Grerena
Member
- Μηνύματα
- 1.407
- Likes
- 19.805
- Επόμενο Ταξίδι
- Μαδρίτη πάλι :)
- Ταξίδι-Όνειρο
- Tromso, Las Vegas
Κοπεγχάγη
Στις 12:00 η ώρα ένα μεσημέρι του Οκτώβρη είμαστε ήδη καθισμένες δίπλα δίπλα σε αεροπλάνο της Norwegian και έτοιμες για την απογείωση. Τρεισήμισι ώρες αργότερα είδα από το παράθυρό μου τη γέφυρα Øresund, κάτι που σήμαινε ότι όπου να’ ναι θα φτάναμε στην πρωτεύουσα της Δανίας.
Προσγειωθήκαμε γύρω στις 2:00. Βγάλαμε εισιτήρια για το τρένο που πάει Κοπεγχάγη (προς 30 κορώνες το ένα) και μετά από μόλις 15 λεπτά διαδρομή φτάσαμε στον κεντρικό σταθμό της Κοπεγχάγης.
Το πρώτο που βλέπεις βγαίνοντας από το σταθμό είναι το Tivoli, το γνωστό θεματικό πάρκο-αξιοθέατο.
Δέκα λεπτάκια περπατήσαμε για να φτάσουμε στο hostel μας, το “Next house Copenhagen”. Το κτίριο είναι «Βιομηχανικό» απ’ έξω, «βιομηχανικό» και από μέσα. Ήταν ένας ψηλοτάβανος χώρος με εμφανές μπετόν, super μοντέρνος με ένα τεράστιο lobby με εστιατόριο, καθιστικά, μαγαζιά, παιχνίδια (μπιλιάρδο, darts, mini golf, έως και γηπεδάκι ποδοσφαίρου), αμφιθέατρο, οθόνες και αφίσες που προσκαλούσαν σε θεματικές βραδιές (yoga, golf, μπίρας, πίτσας) και πολλά άλλα για όλα τα γούστα.
Ήταν ένας πολυχώρος, που έγινε το στέκι μας, η μπιραρία μας, το καταφύγιο μας κάθε βράδυ ύστερα από τις εξορμήσεις μας και εξ’ αρχής ήξερα ότι θα μου λείψει αυτό το μέρος όταν φύγουμε.
Κάναμε check in μόνες μας, βγάλαμε μαγνητικά κλειδιά μόνες μας, βρήκαμε και το δωμάτιό μας … all by ourselves.
Το δωμάτιο ήταν λίγο γιαπωνέζικο …
Δεν το λες ευρύχωρο αλλά … εργονομικό σίγουρα. Ήταν πεντακάθαρο και είχε τα … πάντα. Όταν λέω τα πάντα εννοώ … και ντουλάπια και παράθυρο με θέα και χώρο για να ακουμπήσεις πράγματα και πρίζες δίπλα στο προσκεφάλι σου και πιστολάκι και γενικά όλα όσα εγώ χρειάζομαι για να είμαι ευχαριστημένη από το κατάλυμα. Παρόλο που σε ξεγελούσε η πρώτη ματιά …μια χαρά άνετο ήταν και βολευτήκαμε όλες μας.
Ρίξαμε ένα φρεσκαρισματάκι και βγήκαμε βόλτα στην πόλη.
Απ’ την κεντρική πλατεία Radhuspladsen είπαμε να ξεκινήσουμε, να δώσουμε τα σέβη μας στον Andersen που στέκει στην άκρη της, πλάι στο Δημαρχείο της πόλης.
Περάσαμε έξω από τη γλυπτοθήκη του Carlsberg, χωρίς να μας περάσει απ’ το μυαλό να μπούμε μέσα. Κάτω από άλλες συνθήκες μια γλυπτοθήκη με Rodin και Van Gogh θα ήταν μια προτεραιότητα για μένα αλλά τώρα την … προσπέρασα. Οι «άλλες συνθήκες» είναι η ίδια η πόλη. Έχει τόσα πολλά άλλα να δούμε που «δεν χωράει» η γλυπτοθήκη. Βέβαια αν ήταν "Carlsberg Brewery" αντί για "Carlsberg Glyptotek" θα την προτιμούσα. Η Carlsberg είναι μια μεγάλη υπόθεση για την Κοπεγχάγη και το όνομα αυτό θα το συναντούσαμε πολλές φορές. Αυτό γιατί και ο Jacob Jacobsen ο ιδρυτής της μπιραρίας αλλά και ο συνεχιστής υιός Carl (εξ’ ου και το Carl-berg) ήταν πολύ φιλότεχνοι, οι οποίοι εκτός από τις συλλογές που είχαν οι ίδιοι, χρηματοδότησαν και πολλά έργα που κοσμούν την πόλη.
Περάσαμε και έξω και από τα «τείχη» του Tivoli. Τα ίδια θα πω και για το πάρκο Tivoli. Ωραίο, δημοφιλές, από τα παλαιότερα του κόσμου θεματικό πάρκο αλλά …..προηγούνται …άλλα.
Ώσπου φτάσαμε στην πλατεία του Δημαρχείου...
Ο διάσημος παραμυθάς Hans Christian Andersen κάθεται με ένα βιβλίο στο χέρι και ατενίζει τη διάσημη παιχνιδούπολη.
Στην πλατεία του Δημαρχείου έφαγα το πρώτο μου γεύμα και ήταν ένα «βρώμικο» από καντίνα της πλατείας, ένα κλασικό Σκανδιναβικό … hot dog!
Έτσι, μου λύθηκε και η απορία μου, αν η Δανία έχει "βρώμικα". Έχει και μάλιστα πολύ νόστιμα.
Τα κορίτσια προτίμησαν ένα κλασικό hamburger από το γωνιακό Burger King.
Μετά τα γεύματα είπαμε να περπατήσουμε στον πλέον κεντρικό δρόμο της πόλης, μήκους περίπου ενός χιλιομέτρου, που ενώνει την πλατεία Δημαρχείου με την «Πλατεία του βασιλιά».
Μια βόλτα κάναμε σε έναν από τους πιο μεγάλους πεζόδρομους της Ευρώπης. Ο εμπορικός αυτός δρόμος γνωστός ως Strøget, είναι γεμάτος ιστορικά κτίρια, τα οποία φιλοξενούν καταστήματα αλυσίδων ένδυσης αλλά και υψηλής ραπτικής. Όλοι οι διάσημοι οίκοι Prada, Louis Vuitton, Hermès, Hugo Boss κ.α. βρίσκονται σχεδόν σε παράταξη. Ο Strøget, κατά διαστήματα «διακόπτεται» από πλατείες σαν τις “Gammeltorv” και “Vimmelskattet”, ενώ το θέαμα το εμπλουτίζουν μουσικοί και καλλιτέχνες του δρόμου, που δίνουν τις δικές τους υπαίθριες παραστάσεις.
Χαζολογήσαμε στα μαγαζιά μέχρι τα μισά του δρόμου. Στη συνέχεια στρίψαμε προς την παραλία.
Προσπεράσαμε γοργά το παλάτι Christiansborg...
... γιατί θέλαμε να προλάβουμε να δούμε τη Βασιλική Βιβλιοθήκη με το φως της μέρας.
Οριακά προλάβαμε με λιγοστό φως να δούμε τους κήπους της …
Η Βασιλική Βιβλιοθήκη βρίσκεται στο νησί Slotsholmen της Κοπεγχάγης μαζί με τα Εθνικά Αρχεία, το παλάτι Christiansborg, το Κοινοβούλιο της Δανίας και το Ανώτατο Δικαστήριο. Η σύγχρονη επέκταση της αποτελεί το λεγόμενο “Black Diamond”, που βρίσκεται δίπλα στο νερό του καναλιού. Λέγεται “Διαμάντι” λόγω του αρχιτεκτονικού του στυλ και “μαύρο” λόγω των σκούρας γυάλινης επιφάνειάς του. Έχει μπει στη λίστα των βασικών αξιοθεάτων της πόλης και η τοποθεσία του και τα “opening times” του το έχουν καταστήσει και πολύ εύκολο να το επισκεφτείς.
Τελικά προλάβαμε και το είδαμε στο … σούρουπο.
Μπήκαμε μέσα για μια μικρή ανάπαυλα. Όσο να ’ναι θέλαμε μια δόση ζέστης. Δεν έκανε πολύ κρύο. Είχε γύρω στους 12 βαθμούς. Επικρατούσε ένας ωραίος «Ελληνικός Χειμώνας», αλλά εμείς βρεθήκαμε απότομα από τη ζέστη (της Αθήνας των 27 βαθμών) και μας φαινόταν … «κάπως». Χρειαζόμασταν λίγο χρόνο προσαρμογής στις καινούριες καιρικές συνθήκες.
Όμορφη η Βιβλιοθήκη είναι και εκ των έσω …
Από εδώ θα μπορούσα να δω καθαρά το λιμάνι αν … ήταν μέρα.
Δεν περιεργάστηκα τη βιβλιοθήκη όσο θα ήθελα, γιατί ήταν αρκετά σκοτεινή. Για να πας από τη μια αίθουσα στην άλλη ή από τον ένα όροφο στον άλλο έπρεπε να περάσεις από σκοτεινούς διαδρόμους και σκάλες. Μπρρρ … ήταν λίγο φοβιστική.
Διέσχισα όμως τη γέφυρα που ενώνει την νέα Βιβλιοθήκη με την παλιά, το μοντέρνο με το κλασικό τμήμα της.
Βγαίνοντας έξω πετύχαμε μια μικρή γοργόνα. Όχι τη γνωστή αλλά μια άλλη μικρή γοργόνα.
Μία γοργόνα με δραματική έκφραση και τρομαγμένο βλέμμα, με την ουρά της σε πρώτο πλάνο, διπλωμένη σαν να βγήκε μόλις απ’ το νερό. Το γλυπτό είναι έργο γυναίκας γλύπτριας, της Anne Marie Carl Nielsen, η οποία διένυε άσχημη περίοδο στη ζωή της όταν δημιούργησε το έργο, όλις 8 χρόνια μετά τη διάσημη μικρή γοργόνα.
Σειρά είχε η Nyhavn. Το κανάλι ορόσημο με τα χρωματιστά σπιτάκια θέλαμε να δούμε. Δεν ήταν μακριά, μόλις 1χλμ. Μόνο φακό που δεν ανάψαμε για να βλέπουμε στη διαδρομή μας ως εκεί. Η Κοπεγχάγη είναι μια σκοτεινή πόλη. Ούτε λάμπες έχει ο Δήμος ούτε φανάρια, τουλάχιστον όχι αρκετά για να βλέπουμε άνετα μέσα στη νύχτα. Ότι φως έχει είναι από τα ... φώτα των κτιρίων και τις αντανακλάσεις τους στο νερό. Πρέπει να έχεις λίγο το νου σου όταν περπατάς μέσα στη νύχτα στην Κοπεγχάγη και είναι καθαρά δική σου ευθύνη να μην ... σαβουριαστείς.
Φτάσαμε και στο διάσημο σκανδιναβικό landmark …
“Havn” θα πει λιμάνι και “Nyhavn” θα πει «νέο λιμάνι». Γιατί το ονόμασαν έτσι ενώ είναι ένα παλιό εμπορικό λιμάνι δεν ξέρω. Το σίγουρο είναι ότι είναι ένα όμορφο και πολύ γραφικό λιμάνι.
Παλιά το κανάλι αυτό ήταν ένα εμπορικό λιμάνι, όπου “σύχναζαν” πλοία απ’ όλο τον κόσμο. Ήταν γεμάτο ναυτικούς και είχε και πολλές pubs για … ναυτικούς. Εν ολίγοις ήταν μία κακόφημη και επικίνδυνη συνοικία.
Τα σπίτια και οι pub του τότε έχουν μετατραπεί σε μπαρ και καφετέριες με τραπεζάκια έξω και τα πλοία του τότε μετατράπηκαν σε σκάφη και τουριστικά πλοιάρια αλλάζοντας ελάχιστα την «όψη» του πολύχρωμου καναλιού μέσα στα χρόνια.
Είναι μία όμορφη εικόνα από αυτές που χαρακτηρίζουν την πόλη όπως και αυτή της μικρής γοργόνας (που θα βλέπαμε αύριο). Τώρα που έχουν καταλαγιάσει όλες οι εικόνες της πόλης στο μυαλό μου θα έλεγα ότι αν εγώ ψήφιζα μια χαρακτηριστική εικόνα της Κοπεγχάγης δεν θα διάλεγα αυτή της Nyhavn. Τα όμορφα χρωματιστά σπιτάκια δεν μου φάνηκαν πρωτόγνωρα. Έχω ξαναδεί όμορφα χρωματιστά σπιτάκια στη σειρά και σε άλλες Ευρωπαϊκές πόλεις. Τα γυάλινα κτίρια σύγχρονου design που «βουτούν» στο νερό των καναλιών μου φαίνονται πιο αντιπροσωπευτικά της πόλης, που είναι η πατρίδα του design, κάτι που αδημονούσα να διαπιστώσω ιδίοις όμμασι και εγώ.
Λίγο το κρύο, λίγο τα σκοτάδια που έπρεπε να διασχίσουμε για να γυρίσουμε πίσω στο hostel μας, λίγο οι μπιρίτσες που μας περίμεναν στο Lobby, μας οδήγησαν στο να λήξουμε εδώ την περιήγηση και να πάρουμε το δρόμο της επιστροφής.
Εεεπ! Τι φωταψίες είναι αυτές; Για χάρη του design υποθέτω και όχι για φωτισμό.
Να και οι μπίρες μας. Carlsberg! Τι άλλο; Στην πηγή της ήρθαμε!
Αλλά και ο χώρος ήταν υπέροχος. Διέθετε ψυχαγωγία για όλες τις ηλικίες και για αυτό άλλωστε υπήρχε και μεγάλη ποικιλομορφία στους επισκέπτες παρόλο που ήταν … hostel! Άλλοι έτρωγαν, άλλοι έπιναν, άλλοι έπαιζαν, άλλοι παρακολουθούσαν ως θεατές τα παιχνίδια, άλλοι googl-αραν αραχτοί, αλλά γενικά όλα γίνονταν χωρίς βαβούρα, σε ένα πολύ προσεγμένο περιβάλλον και με το προσωπικό διακριτικό και stand by για να βοηθήσει σε οτιδήποτε χρειαζόταν.
Ο ξενώνας έχει αναλάβει να κάνει και «προξενιά» για τους μεμονωμένους ταξιδιώτες αφού έχει ορίσει συγκεκριμένο meeting point για αυτούς. «Solo traveler. Meet up place» έλεγε μια ταμπελίτσα πάνω σε ένα πάγκο με επιτραπέζια παιχνίδια. Είναι όμως ιδανικά και για παρέες που θέλουν να κοινωνικοποιηθούν περισσότερο. Εύκολα και εμείς πιάσαμε κουβέντα με μια παρέα τριών Ελλήνων, που τα έπιναν δίπλα μας. Ήταν ήδη τρεις μέρες εκεί και θα έφευγαν την επομένη με τις καλύτερες εντυπώσεις και απ’ το hostel και από τη Δανία, μας είπαν. Κάτι μου έλεγε ότι και εμείς με τις καλύτερες θα φεύγαμε.
Καθίσαμε αρκετά χαλαρώνοντας έως τις 11:00 το βράδυ που πήγαμε για ύπνο στο δωμάτιό μας.
Στις 12:00 η ώρα ένα μεσημέρι του Οκτώβρη είμαστε ήδη καθισμένες δίπλα δίπλα σε αεροπλάνο της Norwegian και έτοιμες για την απογείωση. Τρεισήμισι ώρες αργότερα είδα από το παράθυρό μου τη γέφυρα Øresund, κάτι που σήμαινε ότι όπου να’ ναι θα φτάναμε στην πρωτεύουσα της Δανίας.

Προσγειωθήκαμε γύρω στις 2:00. Βγάλαμε εισιτήρια για το τρένο που πάει Κοπεγχάγη (προς 30 κορώνες το ένα) και μετά από μόλις 15 λεπτά διαδρομή φτάσαμε στον κεντρικό σταθμό της Κοπεγχάγης.
Το πρώτο που βλέπεις βγαίνοντας από το σταθμό είναι το Tivoli, το γνωστό θεματικό πάρκο-αξιοθέατο.

Δέκα λεπτάκια περπατήσαμε για να φτάσουμε στο hostel μας, το “Next house Copenhagen”. Το κτίριο είναι «Βιομηχανικό» απ’ έξω, «βιομηχανικό» και από μέσα. Ήταν ένας ψηλοτάβανος χώρος με εμφανές μπετόν, super μοντέρνος με ένα τεράστιο lobby με εστιατόριο, καθιστικά, μαγαζιά, παιχνίδια (μπιλιάρδο, darts, mini golf, έως και γηπεδάκι ποδοσφαίρου), αμφιθέατρο, οθόνες και αφίσες που προσκαλούσαν σε θεματικές βραδιές (yoga, golf, μπίρας, πίτσας) και πολλά άλλα για όλα τα γούστα.
Ήταν ένας πολυχώρος, που έγινε το στέκι μας, η μπιραρία μας, το καταφύγιο μας κάθε βράδυ ύστερα από τις εξορμήσεις μας και εξ’ αρχής ήξερα ότι θα μου λείψει αυτό το μέρος όταν φύγουμε.

Κάναμε check in μόνες μας, βγάλαμε μαγνητικά κλειδιά μόνες μας, βρήκαμε και το δωμάτιό μας … all by ourselves.

Το δωμάτιο ήταν λίγο γιαπωνέζικο …
Δεν το λες ευρύχωρο αλλά … εργονομικό σίγουρα. Ήταν πεντακάθαρο και είχε τα … πάντα. Όταν λέω τα πάντα εννοώ … και ντουλάπια και παράθυρο με θέα και χώρο για να ακουμπήσεις πράγματα και πρίζες δίπλα στο προσκεφάλι σου και πιστολάκι και γενικά όλα όσα εγώ χρειάζομαι για να είμαι ευχαριστημένη από το κατάλυμα. Παρόλο που σε ξεγελούσε η πρώτη ματιά …μια χαρά άνετο ήταν και βολευτήκαμε όλες μας.

Ρίξαμε ένα φρεσκαρισματάκι και βγήκαμε βόλτα στην πόλη.
Απ’ την κεντρική πλατεία Radhuspladsen είπαμε να ξεκινήσουμε, να δώσουμε τα σέβη μας στον Andersen που στέκει στην άκρη της, πλάι στο Δημαρχείο της πόλης.
Περάσαμε έξω από τη γλυπτοθήκη του Carlsberg, χωρίς να μας περάσει απ’ το μυαλό να μπούμε μέσα. Κάτω από άλλες συνθήκες μια γλυπτοθήκη με Rodin και Van Gogh θα ήταν μια προτεραιότητα για μένα αλλά τώρα την … προσπέρασα. Οι «άλλες συνθήκες» είναι η ίδια η πόλη. Έχει τόσα πολλά άλλα να δούμε που «δεν χωράει» η γλυπτοθήκη. Βέβαια αν ήταν "Carlsberg Brewery" αντί για "Carlsberg Glyptotek" θα την προτιμούσα. Η Carlsberg είναι μια μεγάλη υπόθεση για την Κοπεγχάγη και το όνομα αυτό θα το συναντούσαμε πολλές φορές. Αυτό γιατί και ο Jacob Jacobsen ο ιδρυτής της μπιραρίας αλλά και ο συνεχιστής υιός Carl (εξ’ ου και το Carl-berg) ήταν πολύ φιλότεχνοι, οι οποίοι εκτός από τις συλλογές που είχαν οι ίδιοι, χρηματοδότησαν και πολλά έργα που κοσμούν την πόλη.
Περάσαμε και έξω και από τα «τείχη» του Tivoli. Τα ίδια θα πω και για το πάρκο Tivoli. Ωραίο, δημοφιλές, από τα παλαιότερα του κόσμου θεματικό πάρκο αλλά …..προηγούνται …άλλα.

Ώσπου φτάσαμε στην πλατεία του Δημαρχείου...

Ο διάσημος παραμυθάς Hans Christian Andersen κάθεται με ένα βιβλίο στο χέρι και ατενίζει τη διάσημη παιχνιδούπολη.

Στην πλατεία του Δημαρχείου έφαγα το πρώτο μου γεύμα και ήταν ένα «βρώμικο» από καντίνα της πλατείας, ένα κλασικό Σκανδιναβικό … hot dog!
Έτσι, μου λύθηκε και η απορία μου, αν η Δανία έχει "βρώμικα". Έχει και μάλιστα πολύ νόστιμα.

Τα κορίτσια προτίμησαν ένα κλασικό hamburger από το γωνιακό Burger King.
Μετά τα γεύματα είπαμε να περπατήσουμε στον πλέον κεντρικό δρόμο της πόλης, μήκους περίπου ενός χιλιομέτρου, που ενώνει την πλατεία Δημαρχείου με την «Πλατεία του βασιλιά».
Μια βόλτα κάναμε σε έναν από τους πιο μεγάλους πεζόδρομους της Ευρώπης. Ο εμπορικός αυτός δρόμος γνωστός ως Strøget, είναι γεμάτος ιστορικά κτίρια, τα οποία φιλοξενούν καταστήματα αλυσίδων ένδυσης αλλά και υψηλής ραπτικής. Όλοι οι διάσημοι οίκοι Prada, Louis Vuitton, Hermès, Hugo Boss κ.α. βρίσκονται σχεδόν σε παράταξη. Ο Strøget, κατά διαστήματα «διακόπτεται» από πλατείες σαν τις “Gammeltorv” και “Vimmelskattet”, ενώ το θέαμα το εμπλουτίζουν μουσικοί και καλλιτέχνες του δρόμου, που δίνουν τις δικές τους υπαίθριες παραστάσεις.

Χαζολογήσαμε στα μαγαζιά μέχρι τα μισά του δρόμου. Στη συνέχεια στρίψαμε προς την παραλία.
Προσπεράσαμε γοργά το παλάτι Christiansborg...

... γιατί θέλαμε να προλάβουμε να δούμε τη Βασιλική Βιβλιοθήκη με το φως της μέρας.
Οριακά προλάβαμε με λιγοστό φως να δούμε τους κήπους της …

Η Βασιλική Βιβλιοθήκη βρίσκεται στο νησί Slotsholmen της Κοπεγχάγης μαζί με τα Εθνικά Αρχεία, το παλάτι Christiansborg, το Κοινοβούλιο της Δανίας και το Ανώτατο Δικαστήριο. Η σύγχρονη επέκταση της αποτελεί το λεγόμενο “Black Diamond”, που βρίσκεται δίπλα στο νερό του καναλιού. Λέγεται “Διαμάντι” λόγω του αρχιτεκτονικού του στυλ και “μαύρο” λόγω των σκούρας γυάλινης επιφάνειάς του. Έχει μπει στη λίστα των βασικών αξιοθεάτων της πόλης και η τοποθεσία του και τα “opening times” του το έχουν καταστήσει και πολύ εύκολο να το επισκεφτείς.
Τελικά προλάβαμε και το είδαμε στο … σούρουπο.

Μπήκαμε μέσα για μια μικρή ανάπαυλα. Όσο να ’ναι θέλαμε μια δόση ζέστης. Δεν έκανε πολύ κρύο. Είχε γύρω στους 12 βαθμούς. Επικρατούσε ένας ωραίος «Ελληνικός Χειμώνας», αλλά εμείς βρεθήκαμε απότομα από τη ζέστη (της Αθήνας των 27 βαθμών) και μας φαινόταν … «κάπως». Χρειαζόμασταν λίγο χρόνο προσαρμογής στις καινούριες καιρικές συνθήκες.
Όμορφη η Βιβλιοθήκη είναι και εκ των έσω …

Από εδώ θα μπορούσα να δω καθαρά το λιμάνι αν … ήταν μέρα.

Δεν περιεργάστηκα τη βιβλιοθήκη όσο θα ήθελα, γιατί ήταν αρκετά σκοτεινή. Για να πας από τη μια αίθουσα στην άλλη ή από τον ένα όροφο στον άλλο έπρεπε να περάσεις από σκοτεινούς διαδρόμους και σκάλες. Μπρρρ … ήταν λίγο φοβιστική.
Διέσχισα όμως τη γέφυρα που ενώνει την νέα Βιβλιοθήκη με την παλιά, το μοντέρνο με το κλασικό τμήμα της.

Βγαίνοντας έξω πετύχαμε μια μικρή γοργόνα. Όχι τη γνωστή αλλά μια άλλη μικρή γοργόνα.
Μία γοργόνα με δραματική έκφραση και τρομαγμένο βλέμμα, με την ουρά της σε πρώτο πλάνο, διπλωμένη σαν να βγήκε μόλις απ’ το νερό. Το γλυπτό είναι έργο γυναίκας γλύπτριας, της Anne Marie Carl Nielsen, η οποία διένυε άσχημη περίοδο στη ζωή της όταν δημιούργησε το έργο, όλις 8 χρόνια μετά τη διάσημη μικρή γοργόνα.

Σειρά είχε η Nyhavn. Το κανάλι ορόσημο με τα χρωματιστά σπιτάκια θέλαμε να δούμε. Δεν ήταν μακριά, μόλις 1χλμ. Μόνο φακό που δεν ανάψαμε για να βλέπουμε στη διαδρομή μας ως εκεί. Η Κοπεγχάγη είναι μια σκοτεινή πόλη. Ούτε λάμπες έχει ο Δήμος ούτε φανάρια, τουλάχιστον όχι αρκετά για να βλέπουμε άνετα μέσα στη νύχτα. Ότι φως έχει είναι από τα ... φώτα των κτιρίων και τις αντανακλάσεις τους στο νερό. Πρέπει να έχεις λίγο το νου σου όταν περπατάς μέσα στη νύχτα στην Κοπεγχάγη και είναι καθαρά δική σου ευθύνη να μην ... σαβουριαστείς.


Φτάσαμε και στο διάσημο σκανδιναβικό landmark …

“Havn” θα πει λιμάνι και “Nyhavn” θα πει «νέο λιμάνι». Γιατί το ονόμασαν έτσι ενώ είναι ένα παλιό εμπορικό λιμάνι δεν ξέρω. Το σίγουρο είναι ότι είναι ένα όμορφο και πολύ γραφικό λιμάνι.
Παλιά το κανάλι αυτό ήταν ένα εμπορικό λιμάνι, όπου “σύχναζαν” πλοία απ’ όλο τον κόσμο. Ήταν γεμάτο ναυτικούς και είχε και πολλές pubs για … ναυτικούς. Εν ολίγοις ήταν μία κακόφημη και επικίνδυνη συνοικία.
Τα σπίτια και οι pub του τότε έχουν μετατραπεί σε μπαρ και καφετέριες με τραπεζάκια έξω και τα πλοία του τότε μετατράπηκαν σε σκάφη και τουριστικά πλοιάρια αλλάζοντας ελάχιστα την «όψη» του πολύχρωμου καναλιού μέσα στα χρόνια.

Είναι μία όμορφη εικόνα από αυτές που χαρακτηρίζουν την πόλη όπως και αυτή της μικρής γοργόνας (που θα βλέπαμε αύριο). Τώρα που έχουν καταλαγιάσει όλες οι εικόνες της πόλης στο μυαλό μου θα έλεγα ότι αν εγώ ψήφιζα μια χαρακτηριστική εικόνα της Κοπεγχάγης δεν θα διάλεγα αυτή της Nyhavn. Τα όμορφα χρωματιστά σπιτάκια δεν μου φάνηκαν πρωτόγνωρα. Έχω ξαναδεί όμορφα χρωματιστά σπιτάκια στη σειρά και σε άλλες Ευρωπαϊκές πόλεις. Τα γυάλινα κτίρια σύγχρονου design που «βουτούν» στο νερό των καναλιών μου φαίνονται πιο αντιπροσωπευτικά της πόλης, που είναι η πατρίδα του design, κάτι που αδημονούσα να διαπιστώσω ιδίοις όμμασι και εγώ.
Λίγο το κρύο, λίγο τα σκοτάδια που έπρεπε να διασχίσουμε για να γυρίσουμε πίσω στο hostel μας, λίγο οι μπιρίτσες που μας περίμεναν στο Lobby, μας οδήγησαν στο να λήξουμε εδώ την περιήγηση και να πάρουμε το δρόμο της επιστροφής.
Εεεπ! Τι φωταψίες είναι αυτές; Για χάρη του design υποθέτω και όχι για φωτισμό.

Να και οι μπίρες μας. Carlsberg! Τι άλλο; Στην πηγή της ήρθαμε!

Αλλά και ο χώρος ήταν υπέροχος. Διέθετε ψυχαγωγία για όλες τις ηλικίες και για αυτό άλλωστε υπήρχε και μεγάλη ποικιλομορφία στους επισκέπτες παρόλο που ήταν … hostel! Άλλοι έτρωγαν, άλλοι έπιναν, άλλοι έπαιζαν, άλλοι παρακολουθούσαν ως θεατές τα παιχνίδια, άλλοι googl-αραν αραχτοί, αλλά γενικά όλα γίνονταν χωρίς βαβούρα, σε ένα πολύ προσεγμένο περιβάλλον και με το προσωπικό διακριτικό και stand by για να βοηθήσει σε οτιδήποτε χρειαζόταν.

Ο ξενώνας έχει αναλάβει να κάνει και «προξενιά» για τους μεμονωμένους ταξιδιώτες αφού έχει ορίσει συγκεκριμένο meeting point για αυτούς. «Solo traveler. Meet up place» έλεγε μια ταμπελίτσα πάνω σε ένα πάγκο με επιτραπέζια παιχνίδια. Είναι όμως ιδανικά και για παρέες που θέλουν να κοινωνικοποιηθούν περισσότερο. Εύκολα και εμείς πιάσαμε κουβέντα με μια παρέα τριών Ελλήνων, που τα έπιναν δίπλα μας. Ήταν ήδη τρεις μέρες εκεί και θα έφευγαν την επομένη με τις καλύτερες εντυπώσεις και απ’ το hostel και από τη Δανία, μας είπαν. Κάτι μου έλεγε ότι και εμείς με τις καλύτερες θα φεύγαμε.
Καθίσαμε αρκετά χαλαρώνοντας έως τις 11:00 το βράδυ που πήγαμε για ύπνο στο δωμάτιό μας.
Last edited: