psilos3
Member
- Μηνύματα
- 7.094
- Likes
- 56.042
- Επόμενο Ταξίδι
- ;
- Ταξίδι-Όνειρο
- Αναζητείται!
Περιεχόμενα
- Κεφάλαιο 1
- 2005 – Kέρκυρα
- 2006 – Σαντορίνη
- 2007 – Χανιά
- 2008 – Ναύπλιο
- 2009 – Σύρος
- 2010 – Ρόδος
- 2011 – Χίος
- 2012 – Σάμος
- 2013 – Καλαμάτα
- 2014 – Άνδρος
- 2015 – Ύδρα
- 2016 – Τήνος & Μύκονος
- 2017 – Λέσβος
- 2018 – Μονεμβασιά (& ολίγον από Ναύπλιο)
- 2019 – Ναύπακτος & Δελφοί
- Βαθμολόγηση
- Σβήσιμο – Αντί επιλόγου
- 2022 (ή 2020 vol.3) Λακωνική Μάνη & Καλαμάτα
- 2023 - Κεφαλονιά
- 2024 – Αίγινα & Πόρος
2023 – Κεφαλονιά
Όσο κι αν φαντάζει περίεργο, οι Πασχαλινοί προορισμοί μετά από τόσα χρόνια διαφορετικών εκδρομών ανά την Ελλάδα δείχνουν να περιορίζονται, ασχέτως αν κάθε χρόνο ανακαλύπτουμε κάτι ακόμα.
Αυτό το «κάτι ακόμα» το ‘χαμε συζητήσει πέρυσι, με διπλό σκοπό της εκδρομής του Πάσχα σε συνδυασμό με νησί του Ιονίου, που έτσι κι αλλιώς απέχει αρκετά από τον τόπο διαμονής μας.
Όπως και να ‘χει ξέραμε ότι εφόσον μπήκε στο κάδρο η Κεφαλονιά ήταν θέμα χρόνου να την δούμε για Πάσχα, σε ένα μέρος που δεν είχαμε υψηλές προσδοκίες και εκ των πραγμάτων οι όποιες συγκρίσεις με αντίστοιχες του καλοκαιριού είναι άτοπες. Εδώ μιλάμε για την πιο ωραία εκδρομή του χρόνου, το Πάσχα…
Μεγάλη Παρασκευή
Επιτέλους και μια φορά που το πρόγραμμα της Aegean τηρήθηκε κατά γράμμα. Πτήση από Θεσσαλονίκη, σύνδεση στο Βενιζέλος και άμεση γρήγορη πτήση για το διεθνές αεροδρόμιο Κεφαλονιάς, παραλαβή αυτοκινήτου και λίγα μετά παραλαβή σπιτιού, κάνοντας γύρω στις τρεισήμισι τις πρώτες αναγνωριστικές βόλτες στο συννεφιασμένο Αργοστόλι:
Προτιμήσαμε να μη στρωθούμε κατευθείαν αλλά να κάνουμε μια βόλτα πρώτα παραλιακά, μέχρι την περίφημη γέφυρα «Ντε Μποσέ», κατασκευής 1813 παρακαλώ που διασχίζει τον κόλπο του Αργοστολίου, αποτελώντας τη μεγαλύτερη λίθινη γέφυρα στον κόσμο. Αγνοήσαμε επιδεικτικά της μυρωδιές από τη διπλανή ψαροταβέρνα και συνεχίσαμε την πορεία μας:
Φτάσαμε ως τον οβελίσκο για μερικές λήψεις προς την πόλη,
Και φοβούμενοι την μπόρα που έδειχνε να έρχεται (και ποτέ δεν ήρθε τελικά) κινηθήκαμε πάλι σε όλο το παραλιακό μέτωπο σχεδόν ως το λιμάνι:
Οι πληροφορίες φίλων μας έλεγαν ότι δε θα βρούμε το τσιπουράδικο που ψάχνουμε κι έχουμε στο μυαλό μας, να όμως που τα πράγματα δεν ήταν έτσι ακριβώς μιας και ένα πολύ ωραίο μαγαζί με μεράκι έχει στηθεί εκεί. Όπως είναι λογικό το κάθισμα ήταν βαρύ (τι πιο σύνηθες)…
Σηκωθήκαμε ώρες μετά κινούμενοι στον κλασσικό πεζόδρομο και την φωτισμένη πλατεία του Αργοστολίου:
Ο κόσμος πάρα πολύς, τα μαγαζιά ανοικτά ως επί το πλείστον (δεν είδα καμιά ιδιαίτερη θρησκευτική κατάνυξη)
και η περιφορά του επιταφίου έτοιμη ν’ αρχίσει:
Φτάσαμε λίγο πιο αργά στο σπίτι για ξεκούραση και ανασύνταξη δυνάμεων που ήταν απαραίτητη, βγαίνοντας ξανά προς τα έξω μετά τις 12. Ο πεζόδρομος είχε σχεδόν αδειάσει, με τα νυχτερινά μαγαζιά να κρατάνε την πόλη.
Η έκπληξη ήταν μια καταπληκτική μπυραρία που δε περίμενα με τίποτα να βρω στο Αργοστόλι και γενικά ίσως σε νησί. Φανταστικός χώρος, ήπιαμε ότι προλαβαίναμε, πιάσαμε και κουβέντα με τον ιδιοκτήτη μέχρι να κλείσει, καταλήγοντας για ποτό στο διπλανό ξενυχτάδικο, που μόνο τέτοιο δεν αποδείχτηκε:
Ένα πέρασμα της αστυνομίας αρκούσε για ν’ ανάψουν τα φώτα στις τρεις ακριβώς και να μας στείλει με συνοπτικές διαδικασίες στο γυράδικο της πλατείας. Ίσως να ήταν και για το καλό μας…
Μεγάλο Σάββατο
Το μόνο που μας ένοιαζε όταν ξυπνήσαμε πέρα απ’ το να πάρουμε καφέ, ήταν να βοηθήσει η μέρα, μιας και κάθε φορά τέτοια μέρα επιλέγουμε για δραστηριότητες. Με τον ήλιο σύμμαχο μας, αγνοήσαμε επιδεικτικά τα τοπικά έθιμα του Αργοστολίου (σπάσιμο σταμνών – απομίμηση Κέρκυρας) και ξεχυθήκαμε στους δρόμους.
Στάση πρώτη αρκετή ώρα μετά κι αφού είχα διασχίσει κάθετα οδηγώντας το νησί έως τη Σάμη. Παρκάραμε, βγάλαμε εισιτήρια και κατεβήκαμε από την ιδιαίτερη και κατηφορική είσοδο:
Πολλά είχα δει κι ακούσει για το Λιμνο-σπήλαιο Μελισσάνης, αλλά αυτό που αντίκρυζαν τα μάτια μου υπερέβαινε τα πάντα, ξεπερνώντας κάθε φαντασία:
Ότι και να πει κανείς γι’ αυτό το ονειρεμένο μέρος μοναδικής ομορφιάς είναι λίγο. Ανεβήκαμε στη βάρκα ξεκινώντας την ξενάγηση, με τον βαρκάρη να μας δίνει πολύ χρήσιμες πληροφορίες για το μέρος:
Δεν ήξερα προς τα πού να κοιτάξω και τι να προλάβω να φωτογραφίσω. Προσέξτε ομορφιά:
Η κατάρρευση της οροφής κάτι χιλιάδες χρόνια πριν, έδωσε στο λιμνοσπήλαιο την ιδιαιτερότητα του:
Η ξενάγηση ήταν σχετικά σύντομη και περιεκτική, σε καμία περίπτωση όμως χορταστική. Ήμασταν βέβαια τυχεροί, μιας και την πετύχαμε σε ιδανικές αναλογίες φωτός όπως μας είπαν, αλλά και διπλά τυχεροί γιατί την ώρα που φεύγαμε έφτανε το λεφούσι με τα πούλμαν και θα γινόταν ο κακός χαμός:
Επόμενη στάση λίγα χιλιόμετρα μετά, στην Αγία Ευφημία, ένα ωραίο τυπικό ψαροχώρι που ίσως το καλοκαίρι έχει να δώσει πολλά περισσότερα. Αρκεστήκαμε σε μια σύντομη βόλτα:
,
Πάνω που άρχισα ν’ ανεβαίνω και πάλι τα βουνά, είδα ένα άνοιγμα στο δρόμο με μερικά ακόμη σταματημένα αυτοκίνητα, για το οποίο βέβαια ήμουν ενήμερος, κάνοντας με τη σειρά μου αμέσως στην άκρη:
Αυτός είναι ο ξακουστός Μύρτος αγαπητοί φίλοι από το σημείο θέασης του, μια από της πιο γνωστές παραλίες όχι μόνο της Κεφαλονιάς αλλά της Ελλάδας ολόκληρης:
Το βαθύ γαλάζιο του αποτυπώνονταν χαρακτηριστικά στα μάτια μας και το φακό της μηχανής, με τα σημεία θέασης να είναι τελικά δύο διαφορετικά, με λίγα μέτρα απόσταση το ένα απ’ το άλλο. Κάποιοι θαρραλέοι είχαν κατέβει και δοκίμαζαν τα -σίγουρα παγωμένα- νερά του:
Βγάλαμε τις φωτογραφίες μας στο μοναδικό τοπίο και συνεχίσαμε όχι για πολύ, μόνο για 7 χιλιόμετρα μακριά, για ένα χωριό που ήθελα πάρα πολύ να βρεθώ και να δω από κοντά. Παρκάραμε στα γρήγορα στο πάρκινγκ στην είσοδο του χωριού και ξεκινήσαμε ν’ ανεβαίνουμε το μονοπάτι που οδηγούσε προς το κάστρο, έχοντας απέναντι μας τις πρώτες εικόνες από την Άσσο, το καμάρι του νησιού:
Η ανάβαση ήταν κάποιας δυσκολίας, απαιτούσε και χρόνο, οπότε αποφασίσαμε συνετά να επιστρέψουμε λίγο μετά για να δούμε το χωριό:
Καθίσαμε παραλιακά, για μια καφεδάρα στο μαγαζάκι που βρήκαμε ανοικτό, μπροστά σ’ ένα μέρος που όντως «σήκωνε» καλοκαίρι:
Ο χρόνος μας ήταν περιορισμένος μιας και θέλαμε να φτάσουμε ως το Βορινό άκρο του νησιού, ένα ωραίο άνοιγμα πάνω στο δρόμο όμως μας έδωσε και μια πανοραμική λήψη της Άσσου πριν αποχωρήσουμε:
Βλέπετε η επίσκεψη στο Φισκάρδο, απαιτούσε αρκετό χρόνο ακόμα οδήγησης προκειμένου να δούμε και αυτόν τον πολύ όμορφο οικισμό:
Παρκάραμε επίσης στο πάρκινγκ της εισόδου στο χωριό, βγήκαμε φωτογραφία και κάναμε τις βόλτες μας, συναντώντας περισσότερο κόσμο σε σχέση με όσα μέρη είχαμε δει νωρίτερα:
Ήταν χρυσή ευκαιρία για μια παγωμένη μπυρίτσα στο λιμάνι, καταστρώνοντας τα σχέδια της ημέρας και της επιστροφής:
Εν συντομία αποφασίσαμε να φάμε κάπου στο Αργοστόλι, για να μη μας πιάσει η νύχτα στο δρόμο, κάτι απόλυτα λογικό, έτσι μετά από μια ακόμα στάση για πανοραμική φωτογραφία σ’ ένα από τα πολλά σημεία του νησιού. Είχαμε κάνει αρκετά τελικά όλη την ημέρα:
Καταλήξαμε να περπατάμε στον πεζόδρομο και την πλατεία, τρώγοντας τελικά κάτι πρόχειρο μιας και οι περισσότεροι ετοιμαζόντουσαν για το βράδυ της ανάστασης:
Ήπιαμε κι ένα πολύ ωραίο καφεδάκι, είδαμε τον ορθόδοξο και τον καθολικό ναό της πόλης και πήγαμε με τη σειρά μας να ετοιμαστούμε για το βράδυ:
Στην πλατεία επικρατούσε το αδιαχώρητο, με την κλασσική σε τέτοιες περιστάσεις εξέδρα να φιλοξενεί παπάδες κι επισήμους. Καιρό είχα να κάνω Ανάσταση έξω και μου φαίνεται ότι θα πρέπει να μη ξανακάνω μιας και πρόκειται για τη γιορτή των κάφρων, με τις κροτίδες και τα βαρελότα, που νομίζουν ότι κάνουν και κάτι ωραίο. Μακάρι όλα τα μακάρι σε όλους, πάμε παρακάτω, ακολουθώντας ως ένα σημείο τη πομπή ως τη Μητρόπολη:
Θέλαμε κάτι για να έρθουμε στα ίσια μας και να βγάλουμε το βράδυ, επιλέγοντας ένα από τα λίγα ανοικτά μαγαζιά, αυτό που ήμασταν και χθες βράδυ. Μπορεί το Αργοστόλι να θέλει stoli (χο, χο, καλό έ
αλλά η νύχτα ήταν ξενέρωτη έως απαράδεκτη, η εξυπηρέτηση ντεμί, δείγμα του ότι το νησί θέλει ακόμα δουλειά στον τομέα αυτόν, συν του γεγονότος ότι και πάλι το περιπολικό έκλεισε τα πάντα λίγο πριν τις τέσσερις αυτή τη φορά. Πρόοδος!
Τσιμπήσαμε κάτι στα γρήγορα μιας και πεινούσαμε, γεγονός που αποδείχτηκε οδυνηρό, καθώς ξαφνικά μετά τις τέσσερις άνοιξαν οι ουρανοί. Μου είχαν πει πως «όταν βρέχει στο Αργοστόλι χρειάζεσαι γαλότσα» αλλά δε περίμενα ότι θα το αντιμετωπίσω κιόλας, με τους δρόμους να έχουν μετατραπεί σε ποτάμια και τα σκαλιά της πλατείας σε καταρράκτες. Φτάσαμε (μη σας πω πως) στο σπίτι, ανάβοντας τα καλοριφέρ για να στεγνώσουμε ρούχα και κυρίως παπούτσια, με το νερό κατά τη μεγαλύτερη διάρκεια της διαδρομής να φτάνει πολύ πάνω απ’ τον αστράγαλο.
Τουλάχιστον το διασκεδάσαμε όσο γινόταν παίρνοντας το στο χαβαλέ με αμύθητα γέλια. Μια εμπειρία ακόμα…
Κυριακή του Πάσχα
Ξυπνήσαμε σχετικά νωρίς πηγαίνοντας για καφέ σε ένα διπλανό, με τον καιρό να μη λέει να στρώσει και τα ρούχα να μην έχουν στεγνώσει από τη νεροποντή. Μια ξαφνική αναλαμπή μας έδωσε το έναυσμα να ξεκινήσουμε για να μη πάει εντελώς χαμένη η μέρα, ανεβαίνοντας ως τα Τραυλιάτα προκειμένου να επισκεφτούμε το Κάστρο Αγίου Γεωργίου που αποτελούσε τη μοναδική πολυάνθρωπη πόλη της Κεφαλονιάς από τον Μεσαίωνα έως το 1757, που συναντήσαμε κλειστό όπως είναι λογικό:
Τουλάχιστον είδαμε τη θέα προς το Ιόνιο και τη δυτική πλευρά του νησιού και τα χωριά που βρίσκονται κάτω απ’ το κάστρο:
Κατεβήκαμε με τα πόδια προς την άκρη όπου είχαμε παρκάρει με τα μαύρα σύννεφα να μας κυκλώνουν επικίνδυνα:
Τουλάχιστον προλάβαμε μέχρι να ξεκινήσει η βροχή να δούμε τα ερείπια και τον ναό της Ευαγγελίστριας στο Κάστρο, ακόμα ένα παλιό κτίσμα του 1580:
Μαζί με τη βροχή που ξεκίνησε πάλι με σφοδρότητα, ξεκίνησε και η αναζήτηση πασχαλινής ταβέρνας, μιας και όλες οι συστάσεις που είχαμε αποδείχτηκαν ανεπαρκείς. Όλα ήταν κλειστά, απόλυτα καλοκαιρινά, οπότε βρεθήκαμε εν μέρει σε τέλμα. Τη λύση έδωσε ο χάρτης της google με τις προτάσεις του, μετά βέβαια από ένα τηλέφωνο που πήρα και επέμεινα. Ο δρόμος για τα Ραζάτα μας οδήγησε σε μια οικογενειακή και πολύ γεμάτη ταβέρνα ενός πολύ ωραίου τύπου, τρώγοντας όμως εκείνη την ώρα ότι βρήκαμε διαθέσιμο. Πάλι καλά:
Κατεβήκαμε μετά τις 7 και το κλείσιμο, κάνοντας στάση απέναντι από το Αργοστόλι προκειμένου να το φωτογραφίσουμε από την άλλη πλευρά του κόλπου, στο σημείο απ’ όπου περνάει και η γέφυρα:
Ήπιαμε τον καφέ μας, ανεβήκαμε στο σπίτι να ετοιμαστούμε, καταλήγοντας και πάλι για να πιούμε τις μπυρίτσες μας στην όμορφη μπυραρία,
Αλλά κι ακόμα περισσότερες μετά το κλείσιμο στην παραλιακή. Μαγαζί δεν υπήρχε, ο καιρός όμως είχε στρώσει πλέον (προσωρινά) και βοηθούσε. Πάλι καλά…
Δευτέρα του Πάσχα
Για ακόμα μια φορά σηκωθήκαμε από τον έντονο θόρυβο της βροχής και των αστραπών που έπεφταν ακατάπαυστα. Είχαν ανοίξει οι ουρανοί. Δεν είχαμε πολύ χρόνο στη διάθεση μας, ίσα μια βόλτα στον μουσκεμένο εμπορικό πεζόδρομο για ψώνια κι ένα μισάωρο καφέ:
Να που μας έκανε τη χάρη ο ήλιος δυο μέρες μετά. Την ώρα που φεύγαμε…
Η επιβίβαση στο ελικοφόρο αεροσκάφος τη φορά αυτή σήμανε το τέλος της 17ης πασχαλινής εκδρομής, σύντομης, διαφορετικής και πετυχημένης όπως πάντα.
Τα λέμε του χρόνου, όπως κάθε Πάσχα!
Βαθμολογία εκδρομής
Έθιμα: 6 (Τίποτα το ξεχωριστό στην πόλη, απλά πράγματα και προσπάθεια να …μοιάσει στην Κέρκυρα)
Τιμή/παροχές: 8 (Δεν είναι καλοκαίρι οπότε διαμονές, αυτοκίνητο κτλ ήταν όλα πάμφθηνα. Στην εστίαση δε θα το έλεγα, το αντίθετο)
Γαστρονομία: 6 (Τίμια πράγματα σε όσα δοκιμάσαμε χωρίς να ξετρελαθώ με κάτι, έχουν ακόμα βήματα να κάνουν στο νησί)
Φιλοξενία-Συμπεριφορά: 7 (Εξαιρετική εντός Αργοστολίου από όλους, φαίνεται ότι έχουν να κάνουν πολύ με επισκέπτες. Όσο βγαίναμε εκτός αυτό μειωνόταν, μπορεί βέβαια να είναι κι εντύπωση μου. Γενικά δεν έχω παράπονο)
Αυθεντικότητα/Ομορφιά: 7 (Θα έβαζα άλλο βαθμό αν μιλούσαμε για καλοκαίρι. Για τα δεδομένα της εποχής στέκομαι μόνο σε όσα είδα κυρίως το Μ.Σάββατο, μιας και το Αργοστόλι από μόνο του δε λέει και τίποτα. Στα συν η θέα και τα ωραία χωριά)
Νυχτερινή ζωή: 5 (Λυπάμαι, χάσατε. Πολύ πίσω σε όλα, με τις συγκρίσεις να είναι εύλογες σε σχέση με άλλα μέρη στην Ελλάδα)
Αξιοθέατα - κοντινά σημεία ενδιαφέροντος: 7 (Το νησί είναι μεγάλο, έχει αμέτρητες φυσικές ομορφιές και όχι μόνο, με το λιμνοσπήλαιο να είναι σίγουρα το σημείο αναφοράς)
Μέσος όρος: 6,6 Με την Κεφαλονιά να μπαίνει κάπου στη μέση και προς τα κάτω από τις υπόλοιπες βαθμολογίες μου για Πασχαλινούς προορισμούς, σε μια λίστα την οποία θα παραθέσω ανανεωμένη σε επόμενο ποστ.
Όσο κι αν φαντάζει περίεργο, οι Πασχαλινοί προορισμοί μετά από τόσα χρόνια διαφορετικών εκδρομών ανά την Ελλάδα δείχνουν να περιορίζονται, ασχέτως αν κάθε χρόνο ανακαλύπτουμε κάτι ακόμα.
Αυτό το «κάτι ακόμα» το ‘χαμε συζητήσει πέρυσι, με διπλό σκοπό της εκδρομής του Πάσχα σε συνδυασμό με νησί του Ιονίου, που έτσι κι αλλιώς απέχει αρκετά από τον τόπο διαμονής μας.
Όπως και να ‘χει ξέραμε ότι εφόσον μπήκε στο κάδρο η Κεφαλονιά ήταν θέμα χρόνου να την δούμε για Πάσχα, σε ένα μέρος που δεν είχαμε υψηλές προσδοκίες και εκ των πραγμάτων οι όποιες συγκρίσεις με αντίστοιχες του καλοκαιριού είναι άτοπες. Εδώ μιλάμε για την πιο ωραία εκδρομή του χρόνου, το Πάσχα…
Μεγάλη Παρασκευή
Επιτέλους και μια φορά που το πρόγραμμα της Aegean τηρήθηκε κατά γράμμα. Πτήση από Θεσσαλονίκη, σύνδεση στο Βενιζέλος και άμεση γρήγορη πτήση για το διεθνές αεροδρόμιο Κεφαλονιάς, παραλαβή αυτοκινήτου και λίγα μετά παραλαβή σπιτιού, κάνοντας γύρω στις τρεισήμισι τις πρώτες αναγνωριστικές βόλτες στο συννεφιασμένο Αργοστόλι:


Προτιμήσαμε να μη στρωθούμε κατευθείαν αλλά να κάνουμε μια βόλτα πρώτα παραλιακά, μέχρι την περίφημη γέφυρα «Ντε Μποσέ», κατασκευής 1813 παρακαλώ που διασχίζει τον κόλπο του Αργοστολίου, αποτελώντας τη μεγαλύτερη λίθινη γέφυρα στον κόσμο. Αγνοήσαμε επιδεικτικά της μυρωδιές από τη διπλανή ψαροταβέρνα και συνεχίσαμε την πορεία μας:


Φτάσαμε ως τον οβελίσκο για μερικές λήψεις προς την πόλη,


Και φοβούμενοι την μπόρα που έδειχνε να έρχεται (και ποτέ δεν ήρθε τελικά) κινηθήκαμε πάλι σε όλο το παραλιακό μέτωπο σχεδόν ως το λιμάνι:


Οι πληροφορίες φίλων μας έλεγαν ότι δε θα βρούμε το τσιπουράδικο που ψάχνουμε κι έχουμε στο μυαλό μας, να όμως που τα πράγματα δεν ήταν έτσι ακριβώς μιας και ένα πολύ ωραίο μαγαζί με μεράκι έχει στηθεί εκεί. Όπως είναι λογικό το κάθισμα ήταν βαρύ (τι πιο σύνηθες)…


Σηκωθήκαμε ώρες μετά κινούμενοι στον κλασσικό πεζόδρομο και την φωτισμένη πλατεία του Αργοστολίου:


Ο κόσμος πάρα πολύς, τα μαγαζιά ανοικτά ως επί το πλείστον (δεν είδα καμιά ιδιαίτερη θρησκευτική κατάνυξη)


και η περιφορά του επιταφίου έτοιμη ν’ αρχίσει:


Φτάσαμε λίγο πιο αργά στο σπίτι για ξεκούραση και ανασύνταξη δυνάμεων που ήταν απαραίτητη, βγαίνοντας ξανά προς τα έξω μετά τις 12. Ο πεζόδρομος είχε σχεδόν αδειάσει, με τα νυχτερινά μαγαζιά να κρατάνε την πόλη.

Η έκπληξη ήταν μια καταπληκτική μπυραρία που δε περίμενα με τίποτα να βρω στο Αργοστόλι και γενικά ίσως σε νησί. Φανταστικός χώρος, ήπιαμε ότι προλαβαίναμε, πιάσαμε και κουβέντα με τον ιδιοκτήτη μέχρι να κλείσει, καταλήγοντας για ποτό στο διπλανό ξενυχτάδικο, που μόνο τέτοιο δεν αποδείχτηκε:


Ένα πέρασμα της αστυνομίας αρκούσε για ν’ ανάψουν τα φώτα στις τρεις ακριβώς και να μας στείλει με συνοπτικές διαδικασίες στο γυράδικο της πλατείας. Ίσως να ήταν και για το καλό μας…
Μεγάλο Σάββατο
Το μόνο που μας ένοιαζε όταν ξυπνήσαμε πέρα απ’ το να πάρουμε καφέ, ήταν να βοηθήσει η μέρα, μιας και κάθε φορά τέτοια μέρα επιλέγουμε για δραστηριότητες. Με τον ήλιο σύμμαχο μας, αγνοήσαμε επιδεικτικά τα τοπικά έθιμα του Αργοστολίου (σπάσιμο σταμνών – απομίμηση Κέρκυρας) και ξεχυθήκαμε στους δρόμους.
Στάση πρώτη αρκετή ώρα μετά κι αφού είχα διασχίσει κάθετα οδηγώντας το νησί έως τη Σάμη. Παρκάραμε, βγάλαμε εισιτήρια και κατεβήκαμε από την ιδιαίτερη και κατηφορική είσοδο:



Πολλά είχα δει κι ακούσει για το Λιμνο-σπήλαιο Μελισσάνης, αλλά αυτό που αντίκρυζαν τα μάτια μου υπερέβαινε τα πάντα, ξεπερνώντας κάθε φαντασία:


Ότι και να πει κανείς γι’ αυτό το ονειρεμένο μέρος μοναδικής ομορφιάς είναι λίγο. Ανεβήκαμε στη βάρκα ξεκινώντας την ξενάγηση, με τον βαρκάρη να μας δίνει πολύ χρήσιμες πληροφορίες για το μέρος:

Δεν ήξερα προς τα πού να κοιτάξω και τι να προλάβω να φωτογραφίσω. Προσέξτε ομορφιά:

Η κατάρρευση της οροφής κάτι χιλιάδες χρόνια πριν, έδωσε στο λιμνοσπήλαιο την ιδιαιτερότητα του:


Η ξενάγηση ήταν σχετικά σύντομη και περιεκτική, σε καμία περίπτωση όμως χορταστική. Ήμασταν βέβαια τυχεροί, μιας και την πετύχαμε σε ιδανικές αναλογίες φωτός όπως μας είπαν, αλλά και διπλά τυχεροί γιατί την ώρα που φεύγαμε έφτανε το λεφούσι με τα πούλμαν και θα γινόταν ο κακός χαμός:

Επόμενη στάση λίγα χιλιόμετρα μετά, στην Αγία Ευφημία, ένα ωραίο τυπικό ψαροχώρι που ίσως το καλοκαίρι έχει να δώσει πολλά περισσότερα. Αρκεστήκαμε σε μια σύντομη βόλτα:

,

Πάνω που άρχισα ν’ ανεβαίνω και πάλι τα βουνά, είδα ένα άνοιγμα στο δρόμο με μερικά ακόμη σταματημένα αυτοκίνητα, για το οποίο βέβαια ήμουν ενήμερος, κάνοντας με τη σειρά μου αμέσως στην άκρη:

Αυτός είναι ο ξακουστός Μύρτος αγαπητοί φίλοι από το σημείο θέασης του, μια από της πιο γνωστές παραλίες όχι μόνο της Κεφαλονιάς αλλά της Ελλάδας ολόκληρης:

Το βαθύ γαλάζιο του αποτυπώνονταν χαρακτηριστικά στα μάτια μας και το φακό της μηχανής, με τα σημεία θέασης να είναι τελικά δύο διαφορετικά, με λίγα μέτρα απόσταση το ένα απ’ το άλλο. Κάποιοι θαρραλέοι είχαν κατέβει και δοκίμαζαν τα -σίγουρα παγωμένα- νερά του:


Βγάλαμε τις φωτογραφίες μας στο μοναδικό τοπίο και συνεχίσαμε όχι για πολύ, μόνο για 7 χιλιόμετρα μακριά, για ένα χωριό που ήθελα πάρα πολύ να βρεθώ και να δω από κοντά. Παρκάραμε στα γρήγορα στο πάρκινγκ στην είσοδο του χωριού και ξεκινήσαμε ν’ ανεβαίνουμε το μονοπάτι που οδηγούσε προς το κάστρο, έχοντας απέναντι μας τις πρώτες εικόνες από την Άσσο, το καμάρι του νησιού:


Η ανάβαση ήταν κάποιας δυσκολίας, απαιτούσε και χρόνο, οπότε αποφασίσαμε συνετά να επιστρέψουμε λίγο μετά για να δούμε το χωριό:


Καθίσαμε παραλιακά, για μια καφεδάρα στο μαγαζάκι που βρήκαμε ανοικτό, μπροστά σ’ ένα μέρος που όντως «σήκωνε» καλοκαίρι:



Ο χρόνος μας ήταν περιορισμένος μιας και θέλαμε να φτάσουμε ως το Βορινό άκρο του νησιού, ένα ωραίο άνοιγμα πάνω στο δρόμο όμως μας έδωσε και μια πανοραμική λήψη της Άσσου πριν αποχωρήσουμε:

Βλέπετε η επίσκεψη στο Φισκάρδο, απαιτούσε αρκετό χρόνο ακόμα οδήγησης προκειμένου να δούμε και αυτόν τον πολύ όμορφο οικισμό:


Παρκάραμε επίσης στο πάρκινγκ της εισόδου στο χωριό, βγήκαμε φωτογραφία και κάναμε τις βόλτες μας, συναντώντας περισσότερο κόσμο σε σχέση με όσα μέρη είχαμε δει νωρίτερα:




Ήταν χρυσή ευκαιρία για μια παγωμένη μπυρίτσα στο λιμάνι, καταστρώνοντας τα σχέδια της ημέρας και της επιστροφής:


Εν συντομία αποφασίσαμε να φάμε κάπου στο Αργοστόλι, για να μη μας πιάσει η νύχτα στο δρόμο, κάτι απόλυτα λογικό, έτσι μετά από μια ακόμα στάση για πανοραμική φωτογραφία σ’ ένα από τα πολλά σημεία του νησιού. Είχαμε κάνει αρκετά τελικά όλη την ημέρα:


Καταλήξαμε να περπατάμε στον πεζόδρομο και την πλατεία, τρώγοντας τελικά κάτι πρόχειρο μιας και οι περισσότεροι ετοιμαζόντουσαν για το βράδυ της ανάστασης:


Ήπιαμε κι ένα πολύ ωραίο καφεδάκι, είδαμε τον ορθόδοξο και τον καθολικό ναό της πόλης και πήγαμε με τη σειρά μας να ετοιμαστούμε για το βράδυ:



Στην πλατεία επικρατούσε το αδιαχώρητο, με την κλασσική σε τέτοιες περιστάσεις εξέδρα να φιλοξενεί παπάδες κι επισήμους. Καιρό είχα να κάνω Ανάσταση έξω και μου φαίνεται ότι θα πρέπει να μη ξανακάνω μιας και πρόκειται για τη γιορτή των κάφρων, με τις κροτίδες και τα βαρελότα, που νομίζουν ότι κάνουν και κάτι ωραίο. Μακάρι όλα τα μακάρι σε όλους, πάμε παρακάτω, ακολουθώντας ως ένα σημείο τη πομπή ως τη Μητρόπολη:


Θέλαμε κάτι για να έρθουμε στα ίσια μας και να βγάλουμε το βράδυ, επιλέγοντας ένα από τα λίγα ανοικτά μαγαζιά, αυτό που ήμασταν και χθες βράδυ. Μπορεί το Αργοστόλι να θέλει stoli (χο, χο, καλό έ

Τσιμπήσαμε κάτι στα γρήγορα μιας και πεινούσαμε, γεγονός που αποδείχτηκε οδυνηρό, καθώς ξαφνικά μετά τις τέσσερις άνοιξαν οι ουρανοί. Μου είχαν πει πως «όταν βρέχει στο Αργοστόλι χρειάζεσαι γαλότσα» αλλά δε περίμενα ότι θα το αντιμετωπίσω κιόλας, με τους δρόμους να έχουν μετατραπεί σε ποτάμια και τα σκαλιά της πλατείας σε καταρράκτες. Φτάσαμε (μη σας πω πως) στο σπίτι, ανάβοντας τα καλοριφέρ για να στεγνώσουμε ρούχα και κυρίως παπούτσια, με το νερό κατά τη μεγαλύτερη διάρκεια της διαδρομής να φτάνει πολύ πάνω απ’ τον αστράγαλο.

Τουλάχιστον το διασκεδάσαμε όσο γινόταν παίρνοντας το στο χαβαλέ με αμύθητα γέλια. Μια εμπειρία ακόμα…
Κυριακή του Πάσχα
Ξυπνήσαμε σχετικά νωρίς πηγαίνοντας για καφέ σε ένα διπλανό, με τον καιρό να μη λέει να στρώσει και τα ρούχα να μην έχουν στεγνώσει από τη νεροποντή. Μια ξαφνική αναλαμπή μας έδωσε το έναυσμα να ξεκινήσουμε για να μη πάει εντελώς χαμένη η μέρα, ανεβαίνοντας ως τα Τραυλιάτα προκειμένου να επισκεφτούμε το Κάστρο Αγίου Γεωργίου που αποτελούσε τη μοναδική πολυάνθρωπη πόλη της Κεφαλονιάς από τον Μεσαίωνα έως το 1757, που συναντήσαμε κλειστό όπως είναι λογικό:

Τουλάχιστον είδαμε τη θέα προς το Ιόνιο και τη δυτική πλευρά του νησιού και τα χωριά που βρίσκονται κάτω απ’ το κάστρο:


Κατεβήκαμε με τα πόδια προς την άκρη όπου είχαμε παρκάρει με τα μαύρα σύννεφα να μας κυκλώνουν επικίνδυνα:

Τουλάχιστον προλάβαμε μέχρι να ξεκινήσει η βροχή να δούμε τα ερείπια και τον ναό της Ευαγγελίστριας στο Κάστρο, ακόμα ένα παλιό κτίσμα του 1580:


Μαζί με τη βροχή που ξεκίνησε πάλι με σφοδρότητα, ξεκίνησε και η αναζήτηση πασχαλινής ταβέρνας, μιας και όλες οι συστάσεις που είχαμε αποδείχτηκαν ανεπαρκείς. Όλα ήταν κλειστά, απόλυτα καλοκαιρινά, οπότε βρεθήκαμε εν μέρει σε τέλμα. Τη λύση έδωσε ο χάρτης της google με τις προτάσεις του, μετά βέβαια από ένα τηλέφωνο που πήρα και επέμεινα. Ο δρόμος για τα Ραζάτα μας οδήγησε σε μια οικογενειακή και πολύ γεμάτη ταβέρνα ενός πολύ ωραίου τύπου, τρώγοντας όμως εκείνη την ώρα ότι βρήκαμε διαθέσιμο. Πάλι καλά:

Κατεβήκαμε μετά τις 7 και το κλείσιμο, κάνοντας στάση απέναντι από το Αργοστόλι προκειμένου να το φωτογραφίσουμε από την άλλη πλευρά του κόλπου, στο σημείο απ’ όπου περνάει και η γέφυρα:


Ήπιαμε τον καφέ μας, ανεβήκαμε στο σπίτι να ετοιμαστούμε, καταλήγοντας και πάλι για να πιούμε τις μπυρίτσες μας στην όμορφη μπυραρία,

Αλλά κι ακόμα περισσότερες μετά το κλείσιμο στην παραλιακή. Μαγαζί δεν υπήρχε, ο καιρός όμως είχε στρώσει πλέον (προσωρινά) και βοηθούσε. Πάλι καλά…

Δευτέρα του Πάσχα
Για ακόμα μια φορά σηκωθήκαμε από τον έντονο θόρυβο της βροχής και των αστραπών που έπεφταν ακατάπαυστα. Είχαν ανοίξει οι ουρανοί. Δεν είχαμε πολύ χρόνο στη διάθεση μας, ίσα μια βόλτα στον μουσκεμένο εμπορικό πεζόδρομο για ψώνια κι ένα μισάωρο καφέ:


Να που μας έκανε τη χάρη ο ήλιος δυο μέρες μετά. Την ώρα που φεύγαμε…

Η επιβίβαση στο ελικοφόρο αεροσκάφος τη φορά αυτή σήμανε το τέλος της 17ης πασχαλινής εκδρομής, σύντομης, διαφορετικής και πετυχημένης όπως πάντα.

Τα λέμε του χρόνου, όπως κάθε Πάσχα!
Βαθμολογία εκδρομής
Έθιμα: 6 (Τίποτα το ξεχωριστό στην πόλη, απλά πράγματα και προσπάθεια να …μοιάσει στην Κέρκυρα)
Τιμή/παροχές: 8 (Δεν είναι καλοκαίρι οπότε διαμονές, αυτοκίνητο κτλ ήταν όλα πάμφθηνα. Στην εστίαση δε θα το έλεγα, το αντίθετο)
Γαστρονομία: 6 (Τίμια πράγματα σε όσα δοκιμάσαμε χωρίς να ξετρελαθώ με κάτι, έχουν ακόμα βήματα να κάνουν στο νησί)
Φιλοξενία-Συμπεριφορά: 7 (Εξαιρετική εντός Αργοστολίου από όλους, φαίνεται ότι έχουν να κάνουν πολύ με επισκέπτες. Όσο βγαίναμε εκτός αυτό μειωνόταν, μπορεί βέβαια να είναι κι εντύπωση μου. Γενικά δεν έχω παράπονο)
Αυθεντικότητα/Ομορφιά: 7 (Θα έβαζα άλλο βαθμό αν μιλούσαμε για καλοκαίρι. Για τα δεδομένα της εποχής στέκομαι μόνο σε όσα είδα κυρίως το Μ.Σάββατο, μιας και το Αργοστόλι από μόνο του δε λέει και τίποτα. Στα συν η θέα και τα ωραία χωριά)
Νυχτερινή ζωή: 5 (Λυπάμαι, χάσατε. Πολύ πίσω σε όλα, με τις συγκρίσεις να είναι εύλογες σε σχέση με άλλα μέρη στην Ελλάδα)
Αξιοθέατα - κοντινά σημεία ενδιαφέροντος: 7 (Το νησί είναι μεγάλο, έχει αμέτρητες φυσικές ομορφιές και όχι μόνο, με το λιμνοσπήλαιο να είναι σίγουρα το σημείο αναφοράς)
Μέσος όρος: 6,6 Με την Κεφαλονιά να μπαίνει κάπου στη μέση και προς τα κάτω από τις υπόλοιπες βαθμολογίες μου για Πασχαλινούς προορισμούς, σε μια λίστα την οποία θα παραθέσω ανανεωμένη σε επόμενο ποστ.
Last edited: