Marios_Gr
Member
- Μηνύματα
- 559
- Likes
- 2.928
Περιεχόμενα
- Κεφάλαιο 1
- Η σημερινή Βιέννη; Όχι, Ισημερινή Βιέννη.
- Landstraße ~ Το Φιλί
- ~ Salesianerinnenkirche
- ~ Ρωσικός Καθεδρικός του Αγίου Νικολάου και Μνημείο του Κόκκινου Στρατού
- Lindner Hotel am Belvedere
- Wieden ~ Τεχνολογία και Διπλωματία
- ~Karlskirche
- ~ Technische Universität Wien
- Mariahilf ~ Το μεγάλο παζάρι
- ~ Naschmarkt
- ~ Wagner Apartments
- ~ Secession
- Alsergrund ~ Ο Sigmund δεν μένει πια εδώ
- ~ Votivkirche
- ~ Gartenpalais Liechtenstein
- Innere Stadt ~ Αυτοκρατορική λαίλαπα
- ~ Naturhistorisches Museum
- ~ Kunsthistorisches Museum Wien
- ~ MuseumsQuartier και mumok
- ~ Akademie der Bildenden Künste Wien
- ~ Ισπανική Σχολή Ιππασίας
- ~ Stephansdom
- ~ Graben
- ~ Pasqualati Haus
- ~ Πλατεία Freyung και Ferstel Passage
- ~ Judenplatz
- ~ Stadtpark
- ~ Hoher Markt και Ankeruhr
- ~ Γειτονιές του κέντρου
- ~ Φαγητό στο κέντρο
- ~ Albertina
- Επίλογος
~ Secession
Μια βόλτα κατά μήκος της Linke Wienzeile θα σας δώσει την ευκαιρία να θαυμάσετε και άλλα ενδιαφέροντα κτήρια, πολλά από τα οποία με μεγάλη ιστορική σημασία, όπως το Theater an der Wien. Είναι το παλαιότερο θέατρο της Βιέννης, χτισμένο το 1801 από τον φίλο του Μότσαρτ, Emanuel Schikaneder. Εκεί έγινε η πρεμιέρα της όπερας Fidelio του Μπετόβεν το 1805 (χωρίς ιδιαίτερη επιτυχία ομολογουμένως, αφού εκείνη την περίοδο οι Βιεννέζοι ζούσαν τη δραματική κατάληψη της πόλης τους από τον Ναπολέοντα).
Theater an der Wien
Κατευθυνόμενοι στο κέντρο της Βιέννης, στο τέλος της Linke Wienzeile, βλέπουμε ίσως το πλέον συμβολικό καλλιτεχνικά κτήριο της πόλης, το Κτήριο της Απόσχισης ή Secession.
Ο Βιεννέζικος Σετσεσιονισμός ή Απόσχιση ήταν ένα καλλιτεχνικό κίνημα που ιδρύθηκε το 1897 από μια ομάδα Βιεννέζων καλλιτεχνών η οποία εναντιώθηκε στις συμβάσεις των κυρίαρχων καλλιτεχνικών ρευμάτων της εποχής, αποσχίστηκε από την επίσημη Ένωση Αυστριακών Καλλιτεχνών και δημιούργησε μία καινούρια, επαναστατική και αντισυμβατική καλλιτεχνική τάση. Κατ’ αναλογία, με τον ίδιο τρόπο είχε δημιουργηθεί νωρίτερα και το κίνημα των ιμπρεσιονιστών στο Παρίσι. Με κυρίαρχο τον Gustav Klimt, πολλοί ζωγράφοι, γλύπτες και αρχιτέκτονες της εποχής ακολούθησαν το κίνημα και εξελίχθηκαν σε εμβληματικές φυσιογνωμίες του.
Το κτήριο χτίστηκε το 1897 από τον πρωτεργάτη του κινήματος Joseph Maria Olbrich ως εκθεσιακός χώρος που θα στέγαζε τα έργα των Σετσεσιονιστών καλλιτεχνών. Η σχεδόν πλήρης απουσία παραθύρων, η κυβική του φόρμα με τους τέσσερις πυργίσκους, και κυρίως, η σφαίρα από τα 2.500 επίχρυσα φύλλα δάφνης στην οροφή, το έχει αναγάγει σε ένα χαρακτηριστικό τοπόσημο για τη Βιέννη, αλλά του έχει κολλήσει και το χαριτωμένο παρατσούκλι "Χρυσό Λάχανο" από τους ντόπιους. Στην πρόσοψη, επάνω από την είσοδο, υπάρχει με χρυσά γράμματα η φράση: «Σε κάθε εποχή η τέχνη της, σε κάθε τέχνη η ελευθερία». Δίπλα στο κτήριο, θα δείτε το επιβλητικό άγαλμα του γλύπτη Arthur Strasser, με τον Μάρκο Αντώνιο σε άρμα που το σέρνουν λιοντάρια.
Μια βόλτα κατά μήκος της Linke Wienzeile θα σας δώσει την ευκαιρία να θαυμάσετε και άλλα ενδιαφέροντα κτήρια, πολλά από τα οποία με μεγάλη ιστορική σημασία, όπως το Theater an der Wien. Είναι το παλαιότερο θέατρο της Βιέννης, χτισμένο το 1801 από τον φίλο του Μότσαρτ, Emanuel Schikaneder. Εκεί έγινε η πρεμιέρα της όπερας Fidelio του Μπετόβεν το 1805 (χωρίς ιδιαίτερη επιτυχία ομολογουμένως, αφού εκείνη την περίοδο οι Βιεννέζοι ζούσαν τη δραματική κατάληψη της πόλης τους από τον Ναπολέοντα).




Theater an der Wien
Κατευθυνόμενοι στο κέντρο της Βιέννης, στο τέλος της Linke Wienzeile, βλέπουμε ίσως το πλέον συμβολικό καλλιτεχνικά κτήριο της πόλης, το Κτήριο της Απόσχισης ή Secession.
Ο Βιεννέζικος Σετσεσιονισμός ή Απόσχιση ήταν ένα καλλιτεχνικό κίνημα που ιδρύθηκε το 1897 από μια ομάδα Βιεννέζων καλλιτεχνών η οποία εναντιώθηκε στις συμβάσεις των κυρίαρχων καλλιτεχνικών ρευμάτων της εποχής, αποσχίστηκε από την επίσημη Ένωση Αυστριακών Καλλιτεχνών και δημιούργησε μία καινούρια, επαναστατική και αντισυμβατική καλλιτεχνική τάση. Κατ’ αναλογία, με τον ίδιο τρόπο είχε δημιουργηθεί νωρίτερα και το κίνημα των ιμπρεσιονιστών στο Παρίσι. Με κυρίαρχο τον Gustav Klimt, πολλοί ζωγράφοι, γλύπτες και αρχιτέκτονες της εποχής ακολούθησαν το κίνημα και εξελίχθηκαν σε εμβληματικές φυσιογνωμίες του.
Το κτήριο χτίστηκε το 1897 από τον πρωτεργάτη του κινήματος Joseph Maria Olbrich ως εκθεσιακός χώρος που θα στέγαζε τα έργα των Σετσεσιονιστών καλλιτεχνών. Η σχεδόν πλήρης απουσία παραθύρων, η κυβική του φόρμα με τους τέσσερις πυργίσκους, και κυρίως, η σφαίρα από τα 2.500 επίχρυσα φύλλα δάφνης στην οροφή, το έχει αναγάγει σε ένα χαρακτηριστικό τοπόσημο για τη Βιέννη, αλλά του έχει κολλήσει και το χαριτωμένο παρατσούκλι "Χρυσό Λάχανο" από τους ντόπιους. Στην πρόσοψη, επάνω από την είσοδο, υπάρχει με χρυσά γράμματα η φράση: «Σε κάθε εποχή η τέχνη της, σε κάθε τέχνη η ελευθερία». Δίπλα στο κτήριο, θα δείτε το επιβλητικό άγαλμα του γλύπτη Arthur Strasser, με τον Μάρκο Αντώνιο σε άρμα που το σέρνουν λιοντάρια.


