Ιταλία Ισχυρή δόση … Ιταλίας :)

Grerena

Member
Μηνύματα
1.286
Likes
16.824
Επόμενο Ταξίδι
Πορτογαλία
Ονειρεμένο Ταξίδι
Tromso, Las Vegas

Una notte a Napoli

Έφτασα στο “Palazzo Zevallos Stigliano” ευτυχώς αρκετή ώρα πριν κλείσει. Σήμερα Σάββατο έκλεινε στις 8:00 το βράδυ.


BeFunky-collage - 2021-12-01T201511.316.jpg



Το Palazzo Zevallos Stigliano, χτίστηκε για τον Ισπανό έμπορο Giovanni Zevallos το 1635. Για αρκετές δεκαετίες, η πολυτελής κατοικία βρισκόταν στο επίκεντρο της αριστοκρατικής ζωής της πόλης αλλάζοντας ιδιοκτήτες από ναπολιτάνους ευγενείς έως και ακόμη και την ίδια την αντιβασιλική οικογένεια.
Το 1920 το palazzo το απέκτησε η «Banca Commerciale Italiana» και «μεταμορφώθηκε» εξ’ ολοκλήρου σε έδρα της Τράπεζας, στη Νάπολη. Το κτίριο προσαρμόστηκε αριστοτεχνικά στις νέες του λειτουργίες.


20210918_185832.jpg




20210918_185952.jpg




20210918_190103.jpg



Έτσι, σήμερα βλέπουμε την μεγάλη αυλή του 17ου αι. σκεπασμένη με μια γυάλινη οροφή σε στυλ φλοράλ και Belle Époque, τον ημιόροφο να έχει μετατραπεί σε μπαλκόνια σε στυλ art Nouneau ενώ οι διακοσμήσεις και τα γλυπτά στις μαρμάρινες εσοχές να έχουν προσθέσει μια αίσθηση χλιδής στην αίθουσα. Τα παλιά τραπεζικά γκισέ με τα ορειχάλκινα φωτιστικά εξακολουθούν να “τρέχουν” κατά μήκος της περιμέτρου της αίθουσας προσθέτοντας μια πρωτοτυπία στην καθ’ όλα εντυπωσιακή αίθουσα.


20210918_190052.jpg



Ο ημιόροφος είχε μια περιοδική έκθεση, την οποία και πέρασα τροχάδην και ο όροφος είχε την κυρίως έκθεση, που αποτελούνταν από τη συλλογές των ιδιοκτητών του παρελθόντος.


BeFunky-collage - 2021-12-01T221414.954.jpg



Ο Caravaggio είχε τη δική του αίθουσα. Ειδικός φωτισμός έκανε τον πίνακα ακόμα πιο δραματικό απ’ ότι ήταν. «Το μαρτύριο της Αγίας Ούρσουλας» το ζωγράφισε το Μάιο 1610 και αποτελεί και το κύκνειο άσμα του (πέθανε τον Ιούλιο του 1610). Το έργο ήταν παραγγελία ενός Γενοβέζου ευγενή, του Marcantonio Doria.


BeFunky-collage - 2021-12-01T215645.309.jpg



Υπάρχουν τέσσερις μορφές πάλι, που αναδύονται μέσα από ένα φόντο σε μπρούτζινο τόνο και γίνονται αντιληπτές κυρίως μέσω της φωτοσκίασης. Η πράξη του μαρτυρίου γίνεται αντιληπτή από την κίνηση των χεριών της αγίας και από το σκυμμένο της κεφάλι, που κοιτάζει την πληγη δίχως πόνο, με απόλυτη νηφαλιότητα. Η αγία και ο δήμιός της είναι οι μοναδικές μορφές που ξεχωρίζουν από το κόκκινο ρούχο τους. Ο τρομαγμένος παρατηρητής του μαρτυρίου της Αγίας Ούρσουλας έχει το πρόσωπο του ίδιου του Caravaggio.

Η συλλογή είναι αρκετά μικρή. Μόνο δυο αίθουσες είδα με έργα Ναπολιτάνων (17ου έως και 20ου αι.).
Μέσα σε αυτές όμως υπήρχαν έργα που μου τράβηξαν το μάτι όπως «Dama col ventaglio” (Γυναίκα με βεντάλια) του Domenico Morelli.


20210918_192209.jpg



Η εικονιζόμενη γυναίκα του πίνακα ήταν ένα δημοφιλές Ναπολιτάνικο μοντέλο της εποχής (μέσα 19ου αι.), η οποία ήταν ζευγάρι με τον Vincenzo Gemito γνωστός και σαν «ο τρελός γλύπτης». Λέγεται ότι ο Gemito συναγωνιζόταν σε εκκεντρικότητα τον Caravaggio.
Άμα ψάξεις … βρίσκεις πολλά … κουτσομπολιά της εποχής. «Πικάντικα» κουτσομπολιά, γιατί … Νάπολη είναι αυτή.

Κι άλλο έργο μου τράβηξε την προσοχή, γύρω από το οποίο πλανάται ένα μυστήριο …

20210918_190258.jpg



«Ιουδήθ και Ολοφέρνης» έργο του Louis Finson, το οποίο πιστεύεται ότι είναι πιστό αντίγραφο ενός χαμένου Caravaggio, που φιλοτεχνήθηκε στη Νάπολη. Η άποψη αυτή ενισχύθηκε όταν το 2014 βρέθηκε παρόμοιος πίνακας ανώτερης ποιότητας στην Τουλούζη, που αποδίδεται στον Caravaggio. Υπήρχε όμως και μια άλλη άποψη από διάφορους μελετητές ότι ο πίνακας της Τουλούζης είναι το “αριστούργημα του Finson”, ενώ ο πίνακας της Νάπολη είναι το πιστό αντίγραφο ενός μαθητή του. Πάντως, είναι γνωστό ότι ο Finson έκανε καριέρα ως αντιγραφέας έργων τέχνης και ήταν Καραβατζιστής.

Γύρω στις οκτώ παρά βγήκα έξω από την γκαλερί.
Ύστερα από το διάλλειμα σε αυτό το κομψό, ήσυχο παλάτι βγήκα πάλι στη βαβούρα της κεντρικής Νάπολη.


20210918_193239.jpg



Ένα 10λεπτο πέρασα στο περίμενε, τη φίλη μου να φανεί. Το ραντεβού μας ήταν έξω από το “Zevallos”. Χάζευα τον κόσμο. Πολύς κόσμος. Τόσο κόσμο μέχρι στιγμής είχα δει σε Κωνσταντινούπολη και Βενετία. Τώρα θα προσθέσω και τη Νάπολη.


20210918_195021.jpg



Ήρθε και η φίλη μου. Εκστασιασμένη τη βρήκα λόγω … των τιμών, που είχε δει στα καταστήματα. «Αυτά αγοράζουμε εμείς από την Ελλάδα σαν Ιταλικά προϊόντα πανάκριβα; Να ερχόμαστε εδώ να ψωνίζουμε, πιο φθηνά θα μας βγαίνει». Τώρα όμως μόνο ένα ζευγάρι σαγιονάρες είχε ψωνίσει (made in Italy φυσικά), αφού τι να χωρέσει πια αυτό το σακιδιάκι που είχαμε για αποσκευή;

Κατεβαίνοντας την Toledo, στα 150μ. από το Palazzo Zevallos είδαμε την Galleria UBERTO Ι. Πρόκειται για ένα μεγαλοπρεπές κτίριο του 1890, που μοιάζει πολύ με αυτή του Μιλάνου, αλλά και με την Principe της Νάπολη, που είχαμε δει το πρωί. Πρόκειται για ένα όμορφο εμπορικό κέντρο με θολωτή οροφή από γυαλί και σίδερο, διακοσμημένη με τοιχογραφίες και γλυπτά. Το 2013 που είχα ξαναέρθει στη Νάπολη, η gallery αυτή είχε μια εικόνα εγκατάλειψης. Αντίθετα, σήμερα που την έβλεπα ξανά όχι μόνο έσφυζε από ζωή, αλλά επικρατούσε μάλιστα το αδιαχώρητο.

Ουρές από όλη η πιτσιρικαρία της πόλης είχε μαζευτεί στα Mc Donalds. o_O

BeFunky-collage - 2021-12-01T221859.308.jpg



Προχωρήσαμε στη Via Toledo προς την piazza Plebiscito...

20210918_200155.jpg



Η Piazza Plebiscito είναι μια τεράστια πλατεία, η μεγαλύτερη στη Νάπολη, που πήρε το όνομά της από το Δημοψήφισμα του 1860, με το οποίο η πόλη εισήλθε στο Βασίλειο της Ιταλίας. Στα ανατολικά της βρίσκεται το palazzo Reale (17ος αι.), στα Δυτικά της επιβλητική βασιλική Sa Francisco di Paolo (19ος αι.) και τα άλλα σημεία του ορίζοντα πλαισιώνονται από το palazzo Salerno και το palazzo della Prefettura.


20210918_200317.jpg




20210918_200200.jpg



Στη μια της γωνία υπάρχει και το περίφημο θέατρο San Carlo, στο οποίο είχαμε εισιτήρια για μια παράστασή του για την επόμενη μέρα :):), ενώ στο ισόγειο του Palazzo Prefettura είναι το «λογοτεχνικό» café (που κάθε πόλη οφείλει να έχει) το “Café Cambrinus”.


20210918_195920.jpg



Είναι ένα από τα εμβληματικά καφέ της Ευρώπης.
Σε μια Ευρώπη που «έβραζε» από καλλιτεχνικές ιδέες μερικά καφέ τοποθετημένα στρατηγικά σε μαγικές γωνιές πόλεων έγιναν γρήγορα σημεία συνάντησης μερικών εκ των διασημότερων ανθρώπων της Ευρώπης. Έτσι και το «Cambrinus». Υπήρξε στέκι, στις αριστοκρατικές αίθουσες του οποίου φιλοξενήθηκαν έντονες συζητήσεις διανοούμενων, πολιτικών, καλλιτεχνών διαμορφώνοντας μέρος της σύγχρονης Ευρωπαϊκής Ιστορίας.


20210918_195500.jpg



Το Café Cambrinus υπάρχει από το 1860, έχει διακόσμηση που θυμίζει belle époque και είναι γνωστό ως το café των διανοούμενων. Εδώ σύχναζαν προσωπικότητες σαν τον Oscar Wilde, Ernest Hemingway και Jean Paul Satr. Σήμερα είναι ένα ωραίο και ακριβό καφέ λόγω θέσης, κεντρικότατο με θέα και ιστορία.
Εμείς το αντιμετωπίσαμε σαν μουσείο-αξιοθέατο. Μπήκαμε δηλ. μέσα για να το δούμε. Έχει κλασική επίπλωση, καθρέφτες, ζωγραφικούς πίνακες, κόκκινα βελούδα, πινακίδα που υποδηλώνει έτος ίδρυσης, γραφικούς σερβιτόρους (που μοιάζουν με δημόσιους υπάλληλους :rolleyes-80:) και διάσημα γλυκά.


20210918_195755.jpg




20210918_195823.jpg




20210918_195838.jpg



Ήταν πάρα πολύ ωραίο αλλά δεν ήταν η ώρα μας … για γλυκό.
Βέβαια ένα διάλειμμα το χρειαζόμασταν. Έτσι, καθίσαμε λίγο να ξαποστάσουμε στα σκαλιά της Sa Francisco di Paolo της πλατείας.


20210918_202323.jpg



Είναι Σαββατόβραδο και η πλατεία ήταν γεμάτη με παρέες παρέες, είτε σε πηγαδάκια στο κέντρο της, είτε γύρω από μουσικούς του δρόμου, είτε στα σκαλιά της όμορφης βασιλικής.


20210918_200009.jpg



Ήταν πολλά τα χιλιόμετρα της ημέρας και θα ακολουθούσαν κι άλλα. Η φίλη μου αποχωρίστηκε τα snickers που την ταλαιπωρούσαν και φόρεσε τις σαγιονάρες, που μόλις αγόρασε από την αγορά.
Όμορφη βραδιά με φεγγάρι, ωραίο καιρό και οι Ναπολιτάνοι όλοι έξω…

“When the moon hits your eye like a big pizza pie
That’s amore”


Ύστερα από ένα αρκετά χαλαρωτικό και ξεκούραστο μισάωρο που περάσαμε στα σκαλιά της Βασιλικής, η συνέχεια είχε … θάλασσα, δηλ. μια βόλτα στην παραλιακή Lungomare Santa Lucia.

Πήραμε την via Cesario Console, περάσαμε από τη μαρίνα του κωπηλατικού ομίλου της Νάπολη και στη συνέχεια βγήκαμε παραλία.


20210918_203243.jpg



Η παραλιακή Santa Lucia όπως λέγεται και αν είχε κόσμο. Mαγαζιά, περατζάδα, μαρίνες, προβλήτες κατά μήκος της παραλιακής οδού όλα ήταν γεμάτα με κόσμο.


20210918_203551.jpg




20210918_203846.jpg



Την όμορφη βραδιά (το ξανάπα αυτό αλλά θέλω να δώσω έμφαση) τη χαλούσε φυσικά η κίνηση των αυτοκινήτων στην παράλληλη λεωφόρο via Nazario Sauro.


20210918_203233.jpg



Αντίθετα, το φεγγάρι επέτρεπε να βλέπουμε το Βεζούβιο και ας είναι τόσα χιλιόμετρα μακριά...

20210918_203521.jpg



“When the world seems to shine like you’ve had too much wine
That’s amore”


Δεν ξέρω πόσο έπρεπε να περπατήσουμε παραλιακά και αν θα καταφέρναμε να πετύχουμε πιο ρομαντική περατζάδα ή τουλάχιστον με λιγότερη φασαρία, αλλά εμείς περπατήσαμε καμιά 500αριά μέτρα (ως τη Fontana del Gigante), όπου και αποφασίσαμε να πάρουμε το δρόμο της επιστροφής. Είχαμε πολύ δρόμο έως το σπίτι μας. Θα μπορούσαμε να πάρουμε και λεωφορείο, αλλά σκεφτήκαμε ότι ποδαράτο μπορεί να βρίσκαμε κανένα ωραίο φαγάδικο για να καθίσουμε για βράδυ. Όπως και βρήκαμε αλλά ήταν … γεμάτο.
H “Antica Pizzeria Del Borgo Orefici” μου φάνηκε καλή. Είδα λαχταριστά πιάτα και πίτσες και θαλασσινά, αλλά είχε και όρθιους που περίμεναν! Tip Check για την επόμενη φορά. ;)

Τα πάντα ήταν γεμάτα! Λες και όλος ο πληθυσμός της πόλης (της τρίτης μεγαλύτερης πόλης της Ιταλίας) ήταν έξω. Ήταν βέβαια και Σαββατόβραδο αλλά έχω την αίσθηση ότι ειδικά οι ταμπεραμεντόζοι Ναπολιτάνοι ταλαιπωρήθηκαν πολύ από την κλεισούρα του κοροοϊού και τώρα του δίνουν και καταλαβαίνει.

Εκτός από τους φασαριόζικους δρόμους περάσαμε δίπλα από ήσυχα λιμανάκια, από μαρίνες με ψαράδες αλλά και από αρκετά ερημικά σημεία, κοινώς «οργώσαμε» την παραλιακή …


20210918_210224.jpg




20210918_210348.jpg




20210918_210508.jpg



… ώσπου φτάσαμε στο πολύ γνώριμό μας σημείο του δίδυμου “Di Angeli” και “Da Michele”. Διάσημες πιτσαρίες και όχι άδικα. Έχω φάει πίτσα και από τις δύο και τώρα ήταν φίσκα o_O με πολύ κόσμο και οι δύο. Το ένα είχε γεμάτο όλα τα τραπεζάκια ...


20210917_224354.jpg



... και το άλλο είχε γεμάτο όλους τους γύρω δρόμους από την ουρά των ορθίων που περίμεναν για μια πίτσα. :confused::p


203522.jpg



Τώρα κατάλαβα τι εννοούσαν οι διάφοροι οδηγοί αλλά και πολλοί συμφορουμίτες όταν έλεγαν ότι το Da Miclele έχει συνήθως ουρά. o_O

Το Plan B μου έλεγε να ξεχάσουμε την πίτσα και να το γυρίσουμε στα θαλασσινά. Ένα μαγαζί είχα σημειωμένο για θαλασσινά και αυτό ήταν το “Mimi alla Ferrovia”.

To Mimi alla Ferrovia μου το είχε συστήσει το site: «The 20 best things to do in Naples». Μου έκανε εντύπωση πως γίνεται ανάμεσα σε εκκλησίες, κάστρα, μουσεία και πλατείες να βρίσκεται ένα και μόνο εστιατόριο. Δεν είχα προλάβει να διασταυρώσω την πληροφορία (αν όντως είναι στα the best) και είχα τις αμφιβολίες μου, αλλά χρειαζόμουν και μια εναλλακτική με θαλασσινά ανάμεσα στις πίτσες. Το σημείωσα λοιπόν και εγώ στο χάρτη μου αφού ήταν κιόλας και κοντά στο κατάλυμά μας.

Δεν ξέρω πως θα ήταν τα μη τουριστικά που θα μας έστελνε ο Adelchi, αλλά αυτό ήταν κορυφή. Κάτι που το καταλάβαμε αμέσως όταν περιμένοντας στην ουρά για να αδειάσει τραπέζι είδαμε ότι ουρά και μαγαζί ήταν γεμάτο Ιταλούς.


20210918_222300.jpg



Πήραμε ένα ταρτάρ γαρίδας με σος γιαουρτιού και gel μανταρινιού, ένα παναρισμένο ψητό ψάρι με μουστάρδα και ψητά λαχανικά και ραβιόλια γεμιστά με λαβράκι και λεμόνι σε σάλτσα από γαρίδα και σουπιά (ή καλαμάρι). Το τελευταίο νομίζω το ερωτεύτηκα.


BeFunky-collage - 2021-12-02T011750.845.jpg



Το σκέφτομαι σχεδόν κάθε μέρα από τότε! :cry: Ήταν όλα καταπληκτικά. Το κρασάκι και το γλυκό του finale ολοκλήρωσαν την ευτυχία μας.

“Hearts will play tippy-tippy-tay, tippy-tippy-tay
Like a gay tarantella
Lucky fella”

Το σπίτι μας ήταν πολύ κοντά. Ευτυχώς, γιατί τα 13 χιλιόμετρα που έλεγε το χρονολόγιο του κινητού μου ότι περπατήσαμε σήμερα ήταν πολύ βαριά (χώρια οι ορθοστασίες) και για τα snickers μου αλλά και για τις σαγιονάρες της φίλης μου.

Περάσαμε γρήγορα τα κακόφημα μέρη, από λιμάνια σε σταθμούς κυκλοφορούμε αργά τη νύχτα (φιρί φιρί το πάμε) ...

20210918_235540.jpg



... και αισίως φτάσαμε σπίτι γύρω στη 1:00 το βράδυ.
Κοιμήθηκα γλυκά, έχοντας τη μελωδία, που είχα και όλη την ημέρα στα αυτιά μου:

“When you walk in a dream but you know you’re not
Dreaming Signora
Scusa me, but you see, back in old Napoli
That’s Amore


Αύριο θα πηγαίναμε εκδρομή ... :xalara:
 

Sassenach77

Member
Μηνύματα
7.077
Likes
20.118
Επόμενο Ταξίδι
Τατζικιστάν
Ονειρεμένο Ταξίδι
Γη του Πυρός
Το Hotel «Tito», έχει reception σε όροφο και δωμάτιο σε διπλανό κτίριο(!), όπως συμβαίνει με αρκετά ξενοδοχεία της περιοχής του Termini.
Οπως συμβαίνει σε διάφορα ξενοδοχεία γενικώς στην Ιταλία. Σε τέτοιο έμεινα στη Φλωρεντία :)

Δώσε Ιταλία να γουστάρουμε!!!! Εγώ την έχω λιώσει φέτος :haha::haha::haha:
 

Grerena

Member
Μηνύματα
1.286
Likes
16.824
Επόμενο Ταξίδι
Πορτογαλία
Ονειρεμένο Ταξίδι
Tromso, Las Vegas
Οπως συμβαίνει σε διάφορα ξενοδοχεία γενικώς στην Ιταλία. Σε τέτοιο έμεινα στη Φλωρεντία :)

Δώσε Ιταλία να γουστάρουμε!!!! Εγώ την έχω λιώσει φέτος :haha::haha::haha:
Ναι, ναι το πρόσεξα. Είδα ότι έκανες ένα ταξίδι, μια ταξιδάρα και ... καμία ιστορία :( ακόμα.

Αχ! Δεν φτάνει που στερηθήκαμε τα ταξίδια για καιρό, αλλά στερηθήκαμε και την ... Ιταλία!!!
Πρέπει να καλύψουμε το χαμένο καιρό.
 
Last edited:

Iris_90

Member
Μηνύματα
752
Likes
3.792
Επόμενο Ταξίδι
Στο άγνωστο ...
Ονειρεμένο Ταξίδι
Γιατί , σε νοιάζει ;;;
Αγαπάμε Ιταλία , Ιταλόπληκτη εδώ !!! Ευτυχώς που κατάφερα και πήγα τέλη Σεπτέμβρη σε Ρώμη και Φλωρεντία αλλά και πάλι στη Ρώμη δεν πρόλαβα να πάω Πάνθεον και Πιάτσα Ναβόνα , έχει κάτι μαγικό η Ρώμη , δεν τη χορταίνεις και όταν ξαναπάς πάλι κάτι ανακαλύπτεις , αλλά και η Φλωρεντία ΕΡΩΤΑΣ ΜΕΓΑΛΟΣ , σίγουρα θα ξαναπήγαινα ... Δώσε και άλλη Ρώμη με Νάπολη στο λαό !!!
 

Iris_90

Member
Μηνύματα
752
Likes
3.792
Επόμενο Ταξίδι
Στο άγνωστο ...
Ονειρεμένο Ταξίδι
Γιατί , σε νοιάζει ;;;
Ναι, ναι το πρόσεξα. Είδα ότι έκανες ένα ταξίδι, μια ταξιδάρα και ... καμία ιστορία :( ακόμα.

Αχ! Δεν φτάνει που στερηθήκαμε τα ταξίδια για καιρό, αλλά στερηθήκαμε και την ... Ιταλία!!!
Πρέπει να καλύψουμε το χαμένο καιρό.
@Grerena Τι να πω κι εγώ που είχα να πάω εξωτερικό από το 2014 που είχα επισκεφτεί τη Κωνσταντινούπολη ... Από το 2015 ως το 2019 δεν πήγαινα λόγω προσωπικών προβλημάτων ... Ήταν να πήγαινα το 2020 Κλασσικό Γύρο Ιταλίας αλλά μας τα ματαίωσε όλα ο Covid ... Θα το επαναλάμβανα φέτος το Κλασσικό Γύρο αλλά πάλι κάτι στράβωσε αρχές με μέσα καλοκαιριού ... Αλλά μια μέρα είπα στον εαυτό μου '' Ίριδα δεν θα τα παρατήσεις , θα πας στην Ιταλία , για αρχή ξεκίνα με τα must see Ρώμη και Φλωρεντία'' και έτσι ένα μεσημέρι κανονίστικαν όλα και μέσα προς τέλη Σεπτέμβρη πέταξα για την αγαπημένη μου Ιταλία ... Αλλά μια φορά επίσκεψη σε αυτή τη χώρα δεν είναι ποτέ αρκετή ...
 

evaT

Member
Μηνύματα
1.556
Likes
12.628
Επόμενο Ταξίδι
?
Ονειρεμένο Ταξίδι
Ιαπωνία
Aντε το πήρες επιτέλους απόφαση να γράψεις :)
Αυτό με το πρόγραμμα το έχω και γω ....το φιάχνω, το ανακοινώνω ακούω τα χίλια μύρια αλλά φυσικά ποτέ μα ποτέ δε βγαίνει αυτούσιο...απλά υπάρχει για να υπάρχει και μάλλον το φιάχνω για να μπαίνω στο τριπάκι να ζω το ταξίδι πριν ξεκινήσει.

Ήταν μια extra πρόκληση για μένα να ταξιδέψω με όλα μου τα υπάρχοντα σε ένα τσαντάκι 40x25x20!
Η πρώτη φορά είναι δύσκολη. Μετά το ξεπερνάς. Δεν έχεις να σκας και τι να φορέσεις το βράδυ...απλά την άλλη αλλαξιά που δε φορούσες όλη μέρα :haha:
 

Sassenach77

Member
Μηνύματα
7.077
Likes
20.118
Επόμενο Ταξίδι
Τατζικιστάν
Ονειρεμένο Ταξίδι
Γη του Πυρός
καμία ιστορία :( ακόμα.
Την έχω ξεκινήσει και βρηκα και τίτλο, που το πας αυτό; :haha: Αλλά χωρίς κενά σ/κ δυσκολεύομαι να τη προχωρήσω γρήγορα.... Τις δυο τελευταίες τις έγραψα γρήγορα σχετικά γιατί ήμουν κλειδαμπαρωμενη πολύ καιρό, χωρίς να μπορώ να κάνω και πολλά σχέδια, οπότε είχα χρόνο..... Είπα όμως ότι θα τη γράψω και θα το κάνω! Τώρα περιμένω τη συνέχεια της δικής σου ιστορίας για να την απολαύσω 😍

Αχ! Δεν φτάνει που στερηθήκαμε τα ταξίδια για καιρό, αλλά στερηθήκαμε και την ... Ιταλία!!!
Πρέπει να καλύψουμε το χαμένο καιρό.
Νομίζω ότι το κάλυψα αυτό το χρόνο φέτος και με το παραπάνω :p
 

paefstra

Member
Μηνύματα
12.934
Likes
40.783
Λοιπον εκανα κι εγω το πρωτο ταξιδι με σακιδιακι αλλα για 2ημερο. Ειχα αγχος αν θα χωρεσω τον χαμο που κουβαλαω συνηθως . Επιτηδες εκλεισα με wizz που δινει αλλα 5 εκ περιθωριο κι ετσι πηρα μεγαλυτερη τσαντα απο της ryan. Ε, γυρισα και με ψωνια και μπορω να πω οτι το ευχαριστηθηκα που δεν εσερνα κατι με ροδες και θα το ξανακανα. Αλλα 4 μερες? Παρακολουθω πως πηγε και την αποτιμηση. Πολυ μεγαλη προκληση!
 

Sam-chal

Member
Μηνύματα
852
Likes
1.894
Επόμενο Ταξίδι
Απρογραμμάτιστο
Ονειρεμένο Ταξίδι
Περού, Χιλή, Βολιβία
Ενώ έχω κλείσει εισιτήρια για Κατάνια στις 29 του μήνα, επιστροφή 3/12 για 2 άτομα με συνολικό κόστος 32 ευρώ για κάποιους λόγους το ταξίδι ακυρώθηκε και έτσι έγινα ...χορηγός της Ryan...😡🤬
 

Grerena

Member
Μηνύματα
1.286
Likes
16.824
Επόμενο Ταξίδι
Πορτογαλία
Ονειρεμένο Ταξίδι
Tromso, Las Vegas
Μια νύχτα στη Ρώμη
Πάντα ήθελα να γράψω σε μια ιστορία μου τον παραπάνω τίτλο. «Μια νύχτα στη Ρώμη». Σε όλα τα προηγούμενα ταξίδια στη Ρώμη οι ημέρες ήταν αφιερωμένες στα αξιοθέατα και τα μουσεία και όταν έφτανε η νύχτα συνήθως ήμουν πολύ εξαντλημένη για να τη χαρώ. Οπότε σήμερα είχε έρθει … η νύχτα που περίμενα. Νυχτερινή χαλαρή βόλτα και χάζεμα, χωρίς πρόγραμμα στη Ρώμη. Και ήταν μια πολύ όμορφη βραδιά.
Βόλτα, «χάζεμα», ψώνια, φωτογραφίες σε αγαπημένα σημεία, aperol, πίτσα, παγωτό και ποτό!!!

Ξεκινήσαμε τη διαδρομή μας περνώντας από την piazza Republica. Μπροστά σε όλες τις άλλες γνωστές πλατείες της Ρώμης αυτή δεν σου κάνει και τόσο εντύπωση ειδικά την ημέρα. Βράδυ όμως … ;
20210916_202902.jpg


Τι όμορφη που είναι το βράδυ! Συνεχίσαμε στη Via Nazionale και μετά χωθήκαμε μέσα στα στενάκια. Διάφορα κουκλίστικα μαγαζάκια μας θύμισαν ότι δεν είχαμε φάει σήμερα. Από το πρωί δουλειά, αεροδρόμιο, ταξίδι, check in, μάλλον θα πρέπει να φάμε τώρα και μάλιστα πριν φτάσουμε στα πολύ τουριστικά του κέντρου.
Ένα χαριτωμένο μαγαζάκι μας γυάλισε, το “Ristorante Berzitello”, στο οποίο και καθίσαμε για μια πίτσα. Ήθελα ένα aperol για αρχή και ναι πριν καν το σκεφτώ μας το … κέρασε το μαγαζί! :) Τι καλά! Αλλά και η πίτσα με προσούτο που φάγαμε ήταν καταπληκτική.

BeFunky-collage - 2021-11-19T001319.130.jpg


Στη συνέχεια και μετά το palazzo Barberini στρίψαμε στη via Rasella προκειμένου να “πέσουμε” για πολλοστή φορά στη διαδρομή που εγώ αποκαλώ «τουριστική οδό», την οποία την προηγούμενη φορά που την έκανα μου είχε φανεί "overdose" και μάλιστα με είχε κουράσει κιόλας (κυρίως από τους πολλούς πλανόδιους και το πανηγυριώτικο ύφος). Είναι η διαδρομή που περνάει από την Fontana di Trevi, το Πάνθεον, την Piazza di Pietra, την piazza Navona και συνεχίζει και απέναντι του Τίβερη.
Σήμερα όμως, αυτή τη διαδρομή την απόλαυσα. Ίσως επειδή είχα καιρό να την κάνω; Ίσως επειδή με είχε πειράξει η κλεισούρα της καραντίνας; Ίσως επειδή ήταν μια χαλαρή βόλτα χωρίς το άγχος των αξιοθεάτων; Ίσως γιατί τώρα ήταν βράδυ; Ίσως επειδή τώρα ήταν αργά το βράδυ;
Μπορεί όλα αυτά μαζί.

Δεν είδα τις ορδές τουριστών, που έβλεπα άλλες φορές (ούτε καν στην Fontana di Trevi). Αργά το βράδυ πολλά από αυτά που γνώριζα ως καφέ ήταν … μπαράκια. Άλλες εικόνες, άλλη ατμόσφαιρα, άλλη αίσθηση!

Κάναμε όμως και τα … τουριστικά μας. Λίγο πριν την Fontana di Trevi ψωνίσαμε τα σουβενίρ μας. Μια τσαντούλα made in Italy πήρα και 5 μαγνητάκια, όσες και οι φορές που είχα έρθει στη Ρώμη :cool:. Δεν το έκανα επίτηδες, αλλά ήταν όλα όμορφα και δεν μπορούσα να διαλέξω και μου αρέσει τόσο πολύ να χαζεύω και να …ψωνίζω στα σουβενιρομάγαζα.

Τη Fontana di Trevi όσες φορές και να τη δεις … αγαλλιάζεις.
20210916_221415.jpg


Τώρα πια όμως δεν μπορείς να κατέβεις στα δύο κατώτερα διαζώματα. Τη θαυμάζεις από επίπεδο του πεζόδρομου και μόνο. Παλιά αν ήθελες ακουμπούσες το νερό.

20210916_221520.jpg


Μετά το φαγητό θέλαμε και ένα παγωτό. Προχωρήσαμε … για να το βρούμε...

20210916_221425.jpg


Το παγωτό του “San Crispino”, το είχαμε ήδη αφήσει πίσω μας. Του “Venchi” μόλις το προσπεράσαμε αλλά και τα δύο τα έχω γευτεί στο παρελθόν (το 2ο μου άρεσε περισσότερο) και τώρα ήθελα να δοκιμάσω ένα άλλο από τα διάσημα gelato της Ρώμης. Εντάξει, είπαμε ότι θα κάνουμε χαλαρή βόλτα, αλλά γιατί να μην δοκιμάσω ή δω και κάτι για πρώτη φορά; Η γοητεία του καινούριου πάντα θα υπάρχει και θα την αναζητώ. Ας προχωρήσουμε ως το “Giolliti”.

Στην Piazza di pietra είδαμε το "Salotto 42", ένα πολύ χαριτωμένο μπαράκι (και απ’ ότι ήξερα και αρκετά μοδάτο)...
20210916_224753.jpg


Αν δεν βρίσκαμε τίποτα άλλο που να μας "γυάλιζε" θα γυρνούσαμε να πιούμε εδώ το ποτάκι μας με θέα τις κολώνες του ναού του Αδριανού.
20210916_224841.jpg


Η συνέχεια είχε Giolliti...
20210916_225812.jpg


Κλασική εμφάνιση. Έλπιζα μόνο να μην έχει και μόνο κλασικές γεύσεις. Βλέπετε είμαι σε φάση που κάνω διατροφή. Αν είναι δυνατόν! Ενώ είσαι σε διατροφή να πας Ιταλία και μάλιστα Νάπολη; Μοιάζει με ανέκδοτο. Είμαστε για διατροφή τώρα;

Το κλασικό Giolliti τελικά είχε και …50 γεύσεις για να διαλέξεις. Εγώ διάλεξα μια bitter σοκολάτα non latte. Κοινώς είναι το σορμπέ. Την κράτησα τη διατροφή! :xalara:
BeFunky-collage - 2021-11-18T194758.402.jpg


Η συνέχεια είχε η Piazza della Rotonda...
20210916_234155.jpg


Είναι η πλατεία, στην οποία κυριαρχεί το πολύ επιβλητικό Πάνθεον, ο τεράστιος αυτός αρχαίος Ρωμαϊκός ναός που έχει διασωθεί αλώβητος έως σήμερα. Τι όμορφα που είναι και εδώ βράδυ...
20210916_233612.jpg


20210916_233955.jpg


Για τη Piazza Navona τι να πω; Την πλατεία (Ιππόδρομο επί Ρωμαϊκών εποχών) δεν την είχα ξαναδεί βράδυ. Πανέμορφη και πολύ όμορφα φωταγωγημένη...
BeFunky-collage - 2021-11-20T000122.201.jpg


Ευτυχώς που μόλις είχαμε φάει παγωτό μας, γιατί το “Al Tre Scalini” (να ξέρετε) 10:00 η ώρα ήταν έτοιμο να κλείσει και δεν θα μπορούσαμε να φάμε το εκπληκτικό ταρτούφο του.

Είχα διαβάσει ότι πίσω από τη Navona είναι στέκι για ποτάκι το βράδυ. Στρίψαμε λοιπόν και εμείς στην “Via di S. Agnese in Agone”, αλλά και να μην το είχα διαβάσει θα το καταλαβαίναμε, γιατί μια βοή και μιαν αντάρα ερχόταν στα αυτιά μας μέσα από το στενό...
20210916_235635.jpg


Και πράγματι νεολαία και μη της πόλης είχε μαζευτεί εδώ. Καφέ μπαρ στη σειρά γεμάτα από κόσμο, καθιστό και όρθιο. Προχωρήσαμε προς το “Emporio de la pace”. Εδώ όλοι στο δρόμο παρέες παρέες σε πηγαδάκια. Είχε και πόρτα έναν συμπαθέστατο τύπο που ρύθμιζε την κυκλοφορία. Περίμενες μια μικρή ουρά για να μπεις μέσα, να παραγγείλεις και να πάρεις το ποτό σου. Από ένα Μαρτινάκι πήραμε, το οποίο ήταν και πάμθφηνο (με 3€ παρακαλώ). Κάναμε και εμείς το πηγαδάκι μας έξω μαζί με τους Ρωμαίους και τις Ρωμαίες, με τους οποίους πολύ μα πολύ εύκολα έπιανες κουβέντα.

20210916_235814.jpg


20210916_235933.jpg


20210917_001730.jpg


Μ’ αυτά και μ’ αυτά η ώρα είχε φτάσει σχεδόν μία το βράδυ. Είμαστε λίγο μακριά από το ξενοδοχείο μας και λογικά θα κάναμε καμιά ωρίτσα να επιστρέψουμε. Με βαριά καρδιά πήραμε το δρόμο της επιστροφής.

Θα βλέπαμε όμως πολλές εικόνες της μεταμεσονύχτιας Ρώμης. :):):)

Ξανά Navona. Τι υπέροχη που είναι το βράδυ!
20210917_004531.jpg


Και το Pantheon, με πολύ λίγο κόσμο αυτήν την προχωρημένη ώρα …
20210917_2005029.jpg


Και η Piazza Colonna …
20210917_010035.jpg

στην οποία δεν είχα ξαναβρεθεί στο παρελθόν.

… με το Palazzo Chigi, ένα υπέροχο αναγεννησιακό κτίριο, το οποίο αποτελεί την έδρα του Υπουργικού Συμβουλίου και την επίσημη κατοικία του Πρωθυπουργού της Ιταλίας...
20210917_005815.jpg


και με το Palazzo Wedekind, που στεγάζει ιστορικά γραφεία εφημερίδας Il Tempo ...
20210917_010054.jpg


Περασμένες 1:00 το βράδυ είναι η κατάλληλη ώρα για εργασίες του Δήμου …
20210917_010252.jpg


... ή για χάζεμα στις βιτρίνες της Via Del Corso…
20210917_010316.jpg


Αυτή τη διασταύρωση της via del Quirinale στο σημείο με 4 συντριβάνια … τη λες και …γειτονιά μου, τόσες φορές που έχω περάσει από εδώ για να πάω στο ξενοδοχείο μου (που συνήθως κλείνω στην περιοχή). Δεν χρειάζομαι και το δορυφόρο πια.

20210917_011938.jpg


20210917_011932.jpg


Περάσαμε και από το Υπουργείο εσωτερικών …
20210917_012520.jpg


Και από τη Santa Maria Maggiore …
20210917_013005.jpg


Τέλος για σήμερα. Ύστερα από μια διαδρομή 7,5 χιλιομέτρων μέσα στο κέντρο της Ρώμης …
Νυχτερινή βόλτα.jpg

φτάσαμε στο ξενοδοχείο μας.

Η επιστροφή μας, στην οποία κάναμε ένα σερί περπάτημα χωρίς στάσεις διήρκησε περίπου 50'.
Τώρα εδώ που τα λέμε ... δεν μου φάνηκε μεγάλη η διαδρομή. Είχα προπονηθεί αρκετά (κατά τη διάρκεια της καραντίνας) με περπάτημα αρκετών χιλιομέτρων μέσα στην Αθήνα. Χα, χα. οπότε 7,5 χιλιομετράκια δεν μου φάνηκαν και πολύ.
Το ξέρω ότι θεωρητικά γύρω από τους σταθμούς δεν είναι και τα πιο καλά σημεία της πόλης. Παρόλα αυτά εμείς έχοντας σταθερό και γρήγορο βήμα και αυτοπεποίθηση ανθρώπων που ξέραμε που πάμε, γιατί είμαστε και βέρα Ρωμαίες ;) , χωρίς να αγχωθούμε και χωρίς να συναντήσουμε και κόσμο στο δρόμο (εκτός από κάποιους άστεγους που κοιμόντουσαν στα υπόστεγα του σταθμού) φτάσαμε στο ξενοδοχείο μας κατά τις 2:05 το βράδυ.

Τη νύχτα έριξε καρεκλοπόδαρα. Ξύπνησα πολλές φορές από τον ήχο της βροχής. «Δεν πειράζει» σκεφτόμουν. «Ας ρίξει τώρα καλύτερα, αν είναι να ξεθυμάνει ο καιρός και να μην έχουμε προβλήματα το πρωί με το φευγιό μας».
Βέβαια στο τσαντάκι του Sport Billy είχα πάρει και αδιάβροχα πόντσο και πατουσάκια και ομπρέλα. Είχα φροντίσει να είμαι εξοπλισμένη για όλους τους καιρούς. Αρκεί μόνο να ξυπνήσουμε, γιατί 4 ώρες ύπνος παραείναι λίγες. Θα το ακούγαμε το ξυπνητήρι;

................................................................. post .............................................................................................................................
 

Attachments


Εκπομπές Travelstories

Τελευταίες δημοσιεύσεις

Booking.com

Στατιστικά φόρουμ

Θέματα
33.116
Μηνύματα
880.711
Μέλη
38.839
Νεότερο μέλος
mgian

Κοινοποιήστε αυτή τη σελίδα

Top Bottom