Grerena
Member
- Μηνύματα
- 1.298
- Likes
- 17.196
- Επόμενο Ταξίδι
- Πορτογαλία
- Ταξίδι-Όνειρο
- Tromso, Las Vegas
Θέατρο San Carlo
Πως τα καταφέραμε να είμαστε “στο τρέξιμο” για να προλάβουμε την όπερα δεν μπορώ να το καταλάβω. Η ώρα ήταν 6:30 και εμείς είμαστε στην πλατφόρμα περιμένοντας το μετρό. Μπαίνοντας μέσα στο τρένο συνειδητοποιήσαμε ότι δεν ξέραμε που θα κατέβουμε. Η όπερα ήταν μεταξύ των στάσεων Municipio και Toledo. Ποια ήταν πιο κοντά στην όπερα; Ήταν θέμα λίγων λεπτών να προλάβουμε την έναρξη.
Ρωτήσαμε ένα Ιταλό δίπλα μας. Στην Municipio μας είπε. Στο δίλεπτο άλλαξε γνώμη και μας είπε στην Toledo τελικά θα κατεβείτε. Ιταλός τουρίστας ήταν από το Μιλάνο και αναποφάσιστος επίσης. Όχι όχι στην Municipio θα κατεβείτε. Τελικά πήρε την απόφασή του. Οριστικά: στην Toledo!
«Θα κατεβείτε όπου και εγώ. Ακολουθείστε με»
Αχ! Εμείς θέλουμε να βάλουμε μια τρεχάλα για να προλάβουμε. Δεν θέλουμε να σε ακολουθήσουμε. Και καθώς ανεβαίναμε σκάλες και κυλιόμενες, διασχίζαμε διαδρόμους θεώρησε υποχρέωσή του να μας ξεναγεί παράλληλα. Γιατί ο σταθμός αυτός ήταν αξιοθέατο από τα λίγα. Τον είχα ξεχάσει ότι ήταν στα must που πρέπει να δούμε, όπως ξαφνικά ξέχασα και τη βιασύνη μου για το θέατρο αφού αυτό που έβλεπα έκοβε την ανάσα. Ευτυχώς που κατεβήκαμε στην Toledo!
Βρέθηκα σε μια αίθουσα πλημμυρισμένη στο φως. Το μπλε και το λευκό κυριαρχούσε παντού, σαν να βρίσκεσαι μέσα στη θάλασσα και ο ήλιος να προσπαθεί να διασχίσει το νερό μέσω μιας οπής στην οροφή.
Και καθώς ανεβαίναμε αφήσαμε την αίθουσα του φωτός και μπήκαμε στην αίθουσα της …γης. Σε αυτή … το χρώμα της κίτρινης ώχρας κυριαρχούσε.
Και ο Μιλανέζος να μας λέει για το νερό και για τη γη, ενώ εγώ εκστασιασμένη να τραβώ φωτογραφίες και στο πίσω μέρος του μυαλού μου να έχω ότι πρέπει να βιαστούμε για την όπερα.
Έκανα τουρισμό υπό πίεση. Χα, χα, χα! Υπάρχει τέτοια ορολογία;
Αφήσαμε πίσω μας τον πολύ εκκεντρικό σταθμό του Τολέδο, ο οποίος έχει κατακτήσει στο παρελθόν το βραβείο «Δημόσιο κτίριο της Χρονιάς» και κατεβήκαμε βιαστικά τη Via Toledo προκειμένου να φτάσουμε το Θέατρο Σαν Κάρλο.
Μετά από πέντε λεπτά ψιλοτρεχάλας φτάσαμε στην είσοδο της όπερας. Δεν έβγαλα φωτογραφίες. Βιάζόμασταν!
Να μία όμως από το internet …
Αφού τσέκαραν τα πιστοποιητικά μας και τα εισιτήριά μας περάσαμε και αρχίσαμε να ανεβαίνουμε τις … άπειρες σκάλες.
Δεν φτάνει που τρέχαμε στο δρόμο είχαμε και ανάβαση. Στον 6ο όροφο ήταν οι θέσεις μας. Οι οικονομικές θέσεις μας των 40€. Τελευταίο θεωρείο.
Όχι δεν είναι εδώ ... είμαστε χαμηλά ακόμα...
ούτε εδώ ... μόλις 3ος όροφος ...
ούτε εδώ ... πιο ψηλά ...
κι όμως ... ούτε εδώ ... άντε γιατί λαχανιάσαμε ...
... πιάσαμε ταβάνι ... ε! ναι! εδώ είμαστε ...
Μια χαρά ήταν τελικά. Άλλωστε κονσέρτο θα παρακολουθούσαμε όχι θεατρική παράσταση. Υπήρχαν και οικονομικότερες θέσεις των 20€, στις οποίες μόνο άκουγες και δεν έβλεπες. Αυτές ήταν και οι μοναδικές άδεις θέσεις αφού κατά τα άλλα το θέατρο ήταν γεμάτο. Και οι έξι όροφοι και η πλατεία. Ήταν βλέπετε και η πρώτη παράσταση μετά από καλοκαίρι και μετά από τη μακρά περίοδο του κορονοϊού.
Το Θέατρο San Carlo χτίστηκε το 1737 και κατέχει τον τίτλο της παλαιότερης όπερας στην Ευρώπη. Βρίσκεται μέσα στα 5 καλύτερα της Ιταλίας (ανάμεσα σε La Scala Μιλάνου, La Fenice Βενετίας, Massimo Παλέρμου και Comunale Μπολόνια). Έμοιαζε πολύ με το La Scala του Μιλάνου που έχω επίσης επισκεφτεί για παράσταση. Έχει 6 ορόφους θεωρεία και κόκκινα βελούδα.
Παρακολουθήσαμε το «Gala Concert Tribute to Enrico Caruso», με Μαέστρο τον Marco Armiliato και τενόρους τους Xabier Anduaga, Francesco Meli & Francesco Demuro.
Δεν έχω λόγια. Η παράσταση ήταν πάρα πολύ ωραία και την απόλαυσα έως το τελευταίο δευτερόλεπτο. Ακούσαμε Βizet, Puccini, Verdi και άλλους από τη συμφωνική ορχήστρα του Θεάτρου.
Ακούσαμε «La Dona Mobile», «Torna a surriento», «O Sole Mio», «Nessun Dorma» κ.α.
Όταν άκουσα το “Je crois entendre encore” (Romance de Nadir) του Bizet, … μου ήρθε μια
… είναι πολλές οι συγκινήσεις σας λέω.
Η παράσταση δεν ήταν ιδιαίτερα μεγάλης διάρκειας. Μιάμιση ώρα κράτησε.
Στο τελευταίο χειροκρότημα ...
Κατά τις 9:30 λοιπόν βγήκαμε έξω.
Η έξοδος μας από το κτίριο έγινε σε πιο αργό ρυθμό απ’ ότι η είσοδός μας (που τρέχαμε σαν παλαβές), έτσι πρόλαβα να βγάλω και καμιά φωτογραφία και να χαζέψω και λίγο τους Ναπολιτάνους φίλους της όπερας.
… και τις Ναπολιτάνες ...
Οι οποίες μετά την όπερα είναι έτοιμες για … clubing!!!
Απ' ότι βλέπετε δεν ασχολούνται με το πρωτόκολλο του dress code της ... όπερας. Ευτυχώς δηλαδή, γιατί αλλιώς δεν θα μπορούσα να μπω και εγώ με τα sneakers που ανέβηκα τον Βεζούβιο!
Άβυσσος η ψυχή του Ναπολιτάνου!!!
Πως γίνεται σε αυτή την πόλη να ακούνε όπερα, να ντύνονται (στην όπερα) όπως τα κορίτσια παραπάνω και οι δρόμοι τους να βρίσκονται στη χαοτική κατάσταση που είδα τις προηγούμενες ημέρες; Συμβιβάζονται όλα αυτά;
Η νότια είσοδος της Galleria Uberto I είναι απέναντι από το Θέατρο ...
Τελευταίο μας βράδυ στη Νάπολη. Τελευταία μας βολτίτσα.
Ανεβήκαμε για λίγο τη Via Toledo μην έχοντας αποφασίσει που θα πάμε για φαγητό. Μας τράβηξαν τα στενάκια αριστερά της Toledo και στρίψαμε προς αυτά.
Η Ισπανική συνοικία ήταν αυτή, πρώην κακόφημη και τώρα γεμάτη με γραφικά μαγαζάκια πιτσαρίες, τρατορίες και bars.
Είπαμε να καθίσουμε κάπου να φάμε την τελευταία μας πίστα στη Νάπολη. Καθίσαμε στο “da peppino”.
Η μόνη πίτσα που έφαγα στη Νάπολη, η οποία δεν μου άρεσε και τόσο. Ίσως επειδή δεν ήταν Μαργαρίτα. Είχε προσούτο μέσα και μανιτάρι. Αντίθετα η φίλη μου καταευχαριστήθηκε τη Μαρινάτα της. Και η μπυρίτσα μια χαρά ήταν.
Εγώ πάντως έβγαλα τα συμπεράσματά μου: Το κάθε τι στον τόπο του. Στη Νάπολη τρως πίτσα “Μαργαρίτα” ή “marinata”, στη Ρώμη “Καρμπονάρα”, στη Λιγουρία “πέστο”, στη Λομβαρδία “ριζότο Μιλανέζε”, στη Μπολόνια “ταλιατέλες Μπολονέζ”, στην Τοσκάνη “ραβιόλια”, στην Πάρμα “προσούτο”, στη Σικελία “norma”. Έτσι πάνε αυτά. Οι σπεσιαλιτέ στους Σπεσιαλίστες.
Πετύχαμε και ένα ζευγάρι Ελλήνων στο διπλανό τραπέζι. Είναι και οι μοναδικοί Έλληνες, που συναντήσαμε στη Νάπολη.
Διασχίσαμε για μια ακόμη τελευταία φορά τα στενάκια του κέντρου λοξοδρομώντας λίγο από την ευθεία του ξενοδοχείου μας για να κάνουμε στάση για παγωτό στο "Polo & Nord", που ξέραμε ότι θα είναι ανοιχτό τέτοια ώρα σίγουρα, αφού είχαμε φάει εδώ και το προηγούμενο βράδυ. Δίπλα στο "Da Michele" και "D' Angeli" βρίσκεται το "Polo & Nord". Μαζί με τις άλλα μου ταξίδια στη Νάπολη αυτό το «τρίγωνο» πια μπορείς να το πεις και στέκι μου.
11:00 η ώρα το βράδυ, το "Da Michele έκλεινε". To "D' Angeli" ήταν ακόμη ανοιχτό αλλά δεν "χωρούσε" άλλη πίτσα. Κρίμα ήθελα ένα αναμνηστικό κομμάτι
Το τελευταίο μας χιλιομετράκι που διανύσαμε ως το κατάλυμα μας ήταν πια τόσο γνώριμο, που τα πόδια πήγαιναν μόνα τους. Ύστερα από τρεις μέρες στην πόλη ένιωθα πολύ οικεία με αυτήν. Δεν ένιωσα κανενός είδους ανησυχία ούτε επειδή ήταν αργά το βράδυ, ούτε επειδή είμαστε δίπλα στο σταθμό, ούτε επειδή ήταν Νάπολη.
Πάλι κοιμήθηκα έχοντας μελωδίες στα αυτιά μου. Και δεν ήταν το “Ο Sole mio” που το είχα ακούσει δυο φορές σήμερα. Ήταν το:
Una notte a Napoli (Pink Martini)
Con la luna ed il mare
Ho incontrato un angelo
Che non poteva piu volar
Una notte a Napoli
Delle stelle se scordo
E anche senza ali
In cielo mi porto
Πως τα καταφέραμε να είμαστε “στο τρέξιμο” για να προλάβουμε την όπερα δεν μπορώ να το καταλάβω. Η ώρα ήταν 6:30 και εμείς είμαστε στην πλατφόρμα περιμένοντας το μετρό. Μπαίνοντας μέσα στο τρένο συνειδητοποιήσαμε ότι δεν ξέραμε που θα κατέβουμε. Η όπερα ήταν μεταξύ των στάσεων Municipio και Toledo. Ποια ήταν πιο κοντά στην όπερα; Ήταν θέμα λίγων λεπτών να προλάβουμε την έναρξη.
Ρωτήσαμε ένα Ιταλό δίπλα μας. Στην Municipio μας είπε. Στο δίλεπτο άλλαξε γνώμη και μας είπε στην Toledo τελικά θα κατεβείτε. Ιταλός τουρίστας ήταν από το Μιλάνο και αναποφάσιστος επίσης. Όχι όχι στην Municipio θα κατεβείτε. Τελικά πήρε την απόφασή του. Οριστικά: στην Toledo!
«Θα κατεβείτε όπου και εγώ. Ακολουθείστε με»
Αχ! Εμείς θέλουμε να βάλουμε μια τρεχάλα για να προλάβουμε. Δεν θέλουμε να σε ακολουθήσουμε. Και καθώς ανεβαίναμε σκάλες και κυλιόμενες, διασχίζαμε διαδρόμους θεώρησε υποχρέωσή του να μας ξεναγεί παράλληλα. Γιατί ο σταθμός αυτός ήταν αξιοθέατο από τα λίγα. Τον είχα ξεχάσει ότι ήταν στα must που πρέπει να δούμε, όπως ξαφνικά ξέχασα και τη βιασύνη μου για το θέατρο αφού αυτό που έβλεπα έκοβε την ανάσα. Ευτυχώς που κατεβήκαμε στην Toledo!
Βρέθηκα σε μια αίθουσα πλημμυρισμένη στο φως. Το μπλε και το λευκό κυριαρχούσε παντού, σαν να βρίσκεσαι μέσα στη θάλασσα και ο ήλιος να προσπαθεί να διασχίσει το νερό μέσω μιας οπής στην οροφή.
Και καθώς ανεβαίναμε αφήσαμε την αίθουσα του φωτός και μπήκαμε στην αίθουσα της …γης. Σε αυτή … το χρώμα της κίτρινης ώχρας κυριαρχούσε.
Και ο Μιλανέζος να μας λέει για το νερό και για τη γη, ενώ εγώ εκστασιασμένη να τραβώ φωτογραφίες και στο πίσω μέρος του μυαλού μου να έχω ότι πρέπει να βιαστούμε για την όπερα.
Έκανα τουρισμό υπό πίεση. Χα, χα, χα! Υπάρχει τέτοια ορολογία;
Αφήσαμε πίσω μας τον πολύ εκκεντρικό σταθμό του Τολέδο, ο οποίος έχει κατακτήσει στο παρελθόν το βραβείο «Δημόσιο κτίριο της Χρονιάς» και κατεβήκαμε βιαστικά τη Via Toledo προκειμένου να φτάσουμε το Θέατρο Σαν Κάρλο.
Μετά από πέντε λεπτά ψιλοτρεχάλας φτάσαμε στην είσοδο της όπερας. Δεν έβγαλα φωτογραφίες. Βιάζόμασταν!
Να μία όμως από το internet …
Αφού τσέκαραν τα πιστοποιητικά μας και τα εισιτήριά μας περάσαμε και αρχίσαμε να ανεβαίνουμε τις … άπειρες σκάλες.
Δεν φτάνει που τρέχαμε στο δρόμο είχαμε και ανάβαση. Στον 6ο όροφο ήταν οι θέσεις μας. Οι οικονομικές θέσεις μας των 40€. Τελευταίο θεωρείο.
Όχι δεν είναι εδώ ... είμαστε χαμηλά ακόμα...
ούτε εδώ ... μόλις 3ος όροφος ...
ούτε εδώ ... πιο ψηλά ...
κι όμως ... ούτε εδώ ... άντε γιατί λαχανιάσαμε ...
... πιάσαμε ταβάνι ... ε! ναι! εδώ είμαστε ...
Μια χαρά ήταν τελικά. Άλλωστε κονσέρτο θα παρακολουθούσαμε όχι θεατρική παράσταση. Υπήρχαν και οικονομικότερες θέσεις των 20€, στις οποίες μόνο άκουγες και δεν έβλεπες. Αυτές ήταν και οι μοναδικές άδεις θέσεις αφού κατά τα άλλα το θέατρο ήταν γεμάτο. Και οι έξι όροφοι και η πλατεία. Ήταν βλέπετε και η πρώτη παράσταση μετά από καλοκαίρι και μετά από τη μακρά περίοδο του κορονοϊού.
Το Θέατρο San Carlo χτίστηκε το 1737 και κατέχει τον τίτλο της παλαιότερης όπερας στην Ευρώπη. Βρίσκεται μέσα στα 5 καλύτερα της Ιταλίας (ανάμεσα σε La Scala Μιλάνου, La Fenice Βενετίας, Massimo Παλέρμου και Comunale Μπολόνια). Έμοιαζε πολύ με το La Scala του Μιλάνου που έχω επίσης επισκεφτεί για παράσταση. Έχει 6 ορόφους θεωρεία και κόκκινα βελούδα.
Παρακολουθήσαμε το «Gala Concert Tribute to Enrico Caruso», με Μαέστρο τον Marco Armiliato και τενόρους τους Xabier Anduaga, Francesco Meli & Francesco Demuro.
Δεν έχω λόγια. Η παράσταση ήταν πάρα πολύ ωραία και την απόλαυσα έως το τελευταίο δευτερόλεπτο. Ακούσαμε Βizet, Puccini, Verdi και άλλους από τη συμφωνική ορχήστρα του Θεάτρου.
Ακούσαμε «La Dona Mobile», «Torna a surriento», «O Sole Mio», «Nessun Dorma» κ.α.
Η παράσταση δεν ήταν ιδιαίτερα μεγάλης διάρκειας. Μιάμιση ώρα κράτησε.
Στο τελευταίο χειροκρότημα ...
Κατά τις 9:30 λοιπόν βγήκαμε έξω.
Η έξοδος μας από το κτίριο έγινε σε πιο αργό ρυθμό απ’ ότι η είσοδός μας (που τρέχαμε σαν παλαβές), έτσι πρόλαβα να βγάλω και καμιά φωτογραφία και να χαζέψω και λίγο τους Ναπολιτάνους φίλους της όπερας.
… και τις Ναπολιτάνες ...
Οι οποίες μετά την όπερα είναι έτοιμες για … clubing!!!
Απ' ότι βλέπετε δεν ασχολούνται με το πρωτόκολλο του dress code της ... όπερας. Ευτυχώς δηλαδή, γιατί αλλιώς δεν θα μπορούσα να μπω και εγώ με τα sneakers που ανέβηκα τον Βεζούβιο!
Άβυσσος η ψυχή του Ναπολιτάνου!!!
Πως γίνεται σε αυτή την πόλη να ακούνε όπερα, να ντύνονται (στην όπερα) όπως τα κορίτσια παραπάνω και οι δρόμοι τους να βρίσκονται στη χαοτική κατάσταση που είδα τις προηγούμενες ημέρες; Συμβιβάζονται όλα αυτά;
Η νότια είσοδος της Galleria Uberto I είναι απέναντι από το Θέατρο ...
Τελευταίο μας βράδυ στη Νάπολη. Τελευταία μας βολτίτσα.
Ανεβήκαμε για λίγο τη Via Toledo μην έχοντας αποφασίσει που θα πάμε για φαγητό. Μας τράβηξαν τα στενάκια αριστερά της Toledo και στρίψαμε προς αυτά.
Η Ισπανική συνοικία ήταν αυτή, πρώην κακόφημη και τώρα γεμάτη με γραφικά μαγαζάκια πιτσαρίες, τρατορίες και bars.
Είπαμε να καθίσουμε κάπου να φάμε την τελευταία μας πίστα στη Νάπολη. Καθίσαμε στο “da peppino”.
Η μόνη πίτσα που έφαγα στη Νάπολη, η οποία δεν μου άρεσε και τόσο. Ίσως επειδή δεν ήταν Μαργαρίτα. Είχε προσούτο μέσα και μανιτάρι. Αντίθετα η φίλη μου καταευχαριστήθηκε τη Μαρινάτα της. Και η μπυρίτσα μια χαρά ήταν.
Εγώ πάντως έβγαλα τα συμπεράσματά μου: Το κάθε τι στον τόπο του. Στη Νάπολη τρως πίτσα “Μαργαρίτα” ή “marinata”, στη Ρώμη “Καρμπονάρα”, στη Λιγουρία “πέστο”, στη Λομβαρδία “ριζότο Μιλανέζε”, στη Μπολόνια “ταλιατέλες Μπολονέζ”, στην Τοσκάνη “ραβιόλια”, στην Πάρμα “προσούτο”, στη Σικελία “norma”. Έτσι πάνε αυτά. Οι σπεσιαλιτέ στους Σπεσιαλίστες.
Πετύχαμε και ένα ζευγάρι Ελλήνων στο διπλανό τραπέζι. Είναι και οι μοναδικοί Έλληνες, που συναντήσαμε στη Νάπολη.
Διασχίσαμε για μια ακόμη τελευταία φορά τα στενάκια του κέντρου λοξοδρομώντας λίγο από την ευθεία του ξενοδοχείου μας για να κάνουμε στάση για παγωτό στο "Polo & Nord", που ξέραμε ότι θα είναι ανοιχτό τέτοια ώρα σίγουρα, αφού είχαμε φάει εδώ και το προηγούμενο βράδυ. Δίπλα στο "Da Michele" και "D' Angeli" βρίσκεται το "Polo & Nord". Μαζί με τις άλλα μου ταξίδια στη Νάπολη αυτό το «τρίγωνο» πια μπορείς να το πεις και στέκι μου.
11:00 η ώρα το βράδυ, το "Da Michele έκλεινε". To "D' Angeli" ήταν ακόμη ανοιχτό αλλά δεν "χωρούσε" άλλη πίτσα. Κρίμα ήθελα ένα αναμνηστικό κομμάτι
Το τελευταίο μας χιλιομετράκι που διανύσαμε ως το κατάλυμα μας ήταν πια τόσο γνώριμο, που τα πόδια πήγαιναν μόνα τους. Ύστερα από τρεις μέρες στην πόλη ένιωθα πολύ οικεία με αυτήν. Δεν ένιωσα κανενός είδους ανησυχία ούτε επειδή ήταν αργά το βράδυ, ούτε επειδή είμαστε δίπλα στο σταθμό, ούτε επειδή ήταν Νάπολη.
Πάλι κοιμήθηκα έχοντας μελωδίες στα αυτιά μου. Και δεν ήταν το “Ο Sole mio” που το είχα ακούσει δυο φορές σήμερα. Ήταν το:
Una notte a Napoli (Pink Martini)
Con la luna ed il mare
Ho incontrato un angelo
Che non poteva piu volar
Una notte a Napoli
Delle stelle se scordo
E anche senza ali
In cielo mi porto