psilos3
Member
- Μηνύματα
- 6.705
- Likes
- 51.739
- Επόμενο Ταξίδι
- ?
- Ταξίδι-Όνειρο
- Αναζητείται!
Περιεχόμενα
- Κεφάλαιο 1
- Σχεδιασμός ταξιδιού
- Μέρα 1η - Αναχώρηση & μίνι περιπέτεια
- Μέρα 2η - Για αρχή Βαλέτα
- Μέρα 2η - Στις τρεις πόλεις και το St Julian's
- Μέρα 3η - Η Rabat και οι κατακόμβες της
- Μέρα 3η - Mdina, η σιωπηλή πόλη
- Μέρα 4η - Βαλέτα αναλυτικά
- Μέρα 4η – Πρωτεύουσας συνέχεια & αναχώρηση
- Συμπεράσματα - Απολογισμός
Μέρα 3η - Η Rabat και οι κατακόμβες της
Κοιμάσαι νωρίς, σηκώνεσαι νωρίς λέει το ρητό, άσχετα αν αυτό δεν ισχύει ακριβώς στην περίπτωση μου. Πρωινό σκασμού και αυτή τη μέρα κι αναχώρηση λίγο μετά για Βαλέτα, όπου τερμάτιζε το αστικό λεωφορείο στο κλασσικό σημείο και το σιντριβάνι:
Έπρεπε να αλλάξω όχημα κατεβαίνοντας 500 μέτρα πιο κάτω, απ' όπου ξεκινούν τα προαστιακού τύπου για να πάρω το νο 51 που οδηγούσε στην ευρύτερη περιοχή της Rabat, σε μια διαδρομή που διαρκεί λόγω κίνησης και στάσεων άνω των 45 λεπτών, με ανηφορική μάλιστα κλίση καθώς πλησιάζει προς ένα απ’ τα υψηλότερα σημεία του νησιού:
Κατέβηκα μια στάση πριν το τέρμα θαυμάζοντας μέρος της θέας και ξεκινώντας δίχως άλλη καθυστέρηση να εξερευνώ την Rabat, μιας και ήμουν σαφώς πιο ξεκούραστος κι ορεξάτος τη συγκεκριμένη μέρα, ανήμερα της γιορτής μου που με βρήκε για δεύτερο συναπτό έτος σε ταξίδι. Τι καλύτερο;
Προχώρησα αποφεύγοντας τα στενάκια που τελούσαν υπό οδική ανακαίνιση, φτάνοντας ως τη μικρή πλατεία μπροστά από την υπέροχη καθολική εκκλησία του 18ου αιώνα «Basilica Kolleġġjata u Proto-Parroċċa ta' San Pawl»
Δε καθυστέρησα πολύ καθώς ήθελα άμεσα να ξεκινήσω από το πρώτο αξιοθέατο της ημέρας για να ‘χω χρόνο, φτάνοντας λίγα μέτρα μετά στη είσοδο του μουσείου για τις κατακόμβες του Αγίου Παύλου (St Paul’s Catacombs):
Έβγαλα εισιτήριο κόστους 6€, είδα εν συντομία τον χάρτη του χώρου και τα πρώτα εκθέματα και συνέχισα:
Όπως θα γνωρίζετε βέβαια, οι κατακόμβες αποτελούσαν υπόγεια νεκροταφεία, ταφικά μνημεία και οστεοθήκες Χριστιανών (κι όχι μόνο) και συναντώνται σε πολλές περιοχές ανά την Ευρώπη, με τη Μάλτα να είναι μία από αυτές:
Οι κατακόμβες ανακαλύφθηκαν από τύχη το έτος 1902, όταν κατά την κατασκευή ενός πηγαδιού το έδαφος υποχώρησε φέρνοντας στο φως όλο αυτό το δαιδαλώδες σύστημα στοών που εικάζεται ότι έφτανε μάλιστα από τη μία άκρη του νησιού ως την άλλη, αποτελώντας εκτός των άλλων και σύστημα οχύρωσης :
Το μουσείο συνεχίζει στην απέναντι πλευρά του δρόμου που εισέρχεσαι και πάλι με το εισιτήριο σου, σ’ ένα επαναλαμβανόμενο μεταξύ άλλων σκηνικό που στο τέλος με κούρασε καθώς φρόντισα να κατέβω σε όλες, με τις περισσότερες να απαιτούν σκύψιμο ή και γονάτισμα:
Νομίζω ότι και να τις μισές να έβλεπα θα ήταν ήδη αρκετή η περιήγηση. Έτσι είναι οι εξωτερικές είσοδοι που μερικά σκαλιά μετά οδηγούν στο υπόγειο σύστημα:
Μη ρωτάτε μετά γιατί κάνω συχνές στάσεις. Γιατί ιδροκοπιέμαι με τα πήγαινε - έλα και ήταν εξάλλου μεσημέρι, ώρα για μια κρύα Cisk στο καφέ της πλατείας:
Η πόλη είχε κι αυτή εξαιρετικό ενδιαφέρον από άποψη βόλτας, μαγαζιών κι αρχιτεκτονικής, τα καλύτερα όμως ερχόταν λίγα μέτρα πιο κάτω:
Γι ακόμα μια φορά στο νησί πατούσα πάνω σε γέφυρα και περνούσα τάφρο, λίγο πριν την είσοδο:
Ήμουν έτοιμος να επισκεφτώ το πιο όμορφο ίσως σημείο της χώρας…
Κοιμάσαι νωρίς, σηκώνεσαι νωρίς λέει το ρητό, άσχετα αν αυτό δεν ισχύει ακριβώς στην περίπτωση μου. Πρωινό σκασμού και αυτή τη μέρα κι αναχώρηση λίγο μετά για Βαλέτα, όπου τερμάτιζε το αστικό λεωφορείο στο κλασσικό σημείο και το σιντριβάνι:
Έπρεπε να αλλάξω όχημα κατεβαίνοντας 500 μέτρα πιο κάτω, απ' όπου ξεκινούν τα προαστιακού τύπου για να πάρω το νο 51 που οδηγούσε στην ευρύτερη περιοχή της Rabat, σε μια διαδρομή που διαρκεί λόγω κίνησης και στάσεων άνω των 45 λεπτών, με ανηφορική μάλιστα κλίση καθώς πλησιάζει προς ένα απ’ τα υψηλότερα σημεία του νησιού:
Κατέβηκα μια στάση πριν το τέρμα θαυμάζοντας μέρος της θέας και ξεκινώντας δίχως άλλη καθυστέρηση να εξερευνώ την Rabat, μιας και ήμουν σαφώς πιο ξεκούραστος κι ορεξάτος τη συγκεκριμένη μέρα, ανήμερα της γιορτής μου που με βρήκε για δεύτερο συναπτό έτος σε ταξίδι. Τι καλύτερο;
Προχώρησα αποφεύγοντας τα στενάκια που τελούσαν υπό οδική ανακαίνιση, φτάνοντας ως τη μικρή πλατεία μπροστά από την υπέροχη καθολική εκκλησία του 18ου αιώνα «Basilica Kolleġġjata u Proto-Parroċċa ta' San Pawl»
Δε καθυστέρησα πολύ καθώς ήθελα άμεσα να ξεκινήσω από το πρώτο αξιοθέατο της ημέρας για να ‘χω χρόνο, φτάνοντας λίγα μέτρα μετά στη είσοδο του μουσείου για τις κατακόμβες του Αγίου Παύλου (St Paul’s Catacombs):
Έβγαλα εισιτήριο κόστους 6€, είδα εν συντομία τον χάρτη του χώρου και τα πρώτα εκθέματα και συνέχισα:
Όπως θα γνωρίζετε βέβαια, οι κατακόμβες αποτελούσαν υπόγεια νεκροταφεία, ταφικά μνημεία και οστεοθήκες Χριστιανών (κι όχι μόνο) και συναντώνται σε πολλές περιοχές ανά την Ευρώπη, με τη Μάλτα να είναι μία από αυτές:
Οι κατακόμβες ανακαλύφθηκαν από τύχη το έτος 1902, όταν κατά την κατασκευή ενός πηγαδιού το έδαφος υποχώρησε φέρνοντας στο φως όλο αυτό το δαιδαλώδες σύστημα στοών που εικάζεται ότι έφτανε μάλιστα από τη μία άκρη του νησιού ως την άλλη, αποτελώντας εκτός των άλλων και σύστημα οχύρωσης :
Το μουσείο συνεχίζει στην απέναντι πλευρά του δρόμου που εισέρχεσαι και πάλι με το εισιτήριο σου, σ’ ένα επαναλαμβανόμενο μεταξύ άλλων σκηνικό που στο τέλος με κούρασε καθώς φρόντισα να κατέβω σε όλες, με τις περισσότερες να απαιτούν σκύψιμο ή και γονάτισμα:
Νομίζω ότι και να τις μισές να έβλεπα θα ήταν ήδη αρκετή η περιήγηση. Έτσι είναι οι εξωτερικές είσοδοι που μερικά σκαλιά μετά οδηγούν στο υπόγειο σύστημα:
Μη ρωτάτε μετά γιατί κάνω συχνές στάσεις. Γιατί ιδροκοπιέμαι με τα πήγαινε - έλα και ήταν εξάλλου μεσημέρι, ώρα για μια κρύα Cisk στο καφέ της πλατείας:
Η πόλη είχε κι αυτή εξαιρετικό ενδιαφέρον από άποψη βόλτας, μαγαζιών κι αρχιτεκτονικής, τα καλύτερα όμως ερχόταν λίγα μέτρα πιο κάτω:
Γι ακόμα μια φορά στο νησί πατούσα πάνω σε γέφυρα και περνούσα τάφρο, λίγο πριν την είσοδο:
Ήμουν έτοιμος να επισκεφτώ το πιο όμορφο ίσως σημείο της χώρας…
Last edited: