psilos3
Member
- Μηνύματα
- 7.094
- Likes
- 56.042
- Επόμενο Ταξίδι
- ;
- Ταξίδι-Όνειρο
- Αναζητείται!
Περιεχόμενα
- Κεφάλαιο 1
- 2005 – Kέρκυρα
- 2006 – Σαντορίνη
- 2007 – Χανιά
- 2008 – Ναύπλιο
- 2009 – Σύρος
- 2010 – Ρόδος
- 2011 – Χίος
- 2012 – Σάμος
- 2013 – Καλαμάτα
- 2014 – Άνδρος
- 2015 – Ύδρα
- 2016 – Τήνος & Μύκονος
- 2017 – Λέσβος
- 2018 – Μονεμβασιά (& ολίγον από Ναύπλιο)
- 2019 – Ναύπακτος & Δελφοί
- Βαθμολόγηση
- Σβήσιμο – Αντί επιλόγου
- 2022 (ή 2020 vol.3) Λακωνική Μάνη & Καλαμάτα
- 2023 - Κεφαλονιά
- 2024 – Αίγινα & Πόρος
2017 – Λέσβος
Κάπως έτσι και με τις ευλογίες φυσικά της Aegean που συνδέει καθημερινά τη Θεσσαλονίκη και τη Λέσβο, η οποία λυπήθηκε τους ταξιδιώτες του Πάσχα και μας έκανε δώρο τα εισιτήρια στη τιμή των 60 περίπου ευρώ μετ’ επιστροφής, κλείδωσε πολύ νωρίς και το Πάσχα του 2017.
Το δωμάτιο και το αυτοκίνητο ήταν επίσης πολύ εύκολα να βρεθούν και πολύ οικονομικά μιας και υπήρχε τόσος χρόνος, αλλά και το νησί δε συγκαταλέγεται στα ακριβά.
Δε θα κρύψω ότι ένιωθα μεγάλη προσμονή και χαρά, καθώς θα βρισκόμουν στη πόλη της Μυτιλήνης ξανά μετά από 14 χρόνια. Μιας πόλης που είδα τελευταία φορά τον Απρίλη του 2003 παίρνοντας το απολυτήριο του πολεμικού ναυτικού, περνώντας εκεί ενάμισι χρόνο απ’ τη ζωή μου, κάτι που σημαίνει ότι την αγαπώ ιδιαίτερα!
Μεγάλη Παρασκευή
Για δεύτερη συνεχή χρονιά λόγω εργασιών φύγαμε χωριστά. Οι δύο με τη πρωινή πτήση που αναχωρούσε στις δέκα το πρωί από τη Θεσσαλονίκη, κάτι που μας έδωσε περισσότερο χρόνο διαθέσιμο.
Αφού παραλάβαμε το αυτοκίνητο, ξεμπερδέψαμε με τα διαδικαστικά στο δωμάτιο και ξεκινήσαμε τη βόλτα στον ηλιόλουστο καιρό, αρχικά στις όμορφες γειτονιές με τ’ αρχοντικά κοντά στο ξενοδοχείο:
Βλέποντας τη χαρακτηριστική παραλία της Μυτιλήνης:
Προχωρώντας στην Ερμού, το σημαντικότερο εμπορικό πεζόδρομο της πόλης:
Με τον καιρό να είναι θαυμάσιος:
Και το πολεμικό πλοίο που παραμένει στις επάλξεις να μου φέρνει αναμνήσεις:
Φυσικά δε μπορούσαμε να αντέξουμε και πολύ χωρίς να επισκεφτούμε ένα από τα πολλά μεζεδοπωλεία της πόλης, που με χαρά διαπίστωσα ότι πλήθυναν. Ένα ντόπιο ουζάκι, λαδοτύρι επίσης ντόπιο και διάφορα εκλεκτά μεζεδάκια γέμισαν το τραπέζι μας:
Δε βουλιάξαμε καθώς είχαμε πραγματάκια να κάνουμε. Ένα από αυτά ήταν να επισκεφτούμε το μοναστήρι του Αγίου Ραφαήλ, το οποίο ήταν σχετικά κοντά, 14 περίπου χιλιόμετρα απ’ τη πόλη:
Πολύ όμορφο και στολισμένο κατάλληλα για τη Μεγάλη Παρασκευή:
Με το φύλακα του να μας καλωσορίζει:
Γυρίσαμε να το δούμε, ήπιαμε και νεράκι από τη βρύση:
Θαυμάσαμε τα πολύ όμορφα λουλούδια:
Και συνεχίσαμε περνώντας απ’ τη πόλη προς το χωριό Βαρειά προκειμένου να επισκεφτούμε το ιδιωτικό μουσείο του πολύ σημαντικού ζωγράφου της ελληνικής λαϊκής παράδοσης και ιστορίας Θεόφιλου:
Φτάσαμε στον όμορφο χώρο:
Διαπιστώνοντας δυστυχώς για ακόμα μία φορά Πασχαλινές μέρες, ότι το μουσείο ήταν κλειστό!
Κατευθυνθήκαμε λοιπόν προς το αεροδρόμιο για να παραλάβουμε το τρίτο της παρέας που κατέφθανε με την απογευματινή πτήση από Θεσσαλονίκη. Χωρίς να πάμε στο ξενοδοχείο κατευθυνθήκαμε προς το χωριό Παναγιούδα, έξι χιλιόμετρα από τη πόλη της Μυτιλήνης για να πιούμε μια μπύρα καλωσορίσματος:
Όμορφη παραλία
με κάποιους θαρραλέους να έχουν ήδη ξεκινήσει τις βουτιές στη παγωμένη θάλασσα:
Γυρίσαμε προς το ξενοδοχείο για ν' αφήσουμε πράγματα:
Και θέλοντας να εκμεταλλευτούμε τη καλή μέρα που ακόμα κρατούσε, κατεβήκαμε προς το λιμάνι:
Κατευθυνόμενοι προς το άγαλμα της ελευθερίας προκειμένου να καθίσουμε για μια μπύρα:
Προσωπικά συγκινήθηκα πολύ και γύρισα πίσω στο χρόνο, όταν ήμουν 20 χρόνων, στις ημέρες που περνούσα ζόρικα με τη θητεία (που τώρα γελάω μόλις είδα τα πραγματικά ζόρια της ζωής) και πήγαινα στο σημείο αυτό με 2-3 μπύρες και ένα πακέτο Lucky Strike μαλακό για να ξεχαστώ και να τα βρω με τον εαυτό μου…
Το ίδιο έγινε κι εκείνη τη μέρα (χωρίς το πακέτο με τα ''τυχερά'' βέβαια):
Έχοντας πολύ όμορφη θέα προς το κάστρο:
Αλλά και προς το θαλάσσιο στενό και το κόλπο του Τσάνταρλι:
Μέχρι που έπεσε το σκοτάδι και κινηθήκαμε παραλιακά, σε μια μαγική εικόνα:
Ακολουθώντας μέρος του επιταφίου και βλέποντας το πολύ όμορφο έθιμο με τα φαναράκια που απελευθερώνονται στον αέρα:
Αν και ενάμισι χρόνο εκεί, δεν έτυχε να περάσω Πάσχα στη Μυτιλήνη:
Η πρώτη νύχτα αφορούσε εξερεύνηση των μπαρ, βρίσκοντας τα παλιά στέκια ακέραια στη θέση τους και το γνώριμο ξημέρωμα να έρχεται. Το ξημέρωμα γιορτάζοντας τη δέκατη Τρίτη εκδρομή:
Μεγάλο Σάββατο
Παραδοσιακά ημέρα των εξορμήσεων, που μας βρήκε να κατευθυνόμαστε βορειοδυτικά, περνώντας από τους δύο κόλπους του νησιού, της Γέρας και της Καλλονής, καταλήγοντας στη παραλία του χωριού Πέτρα που ήταν η πρώτη στάση μας:
Μια παραλία που υπολειτουργούσε καθώς είχε καθαρά καλοκαιρινό προσανατολισμό. Το ίδιο συνέβαινε και στα πολύ όμορφα σοκάκια όπισθεν της παραλιακής:
Προχωρήσαμε το πέτρινο δρόμο θαυμάζοντας κάποια παραδοσιακά σπίτια:
Έχοντας πάνω από το κεφάλι μας τη ξακουστή «Παναγιά της Πέτρας» την οποία και θέλαμε να επισκεφτούμε:
Κάναμε το γύρο του βράχου ανάμεσα από όμορφα σπίτια και καλντερίμια:
Φτάνοντας στη σκάλα της εκκλησίας:
Με το χωριό να φαίνεται ήδη από κάτω μας:
Και το φύλακα να μας υποδέχεται:
Ανεβήκαμε έως το ψηλότερο σημείο:
Βρίσκοντας την ευκαιρία για μερικές ωραίες λήψεις με θέα:
Κατεβήκαμε για να πιούμε μια μπύρα στον οικισμό και τη προκυμαία του:
Γιατί έπρεπε να συνεχίσουμε, κοντά, μόλις 6,5 χιλιόμετρα προς την εκπληκτική περιοχή που λέγεται Μόλυβος ή Μύθημνα. Κάναμε στάση πριν φτάσουμε για τη φωτογραφία:
Ξεκινήσαμε από το κάστρο του:
Βλέποντας πολύ ωραίες εικόνες:
Κάνοντας το γύρο του και φωτογραφίζοντας:
Κατεβαίνοντας στη συνέχεια στο χωριό:
Ακόμα ένα πολύ όμορφο χωριό που αποτελεί τουριστικό κέντρο το καλοκαίρι βέβαια. Περπατήσαμε με τα πόδια:
Φτάνοντας ως τη προκυμαία:
Με τα μαγαζιά να είναι γεμάτα εκείνη την ώρα:
Εμείς όμως δε μπήκαμε στο πειρασμό, γιατί είχα τη γνώση ότι τα καλύτερα είναι στη συνέχεια.
Ακολουθήσαμε τον επαρχιακό δρόμο για 15 περίπου χιλιόμετρα, φτάνοντας στη Σκάλα Συκαμνιάς, ένα μέρος που είχε χαραχτεί στη μνήμη μου για την ομορφιά του. Παρκάραμε καθώς δε μπαίνει αμάξι στο λιμανάκι και προχωρήσαμε:
Η εκκλησία της Παναγιάς Γοργόνας πάνω στο βράχο αποτελεί σήμα κατατεθέν του χωριού:
Στο σημείο υπάρχουν δύο πολύ φιλόξενα τσιπουράδικα:
Αφού κάναμε τη μικρή βόλτα για τις απαραίτητες φωτογραφίες:
Στρωθήκαμε για το κλασσικό τραπέζι του Μεγάλου Σαββάτου, με θαλασσινά κυρίως πιάτα και ντόπιο ούζο:
Βλέποντας τον ήλιο να πέφτει μετά από ώρα στο ειδυλλιακό τοπίο:
Είχαμε όμως χρόνο και δρόμο μπροστά μας. Δρόμο 13 χιλιομέτρων μέχρι το Μανταμάδο και το πολύ γνωστό μοναστήρι του Αρχαγγέλου Ταξιάρχη που βρίσκεται στη περιοχή:
(Φωτογραφίες εντός δεν επιτρεπόντουσαν δυστυχώς)
Κάναμε μια βόλτα και μια στάση για καφέ στο Μανταμάδο. Πολύ όμορφο χωριό και αυτό:
Κοντά στις δέκα επιστρέψαμε στη πόλη της Μυτιλήνης καθώς η ώρα για την ανάσταση πλησίαζε, ολοκληρώνοντας έτσι μια ημέρα γεμάτη εικόνες στη περιήγηση σχεδόν του μισού νησιού:
Ετοιμαστήκαμε και προχωρήσαμε παραλιακά κάνοντας ανάσταση μαζί με όλα τα αγήματα στο Μητροπολιτικό ναό Αγ. Αθανασίου, του οποίο το καμπαναριό είναι ορατό σχεδόν από παντού:
Το βράδυ ξεκίνησε χωρίς την ένταση που έχουμε συνηθίσει, κανείς όμως δε κατάλαβε πως και πάλι μας βρήκε το ξημέρωμα στην όμορφη παραλιακή, έχοντας γυρίσει ότι νυχτερινό μαγαζί υπήρχε:
Κυριακή του Πάσχα
Ακόμα μια φορά είμαστε στο δρόμο καθώς το νησί ενδείκνυται για κάτι τέτοιο. Δεν υπάρχει λόγος να μη κινείσαι έχοντας τόσα αξιοθέατα άλλωστε δίπλα σου. 25 χιλιόμετρα μετά παρκάρουμε έξω από το παραδοσιακό χωρίο Αγιάσος, φημισμένο για τη τοπική του διάλεκτο. Θυμάμαι φίλο Αγιασώτη που όταν μιλούσε με κάποιο δικό του στο τηλέφωνο έπιανα αποσπασματικά κάποιες λέξεις, λες κι ακούω ξένη γλώσσα… Παρκάραμε και ξεκινήσαμε να ανηφορίζουμε:
Το χωριό το έβλεπα πρώτη φορά και μου έκανε εντύπωση η ιδιαίτερη αρχιτεκτονική του:
το χρώμα του:
Καθώς και η όλη ομορφιά που απέπνεε:
Καλοβαλμένα όμορφα μαγαζάκια για καφέ, γλυκό και ούζο σε προσκαλούσαν:
Συνεχίσαμε τις βόλτες και τις φωτογραφίες:
Ανηφορίζοντας παράλληλα:
Συναντώντας πολύ ωραίες εικόνες άλλης εποχής:
Βλέποντας παράλληλα την όμορφη πέτρινη εκκλησία:
Καταλήγοντας σε ένα από τα καφέ για να πιούμε έναν Ελληνικό:
Δε βρήκαμε ταβέρνα στο δρόμο μας, δεν είχαμε και κάποια πρόταση άλλωστε, έτσι καταλήξαμε ξανά στη Πόλη αφήνοντας το αμάξι:
Πηγαίνοντας βόλτα από την άλλη πλευρά της παραλίας:
Τρώγοντας κάτι πρόχειρο και φτάνοντας ως το Βυζαντινό μουσείο:
Το βράδυ μου άρεσε πολύ, καθώς βγήκαμε σε ακόμα ένα πέτρινο πανέμορφο μπαρ που είχα περάσει ωραίες νύχτες από το 2001 που πρωτοπήγα εκεί, διαπιστώνοντας με χαρά ότι όχι μόνο δεν έχει κλείσει αλλά έχει εξελιχθεί
και ακόμα μεγαλύτερη χαρά ότι είχε ρεμπέτικο αφιέρωμα. Ωραία βραδιά!
Δευτέρα του Πάσχα
Τελευταία μέρα στο νησί και μιας και η πτήση μας ήταν βραδινή, αλλά είχαμε και το αυτοκίνητο διαθέσιμο ήταν κρίμα να μείνει αναξιοποίητη. Μαζέψαμε τα πράγματα μας, τα φορτώσαμε, χαιρετήσαμε τους ευγενικούς ιδιοκτήτες και ξεκινήσαμε για Πλωμάρι. Ακόμα ένα χωριό που είχα δει πρώτη φορά το 2001 στη διαδικασία αγήματος του Αγ. Νικολάου…
Την απόσταση βέβαια των 40 χιλιομέτρων σε κακό δρόμο μόνο μικρή δε τη λες. Έτσι μια ώρα μετά παρκάραμε στο παραλιακό πάρκινγκ:
Με τον καιρό βαρύ και συννεφιασμένο:
Προχωρήσαμε προκειμένου να δούμε λίγο το χωριό:
Το οποίο δυστυχώς έβγαζε εικόνα εγκατάλειψης:
Ωστόσο είχε κάποιες πολύ όμορφες πολύχρωμες γειτονιές:
Κάναμε στάση για καφέ στο υπέροχο καφενείο του:
Συνεχίζοντας για λίγο ακόμη:
Όπως καταλαβαίνετε όμως και καθώς το μεσημέρι πλησίαζε, Πλωμάρι δίχως ούζο και φαγητό δε γίνεται, έτσι με συνοπτικές διαδικασίες στήσαμε ένα ωραίο τραπέζι σε ουζερί πάνω στη Θάλασσα:
Δοκιμάζοντας ένα από τα καλύτερα κατά πολλούς ούζα, το μαύρο Αφροδίτη Βαρβαγιάννη. Δεν είμαι τόσο του ούζου γιατί μου φαίνεται γλυκό, προτιμώντας σα Μακεδόνας και εκκολαπτόμενος νησιώτης τα τσίπουρα, αντιπαθώντας ιδιαίτερα το γλυκάνισο. Σε κάθε τόπο που πηγαίνω όμως θέλω να δοκιμάζω τα παραδοσιακά του αποστάγματα, κάτι που έγινε φυσικά και στη Λέσβο:
Με τη δυνατή βροχή να έχει ξεκινήσει, παίρνοντας ένα καφέ στο χέρι προετοιμαστήκαμε για το τελευταίο δρομολόγιο εντός νησιού:
Το δρομολόγιο μέχρι το αεροδρόμιο, όπου θα έπεφτε ο επίλογος της εκδρομής του ’17.
Βαθμολογία εκδρομής
Έθιμα: 6 (Απλά όμορφα πράγματα, ωραίος επιτάφιος στη πόλη)
Τιμή/παροχές: 9 (Πολύ καλές οι τιμές γενικά στο νησί)
Γαστρονομία: 8 (Πολύ ωραία πιάτα συν ένα βαθμό για τα τοπικά προϊόντα)
Φιλοξενία-Συμπεριφορά: 6 (Καλοί αλλά και ιδιαίτεροι οι Μυτιληνιοί)
Αυθεντικότητα/Ομορφιά: 7 (Με τα highlights να είναι εκτός πόλης)
Νυχτερινή ζωή: 7 (Σαν μεγάλο νησί & πόλη που είναι έχει επιλογές)
Αξιοθέατα - κοντινά σημεία ενδιαφέροντος: 10 (Φύση, τοπία, μοναστήρια, χωριά, κάστρα, απολιθωμένο δάσος, εκκλησάκια. Τι να πρωτοπεί κανείς)
Μέσος όρος: 7,6 Με τη Λέσβο να αποτελεί αρκετά δυνατό προορισμό γενικότερα.
- Το ξέρω ότι είναι ακόμα Δεκέμβριος, αλλά θα πάμε που θα πάμε, να μη το κλείσουμε; Ευκαιρία είναι.
- Και δε το κλείνουμε; Κλείσε τρία και τα βρίσκουμε!
Κάπως έτσι και με τις ευλογίες φυσικά της Aegean που συνδέει καθημερινά τη Θεσσαλονίκη και τη Λέσβο, η οποία λυπήθηκε τους ταξιδιώτες του Πάσχα και μας έκανε δώρο τα εισιτήρια στη τιμή των 60 περίπου ευρώ μετ’ επιστροφής, κλείδωσε πολύ νωρίς και το Πάσχα του 2017.
Το δωμάτιο και το αυτοκίνητο ήταν επίσης πολύ εύκολα να βρεθούν και πολύ οικονομικά μιας και υπήρχε τόσος χρόνος, αλλά και το νησί δε συγκαταλέγεται στα ακριβά.
Δε θα κρύψω ότι ένιωθα μεγάλη προσμονή και χαρά, καθώς θα βρισκόμουν στη πόλη της Μυτιλήνης ξανά μετά από 14 χρόνια. Μιας πόλης που είδα τελευταία φορά τον Απρίλη του 2003 παίρνοντας το απολυτήριο του πολεμικού ναυτικού, περνώντας εκεί ενάμισι χρόνο απ’ τη ζωή μου, κάτι που σημαίνει ότι την αγαπώ ιδιαίτερα!
Μεγάλη Παρασκευή
Για δεύτερη συνεχή χρονιά λόγω εργασιών φύγαμε χωριστά. Οι δύο με τη πρωινή πτήση που αναχωρούσε στις δέκα το πρωί από τη Θεσσαλονίκη, κάτι που μας έδωσε περισσότερο χρόνο διαθέσιμο.
Αφού παραλάβαμε το αυτοκίνητο, ξεμπερδέψαμε με τα διαδικαστικά στο δωμάτιο και ξεκινήσαμε τη βόλτα στον ηλιόλουστο καιρό, αρχικά στις όμορφες γειτονιές με τ’ αρχοντικά κοντά στο ξενοδοχείο:


Βλέποντας τη χαρακτηριστική παραλία της Μυτιλήνης:

Προχωρώντας στην Ερμού, το σημαντικότερο εμπορικό πεζόδρομο της πόλης:



Με τον καιρό να είναι θαυμάσιος:

Και το πολεμικό πλοίο που παραμένει στις επάλξεις να μου φέρνει αναμνήσεις:

Φυσικά δε μπορούσαμε να αντέξουμε και πολύ χωρίς να επισκεφτούμε ένα από τα πολλά μεζεδοπωλεία της πόλης, που με χαρά διαπίστωσα ότι πλήθυναν. Ένα ντόπιο ουζάκι, λαδοτύρι επίσης ντόπιο και διάφορα εκλεκτά μεζεδάκια γέμισαν το τραπέζι μας:

Δε βουλιάξαμε καθώς είχαμε πραγματάκια να κάνουμε. Ένα από αυτά ήταν να επισκεφτούμε το μοναστήρι του Αγίου Ραφαήλ, το οποίο ήταν σχετικά κοντά, 14 περίπου χιλιόμετρα απ’ τη πόλη:

Πολύ όμορφο και στολισμένο κατάλληλα για τη Μεγάλη Παρασκευή:

Με το φύλακα του να μας καλωσορίζει:

Γυρίσαμε να το δούμε, ήπιαμε και νεράκι από τη βρύση:

Θαυμάσαμε τα πολύ όμορφα λουλούδια:

Και συνεχίσαμε περνώντας απ’ τη πόλη προς το χωριό Βαρειά προκειμένου να επισκεφτούμε το ιδιωτικό μουσείο του πολύ σημαντικού ζωγράφου της ελληνικής λαϊκής παράδοσης και ιστορίας Θεόφιλου:

Φτάσαμε στον όμορφο χώρο:


Διαπιστώνοντας δυστυχώς για ακόμα μία φορά Πασχαλινές μέρες, ότι το μουσείο ήταν κλειστό!
Κατευθυνθήκαμε λοιπόν προς το αεροδρόμιο για να παραλάβουμε το τρίτο της παρέας που κατέφθανε με την απογευματινή πτήση από Θεσσαλονίκη. Χωρίς να πάμε στο ξενοδοχείο κατευθυνθήκαμε προς το χωριό Παναγιούδα, έξι χιλιόμετρα από τη πόλη της Μυτιλήνης για να πιούμε μια μπύρα καλωσορίσματος:

Όμορφη παραλία

με κάποιους θαρραλέους να έχουν ήδη ξεκινήσει τις βουτιές στη παγωμένη θάλασσα:

Γυρίσαμε προς το ξενοδοχείο για ν' αφήσουμε πράγματα:

Και θέλοντας να εκμεταλλευτούμε τη καλή μέρα που ακόμα κρατούσε, κατεβήκαμε προς το λιμάνι:

Κατευθυνόμενοι προς το άγαλμα της ελευθερίας προκειμένου να καθίσουμε για μια μπύρα:

Προσωπικά συγκινήθηκα πολύ και γύρισα πίσω στο χρόνο, όταν ήμουν 20 χρόνων, στις ημέρες που περνούσα ζόρικα με τη θητεία (που τώρα γελάω μόλις είδα τα πραγματικά ζόρια της ζωής) και πήγαινα στο σημείο αυτό με 2-3 μπύρες και ένα πακέτο Lucky Strike μαλακό για να ξεχαστώ και να τα βρω με τον εαυτό μου…
Το ίδιο έγινε κι εκείνη τη μέρα (χωρίς το πακέτο με τα ''τυχερά'' βέβαια):

Έχοντας πολύ όμορφη θέα προς το κάστρο:

Αλλά και προς το θαλάσσιο στενό και το κόλπο του Τσάνταρλι:

Μέχρι που έπεσε το σκοτάδι και κινηθήκαμε παραλιακά, σε μια μαγική εικόνα:

Ακολουθώντας μέρος του επιταφίου και βλέποντας το πολύ όμορφο έθιμο με τα φαναράκια που απελευθερώνονται στον αέρα:

Αν και ενάμισι χρόνο εκεί, δεν έτυχε να περάσω Πάσχα στη Μυτιλήνη:

Η πρώτη νύχτα αφορούσε εξερεύνηση των μπαρ, βρίσκοντας τα παλιά στέκια ακέραια στη θέση τους και το γνώριμο ξημέρωμα να έρχεται. Το ξημέρωμα γιορτάζοντας τη δέκατη Τρίτη εκδρομή:

Μεγάλο Σάββατο
Παραδοσιακά ημέρα των εξορμήσεων, που μας βρήκε να κατευθυνόμαστε βορειοδυτικά, περνώντας από τους δύο κόλπους του νησιού, της Γέρας και της Καλλονής, καταλήγοντας στη παραλία του χωριού Πέτρα που ήταν η πρώτη στάση μας:


Μια παραλία που υπολειτουργούσε καθώς είχε καθαρά καλοκαιρινό προσανατολισμό. Το ίδιο συνέβαινε και στα πολύ όμορφα σοκάκια όπισθεν της παραλιακής:


Προχωρήσαμε το πέτρινο δρόμο θαυμάζοντας κάποια παραδοσιακά σπίτια:


Έχοντας πάνω από το κεφάλι μας τη ξακουστή «Παναγιά της Πέτρας» την οποία και θέλαμε να επισκεφτούμε:

Κάναμε το γύρο του βράχου ανάμεσα από όμορφα σπίτια και καλντερίμια:


Φτάνοντας στη σκάλα της εκκλησίας:

Με το χωριό να φαίνεται ήδη από κάτω μας:

Και το φύλακα να μας υποδέχεται:

Ανεβήκαμε έως το ψηλότερο σημείο:

Βρίσκοντας την ευκαιρία για μερικές ωραίες λήψεις με θέα:


Κατεβήκαμε για να πιούμε μια μπύρα στον οικισμό και τη προκυμαία του:


Γιατί έπρεπε να συνεχίσουμε, κοντά, μόλις 6,5 χιλιόμετρα προς την εκπληκτική περιοχή που λέγεται Μόλυβος ή Μύθημνα. Κάναμε στάση πριν φτάσουμε για τη φωτογραφία:

Ξεκινήσαμε από το κάστρο του:

Βλέποντας πολύ ωραίες εικόνες:


Κάνοντας το γύρο του και φωτογραφίζοντας:


Κατεβαίνοντας στη συνέχεια στο χωριό:

Ακόμα ένα πολύ όμορφο χωριό που αποτελεί τουριστικό κέντρο το καλοκαίρι βέβαια. Περπατήσαμε με τα πόδια:


Φτάνοντας ως τη προκυμαία:

Με τα μαγαζιά να είναι γεμάτα εκείνη την ώρα:


Εμείς όμως δε μπήκαμε στο πειρασμό, γιατί είχα τη γνώση ότι τα καλύτερα είναι στη συνέχεια.
Ακολουθήσαμε τον επαρχιακό δρόμο για 15 περίπου χιλιόμετρα, φτάνοντας στη Σκάλα Συκαμνιάς, ένα μέρος που είχε χαραχτεί στη μνήμη μου για την ομορφιά του. Παρκάραμε καθώς δε μπαίνει αμάξι στο λιμανάκι και προχωρήσαμε:

Η εκκλησία της Παναγιάς Γοργόνας πάνω στο βράχο αποτελεί σήμα κατατεθέν του χωριού:

Στο σημείο υπάρχουν δύο πολύ φιλόξενα τσιπουράδικα:

Αφού κάναμε τη μικρή βόλτα για τις απαραίτητες φωτογραφίες:


Στρωθήκαμε για το κλασσικό τραπέζι του Μεγάλου Σαββάτου, με θαλασσινά κυρίως πιάτα και ντόπιο ούζο:

Βλέποντας τον ήλιο να πέφτει μετά από ώρα στο ειδυλλιακό τοπίο:

Είχαμε όμως χρόνο και δρόμο μπροστά μας. Δρόμο 13 χιλιομέτρων μέχρι το Μανταμάδο και το πολύ γνωστό μοναστήρι του Αρχαγγέλου Ταξιάρχη που βρίσκεται στη περιοχή:

(Φωτογραφίες εντός δεν επιτρεπόντουσαν δυστυχώς)

Κάναμε μια βόλτα και μια στάση για καφέ στο Μανταμάδο. Πολύ όμορφο χωριό και αυτό:

Κοντά στις δέκα επιστρέψαμε στη πόλη της Μυτιλήνης καθώς η ώρα για την ανάσταση πλησίαζε, ολοκληρώνοντας έτσι μια ημέρα γεμάτη εικόνες στη περιήγηση σχεδόν του μισού νησιού:

Ετοιμαστήκαμε και προχωρήσαμε παραλιακά κάνοντας ανάσταση μαζί με όλα τα αγήματα στο Μητροπολιτικό ναό Αγ. Αθανασίου, του οποίο το καμπαναριό είναι ορατό σχεδόν από παντού:

Το βράδυ ξεκίνησε χωρίς την ένταση που έχουμε συνηθίσει, κανείς όμως δε κατάλαβε πως και πάλι μας βρήκε το ξημέρωμα στην όμορφη παραλιακή, έχοντας γυρίσει ότι νυχτερινό μαγαζί υπήρχε:

Κυριακή του Πάσχα
Ακόμα μια φορά είμαστε στο δρόμο καθώς το νησί ενδείκνυται για κάτι τέτοιο. Δεν υπάρχει λόγος να μη κινείσαι έχοντας τόσα αξιοθέατα άλλωστε δίπλα σου. 25 χιλιόμετρα μετά παρκάρουμε έξω από το παραδοσιακό χωρίο Αγιάσος, φημισμένο για τη τοπική του διάλεκτο. Θυμάμαι φίλο Αγιασώτη που όταν μιλούσε με κάποιο δικό του στο τηλέφωνο έπιανα αποσπασματικά κάποιες λέξεις, λες κι ακούω ξένη γλώσσα… Παρκάραμε και ξεκινήσαμε να ανηφορίζουμε:

Το χωριό το έβλεπα πρώτη φορά και μου έκανε εντύπωση η ιδιαίτερη αρχιτεκτονική του:


το χρώμα του:


Καθώς και η όλη ομορφιά που απέπνεε:

Καλοβαλμένα όμορφα μαγαζάκια για καφέ, γλυκό και ούζο σε προσκαλούσαν:

Συνεχίσαμε τις βόλτες και τις φωτογραφίες:



Ανηφορίζοντας παράλληλα:


Συναντώντας πολύ ωραίες εικόνες άλλης εποχής:

Βλέποντας παράλληλα την όμορφη πέτρινη εκκλησία:

Καταλήγοντας σε ένα από τα καφέ για να πιούμε έναν Ελληνικό:


Δε βρήκαμε ταβέρνα στο δρόμο μας, δεν είχαμε και κάποια πρόταση άλλωστε, έτσι καταλήξαμε ξανά στη Πόλη αφήνοντας το αμάξι:

Πηγαίνοντας βόλτα από την άλλη πλευρά της παραλίας:


Τρώγοντας κάτι πρόχειρο και φτάνοντας ως το Βυζαντινό μουσείο:

Το βράδυ μου άρεσε πολύ, καθώς βγήκαμε σε ακόμα ένα πέτρινο πανέμορφο μπαρ που είχα περάσει ωραίες νύχτες από το 2001 που πρωτοπήγα εκεί, διαπιστώνοντας με χαρά ότι όχι μόνο δεν έχει κλείσει αλλά έχει εξελιχθεί

και ακόμα μεγαλύτερη χαρά ότι είχε ρεμπέτικο αφιέρωμα. Ωραία βραδιά!
Δευτέρα του Πάσχα
Τελευταία μέρα στο νησί και μιας και η πτήση μας ήταν βραδινή, αλλά είχαμε και το αυτοκίνητο διαθέσιμο ήταν κρίμα να μείνει αναξιοποίητη. Μαζέψαμε τα πράγματα μας, τα φορτώσαμε, χαιρετήσαμε τους ευγενικούς ιδιοκτήτες και ξεκινήσαμε για Πλωμάρι. Ακόμα ένα χωριό που είχα δει πρώτη φορά το 2001 στη διαδικασία αγήματος του Αγ. Νικολάου…
Την απόσταση βέβαια των 40 χιλιομέτρων σε κακό δρόμο μόνο μικρή δε τη λες. Έτσι μια ώρα μετά παρκάραμε στο παραλιακό πάρκινγκ:

Με τον καιρό βαρύ και συννεφιασμένο:

Προχωρήσαμε προκειμένου να δούμε λίγο το χωριό:

Το οποίο δυστυχώς έβγαζε εικόνα εγκατάλειψης:

Ωστόσο είχε κάποιες πολύ όμορφες πολύχρωμες γειτονιές:


Κάναμε στάση για καφέ στο υπέροχο καφενείο του:

Συνεχίζοντας για λίγο ακόμη:

Όπως καταλαβαίνετε όμως και καθώς το μεσημέρι πλησίαζε, Πλωμάρι δίχως ούζο και φαγητό δε γίνεται, έτσι με συνοπτικές διαδικασίες στήσαμε ένα ωραίο τραπέζι σε ουζερί πάνω στη Θάλασσα:


Δοκιμάζοντας ένα από τα καλύτερα κατά πολλούς ούζα, το μαύρο Αφροδίτη Βαρβαγιάννη. Δεν είμαι τόσο του ούζου γιατί μου φαίνεται γλυκό, προτιμώντας σα Μακεδόνας και εκκολαπτόμενος νησιώτης τα τσίπουρα, αντιπαθώντας ιδιαίτερα το γλυκάνισο. Σε κάθε τόπο που πηγαίνω όμως θέλω να δοκιμάζω τα παραδοσιακά του αποστάγματα, κάτι που έγινε φυσικά και στη Λέσβο:

Με τη δυνατή βροχή να έχει ξεκινήσει, παίρνοντας ένα καφέ στο χέρι προετοιμαστήκαμε για το τελευταίο δρομολόγιο εντός νησιού:

Το δρομολόγιο μέχρι το αεροδρόμιο, όπου θα έπεφτε ο επίλογος της εκδρομής του ’17.
Βαθμολογία εκδρομής
Έθιμα: 6 (Απλά όμορφα πράγματα, ωραίος επιτάφιος στη πόλη)
Τιμή/παροχές: 9 (Πολύ καλές οι τιμές γενικά στο νησί)
Γαστρονομία: 8 (Πολύ ωραία πιάτα συν ένα βαθμό για τα τοπικά προϊόντα)
Φιλοξενία-Συμπεριφορά: 6 (Καλοί αλλά και ιδιαίτεροι οι Μυτιληνιοί)
Αυθεντικότητα/Ομορφιά: 7 (Με τα highlights να είναι εκτός πόλης)
Νυχτερινή ζωή: 7 (Σαν μεγάλο νησί & πόλη που είναι έχει επιλογές)
Αξιοθέατα - κοντινά σημεία ενδιαφέροντος: 10 (Φύση, τοπία, μοναστήρια, χωριά, κάστρα, απολιθωμένο δάσος, εκκλησάκια. Τι να πρωτοπεί κανείς)
Μέσος όρος: 7,6 Με τη Λέσβο να αποτελεί αρκετά δυνατό προορισμό γενικότερα.
Last edited: