Marios_Gr
Member
- Μηνύματα
- 559
- Likes
- 2.928
Περιεχόμενα
- Κεφάλαιο 1
- Η σημερινή Βιέννη; Όχι, Ισημερινή Βιέννη.
- Landstraße ~ Το Φιλί
- ~ Salesianerinnenkirche
- ~ Ρωσικός Καθεδρικός του Αγίου Νικολάου και Μνημείο του Κόκκινου Στρατού
- Lindner Hotel am Belvedere
- Wieden ~ Τεχνολογία και Διπλωματία
- ~Karlskirche
- ~ Technische Universität Wien
- Mariahilf ~ Το μεγάλο παζάρι
- ~ Naschmarkt
- ~ Wagner Apartments
- ~ Secession
- Alsergrund ~ Ο Sigmund δεν μένει πια εδώ
- ~ Votivkirche
- ~ Gartenpalais Liechtenstein
- Innere Stadt ~ Αυτοκρατορική λαίλαπα
- ~ Naturhistorisches Museum
- ~ Kunsthistorisches Museum Wien
- ~ MuseumsQuartier και mumok
- ~ Akademie der Bildenden Künste Wien
- ~ Ισπανική Σχολή Ιππασίας
- ~ Stephansdom
- ~ Graben
- ~ Pasqualati Haus
- ~ Πλατεία Freyung και Ferstel Passage
- ~ Judenplatz
- ~ Stadtpark
- ~ Hoher Markt και Ankeruhr
- ~ Γειτονιές του κέντρου
- ~ Φαγητό στο κέντρο
- ~ Albertina
- Επίλογος
~ Stephansdom
Αφήνοντας την Ισπανική Σχολή Ιππασίας και το ανάκτορο Hofburg συναντάμε την πλατεία Josephplatz με το άγαλμα του Αυτοκράτορα Joseph II καβάλα στο άλογό του. Πρότυπο για τον καλλιτέχνη που το δημιούργησε, τον γλύπτη Franz Anton von Zauner, ήταν το άγαλμα του αυτοκράτορα Μάρκου Αυρήλιου στη Ρώμη, αποτυπώνοντας έτσι την πεποίθηση της δυναστείας των Αψβούργων ότι ήταν απόγονοι των Ρωμαίων αυτοκρατόρων (τέτοια ταπεινότητα). Η πλατεία πλαισιώνεται στις τρεις πλευρές της από το συγκρότημα του Hofburg και συγκεκριμένα από τις πτέρυγες της Εθνικής Βιβλιοθήκης της Αυστρίας.
Δεν μπορείτε να πάτε στη Βιέννη και να αγνοήσετε τον Καθεδρικό Ναό του Αγίου Στεφάνου, το πλέον φωτογραφισμένο και επισκέψιμο μνημείο της πόλης. Πρόκειται για μία γιγαντιαίων διαστάσεων εκκλησία, που αποτελεί φυσικά τη μητρόπολη της Βιέννης και την έδρα του αρχιεπισκόπου της.
Ο ναός έχει σήμερα ηλικία άνω των 800 ετών και τα πρώτα του τμήματα χτίστηκαν πάνω στα ερείπια ενός Ρωμαϊκού νεκροταφείου. Από τον 12ο αιώνα χτίστηκε, γκρεμίστηκε, χτίστηκε πάλι, κάηκε και ξαναχτίστηκε. Αυτό συνετέλεσε και στη μίξη των αρχιτεκτονικών ρυθμών που τον χαρακτηρίζει, με κυρίαρχους πάντως τον γοτθικό και τον ρομανικό. Σήμερα από το αρχικό κτίσμα έχουν απομείνει μόνο η μεγάλη κεντρική πύλη, η «Πύλη των Γιγάντων» όπως λέγεται, και οι δύο πύργοι ύψους 65 μέτρων που την πλαισιώνουν. Ο μύθος λέει ότι ο Βόρειος Πύργος, που είναι και το καμπαναριό του ναού, δεν ολοκληρώθηκε ποτέ, καθώς ο αρχιμάστορας Hans Puchsbaum αθέτησε τη συμφωνία που είχε κάνει με τον διάβολο όταν εκστόμισε το όνομα κάποιου αγίου, με αποτέλεσμα να χάσει τη ζωή τους ως τιμωρία. Γι’ αυτό πρέπει να αποφεύγετε τις συμφωνίες με τους διαβόλους.
Αναμφίβολα το πιο επιβλητικό τμήμα του Αγίου Στεφάνου είναι ο Νότιος Πύργος, που οι Αυστριακοί αποκαλούν Steffl (χαϊδευτικό του Στέφανου), ύψους 136 μέτρων. Εσωτερικά διαθέτει περιστρεφόμενη σκάλα που καταλήγει στην κορυφή του σε μία πλατφόρμα, από την οποία θα έχετε ομολογουμένως την καλύτερα θέα της πόλης.
Το έτερο πιο εντυπωσιακό στοιχείο του κτηρίου -τουλάχιστον εξωτερικά- είναι η στέγη του. Καλυμμένη με 230 χιλιάδες στιλβωμένα χρωματιστά πλακάκια που σχηματίζουν γεωμετρικά μοτίβα, καθώς και το οικόσημο της δυναστείας των Αψβούργων και τα εμβλήματα της Πόλεως της Βιέννης και της Αυστριακής Δημοκρατίας, αποτελεί σίγουρα το σήμα κατατεθέν του ναού.
Η είσοδος στον ναό είναι δωρεάν, αλλά όχι για τον Νότιο Πύργο και τις Κατακόμβες του (εμ, τί νομίζατε?)
Η "Πύλη των Γιγάντων"
Το εκκλησιαστικό όργανο του ναού
Αφήνοντας την Ισπανική Σχολή Ιππασίας και το ανάκτορο Hofburg συναντάμε την πλατεία Josephplatz με το άγαλμα του Αυτοκράτορα Joseph II καβάλα στο άλογό του. Πρότυπο για τον καλλιτέχνη που το δημιούργησε, τον γλύπτη Franz Anton von Zauner, ήταν το άγαλμα του αυτοκράτορα Μάρκου Αυρήλιου στη Ρώμη, αποτυπώνοντας έτσι την πεποίθηση της δυναστείας των Αψβούργων ότι ήταν απόγονοι των Ρωμαίων αυτοκρατόρων (τέτοια ταπεινότητα). Η πλατεία πλαισιώνεται στις τρεις πλευρές της από το συγκρότημα του Hofburg και συγκεκριμένα από τις πτέρυγες της Εθνικής Βιβλιοθήκης της Αυστρίας.


Δεν μπορείτε να πάτε στη Βιέννη και να αγνοήσετε τον Καθεδρικό Ναό του Αγίου Στεφάνου, το πλέον φωτογραφισμένο και επισκέψιμο μνημείο της πόλης. Πρόκειται για μία γιγαντιαίων διαστάσεων εκκλησία, που αποτελεί φυσικά τη μητρόπολη της Βιέννης και την έδρα του αρχιεπισκόπου της.
Ο ναός έχει σήμερα ηλικία άνω των 800 ετών και τα πρώτα του τμήματα χτίστηκαν πάνω στα ερείπια ενός Ρωμαϊκού νεκροταφείου. Από τον 12ο αιώνα χτίστηκε, γκρεμίστηκε, χτίστηκε πάλι, κάηκε και ξαναχτίστηκε. Αυτό συνετέλεσε και στη μίξη των αρχιτεκτονικών ρυθμών που τον χαρακτηρίζει, με κυρίαρχους πάντως τον γοτθικό και τον ρομανικό. Σήμερα από το αρχικό κτίσμα έχουν απομείνει μόνο η μεγάλη κεντρική πύλη, η «Πύλη των Γιγάντων» όπως λέγεται, και οι δύο πύργοι ύψους 65 μέτρων που την πλαισιώνουν. Ο μύθος λέει ότι ο Βόρειος Πύργος, που είναι και το καμπαναριό του ναού, δεν ολοκληρώθηκε ποτέ, καθώς ο αρχιμάστορας Hans Puchsbaum αθέτησε τη συμφωνία που είχε κάνει με τον διάβολο όταν εκστόμισε το όνομα κάποιου αγίου, με αποτέλεσμα να χάσει τη ζωή τους ως τιμωρία. Γι’ αυτό πρέπει να αποφεύγετε τις συμφωνίες με τους διαβόλους.
Αναμφίβολα το πιο επιβλητικό τμήμα του Αγίου Στεφάνου είναι ο Νότιος Πύργος, που οι Αυστριακοί αποκαλούν Steffl (χαϊδευτικό του Στέφανου), ύψους 136 μέτρων. Εσωτερικά διαθέτει περιστρεφόμενη σκάλα που καταλήγει στην κορυφή του σε μία πλατφόρμα, από την οποία θα έχετε ομολογουμένως την καλύτερα θέα της πόλης.
Το έτερο πιο εντυπωσιακό στοιχείο του κτηρίου -τουλάχιστον εξωτερικά- είναι η στέγη του. Καλυμμένη με 230 χιλιάδες στιλβωμένα χρωματιστά πλακάκια που σχηματίζουν γεωμετρικά μοτίβα, καθώς και το οικόσημο της δυναστείας των Αψβούργων και τα εμβλήματα της Πόλεως της Βιέννης και της Αυστριακής Δημοκρατίας, αποτελεί σίγουρα το σήμα κατατεθέν του ναού.
Η είσοδος στον ναό είναι δωρεάν, αλλά όχι για τον Νότιο Πύργο και τις Κατακόμβες του (εμ, τί νομίζατε?)


Η "Πύλη των Γιγάντων"











Το εκκλησιαστικό όργανο του ναού