Marios_Gr
Member
- Μηνύματα
- 559
- Likes
- 2.928
Περιεχόμενα
- Κεφάλαιο 1
- Η σημερινή Βιέννη; Όχι, Ισημερινή Βιέννη.
- Landstraße ~ Το Φιλί
- ~ Salesianerinnenkirche
- ~ Ρωσικός Καθεδρικός του Αγίου Νικολάου και Μνημείο του Κόκκινου Στρατού
- Lindner Hotel am Belvedere
- Wieden ~ Τεχνολογία και Διπλωματία
- ~Karlskirche
- ~ Technische Universität Wien
- Mariahilf ~ Το μεγάλο παζάρι
- ~ Naschmarkt
- ~ Wagner Apartments
- ~ Secession
- Alsergrund ~ Ο Sigmund δεν μένει πια εδώ
- ~ Votivkirche
- ~ Gartenpalais Liechtenstein
- Innere Stadt ~ Αυτοκρατορική λαίλαπα
- ~ Naturhistorisches Museum
- ~ Kunsthistorisches Museum Wien
- ~ MuseumsQuartier και mumok
- ~ Akademie der Bildenden Künste Wien
- ~ Ισπανική Σχολή Ιππασίας
- ~ Stephansdom
- ~ Graben
- ~ Pasqualati Haus
- ~ Πλατεία Freyung και Ferstel Passage
- ~ Judenplatz
- ~ Stadtpark
- ~ Hoher Markt και Ankeruhr
- ~ Γειτονιές του κέντρου
- ~ Φαγητό στο κέντρο
- ~ Albertina
- Επίλογος
~ Salesianerinnenkirche
Επειδή ως άνθρωπος δεν μου αρέσει η αδικία και ο κατατρεγμός, δεν θα μπορούσα εδώ να μην κάνω μία αναφορά στην Εκκλησία των Σαλεσιανών, που συνήθως αγνοείται από τους τουρίστες λόγω της γειτνίασής της με το Παλάτι Belvedere, το οποίο φυσικά την επισκιάζει ως αξιοθέατο.
Βρίσκεται επί της οδού Rennweg, τον κεντρικό οδικό άξονα της συνοικίας, λίγο πριν την πλευρική είσοδο του Belvedere. Είναι μία εξαιρετική μπαρόκ εκκλησία που ιδρύθηκε στις αρχές του 18ου αιώνα, τότε ακόμα ως Μοναστήρι των Σαλεσιανών Μοναχών, από την αυτοκράτειρα Amalia Wilhelmina. Το 2008 ολοκληρώθηκε η αναπαλαίωσή της, που την έκανε και πάλι επισκέψιμη για το κοινό.
~ Hundertwasserhaus και Kunst Haus
Φεύγοντας από το Belvedere και κατευθυνόμενοι προς τον ποταμό Δούναβη, μπαίνουμε στη συνοικία Weissgerberviertel. Εκεί θα συναντήσεις δύο οικιστικά συγκροτήματα, πολύ διαφορετικά από όσα έχεις δει ως τώρα, με πολλά κοινά μεταξύ τους, αλλά και με πολλές αντικρουόμενες απόψεις να τα συνοδεύουν.
Το 1985 ο Αυστριακός καλλιτέχνης και ντιζάινερ Friedensreich Hundertwasser, επηρεασμένος ο ίδιος από το κίνημα της Απόσχισης (ή Ζετσεσιονισμού) κατασκεύασε το Hundertwasserhaus, ένα μπλοκ διαμερισμάτων με κυματοειδή πατώματα, χρωματιστούς τοίχους και δέντρα να ξεπετάγονται από τις βεράντες και τα παράθυρά τους. Με αυτόν τον τρόπο θέλησε, όπως είπε, να διαφοροποιήσει το τυπικό αστικό τοπίο των προαστίων της Βιέννης από τα άψυχα και τυποποιημένα σύγχρονα κτήρια, και να εμποδίσει ένα ακόμα τέτοιο να ανεγερθεί σε εκείνο το σημείο. Γι’ αυτόν τον λόγο ο Hundertwasser δεν δέχθηκε να πληρωθεί για τη δουλειά του.
Το κτήριο ανήκει σε ιδιώτη και επομένως η επίσκεψη στους περισσότερους χώρους του δεν είναι δυνατή, με την εξαίρεση του café που υπάρχει στο ισόγειο. Αλλά αυτό δεν εμποδίζει την αντιπαράθεση για το αν πρόκειται για καλλιτεχνικό αριστούργημα ή ένα κιτς κατασκεύασμα αταίριαστο με την αισθητική της πόλης, να συνεχίζεται αμείωτη ως σήμερα.
Τρία τετράγωνα μετά, υπάρχει το δεύτερο παράδοξο κτίσμα της περιοχής, το Kunst Haus, ομοίως έργο του Hundertwasser. Στην περίπτωση αυτή δεν μιλάμε για ένα νεοανεγερθέν κτήριο, αλλά ουσιαστικά για την ανακαίνιση ενός υφιστάμενου από το 1892 κτηρίου, που φιλοξενούσε μία βιοτεχνία επίπλων, με σκοπό να μετατραπεί σε μουσείο. Οι εργασίες αναμόρφωσης διήρκεσαν από το 1989 έως το 1991, οπότε και το μουσείο άνοιξε τις πόρτες του στο κοινό.
Σχεδιαστικά και αυτό ακολουθεί το γνωστό ύφος του Hundertwasser και χαρακτηρίζεται από την έλλειψη ευθειών και συμμετρίας, τις ισχυρές κυματοειδείς φόρμες και την έντονη παρουσία της βλάστησης. Όμως, σε αντίθεση με το Hundertwasserhaus, εξωτερικά τα κυρίαρχα χρώματα είναι το άσπρο και το μαύρο, με κάποιες πολύχρωμες πινελιές. Αξιοσημείωτες είναι και οι εκτεταμένες επιφάνειες από ψηφιδωτό που καλύπτουν μεγάλα τμήματα του κτηρίου, και μάλιστα με ψηφίδες όχι τυχαίας μορφής, αλλά προσεκτικά κομμένες στο μέγεθος και το σχήμα τους.
Το μουσείο στους δύο πρώτους ορόφους του φιλοξενεί μόνιμη έκθεση των έργων του Hundertwasser και στους δύο επόμενους περιοδικές εκθέσεις άλλων καλλιτεχνών.
Επειδή ως άνθρωπος δεν μου αρέσει η αδικία και ο κατατρεγμός, δεν θα μπορούσα εδώ να μην κάνω μία αναφορά στην Εκκλησία των Σαλεσιανών, που συνήθως αγνοείται από τους τουρίστες λόγω της γειτνίασής της με το Παλάτι Belvedere, το οποίο φυσικά την επισκιάζει ως αξιοθέατο.
Βρίσκεται επί της οδού Rennweg, τον κεντρικό οδικό άξονα της συνοικίας, λίγο πριν την πλευρική είσοδο του Belvedere. Είναι μία εξαιρετική μπαρόκ εκκλησία που ιδρύθηκε στις αρχές του 18ου αιώνα, τότε ακόμα ως Μοναστήρι των Σαλεσιανών Μοναχών, από την αυτοκράτειρα Amalia Wilhelmina. Το 2008 ολοκληρώθηκε η αναπαλαίωσή της, που την έκανε και πάλι επισκέψιμη για το κοινό.


~ Hundertwasserhaus και Kunst Haus
Φεύγοντας από το Belvedere και κατευθυνόμενοι προς τον ποταμό Δούναβη, μπαίνουμε στη συνοικία Weissgerberviertel. Εκεί θα συναντήσεις δύο οικιστικά συγκροτήματα, πολύ διαφορετικά από όσα έχεις δει ως τώρα, με πολλά κοινά μεταξύ τους, αλλά και με πολλές αντικρουόμενες απόψεις να τα συνοδεύουν.
Το 1985 ο Αυστριακός καλλιτέχνης και ντιζάινερ Friedensreich Hundertwasser, επηρεασμένος ο ίδιος από το κίνημα της Απόσχισης (ή Ζετσεσιονισμού) κατασκεύασε το Hundertwasserhaus, ένα μπλοκ διαμερισμάτων με κυματοειδή πατώματα, χρωματιστούς τοίχους και δέντρα να ξεπετάγονται από τις βεράντες και τα παράθυρά τους. Με αυτόν τον τρόπο θέλησε, όπως είπε, να διαφοροποιήσει το τυπικό αστικό τοπίο των προαστίων της Βιέννης από τα άψυχα και τυποποιημένα σύγχρονα κτήρια, και να εμποδίσει ένα ακόμα τέτοιο να ανεγερθεί σε εκείνο το σημείο. Γι’ αυτόν τον λόγο ο Hundertwasser δεν δέχθηκε να πληρωθεί για τη δουλειά του.
Το κτήριο ανήκει σε ιδιώτη και επομένως η επίσκεψη στους περισσότερους χώρους του δεν είναι δυνατή, με την εξαίρεση του café που υπάρχει στο ισόγειο. Αλλά αυτό δεν εμποδίζει την αντιπαράθεση για το αν πρόκειται για καλλιτεχνικό αριστούργημα ή ένα κιτς κατασκεύασμα αταίριαστο με την αισθητική της πόλης, να συνεχίζεται αμείωτη ως σήμερα.




Τρία τετράγωνα μετά, υπάρχει το δεύτερο παράδοξο κτίσμα της περιοχής, το Kunst Haus, ομοίως έργο του Hundertwasser. Στην περίπτωση αυτή δεν μιλάμε για ένα νεοανεγερθέν κτήριο, αλλά ουσιαστικά για την ανακαίνιση ενός υφιστάμενου από το 1892 κτηρίου, που φιλοξενούσε μία βιοτεχνία επίπλων, με σκοπό να μετατραπεί σε μουσείο. Οι εργασίες αναμόρφωσης διήρκεσαν από το 1989 έως το 1991, οπότε και το μουσείο άνοιξε τις πόρτες του στο κοινό.
Σχεδιαστικά και αυτό ακολουθεί το γνωστό ύφος του Hundertwasser και χαρακτηρίζεται από την έλλειψη ευθειών και συμμετρίας, τις ισχυρές κυματοειδείς φόρμες και την έντονη παρουσία της βλάστησης. Όμως, σε αντίθεση με το Hundertwasserhaus, εξωτερικά τα κυρίαρχα χρώματα είναι το άσπρο και το μαύρο, με κάποιες πολύχρωμες πινελιές. Αξιοσημείωτες είναι και οι εκτεταμένες επιφάνειες από ψηφιδωτό που καλύπτουν μεγάλα τμήματα του κτηρίου, και μάλιστα με ψηφίδες όχι τυχαίας μορφής, αλλά προσεκτικά κομμένες στο μέγεθος και το σχήμα τους.
Το μουσείο στους δύο πρώτους ορόφους του φιλοξενεί μόνιμη έκθεση των έργων του Hundertwasser και στους δύο επόμενους περιοδικές εκθέσεις άλλων καλλιτεχνών.




