Αφγανιστάν Οι Βούδες έπαψαν να χαμογελούν (Αφγανιστάν)

hydronetta

Member
Μηνύματα
4.152
Likes
14.442
Επόμενο Ταξίδι
???
Ταξίδι-Όνειρο
όπου δεν έχω πάει

Kabul

Το αεροπλάνο για μισή ώρα έφερνε γύρους πάνω από τον εναέριο χώρο της αφγανικής πρωτεύουσας. Εμπέδωσα για τα καλά τους γυμνούς ορεινούς όγκους που περιβάλλουν τη Kabul θέτοντας το απλό ερώτημα στο εαυτό μου: τι στα κομμάτια έχει αυτό το κατάξερο κατσάβραχο για να έχει ποτιστεί με τόσο αίμα τις τελευταίες δεκαετίες.




"Θα προσγειωθούμε μόλις ελευθερωθεί ο χώρος στάθμευσης" διέκοψε με την ανακοίνωσή του τη σκέψη μου ο πιλότος, κι αφού πήραμε την κατιούσα διαπίστωσα οτι οι δυο μοναδικές φυσούνες υπάρχουν προς τιμήν των αλλοδαπών αεροπορικών εταιρειών.


Για να μη ξεχνιόμαστε πού φτάσαμε

Τώρα έχοντας μια μικρή εμπειρία τι εστί γραφειοκρατία κατα τη διέλευση απο τον έλεγχο διαβατηρίων, έμεινα άφωνος όταν ο αστυνομικός απλώς μου σφράγισε το διαβατήριο και μ΄εβγαλε μια “αναμνηστική” φωτογραφία! Ούτε δηλώσεις συναλλάγματος, ούτε αναφορές πού θα πας και πού θα μείνεις. Καμία χαρτούρα.
Παρέλαβα την αποσκευή μου και βγήκα στο χώρο αφίξεων, αναμένοντας "λογικά" τον πράκτορα με το όνομά μου σε πλακάτ να με καλωσορίζει στη χώρα του.
Αμ δε. Πράκτορας πουθενά. Άντε λέω, περίμενε, μπορεί να άργησε. Περνάει μισή, μια ώρα κι άρχισαν να με ζώνουν τα φίδια. Βλακωδώς δεν είχα καν το τηλέφωνο του σημειωμένο πρόχειρα για να τον ειδοποιήσω. Ίντερνετ δεν υπήρχε στο αεροδρόμιο και τα απελπισμένα sms στην Αθήνα μπας και το βρουν στα mails μου δεν καρποφόρησαν. Είχα απελπιστεί δυο ώρες μετά την άφιξη να περιφέρομαι σαν τη κατάρα μη ξέροντας τι μέλλει γενέσθαι. Μέχρι που σκεφτόμουνα να πάρω στα τυφλά ταξί και να βρω ένα ίντερνετ καφέ στο κέντρο της πόλης.
Τότε στα ξαφνικά με πλησιάζει ένας κύριος, με βουτά απο το χέρι, διασχίζουμε κάμποσες εκατοντάδες μέτρα μέχρι τον εξωτερικό πια περίβολο του αεροδρομίου....κι εκεί είδα να με περιμένει ο Gul, o πράκτοράς μου. Κοντούλης, με χαμογελαστή φατσούλα και μογγόλικα χαρακτηριστικά. Κλασσική φυσιογνωμία Χαζάρα σε έκδοση λούτρινου αγκαλίτσα.
Τι συνέβει τελικά;
ΟΥΔΕΙΣ, εκτός των επιβατών, δεν έχει άδεια πρόσβασης για λόγους ασφαλείας πέραν της εξωτερικής περιμέτρου του αεροδρομίου κι έτσι δεν μπορούσε λογικά να με περιμένει στην αίθουσα αφίξεων. Κάτι όμως για το οποίο δεν είχε φροντίσει να με ενημερώσει κι ας είχαμε μιλήσει διαδικτυακά ένα 24ωρο πριν.
Ήμουν μπουρινιασμένος για την ασυνεννοησία, τη δική μου αμέλεια να έχω πρόχειρο μαζί μου το τηλέφωνό του και για το χαμένο δίωρο της αναμονής. Απο την άλλη ένοιωσα ανακουφισμένος - δίνοντας τελικά τόπο στη οργή- που δεν έμεινα να ξεροσταλιάζω στο αεροδρόμιο. Και μάλιστα της Kabul.
Μου πρότεινε να ξεκινήσουμε μ´ένα τσάι όπου θα είχαμε την ευκαιρία να συζητήσουμε τις λεπτομέρειες του ταξιδιού.

Απο το αμάξι όσο κυκλοφόρησα, η Kabul δεν κερδίζει εύσημα ομορφιάς. Τέτοια θολούρα και καυσαέριο που να μη βλέπεις μερικά χιλιόμετρα πιο πέρα δεν εχω ματαδεί. Ούτε ο Σιμούν στη Σαχάρα να φύσαγε. Λέγεται οτι η θέα με τα χιονισμένα βουνά τριγύρω ειναι μαγευτική. Τα βουνά αξιώθηκα να τα δω μόνο από το αεροπλάνο γιατί εντός πόλης ήταν αδύνατον από την αιθαλομίχλη.



Μέσα στον επιπεδο αστικό ιστό με τις μακριές και φαρδιές λεωφόρους, ορθώνονται λόφοι όπου ειναι σκαρφαλωμένα σπίτια, φτηνοκατασκευές για τους παρίες. Εκεί δεν υπάρχει δίκτυο ύδρευσης. Με αντλίες και σωλήνες γίνεται η μεταφορά νερού στα κεντρικά σημεία απ'όπου ο καθένας έχει την ευθύνη να το μεταφέρει ιδίοις χερσίν στο σπιτικό του. Παλιότερα όταν δεν υπήρχε κι αυτή η πολυτέλεια υπήρχαν τα γαϊδουράκια.
Ηλεκτρικό μόλις δυο χρόνια είναι μου είπε ο Gul που υπάρχει σε 24ωρη βάση. Την περίοδο των Ταλιμπάν δεν υπήρχε καν. Οι δομές ηταν κατεστραμμένες.



Διακρίνονται αμυδρά οι αγωγοί νερού


Η κίνηση ειναι κατά διαστήματα φρενήρης: κορναρίσματα, μποτιλιάρισμα, σφήνες αυτοκινήτων από παντού. Ο καθένας στρίβει όπου θέλει τη στιγμή που κρίνει σκόπιμο. Δεν υπάρχουν προτεραιότητες, μόνο ο νόμος του πιο καπάτσου οδηγού. Τα αμάξια άλλα δεξιοτίμονα άλλα αριστεροτίμονα. Ότι βρήκε ο καθένας. Και τα περισσότερα παλιά και ταλαιπωρημένα. Σάμπως υπάρχουν και ασφάλειες αυτοκινήτων; Τα βρίσκουν λέει οι οδηγοί μεταξύ τους. Γιατί αν υπάρχει τροχαία εκεί κοντά πράττει ανάλογα με το μπαξίσι.


"Συνηθισμένο" όχημα στους δρόμους της Kabul

Εδώ ο κόσμος ανταποκρίνεται περισσότερο ενδυματολογικά σ'αυτό που περίμενα. Σαν μεγαλούπολη το σύγχρονο αναμειγνύεται με το παραδοσιακό. Οι γυναίκες, λίγες με μαντήλα, άλλες με τσαντόρ και πολλές φορώντας μπούρκα. Φωτογραφικά σας διαβεβαιώνω οτι μετά τη πρώτη, τη δεύτερη μπουρκοφορεμένη που θα δεις, το ενδιαφέρον φθίνει καθώς όλες ειναι πανομοιότυπες. Μόνο το φόντο ή το στιγμιότυπο μπορεί να προσδώσει μια ιδιαιτερότητα. Σε καμιά περίπτωση η καλά κρυμμένη έκφραση του προσώπου.

Πήγαμε σ´ένα εστιατόριο το οποίο μπορούσε άνετα να βρίσκεται σε οποιαδήποτε ευρωπαϊκή πρωτεύουσα. Ανάλογου επιπέδου και οι θαμώνες. Κουβέντα όμως ξεροσφύρι δε γίνεται κι έτσι το τσάι μετατράπηκε σε γευστικότατο κεμπάπ με ρυζάκι basmati κι ήταν η καλύτερη εισαγωγή στην αφγανική κουζίνα. Περί αλκοόλ δεν χρειάζεται να το θίξω. Απαγορεύεται δια νόμου.


Ο Gul και τα κεμπάπ

Όπως είχε προταθεί πριν την άφιξή μου, πλην της Kabul θα επισκεπτόμουν διαδοχικά το Mazar-e Sharif στο βορρά, στη συνέχεια τη κοιλάδα του Bamyan στο κεντρικό Αφγανιστάν και τέλος τη πόλη Herat δυτικά, κοντά στα σύνορα με το Ιράν. Η μετακίνηση και προς τους 3 προορισμούς θα γινόταν αεροπορικώς, για λόγους ασφάλειας. Μόνο η οδική διαδρομή Kabul – Mazar-e Sharif ήταν κατά τον Gul σχετικά ασφαλής.

Μιας και ο χρόνος μέχρι την απογευματινή πτήση προς Mazar-e Sharif το επέτρεπε, επισκεφθήκαμε τους κήπους Babur (Bagh-e Babur) μια όαση πρασίνου μεσα στο τσιμέντο της Kabul.
Oι κήποι δημιουργήθηκαν μετά τη κατάληψη της Kabul το 1504, από τον Babur, ιδρυτή της αυτοκρατορίας των Μουγκάλ και παθιασμένο κηπουρό, καθιστώντας τους έτσι υπόδειγμα του είδους. Ο Babur αφού κατέκτησε τη βόρεια Ινδία, πέθανε στην Agra, είχε όμως ήδη εκφράσει την επιθυμία να ταφεί στους συγκεκριμένους κήπους.
Οι διάδοχοί του έκαναν αρκετές παρεμβάσεις (πχ το χτίσιμο του Ηaramseray στις αρχές του 20ου αιώνα, η δημιουργία αργότερα εστιατορίων και τεϊοποτείων που του προσέδωσαν ένα πιο ευρωπαϊκό αέρα), παρ´ολα αυτά οι κηποι Bagh-e Babur αποτελούν μνημείο παγκόσμιας πολτιστικής κληρονομιάς με ιστορία 500 ετών.





Ανήκουν στην κατηγορία των περίφημων ισλαμικών κήπων, όπου η Περσία έχει παράδοση αιώνων. Η κατασκευή υδροφόρων καναλιών, συντριβανιών, καταρρακτών, περιπτέρων ανάμεσα στα προσεκτικά επιλεγμένα άνθη και δένδρα, αποσκοπεί να δημιουργήσει την αίσθηση ενος επίγειου παραδείσου, αλλά και να αντικατοπτρίσει το κοινωνικό και πολιτικό περιβάλλον με τις αισθητικές παρεμβάσεις των εκάστοτε ηγεμόνων.
Περπατήσαμε στους πολυεπίπεδους κήπους. Δεν θα έλεγα ότι με εντυπωσίασαν όσο οι αντίστοιχοι στο Ιράν, αλλά για τα δεδομένα της πόλης είναι σκέτος παράδεισος. Δέντρα, λουλούδια, γρασίδι και αρκετός κόσμος.
Προσπεράσαμε το ιστορικό μαρμάρινο τζαμί Shah Jahan του 1647 (εις μνήμην της νίκης του Shah Jahan, ηγέτη των Μουγκάλ έναντι των Ουζμπέκων στο βορρά της χώρας) με εμφανείς τις πληγές του εμφυλίου στους τοίχους του για να καταλήξουμε στο λιτό τάφο του Babur που αγναντεύει τους κήπους απο το ψηλότερο σημείο τους.


Το Τζαμί Shah Jahan

Ο τάφος του ηγέτη των Μουγκάλ Babur

Heramseray


Στο Ηaramseray είδαμε και μια περιοδική έκθεση με καλλιγραφίες που εξιστορούσαν την ιστορική διαδρομή της αυτοκρατορίας των Mουγκάλ (δεν ειχα το κουράγιο να εντρυφήσω ιδιαίτερα).


Επισκέπτες της άκθεσης...

Κατηφορίζοντας προς την έξοδο, προσπερνώντας παρέες κι οικογένειες που είχαν απλώσει τα καλούδια τους στο γρασίδι πέσαμε στην εκδρομή ενός νηπιαγωγείου. Τα κοριτσάκια με τις ροζ στολές και τις μαντήλες τους χαιρετούσαν ξεφωνίζοντας χαρούμενα στη κάμερα με τη καθοδήγηση του δασκάλου τους. Είναι η γενιά που δεν γνώρισε τον αποκλεισμό στην εκπαίδευση όπως συνέβει χρόνια πριν επί Ταλιμπάν. Είναι η γενιά που δεν της εκλεψαν το χαμόγελο και την ελπίδα. Ακόμα. Γιατί στο Αφγανιστάν το μέλλον είναι αβέβαιο.


Πικ νικ στους κήπους Babur

Και το βίντεο με τους ξέφρενους χαιρετισμούς του νηπιαγωγείου

Σ´ολη τη διάρκεια του περιπάτου ο Gul δεν έπαυε να μου υπενθυμίζει ότι απαγορεύεται αυστηρά η φωτογράφηση γυναικών. Μόνο αν περιλαμβάνονται σε μακρινά πλάνα, αλλα ποτέ πορτραίτο. Ακόμα κι αν φοράει μπούρκα.

Αφού ο χρόνος το επέτρεπε, βρεθήκαμε σ´ένα λοφίσκο με πανοραμική θέα στη Kabul. Όσο επέτρεπε η αιθαλομίχλη οι αρχικές μου εντυπώσεις δεν άλλαξαν.


H μια όψη...
Εξαίρεση αποτελούσαν κάποιες συνοικίες με κήπους και βίλες κάτι που δήλωνε το προφανές. Εδώ έμεναν πλούσιοι.
Πόσο πάει το ενοίκιο εδώ;” ρώτησα τον Gul.
Μερικές χιλιάδες δολλάρια το μήνα
Μα καλά υπάρχει αφγανός που να διαθέτει τόσα;”
Δεν μένουν ντόπιοι. Μένουν οι ξένοι μεγαλοεργολάβοι που δίνουν τις παχυλες μίζες στους πολιτικούς και εξασφαλίζουν τις δουλειές. Αυτό εννοούν μεταπολεμική ανόρθωση στο Αφγανιστάν


...και η άλλη!

Για να μη ξεχνιόμαστε που βρισκόμασταν...

Επιστρέψαμε στο αεροδρόμιο της Kabul.
Κατεβήκαμε από το αυτοκίνητο. Σωματικός έλεγχος. Μπήκαμε στο αμάξι. Στα 100 μετρα ξανακατεβήκαμε γι'άλλο σωματικό έλεγχο. Μετά σκανάρισμα αποσκευών. Περπάτημα άλλα τόσα μέτρα και αναμονή για έλεγχο εισιτηρίων. Λεωφορείο για τις αναχωρήσεις εσωτερικού (γιατι αν δεν το πάρεις έχεις ακόμα ένα σωματικό έλεγχο και σκανάρισμα αποσκευών). Διπλός έλεγχος εισιτηρίων, ξανά σκανάρισμα αποσκευών, check in, νέο σκανάρισμα χειραποσκευών και τελευταίος σωματικός έλεγχος. Αυτά τα ολίγα! Και θα τα ξαναζούσα στο ταξίδι άλλες 4 φορές!

Με τα φτερά της Kam Air πέταξα προς τον αφγανικό βορρά, στη πόλη Mazar-e Sharif.
Αυτή τη φορά ήμουν δασκαλεμένος και σέρνοντας τη βαλίτσα μου, κατάμονος μέσα στα σκοτάδια έφτασα στην εξωτερική πύλη.
Εκεί με περίμενε ο Nur, ένας εμφανισιμος αν και λίγο κομψευόμενος νεαρός Χαζάρα, που με οδήγησε στο ξενοδοχείο. Με εξωτερικό μαντρότοιχο και ένοπλο φρουρό, δίπλα όμως σε αίθουσα δεξιώσεων γάμων!
Το δωμάτιο ηταν υπερπαραγωγή... στις κουρτίνες! Τι ταφτάδες, τι χρυσά υφάσματα, ούτε Σαουδάραβας εμίρης να'μουνα. Βέβαια σε προσεκτικότερη επισκόπηση στο κρεβάτι δεν υπήρχε πανωσέντονο (παρα μονο μια κλαρωτή ακρυλική κουβερτα made in Korea) και ο απόπατος ηταν τουρκικού τύπου. "Αύριο θα αδειάσει το ενα και μοναδικό δωμάτιο με λεκανη" μου είπε ο Nur. "Έτσι είναι εδω τα περισσότερα ξενοδοχεία"
Κάνοντας το έντερο μου κόμπο, είπα να φρεσκαριστώ λιγάκι πριν πάμε για δείπνο κι αναζήτησα πετσέτα. Ανύπαρκτη. Ούτε στο μπάνιο, ούτε πάνω στο κρεβάτι. Το μάτι μου έπεσε σε κατι πολύχρωμο τυλιγμένο πάνω στη σιφωνιέρα. "Α εδώ αγαπούν ΚΑΙ τις κλαρωτές πετσέτες" σκέφτηκα ο αφελής. Αυτό όμως δεν ηταν πετσέτα, αλλά το χαλάκι για να κάνω τις γονυκλυσίες μου προσευχόμενος προς τη Μέκκα. Γενικώς λοιπόν στο Αφγανισταν μπορεί οι πετσέτες να μην θεωρούνται δεδομένες (άρα αν πάτε κατά κει - λέμε τώρα- πάρτε τις δικές σας), αλλά τα χαλάκια προσευχής ειναι must και καλόγουστα.

Με τους γευστικούς μου καλύκες να ηδονίζονται απο το παραδοσιακό πιάτο mantoο, συζητήσαμε με τον Nur για το σύστημα υγείας και την εκπαίδευση. Γενικά οι Αφγανοί αρέσκονται να σχολιάζουν τα κακώς κείμενα (καλά δεν υπάρχουν κιόλας) και είναι πρόθυμοι να απαντήσουν σε κάθε ερώτηση. Ειδικά οι Χαζάρα, όπου ανήκαν όλοι μου οι ξεναγοί. Ήταν πάντα στο μάτι του κυκλώνα στη πρόσφατη ιστορία της χώρας.
Χορτάτος, επέστρεψα στο δωμάτιο μου, ελπίζοντας το πρώτο μου βράδυ στο Αφγανιστάν να μη του τη βαρέσει κανενός Ταλιμπάν και κάνει επίθεση αυτοκτονίας στο ξενοδοχείο μου. Χαλάρωσα κάνοντας ζάπινγκ στα κανάλια παίρνοντας μια γεύση πώς διασκεδάζουν κατ´οίκον οι Αφγανοί. Υπό τους ήχους ινδικών κι εγχώριων μουσικών βιντεοκλίπ γλυκά άρχισα να μελετώ το εσωτερικό των βλεφάρων μoυ.

 

Attachments

Last edited by a moderator:

malysa

Member
Μηνύματα
1.047
Likes
1.827
Επόμενο Ταξίδι
έλα μου ντε...
Ταξίδι-Όνειρο
3η βραχονησίδα αριστερά
ρε συ μήπως αντί για ροζ γουρούνι, είσαι μυστικός πράκτορας ???

(καλή συνέχεια..... της ταξιδιωτικής σου ιστορίας και των λοιπών ....)
 

hydronetta

Member
Μηνύματα
4.152
Likes
14.442
Επόμενο Ταξίδι
???
Ταξίδι-Όνειρο
όπου δεν έχω πάει
Ανέβασα το πρώτο κεφάλαιο όντας "φυλακισμένος" στο δωμάτιο του ξενοδοχείου στην Herat στο δυτικο Αφγανισταν, με υπερυψωμενους τοίχους τριγύρω και ένοπλο φρουρό να φυλά την είσοδο. Τα υπόλοιπα βλέπω να αναρτώνται με την επιστροφή στην Αθήνα γιατι δεν εχω δυνατότητα να προσθέσω φωτό.
Για τους τολμηρούς κι ενδιαφερόμενους θα πω μόνο οτι ειναι ταξίδι εμπειρία που δεν μοιάζει με αλλα. Η χώρα αυτή και με εκπλήσσει και με πληγώνει όσο διαβάζω και συζητώ με τους ντόπιους . Ομολογώ οτι είδα μέρη που με άφησαν άφωνο απο την ομορφιά τους και χωρίς ούτε έναν τουρίστα τριγύρω!
 

varioAthens

Member
Μηνύματα
5.492
Likes
8.000
ΔΕΝ ΤΟ ΠΙΣΤΕΥΩ!!! ΔΕΝ ΤΟ ΠΙΣΤΕΥΩ!!! Ρε γουρουνακι τι πηγες κι εκανες?? Αποπειρα αυτοκτονιας?

(1) Δεν φοβηθηκες δινοντας τα στοιχεια σου στο εκει πρακτορειο μηπως σε στοχοποιησουν και σε απαγαγουν-ληστεψουν-σκοτωσουν κ.λ.π.? (λατρευω τις θεωριες συνομωσιας)
(2) Η μητερα σου το εμαθε ποτε?
(3) Εχω γελασει τοσο πολυ με τις 10 οδηγιες σου!!
(4) Σταματησες πανω στο καλυτερο... Please continue!!!
 

hydronetta

Member
Μηνύματα
4.152
Likes
14.442
Επόμενο Ταξίδι
???
Ταξίδι-Όνειρο
όπου δεν έχω πάει
ΔΕΝ ΤΟ ΠΙΣΤΕΥΩ!!! ΔΕΝ ΤΟ ΠΙΣΤΕΥΩ!!! Ρε γουρουνακι τι πηγες κι εκανες?? Αποπειρα αυτοκτονιας?
Έτσι φαίνεται στην αρχή αλλα τα πράγματα δεν ειναι τοςο τραγικά. Ο πράκτορας δεν κανει τίποτα αν δεν ειναι σίγουρος για την ασφάλεια
(1) Δεν φοβηθηκες δινοντας τα στοιχεια σου στο εκει πρακτορειο μηπως σε στοχοποιησουν και σε απαγαγουν-ληστεψουν-σκοτωσουν κ.λ.π.? (λατρευω τις θεωριες συνομωσιας)
Τώρα που το λες το σκέφτηκα. Αλλα ειναι ψυχούλα ο κακομοιρης για να θεωρήσω οτι μπήκε σε τέτοια διαδικασία
(2) Η μητερα σου το εμαθε ποτε?
Σαφώς και ΟΧΙ
(3) Εχω γελασει τοσο πολυ με τις 10 οδηγιες σου!!
Γράφτηκαν πριν το ταξίδι με τρομερό άγχος για το τι θα έβρισκα εδώ. Ειχα την εντύπωση οτι κυκλοφορούν με ενα καλασνικωφ και καθαρίζουν κάθε άπιστο. Ε άμα σου πω οτι σουλατσερνα σε πόλη Ως Ο ΜΟΝΟΣ τουρίστας και ολα ηταν ήρεμα και καλά και ήμουνα συνέχεια χαίρετουρες
(4) Σταματησες πανω στο καλυτερο... Please continue!!!
Είσαι τυχερή αυτή τη φορά έβαλα μυαλό και τα κεφάλαια γράφονταν τα απογεύματα στα ξενοδοχεία γιατι δεν ειχα να κάνω και τιποτ´άλλο εκτός του να παρακολουθώ κανάλια. Δε μου λες εσείς εκει στο Ελλαντα έχετε το ριάλιτι "the voice"; διότι εδώ ήμαστε στο τέλος του δεύτερου κύκλου παρακαλώ!
Απλά δεν εχω δυνατότητα να ανεβάσω φωτό και βίντεο, και χωρίς εικόνες δε λέει
Η μαμά με έχει στο ουζμπεκισταν.
Οι οδηγίες Γράφτηκαν πριν το ταξίδι με τρομερό άγχος για το τι θα έβρισκα εδώ. Ειχα την εντύπωση οτι κυκλοφορούν με ενα καλασνικωφ και καθαρίζουν κάθε άπιστο. Ε άμα σου πω οτι σουλατσερνα σε πόλη Ως Ο ΜΟΝΟΣ τουρίστας και ολα ηταν ήρεμα και καλά και ήμουνα συνέχεια χαίρετουρες. Ο πράκτορας ειναι ψυχούλα. Πελάτες ψάχνει με το κυαλι ο δυσμοιρος. Φαντάσου στο Bamyan που ειναι η πιο ασφαλής περιοχή έχουν 150 τουρίστες.... Το χρόνο.
 
Last edited:

varioAthens

Member
Μηνύματα
5.492
Likes
8.000
Είσαι τυχερή αυτή τη φορά έβαλα μυαλό και τα κεφάλαια γράφονταν τα απογεύματα στα ξενοδοχεία γιατι δεν ειχα να κάνω και τιποτ´άλλο εκτός του να παρακολουθώ κανάλια. Δε μου λες εσείς εκει στο Ελλαντα έχετε το ριάλιτι "the voice"; διότι εδώ ήμαστε στο τέλος του δεύτερου κύκλου παρακαλώ!
Απλά δεν εχω δυνατότητα να ανεβάσω φωτό και βίντεο, και χωρίς εικόνες δε λέει
A οχι δεν εχουμε τετοια πραγματα, μονο τουρκικα σηριαλ εντω :p
Για πες, στο "the voice" συμμετεχουν γυναικες και αν ναι, φορανε μπουρκα?? (παιρνε ιδεες για επομενα σοους, ξερεις εσυ ;) )
 

xenos

Member
Μηνύματα
2.414
Likes
804
Επόμενο Ταξίδι
Ν.Α Ασια
Ταξίδι-Όνειρο
Bανουατου/Tαιλανδη
Καλη τυχη
Καλο βολι και
ο Αλλαχ μαζι σου.
 

villi

Member
Μηνύματα
1.088
Likes
2.789
ΑΠΙΣΤΕΥΤΟΣ!!!!
Εδώ το ''περιμένω με αγωνία τη συνέχεια'' το εννοώ απόλυτα!!!
 

hydronetta

Member
Μηνύματα
4.152
Likes
14.442
Επόμενο Ταξίδι
???
Ταξίδι-Όνειρο
όπου δεν έχω πάει
ΑΠΙΣΤΕΥΤΟΣ!!!!
Εδώ το ''περιμένω με αγωνία τη συνέχεια'' το εννοώ απόλυτα!!!
Ειναι πολλά που καθιστούν το αφγανισταν ενα ξεχωριστό προορισμό. Δεν ειναι μόνο όσα φρικτά εχω ακούσει για την εποχή των Ταλιμπάν, αλλα όσα ακόμα κάνουν τη χώρα να ακροβατεί κοινωνικά στο παρελθόν και το αβέβαιο μέλλον.
Πάντως διάβασα πολλά και μίλησα αρκετά με τους διάφορους ξεναγούς μου και εχω φροντίσει να τα εντάξω στα κεφάλαια : για τη θέση της γυναίκας, την εκπαίδευση, την υγεία, την δημογραφική δομή της χώρας, τις εθνοτικές εντάσεις, τον ισλαμικό νομο που υφίσταται, τους Ταλιμπάν. Πολυ διάβασμα, κουβέντα και γράψιμο.... Αλλα χαλάλι . Έμαθα πολλά και θέλω να τα μοιραστώ μαζί σας.

A οχι δεν εχουμε τετοια πραγματα, μονο τουρκικα σηριαλ εντω :p
Για πες, στο "the voice" συμμετεχουν γυναικες και αν ναι, φορανε μπουρκα?? (παιρνε ιδεες για επομενα σοους, ξερεις εσυ ;) )
χα καλά ειναι για κλάματα το ριάλιτι. Κατι φωνές σαν νιαουρισματα. Στην Ελλάδα να είχαν κοπεί στην επιλογή. Αλλα σας τράβηξα βίντεο κομμάτι απο το σόου. Νομίζω υπήρχε μια γυναίκα αλλα γενικά στο σόου αντέδρασαν οι μουλάδες κι έτσι συνεχίζουν άντρες. Ειναι πολυ περίεργη χώρα. Υπέρσυντηρητική τη μια, αλλα όλοι έχουν δορυφορικά πιάτα και τρελλαινονται να βλέπουν Bollywood!
 
Last edited by a moderator:

KLEOPATRA

Member
Μηνύματα
5.869
Likes
2.260
Ταξίδι-Όνειρο
Ειρηνικος ..παντου
Τι εισαγωγη!!!!
μας εχεις στειλει κανονικα !!!
Αυτο δεν το περιμεναμε απο σενα γουρουνακι (σιγα και μη δεν το περιμεναμε δηλαδη)
Αντε να ερθουν και οι πολυποθητες φωτο!!!!!

Εχει τολμησει να ερθει κανενας μαζι σου ή εισαι σολο?
 

Sokratis

Member
Μηνύματα
1.414
Likes
1.056
Επόμενο Ταξίδι
Puerto Rafti
όλοι έχουν δορυφορικά πιάτα και τρελλαινονται να βλέπουν Bollywood!
Αν το πρωι τους βλεπεις με πρησμενα ματια απο τις τσοντες θα ειναι και λενε οτι βλεπουν bollywood.
 

Εκπομπές Travelstories

Τελευταίες δημοσιεύσεις

Booking.com

Ενεργά Μέλη

Στατιστικά φόρουμ

Θέματα
33.195
Μηνύματα
883.531
Μέλη
38.899
Νεότερο μέλος
RDESPOINA

Κοινοποιήστε αυτή τη σελίδα

Top Bottom