Grerena
Member
- Μηνύματα
- 1.322
- Likes
- 17.451
- Επόμενο Ταξίδι
- Βαλτικές
- Ταξίδι-Όνειρο
- Tromso, Las Vegas
Περιεχόμενα
- Κεφάλαιο 1
- 1η ημέρα: ΑΡΧΗ ΜΕ … OLOMUC
- 2η ημέρα: ΤΟ BRNO ΚΑΙ Η ΒΙΛΛΑ ΤΟΥ
- 2η ημέρα (συνέχεια): ΕΝΑ ΜΝΗΜΕΙΟ ΚΑΙ ΕΝΑ ΠΑΡΚΟ
- 3η ημέρα: ΠΡΑΓΑ με …βροχή
- 3η ημέρα (συνέχεια): ΠΡΑΓΑ με … ήλιο
- 4η ημέρα: Η ΣΕΙΡΑ ΤΗΣ ...ΓΕΡΜΑΝΙΑΣ
- 5η ημέρα: Η ΛΕΙΨΙΑ
- 5η ημέρα (συνέχεια): ΤΟ BAUHAUS (!), ΕΝΑΣ ΚΗΠΟΣ ΚΑΙ Ο ΛΟΥΘΗΡΟΣ
- 6η ημέρα: ΕΝΑ ΠΡΩΗΝ ΚΑΙ ΕΝΑ ΝΥΝ (UNESCO)
- 7η ημέρα: ΔΥΟ ΜΙΚΡΕΣ ΑΓΝΩΣΤΕΣ ΤΗΣ ΠΟΛΩΝΙΑΣ
- 7η ημέρα: WROCLAU
- ΕΠΙΛΟΓΟΣ
2η ημέρα (συνέχεια): ΕΝΑ ΜΝΗΜΕΙΟ ΚΑΙ ΕΝΑ ΠΑΡΚΟ
Το Austerlitz είναι η Τσέχικη πόλη Slavkov u Brna. Austerlitz βάζω στο google maps και αυτό αυτόματα το μετατρέπει σε “Slavkov u Brna”. Και στο δρόμο που έψαχνα για ταμπέλες που να γράφουν Austerlitz, έστω και καφέ χρώματος, δεν έβρισκα. Αν δεν το ξέρεις δεν το βρίσκεις. Μπορεί να περνάς απ’ έξω να δεις την πινακίδα “Slavkov u Brna”, και να την προσπεράσεις και να μη σου πάει στο μυαλό.
Ένα πεδίο μάχης …
Η Μάχη του Austerlitz, γνωστή και ως Μάχη των τριών Αυτοκρατόρων, έλαβε χώρα στις 2 Δεκεμβρίου 1805, κατά τη διάρκεια του Πολέμου του τρίτου Συνασπισμού. Ο Ναπολέων νίκησε τον αυστρο-ρωσικό στρατό κοντά στην πόλη του Austerlitz (της Αυστριακής Αυτοκρατορίας). Αυτή θεωρείται η πιο λαμπρή νίκη του Ναπολέοντα, έφερε γρήγορα το τέλος του πολέμου και αναφέρεται συχνά ως αριστούργημα τακτικής.
Στη μάχη, 75.000 Γάλλοι πολέμησαν εναντίον 90.000 Ρώσων και Αυστριακών. Οι απώλειες για τους Γάλλους ήταν: 1300 νεκροί και 573 αιχμάλωτοι, ενώ για τους συμμάχους ήταν 15.000 νεκροί και 12.000 αιχμάλωτοι.
Το 1912 στο σημείο δημιουργήθηκε ο Τύμβος της Ειρήνης (από Τσέχους αρχ/νες & γλύπτες), αλλά τα εγκαίνια του μνημείου τα πρόλαβε ο Α’ Παγκόσμιος και έτσι πραγματοποιήθηκαν πολύ αργότερα, το 1923. Η κατασκευή έχει σχήμα τετράπλευρης κόλουρης πυραμίδας ύψους 26μ., έχει στυλ art nouveau και μοιάζει με αρχαίο σλάβικο τύμβο.
Mohyla Miru αναγράφει η πινακίδα, δηλ. «Ανάχωμα Ειρήνης» στα Τσέχικα. Στη βάση του τύμβου υπάρχει ένα παρεκκλήσι.
Δυο γύρες κάναμε το μνημείο βγάζοντας φωτογραφίες με όλες τις δυνατές πόζες. Φροντίσαμε να είναι εμφανή και τα λάβαρα των τριών υπερδυνάμεων της εποχής: Γαλλία η νικήτρια και Αυστρία και Ρωσία, οι μεγάλοι χαμένοι.
Την τέταρτη γωνία την καταλαμβάνει η Μοραβία, η εδώ περιοχή που διεξήχθη η μάχη και που τότε ανήκε στην Αυστριακή αυτοκρατορία.
Η γύρω βλάστηση και τα ψηλά δέντρα δεν σε αφήνουν να δεις σε βάθος το πεδίο μάχης. Περίμενα να δω κάτι σαν το Βατερλώ (του Βελγίου), αλλά εδώ ήταν λιγότερο πανοραμικό το πλάνο.
Υπήρχε και ένα κανόνι από εκείνη την εποχή …
… ενός αυστριακού πυροβόλου τριβόλου του συστήματος του Λιχτενστάιν, μοντέλο 1753.
Είδα και την πρώτη πινακίδα που γράφει: “Austerlitz”! Ευτυχώς γιατί είχα αρχίσει να αμφιβάλω…
Στο χώρο υπήρχε και ένα μικρό μουσείο …
Προσέξτε τις 6 σημαίες που κυματίζουν στην είσοδο:
Από αριστερά προς τα δεξιά: της Μοραβίας, της Ε.Ε., της Τσεχίας, της Γαλλίας, της Αυστρίας και της ... Ουκρανίας!
Μπήκαμε μέσα στο μουσείο και κατευθυνθήκαμε χωρίς περιστροφές και οι δύο σαν να είμαστε συννενοημένες από πριν προς το μαγαζί με τα σουβενίρ.
Ευτυχώς που δεν ήρθαμε χθες βράδυ, αφού θα το βρίσκαμε κλειστό. Ενώ τώρα; Ουδέν κακόν αμιγές καλού. Αν θεωρηθεί βέβαια καλό το ότι χαλάσαμε λεφτά σε μικροσουβενίρ και δώρα. Θα έλεγα ότι στο μαγαζάκι αυτό παίζει να μείναμε και περισσότερη ώρα αντί για το μνημείο. Είχε όμως όμορφα πραγματάκια και μάλιστα όχι και τόσο τουριστικά.
Τα όπλα εποχής μου άρεσαν …
Επόμενος σταθμός: Το Πολιτιστικό τοπίο Lednice - Valtice.
Ένα πάρκο, μα τι πάρκο …
Έχω πάει σε πολλά πάρκα. Όταν λέμε πάρκα εννοώ αστικά πάρκα, μεγάλους κήπους. Μερικά από αυτά είναι τόσο μεγάλα και όμορφα που θα τα χαρακτήριζα και «περιποιημένη εξοχή». Το Πολιτιστικό τοπίο όπως χαρακτηρίζεται Lednice - Valtice είναι μια κατηγορία από μόνο του. Δεν ανήκει σε τίποτα από πάρκα, κήπους ή “περιποιημένες εξοχές” έχω δει στο παρελθόν. Το ψιλοήξερα βέβαια ότι είναι κάτι εξαιρετικό από τις φωτογραφίες και τα reviews, που είχα δει στο Internet πριν πάω. Γι’ αυτό και άλλωστε και η λοξοδρόμηση από τον κύκλο στο χάρτη. Τι νομίζατε; Επειδή είναι Unesco και μόνο; Όχι δεν αρκεί μόνο αυτό για τη λοξοδρόμηση.
Η περιοχή αυτή μεταμορφώθηκε σε ένα εντυπωσιακό πολιτιστικό τοπίο μεταξύ του 17ου και του 20ού αιώνα. Οι κυβερνώντες Δούκες του Λιχτενστάιν μεταμόρφωσαν το χώρο σε ένα τεράστιο πάρκο, όπου η μπαρόκ και νεογοτθική αρχιτεκτονική των κειμηλίων τους ταίριαξε με μικρότερα κτίρια και παράλληλα δημιουργήθηκε ένα τοπίο, το οποίο διαμορφώθηκε σύμφωνα με τις αγγλικές αρχές της αρχιτεκτονικής τοπίου. Αυτό το καθιστά το μεγαλύτερο τεχνητό τοπίο που δημιουργήθηκε ποτέ στην Ευρώπη (φτάνει σχεδόν τα 300 km2).
Σήμερα εδώ βρίσκεται ένα ρομαντικό château, ένα γραφικό χωριό και το κυριότερο ένα κόσμημα αρχιτεκτονικής τοπίου με πρωτοφανείς διαστάσεις. Το πολιτιστικό τοπίο Ledice-Valtice, εγγράφεται στον κατάλογο της παγκόσμιας πολιτιστικής κληρονομιάς της UNESCO το 1996.
Παρκάραμε άνετα. Όσες ώρες και να το αράξεις το αυτοκίνητο η χρέωση γι’ αυτό είναι ταρίφα. 60 κορώνες.
Τα μαγαζάκια με τα σουβενίρ τα βρήκαμε προ των πυλών. Μεγάλος πειρασμός ήταν, αλλά τα καταφέραμε και τα προσπεράσαμε. Θα βρούμε άλλα σκεφτήκαμε, αν και νομίζω ότι πάλι ψιλοαργά ήρθαμε. Θα προλάβουμε τίποτα ανοιχτό;
Από την είσοδο που μπήκαμε το πρώτο που αντικρίσαμε ήταν το château.
Στρίψαμε όμως προς το χωριό γιατί καλό θα ήταν να φάμε κάτι. Πόσο να μας κρατήσουν τα πρωινά παγωτά;
Είχε όμορφα μαγαζάκια το ένα δίπλα στο άλλο με θέα το κάστρο. Καθίσαμε σε ένα από αυτά και πήραμε μια πέστο, ένα κοτόπουλο και ένα espresso. Μας φέρανε και νερό, ολόκληρη κανάτα και μάλιστα σερβιρισμένο με λεμόνι και φύλλα δυόσμου. Το αναφέρω γιατί δεν το έχω ξανασυναντήσει έτσι και μάλλον συνηθίζεται στην Τσεχία, αφού το ξανασυναντήσαμε και αργότερα στη χώρα.
Ωραία ανάπαυλα ήταν η στάση αυτή ύστερα από τα απανωτά αξιοθέατα του πρωινού.
Φάγαμε, ξεκουραστήκαμε και ανασυντάξαμε δυνάμεις, οπότε είμαστε έτοιμες πια για να … γνωρίσουμε το τεράστιο πάρκο.
Ο κήπος γύρω από το château είναι όπως όλοι οι λουλουδιασμένοι κήποι γύρω από τα παλάτια, πανέμορφος!
Το εντυπωσιακό και ασυνήθιστο είναι το φυσικό αλλά και λίγο επιτηδευμένο τοπίο από εκεί και πέρα. Δύσκολο να προσανατολιστείς. Πραγματικά είναι τεράστιο. Πως λέμε «Στο βάθος … κήπος;» Εδώ φαίνεται ότι πρόκειται για πολύ … βάθος.
Η κόρη λίγο τρόμαξε. «όταν λες να το γυρίσουμε» τι ακριβώς εννοείς;
«Μην ανησυχείς. Έχει και βάρκες που θα μας πάνε βόλτα»
Είχα σκεφτεί να διασχίσουμε ένα μεγάλο μέρος του πάρκου με βάρκα φτάνοντας σε ένα ξέφωτο και μετά να ακολουθήσουμε μια ωραία διαδρομή, παίρνοντας ένα μονοπάτι που «καβαλούσε» νησάκια και γεφύρια για να επιστρέψουμε πίσω.
Δηλαδή αυτό: …
Με τη βοήθεια του gps φτάσαμε στο λιμανάκι...
Αγχώθηκα για λίγο βλέποντας μια βάρκα να φεύγει λίγο πριν φτάσουμε και κοιτάζοντας την ώρα που έλεγε 4:00 ακριβώς και σκέφτηκα «έχει γούστο να ‘ναι η τελευταία».
Πήγε η καρδιά μου στη θέση της όταν η υπεύθυνη μου είπε ότι έχει και άλλη βάρκα σε 20’. «Μια χαρά, θα περιμένουμε». Μαζί με τα εισιτήρια των 270 Kc (περίπου 11€) αγόρασα και ένα μαγνητάκι, αφού μάλλον πρέπει να ήταν και η τελευταία μου ευκαιρία για να το κάνω. Σε λίγο θα έκλειναν όλα.
Σε λίγο ήρθε και η βάρκα μας ή μάλλον η Plavebni μας.
Στις 4:30 ακριβώς ξεκίνησε η βόλτα μας. Εμείς οι δύο είμαστε στη βάρκα και μια οικογένεια με μικρό παιδάκι.
«Παραλίγο να είμαστε και μόνες μας στη βάρκα», είπα στην κόρη μου.
«Πιο πολύ φασαρία κάνεις εσύ μου είπε η κόρη με τα πέρα δώθε και τις φωτογραφίες», μου απάντησε «πιάνοντας» τον υπαινιγμό μου στον αέρα.
«Κάτσε λίγο σε ένα μέρος να χαρείς τη βαρκάδα»
Πραγματικά ήταν πολύ ωραία...
Μετά από μισή ωρίτσα βαρκάδα φτάσαμε στο τέρμα.
Εκεί υπάρχει ένα ξέφωτο, στη μέση του οποίου βρίσκεται ένας πύργος προβολής, που χτίστηκε σε μαυριτανικό ύφος και είναι γνωστός ως Μιναρές.
Ο Μιναρές της Lednice είναι μία από τις ψηλότερες δομές του είδους του (60μ.) σε μη ισλαμική χώρα. Κατασκευάστηκε αρχές του 19ου αι. και είναι ένα από τα πολλά ρομαντικά κτίρια που βρίσκονται διάσπαρτα μέσα σε αυτό το παραμυθένιο μέρος. Από την κορυφή του φαίνεται όλο το τοπίο στο μεγαλείο του και το μάτι πιάνει έως και την Αυστρία. Πίστευα ότι άξιζε να ανεβούμε τα 350 σκαλοπάτια για τη θέα, αλλά ο μιναρές ήταν ανοιχτός έως τις 5:00 και μόλις φτάσαμε … το κλείνανε το μαγαζί! Κρίμα, αν και νομίζω ότι η κόρη μου πρέπει να χάρηκε πολύ, αφού όχι μόνο δεν είχε κουράγια και όρεξη να ανέβει αλλά μου ζητούσε καραβάκι για να επιστρέψουμε πίσω.
Πάντως και επάνω που δεν ανεβήκαμε ...
... και από τα σκαλοπάτια του μιναρέ η θέα ήταν ανεπανάληπτη.
Στο πολύ βάθος φαινόταν και το château ...
«Εγώ λέω να γυρίσουμε από το πιο σύντομο μονοπάτι με τα πόδια, για να δούμε και λίγο καλύτερα το πάρκο» είπα.
Η διαδρομή ήταν μαγευτική. Τεράστια δέντρα, γιγάντια μανιτάρια, πλήθος πανίδας, νησάκια, κανάλια, γεφύρια ……
Η κόρη μου δεν είναι τόσο ρομαντική όσο εγώ. Ο δρόμος της επιστροφής της φαινόταν βουνό. Μάλλον δεν το απολάμβανε το ίδιο με εμένα …
Ώσπου εκεί που περπατούσαμε είδαμε αυτό ……………
... το οποίο ... δεν ήταν μόνο του έτσι ξεκάρφωτο. Συνοδευόταν από ένα τρίκυκλο. Από αυτά που ήταν γεμάτο το ... Μπρνο. Ένα τρίκυκλο πλανόδιο μαγαζάκι που πουλούσε καφέ, αλλά και γλυκίσματα (!) στη μέση του πάρκου, εκεί που πραγματικά δεν το περιμένεις. Ήταν τόσο καλό και τόσο... αληθινό ...
Ήταν αληθινό. Και έγινε ακόμα καλύτερο. Καθίσαμε στο μικρό ρομαντικό τραπεζάκι του μαγαζιού για ένα μικρό απογευματινό γλυκάκι. Ώρα είχαμε να φάμε γλυκό. Έπρεπε να αναπληρώσουμε το παγωτό που δεν φάγαμε τελικά στο Μπρνο (εκείνο το φοβερό με γεύση περγαμόντο. Η κόρη μου «αναστήθηκε» με τα μακαρόν που πήραμε. Τα μίνι μακαρόν σε 6 διαφορετικές γεύσεις συν ένα τσέχικο γλυκό τα φάγαμε σε χρόνο dt. Ίσα που πρόλαβα να τα φωτογραφίσω.
Όταν μάλιστα η κόρη μου ζήτησε απ’ τον μαγαζάτορα και ένα νεράκι στο τέλος και εκείνος της το πρόσφερε ως present ... η ευτυχία ζωγραφίστηκε στο πρόσωπό της, με αυτήν την ευγενική χειρονομία.
Το ποτηράκι ήταν λάφυρο από τη μάχη στο Austerlitz!
Αλήθεια τώρα: είναι σουβενίρ από το "Mohyla Miru". Ένα πτυσσόμενο ποτηράκι ότι πρέπει για την περίσταση. Ή έχουμε το σωστό εξοπλισμό ή δεν τον έχουμε, εμείς οι ταξιδευτές.
«Είδες τι θα χάναμε αν επιστρέφαμε με το καραβάκι;» είπα, αναζητώντας τα εύσημα.
Η διαδρομή που μας είχε απομείνει έως την έξοδο του πάρκου μου φάνηκε ακόμα πιο ωραία.
Υπήρχε ένα σημείο που φαινόταν από τη μια μεριά ο μιναρές και από την άλλη το παλάτι σε μεγάλη όμως απόσταση και τα δύο. Αντιλαμβανόσουν το μέγεθος του πάρκου.
Κάποια στιγμή πέρασε από κοντά μας ο ... καφεντζής. Σχόλασε και έφευγε από το πάρκο. Τον είδαμε από μακριά και τον χαιρετίσαμε και εκείνος μας ... κόρναρε σα να είμαστε παλιοί γνώριμοι.
Ώσπου κάποια στιγμή φτάσαμε στο πίσω μέρος του château...
Περάσαμε και από τον πίσω αυλόγυρο του παλατιού …
Αλλά και μέσα από τους στάβλους του παλατιού ...
... και έτσι "έκλεισε" ο κύκλος των 5 περίπου χλμ. μέσα στο πάρκο Lednice.
Επτά παρά βγήκαμε από το πάρκο. Ένα τετράωρο είχαμε κλείσει μέσα στους κήπους και τα είχαμε κάνει όλα και στην ώρα τους. Είχαμε περπατήσει το πάρκο, είχαμε προλάβει και τη βαρκάδα, είχα ψωνίσει και το μαγνητάκι μου είχαμε καθίσει και για φαγητό (που είναι συνήθως η μαύρη τρύπα στο πρόγραμμά μου) και γενικά ήμουν πολύ ευχαριστημένη, αφού τελικά φάνηκε ότι και στο παιδί άρεσε.
Άφιξη στην Πράγα
Πήραμε το αυτοκίνητο και φύγαμε με κατεύθυνση πια την Πράγα.
Είχα να οδηγήσω μια απόσταση περίπου 2,5 ωρών και αν φτάναμε στην ώρα μας θα είχαμε και χρόνο για μια πρώτη αναγνωριστική βραδινή βολτούλα, πίστευα.
Μετά από μιάμιση ώρα οδήγησης ένιωσα ότι ένα μικρό διάλλειμα το είχα ανάγκη. Η μικρή κοιμόταν από την ώρα που μπήκαμε στο αυτοκίνητο. Το ραδιόφωνο δεν με βοηθούσε καθόλου με τη μουσική. Για να ακούσω ένα τραγούδι της προκοπής έπρεπε να φεσωθώ ένα τέταρτο κουβέντα στα Τσέχικα. Το τοπίο ωραίο μεν μονότονο δε, οπότε φοβόμουν ότι η νύστα όπου να ’ναι έρχεται και κάτι έπρεπε να κάνω για να την καταπολεμήσω.
Μια στάση για φρεσκάρισμα και δικό μου και του αυτοκινήτου χρειαζόταν. Είχα βενζίνη που με έφτανε ως την Πράγα, αλλά μάλλον οριακά. Θα σταματούσα να βάλω βενζίνη να πιω και έναν καφέ να στανιάρω λίγο, παρόλο που δεν ήθελα να καθυστερήσω πολύ, γιατί έβλεπα μια μαυρίλα στο βάθος, που προμήνυε ότι θα έπεφτα σε βροχή κάποια στιγμή.
Ξύπνησε και η πριγκίπισσα … πεινασμένη. Οπότε, ψωνίσαμε και φαγητό, ήπια και το καφεδάκι μου και πήγαμε και για βενζίνη.
Εδώ αντιμετώπισα το μεγαλύτερο ζόρι ως solo οδηγός. Το βενζινάδικο ήταν self service! Βενζίνη έπρεπε να βάλω μόνη μου. Πώς να βάλω; Δεν ήξερα. Τις σπάνιες φορές που είχε τύχει να πρέπει να βάλουμε σε self service πάντα ο άντρας μου έκανε αυτή τη δουλειά. Τώρα; Αναγκάστηκα λοιπόν ότι εγωισμούς είχα να τους καταπιώ και να ζητήσω βοήθεια. Ο βενζινάς με αντιμετώπισε σαν εξωγήινη (ή μπορεί να μου φάνηκε έτσι γιατί είχα και τη μύγα) και μου δικαιολογήθηκε ότι δεν μπορούσε γιατί είχε δουλειά, «κράταγε το μαγαζί». Ευτυχώς όμως ένας ευγενέστατος Τσέχος (παρόλο που του έκλαιγε το μωρό του στο αμάξι) μπήκε στον κόπο και με βοήθησε. Μου έδειξε δηλ. ο άνθρωπος τι να κάνω για να ξέρω και στις επόμενες. Πολύ σουρεάλ σκηνή. Ντράπηκα πολύ.
Με αυτά τα χασομέρια φάγαμε συνολικά ένα 45λεπτο. Το αναφέρω γιατί αν έφτανα Πράγα 45 λεπτά νωρίτερα μπορεί να είχα γλυτώσει μια βροχή μα … τι βροχή.
Συνεχίζω λοιπόν.
Στα 50 περίπου χιλιόμετρα πριν την Πράγα, νύχτα πια, άρχισε η βροχή. Η βροχή σε πολύ λίγο δυνάμωσε και σε πάρα πολύ λίγο είχε φτάσει … τέρμα. Μαύρη μαυρίλα παντού, ορατότης … μηδέν, οι υαλοκαθαριστήρες στο τέρμα και η ταχύτητα ...σημειωτόν. Άρχισα και εγώ λοιπόν τις επικλήσεις στον Άγιο Χριστόφορο, στην Παναγιά και όλους τους Αγίους μαζί.
Τι ήταν αυτό; Ήταν ένας κατακλυσμός που κράτησε πολύ. Το σενάριο να βρω ένα parking και να περιμένω να περάσει η μπόρα δεν έπαιζε. Αυτό δεν ήταν περαστική μπόρα και δεν έβλεπα πουθενά parking. Άσε που θα έχανα το μπροστινό αυτοκίνητο που ήταν σαν «άστρο λαμπρό μας οδηγεί». Άλλη μια φορά θυμάμαι στην Κροατία είχα πετύχει κακή ορατότητα με ομίχλη αλλά εκεί δεν είχε κίνηση.
Το μπροστινό αυτοκίνητο, το gps και τα Laser-μάτια της κόρης μου βάλανε το χεράκι τους και βοήθησαν να φτάσουμε αισίως στο ξενοδοχείο μας.
Το ξενοδοχείο μας ήταν πλωτό. Ήταν ένα καράβι αραγμένο στη δυτική όχθη του Μολδάβα δύο χιλιόμετρα νότια της γέφυρας του Καρόλου και σε πολύ ωραίο σημείο του ποταμού, με θέα το λόφο Vysehrad και την βασιλική των Πέτρου και Παύλου.
Το gps μας έβγαλε καρφί στο parking του ξενοδοχείου. Έκανα όμως μια μικρή προσπάθεια να παρκάρω κάπου εκεί κοντά Σάββατο γαρ και το parking στην πόλη είναι δωρεάν έως και τη Δευτέρα το πρωί που θα φεύγαμε. Λίγο έψαξα αλλά ήταν μεγάλο ζόρι, με τη βροχή να συνεχίζει ακάθεκτη και την ορατότητα να συνεχίζει να είναι μηδέν και είπα να σταματήσω τις ταρζανιές και να κόψω τις τσιγγουνιές και να παρκάρω στο πανάκριβο χώρο του ξενοδοχείου, με 17€ το βράδυ!
Όπως καταλαβαίνετε δεν έβγαλα φωτογραφία το ξενοδοχείο εκείνη τη στιγμή με τους ουρανούς ανοιχτούς. Έβγαλα όμως της επόμενη …
Τελειώσανε οι περιπέτειες για σήμερα. Κάναμε check in και μπήκαμε στο υπέροχο δωμάτιό μας. Μια ευρύχωρη καμπίνα πλοίου μας περίμενε με τζαμαρίες πέρα για πέρα και με απρόσκοπτη θέα στο ποτάμι και στην απέναντι όχθη. Ξαφνικά όχι μόνο δεν με πείραζε που έβρεχε, αλλά μου άρεσε κιόλας. Υπέροχο σκηνικό, πολύ όμορφη ατμόσφαιρα.
Τακτοποιηθήκαμε και βγήκα βόλτα στο πλοίο. Στο τελευταίο κατάστρωμα δηλαδή ανέβηκα για να κόψω κίνηση.
Ένα εστιατόριο - bar είχε και κόσμο είχε και βροχή βεβαίως, που χάριζε (θα το ξαναπώ) στο σκηνικό. Εγώ κάθισα λίγο στην κουπαστή να ρεμβάσω, να χαλαρώσω και να δώσω λίγο χρόνο στον εαυτό μου μήπως μου φύγει το "τσίτωμα" που απέκτησα ύστερα από την οδήγηση μέσα στον κατακλυσμό που έζησα.
Δυο Γερμανίδες συνάντησα και πιάσαμε κουβέντα. Από τη γειτονική Δρέσδη είχαν έρθει για μια συναυλία (τι ωραία). Μου είπαν πόσο τους αρέσει η Ελλάδα και πόσο λυπούνται για την κρίση που περάσαμε. Μιλήσαμε και για τον κατακλυσμό και το πόσο τυχερές είμαστε που σήμερα το βράδυ θα μέναμε σε … κιβωτό. Χα, χα, χα.
Συναρπαστική και λίγο ζόρικη η δεύτερη μας ημέρα.
Αύριο όμως θα είχαμε μια ... χαλαρή ημέρα στην Πράγα!
post ....................