Grerena
Member
- Μηνύματα
- 1.407
- Likes
- 19.805
- Επόμενο Ταξίδι
- Μαδρίτη πάλι :)
- Ταξίδι-Όνειρο
- Tromso, Las Vegas
Zealand’s συνέχεια ...
Helsingor και κάστρο Kronborg
Μισή ώρα χρειαστήκαμε για να φτάσουμε στο επόμενο αστεράκι του χάρτη μας, που ήταν
η παραλιακή πόλη Helsingor. Η πόλη είναι γνωστή για το κάστρο “Kronborg” του 15ου αιώνα, που απαθανατίστηκε ως κάστρο Elsinore στον «Άμλετ» του Ουίλιαμ Σαίξπηρ.
Γύρω στις τρεις η ώρα παρκάραμε στο parking του πολιτιστικού κέντρου “The Cuture Yard”.
Όπου και να πάμε στη Δανία θα «σκοντάψουμε» πάνω σε κάποιον από τους διάσημους Αρχιτέκτονές της. Έτσι και εδώ. Το πρώτο πράγμα που είδαμε ήταν το Ναυτικό μουσείο, έργο της εταιρίας “BIG”, γνώριμης ύστερα από την πρωινή μας επίσκεψη στο κτίριο 8TALLET. Είναι ένα ευφάνταστο, υπόγειο μουσείο, που έχει τη μορφή πλοίου χτισμένο σε μια πρώην αποβάθρα με τέτοιο τρόπο που να μην εμποδίζει τη θέα του σπουδαίου αξιοθέατου κάστρου Kronborg.
Μη φοβάστε όμως γιατί δεν θα συνεχίσω το μάθημα αρχιτεκτονικής αφού εδώ στο Helsingor εμένα τουλάχιστον με «κέντρισαν» άλλα πράγματα.
Το κάστρο Kronborg χτίστηκε προς τα τέλη του 1500. Είναι ένα αναγεννησιακό αριστούργημα με μπαρόκ πρασινοχάλκινους πύργους, το οποίο χτίστηκε αρχικά για βασιλική κατοικία, αλλά μέσα στους επόμενους δυο αιώνες ενισχύθηκε με τάφρους, οχυρώσεις, κανόνια και προμαχώνες με βάση τη στρατιωτική αρχιτεκτονική της εποχής και μετατράπηκε σε απόρθητο φρούριο. Ήταν για αιώνες σημαντικό λόγω θέσης. Έλεγχε το στενό του Øresund Sound, εισπράττοντας διόδια από τα πλοία που περνούσαν προς τη Βαλτική καθιστώντας έτσι το Helsigor σε μια από τις πιο σημαντικές και πλούσιες πόλεις της Ευρώπης.
Τη διασημότητά του όμως το κάστρο πιο πολύ την οφείλει στον Σαίξπηρ και στο έργο του «Άμλετ», καθώς ο Άγγλος δραματουργός τοποθέτησε εδώ, στο κάστρο της Ελσινόρης, τα γεγονότα της τραγωδίας του Δανού πρίγκιπα Άμλετ.
Από το 2000 το κάστρο έχει συμπεριληφθεί από την UNESCO στον κατάλογο των Μνημείων Παγκόσμιας Κληρονομιάς.
Χρειάζονται τουλάχιστον δυο ώρες για να δεις το κάστρο άπαξ και περάσεις τις πύλες του. Εμείς προτιμήσαμε να το «δούμε» απ’ έξω, κάνοντας βόλτα στις οχυρώσεις, που απλώνονται σε έναν καταπράσινο χώρο περιμετρικά του. Στην ουσία ήταν ένας περίπατος στα μονοπάτια των τάφρων του κάστρου, αλλά και ένας περίπατος παράλληλα με την ακτή, αφού το κάστρο βρίσκεται στην άκρη μιας χερσονήσου και περιβάλλεται από τη θάλασσα από τις τρεις πλευρές του.
Η θέα ήταν ... ποικίλη. Πότε έβλεπες τη θάλασσα, πότε το κάστρο, πότε τους πράσινους λόφους (που έκρυβαν μέσα τους περάσματα του κάστρου), πότε το Helsingbor της Σουηδίας απέναντι. Πάρα πολύ μου άρεσε αυτή η 40λεπτη βόλτα στους «κήπους» του κάστρου της Ελσινόρης.
Σειρά είχε το λιμάνι του Helsingor και ένας “ηλιόλουστος” καφές!
Νομίζω ότι είμαστε πολύ τυχερές στο θέμα καιρός. Η σημερινή ημέρα (όπως ίσως και η χθεσινή) είχε υπέροχο καιρό για ημερήσια εκδρομή στην εξοχή. Ένα καφεδάκι πλάι στο λιμάνι του Helsingor έμοιαζε ιδανικό.
Το καφέ του Πολιτιστικού κέντρου μοιάζει να μονοπωλεί το λιμάνι, αλλά από την άλλη ήταν και ωραίο, οπότε καθίσαμε σε αυτό. Ωραίο και φωτεινό ήταν και μέσα αλλά είπαμε σήμερα που ήταν ... καλοκαίρι να καθίσουμε στα τραπεζάκια έξω, πλάι στα καράβια.
«Τι ωραία που είναι εδώ, σήμερα» έλεγα συνέχεια. Αλλά μάλλον θα το είπα πολλές φορές, γιατί η Emily αντέδρασε με το: «Μας το είπες, το εμπεδώσαμε».
Χα, χα
Τι να κάνω; Αυτά τα μικρά λιμάνια του βορρά μου βγάζουν μια γοητεία ...
«Ότι προλάβεις, από “γοητεία”, γιατί απ’ ότι φαίνεται από αύριο χαλάει ο καιρός».
Σε κοντινή απόσταση, απέναντι από το “Culture Yard”, στην άκρη μιας προβλήτας με θέα στο νερό βρίσκεται ο “Han”, με το παρατσούκλι "ο μικρός γοργόνος" μια σύγχρονη ανδρική εκδοχή της κλασικής χάλκινης μικρής γοργόνας της Κοπεγχάγης.
Δηλαδή .... άλλη μία εκδοχή της κλασικής μικρής γοργόνας της Κοπεγχάγης! Εμείς ήδη με τον “Han” έχουμε δει την τέταρτη γοργόνα σε Δανέζικο έδαφος (και σίγουρα θα υπάρχουν κι άλλες!). Παρόλο που ο Han δεν έχει ουρά αλλά πόδια αποκαλείται μικρό ασημένιο αδερφάκι του αρχικού αγάλματος, λόγω της στάσης του πάνω στο βράχο, ίδιας με της μεγάλης αδερφής του. Σε πλήρη αντίθεση με τους χάλκινους λιμενεργάτες, που κοσμούν το λιμάνι του Helsingor, αλλά και τα παραδοσιακά αγάλματα μυωδών ανδρών, οι γλύπτες εδώ δημιούργησαν μια εύθραστη, αγορίστικη φιγούρα.
Ο “Han” αγναντεύει τη θάλασσα και το κάστρο ενώ η γυαλιστερή του επιφάνεια αντανακλά το περιβάλλον. Πρόκειται για μια καλλιτεχνική πινελιά, που τείνει να γίνει πόλος έλξης για την πόλη.
Είπαμε να κάνουμε και μια μικρή βόλτα στην πόλη του Helsingor, την οποία και κάναμε, χωρίς όμως να απομακρυνθούμε και πολύ από τα πέριξ του λιμανιού.
Εκτός από το λιμάνι, είδαμε και το μουσείο των ναυπηγείων με τους χάλκινους λιμενεργάτες του απ’ έξω, είδαμε και το φουτουριστικό Πολιτιστικό κέντρο του και πολλές όμορφες εικόνες της πόλης.
Είδαμε και δυο τοιχογραφίες της πόλης, οι οποίες παίζει να είναι και οι πλέον διάσημες τοιχογραφίες του ... forum!

Μπορεί το κάστρο να ήταν ο κράχτης για να έρθουμε στην πόλη, αλλά όπως συνέβη και με το Roskilde, πιο πολύ χάρηκα την πόλη και ιδιαιτέρως το λιμάνι της.
Το πρόγραμμα για τη συνέχεια είχε επίσκεψη στο πάρκο Dyrehaven, αλλά ....
Οριακή θα ήταν η είσοδός μας σε αυτό όσον αφορά το φως της ημέρας... και θα μπορούσαμε να μπούμε πριν νυχτώσει στο πάρκο, αλλά .... δεν ξέρω πως θα βγαίναμε μετά. Σήμερα ήταν Τετάρτη, η οποία είναι η μόνη ημέρα της εβδομάδας που στο πάρκο επιτρέπεται να μπεις με το αυτοκίνητο για να το γυρίσεις και σε αυτό έλπιζα εξ’ αρχής. Σκεφτόμουν ότι αν μπούμε με το αυτοκίνητο όσο τεράστιο και να είναι θα μπορούσαμε να κάνουμε ένα μικρό γύρο και να δούμε έστω και λίγο το 3ο Unesco του νησιού.
Louisiana museum
Αλλά τα ταξιδιωτικά προγράμματα είναι για να καταστρατηγούνται. Μεταξύ Kronborg και πάρκου υπάρχει το Μουσείο Louisiana. Πρόκειται για ένα μουσείο μοντέρνας Τέχνης που ... ήθελα και δεν ήθελα να πάω να το δω.
Από τη μία ήταν πολύ ιδιαίτερο και είχα μεγάλη περιέργεια να το δω και αν δεν το έβλεπα τώρα δεν θα μου ξαναδινόταν η ευκαιρία να το κάνω (εδώ που βρίσκεται) και από την άλλη είχε αρκετά ακριβή είσοδο (145κορώνες δηλ. 20€!!!) και φανταζόμουν ότι δεν θα ήταν δα ούτε Pompidou, ούτε Ludwig (Κολωνίας), χώρια του ότι εξ’ αιτίας του θα «χάναμε» το πάρκο Jægersborg Dyrehave.
Τη λύση την έδωσε η ... Joy. Louisiana ψήφισε και μιας που η φιλενάδα μας δεν θα μας ακολουθούσε στο Όσλο, εκεί δηλαδή που ήταν το “βαρύ πυροβολικό” των μουσείων της εκδρομής ε! εννοείται ότι εισακούστηκε η επιθυμία της.
Το Louisiana ήταν ότι πιο ιδιαίτερο έχω δει σε μουσείο Μοντέρνας Τέχνης.
Θα ξεκινήσω με ένα tip: Το μουσείο ονομάστηκε Louisiana λόγω της συζύγου του ιδιοκτήτη. Όχι μιας αλλά τριών συζύγων, αφού ... όλες τις έλεγαν Louiz! Βέβαια αυτό το μουσείο έχει και άλλες πρωτοτυπίες. Χτίστηκε για να γίνει μουσείο. Δεν ήταν δηλαδή κάποτε κάποιο παλάτι που σήμερα βρήκε στέγη κάποια συλλογή.
Φτάσαμε γύρω στις 5:30 το απόγευμα. Είχαμε πολύ χρόνο έως τις 10:00 που θα έκλεινε σήμερα. Τυχερές είμαστε που βρήκαμε μια θεσούλα για το μικρό μας Augo, στο parking πολύ κοντά στην είσοδο. Από το πόσο γεμάτο ήταν το parking καταλάβαμε και πόσο κόσμο είχε το μουσείο μέσα.
Το πρώτο πράγμα που είδαμε φτάνοντας στην είσοδό του μουσείου ήταν ένας Henry Moore…
Το μουσείο είναι ένα παγκοσμίως γνωστό αξιοθέατο της Δανίας λόγω των εκθέσεών του, των μόνιμων συλλογών του, για την εξαιρετική τοποθεσία του, για την αρχιτεκτονική του, για τον κήπο του και για όλα αυτά μαζί. Το Louisiana αποτελεί ένα μοναδικό σκηνικό που συνδυάζει αρμονικά την τέχνη, τη φύση και την αρχιτεκτονική.
Εγώ ξεκίνησα με τους εξωτερικούς χώρους για να προλάβω το σκοτάδι, τα κορίτσια μπήκαν γρήγορα μέσα για να γλυτώσουν το κρύο που είχε αρχίσει στο μεταξύ.
Το πάρκο προσφέρει ένα υπέροχο σκηνικό για τη μεγάλη συλλογή γλυπτών της Louisiana. Τα 60 γλυπτά του μουσείου βρίσκονται σε ένα σχολαστικά σχεδιασμένο πάρκο και καθένα από αυτά είναι προσεκτικά τοποθετημένο για να ενσωματώνεται απρόσκοπτα στο περιβάλλον.
Εξέχουσα θέση διατηρείται για το διάσημο γλυπτό “Two piece reclining figure No.5” του Henry Moore, δημιουργία του 1963. Τοποθετημένο στο γρασίδι πίσω από το μουσείο, ακριβώς στην άκρη της πλαγιάς με θέα τη θάλασσα, το γλυπτό έχει συνδεθεί τόσο στενά με την ταυτότητα του μουσείου με την πάροδο του χρόνου που έχει γίνει η εικόνα του ίδιου του μουσείου. Τη θέση του γλυπτού (η οποία είναι βέβαια και από τις πλέον αβανταδόρικες) την επέλεξε ο ίδιος ο Moore.
Ο κήπος αποτελείται από ένα μικρό οροπέδιο και μία πλαγιά με κλίση προς της θάλασσα του Øresund και κυριαρχείται από τεράστια δέντρα και θάμνους συνθέτοντας παράλληλα και έναν βοτανικό κήπο!
Τριγύρισα στο χώρο προσπαθώντας να μην αφήσω σπιθαμή ανεξερεύνητη...
Εδώ ένας Joan Miró ...
Το παράκανα όμως με την εξερεύνηση όταν ακολούθησα ένα μονοπάτι-γλυπτό, στο οποίο ίσα που χωρούσε το ένα μου πόδι, χώρια του ότι παραλίγο να χαθώ
.
Όταν έπεσε το σκοτάδι και το κρύο παραδυνάμωσε αποφάσισα να συνεχίσω με την εντός συλλογή.
Μπήκα μέσα στο μουσείο, στο οποίο είχε πολύ κόσμο. Για την ακρίβεια, εγώ τόσο πολύ κόσμο δεν έχω δει αλλού. Ίσως όμως να έχω δει στο μουσείο της Ακρόπολης τις ημέρες της δωρεάν εισόδου.
Το μουσείο περιλαμβάνει πολλές πτέρυγες, άλλες υπόγειες, άλλες υπέργειες, άλλες ανεξάρτητες, που συνδέονται μεταξύ τους είτε με γυάλινους διαδρόμους, που γίνονται ένα με τη φύση είτε με αυλές και αίθρια.
Προσπάθησα να δω ότι μπορούσα. Η αλήθεια είναι ότι χρειαζόμουν …gps. Δεν είχε μια ομαλή ροή η διαδρομή. Το μουσείο ήταν «λαβύρινθος», οπότε φυσικό και επόμενο ήταν να μη βρω τα κορίτσια. Το γεγονός ότι δεν υπάρχει σαφής κατεύθυνση για την επίσκεψη ήταν μέσα στα ...σχέδια των αρχιτεκτόνων! Ήθελαν η Louisiana να έχει μια ελευθερία κινήσεων και οι επισκέπτες να κατανέμονται καλύτερα στο χώρο. Το αποτέλεσμα για μας ήταν ότι το μουσείο το είδαμε χωριστά, η κάθε μία μόνη της, αφού συναντηθήκαμε πια στο τέλος της επίσκεψής μας.
Εκτός από έργα Δανών καλλιτεχνών με πτέρυγες που θυμίζουν κλασικές πινακοθήκες...
Ότι άλλο είδα ήταν .... όχι και τόσο κλασικό, με πρώτη απ’ όλες η πτέρυγα Giakometti ...
Τα έργα του Alberto Giacometti αποτελούν μεγάλο κομμάτι της Συλλογής της Λουιζιάνα.
Στο δρόμο προς τις αίθουσές του συναντούμε δύο σημαντικά έργα από τη σουρεαλιστική περίοδο του, Spoon Woman και το Walking Woman. Ξέρετε πόση ώρα περίμενα για έχω λήψη χωρίς κόσμο;
Στην κυρίως αίθουσα συναντήσαμε έναν πιο ώριμο Τζιακομέτι, που μας πηγαίνει πίσω στους Ετρούσκους ή έστω σε κάτι που μοιάζει με ανθρώπους σε μια μετα- πυρηνική εποχή.
Ο walking Man είναι το «μεγάλο» έργο του σε μια μεγαλειώδη αίθουσα-ένα με τη φύση, που δεν φαινόταν τώρα που νύχτωσε...
Μια μοναχική ανδρική φιγούρα φτιαγμένη από ένα ενιαίο κομμάτι μπρούτζου, του οποίου η τραχιά επιφάνεια προσδίδει μια σκελετική όψη στον άνδρα και στο περιπλανώμενο περπάτημά του. Αυτό το έργο είναι τόσο εμβληματικό που εμφανίζεται στο πίσω μέρος του χαρτονομίσματος των 100 φράγκων στην Ελβετία, τη χώρα γέννησης του καλλιτέχνη, και υπάρχει επίσης ένα αντίγραφο του αγάλματος στα κεντρικά γραφεία της UNESCO στο Παρίσι!
