Klair
Member
- Μηνύματα
- 2.499
- Likes
- 31.327
- Ταξίδι-Όνειρο
- Υπερσιβηρικός
Περιεχόμενα
- Κεφάλαιο 1
- Annevoie-Rouillon, Dinant, Château Vêves, Arlon
- Ville Haute Λουξεμβούργο, η βραδινή άφιξη
- Πρωινή βόλτα στο Kirchberg
- Ville Haute-Grund-Plateau du Saint Esprit-Cité Judiciaire
- Απογευματινή βόλτα στο Clausen
- Château de Vianden
- Château de Bourscheid και Esch-sur-Sûre
- Wéris, Durbuy και η επιστροφή στη Γάνδη
- Château d΄ Ooidonk
- Malo-les-Bains Δουνκέρκη
- Γνωρίζοντας τη Δουνκέρκη
- Ville de Bergues
- Νυχτοπερπατήματα στη Lille
Malo-les-Bains Δουνκέρκη
Βαδίζοντας στα χνάρια της Επιχείρησης Δυναμό
Σάββατο 16 Νοεμβρίου 2019
Τον Οκτώβριο του 2018 έμεινα για 17 μέρες στη Γάνδη και είχα μεγάλη επιθυμία να επισκεφθώ τη Δουνκέρκη. Όμως, εκείνη τη χρονική περίοδο δε μας βόλεψαν ούτε τα δρομολόγια, ούτε και περίσσεψε χρόνος από άλλες εξορμήσεις ώστε να πραγματοποιηθεί τότε η επίσκεψη στην πόλη. Αυτή τη φορά όμως, όλα ήρθαν όπως έπρεπε βολικά και έτσι τώρα, φτάνοντας στο Canal des Moëres και ακολουθώντας την Avenue de la Libertation, καταλήξαμε σε ένα μεγάλο parking αυτοκινήτων, στην Place Paul Asseman, όπου παρκάραμε δωρεάν και περπατώντας μια πολύ μικρή απόσταση βρεθήκαμε μπρος στην απέραντη παραλία Malo-les-Bains.
Αυτή η μεγάλη αμμώδης παραλία, στα ανατολικά της Δουνκέρκης, η οποία απλώνεται κατά μήκος της Βόρειας Θάλασσας, ήταν ο κυριότερος λόγος για τον οποίο ήθελα να έρθω στην πόλη. Το παραθαλάσσιο θέρετρο με τις πολλές δραστηριότητες αναψυχής, που εκτείνεται κατά μήκος της παραλίας και το οποίο ήταν ένας αυτόνομος Δήμος που συγχωνεύθηκε με τη Δουνκέρκη, δεν ήταν μέσα στα ενδιαφέροντά μου και δεν ασχολήθηκα καθόλου μαζί του.
Εγώ, ήθελα να βουλιάξω τα πόδια μου μέσα στην ψιλή λευκή άμμο και να περπατήσω πάνω στα χνάρια της ιστορίας της επιχείρησης Δυναμό. Έχοντας επισκεφθεί και γοητευθεί από την αντίστοιχη παραλία της Οστάνδης, ήμουν σίγουρη ότι και η Malo-les-Bains θα μιλούσε ακόμη περισσότερο στην καρδιά μου, αφού κάποτε εδώ στοιβάζονταν 400.000 ψυχές, οι οποίες περίμεναν τη σωτηρία τους ή τον θάνατό τους.
Έχοντας δει την αξιόλογη ταινία “Δουνκέρκη” του Christopher Nolan, ήθελα να μπω στη θέση των στρατιωτών, προσπαθώντας να νιώσω την αγωνία τους για επιβίωση, κάτι που θέλησε να επιτύχει ο σκηνοθέτης τοποθετώντας το κοινό του σε αυτήν την τόσο δύσκολη και γεμάτη με φόβο και αβεβαιότητα κατάσταση. Κατά τη γνώμη μου το πέτυχε, αφού κάθε πλάνο της ταινίας εστιάζει στα πρόσωπα των στρατιωτών, μεταφέροντας με αριστοτεχνικό τρόπο στον θεατή την αγωνία, τον φόβο, την απελπισία και τα συναισθήματα όλων αυτών των ψυχών, οι οποίες άκουγαν τα ανατριχιαστικά σφυρίγματα των εχθρικών αεροπλάνων εκτεθειμένοι σε μια τεράστια παραλία, μην έχοντας τρόπο ή μέρος για να κρυφτούν, περιμένοντας καρτερικά τη σωτηρία τους. Η ταινία κατάφερε να συγκινήσει και να μεταφέρει με ρεαλιστικό τρόπο την απόγνωση όλων αυτών των ανθρώπων. Αλλά, αλήθεια! Μπορεί κάποιος να φανταστεί ή να νιώσει τι ακριβώς έγινε στην πραγματική σύγκρουση ανάμεσα στις δυνάμεις της ναζιστικής Γερμανίας και των στρατευμάτων της Γαλλίας, του Ηνωμένου Βασιλείου και του Βελγίου?
Η μάχη της Δουνκέρκης έλαβε χώρα στα τέλη Μαΐου με αρχές Ιουνίου του 1940 και αποτελεί σταθμό στην πορεία του Β΄ Παγκοσμίου Πολέμου, όταν τα Συμμαχικά Στρατεύματα, έχοντας ηττηθεί και περικυκλωθεί από τις γερμανικές δυνάμεις, κατάφεραν να διαφύγουν μέσω θαλάσσης μετά από την παύση των εχθροπραξιών. Πάνω από 200 βρετανικά πλοία βυθίστηκαν από τους βομβαρδισμούς των γερμανικών αεροπλάνων και περίπου 340.000 στρατιώτες σώθηκαν από μικρά ιδιωτικά πλοία, τα οποία επιτάχθηκαν για αυτόν τον σκοπό, φτάνοντας στην Αγγλία.
Τα μικρά ψαροκάϊκα ήταν ευέλικτα, χωρίς να αποτελούν ευδιάκριτο ή εύκολο στόχο για τα βομβαρδιστικά και αψηφώντας τις έντονες παλίρροιες της Βόρειας Θάλασσας κατάφεραν το ακατόρθωτο, σώζοντας χιλιάδες ψυχές εγκλωβισμένων στρατιωτών. Ο Χίτλερ στη μάχη της Δουνκέρκης έκανε ένα μεγάλο στρατιωτικό σφάλμα, αφήνοντας την πόλη στην αεροπορία του, και η σωτηρία όλων αυτών των στρατιωτών λειτούργησε καταλυτικά, τονώνοντας το ηθικό των Βρετανών με αποτέλεσμα την απώλεια του πολέμου από την πλευρά του Άξονα.
Κάνοντας βόλτα στην παραλία και φτάνοντας δίπλα στο νερό, παρατηρήσαμε και βιώσαμε ιδίοις όμμασι το έντονο φαινόμενο της παλίρροιας. Η θάλασσα ολοένα ανέβαινε, αναγκάζοντας τους λίγους ψαράδες που βρίσκονταν εκεί να μετακινούν συνεχώς τα καλάμια τους.
Πάνω στην άμμο παρατηρήσαμε πολλές σειρές από ξύλινους στρογγυλούς πασσάλους, οι οποίοι δημιουργούν ολόκληρους διαδρόμους, κατά μήκος της λευκής παραλίας. Σε αυτούς τους πασσάλους δένονται ειδικά δίχτυα, τα οποία εμποδίζουν τη “μετανάστευση” της άμμου προς το κανάλι εκροής (Canal Exutoire) και προς το φράγμα (Digue du Canal Exutoire), όταν φυσούν οι μανιασμένοι άνεμοι στην περιοχή.
Τα “δίχτυα των ανεμοστρόβιλων”, όπως ονομάζονται, εγκαταστάθηκαν το 2015 προκειμένου να περιοριστεί η “πτήση” της άμμου. Παρόλα αυτά, μικροί αμμόλοφοι με χαμηλή βλάστηση απλώνονται κυρίως στο αριστερό άκρο της παραλίας.
Στο βάθος στέκει ο φάρος Feu de Saint-Pol. Ο φάρος βρίσκεται στο τέλος της δυτικής προβλήτας του λιμανιού της Δουνκέρκης, χτισμένος από το 1937 έως το 1938. Έχει καταχωρηθεί ως ιστορικό μνημείο και πλέον δε λειτουργεί. Είναι ένας κυλινδρικός Πύργος από τούβλα, ύψους 30 μέτρων σε αρχιτεκτονική Art Deco.
Βρεθήκαμε μπροστά στο Memorial des Alliées ή Operation Dynamo Memorial, το οποίο είναι κατασκευασμένο με πέτρες και στέκεται στο Digue des Alliées, δίπλα ακριβώς στο κανάλι εκροής (Canal Exutoire) υπενθυμίζοντας τη θυσία και το θάρρος όλων των πεσόντων στρατιωτών.
To Digue des Alliées ή Allied Seawall, κατασκευασμένο το 1876 για στρατιωτικούς σκοπούς, είναι μια προστατευτική δομή στο δυτικό άκρο της παραλίας Malo-les-Bains, η οποία εμποδίζει το θαλασσινό νερό, κατά τη διάρκεια της ανερχόμενης παλίρροιας, να εισέλθει προς την πλευρά της πόλης. Η ανύψωση της δομής είναι +12,5 μέτρα, ικανοποιητικό δηλαδή ύψος ώστε να αποτραπεί μια ενδεχόμενη υπερχείλιση. Η στάθμη της θάλασσας είναι κάτω από το μέγιστο ύψος της δομής, ωστόσο τα κύματα μπορεί να περάσουν πάνω από αυτήν. Πάντα, βέβαια, ελλοχεύει ο κίνδυνος, κατά τη διάρκεια μιας ακραίας καταιγίδας, να σημειωθεί διάρρηξη ή βύθιση σε κάποιο τμήμα του τείχους, όπως έγινε κατά τη διάρκεια καταιγίδων του 1949 και του 1953. Συνεπώς, συνεχώς χρειάζονται διορθώσεις και επαναφορτώσεις με άμμο του φράγματος για να προστατεύεται το συμμαχικό αυτό θαλάσσιο τείχος. Τον Απρίλιο του 2014, ολοκληρώθηκε η δεύτερη φάση επαναφόρτωσης του θαλάσσιου τείχους και δημιουργήθηκε μια διαδρομή περιπάτου στην οποία είδαμε να κάνουν τη βόλτα τους λιγοστοί άνθρωποι.
Δίπλα στο φράγμα ρέει ένα κανάλι εξόδου ή εκροής (όπως έχω ήδη αναφέρει), ο μοναδικός τρόπος διαφυγής του νερού μέσω ενός συστήματος αποχετευτικών αγωγών, που αποστραγγίζουν τη φλαμανδική πεδιάδα. Πάνω από το κανάλι απλώνεται μια ολόλευκη γέφυρα, η Passerelle du Grand Large, η οποία συνδέει την παραλία Malo-les-Bains (στο σημείο που βρίσκεται το μνημείο των πεσόντων) με τον πρώτο όροφο του Fonts Régionaux d΄ Art Contemporain (Frac σε συντομία).
Η γέφυρα των 300 μέτρων εξυπηρετεί πεζούς και ποδηλάτες και όταν τη διασχίσαμε βρεθήκαμε μπροστά στο Fonts Régionaux d΄ Art Contemporain, το οποίο δημιουργήθηκε το 1982 από το Υπουργείο Πολιτισμού ως μέρος του προγράμματος αποκέντρωσης. Η κύρια αποστολή ήταν να δημιουργηθεί μια συλλογή σύγχρονων έργων τέχνης και να την παρουσιάσουν στο ευρύ κοινό. Το Frac Nord-Pas-de-Calais είναι πολυδιάστατο, τόσο με τον πλούτο της συλλογής του, αφού διαθέτει περίπου 1.500 έργα σύγχρονης τέχνης, όσο και με τις δραστηριότητες και τις συνεργασίες που έχει από τη μέρα της ίδρυσής του. Το κτίριο AP2 στο οποίο στεγάζεται είναι μια πραγματική τοποθεσία μνήμης, ένα ορόσημο με μεγάλο αντίκτυπο στην κοινωνική και κοινοτική ιστορία της πόλης, αφού αποτελούσε για σαράντα σχεδόν χρόνια το εργοστάσιο προετοιμασίας των ναυπηγείων της Δουνκέρκης μέχρι που έκλεισε οριστικά το 1988.
Πίσω από το Frac απλώνεται μια ερημική και άχαρη περιοχή.
Κάναμε μια μικρή βόλτα η οποία δεν μας πρόσφερε κανένα όμορφο οπτικό ερέθισμα, οπότε, διασχίζοντας ξανά τη γέφυρα, επιστρέψαμε προς το παραλιακό θέρετρο. Άσχημη εντύπωση μας έκανε το τεράστιο ξενοδοχειακό συγκρότημα που χτίζεται στην παραλία και καταλαμβάνει μια πολύ μεγάλη έκταση, κατά μήκος του παραλιακού δρόμου Digue des Alliées. Μπήκαμε στο αυτοκίνητο με κατεύθυνση το κέντρο της πόλης.
Βαδίζοντας στα χνάρια της Επιχείρησης Δυναμό
Σάββατο 16 Νοεμβρίου 2019

Τον Οκτώβριο του 2018 έμεινα για 17 μέρες στη Γάνδη και είχα μεγάλη επιθυμία να επισκεφθώ τη Δουνκέρκη. Όμως, εκείνη τη χρονική περίοδο δε μας βόλεψαν ούτε τα δρομολόγια, ούτε και περίσσεψε χρόνος από άλλες εξορμήσεις ώστε να πραγματοποιηθεί τότε η επίσκεψη στην πόλη. Αυτή τη φορά όμως, όλα ήρθαν όπως έπρεπε βολικά και έτσι τώρα, φτάνοντας στο Canal des Moëres και ακολουθώντας την Avenue de la Libertation, καταλήξαμε σε ένα μεγάλο parking αυτοκινήτων, στην Place Paul Asseman, όπου παρκάραμε δωρεάν και περπατώντας μια πολύ μικρή απόσταση βρεθήκαμε μπρος στην απέραντη παραλία Malo-les-Bains.

Αυτή η μεγάλη αμμώδης παραλία, στα ανατολικά της Δουνκέρκης, η οποία απλώνεται κατά μήκος της Βόρειας Θάλασσας, ήταν ο κυριότερος λόγος για τον οποίο ήθελα να έρθω στην πόλη. Το παραθαλάσσιο θέρετρο με τις πολλές δραστηριότητες αναψυχής, που εκτείνεται κατά μήκος της παραλίας και το οποίο ήταν ένας αυτόνομος Δήμος που συγχωνεύθηκε με τη Δουνκέρκη, δεν ήταν μέσα στα ενδιαφέροντά μου και δεν ασχολήθηκα καθόλου μαζί του.

Εγώ, ήθελα να βουλιάξω τα πόδια μου μέσα στην ψιλή λευκή άμμο και να περπατήσω πάνω στα χνάρια της ιστορίας της επιχείρησης Δυναμό. Έχοντας επισκεφθεί και γοητευθεί από την αντίστοιχη παραλία της Οστάνδης, ήμουν σίγουρη ότι και η Malo-les-Bains θα μιλούσε ακόμη περισσότερο στην καρδιά μου, αφού κάποτε εδώ στοιβάζονταν 400.000 ψυχές, οι οποίες περίμεναν τη σωτηρία τους ή τον θάνατό τους.
Έχοντας δει την αξιόλογη ταινία “Δουνκέρκη” του Christopher Nolan, ήθελα να μπω στη θέση των στρατιωτών, προσπαθώντας να νιώσω την αγωνία τους για επιβίωση, κάτι που θέλησε να επιτύχει ο σκηνοθέτης τοποθετώντας το κοινό του σε αυτήν την τόσο δύσκολη και γεμάτη με φόβο και αβεβαιότητα κατάσταση. Κατά τη γνώμη μου το πέτυχε, αφού κάθε πλάνο της ταινίας εστιάζει στα πρόσωπα των στρατιωτών, μεταφέροντας με αριστοτεχνικό τρόπο στον θεατή την αγωνία, τον φόβο, την απελπισία και τα συναισθήματα όλων αυτών των ψυχών, οι οποίες άκουγαν τα ανατριχιαστικά σφυρίγματα των εχθρικών αεροπλάνων εκτεθειμένοι σε μια τεράστια παραλία, μην έχοντας τρόπο ή μέρος για να κρυφτούν, περιμένοντας καρτερικά τη σωτηρία τους. Η ταινία κατάφερε να συγκινήσει και να μεταφέρει με ρεαλιστικό τρόπο την απόγνωση όλων αυτών των ανθρώπων. Αλλά, αλήθεια! Μπορεί κάποιος να φανταστεί ή να νιώσει τι ακριβώς έγινε στην πραγματική σύγκρουση ανάμεσα στις δυνάμεις της ναζιστικής Γερμανίας και των στρατευμάτων της Γαλλίας, του Ηνωμένου Βασιλείου και του Βελγίου?
Η μάχη της Δουνκέρκης έλαβε χώρα στα τέλη Μαΐου με αρχές Ιουνίου του 1940 και αποτελεί σταθμό στην πορεία του Β΄ Παγκοσμίου Πολέμου, όταν τα Συμμαχικά Στρατεύματα, έχοντας ηττηθεί και περικυκλωθεί από τις γερμανικές δυνάμεις, κατάφεραν να διαφύγουν μέσω θαλάσσης μετά από την παύση των εχθροπραξιών. Πάνω από 200 βρετανικά πλοία βυθίστηκαν από τους βομβαρδισμούς των γερμανικών αεροπλάνων και περίπου 340.000 στρατιώτες σώθηκαν από μικρά ιδιωτικά πλοία, τα οποία επιτάχθηκαν για αυτόν τον σκοπό, φτάνοντας στην Αγγλία.
Τα μικρά ψαροκάϊκα ήταν ευέλικτα, χωρίς να αποτελούν ευδιάκριτο ή εύκολο στόχο για τα βομβαρδιστικά και αψηφώντας τις έντονες παλίρροιες της Βόρειας Θάλασσας κατάφεραν το ακατόρθωτο, σώζοντας χιλιάδες ψυχές εγκλωβισμένων στρατιωτών. Ο Χίτλερ στη μάχη της Δουνκέρκης έκανε ένα μεγάλο στρατιωτικό σφάλμα, αφήνοντας την πόλη στην αεροπορία του, και η σωτηρία όλων αυτών των στρατιωτών λειτούργησε καταλυτικά, τονώνοντας το ηθικό των Βρετανών με αποτέλεσμα την απώλεια του πολέμου από την πλευρά του Άξονα.
Κάνοντας βόλτα στην παραλία και φτάνοντας δίπλα στο νερό, παρατηρήσαμε και βιώσαμε ιδίοις όμμασι το έντονο φαινόμενο της παλίρροιας. Η θάλασσα ολοένα ανέβαινε, αναγκάζοντας τους λίγους ψαράδες που βρίσκονταν εκεί να μετακινούν συνεχώς τα καλάμια τους.


Πάνω στην άμμο παρατηρήσαμε πολλές σειρές από ξύλινους στρογγυλούς πασσάλους, οι οποίοι δημιουργούν ολόκληρους διαδρόμους, κατά μήκος της λευκής παραλίας. Σε αυτούς τους πασσάλους δένονται ειδικά δίχτυα, τα οποία εμποδίζουν τη “μετανάστευση” της άμμου προς το κανάλι εκροής (Canal Exutoire) και προς το φράγμα (Digue du Canal Exutoire), όταν φυσούν οι μανιασμένοι άνεμοι στην περιοχή.


Τα “δίχτυα των ανεμοστρόβιλων”, όπως ονομάζονται, εγκαταστάθηκαν το 2015 προκειμένου να περιοριστεί η “πτήση” της άμμου. Παρόλα αυτά, μικροί αμμόλοφοι με χαμηλή βλάστηση απλώνονται κυρίως στο αριστερό άκρο της παραλίας.


Στο βάθος στέκει ο φάρος Feu de Saint-Pol. Ο φάρος βρίσκεται στο τέλος της δυτικής προβλήτας του λιμανιού της Δουνκέρκης, χτισμένος από το 1937 έως το 1938. Έχει καταχωρηθεί ως ιστορικό μνημείο και πλέον δε λειτουργεί. Είναι ένας κυλινδρικός Πύργος από τούβλα, ύψους 30 μέτρων σε αρχιτεκτονική Art Deco.

Βρεθήκαμε μπροστά στο Memorial des Alliées ή Operation Dynamo Memorial, το οποίο είναι κατασκευασμένο με πέτρες και στέκεται στο Digue des Alliées, δίπλα ακριβώς στο κανάλι εκροής (Canal Exutoire) υπενθυμίζοντας τη θυσία και το θάρρος όλων των πεσόντων στρατιωτών.

To Digue des Alliées ή Allied Seawall, κατασκευασμένο το 1876 για στρατιωτικούς σκοπούς, είναι μια προστατευτική δομή στο δυτικό άκρο της παραλίας Malo-les-Bains, η οποία εμποδίζει το θαλασσινό νερό, κατά τη διάρκεια της ανερχόμενης παλίρροιας, να εισέλθει προς την πλευρά της πόλης. Η ανύψωση της δομής είναι +12,5 μέτρα, ικανοποιητικό δηλαδή ύψος ώστε να αποτραπεί μια ενδεχόμενη υπερχείλιση. Η στάθμη της θάλασσας είναι κάτω από το μέγιστο ύψος της δομής, ωστόσο τα κύματα μπορεί να περάσουν πάνω από αυτήν. Πάντα, βέβαια, ελλοχεύει ο κίνδυνος, κατά τη διάρκεια μιας ακραίας καταιγίδας, να σημειωθεί διάρρηξη ή βύθιση σε κάποιο τμήμα του τείχους, όπως έγινε κατά τη διάρκεια καταιγίδων του 1949 και του 1953. Συνεπώς, συνεχώς χρειάζονται διορθώσεις και επαναφορτώσεις με άμμο του φράγματος για να προστατεύεται το συμμαχικό αυτό θαλάσσιο τείχος. Τον Απρίλιο του 2014, ολοκληρώθηκε η δεύτερη φάση επαναφόρτωσης του θαλάσσιου τείχους και δημιουργήθηκε μια διαδρομή περιπάτου στην οποία είδαμε να κάνουν τη βόλτα τους λιγοστοί άνθρωποι.

Δίπλα στο φράγμα ρέει ένα κανάλι εξόδου ή εκροής (όπως έχω ήδη αναφέρει), ο μοναδικός τρόπος διαφυγής του νερού μέσω ενός συστήματος αποχετευτικών αγωγών, που αποστραγγίζουν τη φλαμανδική πεδιάδα. Πάνω από το κανάλι απλώνεται μια ολόλευκη γέφυρα, η Passerelle du Grand Large, η οποία συνδέει την παραλία Malo-les-Bains (στο σημείο που βρίσκεται το μνημείο των πεσόντων) με τον πρώτο όροφο του Fonts Régionaux d΄ Art Contemporain (Frac σε συντομία).


Η γέφυρα των 300 μέτρων εξυπηρετεί πεζούς και ποδηλάτες και όταν τη διασχίσαμε βρεθήκαμε μπροστά στο Fonts Régionaux d΄ Art Contemporain, το οποίο δημιουργήθηκε το 1982 από το Υπουργείο Πολιτισμού ως μέρος του προγράμματος αποκέντρωσης. Η κύρια αποστολή ήταν να δημιουργηθεί μια συλλογή σύγχρονων έργων τέχνης και να την παρουσιάσουν στο ευρύ κοινό. Το Frac Nord-Pas-de-Calais είναι πολυδιάστατο, τόσο με τον πλούτο της συλλογής του, αφού διαθέτει περίπου 1.500 έργα σύγχρονης τέχνης, όσο και με τις δραστηριότητες και τις συνεργασίες που έχει από τη μέρα της ίδρυσής του. Το κτίριο AP2 στο οποίο στεγάζεται είναι μια πραγματική τοποθεσία μνήμης, ένα ορόσημο με μεγάλο αντίκτυπο στην κοινωνική και κοινοτική ιστορία της πόλης, αφού αποτελούσε για σαράντα σχεδόν χρόνια το εργοστάσιο προετοιμασίας των ναυπηγείων της Δουνκέρκης μέχρι που έκλεισε οριστικά το 1988.


Πίσω από το Frac απλώνεται μια ερημική και άχαρη περιοχή.

Κάναμε μια μικρή βόλτα η οποία δεν μας πρόσφερε κανένα όμορφο οπτικό ερέθισμα, οπότε, διασχίζοντας ξανά τη γέφυρα, επιστρέψαμε προς το παραλιακό θέρετρο. Άσχημη εντύπωση μας έκανε το τεράστιο ξενοδοχειακό συγκρότημα που χτίζεται στην παραλία και καταλαμβάνει μια πολύ μεγάλη έκταση, κατά μήκος του παραλιακού δρόμου Digue des Alliées. Μπήκαμε στο αυτοκίνητο με κατεύθυνση το κέντρο της πόλης.
Last edited: