Marios_Gr
Member
- Μηνύματα
- 559
- Likes
- 2.928
Περιεχόμενα
- Κεφάλαιο 1
- Η σημερινή Βιέννη; Όχι, Ισημερινή Βιέννη.
- Landstraße ~ Το Φιλί
- ~ Salesianerinnenkirche
- ~ Ρωσικός Καθεδρικός του Αγίου Νικολάου και Μνημείο του Κόκκινου Στρατού
- Lindner Hotel am Belvedere
- Wieden ~ Τεχνολογία και Διπλωματία
- ~Karlskirche
- ~ Technische Universität Wien
- Mariahilf ~ Το μεγάλο παζάρι
- ~ Naschmarkt
- ~ Wagner Apartments
- ~ Secession
- Alsergrund ~ Ο Sigmund δεν μένει πια εδώ
- ~ Votivkirche
- ~ Gartenpalais Liechtenstein
- Innere Stadt ~ Αυτοκρατορική λαίλαπα
- ~ Naturhistorisches Museum
- ~ Kunsthistorisches Museum Wien
- ~ MuseumsQuartier και mumok
- ~ Akademie der Bildenden Künste Wien
- ~ Ισπανική Σχολή Ιππασίας
- ~ Stephansdom
- ~ Graben
- ~ Pasqualati Haus
- ~ Πλατεία Freyung και Ferstel Passage
- ~ Judenplatz
- ~ Stadtpark
- ~ Hoher Markt και Ankeruhr
- ~ Γειτονιές του κέντρου
- ~ Φαγητό στο κέντρο
- ~ Albertina
- Επίλογος
~ Ρωσικός Καθεδρικός του Αγίου Νικολάου και Μνημείο του Κόκκινου Στρατού
Αν για κάποιον ανεξήγητο λόγο, σε μία κρίση αχαριστίας και παράνοιας, ενώ βρίσκεστε στη Βιέννη σκεφτείτε «Αχ, να ήμουν τώρα στην Αγία Πετρούπολη...», υπάρχει λύση. Όσοι χρησιμοποιήσετε το τρένο για να μεταφερθείτε από το αεροδρόμιο στο κέντρο της Βιέννης, ή αντίστροφα, θα περάσετε και από τον σταθμό Rennweg της Landstraße. Ακριβώς δίπλα στον σταθμό, σε μία περιοχή γεμάτη με πρεσβείες και προξενεία κρατών, υπάρχει ο Ορθόδοξος Ρωσικός Καθεδρικός Ναός του Αγίου Νικολάου, με τους πέντε χρυσούς του τρούλους.
Η ανέγερσή του ολοκληρώθηκε το 1899, δίπλα στην πρεσβεία της Ρωσίας (η οποία βρίσκεται εκεί μέχρι και σήμερα), σε σχέδιο του Ρώσου αρχιτέκτονα Grigory Ivanovich Kotov και με σχεδόν αποκλειστική χρηματοδότηση του Τσάρου Αλέξανδρου του 3ου. Η ιστορία του είναι επεισοδιακή, αφού κατά διαστήματα σταμάτησε να χρησιμοποιείται ως ναός, ενώ με τα χρόνια και την εγκατάλειψη κινδύνευσε με κατάρρευση. Μία εκ βάθρων ανακαίνιση που ολοκληρώθηκε το 2008 όχι μόνο τον κατέστησε πλήρως λειτουργικό, αλλά τον ανέδειξε και σε μία από τις ομορφότερες εκκλησίες της πόλης.
Κουτσομπολιό: Για τη θεμελίωση του ναού, μεγάλη ποσότητα χώματος από τη Ρωσία μεταφέρθηκε στη Βιέννη.
Στην απίθανη περίπτωση που η ρωσοφιλία σας δεν ικανοποιηθεί και θελήσετε να έχετε μία γεύση και Σοβιετικού μεγαλείου σε ξένο τόπο, η τύχη είναι μαζί σας και σε αυτό. Στην αρχή της οδού Rennweg και μία αναπνοή πριν τη Ringstrasse, είναι η πλατεία Schwarzenbergplatz. Εκεί στέκει το Μνημείο των Ηρώων του Κόκκινου Στρατού, εις μνήμην των 17 χιλιάδων Σοβιετικών στρατιωτών που σκοτώθηκαν στη Μάχη της Βιέννης κατά τον Β’ Παγκόσμιο Πόλεμο, η οποία οδήγησε στην ήττα των Ναζί και την κατάληψη της Βιέννης (που είχε προσαρτηθεί στη Γερμανία από τη δεκαετία του ’30) από τους Σοβιετικούς.
Το μνημείο στήθηκε από τους ίδιους τους Σοβιετικούς λίγους μήνες αργότερα. Όμως τόσο το ίδιο, όσο και η ιστορική του ερμηνεία, είναι ακόμα και σήμερα αμφιλεγόμενα για τους Βιεννέζους, καθώς η τότε επικράτηση των Σοβιετικών θεωρείται από πολλούς ως μία εκ νέου κατάκτηση της πόλης, και όχι ως απελευθέρωσή της. Κατόπιν τούτου, δεν προκαλεί εντύπωση ότι έχει βανδαλιστεί αρκετές φορές.
Αν, λοιπόν, προβληματίζεστε για το πως να αντιμετωπίσετε ιστορικά και ηθικά το μνημείο, απολαύστε τουλάχιστον το παρακείμενο σιντριβάνι, που τα βράδια φωτίζεται με εναλλασσόμενους πολύχρωμους φωτισμούς.
Αν για κάποιον ανεξήγητο λόγο, σε μία κρίση αχαριστίας και παράνοιας, ενώ βρίσκεστε στη Βιέννη σκεφτείτε «Αχ, να ήμουν τώρα στην Αγία Πετρούπολη...», υπάρχει λύση. Όσοι χρησιμοποιήσετε το τρένο για να μεταφερθείτε από το αεροδρόμιο στο κέντρο της Βιέννης, ή αντίστροφα, θα περάσετε και από τον σταθμό Rennweg της Landstraße. Ακριβώς δίπλα στον σταθμό, σε μία περιοχή γεμάτη με πρεσβείες και προξενεία κρατών, υπάρχει ο Ορθόδοξος Ρωσικός Καθεδρικός Ναός του Αγίου Νικολάου, με τους πέντε χρυσούς του τρούλους.
Η ανέγερσή του ολοκληρώθηκε το 1899, δίπλα στην πρεσβεία της Ρωσίας (η οποία βρίσκεται εκεί μέχρι και σήμερα), σε σχέδιο του Ρώσου αρχιτέκτονα Grigory Ivanovich Kotov και με σχεδόν αποκλειστική χρηματοδότηση του Τσάρου Αλέξανδρου του 3ου. Η ιστορία του είναι επεισοδιακή, αφού κατά διαστήματα σταμάτησε να χρησιμοποιείται ως ναός, ενώ με τα χρόνια και την εγκατάλειψη κινδύνευσε με κατάρρευση. Μία εκ βάθρων ανακαίνιση που ολοκληρώθηκε το 2008 όχι μόνο τον κατέστησε πλήρως λειτουργικό, αλλά τον ανέδειξε και σε μία από τις ομορφότερες εκκλησίες της πόλης.
Κουτσομπολιό: Για τη θεμελίωση του ναού, μεγάλη ποσότητα χώματος από τη Ρωσία μεταφέρθηκε στη Βιέννη.



Στην απίθανη περίπτωση που η ρωσοφιλία σας δεν ικανοποιηθεί και θελήσετε να έχετε μία γεύση και Σοβιετικού μεγαλείου σε ξένο τόπο, η τύχη είναι μαζί σας και σε αυτό. Στην αρχή της οδού Rennweg και μία αναπνοή πριν τη Ringstrasse, είναι η πλατεία Schwarzenbergplatz. Εκεί στέκει το Μνημείο των Ηρώων του Κόκκινου Στρατού, εις μνήμην των 17 χιλιάδων Σοβιετικών στρατιωτών που σκοτώθηκαν στη Μάχη της Βιέννης κατά τον Β’ Παγκόσμιο Πόλεμο, η οποία οδήγησε στην ήττα των Ναζί και την κατάληψη της Βιέννης (που είχε προσαρτηθεί στη Γερμανία από τη δεκαετία του ’30) από τους Σοβιετικούς.
Το μνημείο στήθηκε από τους ίδιους τους Σοβιετικούς λίγους μήνες αργότερα. Όμως τόσο το ίδιο, όσο και η ιστορική του ερμηνεία, είναι ακόμα και σήμερα αμφιλεγόμενα για τους Βιεννέζους, καθώς η τότε επικράτηση των Σοβιετικών θεωρείται από πολλούς ως μία εκ νέου κατάκτηση της πόλης, και όχι ως απελευθέρωσή της. Κατόπιν τούτου, δεν προκαλεί εντύπωση ότι έχει βανδαλιστεί αρκετές φορές.
Αν, λοιπόν, προβληματίζεστε για το πως να αντιμετωπίσετε ιστορικά και ηθικά το μνημείο, απολαύστε τουλάχιστον το παρακείμενο σιντριβάνι, που τα βράδια φωτίζεται με εναλλασσόμενους πολύχρωμους φωτισμούς.



