Γκάμπια Μάλι Μαυριτανία Μπενίν Μπουρκίνα Φάσο Νίγηρας Σενεγάλη Τόγκο Δ.Αφρική: Togo, Benin, Niger, Burkina Faso, Mali, Senegal, Mauritania, Gambia

Yorgos

Member
Μηνύματα
9.658
Likes
50.466
Επόμενο Ταξίδι
Umhlanga
Ταξίδι-Όνειρο
Περού τότε, τώρα, πάντα


1.Γενικώς, πού πήγαμε, τι κάναμε:
Δημοκρατία του Νίγηρα, το πιο φτωχό κράτος του κόσμου, μεγαλοπαραγωγός ουρανίου και ένα από τα πιθανότερα σημεία να απαχθεί κανείς. Από την ώρα που άρχιζα να διαβάζω στα σοβαρά για τη χώρα αυτή, μου έκανε κλικ. Φανταστικά τοπία, ενδιαφέρουσες φυλές, εξωτικές αγορές και μηδέν τουρίστες λόγω των απαγωγών που έδιναν και έπαιρναν (και συνεχίζουν απ’ ό,τι φαίνεται, με αποτέλεσμα η ταξιδιωτική οδηγία να εξακολουθεί να υφίσταται:
French bridegroom and best man seized and killed in Niger | World news | The Guardian ). Είχαμε πει με τον Τζόρντι πως βρέξει-χιονίσει θα πάμε κι ακόμη κι αν δεν καταφέρναμε να βγούμε από την πρωτεύουσα (όπως μας προειδοποίησε η πρεσβεία του Νίγηρα στο Κοτονού), τουλάχιστον θα βλέπαμε όσο το δυνατόν περισσότερα. Τελικώς δεν βρέθηκε κανείς αρκετά τρελός που να θέλει να μας πάει στην έρημο Tenere ή στο Air, τα δυο πιο σημαντικά φυσικά αξιοθέατα, αλλά καταφέραμε με τα πολλά να δούμε πολλά πράγματα: την ανθρώπινη πρωτεύουσα Niamey, τις αγορές του βορά, το πέραν πάσης προσδοκίας Agadez, το εξωτικό Zinder, τη βόλτα ανάμεσα σε καμηλοπαρδάλεις σε απόσταση αναπνοής, τους ιπποπόταμους να ξεπετάγονται δίπλα στο κανό μας και τους ανθρώπους να είναι φτωχότατοι αλλά φιλικότατοι και αξιοπρεπέστατοι. Πριν το ταξίδι υπολόγιζα πως ο Νίγηρας θα ήταν η θετική έκπληξη και τελικώς ήταν κάτι παραπάνω, σε βαθμό που όταν αφήσαμε τη χώρα για να μπούμε στην (έτσι κι αλλιώς απογοητευτική) Μπουρκίνα Φάσο, με έπιασε και μια μίνι κατάθλιψη. Ο Νίγηρας ήταν η καλύτερη δυνατή εισαγωγή στο Sahel, που στο κάτω-κάτω ήταν και το κυρίως πιάτο του ταξιδιού.


  • Απρόοπτα:

Καταρχήν απρόοπτο ήταν που μας άφησαν να μπούμε χωρίς προβλήματα και που κανείς ποτέ δε ζήτησε λάδωμα, παρά το ότι είχαμε διαβάσει πως είναι η χειρότερη από τις χώρες του Sahel σε αυτόν τον τομέα. Εκπληκτικά αυθεντικός ο κόσμος στις αγορές της Filingue και Baleyara, όπου είδαμε και σκλάβους για πρώτη φορά (το φαινόμενο επαναλήφθηκε στο Μάλι και τη Μαυριτανία), γνωρίσαμε περήφανους οπαδούς του Bin Laden, παραβρεθήκαμε σε διαφωνία εν ώρα αγοραπωλησίας καμηλών και κάποιοι χριστιανοί (δηλαδή μουσουλμάνοι) φιλοτιμήθηκαν να μας πάρουν και με ωτοστόπ διότι ξεμείναμε και κινδυνέψαμε να περάσουμε τη νύχτα με τις καμήλες. Η Γαλλική τηλεόραση πήγε να καλύψει το θέμα των απαγωγών των Γάλλων εργαζομένων στα ορυχεία ουρανίου και οι δημοσιογράφοι της δεν πήραν άδεια να πάνε ούτε μέχρι το Agadez, σε αντίθεση με μας (!), οπότε μιας που βαριόντουσαν δεν είχαν τι να κάνουν και μας πήραν και συνέντευξη ως τους μόνους τουρίστες στη χώρα και γίναμε πρώτα νούμερα σε όλη τη Γαλλία (με είδαν και τα ανίψια μου στη Reims και μου έστειλαν e-mail!). Ο Άραβας ιδιοκτήτης της εταιρείας λεωφορείων που πήραμε για το Agadez μας παρακάλεσε να μην ξυριστούμε και να φοράμε τουρμπάνια για τις 14 ώρες του ταξιδιού, ώστε να μη φαίνεται από μακριά πως έχει ξένους το λεωφορείο και μας την πέσουν τίποτε απαγωγείς, παρότι συνοδευόμασταν από στρατιωτικό κονβόι. Το Agadez ήταν από μόνο του ένα απρόοπτο, με προσκλήσεις σε σπίτια ντόπιων, την πιο απίθανη αγορά που έχω δει ποτέ και μια πόλη που με μαγνήτισε όσο καμία σε όλα μου τα ταξίδια στην Αφρική, ένιωθα λες και βρισκόμασταν στο χωριό του Αλί Μπαμπά, ενώ οι ντόπιοι μας ευχαριστούσαν που φτάσαμε ως εκεί και μας ρωτούσαν «πότε θα έρθουν κι άλλοι τουρίστες» σε μια περιοχή που πριν λίγα χρόνια ανακαλύφθηκε από τον τουρισμό και μέσα σε τρία χρόνια βυθίστηκε στην απομόνωση λόγω των απαγωγών της Αλ Κάιντα. Δεχθήκαμε επίθεση από νυχτερίδες σε ένα αρχαίο τζαμί (οι μισές έπεσαν ξερές μετά τη σύγκρουση με τα κεφάλια μας), είδαμε ένα δάσκαλο να χτυπάει τα παιδιά με αυτοσχέδιο μαστίγιο σε ισλαμικό σχολείο, μπήκαμε σε κάτι απίθανα σπίτια από λάσπη με εκπληκτική αρχιτεκτονική, είδαμε νομάδες να κυκλοφορούν με τα σπαθιά και τα τόξα τους στις αγορές, γνωρίσαμε μια ξένη που μένει στο Agadez κι εξεπλάγη που είδε ξένους στην πόλη «μετά από τόσον καιρό», ήπιαμε τσάι σε ένα απίθανο μπουντρούμι με τον επικεφαλής του παζαριού που θέλησε να μας γνωρίσει, χαθήκαμε σε κάτι στενά στο Zinder και ήταν αδύνατον να ξεφύγουμε από τις αγκαλιές διακοσίων παιδιών που μας ακολουθούσαν εκστασιασμένα όπου πηγαίναμε τσιρίζοντας κι εν τέλει βρήκαμε κι ένα χεσμένο σώβρακο στη ντουλάπα ενός στοιχειωμένου ξενοδοχείου, προτού πάρουμε την επιστροφή για το Niamey, μακράν την πιο φιλική πρωτεύουσα που επισκεφθήκαμε σε όλο το ταξίδι.


  • Τι μας άρεσε:
Καταρχήν το Agadez, μιλάμε για πόλη που ακροβατεί ανάμεσα στο στοιχειωμένο και το μυθικό και μάλλον ήμασταν τυχεροί που καταφέραμε να το δούμε πριν ξαναρχίσουν τα γαλλικά τσάρτερ να φέρνουν τουρίστες σε εβδομαδιαία βάση. Ο κόσμος, που ήταν εκπληκτικός, όλοι ήθελαν να βγαίνουν φωτογραφίες, μας έσφιγγαν το χέρι άγνωστοι, μας έβαζαν στις αυλές τους, ενώ και οι αστυνομικοί και οι στρατιωτικοί ευγενέστατοι και πλακατζήδες. Επιτέλους είδαμε αρχιτεκτονική της προκοπής που κατά περιπτώσεις έκοβε και την ανάσα, το φαγητό για πρώτη φορά πέρασε τη βάση (αν και μετά από Τόγκο και Μπενίν τα στάνταρ μας είχαν πέσει πολύ), ο καιρός ήταν άψογος (γλιτώσαμε από τις καταρρακτώδεις βροχές των δύο προηγούμενων χωρών), οι βιβλικές εικόνες στα ατέλειωτα ταξίδια με το λεωφορείο ήταν ταξίδι στο χρόνο, η ασφάλεια που νιώσαμε σε όλα τα μέρη που επισκεφθήκαμε και η –επιτέλους- εξαιρετική ποιότητα των δρόμων που επιμελήθηκε η νέα χούντα της χώρας και το ότι ταξιδεύαμε σε έστω απερίγραπτα λεωφορεία κι όχι σα σαρδέλες έχοντας στα γόνατά μας τεράστιες γιαγιάδες, το ότι σχεδόν όλοι μιλούσαν Γαλλικά κι ότι για πρώτη φορά βρήκαμε και wi-fi (από εδώ κι έπειτα υπήρχε σε όλα τα αστικά κέντρα και σε κάποιες χώρες πιο τουριστικές όπως η Μπουρκίνα Φάσο, ακόμη και σε χωριά).


  • Τι δεν μας άρεσε:

Το ότι δεν μπορέσαμε να πάμε να δούμε τα κυριότερα φυσικά αξιοθέατα της χώρας, διότι βρίσκονται στην έρημο, περιοχή που ελέγχεται από την Αλ Κάιντα είναι το μεγάλο μείον, αλλά δε βρέθηκε κανείς που να δεχτεί να μας πάει μέχρι εκεί και είναι απολύτως κατανοητό. Η σκουπιδίλα που επικρατούσε σε όλες τις πόλεις και ειδικά σε Zinder και Agadez, όπου η δυσωδία ανά περιοχές ήταν αφόρητη. Οι τεράστιες αποστάσεις ανάμεσα σε πόλεις (δύο 14ωρα και δύο επτάωρα ταξίδια…) μας κούρασαν πολύ, το ότι δεν μπορέσαμε να πάμε στο Τσαντ, η ακραία φτώχεια σε κάποιες περιοχές, το πόσα τραβάει αυτή η χώρα από ανυδρίες, χούντες, τρομοκράτες, αποικιοκρατία και επιδημίες…







  • Βαθμολογία:

· Αρχαία 3
· Αρχιτεκτονική 5
· Φαγητό 6
· Φύση 7
· Άνθρωποι 8
· Κόστος 7
· Ποικιλία 4
· Αυθεντικότητα 12
· Μοναδικότητα 5
· Ασφάλεια 5


ΣΥΝΟΛΟΝ: Έλαβον 63, δηλαδή βρίσκεται την 26η θέση σε σύνολο 60 χωρών, αξιοπρεπέστατη επίδοση αν λάβει κανείς υπόψη πως το πλασάρισμα στην πρώτη εικοσάδα είναι εξαιρετικά δύσκολο και πως λόγω του θέματος της ασφάλειας δεν είχαμε πρόσβαση σε ορισμένα από τα κυριότερα αξιοθέατα της χώρας. Από την άλλη, αυτή η παντελής έλλειψη τουριστών μας προσέφερε απλόχερα μια χώρα στην πιο αγνή μορφή της… Ήταν η δεύτερη εντυπωσιακότερη χώρα στο ταξίδι και κάλυψε πλήρως τις προσδοκίες του να εξελιχθεί στην ευχάριστη έκπληξη της δυτικοαφρικανικής περιπλάνησης. Οπωσδήποτε θα επιστρέψω όταν το επιτρέψουν οι συνθήκες ώστε να δω τις προϊστορικές σπηλαιογραφίες, τα εντυπωσιακά βουνά και τους μυθικούς σχηματισμούς της ερήμου. Αλλά ακόμη κι έτσι, έφυγα «χορτάτος» από μια χώρα που ανέβασε κατά πολύ την ποιότητα του ταξιδιού.

Για τους υπομονετικούς αγνωστικιστές δεν έχουμε κάτι;


Στάση λεωφορείου, Νίγηρας.


Ψάχνοντας για ιπποπόταμους στον ποταμό Νίγηρα...


Να κι ο περί ου ο λόγος...


Φτωχοί άνθρωποι, πλούσια χαμόγελα...
:::

Παιδάκια προσπαθούν να κολυμπήσουν ως το κανό μας.


Εκεί που κάναμε ωτοστόπ, εμφανίζεται το εξής...όχημα. Ο Τζόρντι με κοιτάει και λέει "είσαι"; Ήμουν...


Το Agadez είναι μια πόλη όπου όλα σχεδόν τα κτίσματα είνια φτιαγμένα από τούβλα λάσπης. Ανοίγει μια πορτούλα και μέσα βλέπεις έναν άλλο τοίχο από λάσπη, που τον διαδέχεται άλλη πόρτα, όπου πολύ συχνά διακρίνεις το μυστηριώδες χαμόγελο κάποιου πολύχρωμου ντόπιου. Φοβερή πόλη, μπαίνει στο προσωπικό μου πάνθεον.


Εσωτερικό σπιτιού, Agadez.


Street scene, μπροστά από το ιστορικό τζαμί του Agadez.


Ανήλικος καμηλιέρης, Ζίντερ.


Τουαρέγκ και τζαμί.


Πιτσιρικαρία, Ζίντερ...

 
Last edited:

_antonis_

Member
Μηνύματα
3.357
Likes
1.237
Ελπίζω οι επόμενες περιλήψεις να είναι πιο ενδιαφέρουσες για σένα... Ευχαριστούμε για το πρώτο μέρος - οπότε να μην αγχωθούμε να πάμε και Τόγκο, εκτός αν ακούσουμε ότι βελτιώθηκαν όσα αναφέρεις...:xmas_smile:
 

varioAthens

Member
Μηνύματα
5.471
Likes
7.928
Καλά βρε Yorgo... δείπνο με τους Tamberma-μπυροκατάνυξη με το φύλαρχο, μούφα-ταξιτζήδες, φιλοξενία από καλόγριες, πεσιματική από γκόμενες και τα περνάς έτσι στο φτερό??? Θέλουμε λεπτομέρειες!!! :xmas_smile:
 

Sokratis

Member
Μηνύματα
1.414
Likes
1.056
Επόμενο Ταξίδι
Puerto Rafti
9 γυναίκες είχε ο φυλαρχος

Ας πηγαινε μαζι τους μια βολτα κατα via dei Condotti μερια να βλεπαμε με ποσες θα ειχε απομεινει...
Καταπληκτικη εισαγωγη, περιμενω εναγωνιως τη συνεχεια και αν ειναι δυνατο και φωτογραφιες.
 

Pandora

Member
Μηνύματα
2.803
Likes
961
Επόμενο Ταξίδι
θα δείξει...
Ταξίδι-Όνειρο
Ιαπωνία
"Ήρθε ο Μάγος με τα δώρα...":xmas_wink:
Καλώς το παληκάρι μας κι ως έτοιμοι από καιρό, στρωνόμαστε για υπέροχες αφρικανικές περιπέτειες...Μη μας λυπηθείς, πες τα όλα...:xmas_biggrin:

Ευχές πολλές για καλή χρονιά :xmas_biggrin:
 

hydronetta

Member
Μηνύματα
4.151
Likes
14.441
Επόμενο Ταξίδι
???
Ταξίδι-Όνειρο
όπου δεν έχω πάει
Περίληψη;;;;;;;;;;;;
Δεν είμαστε καλά!! Ανέμενα αναλυτικότερες αναφορές!
Πάντως χαίρομαι γιατί από το Togo μόνο τη περιοχή Tamberma είχα στο μάτι. Φωτό παρακαλώ για να δείξεις περί τινος πρόκειται!!
 

kalspiros

Member
Μηνύματα
2.554
Likes
3.986
Επόμενο Ταξίδι
remaining UK
Ταξίδι-Όνειρο
yeah, whatever...
.....άρε Γιώργο... πφφ... τι να πω? .... σε περίμενα πως και πως!

ΥΓ πολύ μου αρέσει η ιδέα σου με την βαθμολόγηση και κατάταξη των χωρών που επισκέφτηκες.. Πάω να φτιάξω κι εγώ το top-26 μου!!
 

fotast

Member
Μηνύματα
9.370
Likes
14.270
Πολύ ωραία αρχή για τοσα άγνωστα μέρη.Αν δεν βαριέσαι δίνε περισσότερες λεπτομέρεις καθώς περνάς ενδιαφέροντα θέματα "στα ψιλά".Ευχαριστούμε και καλή συνέχεια.

Καλή Χρονιά και Καλά Ταξίδια!
 

NTINA

Member
Μηνύματα
820
Likes
146
Επόμενο Ταξίδι
Άγραφα
Ταξίδι-Όνειρο
Γουατεμάλα
Τόση μα τόση αναμονή και πας να την βγάλεις με μια ξεπέτα?:xmas_sad:

Καλή Χρονιά Γιώργο:xmas_wink:
 

maltakias

Member
Μηνύματα
2.538
Likes
3.226
Επόμενο Ταξίδι
Όπου λάχει
Ταξίδι-Όνειρο
Περού
Με το μαλακό παιδιά,Cuba Si,Internet No λέει ο άνθρωπος.

Κι εσύ ρε κάθαρμα (Yorgos),γράψε δυό κουβέντες παραπάνω,κάντες ένα copy paste από word,δεν χρειάζεται να είσαι μέσα για να γράψεις.
 

LULLU

Member
Μηνύματα
3.506
Likes
7.699
Επόμενο Ταξίδι
το ψαχνω....
Ταξίδι-Όνειρο
Νιγηρας-Μαλι
....καλη η εισαγωγη..λεπτομερειες περιμενουμε!!:xmas_wink:
 

renata

Member
Μηνύματα
5.540
Likes
1.950
Επόμενο Ταξίδι
Νεπάλ
Γιωργο καλή χρονιά!!
βαλε σε παρακαλώ μια φωτο σου με την κορώνα απο χρυσάφι..
έτσι για να δώσουμε ένα τόνο πολυτελειας στην χώρα αυτή!!:xmas_mrgreen:
αν δεν έβγαλες εσύ που δύσκολο το βλέπω,βάλε οτι ναναι!!
 

Εκπομπές Travelstories

Τελευταίες δημοσιεύσεις

Booking.com

Ενεργά Μέλη

Στατιστικά φόρουμ

Θέματα
33.164
Μηνύματα
882.613
Μέλη
38.879
Νεότερο μέλος
Τonia

Κοινοποιήστε αυτή τη σελίδα

Top Bottom