kalspiros
Member
- Μηνύματα
- 2.554
- Likes
- 3.998
- Επόμενο Ταξίδι
- remaining UK
- Ταξίδι-Όνειρο
- yeah, whatever...
Έχει πάει 17:00 όταν βρίσκω τους συνταξιδιώτες στην γέφυρα Leytenanta Shmidta που ενώνει την πόλη με το νησί Βασιλέφσκι. Ο Samion εκστασιασμένος με ένα κρουαζιερόπλοιο στις όχθες του Neva, εγώ ευδιάθετος από την γνωριμία μου με την Vera, ο taver απηυδισμένος από την ορθοστασία και την αναμονή. Όλη η τρελή παρέα λοιπόν περνάμε την γέφυρα για να επισκεφτούμε (έστω εξωτερικά) τα σημαντικότερα αξιοθέατα του νησιού τα οποία είναι το ανάκτορο Μένσικοφ, το κτήριο των δώδεκα κολεγίων, το ιδιόμορφο μπαρόκ Κούνστκαμερ,
το ναυτικό μουσείο αλλά κυρίως της εμβολοφόρες στήλες, ορατές από σχεδόν κάθε σημείο της πόλης, οι οποίες εξυπηρετούσαν ως φάροι.
Αυτή την ώρα της ημέρας όμως, εξίσου εντυπωσιακή είναι η εικόνα της νότια Πετρούπολης από τον απογευματινό ήλιο που την φωτίζει γλυκά τονίζοντας ακόμα παραπάνω τα ζεστά χρώματα του Ναυαρχείου, του χειμερινού ανακτόρου αλλά και τον υπόλοιπων κτιρίων. Ρεμβάζουμε και χαζεύουμε τον κόσμο που συρρέει σε κάθε γωνιά της πόλης λόγω των εορταστικών εκδηλώσεων την Μέρας Ανεξαρτησίας.
shock
Υπάρχει συγκέντρωση κόσμου στην γέφυρα Dvortsovyy από την πλευρά των ανακτόρων. Αυτό που κάνουν εκεί είναι να περιμένουν τρία jet ski που φιγουράρουν στον Neva να τους βρέξουν! Σε κάθε απότομο ελιγμό τους, πετάγονται νερά με κατεύθυνση την γέφυρα. Όλοι οι ελιγμοί των έμπειρων οδηγών τέρπουν τα πλήθη! Περνάμε την γέφυρα όταν πλέον έχουν ηρεμήσει τα πράγματα. Οι Ρώσοι που συναντάμε, βρεγμένοι ως το κόκαλο όπως και οι γύρω δρόμοι.
Στην πλατεία Ανεξαρτησίας η διάθεση ανεβαίνει. Στην ημιτελής σκηνή έχουν ανεβεί συγκροτήματα παραδοσιακών τραγουδιών ενώ κόσμος βρίσκεται διασκορπισμένος σε όλη την πλατεία. Στη δε Nevsky Prospekt επικρατεί το αδιαχώρητο καθ όλη την διάρκεια τούτης της ημέρας μέχρι αργά μετά την δύση του ηλίου (περίπου 01:00). Όταν ξανά βρισκόμαστε στην πλατεία τρεις ώρες μετά κατά τις 23:00, τα σύννεφα που συγκεντρώνονταν πάνω από την πόλη τις τελευταίες ώρες, άρχισαν να δίνουν τις πρώτες τους σταγόνες που σύντομα μετατράπηκαν σε συνηθισμένη βροχή. Ο Samion γκρινιάζει. Θέλει να πάει ξενοδοχείο. Θεωρεί ότι δεν υπάρχει πιθανότητα να ανάψουν τα φώτα των κτιρίων τόσο προχωρημένη ώρα (αυτός άλλωστε ήταν ο σκοπός μου για τούτη την βόλτα). Στις 23:20 τα φώτα ξεκινάνε και ανάβουν. Εν μέσω βροχής, εγώ κι ο taver ξεχυνόμαστε προσπαθώντας να απαθανατίσουμε αυτή την ώρα.
Ο Samion αγνοείτε! Δείτε τις φώτο και πείτε μου αν άξιζε… (Samion μετά τα όσα σου έσουρα, σου δίνω την άδεια να αναφερθείς στο γκουρμέ φαγητό που έφαγα στο Βασιλέφσκι (και μόνο αυτό!!!)). Ενώ οι άλλοι έχουν πάει για ύπνο, επισκέπτομαι και τον ναό της Αναστάσεως για μερικές βραδινές λήψεις.
Δυστυχώς, λόγω έλλειψης παρέας αλλά και διάθεσης, δεν είδα καμία γέφυρα της πόλης ανοιχτή. Οι πρώτες ανοίγουν στην 01:25 (η Dvortsoviy και η Blagoveshenskiy) και διαδοχικά μέχρι τις 02:45 ανοίγουν και οι τελευταίες δύο εκ των 13 συνολικά. Στην συνέχεια ξανά κατεβαίνουν από τις 04:25 μέχρι τις 05:45 η τελευταία (Volodarskiy). Κατανοείτε βέβαια ότι αν σας πιάσει το άνοιγμα στην λάθος πλευρά, την πατήσατε γιατί ούτε μετρό παίζει εκείνη την ώρα.
Την επόμενη μέρα οι δρόμοι μας χωρίζουν.
Δεν μου έχει μείνει τίποτα από το κέντρο άρα αποφασίζω να επισκεφτώ την πρόταση του Traveller, την Μονή Σμόλνι και το Ανάκτορο την Ταυρίδας. Το μεν δεύτερο δεν με εντυπωσιάζει εξωτερικά. Και πώς να το κάνει άλλωστε μετά από Hermitage, Peterhof, Chersky Selo. Τώρα το όλο συγκρότημα της Μονής Σμόλνι (του Παρθεναγωγείου κατά Traveller που αν είχε και διάθεση να μας πει μερικά λόγια, ας το κάνει) είναι πολύ εντυπωσιακό και ειδικότερα ο καθεδρικός με τους πέντε θόλους.
Γυρνώντας ανάποδα τώρα και βλέποντας τον δρόμο απ’ τον οποίο ήρθατε (αν το κάνατε με τα πόδια (2 χλμ από την στάση μετρό Τσερνισέφσκαγια) θα δείτε μια καθαρά καθεστωτική εικόνα. Χαμηλά μπλοκ με φαγωμένους σοφάδες, το παλάτι Κικίν, τα κτίρια μιας εντυπωσιακής τράπεζας και την τεράστια λεωφόρο Shpalernava.
Πίσω από την μονή, τρέχει ο Νέβα. Τέσσερα χιλιόμετρα νότια η στάση Aleksandra Nevskovo, γνωστή μου από το ομώνυμο μοναστήρι που επισκέφτηκα πριν δύο μέρες. Επιστρέφω στο ξενοδοχείο όπου μαζεύουμε τα πράγματα και φεύγουμε. Τέσσερις μέρες μετά. Εξήντα (60) χιλιόμετρα μετά! Τόσα ήταν τα χιλιόμετρα που περπάτησα σε τούτη την πόλη αυτές τις τέσσερις μέρες.
Η Αγία Πετρούπολη πάντα "χαιρετούσε" την Δύση. Άρα αν έχεις ταξιδέψει πολύ στην Ευρώπη και θες να δεις κάτι αυθεντικά Ρώσικο, ίσως αυτή να μην είναι και η καλύτερη επιλογή. Σίγουρα η πόλη είναι από τις ομορφότερες που έχω δει αλλά και κατά γενική ομολογία, συγκαταλέγεται στις κορυφαίες. Απλώς βρίσκω λίγο άδικο, μέσω αυτής της πόλης, να κοκκινίζω όλη την Ρωσία! Το επόμενό μου ταξίδι σε τούτη την χώρα, θα ήθελα να είναι στο Sakhalin, στο Novosibirsk ή στο Krasnoyarsk. Let’s vote…

το ναυτικό μουσείο αλλά κυρίως της εμβολοφόρες στήλες, ορατές από σχεδόν κάθε σημείο της πόλης, οι οποίες εξυπηρετούσαν ως φάροι.

Αυτή την ώρα της ημέρας όμως, εξίσου εντυπωσιακή είναι η εικόνα της νότια Πετρούπολης από τον απογευματινό ήλιο που την φωτίζει γλυκά τονίζοντας ακόμα παραπάνω τα ζεστά χρώματα του Ναυαρχείου, του χειμερινού ανακτόρου αλλά και τον υπόλοιπων κτιρίων. Ρεμβάζουμε και χαζεύουμε τον κόσμο που συρρέει σε κάθε γωνιά της πόλης λόγω των εορταστικών εκδηλώσεων την Μέρας Ανεξαρτησίας.

Υπάρχει συγκέντρωση κόσμου στην γέφυρα Dvortsovyy από την πλευρά των ανακτόρων. Αυτό που κάνουν εκεί είναι να περιμένουν τρία jet ski που φιγουράρουν στον Neva να τους βρέξουν! Σε κάθε απότομο ελιγμό τους, πετάγονται νερά με κατεύθυνση την γέφυρα. Όλοι οι ελιγμοί των έμπειρων οδηγών τέρπουν τα πλήθη! Περνάμε την γέφυρα όταν πλέον έχουν ηρεμήσει τα πράγματα. Οι Ρώσοι που συναντάμε, βρεγμένοι ως το κόκαλο όπως και οι γύρω δρόμοι.

Στην πλατεία Ανεξαρτησίας η διάθεση ανεβαίνει. Στην ημιτελής σκηνή έχουν ανεβεί συγκροτήματα παραδοσιακών τραγουδιών ενώ κόσμος βρίσκεται διασκορπισμένος σε όλη την πλατεία. Στη δε Nevsky Prospekt επικρατεί το αδιαχώρητο καθ όλη την διάρκεια τούτης της ημέρας μέχρι αργά μετά την δύση του ηλίου (περίπου 01:00). Όταν ξανά βρισκόμαστε στην πλατεία τρεις ώρες μετά κατά τις 23:00, τα σύννεφα που συγκεντρώνονταν πάνω από την πόλη τις τελευταίες ώρες, άρχισαν να δίνουν τις πρώτες τους σταγόνες που σύντομα μετατράπηκαν σε συνηθισμένη βροχή. Ο Samion γκρινιάζει. Θέλει να πάει ξενοδοχείο. Θεωρεί ότι δεν υπάρχει πιθανότητα να ανάψουν τα φώτα των κτιρίων τόσο προχωρημένη ώρα (αυτός άλλωστε ήταν ο σκοπός μου για τούτη την βόλτα). Στις 23:20 τα φώτα ξεκινάνε και ανάβουν. Εν μέσω βροχής, εγώ κι ο taver ξεχυνόμαστε προσπαθώντας να απαθανατίσουμε αυτή την ώρα.




Ο Samion αγνοείτε! Δείτε τις φώτο και πείτε μου αν άξιζε… (Samion μετά τα όσα σου έσουρα, σου δίνω την άδεια να αναφερθείς στο γκουρμέ φαγητό που έφαγα στο Βασιλέφσκι (και μόνο αυτό!!!)). Ενώ οι άλλοι έχουν πάει για ύπνο, επισκέπτομαι και τον ναό της Αναστάσεως για μερικές βραδινές λήψεις.


Δυστυχώς, λόγω έλλειψης παρέας αλλά και διάθεσης, δεν είδα καμία γέφυρα της πόλης ανοιχτή. Οι πρώτες ανοίγουν στην 01:25 (η Dvortsoviy και η Blagoveshenskiy) και διαδοχικά μέχρι τις 02:45 ανοίγουν και οι τελευταίες δύο εκ των 13 συνολικά. Στην συνέχεια ξανά κατεβαίνουν από τις 04:25 μέχρι τις 05:45 η τελευταία (Volodarskiy). Κατανοείτε βέβαια ότι αν σας πιάσει το άνοιγμα στην λάθος πλευρά, την πατήσατε γιατί ούτε μετρό παίζει εκείνη την ώρα.
Την επόμενη μέρα οι δρόμοι μας χωρίζουν.

Δεν μου έχει μείνει τίποτα από το κέντρο άρα αποφασίζω να επισκεφτώ την πρόταση του Traveller, την Μονή Σμόλνι και το Ανάκτορο την Ταυρίδας. Το μεν δεύτερο δεν με εντυπωσιάζει εξωτερικά. Και πώς να το κάνει άλλωστε μετά από Hermitage, Peterhof, Chersky Selo. Τώρα το όλο συγκρότημα της Μονής Σμόλνι (του Παρθεναγωγείου κατά Traveller που αν είχε και διάθεση να μας πει μερικά λόγια, ας το κάνει) είναι πολύ εντυπωσιακό και ειδικότερα ο καθεδρικός με τους πέντε θόλους.

Γυρνώντας ανάποδα τώρα και βλέποντας τον δρόμο απ’ τον οποίο ήρθατε (αν το κάνατε με τα πόδια (2 χλμ από την στάση μετρό Τσερνισέφσκαγια) θα δείτε μια καθαρά καθεστωτική εικόνα. Χαμηλά μπλοκ με φαγωμένους σοφάδες, το παλάτι Κικίν, τα κτίρια μιας εντυπωσιακής τράπεζας και την τεράστια λεωφόρο Shpalernava.
Πίσω από την μονή, τρέχει ο Νέβα. Τέσσερα χιλιόμετρα νότια η στάση Aleksandra Nevskovo, γνωστή μου από το ομώνυμο μοναστήρι που επισκέφτηκα πριν δύο μέρες. Επιστρέφω στο ξενοδοχείο όπου μαζεύουμε τα πράγματα και φεύγουμε. Τέσσερις μέρες μετά. Εξήντα (60) χιλιόμετρα μετά! Τόσα ήταν τα χιλιόμετρα που περπάτησα σε τούτη την πόλη αυτές τις τέσσερις μέρες.
Η Αγία Πετρούπολη πάντα "χαιρετούσε" την Δύση. Άρα αν έχεις ταξιδέψει πολύ στην Ευρώπη και θες να δεις κάτι αυθεντικά Ρώσικο, ίσως αυτή να μην είναι και η καλύτερη επιλογή. Σίγουρα η πόλη είναι από τις ομορφότερες που έχω δει αλλά και κατά γενική ομολογία, συγκαταλέγεται στις κορυφαίες. Απλώς βρίσκω λίγο άδικο, μέσω αυτής της πόλης, να κοκκινίζω όλη την Ρωσία! Το επόμενό μου ταξίδι σε τούτη την χώρα, θα ήθελα να είναι στο Sakhalin, στο Novosibirsk ή στο Krasnoyarsk. Let’s vote…
Attachments
-
53 KB Προβολές: 99