Grerena
Member
- Μηνύματα
- 1.407
- Likes
- 19.805
- Επόμενο Ταξίδι
- Μαδρίτη πάλι :)
- Ταξίδι-Όνειρο
- Tromso, Las Vegas
Ημέρα ποδηλάτου
Νωρίς σηκωθήκαμε. Γύρω στις 8:00 είμαστε ήδη στο λόμπι μας και πίναμε το καφεδάκι μας και τρώγαμε το πρωινό μας. Μπισκότα, muffins, σάντουιτς επιτρέπονταν σήμερα χωρίς τύψεις, αφού θα μας έδιναν την απαραίτητη ενέργεια για να ανταποκριθούμε στη σωματική άθληση που θα ακολουθούσε.
Το πρόγραμμα είχε ποδήλατο σήμερα. Πήγαμε στη reception, πληρώσαμε 125 κορώνες έκαστη (16,8€), πήραμε τα κλειδάκια μας και τα ποδήλατά μας και κατά τις 9:30 φύγαμε για την ποδηλατική εξόρμηση …
Είναι μεγάλο … θέμα το ποδήλατο στην Κοπεγχάγη. Φαίνεται εύκολο αλλά δεν είναι και τόσο, σε μια πόλη που όλοι χρησιμοποιούν το ποδήλατο ως μεταφορικό μέσο (και όχι για διασκέδαση όπως εμείς).
Η Κοπεγχάγη είναι παγκοσμίως γνωστή για τα πολλά ποδήλατα. Το 37% των κατοίκων της Κοπεγχάγης προτιμούν το ποδήλατο για μεταφορικό μέσο. Ειδικά το πρωί τα ποδήλατα κατακλύζουν την πόλη. Βλέπεις άντρες με κοστούμια, γυναίκες με μοντέρνα έως και με αρκετά κυριλέ ντυσίματα, γονείς με παιδιά (με ενσωματωμένα καθίσματα), όλοι με τα ποδήλατά τους να πηγαίνουν στη δουλειά τους ή στο σχολείο. Αποτελεί το πιο δημοφιλές μέσο μεταφοράς και λέγεται ότι 1,2 εκατομμύρια χιλιόμετρα καλύπτονται καθημερινά από ποδηλάτες στην πόλη!
Οι ποδηλατόδρομοι αποτελούν αναπόσπαστο μέρος του κυκλοφοριακού σχεδιασμού. Κοινώς έχει δικούς του κανόνες, δρόμους, φανάρια. Και καλά αυτό είναι λογικό. Το πρόβλημα είναι ότι έχει και δικό του
ρυθμό. Όλοι πάνε με μια συγκεκριμένη και ... μεγάλη ταχύτητα, την οποία συνήθως θα πρέπει να ακολουθείς και εσύ αν δεν θέλεις να πέσει κάποιος πάνω σου ή αν δεν θέλεις γενικά να προκαλέσεις ατύχημα. 
Ήταν μια πρόκληση για μας και αποδείχτηκε να είναι ένα από τα καλύτερα highlight της εκδρομής.
Πολύ την απόλαυσα αυτήν την ημέρα του ποδηλάτου. Οδηγούσαμε για λίγο, φτάναμε σε κάποιο σημείο ενδιαφέροντος, σταματούσαμε, κλειδώναμε το όχημα, μετά το ξαναπαίρναμε, όταν ζοριζόμασταν το παίρναμε στα χέρια και μετά το οδηγούσαμε ξανά.
Πρώτο μας μέλημα ήταν να πάμε να δούμε την περίφημη μικρή γοργόνα. Είναι λίγο μακριά και θέλαμε να πάμε και νωρίς και πριν τις ορδές του κόσμου για να τη δούμε. Βέβαια με τα πετάλια στα πόδια και την κάμερα στα χέρια είναι δύσκολο να διασχίσεις την Κοπεγχάγη χωρίς να κάνεις συχνές στάσεις.
Πως θα αποθανάτιζα το … BLOX, χωρίς να κάνω στάση;
Βέβαια κατά ... λάθος αποθανάτισα και έναν ημίγυμνο Δανό, που μόλις βγήκε από μια σάουνα, ο οποίος μου «χάλασε» λίγο τη φωτογραφία

και αναγκάστηκα να αλλάξω οπτική για να βγάλω μια φωτογραφία της προκοπής
(χωρίς παρεμβολές) του Αρχιτεκτονικού κέντρου "BLOX".
Το BLOX είναι ένα από τα πολλά ιδιαίτερα κτίρια της πόλης κατασκευασμένο με τζάμια και καθρέφτες., το οποίο όταν το κοιτάς με μια ματιά βλέπεις (μέσω των αντανακλάσεων) και την απέναντι όχθη.
Ύστερα από μια μονοκοπανιά διαδρομή μέσω ... Βασιλικής Βιβλιοθήκης, μαρμάρινου ναού, βασιλικών περιπτέρων και πολλών άλλων ...
...με στάσεις για φωτογραφίες, φανάρια και διάφορα ποδηλατικά προβλήματα που έπρεπε να ξεπεράσουμε καταφέραμε και φτάσαμε στην είσοδο του πάρκου Churchill-Langelinie, ψιλοαργά, κατά τις 10:30.
Την κρήνη Gefion είδαμε πρώτα. Gefion είναι η Σκανδιναβή θεά της γεωργίας και το άγαλμά της εδώ τη δείχνει να οδηγεί μια ομάδα βοδιών. Μπορεί και να μην σταματούσαμε αν δεν είχε τόσο κόσμο. Κινέζοι, Ιάπωνες και όλη η Ασία ήταν εκεί. Αν αυτό το άγνωστο σιντριβάνι είχε τόσο κόσμο τότε φαντάζομαι τι θα γινόταν στη μικρή γοργόνα! Μπορεί βέβαια να οφείλεται στο ότι λειτουργεί ως πηγάδι των ευχών και οι ευχές να ... πιάνουν! Εμείς δεν κάναμε ευχή ελλείψει ... κορώνων. Δεν είχαμε κάνει βλέπετε συνάλλαγμα και δεν προβλεπόταν άλλωστε.
Η μικρή γοργόνα βρίσκεται σε ένα βράχο πάνω στη θάλασσα στην άκρη του πάρκου Langelinie και μέχρι να φτάσουμε ως εκεί μας πρόλαβαν πολλοί.
Οι ορδές ήταν εκεί! Ευτυχώς όμως ήταν «πολιτισμένες» ορδές. Υπήρχε σειρά, δεν έμεναν πολύ ώρα ούτε και “καβαλούσαν” το άγαλμα. Νομίζω ότι η πιο απολίτιστη ήμουν εγώ. Και το «καβάλησα» σχεδόν και 800 φωτογραφίες έβγαλα και έμεινα πολύ ώρα να το θαυμάζω. Ήμουν και τυχερή γιατί είχε μια μέρα … με ωραίο καιρό. Ως και ήλιο είχε οπότε και η γοργόνα ήταν φωτογενής και οι φωτογραφίες βγήκαν όμορφες.
Η πανέμορφη και βαθιά λυπημένη Μικρή Γοργόνα του Δανοισλανδού γλύπτη Edvard Eriksen κατασκευάστηκε το 1913 πάνω σε ένα βράχο και πάνω στο νερό, για να τιμήσει τον Hans Christian Andersen, ο οποίος έγραψε το παραμύθι «Η μικρή γοργόνα». Η ενσάρκωση του παραμυθιού σε αυτό το γλυπτό ήταν δώρο στην πόλη από τον Carl Jacobsen, ιδιοκτήτη της ζυθοποιίας Carlsberg. Άρρηκτα συνδεδεμένο με το παραμύθι, το γλυπτό αποτελεί σύμβολο της Κοπεγχάγης και ένα από τα πιο τουριστικά αξιοθέατα της πόλης.
Εδώ ήταν το σημείο που είδαμε τον περισσότερο συγκεντρωμένο κόσμο. Πουθενά αλλού δεν είδαμε τόσο μαζεμένο κόσμο. Ήταν επίσης το μοναδικό σημείο που συναντήσαμε πλανόδιο καφέ και ένα πλανόδιο σουβενιράδικο που δεχόταν ευρώ! Έτσι πήρα το πρώτο μου σουβενίρ, που ήταν φυσικά ένα μαγνητάκι με τη μικρή γοργόνα.
Προχωρήσαμε βορειότερα και βγήκαμε έξω από το πάρκο για να δούμε άλλη μια γοργόνα…
Στα 10 λεπτά με τα πόδια από τη γοργόνα του Eriksen, σε μια πλατεία δίπλα στις παλιές αποθήκες στο λιμάνι της Κοπεγχάγης βρίσκεται μια ομάδα γλυπτών του Bjørn Nørgaard, καθηγητή της Ακαδημίας Καλών Τεχνών της Δανίας.
Γύρω από ένα σιντριβάνι από γρανίτη βρίσκονται κάποια γλυπτά με ...παραμορφωμένες φιγούρες.
Πρωταγωνιστής αυτών είναι μία …γοργόνα. Η «Γενετικά Τροποποιημένη Μικρή Γοργόνα» είναι επίσης χάλκινη και κάθεται σε στάση παρόμοια με αυτή του Eriksen, στο δικό της βράχο μέσα στο λιμάνι αλλά η στριμμένη φιγούρα της, με τα επιμήκη σκελετικά της πόδια και ένα αγνώριστο κεφάλι, προδίδουν τη γενετική αλλοίωσή της.
Το έργο αυτό (του 2006) χαρακτηρίζεται σαν «μια προκλητική και χιουμοριστική ματιά στη μεταμοντέρνα κοινωνία».
Δεν μείναμε πολύ να το χαζέψουμε γιατί θέλαμε στις 12:00 ακριβώς να είμαστε στην αυλή του παλατιού του Amalienborg προκειμένου να δούμε την αλλαγή φρουράς.
Πάλι κάναμε τις στάσεις μας για ξεκούραση (εεε! … για φωτογραφίες εννοούσα ...)
... οι οποίες φωτογραφίες είναι πολλές φορές μια αποκάλυψη για ... μετά το ταξίδι! Αποθανατίζουν πράγματα που την ώρα της λήψης δεν γίνονται αντιληπτά. Το ρετρό πυροσβεστικό αυτοκίνητο με τους βετεράνους πυροσβέστες ήθελα να απαθανατίσω αλλά πέτυχα και ένα εργοστάσιο στο φόντο.
Εργοστάσιο, που εκείνη τη στιγμή που το "έπιασε" η ματιά μου, σκέφτηκα από μέσα μου: «Ακόμα και τα εργοστάσιά τους έχουν design» Αυτή είναι μια μεγάλη αλήθεια, αλλά δεν είναι μόνο αυτός ο λόγος που το κάνω θέμα. Οι Δανοί έχουν πάει ένα βήμα παραπάνω.
Το συγκεκριμένο εργοστάσιο λέγεται Copenhill και είναι εργοστάσιο παραγωγής ηλεκτρικής ενέργειας από απόβλητα αλλά είναι και ...πίστα σκι συγχρόνως! Πρόκειται για ένα παγκοσμίου φήμης αστικό βουνό, που διαθέτει μια κεκλιμένη οροφή με αναβατήρες σκι, με τοίχο αναρρίχησης, με διαδρομή πεζοπορίας και όλα αυτά βρίσκονται πάνω σε ένα κέντρο διαχείρισης απορριμμάτων!
Μπορεί η Δανία να είναι επίπεδη και να μην έχει λόφους, αλλά αυτό δεν σημαίνει ότι δεν έχουν πίστες σκι! Το “Copenhill” φιγουράρισε στο φόντο πολλών φωτογραφιών μου, άθελά μου και το πρόσεξα μετά το ταξίδι μου και παρόλο που δεν έφτασα ως εκεί, δεν μπορούσα να μην αναφερθώ σε αυτό, γιατί πραγματικά με εντυπωσίασε πολύ και την επόμενη φορά σίγουρα θα το επισκεφτώ από κοντά.
Με τα πολλά καταφέραμε να είμαστε στην ώρα μας στην αυλή του παλατιού.
Η κύρια κατοικία της βασιλικής οικογένειας της Δανίας, το Amalienborg είναι στην πραγματικότητα ένα συγκρότημα τεσσάρων παλατιών ροκοκό με πανομοιότυπες προσόψεις, που «κοιτούν» το έφιππο άγαλμα του βασιλιά Frederik V, το οποίο βρίσκεται στο κέντρο της (ενδιάμεσης) οκταγωνικής πλατείας.
Κόσμος πολύς είχε μαζευτεί για να δει την αλλαγή της φρουράς...
Στις 12:00 η ώρα η πλατεία γέμισε με στρατιωτικούς βηματισμούς, στρατιωτικά παραγγέλματα και ψηλά καπέλα. Η στρατιωτική φρουρά του παλατιού αποτελείται από από φιγούρες ίδιες με το «Το μολυβένιο στρατιωτάκι» από το παραμύθι του Andersen. Είναι φανερό από που πήρε την έμπνευση για το παραμύθι αυτό ο Andersen.
Απογοητεύτηκα λίγο γιατί περίμενα την αλλαγή ... μετά μουσικής.
Το πρωτόκολλο λέει ότι αν η Μονάρχης βρίσκεται στην κατοικία, οι φρουροί συνοδεύονται από το μουσικό συγκρότημα των Βασιλικών Φρουρών, αν οι πρίγκιπες είναι μέσα τότε οι φρουροί συνοδεύονται από φλάουτα και τύμπανα και όταν το παλάτι είναι ακατοίκητο, οι φρουροί κάνουν τη δουλειά τους χωρίς μουσική συνοδεία.
Σήμερα δεν βρισκόταν κανείς στο παλάτι. Απ’ ότι μου είπε η Emily που παρακολουθεί τα social η βασίλισσα Μαργαρίτα και όλη η οικογένεια ήταν στο άλλο παλάτι της Κοπεγχάγης, στο Christiansborg, για το πάρτι της ενηλικίωσης του εγγονού της βασίλισσας, στο οποίο παρευρίσκονταν και όλοι οι γαλαζοαίματοι της Ευρώπης.
Στον πύργο του Christiansborg, ο οποίος ήταν μέσα στα σχέδιά μου λόγω της θέας που προσφέρει αποφασίσαμε τελικά να μην πάμε. Δεν έδειξαν ενδιαφέρον τα κορίτσια, θα είχε και κόσμο λόγω του happening, οπότε τον «αφήσαμε» εκτός.
Στη συνέχεια …
Επιστρέψαμε προς Nyhavn, για να τη δούμε και με το φως της ημέρας. Παρκάραμε τα οχήματα πλάι στο κανάλι και βγήκαμε στον πεζόδρομο του καναλιού για περπάτημα και ξεμούδιασμα.
Ο χειρότερος φωτογράφος να είσαι δεν θα μπορέσεις να έχεις κακή λήψη με τέτοιο φόντο...
Είχε και ωραία ημέρα, είχε και ήλιο και περπατήσαμε λίγο πάνω κάτω το κανάλι. Δεν έχει και μεγάλο μήκος. Τον αριθμό 18 της Nyhavn ψάξαμε να βρούμε για να δούμε από κοντά το πορτοκαλί σπίτι που έμενε ο Andersen περί το 1870. Σουβενιράδικο είναι σήμερα και μπήκαμε μέσα για να ψωνίσουμε τα … απαραίτητα. Έτσι είδαμε και τον ίδιο τον Andersen.
Βγαίνοντας είδαμε και άλλη πινακίδα στο διπλανό κόκκινο σπίτι. «Ο H.C.Andersen έζησε εδώ όταν κυκλοφόρησε το πρώτο του βιβλίο περιπέτειας».
«Μα! Και εδώ έμενε ο Andersen; Ποιο σπίτι από τα δύο να πιστέψουμε;»
Τελικά έμαθα ότι σε τρία σπίτια της Nyhavn είχε μείνει ο παραμυθάς. Στο 18, στο 20 και στο 67. Κατά πως φαίνεται του άρεσε η γειτονιά και τον ενέπνεε στη συγγραφή.
Είχε έρθει και η ώρα για ένα καφεδάκι.
Στο “Ved Kajen” πήγαμε δηλαδή «Στην αποβάθρα» για καφεδάκι, σε ένα από τα μαγαζιά της Nyhavn, με θέα το κανάλι και την περατζάδα.
Μη το βλέπετε έτσι ηλιόλουστο και φωτεινό. Τα φαινόμενα απατούν. Όταν λέμε ωραία ημέρα εννοούμε για ... Κοπεγχάγη. Τους επτά βαθμούς που είχε μπορείς να τους πεις και … κρύο. Παρόλα αυτά όλοι έξω κάθονταν θαυμάζοντας το κανάλι και τα πολύχρωμα σπιτάκια. Ακολουθώντας το “ρεύμα” καθίσαμε και εμείς σε τραπεζάκι έξω. Με το ποδήλατο που κάναμε όλη μέρα δεν είχαμε καταλάβει το κρύο. Με το που καθίσαμε όμως ….
Οι σκούφοι και οι κουβέρτες βοήθησαν λίγο, αλλά δεν ήταν για πολύ.
Ένας γαλλικός, ένα καπουτσίνο και ένας espresso κόστισαν 15€. Για Δανία και Nyhavn … καλά μου φάνηκαν.
Κάναμε μεγάλο διάλειμμα. Είχε έρθει η ώρα για ποδηλατάδα και για τη Christiania.
Στο τέλος του καναλιού της Nyhavn ξεκινά η γέφυρα Inderhavnsbroen (κατασκευής μόλις του 2016), η οποία διασχίζει το μεγάλο κανάλι του λιμανιού και ενώνει τη Nyhavn με την απέναντι στη συνοικία Christianshavn.
Από τη γέφυρα είναι καταπληκτική η ορατότητα προς το κανάλι, τη Nyhavn, τη Βασιλική Βιβλιοθήκη και γενικά προς πολλά σημεία της Κοπεγχάγης που θα τα έλεγα και «χαρακτηριστικά».
Η ίδια η γέφυρα, τα γύρω κανάλια που διασταυρώνονται στην έξοδό της, τα houseboats και η πλατεία Kroyers, στην οποία «σκάει» είναι ένα χάρμα οφθαλμών. Δεν ήξερα που να πρωτοκοιτάξω.
Δεν σταθήκαμε πολύ στο σημείο γιατί θέλαμε να «βγάλουμε την υποχρέωση» της περιβόητης Christiania.
Η κοινότητα της Christiania. Μια εναλλακτική κοινωνία hippies που ιδρύθηκε το 1971. Είναι μια αυτόνομη έκταση 340 στρ. που διέπεται από ειδικό νομικό καθεστώς καθώς επιτρέπεται η εμπορία και η χρήση μαριχουάνας.
Η περιοχή έχει πολλά φαγάδικα, μπαράκια, καλλιτεχνικά εργαστήρια και πολύ street art.
Μπήκαμε στο χώρο μάλλον από την πίσω «πόρτα».
Ένιωσα σαν τη μύγα μέσα στο γάλα όταν περάσαμε από την κεντρική Pusher street, εκεί που βρίσκονταν και οι έμποροι και τα «φυτά τους». Κράχτες οι έμποροι διαφήμιζαν την πραμάτεια τους όπως οι ντελάληδες στη λαϊκή. Πάρε-πάρε πρώτο πράγμα!
Μια προσπάθεια έκανα να βγάλω τάχα μου μια selfie με φόντο την Pusher και την πραμάτεια της, η οποία δεν πέτυχε και πολύ. Θολή βγήκε και μου την είπαν κιόλας. "Δεν επιτρέπονται φωτογραφίες".
Να ψωνίσουμε στα μαγαζιά δεν μπορούσαμε, να βολτάρουμε χαλαρά δεν μπορούσαμε, να φωτογραφίσουμε δεν μπορούσαμε, …. Μπορούσαμε όμως να φάμε…
Εγώ είχα αρχίσει να πεινάω. Μου μύρισε γύρος και τότε κατάλαβα ότι πεινάω ... πολύ. Είδα μπροστά μου ένα αραβικό μαγαζί, που πουλούσε “shawarma”. Σα γύρος ήταν σε ψωμάκι με διάφορα άλλα μέσα. Τα κορίτσια μάλλον φοβήθηκαν το street food της Christiania. Εγώ πάλι πεινούσα είπαμε, και έτσι το τόλμησα.
«Πάμε να φάμε στην πλατεία που περάσαμε νωρίτερα. Εκεί που είχε μια φοβερή αγορά με street food» είπε η Emily.
«Πάμε, αλλά θα χτυπήσω πρώτα για ορεκτικό ένα shawarma»
Ωραιότατο ήταν.
Επιστρέψαμε στην Kroyers Plads...
To Kroyers Plads είναι μια πλατεία που βρίσκεται σε ένα εξαιρετικό σημείο του καναλιού στη γειτονιά Cristianshavn. Η πλατεία σχεδιάστηκε συγχρόνως με τα γύρω κτίρια, τα οποία συνεχίζουν την ιστορική δομή τη αποθήκης συνεχίζοντας έτσι και την αρχιτεκτονική βιομηχανική παράδοση της περιοχής.
Στην υπαίθρια αγορά “Broens Gadekokken” καθίσαμε για φαγητό, η οποία πραγματικά έχει μια μεγάλη ποικιλία από κουζίνες street food. Η πλατεία και το “Broens Gadekokken” αποτελούν ένα εξαιρετικό μέρος για φαγητό ενώ έχει και εξαιρετικό γύρω περιβάλλον.
Το Δανέζικο street food είναι ακριβό. Fish and chips πήρε η Emily από το “Haddock’s” και κάτι χορτοφαγικό η Joy από το διπλανό “TONKIN”. Ήταν ωραιότατα και τα δύο προς 15 και 13 ευρώ αντίστοιχα. Υπήρχαν και χειρότερα (από τιμές). Το ελληνικό “Strangas” είχε το πιτόγυρο με 13€!!! Τo Fish and Chips της Emily νομίζω ότι άξιζε πιο πολύ τα λεφτά του. Εγώ από την άλλη αρκέστηκα στο χορταστικό αραβικό Shawarma της Christiania, που αν το ξαναέβρισκα στην πόλη θα το προτιμούσα ξανά.
Μετά το φαγητό χωρίσανε για λίγο οι δρόμοι μας. Η Emily ήθελε να εγκαταλείψει το ποδήλατο που την είχε κουράσει και αποφάσισε να πάει στο ξενοδοχείο και να το παραδώσει. Η Joy και εγώ είπαμε να κάνουμε μια περαιτέρω βολτούλα στη γειτονιά της όπερας και όπου αλλού μας βγάλει έως ότου συναντηθούμε ξανά με την Emily στην αγορά με το που θα έπεφτε η νύχτα.
Έτσι και έγινε.
Κάναμε με τη Joy και τα ποδήλατά μας μια διαδρομή έως τη συνοικία “Holmen”.
Η αλήθεια είναι ότι κάναμε μια απολαυστική διαδρομή στη συνοικία “Holmen”. Διασχίσαμε μια γειτονιά ήσυχη, χωρίς αυτοκίνητα, πλάι σε κανάλια, μοντέρνες κατοικίες, ποταμόσπιτα και πάρκα.
Δεν απομακρυνθήκαμε πολύ. Φτάσαμε ως την όπερα, την είδαμε από κοντά και πήραμε το δρόμο της επιστροφής.
Το ραντεβού μας με την Emily ήταν στην αρχή του πεζόδρομου Strøget. Είπαμε να πάμε στο ραντεβού κάνοντας έναν κύκλο για να δούμε λίγο περισσότερο Κοπεγχάγη. Τι ποδήλατα είχαμε; Ειδικά τώρα που τους είχαμε πάρει τον αέρα;
Έτσι, θα οδηγούσαμε στην κεντρική “Gothersgate”, περνώντας δίπλα από τα δυο μεγάλα πάρκα Rosenburg και Βοτανικού, θα κάναμε μια στάση στην αγορά “Torvehallerne” (που φιγουράρει σε όλους τους ταξιδιωτικούς οδηγούς) για μια ματιά και στο τέλος θα φτάναμε στην Strøget.
Ύστερα από 10-15 λεπτά διαδρομής και 6 γέφυρες φτάσαμε στην αρχή της κεντρικής οδού Gothersgate. Από εκεί και πέρα ομολογώ ότι η οδήγηση ήταν λίγο δύσκολη για μας. Και αυτό γιατί είχε ποδηλατική ... κίνηση. Εδώ δεν μπορούσες να πας με το δικό σου ρυθμό και να σταματάς όποτε θες και όπου θες. Λογικό θα μου πείτε αλλά ήταν δύσκολο να ακολουθήσεις το tempo των Δανών αν το ποδήλατο για σένα είναι σπορ που δεν κάνεις συχνά.
Έπρεπε να ακολουθήσουμε το ρυθμό των Δανών, που ήταν ... ιλλιγιώδης. Κάποια στιγμή σταμάτησα απότομα και ένας από πίσω μου για να μην πέσει πάνω μου έκανε απότομο ελιγμό προσπέρασης ακούμπησε έναν τρίτο ποδηλάτη, προς στιγμήν χάσανε ισορροπία και οι δύο και από τύχη αποφεύχθηκε η καραμπόλα. Αλλά ... οι άνθρωποι είναι πολιτισμένοι! Ούτε γαλλικά, ούτε μούντζες ούτε τίποτα. Μόνο η ντροπή μου έμεινε και η ψηλή αδρεναλίνη. Ζήσαμε την περιπέτεια και σήμερα.

Μια στάση κάναμε σε ένα Super market “aldi” για να ψωνίσουμε κάποιο σνακ. Λίγα πράγματα πήραμε γιατί είχε πέσει ... πόλεμος. Πήραμε και εμείς μερικά πολεμοφόδια, δηλαδή τσιπς για το βράδυ και μπισκότα για το πρωί.
Το πάρκο Rosenborg ήταν εξαιρετικό. Μπήκαμε για λίγο από μια του είσοδο και βγήκαμε από μια άλλη προκειμένου να το περπατήσουμε έστω για λίγο. Είδαμε και το παλάτι Rosenborg από μακριά. Όσα πάρκα και να έχεις δει, το Rosenborg πρέπει να προστεθεί σε αυτά.
Στρίψαμε αριστερά στην Farimagsgade, ώσπου φτάσαμε στην αγορά Torvehallerne.
Άλλου τύπου αγορά αυτή σε σχέση με την Broens Gadekokken. Εκτός του ότι είναι μια κλειστή αγορά (δηλαδή παντός καιρού), είχε περισσότερο παραδοσιακά Δανέζικα προϊόντα σε αντίθεση με την έθνικ αγορά που φάγαμε νωρίτερα. Είχε πάγκους με φρέσκα λαχανικά, ψαρικά και τυριά αλλά και μικρά μαγαζάκια για φαγητό ή σνακ στο πόδι, όπως συνήθως έχουν αυτές οι αγορές.
Μια γρήγορη βόλτα κάναμε. Βρήκα ένα περίπτερο με ασιάτικα ‘σκατολοίδια’ απ’ όπου πήρα και κάτι τσιπς γαρίδας για την μπιρίτσα μας το βράδυ και φύγαμε γρήγορα γιατί η Emily μας περίμενε.
Κατά τις 4:30 είμαστε παρκαρισμένες στην άκρη της Strøget πάνω στην πλατεία του Δημαρχείου.
Βόλτα για ψώνια στην Κοπεγχάγη αποτελεί και λίγο ανέκδοτο ειδικά για μας που προσέχουμε και το budget μας. Βόλτα για τη βόλτα όμως είναι μια χαρά η Strøget. Στην αρχή είμαστε μαζί αλλά σε πολύ λίγο σκορπιστήκαμε. Εγώ έψαχνα για σουβενίρ και μαγνητάκια, η Joy βρήκε κάτι second hand, στα οποία … ακολούθησα και εγώ σε λίγο (παραλίγο να ψωνίσω), η Emily θα μπορούσε να είχε ψωνίσει αλλά τελικά κρατήθηκε. Το χούι της φιλενάδας μου είναι να ψωνίζει την τελευταία ημέρα του ταξιδιού με ότι έχει περισσέψει από χρήμα, οπότε προς το παρόν είχαμε γλυτώσει το κουβάλημα.
Ενδιαφέρον είχαν και τα κάθετα στενάκια, στα οποία είδαμε και ιδιαίτερα … μαγαζιά και ψαγμένες μπυραρίες.
Θα μπορούσαμε κάπου να αράξουμε για μια μπιρίτσα αλλά πραγματικά το δέλεαρ της μπίρας στη «φωλιά μας», στο hostel μας δηλαδή ήταν πολύ μεγάλο.
Επιστρέψαμε πίσω κάνοντας μια στάση στο μπακάλικο της γειτονιάς μας. Ψωνίσαμε (ξανά) σνακ για την μπίρα μας το βράδυ και πρωινά για την επόμενη το πρωί.
Ήπιαμε τις μπιρίτσες μας στο lobby οργανώνοντας την αυριανή ημέρα.
Νωρίς σηκωθήκαμε. Γύρω στις 8:00 είμαστε ήδη στο λόμπι μας και πίναμε το καφεδάκι μας και τρώγαμε το πρωινό μας. Μπισκότα, muffins, σάντουιτς επιτρέπονταν σήμερα χωρίς τύψεις, αφού θα μας έδιναν την απαραίτητη ενέργεια για να ανταποκριθούμε στη σωματική άθληση που θα ακολουθούσε.
Το πρόγραμμα είχε ποδήλατο σήμερα. Πήγαμε στη reception, πληρώσαμε 125 κορώνες έκαστη (16,8€), πήραμε τα κλειδάκια μας και τα ποδήλατά μας και κατά τις 9:30 φύγαμε για την ποδηλατική εξόρμηση …

Είναι μεγάλο … θέμα το ποδήλατο στην Κοπεγχάγη. Φαίνεται εύκολο αλλά δεν είναι και τόσο, σε μια πόλη που όλοι χρησιμοποιούν το ποδήλατο ως μεταφορικό μέσο (και όχι για διασκέδαση όπως εμείς).
Η Κοπεγχάγη είναι παγκοσμίως γνωστή για τα πολλά ποδήλατα. Το 37% των κατοίκων της Κοπεγχάγης προτιμούν το ποδήλατο για μεταφορικό μέσο. Ειδικά το πρωί τα ποδήλατα κατακλύζουν την πόλη. Βλέπεις άντρες με κοστούμια, γυναίκες με μοντέρνα έως και με αρκετά κυριλέ ντυσίματα, γονείς με παιδιά (με ενσωματωμένα καθίσματα), όλοι με τα ποδήλατά τους να πηγαίνουν στη δουλειά τους ή στο σχολείο. Αποτελεί το πιο δημοφιλές μέσο μεταφοράς και λέγεται ότι 1,2 εκατομμύρια χιλιόμετρα καλύπτονται καθημερινά από ποδηλάτες στην πόλη!
Οι ποδηλατόδρομοι αποτελούν αναπόσπαστο μέρος του κυκλοφοριακού σχεδιασμού. Κοινώς έχει δικούς του κανόνες, δρόμους, φανάρια. Και καλά αυτό είναι λογικό. Το πρόβλημα είναι ότι έχει και δικό του



Πολύ την απόλαυσα αυτήν την ημέρα του ποδηλάτου. Οδηγούσαμε για λίγο, φτάναμε σε κάποιο σημείο ενδιαφέροντος, σταματούσαμε, κλειδώναμε το όχημα, μετά το ξαναπαίρναμε, όταν ζοριζόμασταν το παίρναμε στα χέρια και μετά το οδηγούσαμε ξανά.

Πρώτο μας μέλημα ήταν να πάμε να δούμε την περίφημη μικρή γοργόνα. Είναι λίγο μακριά και θέλαμε να πάμε και νωρίς και πριν τις ορδές του κόσμου για να τη δούμε. Βέβαια με τα πετάλια στα πόδια και την κάμερα στα χέρια είναι δύσκολο να διασχίσεις την Κοπεγχάγη χωρίς να κάνεις συχνές στάσεις.
Πως θα αποθανάτιζα το … BLOX, χωρίς να κάνω στάση;

Βέβαια κατά ... λάθος αποθανάτισα και έναν ημίγυμνο Δανό, που μόλις βγήκε από μια σάουνα, ο οποίος μου «χάλασε» λίγο τη φωτογραφία
Το BLOX είναι ένα από τα πολλά ιδιαίτερα κτίρια της πόλης κατασκευασμένο με τζάμια και καθρέφτες., το οποίο όταν το κοιτάς με μια ματιά βλέπεις (μέσω των αντανακλάσεων) και την απέναντι όχθη.

Ύστερα από μια μονοκοπανιά διαδρομή μέσω ... Βασιλικής Βιβλιοθήκης, μαρμάρινου ναού, βασιλικών περιπτέρων και πολλών άλλων ...

...με στάσεις για φωτογραφίες, φανάρια και διάφορα ποδηλατικά προβλήματα που έπρεπε να ξεπεράσουμε καταφέραμε και φτάσαμε στην είσοδο του πάρκου Churchill-Langelinie, ψιλοαργά, κατά τις 10:30.
Την κρήνη Gefion είδαμε πρώτα. Gefion είναι η Σκανδιναβή θεά της γεωργίας και το άγαλμά της εδώ τη δείχνει να οδηγεί μια ομάδα βοδιών. Μπορεί και να μην σταματούσαμε αν δεν είχε τόσο κόσμο. Κινέζοι, Ιάπωνες και όλη η Ασία ήταν εκεί. Αν αυτό το άγνωστο σιντριβάνι είχε τόσο κόσμο τότε φαντάζομαι τι θα γινόταν στη μικρή γοργόνα! Μπορεί βέβαια να οφείλεται στο ότι λειτουργεί ως πηγάδι των ευχών και οι ευχές να ... πιάνουν! Εμείς δεν κάναμε ευχή ελλείψει ... κορώνων. Δεν είχαμε κάνει βλέπετε συνάλλαγμα και δεν προβλεπόταν άλλωστε.

Η μικρή γοργόνα βρίσκεται σε ένα βράχο πάνω στη θάλασσα στην άκρη του πάρκου Langelinie και μέχρι να φτάσουμε ως εκεί μας πρόλαβαν πολλοί.

Οι ορδές ήταν εκεί! Ευτυχώς όμως ήταν «πολιτισμένες» ορδές. Υπήρχε σειρά, δεν έμεναν πολύ ώρα ούτε και “καβαλούσαν” το άγαλμα. Νομίζω ότι η πιο απολίτιστη ήμουν εγώ. Και το «καβάλησα» σχεδόν και 800 φωτογραφίες έβγαλα και έμεινα πολύ ώρα να το θαυμάζω. Ήμουν και τυχερή γιατί είχε μια μέρα … με ωραίο καιρό. Ως και ήλιο είχε οπότε και η γοργόνα ήταν φωτογενής και οι φωτογραφίες βγήκαν όμορφες.

Η πανέμορφη και βαθιά λυπημένη Μικρή Γοργόνα του Δανοισλανδού γλύπτη Edvard Eriksen κατασκευάστηκε το 1913 πάνω σε ένα βράχο και πάνω στο νερό, για να τιμήσει τον Hans Christian Andersen, ο οποίος έγραψε το παραμύθι «Η μικρή γοργόνα». Η ενσάρκωση του παραμυθιού σε αυτό το γλυπτό ήταν δώρο στην πόλη από τον Carl Jacobsen, ιδιοκτήτη της ζυθοποιίας Carlsberg. Άρρηκτα συνδεδεμένο με το παραμύθι, το γλυπτό αποτελεί σύμβολο της Κοπεγχάγης και ένα από τα πιο τουριστικά αξιοθέατα της πόλης.

Εδώ ήταν το σημείο που είδαμε τον περισσότερο συγκεντρωμένο κόσμο. Πουθενά αλλού δεν είδαμε τόσο μαζεμένο κόσμο. Ήταν επίσης το μοναδικό σημείο που συναντήσαμε πλανόδιο καφέ και ένα πλανόδιο σουβενιράδικο που δεχόταν ευρώ! Έτσι πήρα το πρώτο μου σουβενίρ, που ήταν φυσικά ένα μαγνητάκι με τη μικρή γοργόνα.

Προχωρήσαμε βορειότερα και βγήκαμε έξω από το πάρκο για να δούμε άλλη μια γοργόνα…
Στα 10 λεπτά με τα πόδια από τη γοργόνα του Eriksen, σε μια πλατεία δίπλα στις παλιές αποθήκες στο λιμάνι της Κοπεγχάγης βρίσκεται μια ομάδα γλυπτών του Bjørn Nørgaard, καθηγητή της Ακαδημίας Καλών Τεχνών της Δανίας.
Γύρω από ένα σιντριβάνι από γρανίτη βρίσκονται κάποια γλυπτά με ...παραμορφωμένες φιγούρες.

Πρωταγωνιστής αυτών είναι μία …γοργόνα. Η «Γενετικά Τροποποιημένη Μικρή Γοργόνα» είναι επίσης χάλκινη και κάθεται σε στάση παρόμοια με αυτή του Eriksen, στο δικό της βράχο μέσα στο λιμάνι αλλά η στριμμένη φιγούρα της, με τα επιμήκη σκελετικά της πόδια και ένα αγνώριστο κεφάλι, προδίδουν τη γενετική αλλοίωσή της.
Το έργο αυτό (του 2006) χαρακτηρίζεται σαν «μια προκλητική και χιουμοριστική ματιά στη μεταμοντέρνα κοινωνία».

Δεν μείναμε πολύ να το χαζέψουμε γιατί θέλαμε στις 12:00 ακριβώς να είμαστε στην αυλή του παλατιού του Amalienborg προκειμένου να δούμε την αλλαγή φρουράς.
Πάλι κάναμε τις στάσεις μας για ξεκούραση (εεε! … για φωτογραφίες εννοούσα ...)

... οι οποίες φωτογραφίες είναι πολλές φορές μια αποκάλυψη για ... μετά το ταξίδι! Αποθανατίζουν πράγματα που την ώρα της λήψης δεν γίνονται αντιληπτά. Το ρετρό πυροσβεστικό αυτοκίνητο με τους βετεράνους πυροσβέστες ήθελα να απαθανατίσω αλλά πέτυχα και ένα εργοστάσιο στο φόντο.

Εργοστάσιο, που εκείνη τη στιγμή που το "έπιασε" η ματιά μου, σκέφτηκα από μέσα μου: «Ακόμα και τα εργοστάσιά τους έχουν design» Αυτή είναι μια μεγάλη αλήθεια, αλλά δεν είναι μόνο αυτός ο λόγος που το κάνω θέμα. Οι Δανοί έχουν πάει ένα βήμα παραπάνω.
Το συγκεκριμένο εργοστάσιο λέγεται Copenhill και είναι εργοστάσιο παραγωγής ηλεκτρικής ενέργειας από απόβλητα αλλά είναι και ...πίστα σκι συγχρόνως! Πρόκειται για ένα παγκοσμίου φήμης αστικό βουνό, που διαθέτει μια κεκλιμένη οροφή με αναβατήρες σκι, με τοίχο αναρρίχησης, με διαδρομή πεζοπορίας και όλα αυτά βρίσκονται πάνω σε ένα κέντρο διαχείρισης απορριμμάτων!
Μπορεί η Δανία να είναι επίπεδη και να μην έχει λόφους, αλλά αυτό δεν σημαίνει ότι δεν έχουν πίστες σκι! Το “Copenhill” φιγουράρισε στο φόντο πολλών φωτογραφιών μου, άθελά μου και το πρόσεξα μετά το ταξίδι μου και παρόλο που δεν έφτασα ως εκεί, δεν μπορούσα να μην αναφερθώ σε αυτό, γιατί πραγματικά με εντυπωσίασε πολύ και την επόμενη φορά σίγουρα θα το επισκεφτώ από κοντά.

Με τα πολλά καταφέραμε να είμαστε στην ώρα μας στην αυλή του παλατιού.
Η κύρια κατοικία της βασιλικής οικογένειας της Δανίας, το Amalienborg είναι στην πραγματικότητα ένα συγκρότημα τεσσάρων παλατιών ροκοκό με πανομοιότυπες προσόψεις, που «κοιτούν» το έφιππο άγαλμα του βασιλιά Frederik V, το οποίο βρίσκεται στο κέντρο της (ενδιάμεσης) οκταγωνικής πλατείας.
Κόσμος πολύς είχε μαζευτεί για να δει την αλλαγή της φρουράς...

Στις 12:00 η ώρα η πλατεία γέμισε με στρατιωτικούς βηματισμούς, στρατιωτικά παραγγέλματα και ψηλά καπέλα. Η στρατιωτική φρουρά του παλατιού αποτελείται από από φιγούρες ίδιες με το «Το μολυβένιο στρατιωτάκι» από το παραμύθι του Andersen. Είναι φανερό από που πήρε την έμπνευση για το παραμύθι αυτό ο Andersen.

Απογοητεύτηκα λίγο γιατί περίμενα την αλλαγή ... μετά μουσικής.
Το πρωτόκολλο λέει ότι αν η Μονάρχης βρίσκεται στην κατοικία, οι φρουροί συνοδεύονται από το μουσικό συγκρότημα των Βασιλικών Φρουρών, αν οι πρίγκιπες είναι μέσα τότε οι φρουροί συνοδεύονται από φλάουτα και τύμπανα και όταν το παλάτι είναι ακατοίκητο, οι φρουροί κάνουν τη δουλειά τους χωρίς μουσική συνοδεία.
Σήμερα δεν βρισκόταν κανείς στο παλάτι. Απ’ ότι μου είπε η Emily που παρακολουθεί τα social η βασίλισσα Μαργαρίτα και όλη η οικογένεια ήταν στο άλλο παλάτι της Κοπεγχάγης, στο Christiansborg, για το πάρτι της ενηλικίωσης του εγγονού της βασίλισσας, στο οποίο παρευρίσκονταν και όλοι οι γαλαζοαίματοι της Ευρώπης.
Στον πύργο του Christiansborg, ο οποίος ήταν μέσα στα σχέδιά μου λόγω της θέας που προσφέρει αποφασίσαμε τελικά να μην πάμε. Δεν έδειξαν ενδιαφέρον τα κορίτσια, θα είχε και κόσμο λόγω του happening, οπότε τον «αφήσαμε» εκτός.
Στη συνέχεια …
Επιστρέψαμε προς Nyhavn, για να τη δούμε και με το φως της ημέρας. Παρκάραμε τα οχήματα πλάι στο κανάλι και βγήκαμε στον πεζόδρομο του καναλιού για περπάτημα και ξεμούδιασμα.

Ο χειρότερος φωτογράφος να είσαι δεν θα μπορέσεις να έχεις κακή λήψη με τέτοιο φόντο...


Είχε και ωραία ημέρα, είχε και ήλιο και περπατήσαμε λίγο πάνω κάτω το κανάλι. Δεν έχει και μεγάλο μήκος. Τον αριθμό 18 της Nyhavn ψάξαμε να βρούμε για να δούμε από κοντά το πορτοκαλί σπίτι που έμενε ο Andersen περί το 1870. Σουβενιράδικο είναι σήμερα και μπήκαμε μέσα για να ψωνίσουμε τα … απαραίτητα. Έτσι είδαμε και τον ίδιο τον Andersen.

Βγαίνοντας είδαμε και άλλη πινακίδα στο διπλανό κόκκινο σπίτι. «Ο H.C.Andersen έζησε εδώ όταν κυκλοφόρησε το πρώτο του βιβλίο περιπέτειας».
«Μα! Και εδώ έμενε ο Andersen; Ποιο σπίτι από τα δύο να πιστέψουμε;»
Τελικά έμαθα ότι σε τρία σπίτια της Nyhavn είχε μείνει ο παραμυθάς. Στο 18, στο 20 και στο 67. Κατά πως φαίνεται του άρεσε η γειτονιά και τον ενέπνεε στη συγγραφή.
Είχε έρθει και η ώρα για ένα καφεδάκι.
Στο “Ved Kajen” πήγαμε δηλαδή «Στην αποβάθρα» για καφεδάκι, σε ένα από τα μαγαζιά της Nyhavn, με θέα το κανάλι και την περατζάδα.


Μη το βλέπετε έτσι ηλιόλουστο και φωτεινό. Τα φαινόμενα απατούν. Όταν λέμε ωραία ημέρα εννοούμε για ... Κοπεγχάγη. Τους επτά βαθμούς που είχε μπορείς να τους πεις και … κρύο. Παρόλα αυτά όλοι έξω κάθονταν θαυμάζοντας το κανάλι και τα πολύχρωμα σπιτάκια. Ακολουθώντας το “ρεύμα” καθίσαμε και εμείς σε τραπεζάκι έξω. Με το ποδήλατο που κάναμε όλη μέρα δεν είχαμε καταλάβει το κρύο. Με το που καθίσαμε όμως ….
Ένας γαλλικός, ένα καπουτσίνο και ένας espresso κόστισαν 15€. Για Δανία και Nyhavn … καλά μου φάνηκαν.
Κάναμε μεγάλο διάλειμμα. Είχε έρθει η ώρα για ποδηλατάδα και για τη Christiania.
Στο τέλος του καναλιού της Nyhavn ξεκινά η γέφυρα Inderhavnsbroen (κατασκευής μόλις του 2016), η οποία διασχίζει το μεγάλο κανάλι του λιμανιού και ενώνει τη Nyhavn με την απέναντι στη συνοικία Christianshavn.
Από τη γέφυρα είναι καταπληκτική η ορατότητα προς το κανάλι, τη Nyhavn, τη Βασιλική Βιβλιοθήκη και γενικά προς πολλά σημεία της Κοπεγχάγης που θα τα έλεγα και «χαρακτηριστικά».


Η ίδια η γέφυρα, τα γύρω κανάλια που διασταυρώνονται στην έξοδό της, τα houseboats και η πλατεία Kroyers, στην οποία «σκάει» είναι ένα χάρμα οφθαλμών. Δεν ήξερα που να πρωτοκοιτάξω.


Δεν σταθήκαμε πολύ στο σημείο γιατί θέλαμε να «βγάλουμε την υποχρέωση» της περιβόητης Christiania.
Η κοινότητα της Christiania. Μια εναλλακτική κοινωνία hippies που ιδρύθηκε το 1971. Είναι μια αυτόνομη έκταση 340 στρ. που διέπεται από ειδικό νομικό καθεστώς καθώς επιτρέπεται η εμπορία και η χρήση μαριχουάνας.
Η περιοχή έχει πολλά φαγάδικα, μπαράκια, καλλιτεχνικά εργαστήρια και πολύ street art.
Μπήκαμε στο χώρο μάλλον από την πίσω «πόρτα».

Ένιωσα σαν τη μύγα μέσα στο γάλα όταν περάσαμε από την κεντρική Pusher street, εκεί που βρίσκονταν και οι έμποροι και τα «φυτά τους». Κράχτες οι έμποροι διαφήμιζαν την πραμάτεια τους όπως οι ντελάληδες στη λαϊκή. Πάρε-πάρε πρώτο πράγμα!
Μια προσπάθεια έκανα να βγάλω τάχα μου μια selfie με φόντο την Pusher και την πραμάτεια της, η οποία δεν πέτυχε και πολύ. Θολή βγήκε και μου την είπαν κιόλας. "Δεν επιτρέπονται φωτογραφίες".
Να ψωνίσουμε στα μαγαζιά δεν μπορούσαμε, να βολτάρουμε χαλαρά δεν μπορούσαμε, να φωτογραφίσουμε δεν μπορούσαμε, …. Μπορούσαμε όμως να φάμε…
Εγώ είχα αρχίσει να πεινάω. Μου μύρισε γύρος και τότε κατάλαβα ότι πεινάω ... πολύ. Είδα μπροστά μου ένα αραβικό μαγαζί, που πουλούσε “shawarma”. Σα γύρος ήταν σε ψωμάκι με διάφορα άλλα μέσα. Τα κορίτσια μάλλον φοβήθηκαν το street food της Christiania. Εγώ πάλι πεινούσα είπαμε, και έτσι το τόλμησα.
«Πάμε να φάμε στην πλατεία που περάσαμε νωρίτερα. Εκεί που είχε μια φοβερή αγορά με street food» είπε η Emily.
«Πάμε, αλλά θα χτυπήσω πρώτα για ορεκτικό ένα shawarma»
Ωραιότατο ήταν.
Επιστρέψαμε στην Kroyers Plads...

To Kroyers Plads είναι μια πλατεία που βρίσκεται σε ένα εξαιρετικό σημείο του καναλιού στη γειτονιά Cristianshavn. Η πλατεία σχεδιάστηκε συγχρόνως με τα γύρω κτίρια, τα οποία συνεχίζουν την ιστορική δομή τη αποθήκης συνεχίζοντας έτσι και την αρχιτεκτονική βιομηχανική παράδοση της περιοχής.
Στην υπαίθρια αγορά “Broens Gadekokken” καθίσαμε για φαγητό, η οποία πραγματικά έχει μια μεγάλη ποικιλία από κουζίνες street food. Η πλατεία και το “Broens Gadekokken” αποτελούν ένα εξαιρετικό μέρος για φαγητό ενώ έχει και εξαιρετικό γύρω περιβάλλον.

Το Δανέζικο street food είναι ακριβό. Fish and chips πήρε η Emily από το “Haddock’s” και κάτι χορτοφαγικό η Joy από το διπλανό “TONKIN”. Ήταν ωραιότατα και τα δύο προς 15 και 13 ευρώ αντίστοιχα. Υπήρχαν και χειρότερα (από τιμές). Το ελληνικό “Strangas” είχε το πιτόγυρο με 13€!!! Τo Fish and Chips της Emily νομίζω ότι άξιζε πιο πολύ τα λεφτά του. Εγώ από την άλλη αρκέστηκα στο χορταστικό αραβικό Shawarma της Christiania, που αν το ξαναέβρισκα στην πόλη θα το προτιμούσα ξανά.
Μετά το φαγητό χωρίσανε για λίγο οι δρόμοι μας. Η Emily ήθελε να εγκαταλείψει το ποδήλατο που την είχε κουράσει και αποφάσισε να πάει στο ξενοδοχείο και να το παραδώσει. Η Joy και εγώ είπαμε να κάνουμε μια περαιτέρω βολτούλα στη γειτονιά της όπερας και όπου αλλού μας βγάλει έως ότου συναντηθούμε ξανά με την Emily στην αγορά με το που θα έπεφτε η νύχτα.
Έτσι και έγινε.
Κάναμε με τη Joy και τα ποδήλατά μας μια διαδρομή έως τη συνοικία “Holmen”.
Η αλήθεια είναι ότι κάναμε μια απολαυστική διαδρομή στη συνοικία “Holmen”. Διασχίσαμε μια γειτονιά ήσυχη, χωρίς αυτοκίνητα, πλάι σε κανάλια, μοντέρνες κατοικίες, ποταμόσπιτα και πάρκα.

Δεν απομακρυνθήκαμε πολύ. Φτάσαμε ως την όπερα, την είδαμε από κοντά και πήραμε το δρόμο της επιστροφής.

Το ραντεβού μας με την Emily ήταν στην αρχή του πεζόδρομου Strøget. Είπαμε να πάμε στο ραντεβού κάνοντας έναν κύκλο για να δούμε λίγο περισσότερο Κοπεγχάγη. Τι ποδήλατα είχαμε; Ειδικά τώρα που τους είχαμε πάρει τον αέρα;
Έτσι, θα οδηγούσαμε στην κεντρική “Gothersgate”, περνώντας δίπλα από τα δυο μεγάλα πάρκα Rosenburg και Βοτανικού, θα κάναμε μια στάση στην αγορά “Torvehallerne” (που φιγουράρει σε όλους τους ταξιδιωτικούς οδηγούς) για μια ματιά και στο τέλος θα φτάναμε στην Strøget.
Ύστερα από 10-15 λεπτά διαδρομής και 6 γέφυρες φτάσαμε στην αρχή της κεντρικής οδού Gothersgate. Από εκεί και πέρα ομολογώ ότι η οδήγηση ήταν λίγο δύσκολη για μας. Και αυτό γιατί είχε ποδηλατική ... κίνηση. Εδώ δεν μπορούσες να πας με το δικό σου ρυθμό και να σταματάς όποτε θες και όπου θες. Λογικό θα μου πείτε αλλά ήταν δύσκολο να ακολουθήσεις το tempo των Δανών αν το ποδήλατο για σένα είναι σπορ που δεν κάνεις συχνά.
Έπρεπε να ακολουθήσουμε το ρυθμό των Δανών, που ήταν ... ιλλιγιώδης. Κάποια στιγμή σταμάτησα απότομα και ένας από πίσω μου για να μην πέσει πάνω μου έκανε απότομο ελιγμό προσπέρασης ακούμπησε έναν τρίτο ποδηλάτη, προς στιγμήν χάσανε ισορροπία και οι δύο και από τύχη αποφεύχθηκε η καραμπόλα. Αλλά ... οι άνθρωποι είναι πολιτισμένοι! Ούτε γαλλικά, ούτε μούντζες ούτε τίποτα. Μόνο η ντροπή μου έμεινε και η ψηλή αδρεναλίνη. Ζήσαμε την περιπέτεια και σήμερα.


Μια στάση κάναμε σε ένα Super market “aldi” για να ψωνίσουμε κάποιο σνακ. Λίγα πράγματα πήραμε γιατί είχε πέσει ... πόλεμος. Πήραμε και εμείς μερικά πολεμοφόδια, δηλαδή τσιπς για το βράδυ και μπισκότα για το πρωί.
Το πάρκο Rosenborg ήταν εξαιρετικό. Μπήκαμε για λίγο από μια του είσοδο και βγήκαμε από μια άλλη προκειμένου να το περπατήσουμε έστω για λίγο. Είδαμε και το παλάτι Rosenborg από μακριά. Όσα πάρκα και να έχεις δει, το Rosenborg πρέπει να προστεθεί σε αυτά.

Στρίψαμε αριστερά στην Farimagsgade, ώσπου φτάσαμε στην αγορά Torvehallerne.

Άλλου τύπου αγορά αυτή σε σχέση με την Broens Gadekokken. Εκτός του ότι είναι μια κλειστή αγορά (δηλαδή παντός καιρού), είχε περισσότερο παραδοσιακά Δανέζικα προϊόντα σε αντίθεση με την έθνικ αγορά που φάγαμε νωρίτερα. Είχε πάγκους με φρέσκα λαχανικά, ψαρικά και τυριά αλλά και μικρά μαγαζάκια για φαγητό ή σνακ στο πόδι, όπως συνήθως έχουν αυτές οι αγορές.
Μια γρήγορη βόλτα κάναμε. Βρήκα ένα περίπτερο με ασιάτικα ‘σκατολοίδια’ απ’ όπου πήρα και κάτι τσιπς γαρίδας για την μπιρίτσα μας το βράδυ και φύγαμε γρήγορα γιατί η Emily μας περίμενε.
Κατά τις 4:30 είμαστε παρκαρισμένες στην άκρη της Strøget πάνω στην πλατεία του Δημαρχείου.
Βόλτα για ψώνια στην Κοπεγχάγη αποτελεί και λίγο ανέκδοτο ειδικά για μας που προσέχουμε και το budget μας. Βόλτα για τη βόλτα όμως είναι μια χαρά η Strøget. Στην αρχή είμαστε μαζί αλλά σε πολύ λίγο σκορπιστήκαμε. Εγώ έψαχνα για σουβενίρ και μαγνητάκια, η Joy βρήκε κάτι second hand, στα οποία … ακολούθησα και εγώ σε λίγο (παραλίγο να ψωνίσω), η Emily θα μπορούσε να είχε ψωνίσει αλλά τελικά κρατήθηκε. Το χούι της φιλενάδας μου είναι να ψωνίζει την τελευταία ημέρα του ταξιδιού με ότι έχει περισσέψει από χρήμα, οπότε προς το παρόν είχαμε γλυτώσει το κουβάλημα.

Ενδιαφέρον είχαν και τα κάθετα στενάκια, στα οποία είδαμε και ιδιαίτερα … μαγαζιά και ψαγμένες μπυραρίες.

Θα μπορούσαμε κάπου να αράξουμε για μια μπιρίτσα αλλά πραγματικά το δέλεαρ της μπίρας στη «φωλιά μας», στο hostel μας δηλαδή ήταν πολύ μεγάλο.
Επιστρέψαμε πίσω κάνοντας μια στάση στο μπακάλικο της γειτονιάς μας. Ψωνίσαμε (ξανά) σνακ για την μπίρα μας το βράδυ και πρωινά για την επόμενη το πρωί.
Ήπιαμε τις μπιρίτσες μας στο lobby οργανώνοντας την αυριανή ημέρα.
Last edited: