρεπε ίσως να καθίσουμε στο Eiscafé Venezia. Μάλλον θα έπρεπε να είχα κλείσει διανυκτέρευση στη Βαϊμάρη, αλλά και τα ακριβότερα καταλύματα (της Βαϊμάρης έναντι της Λειψίας) και ο γενικότερος σχεδιασμός του ταξιδιού με οδήγησαν να μην το κάνω.
Πάντως είχαμε ήδη κλείσει 5 ώρες στην πόλη και είχαμε ακόμα ένα δύωρο ταξιδάκι έως το κατάλυμά μας στη Λειψία, οπότε σιγά σιγά αποχωρήσαμε.
Naumburg
Η ημέρα δεν τελείωσε ακόμα. Κάπως έπρεπε να «σπάσουμε» το δύωρο ταξίδι, να μην το κάνουμε μονοκοπανιά. Θα το «σπάγαμε» κάπου στη μέση με ένα ... Unesco

Μετά από μια ωρίτσα διαδρομή σε έναν τέτοιο δρόμο ...

θα έπρεπε να μπαίνουμε στο Naumburg.
Μια μικρή πόλη των 35.000 είναι,


... δεν μου πολυγέμιζαν το μάτι ότι αυτό το σαν χωριό ... μπορεί να έχει κάτι τόσο μεγάλο σαν ένα Καθεδρικό της Unesco; Αφού είχα αρχίσει να αμφιβάλω αν ήρθα στο σωστό Naumburg (υπάρχει και άλλο στη Γερμανία).
Ώσπου είδα 4 πύργους από μακριά να ξεπροβάλλουν ...

Δεν έχω να πω και πολλά για το Naumburg. Δεν ξέρω πόσο ήμουν διατεθειμένη να παρεκκλίνω από την πορεία μου σε αυτή τη φάση προκειμένου να δω ένα Unesco ακόμα. Στην συγκεκριμένη περίπτωση όμως δεν παρέκκλινα σχεδόν καθόλου. Πάνω στη διαδρομή μας είναι το Naumburg και στο κάτω κάτω δεν πρέπει να πάμε και κάπου για φαγητό; Γιατί να πάμε στη Λειψία, που είναι μεγαλούπολη και θα φτάσουμε και αργά και να μην πάμε σε μια πιο μικρή και σίγουρα πιο εύκολα προσβάσιμη πόλη για το βραδινό μας; Τυχαίνει βέβαια να έχει και ένα Καθεδρικό που έχει το σήμα της Unesco.

Πάντα βρίσκω επιχειρήματα για να με πείσω.

Όπως αντιλαμβάνεται εύκολα κανείς δεν δυσκολεύτηκα να βρω την εκκλησία, ούτε και να παρκάρω έξω ακριβώς από αυτήν. Μικρό μέρος το Naumburg.

Στις 8:30 που φτάσαμε έξω από την εκκλησία αυτή ... έκλεινε προφανώς. Ο φύλακας όμως που όταν άκουσε ότι είμαστε Ελληνίδες πολύ χάρηκε, γιατί αγαπούσε την Ελλάδα, στην οποία είχε πάει για διακοπές μας άφησε να ρίξουμε μια ματιά μέχρι να ετοιμαστεί για το κλείσιμο.
Έτσι είδαμε ότι προλάβαμε.



Στις 9:00 το βράδυ Δευτέρας σε μια μικρή πόλη, καθόλου τουριστική θα βρίσκαμε κάπου να φάμε;


Όλες οι Γερμανικές πόλεις, που σέβονται τον εαυτό τους διαθέτουν και το τούρκικο εστιατόριό τους. Έτσι και το Naumburg. Βρήκαμε την πίτσα Eck που είχε καταπληκτική πίτσα και ... doner.
Πάλι καλά γιατί δεν πήρε το μάτι μου τίποτα άλλο σε φαγητό κοντά στο Dom.
Πρέπει πάντως να έκανε εντύπωση η παρουσία μας, αφού ο μαγαζάτορας μας ρώτησε με περιέργεια τι δουλειά είχαμε εμείς εδώ.

Χαιρετίσαμε το όμορφο Naumburg και φύγαμε.

Με μισή ώρα καθυστέρηση φτάσαμε στο κατάλυμά μας της Λειψίας. Ήταν μάλιστα το μοναδικό κατάλυμα που το check in ήταν της παλιάς σχολής. Με περίμενε ο ιδιοκτήτης απ’ έξω, ο οποίος δεν μιλούσε Αγγλικά, ούτε μπορούσε να κάνει χρήση translate google.
Μας άνοιξε την πόρτα και μας έδωσε τα κλειδιά και με νοήματα μας είπε που να αφήσουμε τα κλειδιά όταν θα φύγουμε. Αυτά.
Το διαμέρισμα ήταν μέτριο. Κουζίνα, σαλόνι, υπνοδωμάτιο, μπάνιο, λίγο σκοτεινό χωρίς τίποτα extra (είχε συσκευή γαλλικού αλλά όχι καφέ). Άντε, τα παραβλέπουμε γιατί είχε καλή θέση (κοντά στο κέντρο) και χαμηλή τιμή.
Τέτοια ώρα ούτε που μου πέρασε απ’ το μυαλό να πάμε μέσα στη νύχτα βόλτα. Είχαμε έντονη ημέρα και θα μέναμε να ανασυντάξουμε δυνάμεις. Είχαμε άλλωστε να σηκωθούμε πρωί, αφού είχαμε κλείσει να πάμε για πρωινό σε ένα Αφρικάνικο εστιατόριο, που βρίσκεται μέσα στο ζωολογικό κήπο της Λειψίας.
post