Πολύ «δυνατή» έκθεση του μουσείου είναι αυτή του σούπερ σταρ της σύγχρονης τέχνης Ισλανδού Ragnar Kjartansson.
Εκτίθεται μια σειρά από video art, πίνακες ζωγραφικής, γλυπτά και σχέδια, συμπεριλαμβανομένων πολλών από τα πιο αγαπημένα έργα του ίδιου του καλλιτέχνη. Ανάμεσά τους μια εγκατάσταση βίντεο εννέα καναλιών "The Visitors" (2012), με τον Kjartansson και μια ομάδα φίλων του να παίζουν μουσική, ο καθένας διαφορετικό όργανο και μέσα από διαφορετική οθόνη δημιουργώντας έτσι μια ορχήστρα με το θεατή να βρίσκεται στο κέντρο της ακούγοντας την ίδια μουσική από 9 διαφορετικές πηγές. Ήταν απλά θαυμάσιο, εντελώς συναρπαστικό και καθηλωτικό!
Υπήρχαν και πολλά ανθρωποκεντρικά έργα, που θα δυσκολευτώ να περιγράψω.
Το ανθρωποκεντρικό κομμάτι που αφορούσε τις Ρωσίδες επαναστάτριες, το οποίο ήταν ακατάλληλο για παιδιά (αλήθεια, αφού υπήρχε και ανάλογη σήμανση) σίγουρα δε μπορώ να το περιγράψω. Να πάτε να το δείτε.
Είχε δε τόσο κόσμο, που σχεδόν αποσβολωμένος παρακολουθούσε τα video της έκθεσης, και ήταν πολύ δύσκολο ακόμα και να διασχίσεις την αίθουσα για να προχωρήσεις στην επόμενη!!!
Η φεμινιστική-ακτιβιστική ομάδα διαμαρτυρίας “Pussy Riot”, που ιδρύθηκε στη Μόσχα το 2011, είναι διάσημη για τις αυθόρμητες και θαρραλέες ενέργειές της που αμφισβητούν το ρωσικό καθεστώς. Στη “Louisiana”παρουσιάζεται η πρώτη μουσειακή έκθεση της Pussy Riot.
Τον άνθρωπο που σκέφτεται να κάνει το απονενοημένο … πάλι δυσκολεύομαι να περιγράψω. Έργο του Kjartansson και αυτό, ο “scared man” είναι ένας άνδρας με σμόκιν βρίσκεται σε ένα γείσο με την πλάτη στον τοίχο, που σκέφτεται να κάνει το απονενοημένο διάβημα.
Κυριολεκτικά, ερμηνευτική, παραστατική, αρκετά αληθοφανής και γενικά … απερίγραπτη … τέχνη!
Είδαμε και την Δομινικανοαμερικανή Firelei Báez με τα μνημειώδη χρωματιστά σχέδιά της πάνω σε αρχαίους αποικιακούς χάρτες ...
Είδαμε και τεράστιο υφαντό γλυπτό, που απεικονίζει μια αναπαράσταση του σπηλαίου Σιμόνι στην ανατολική Κένυα, στην έκθεση “Cave_bureau”.
και δεν περιγράφω άλλο ...
Κάποια στιγμή συνάντησα την Emily. Ανταλλάξαμε πληροφορίες για το μουσείο. Τι είδες εσύ; αυτό το είδες; αυτό δεν το είδες; Καθίσαμε με ησυχία για να τσεκάρουμε τι είχε δει η καθεμιά. Το μουσείο ήταν τόσο πολύπλοκο χωροταξικά, που φοβόμουν μην τυχόν μου είχε ξεφύγει κάτι πολύ σημαντικό που δεν είχα δει. Έψαξα τα highlights του διαφημιστικού prospect και τι να δω; Έχει κάποιο έργο της Kusama μέσα που ΔΕΝ ΤΟ ΕΙΔΑ!
«Που είναι και δεν το είδα;» «Πάω να ρωτήσω τη reception».
Και έτσι πήρα οδηγίες ...
«Θα κατεβείς τις σκάλες θα περάσεις όλα τα ανθρωπολογικά θα ανεβείς τις σκάλες θα βρεις μια ταμπέλα που λέει προς Kusama, θα κατέβεις 3 σκαλοπάτια και θα δεις δυο πόρτες. Την δεξιά θα ανοίξεις για να δεις την Kusama».
Μια πορτούλα ήταν που δεν σου γέμιζε το μάτι. Μα είναι δυνατόν μία τόσο πληθωρική γκαλερί να έχει την Kusama κρυμμένη εδώ μέσα; Τελικά υπήρχε λόγος. Το «έργο» το απαιτούσε!
Το «Gleaming Lights» της Yayoi Kusama ήταν σκέτη ... οφθαλμαπάτη.
...που αποτελείται από ... άπειρα πολύχρωμα φωτάκια μέσα στο σκοτάδι.
Το «Gleaming Lights» αποτελείται από έναν ενιαίο χώρο τέσσερα επί τέσσερα μέτρα, εκατό μινιατούρες λάμπες, τοίχους και οροφή με καθρέφτη και ένα πάτωμα, που είναι μια ... πισίνα με νερό, που ενισχύει τις αντανακλαστικές ψευδαισθήσεις. Οι μικροσκοπικές λάμπες έχουν συνεχείς χρωματικές εναλλαγές από κόκκινο σε πράσινο σε μπλε σε κίτρινο, αποκτώντας διαδοχικά τους χρωματισμούς ξανά και ξανά με μια απαλή, ρυθμική κανονικότητα.
Με το που μπαίνεις μέσα και κλείνεις την πόρτα πίσω σου στέκεσαι στη μέση του σκοτεινού δωματίου πάνω σε μια πλατφόρμα-πρόβολο πάνω από την πισίνα αλλά νιώθεις ότι αιωρείσαι σε ένα σκοτεινό περιβάλλον, περιτριγυρισμένη από … άπειρα πολύχρωμα φωτάκια που κινούνται!
Οι τοίχοι με καθρέφτη επεκτείνουν τα όρια αυτού που στην πραγματικότητα είναι ένα μικρό, κλειστό δωμάτιο, δημιουργώντας την ψευδαίσθηση του άπειρου χώρου και εσύ να νιώθεις τόσο ... μικρός!
Το βρήκα αριστουργηματικό!
Ήταν από τα πιο όμορφα δημιουργήματα που έχω δει από καλλιτέχνη σε γκαλερί μοντέρνας τέχνης. Και μου άρεσε που έκλεισε με αυτό η επίσκεψή μου σε αυτό το μουσείο. Και παραλίγο να μην το δω!
Η ώρα είχε πάει 8 και ... καιρός να φύγουμε.
Στη συνέχεια πήραμε το αυτοκίνητο φτάσαμε αισίως στην Κοπεγχάγη. Παρκάραμε το αυτοκίνητο σύμφωνα με τις οδηγίες που είχαμε έξω από τα γραφεία της Europecar και αφού πήραμε το κατιτίς μας για να φάμε στο δρόμο από τα γνωστά μας πια 7eleven (είναι πάντα ανοιχτά και έχουν snacks & είδη φούρνου) φτάσαμε στο hostel μας για τις καθιερωμένες πια μπίρες μας.
Τελευταίο μας βράδυ σήμερα. Είχαμε πολλά να οργανώσουμε και να σκεφτούμε για την αυριανή ημέρα. Θα φεύγαμε γύρω στις 10:00 από το ξενοδοχείο και από τη Δανία για να πάμε στο Malmö. Εγώ σκέφτηκα ότι είχα λίγο χρόνο για να πεταχτώ μέχρι το πάρκο που δεν πήγαμε σήμερα. Έψαξα στην αρχή τα λεωφορεία αλλά μια δυσκολία μου την έβγαζαν. Δεν δέχονται κάρτα τα λεωφορεία και μου φαινόταν «βουνό» το να πάω να κάνω μετρητά για δύο εισιτήρια τώρα που φεύγουμε από τη χώρα. Απογοητεύτηκα για λίγο μέχρι που η reception με βοήθησε να βρω τη λύση. Με λίγο περπάτημα παραπάνω θα πήγαινα ως τον κεντρικό σταθμό του τρένου θα έβγαζα εισιτήριο ale retour για το σταθμό Klampenborg και θα προσέγγιζα το πάρκο από την δυτική του είσοδο.
Ήθελα να παίξουμε και κάτι από τα πολλά παιχνίδια του hostel. Απ’ την πρώτη στιγμή μου είχε κεντρίσει το ενδιαφέρον ένα παιχνίδι, που μόλις σήμερα κάθισα για να το παρακολουθήσω και να μάθω πως παίζεται.
Table Shuffleboard λέγεται.
Το Table Shuffleboard είναι ένα παιχνίδι στο οποίο οι παίκτες σπρώχνουν βαράκια απευθείας με το χέρι πάνω σε ένα μακρύ ξύλινο τραπέζι με στόχο αυτά να φτάσουν στην αντίθετη πλευρά του τραπεζιού και να σταματήσουν σε μια περιοχή σκορ μαζεύοντας πόντους. Ένα υλικό (σαν ροκανίδι) βοηθάει τα βαράκια να γλιστρούν πάνω στο τραπέζι και το ταλέντο του παίκτη να σταματούν εκεί που πρέπει.
Κάτι μεταξύ μπιλιάρδου και curling δηλαδή

Δεν παίξαμε.
Και η κούραση αλλά και η μπίρα με κοίμισαν πολύ εύκολα.
Helsingor και κάστρο Kronborg
Μισή ώρα χρειαστήκαμε για να φτάσουμε στο επόμενο αστεράκι του χάρτη μας, που ήταν
η παραλιακή πόλη Helsingor. Η πόλη είναι γνωστή για το κάστρο “Kronborg” του 15ου αιώνα, που απαθανατίστηκε ως κάστρο Elsinore στον «Άμλετ» του Ουίλιαμ Σαίξπηρ.
Γύρω στις τρεις η ώρα παρκάραμε στο parking του πολιτιστικού κέντρου “The Cuture Yard”.
Όπου και να πάμε στη Δανία θα «σκοντάψουμε» πάνω σε κάποιον από τους διάσημους Αρχιτέκτονές της. Έτσι και εδώ. Το πρώτο πράγμα που είδαμε ήταν το Ναυτικό μουσείο, έργο της εταιρίας “BIG”, γνώριμης ύστερα από την πρωινή μας επίσκεψη στο κτίριο 8TALLET. Είναι ένα ευφάνταστο, υπόγειο μουσείο, που έχει τη μορφή πλοίου χτισμένο σε μια πρώην αποβάθρα με τέτοιο τρόπο που να μην εμποδίζει τη θέα του σπουδαίου αξιοθέατου κάστρου Kronborg.

Μη φοβάστε όμως γιατί δεν θα συνεχίσω το μάθημα αρχιτεκτονικής αφού εδώ στο Helsingor εμένα τουλάχιστον με «κέντρισαν» άλλα πράγματα.
Το κάστρο Kronborg χτίστηκε προς τα τέλη του 1500. Είναι ένα αναγεννησιακό αριστούργημα με μπαρόκ πρασινοχάλκινους πύργους, το οποίο χτίστηκε αρχικά για βασιλική κατοικία, αλλά μέσα στους επόμενους δυο αιώνες ενισχύθηκε με τάφρους, οχυρώσεις, κανόνια και προμαχώνες με βάση τη στρατιωτική αρχιτεκτονική της εποχής και μετατράπηκε σε απόρθητο φρούριο. Ήταν για αιώνες σημαντικό λόγω θέσης. Έλεγχε το στενό του Øresund Sound, εισπράττοντας διόδια από τα πλοία που περνούσαν προς τη Βαλτική καθιστώντας έτσι το Helsigor σε μια από τις πιο σημαντικές και πλούσιες πόλεις της Ευρώπης.

Τη διασημότητά του όμως το κάστρο πιο πολύ την οφείλει στον Σαίξπηρ και στο έργο του «Άμλετ», καθώς ο Άγγλος δραματουργός τοποθέτησε εδώ, στο κάστρο της Ελσινόρης, τα γεγονότα της τραγωδίας του Δανού πρίγκιπα Άμλετ.
Από το 2000 το κάστρο έχει συμπεριληφθεί από την UNESCO στον κατάλογο των Μνημείων Παγκόσμιας Κληρονομιάς.

Χρειάζονται τουλάχιστον δυο ώρες για να δεις το κάστρο άπαξ και περάσεις τις πύλες του. Εμείς προτιμήσαμε να το «δούμε» απ’ έξω, κάνοντας βόλτα στις οχυρώσεις, που απλώνονται σε έναν καταπράσινο χώρο περιμετρικά του. Στην ουσία ήταν ένας περίπατος στα μονοπάτια των τάφρων του κάστρου, αλλά και ένας περίπατος παράλληλα με την ακτή, αφού το κάστρο βρίσκεται στην άκρη μιας χερσονήσου και περιβάλλεται από τη θάλασσα από τις τρεις πλευρές του.

Η θέα ήταν ... ποικίλη. Πότε έβλεπες τη θάλασσα, πότε το κάστρο, πότε τους πράσινους λόφους (που έκρυβαν μέσα τους περάσματα του κάστρου), πότε το Helsingbor της Σουηδίας απέναντι. Πάρα πολύ μου άρεσε αυτή η 40λεπτη βόλτα στους «κήπους» του κάστρου της Ελσινόρης.

Σειρά είχε το λιμάνι του Helsingor και ένας “ηλιόλουστος” καφές!
Νομίζω ότι είμαστε πολύ τυχερές στο θέμα καιρός. Η σημερινή ημέρα (όπως ίσως και η χθεσινή) είχε υπέροχο καιρό για ημερήσια εκδρομή στην εξοχή. Ένα καφεδάκι πλάι στο λιμάνι του Helsingor έμοιαζε ιδανικό.
Το καφέ του Πολιτιστικού κέντρου μοιάζει να μονοπωλεί το λιμάνι, αλλά από την άλλη ήταν και ωραίο, οπότε καθίσαμε σε αυτό. Ωραίο και φωτεινό ήταν και μέσα αλλά είπαμε σήμερα που ήταν ... καλοκαίρι να καθίσουμε στα τραπεζάκια έξω, πλάι στα καράβια.


«Τι ωραία που είναι εδώ, σήμερα» έλεγα συνέχεια. Αλλά μάλλον θα το είπα πολλές φορές, γιατί η Emily αντέδρασε με το: «Μας το είπες, το εμπεδώσαμε».
Χα, χα
«Ότι προλάβεις, από “γοητεία”, γιατί απ’ ότι φαίνεται από αύριο χαλάει ο καιρός».
Σε κοντινή απόσταση, απέναντι από το “Culture Yard”, στην άκρη μιας προβλήτας με θέα στο νερό βρίσκεται ο “Han”, με το παρατσούκλι "ο μικρός γοργόνος" μια σύγχρονη ανδρική εκδοχή της κλασικής χάλκινης μικρής γοργόνας της Κοπεγχάγης.

Δηλαδή .... άλλη μία εκδοχή της κλασικής μικρής γοργόνας της Κοπεγχάγης! Εμείς ήδη με τον “Han” έχουμε δει την τέταρτη γοργόνα σε Δανέζικο έδαφος (και σίγουρα θα υπάρχουν κι άλλες!). Παρόλο που ο Han δεν έχει ουρά αλλά πόδια αποκαλείται μικρό ασημένιο αδερφάκι του αρχικού αγάλματος, λόγω της στάσης του πάνω στο βράχο, ίδιας με της μεγάλης αδερφής του. Σε πλήρη αντίθεση με τους χάλκινους λιμενεργάτες, που κοσμούν το λιμάνι του Helsingor, αλλά και τα παραδοσιακά αγάλματα μυωδών ανδρών, οι γλύπτες εδώ δημιούργησαν μια εύθραστη, αγορίστικη φιγούρα.

Ο “Han” αγναντεύει τη θάλασσα και το κάστρο ενώ η γυαλιστερή του επιφάνεια αντανακλά το περιβάλλον. Πρόκειται για μια καλλιτεχνική πινελιά, που τείνει να γίνει πόλος έλξης για την πόλη.

Είπαμε να κάνουμε και μια μικρή βόλτα στην πόλη του Helsingor, την οποία και κάναμε, χωρίς όμως να απομακρυνθούμε και πολύ από τα πέριξ του λιμανιού.
Εκτός από το λιμάνι, είδαμε και το μουσείο των ναυπηγείων με τους χάλκινους λιμενεργάτες του απ’ έξω, είδαμε και το φουτουριστικό Πολιτιστικό κέντρο του και πολλές όμορφες εικόνες της πόλης.


Είδαμε και δυο τοιχογραφίες της πόλης, οι οποίες παίζει να είναι και οι πλέον διάσημες τοιχογραφίες του ... forum!

Μπορεί το κάστρο να ήταν ο κράχτης για να έρθουμε στην πόλη, αλλά όπως συνέβη και με το Roskilde, πιο πολύ χάρηκα την πόλη και ιδιαιτέρως το λιμάνι της.

Το πρόγραμμα για τη συνέχεια είχε επίσκεψη στο πάρκο Dyrehaven, αλλά ....
Οριακή θα ήταν η είσοδός μας σε αυτό όσον αφορά το φως της ημέρας... και θα μπορούσαμε να μπούμε πριν νυχτώσει στο πάρκο, αλλά .... δεν ξέρω πως θα βγαίναμε μετά. Σήμερα ήταν Τετάρτη, η οποία είναι η μόνη ημέρα της εβδομάδας που στο πάρκο επιτρέπεται να μπεις με το αυτοκίνητο για να το γυρίσεις και σε αυτό έλπιζα εξ’ αρχής. Σκεφτόμουν ότι αν μπούμε με το αυτοκίνητο όσο τεράστιο και να είναι θα μπορούσαμε να κάνουμε ένα μικρό γύρο και να δούμε έστω και λίγο το 3ο Unesco του νησιού.
Louisiana museum
Αλλά τα ταξιδιωτικά προγράμματα είναι για να καταστρατηγούνται. Μεταξύ Kronborg και πάρκου υπάρχει το Μουσείο Louisiana. Πρόκειται για ένα μουσείο μοντέρνας Τέχνης που ... ήθελα και δεν ήθελα να πάω να το δω.
Από τη μία ήταν πολύ ιδιαίτερο και είχα μεγάλη περιέργεια να το δω και αν δεν το έβλεπα τώρα δεν θα μου ξαναδινόταν η ευκαιρία να το κάνω (εδώ που βρίσκεται) και από την άλλη είχε αρκετά ακριβή είσοδο (145κορώνες δηλ. 20€!!!) και φανταζόμουν ότι δεν θα ήταν δα ούτε Pompidou, ούτε Ludwig (Κολωνίας), χώρια του ότι εξ’ αιτίας του θα «χάναμε» το πάρκο Jægersborg Dyrehave.
Τη λύση την έδωσε η ... Joy. Louisiana ψήφισε και μιας που η φιλενάδα μας δεν θα μας ακολουθούσε στο Όσλο, εκεί δηλαδή που ήταν το “βαρύ πυροβολικό” των μουσείων της εκδρομής ε! εννοείται ότι εισακούστηκε η επιθυμία της.
Το Louisiana ήταν ότι πιο ιδιαίτερο έχω δει σε μουσείο Μοντέρνας Τέχνης.
Θα ξεκινήσω με ένα tip: Το μουσείο ονομάστηκε Louisiana λόγω της συζύγου του ιδιοκτήτη. Όχι μιας αλλά τριών συζύγων, αφού ... όλες τις έλεγαν Louiz! Βέβαια αυτό το μουσείο έχει και άλλες πρωτοτυπίες. Χτίστηκε για να γίνει μουσείο. Δεν ήταν δηλαδή κάποτε κάποιο παλάτι που σήμερα βρήκε στέγη κάποια συλλογή.
Φτάσαμε γύρω στις 5:30 το απόγευμα. Είχαμε πολύ χρόνο έως τις 10:00 που θα έκλεινε σήμερα. Τυχερές είμαστε που βρήκαμε μια θεσούλα για το μικρό μας Augo, στο parking πολύ κοντά στην είσοδο. Από το πόσο γεμάτο ήταν το parking καταλάβαμε και πόσο κόσμο είχε το μουσείο μέσα.
Το πρώτο πράγμα που είδαμε φτάνοντας στην είσοδό του μουσείου ήταν ένας Henry Moore…

Το μουσείο είναι ένα παγκοσμίως γνωστό αξιοθέατο της Δανίας λόγω των εκθέσεών του, των μόνιμων συλλογών του, για την εξαιρετική τοποθεσία του, για την αρχιτεκτονική του, για τον κήπο του και για όλα αυτά μαζί. Το Louisiana αποτελεί ένα μοναδικό σκηνικό που συνδυάζει αρμονικά την τέχνη, τη φύση και την αρχιτεκτονική.


Εγώ ξεκίνησα με τους εξωτερικούς χώρους για να προλάβω το σκοτάδι, τα κορίτσια μπήκαν γρήγορα μέσα για να γλυτώσουν το κρύο που είχε αρχίσει στο μεταξύ.
Το πάρκο προσφέρει ένα υπέροχο σκηνικό για τη μεγάλη συλλογή γλυπτών της Louisiana. Τα 60 γλυπτά του μουσείου βρίσκονται σε ένα σχολαστικά σχεδιασμένο πάρκο και καθένα από αυτά είναι προσεκτικά τοποθετημένο για να ενσωματώνεται απρόσκοπτα στο περιβάλλον.

Εξέχουσα θέση διατηρείται για το διάσημο γλυπτό “Two piece reclining figure No.5” του Henry Moore, δημιουργία του 1963. Τοποθετημένο στο γρασίδι πίσω από το μουσείο, ακριβώς στην άκρη της πλαγιάς με θέα τη θάλασσα, το γλυπτό έχει συνδεθεί τόσο στενά με την ταυτότητα του μουσείου με την πάροδο του χρόνου που έχει γίνει η εικόνα του ίδιου του μουσείου. Τη θέση του γλυπτού (η οποία είναι βέβαια και από τις πλέον αβανταδόρικες) την επέλεξε ο ίδιος ο Moore.

Ο κήπος αποτελείται από ένα μικρό οροπέδιο και μία πλαγιά με κλίση προς της θάλασσα του Øresund και κυριαρχείται από τεράστια δέντρα και θάμνους συνθέτοντας παράλληλα και έναν βοτανικό κήπο!

Τριγύρισα στο χώρο προσπαθώντας να μην αφήσω σπιθαμή ανεξερεύνητη...
Εδώ ένας Joan Miró ...



Το παράκανα όμως με την εξερεύνηση όταν ακολούθησα ένα μονοπάτι-γλυπτό, στο οποίο ίσα που χωρούσε το ένα μου πόδι, χώρια του ότι παραλίγο να χαθώ


Όταν έπεσε το σκοτάδι και το κρύο παραδυνάμωσε αποφάσισα να συνεχίσω με την εντός συλλογή.

Μπήκα μέσα στο μουσείο, στο οποίο είχε πολύ κόσμο. Για την ακρίβεια, εγώ τόσο πολύ κόσμο δεν έχω δει αλλού. Ίσως όμως να έχω δει στο μουσείο της Ακρόπολης τις ημέρες της δωρεάν εισόδου.


Το μουσείο περιλαμβάνει πολλές πτέρυγες, άλλες υπόγειες, άλλες υπέργειες, άλλες ανεξάρτητες, που συνδέονται μεταξύ τους είτε με γυάλινους διαδρόμους, που γίνονται ένα με τη φύση είτε με αυλές και αίθρια.
Προσπάθησα να δω ότι μπορούσα. Η αλήθεια είναι ότι χρειαζόμουν …gps. Δεν είχε μια ομαλή ροή η διαδρομή. Το μουσείο ήταν «λαβύρινθος», οπότε φυσικό και επόμενο ήταν να μη βρω τα κορίτσια. Το γεγονός ότι δεν υπάρχει σαφής κατεύθυνση για την επίσκεψη ήταν μέσα στα ...σχέδια των αρχιτεκτόνων! Ήθελαν η Louisiana να έχει μια ελευθερία κινήσεων και οι επισκέπτες να κατανέμονται καλύτερα στο χώρο. Το αποτέλεσμα για μας ήταν ότι το μουσείο το είδαμε χωριστά, η κάθε μία μόνη της, αφού συναντηθήκαμε πια στο τέλος της επίσκεψής μας.
Εκτός από έργα Δανών καλλιτεχνών με πτέρυγες που θυμίζουν κλασικές πινακοθήκες...

Ότι άλλο είδα ήταν .... όχι και τόσο κλασικό, με πρώτη απ’ όλες η πτέρυγα Giakometti ...
Τα έργα του Alberto Giacometti αποτελούν μεγάλο κομμάτι της Συλλογής της Λουιζιάνα.
Στο δρόμο προς τις αίθουσές του συναντούμε δύο σημαντικά έργα από τη σουρεαλιστική περίοδο του, Spoon Woman και το Walking Woman. Ξέρετε πόση ώρα περίμενα για έχω λήψη χωρίς κόσμο;


Στην κυρίως αίθουσα συναντήσαμε έναν πιο ώριμο Τζιακομέτι, που μας πηγαίνει πίσω στους Ετρούσκους ή έστω σε κάτι που μοιάζει με ανθρώπους σε μια μετα- πυρηνική εποχή.

Ο walking Man είναι το «μεγάλο» έργο του σε μια μεγαλειώδη αίθουσα-ένα με τη φύση, που δεν φαινόταν τώρα που νύχτωσε...

Μια μοναχική ανδρική φιγούρα φτιαγμένη από ένα ενιαίο κομμάτι μπρούτζου, του οποίου η τραχιά επιφάνεια προσδίδει μια σκελετική όψη στον άνδρα και στο περιπλανώμενο περπάτημά του. Αυτό το έργο είναι τόσο εμβληματικό που εμφανίζεται στο πίσω μέρος του χαρτονομίσματος των 100 φράγκων στην Ελβετία, τη χώρα γέννησης του καλλιτέχνη, και υπάρχει επίσης ένα αντίγραφο του αγάλματος στα κεντρικά γραφεία της UNESCO στο Παρίσι!
Πολύ «δυνατή» έκθεση του μουσείου είναι αυτή του σούπερ σταρ της σύγχρονης τέχνης Ισλανδού Ragnar Kjartansson.
Εκτίθεται μια σειρά από video art, πίνακες ζωγραφικής, γλυπτά και σχέδια, συμπεριλαμβανομένων πολλών από τα πιο αγαπημένα έργα του ίδιου του καλλιτέχνη. Ανάμεσά τους μια εγκατάσταση βίντεο εννέα καναλιών "The Visitors" (2012), με τον Kjartansson και μια ομάδα φίλων του να παίζουν μουσική, ο καθένας διαφορετικό όργανο και μέσα από διαφορετική οθόνη δημιουργώντας έτσι μια ορχήστρα με το θεατή να βρίσκεται στο κέντρο της ακούγοντας την ίδια μουσική από 9 διαφορετικές πηγές. Ήταν απλά θαυμάσιο, εντελώς συναρπαστικό και καθηλωτικό!

Υπήρχαν και πολλά ανθρωποκεντρικά έργα, που θα δυσκολευτώ να περιγράψω.
Το ανθρωποκεντρικό κομμάτι που αφορούσε τις Ρωσίδες επαναστάτριες, το οποίο ήταν ακατάλληλο για παιδιά (αλήθεια, αφού υπήρχε και ανάλογη σήμανση) σίγουρα δε μπορώ να το περιγράψω. Να πάτε να το δείτε.

Η φεμινιστική-ακτιβιστική ομάδα διαμαρτυρίας “Pussy Riot”, που ιδρύθηκε στη Μόσχα το 2011, είναι διάσημη για τις αυθόρμητες και θαρραλέες ενέργειές της που αμφισβητούν το ρωσικό καθεστώς. Στη “Louisiana”παρουσιάζεται η πρώτη μουσειακή έκθεση της Pussy Riot.
Τον άνθρωπο που σκέφτεται να κάνει το απονενοημένο … πάλι δυσκολεύομαι να περιγράψω. Έργο του Kjartansson και αυτό, ο “scared man” είναι ένας άνδρας με σμόκιν βρίσκεται σε ένα γείσο με την πλάτη στον τοίχο, που σκέφτεται να κάνει το απονενοημένο διάβημα.
Κυριολεκτικά, ερμηνευτική, παραστατική, αρκετά αληθοφανής και γενικά … απερίγραπτη … τέχνη!

Είδαμε και την Δομινικανοαμερικανή Firelei Báez με τα μνημειώδη χρωματιστά σχέδιά της πάνω σε αρχαίους αποικιακούς χάρτες ...

Είδαμε και τεράστιο υφαντό γλυπτό, που απεικονίζει μια αναπαράσταση του σπηλαίου Σιμόνι στην ανατολική Κένυα, στην έκθεση “Cave_bureau”.

και δεν περιγράφω άλλο ...

Κάποια στιγμή συνάντησα την Emily. Ανταλλάξαμε πληροφορίες για το μουσείο. Τι είδες εσύ; αυτό το είδες; αυτό δεν το είδες; Καθίσαμε με ησυχία για να τσεκάρουμε τι είχε δει η καθεμιά. Το μουσείο ήταν τόσο πολύπλοκο χωροταξικά, που φοβόμουν μην τυχόν μου είχε ξεφύγει κάτι πολύ σημαντικό που δεν είχα δει. Έψαξα τα highlights του διαφημιστικού prospect και τι να δω; Έχει κάποιο έργο της Kusama μέσα που ΔΕΝ ΤΟ ΕΙΔΑ!
«Που είναι και δεν το είδα;» «Πάω να ρωτήσω τη reception».
Και έτσι πήρα οδηγίες ...
«Θα κατεβείς τις σκάλες θα περάσεις όλα τα ανθρωπολογικά θα ανεβείς τις σκάλες θα βρεις μια ταμπέλα που λέει προς Kusama, θα κατέβεις 3 σκαλοπάτια και θα δεις δυο πόρτες. Την δεξιά θα ανοίξεις για να δεις την Kusama».
Μια πορτούλα ήταν που δεν σου γέμιζε το μάτι. Μα είναι δυνατόν μία τόσο πληθωρική γκαλερί να έχει την Kusama κρυμμένη εδώ μέσα; Τελικά υπήρχε λόγος. Το «έργο» το απαιτούσε!
Το «Gleaming Lights» της Yayoi Kusama ήταν σκέτη ... οφθαλμαπάτη.

...που αποτελείται από ... άπειρα πολύχρωμα φωτάκια μέσα στο σκοτάδι.
Το «Gleaming Lights» αποτελείται από έναν ενιαίο χώρο τέσσερα επί τέσσερα μέτρα, εκατό μινιατούρες λάμπες, τοίχους και οροφή με καθρέφτη και ένα πάτωμα, που είναι μια ... πισίνα με νερό, που ενισχύει τις αντανακλαστικές ψευδαισθήσεις. Οι μικροσκοπικές λάμπες έχουν συνεχείς χρωματικές εναλλαγές από κόκκινο σε πράσινο σε μπλε σε κίτρινο, αποκτώντας διαδοχικά τους χρωματισμούς ξανά και ξανά με μια απαλή, ρυθμική κανονικότητα.
Με το που μπαίνεις μέσα και κλείνεις την πόρτα πίσω σου στέκεσαι στη μέση του σκοτεινού δωματίου πάνω σε μια πλατφόρμα-πρόβολο πάνω από την πισίνα αλλά νιώθεις ότι αιωρείσαι σε ένα σκοτεινό περιβάλλον, περιτριγυρισμένη από … άπειρα πολύχρωμα φωτάκια που κινούνται!
Οι τοίχοι με καθρέφτη επεκτείνουν τα όρια αυτού που στην πραγματικότητα είναι ένα μικρό, κλειστό δωμάτιο, δημιουργώντας την ψευδαίσθηση του άπειρου χώρου και εσύ να νιώθεις τόσο ... μικρός!
Το βρήκα αριστουργηματικό!
Ήταν από τα πιο όμορφα δημιουργήματα που έχω δει από καλλιτέχνη σε γκαλερί μοντέρνας τέχνης. Και μου άρεσε που έκλεισε με αυτό η επίσκεψή μου σε αυτό το μουσείο. Και παραλίγο να μην το δω!
Η ώρα είχε πάει 8 και ... καιρός να φύγουμε.
Στη συνέχεια πήραμε το αυτοκίνητο φτάσαμε αισίως στην Κοπεγχάγη. Παρκάραμε το αυτοκίνητο σύμφωνα με τις οδηγίες που είχαμε έξω από τα γραφεία της Europecar και αφού πήραμε το κατιτίς μας για να φάμε στο δρόμο από τα γνωστά μας πια 7eleven (είναι πάντα ανοιχτά και έχουν snacks & είδη φούρνου) φτάσαμε στο hostel μας για τις καθιερωμένες πια μπίρες μας.
Τελευταίο μας βράδυ σήμερα. Είχαμε πολλά να οργανώσουμε και να σκεφτούμε για την αυριανή ημέρα. Θα φεύγαμε γύρω στις 10:00 από το ξενοδοχείο και από τη Δανία για να πάμε στο Malmö. Εγώ σκέφτηκα ότι είχα λίγο χρόνο για να πεταχτώ μέχρι το πάρκο που δεν πήγαμε σήμερα. Έψαξα στην αρχή τα λεωφορεία αλλά μια δυσκολία μου την έβγαζαν. Δεν δέχονται κάρτα τα λεωφορεία και μου φαινόταν «βουνό» το να πάω να κάνω μετρητά για δύο εισιτήρια τώρα που φεύγουμε από τη χώρα. Απογοητεύτηκα για λίγο μέχρι που η reception με βοήθησε να βρω τη λύση. Με λίγο περπάτημα παραπάνω θα πήγαινα ως τον κεντρικό σταθμό του τρένου θα έβγαζα εισιτήριο ale retour για το σταθμό Klampenborg και θα προσέγγιζα το πάρκο από την δυτική του είσοδο.
Ήθελα να παίξουμε και κάτι από τα πολλά παιχνίδια του hostel. Απ’ την πρώτη στιγμή μου είχε κεντρίσει το ενδιαφέρον ένα παιχνίδι, που μόλις σήμερα κάθισα για να το παρακολουθήσω και να μάθω πως παίζεται.
Table Shuffleboard λέγεται.
Το Table Shuffleboard είναι ένα παιχνίδι στο οποίο οι παίκτες σπρώχνουν βαράκια απευθείας με το χέρι πάνω σε ένα μακρύ ξύλινο τραπέζι με στόχο αυτά να φτάσουν στην αντίθετη πλευρά του τραπεζιού και να σταματήσουν σε μια περιοχή σκορ μαζεύοντας πόντους. Ένα υλικό (σαν ροκανίδι) βοηθάει τα βαράκια να γλιστρούν πάνω στο τραπέζι και το ταλέντο του παίκτη να σταματούν εκεί που πρέπει.
Κάτι μεταξύ μπιλιάρδου και curling δηλαδή
Δεν παίξαμε.
Και η κούραση αλλά και η μπίρα με κοίμισαν πολύ εύκολα.

Last edited: