psilos3
Member
- Μηνύματα
- 6.371
- Likes
- 49.328
- Επόμενο Ταξίδι
- ?
- Ταξίδι-Όνειρο
- Αναζητείται!
Περιεχόμενα
- Κεφάλαιο 1
- Σχεδιασμός ταξιδιού
- Μέρα 1η - Αναχώρηση & μίνι περιπέτεια
- Μέρα 2η - Για αρχή Βαλέτα
- Μέρα 2η - Στις τρεις πόλεις και το St Julian's
- Μέρα 3η - Η Rabat και οι κατακόμβες της
- Μέρα 3η - Mdina, η σιωπηλή πόλη
- Μέρα 4η - Βαλέτα αναλυτικά
- Μέρα 4η – Πρωτεύουσας συνέχεια & αναχώρηση
- Συμπεράσματα - Απολογισμός
Μέρα 4η - Βαλέτα αναλυτικά
Τελευταία μέρα μου στην εκδρομή είχε έρθει νωχελικά και χαλαρά όσο οι προηγούμενες, τίποτα ωστόσο δε μ’ εμπόδισε να φάω ακόμα περισσότερο σ’ αυτόν το μπουφέ του πρωινού που είχε γίνει εμμονή. Παράλληλα σχεδίαζα τα πλάνα της ημέρας, που με συνοπτικές διαδικασίες αναπροσάρμοσα και πάλι, θέλοντας να δώσω στην πρωτεύουσα το βάρος που της άξιζε.
Βγήκα στο δρόμο και περίμενα το γνωστό λεωφορείο, που άργησε παραπάνω ως συνήθως, κατεβαίνοντας αυτή τη φορά μια στάση πριν τον τερματισμό και πιο συγκεκριμένα στο παρκάκι Il-Mall όπου φιλοξενούνται πολλά από τα μνημεία της πόλης:
Απέναντι ακριβώς βρίσκεται η πλατεία San Publiju που στην άκρη της φιλοξενεί τον φανταστικό ναό «San Publiju» που κάθε μέρα έβλεπα μακρόθεν και είχε έρθει επιτέλους η σειρά να δω κι από κοντά:
Φωτογράφισα το μνημείο της ανεξαρτησίας, αφιερωμένο στον Μαλτέζικο λαό,
και προχώρησα διαμέσου της κλειστής Χριστουγεννιάτικης αγοράς προς την κλασσική είσοδο της πόλης. Είναι μυστήριοι αυτοί οι Μαλτέζοι ρε φίλε τι να πω. Παρασκευή εργάσιμη να γίνεται χαμός και Κυριακή να ναι όλα κλειστά…
Αυτή τη φορά δεν ακολούθησα κάποια από τις κλασσικές διαδρομές που είχα κάνει αλλά κατευθύνθηκα αριστερά, περνώντας από τους γραφικούς δρόμους που αποτελούν κανόνα στην Βαλέτα, όπως και οι ανηφόρες/κατηφόρες της:
Στο τέλος του δρόμου υπήρχε μια αλάνα που ευνοούσε υψομετρικά τις πανοραμικές λήψεις, αρχικά προς το Manoel Island με φόντο τη Gżira:
Αλλά και στη συνέχεια προς την ίδια τη Βαλέτα και τους περίφημους καθολικούς ναούς ta ’Pawlu και Bażilika Santwarju tal-Madonna, ορατούς από πολλά ακόμη σημεία εκτός πόλης:
Προς τα κει είχα σκοπό να κατευθυνθώ κι εγώ, έτσι συνέχισα το δρόμο μου άλλοτε ανεβαίνοντας κι άλλοτε κατεβαίνοντας, χωρίς να συναντήσω ιδιαίτερη κίνηση ή ανθρώπους. Μάλλον το αντίθετο:
Βρήκα τους δύο ναούς «πνιγμένους» στα τριγύρω κτήρια, κάτι που σαφώς τους αδικούσε αλλά είναι κατανοητό.
Έτσι κι αλλιώς δεν είχα άλλο σκοπό πέρα από μια σύντομη βόλτα, καθώς η λίστα ακόμα ήταν μεγάλη:
Ορίστε ακόμα ένα σημείο θέασης προς απέναντι, με την ασχήμια της Sliema έναντι της ομορφιάς της Valletta να είναι νομίζω καταφανέστατη:
Είχα αρχίσει να πλησιάζω την άκρη της χερσονήσου και το φρούριο του St. Elmo όταν άρχισα ξαφνικά να νιώθω πολύ έντονες ενοχλήσεις:
Ο προσαγωγός με πέθαινε στον πόνο, χωρίς να έχει δώσει κανένα απειλητικό σημάδι εκ των προτέρων, κάτι που με ανάγκασε να διανύω με το ζόρι και με σχεδόν ένα πόδι τα επόμενα πολλά μέτρα, την ώρα που περνούσα απέναντι από τη μπούκα του λιμανιού και το περίφημο μνημείο Siege Bell War Memorial, που ανεγέρθηκε το 1992 προκειμένου να τιμήσει τη νίκη των συμμαχικών δυνάμεων στην πολιορκία της Μάλτας και τους πεσόντες στον Β’ παγκόσμιο πόλεμο:
Ανέβηκα όσο μπορούσα στα σκαλιά με την κατάσταση να δυσχεραίνει όλο και περισσότερο κι εμένα να αναρωτιέμαι τι μπορώ να κάνω. Ευτυχώς ένα καφέ – ρέστοραντ απέναντι έδωσε τη λύση, επιτρέποντας μου να χαλαρώσω και να καθίσω λίγο προσωρινά πίνοντας κάτι. Ως εκ θαύματος η όλη κατάσταση λειτούργησε και ο μυϊκός πόνος άρχισε να φθίνει, κάνοντας με να θέλω άμεσα να συνεχίσω το δρόμο μου και να μη τελειώσει έτσι άδοξα η εκδρομή.
Προχώρησα αποφασιστικά στην ανηφόρα λοιπόν που οδηγούσε στους Lower Barrakka Gardens, μια μίνι αντιγραφή των Upper θα έλεγε κανείς σε διαφορετικό όμως σημείο:
Η προσπάθεια μιας αναμνηστικής φωτογραφίας έπεσε στο κενό λόγω της έντονης ηλιοφάνειας, έτσι αρκέστηκα σε μερικές λήψεις και από αυτή την γωνία και το πολύ όμορφο σημείο που βρισκόμουν γι’ άλλη μια φορά στη Μάλτα:
Η διαδρομή συνεχίστηκε στον καλοκαιρινό σχεδόν καιρό μέσα από τα σοκάκια της Βαλέτα, βγαίνοντας εν τέλει στον πεζόδρομο Merchants St, τον έναν από τους δύο του κέντρου:
Έκανα τη διαδρομή πέρα ως πέρα συναντώντας πλέον αρκετό περισσότερο κόσμο κι επιβεβαιώνοντας όσα γράφω σε προηγούμενο κεφάλαιο για τον καθεδρικό ναό του St. John's
Στρίβοντας τελικά στην Old theatre street περνώντας τη χαρακτηριστική στοά κάτω από την εθνική βιβλιοθήκη.
Είχα συνέχεια…
Τελευταία μέρα μου στην εκδρομή είχε έρθει νωχελικά και χαλαρά όσο οι προηγούμενες, τίποτα ωστόσο δε μ’ εμπόδισε να φάω ακόμα περισσότερο σ’ αυτόν το μπουφέ του πρωινού που είχε γίνει εμμονή. Παράλληλα σχεδίαζα τα πλάνα της ημέρας, που με συνοπτικές διαδικασίες αναπροσάρμοσα και πάλι, θέλοντας να δώσω στην πρωτεύουσα το βάρος που της άξιζε.
Βγήκα στο δρόμο και περίμενα το γνωστό λεωφορείο, που άργησε παραπάνω ως συνήθως, κατεβαίνοντας αυτή τη φορά μια στάση πριν τον τερματισμό και πιο συγκεκριμένα στο παρκάκι Il-Mall όπου φιλοξενούνται πολλά από τα μνημεία της πόλης:
Απέναντι ακριβώς βρίσκεται η πλατεία San Publiju που στην άκρη της φιλοξενεί τον φανταστικό ναό «San Publiju» που κάθε μέρα έβλεπα μακρόθεν και είχε έρθει επιτέλους η σειρά να δω κι από κοντά:
Φωτογράφισα το μνημείο της ανεξαρτησίας, αφιερωμένο στον Μαλτέζικο λαό,
και προχώρησα διαμέσου της κλειστής Χριστουγεννιάτικης αγοράς προς την κλασσική είσοδο της πόλης. Είναι μυστήριοι αυτοί οι Μαλτέζοι ρε φίλε τι να πω. Παρασκευή εργάσιμη να γίνεται χαμός και Κυριακή να ναι όλα κλειστά…
Αυτή τη φορά δεν ακολούθησα κάποια από τις κλασσικές διαδρομές που είχα κάνει αλλά κατευθύνθηκα αριστερά, περνώντας από τους γραφικούς δρόμους που αποτελούν κανόνα στην Βαλέτα, όπως και οι ανηφόρες/κατηφόρες της:
Στο τέλος του δρόμου υπήρχε μια αλάνα που ευνοούσε υψομετρικά τις πανοραμικές λήψεις, αρχικά προς το Manoel Island με φόντο τη Gżira:
Αλλά και στη συνέχεια προς την ίδια τη Βαλέτα και τους περίφημους καθολικούς ναούς ta ’Pawlu και Bażilika Santwarju tal-Madonna, ορατούς από πολλά ακόμη σημεία εκτός πόλης:
Προς τα κει είχα σκοπό να κατευθυνθώ κι εγώ, έτσι συνέχισα το δρόμο μου άλλοτε ανεβαίνοντας κι άλλοτε κατεβαίνοντας, χωρίς να συναντήσω ιδιαίτερη κίνηση ή ανθρώπους. Μάλλον το αντίθετο:
Βρήκα τους δύο ναούς «πνιγμένους» στα τριγύρω κτήρια, κάτι που σαφώς τους αδικούσε αλλά είναι κατανοητό.
Έτσι κι αλλιώς δεν είχα άλλο σκοπό πέρα από μια σύντομη βόλτα, καθώς η λίστα ακόμα ήταν μεγάλη:
Ορίστε ακόμα ένα σημείο θέασης προς απέναντι, με την ασχήμια της Sliema έναντι της ομορφιάς της Valletta να είναι νομίζω καταφανέστατη:
Είχα αρχίσει να πλησιάζω την άκρη της χερσονήσου και το φρούριο του St. Elmo όταν άρχισα ξαφνικά να νιώθω πολύ έντονες ενοχλήσεις:
Ο προσαγωγός με πέθαινε στον πόνο, χωρίς να έχει δώσει κανένα απειλητικό σημάδι εκ των προτέρων, κάτι που με ανάγκασε να διανύω με το ζόρι και με σχεδόν ένα πόδι τα επόμενα πολλά μέτρα, την ώρα που περνούσα απέναντι από τη μπούκα του λιμανιού και το περίφημο μνημείο Siege Bell War Memorial, που ανεγέρθηκε το 1992 προκειμένου να τιμήσει τη νίκη των συμμαχικών δυνάμεων στην πολιορκία της Μάλτας και τους πεσόντες στον Β’ παγκόσμιο πόλεμο:
Ανέβηκα όσο μπορούσα στα σκαλιά με την κατάσταση να δυσχεραίνει όλο και περισσότερο κι εμένα να αναρωτιέμαι τι μπορώ να κάνω. Ευτυχώς ένα καφέ – ρέστοραντ απέναντι έδωσε τη λύση, επιτρέποντας μου να χαλαρώσω και να καθίσω λίγο προσωρινά πίνοντας κάτι. Ως εκ θαύματος η όλη κατάσταση λειτούργησε και ο μυϊκός πόνος άρχισε να φθίνει, κάνοντας με να θέλω άμεσα να συνεχίσω το δρόμο μου και να μη τελειώσει έτσι άδοξα η εκδρομή.
Προχώρησα αποφασιστικά στην ανηφόρα λοιπόν που οδηγούσε στους Lower Barrakka Gardens, μια μίνι αντιγραφή των Upper θα έλεγε κανείς σε διαφορετικό όμως σημείο:
Η προσπάθεια μιας αναμνηστικής φωτογραφίας έπεσε στο κενό λόγω της έντονης ηλιοφάνειας, έτσι αρκέστηκα σε μερικές λήψεις και από αυτή την γωνία και το πολύ όμορφο σημείο που βρισκόμουν γι’ άλλη μια φορά στη Μάλτα:
Η διαδρομή συνεχίστηκε στον καλοκαιρινό σχεδόν καιρό μέσα από τα σοκάκια της Βαλέτα, βγαίνοντας εν τέλει στον πεζόδρομο Merchants St, τον έναν από τους δύο του κέντρου:
Έκανα τη διαδρομή πέρα ως πέρα συναντώντας πλέον αρκετό περισσότερο κόσμο κι επιβεβαιώνοντας όσα γράφω σε προηγούμενο κεφάλαιο για τον καθεδρικό ναό του St. John's
Στρίβοντας τελικά στην Old theatre street περνώντας τη χαρακτηριστική στοά κάτω από την εθνική βιβλιοθήκη.
Είχα συνέχεια…