Πολωνία Πανέμορφη Κρακοβία και πέριξ εν μέσω Euro

underwater

Member
Μηνύματα
2.714
Likes
11.276
Επόμενο Ταξίδι
?
Ταξίδι-Όνειρο
Ανταρκτική

Και έφτασε η μέρα της επίσκεψής μου στο Άουσβιτς. Ξύπνησα με ένα σφίξιμο στο στομάχι, καθώς ήξερα ότι αυτό που θα έβλεπα δεν θα μου άρεσε καθόλου. Θα θεωρούσα όμως «ιεροσυλία» το να μην πήγαινα, όντας σε τόσο μικρή απόσταση από αυτό το μαρτυρικό μέρος.

Στο λεωφορείο η ατμόσφαιρα ήταν ήδη κάπως βαριά. Κατά τη διάρκεια της μιάμισης περίπου ώρας διαδρομής μας έβαλαν να παρακολουθήσουμε ένα ντοκιμαντέρ για την ιστορία του Άουσβιτς, τους επιζώντες και άλλα στοιχεία που το αφορούσαν. Είδα μεγάλο μέρος του, χωρίς όμως να είμαι απόλυτα συγκεντρωμένη. Κοίταζα έξω από το παράθυρο το πράσινο τοπίο και σκεφτόμουν τους εκατομμύρια ανθρώπους που έκαναν την ίδια αυτή διαδρομή, η οποία έμελλε να είναι η τελευταία της ζωής τους.

Φτάνοντας στην είσοδο του στρατοπέδου χωριστήκαμε σε γκρουπάκια (κάποιοι δεν επέλεξαν αγγλόφωνο, αλλά γερμανόφωνο ή ιταλόφωνο-και βέβαια ΕΝΝΟΕΙΤΑΙ ότι θεώρησαν ότι εγώ θα πήγαινα στο ιταλόφωνο, κλασικά!). Αρχικά μου έκανε εντύπωση το γεγονός ότι μας έδωσαν να φορέσουμε ακουστικά για να ακούμε την ξεναγό μας (σκέφτηκα ότι δεν είχε νόημα, μαζί μας θα περπατούσε η γυναίκα)! Στη συνέχεια όμως κατάλαβα ότι ήταν χρήσιμα διότι εύκολα μπορούσες να μείνεις λίγο πίσω για να εστιάσεις σε κάτι, αφήστε που τα γκρουπάκια ήταν τόσο πολλά όπου δεν θα ήταν περίεργο να ανακατευτούν οι φωνές των ξεναγών. Κάτι άλλο που θα πρέπει να αναφέρω είναι το ότι λόγω Euro τα μέτρα ασφαλείας στο Άουσβιτς είχαν γίνει πιο αυστηρά, με αποτέλεσμα να απαγορεύονται οι μεγάλες τσάντες και τα backpacks. Ευτυχώς που φορούσα τζιν και έτσι στρίμωξα στις τσέπες του διαβατήριο και κινητό, ενώ έβαλα στη θήκη της μηχανής το πορτοφόλι μου. Γενικότερα το ότι δεν είχα ελεύθερα τα χέρια μου ήταν ξενερωτικό και ενοχλητικό, αλλά εντάξει, αισθανόμουν ανασφάλεια να αφήσω τα «αντικείμενα αξίας» στο πούλμαν. Θα ήθελα επίσης να κάνω ιδιαίτερη μνεία στην ξεναγό μας, μια απίστευτα ενδιαφέρουσα και καλλιεργημένη γυναίκα γύρω στα 37-38, η οποία μετέδιδε με πολύ ωραίο τρόπο τη γνώση της, ενώ μου έκανε πολύ εντύπωση η συναισθηματική της φόρτιση αν σκεφτεί κανείς πόσες φορές είχε ξανακάνει την ίδια ξενάγηση.

Ας μπούμε στο «κυρίως μέρος» όμως. Περάσαμε την είσοδο με τη χαρακτηριστική επιγραφή «Arbeit macht frei», όπου με ξένισαν οι άνθρωποι που πόζαραν για να βγάλουν αναμνηστική φωτό, λες και επρόκειτο για τον Πύργο της Πίζας ξέρω εγώ! Τέλος πάντων. Τριγύρω μπορείς ακόμα να δεις τα ηλεκτροφόρα συρματοπλέγματα όπου καθιστούσαν μάταιη την οποιαδήποτε προσπάθεια απόδρασης! Το Άουσβιτς Ι άνοιξε το 1940, αρχικά σαν τόπος φυλάκισης Πολωνών πολιτικών κρατούμενων. Μολαταύτα το 1941 προστέθηκαν περισσότερα κτίρια, αυξήθηκε ο αριθμός των ατόμων που εισέρχονταν σε αυτό, και η συνέχεια είναι γνωστή!

Το Άουσβιτς είναι γεμάτο πανομοιότυπα «σπιτάκια», όπου καθένα από αυτά έχει διαμορφωθεί κατάλληλα, παρουσιάζοντας διαφορετικές πτυχές της καθημερινότητας στο camp. Από τις πρώτες αίθουσες που μπήκαμε ήταν αυτή με τις φωτός εκατοντάδων κρατουμένων, με σημειωμένες τις ημερομηνίες εισόδου και θανάτου. Στον ένα τοίχο οι γυναίκες, στον άλλο οι άνδρες. Οι περισσότεροι φαίνονταν καταβεβλημένοι και τρομαγμένοι. Στάθηκα όμως στην εικόνα μιας μεσήλικης γυναίκας, η οποία κοιτούσε το φωτογράφο με ένα βλέμμα περηφάνιας και θάρρους που πραγματικά με συντάραξε. Εννοείται ότι δεν γινόταν καταγραφή όλων των εισερχόμενων στο camp φυσικά! Πολλοί, ιδιαίτερα τα παιδιά, με το που έφταναν εκεί οδηγούνταν κατευθείαν για εκτέλεση.

Είδαμε διάφορα κτίρια. Δωμάτια και τουαλέτες κρατουμένων, ένα δωμάτιο όπου λάμβαναν χώρα δίκες-παρωδία, το χώρο όπου τους πήγαιναν πριν την εκτέλεση, κρεματόρια, θάλαμο αερίων. Τι να πρωτοσχολιάσω; Οι συνθήκες άθλιες. Τον πρώτο καιρό της λειτουργίας του camp, οι άνθρωποι κοιμόντουσαν κατάχαμα, πάνω σε άχυρα. Στη συνέχεια οι συνθήκες «αναβαθμίστηκαν», αλλά και πάλι το περιβάλλον κατακρεουργούσε την κάθε έννοια ανθρώπινης αξιοπρέπειας. Την ώρα που τους πήγαιναν για εκτέλεση, συχνά άφηναν να εννοηθεί ότι θα τους έκαναν ομαδικό ντους. Είχαν βάλει μέχρι και ντους στο ταβάνι, από τα οποία όμως δεν θα έβγαινε ποτέ νερό. Το όλο μαρτύριο διαρκούσε γύρω στη μισή ώρα.

Σε ορισμένα σημεία εκτίθενται προσωπικά αντικείμενα των εκτελεσθέντων, από παπούτσια και πατερίτσες, μέχρι ρουχαλάκια μωρών. Ένα δωμάτιο είναι γεμάτο τρίχες, καθώς μετά την εκτέλεση αφαιρούσαν από τα σώματα οποιοδήποτε προσωπικό αντικείμενο και παράλληλα τα ξύριζαν. Τη δουλειά αυτή έκαναν άλλοι κρατούμενοι, οι οποίοι συχνά ξεχώριζαν ανάμεσα στα πτώματα τους γονείς, συγγενείς ή φίλους τους.

Κάτι άλλο συγκλονιστικό ήταν η επιλογή του διοικητή του Άουσβιτς να μένει μέσα σε αυτό, μαζί με τη γυναίκα και τα ανήλικα παιδιά του. Το σπίτι είναι κοντά στα κρεματόρια, οπότε η μυρωδιά της καμένης σάρκας ήταν μέρος της καθημερινότητάς τους. Μερικά μέτρα μακριά από το σπίτι του, και σε ένα σημείο που πολλοί άνθρωποι έχασαν τη ζωή τους μέσα στα χρόνια, έγινε και η δική του εκτέλεση μετά τη λήξη του ΄Β Παγκόσμιου Πολέμου.

Παρακάτω θα παραθέσω μερικές φωτογραφίες από το Άουσβιτς Ι. Θα παραλείψω κάποιες που, αν και μπορούν να δημιουργήσουν «εύκολη συγκίνηση», η κοινοποίησή τους σε ένα forum νομίζω θα αποτελούσε ασέβεια προς τη μνήμη των νεκρών.

Η είσοδος του στρατοπέδου

afarm8.staticflickr.com_7117_7509956824_0097b606a8.jpg
aus_amf


afarm9.staticflickr.com_8281_7510043110_7fd5f857e6.jpg
aus_el


Μέσα στο camp

afarm9.staticflickr.com_8165_7509963780_ccf7b3f309.jpg
aus_inside

afarm9.staticflickr.com_8430_7510037114_dfa733f879.jpg
aus_halt

afarm9.staticflickr.com_8153_7510025194_11a788dbed.jpg
aus_history

afarm9.staticflickr.com_8428_7509969746_41dab096ea.jpg
aus_children


Τοίχος εκτελέσεων

afarm8.staticflickr.com_7246_7510030632_2bf8c0f4b3.jpg
aus_deathwall


Το σημείο που εκτελέστηκε ο διοικητής του Άουσβιτς

afarm8.staticflickr.com_7256_7510019470_b44008bca4.jpg
aus_com


Κρεματόριο

afarm8.staticflickr.com_7106_7510013620_d6802284d0.jpg
aus_crem


Εβραίοι σε προσκύνημα

afarm8.staticflickr.com_7266_7510007756_f9e25588b8.jpg
aus_jews


Εν συνεχεία κατευθυνθήκαμε 3 χλμ μακριά, στο Άουσβιτς ΙΙ-Βίρκεναου. Το Βίρκεναου ήταν κατά βάση τόπος εκτέλεσης. Πάνω από ένα εκατομμύριο από τους κρατούμενους του Άουσβιτς έχασαν τη ζωή τους εκεί, και συγκεκριμένα στους τέσσερις θαλάμους αερίων που ήταν τοποθετημένοι στο camp. Εκτός από τις εκτελέσεις υπήρχαν βέβαια και σε αυτό χώροι διαμονής, στους οποίους οι συνθήκες ήταν ακόμα πιο απάνθρωπες από το Άουσβιτς Ι. Χαρακτηριστικό ήταν ότι στις, υποτυπώδεις, τουαλέτες μπορούσαν να πάνε συγκεκριμένες φορές την ημέρα. Καθώς λόγω των συνθηκών πολλοί άνθρωποι ταλαιπωρούνταν από απίστευτες διάρροιες, συχνά δεν μπορούσαν να συγκρατηθούν και δούλευαν λερωμένοι όλη την μέρα.

Το Βίρκεναου είναι σχεδόν κατεστραμμένο πια, ελάχιστα κτίρια διασώζονται, αλλά λειτουργεί σαν τόπος ενθύμησης και προσκυνήματος. Το πιο συγκλονιστικό σημείο είναι αυτό στο οποίο γινόταν ο «διαχωρισμός»: τα SS επέλεγαν ποιοί από τους νεοεισελθέντες ήταν κατάλληλοι για εργασία, και οι υπόλοιποι οδηγούνταν κατευθείαν για εκτέλεση. Η ξεναγός μας διηγήθηκε μερικές πολύ ενδιαφέρουσες ιστορίες που της έχουν πει επιζώντες οι οποίοι ξαναπήγαν στο Άουσβιτς ως επισκέπτες (απορώ πόση ανθρώπινη δύναμη χρειάζεται για αυτό). Ιστορίες όπως εκείνη ενός άνδρα που ακόμα θυμάται το τελευταίο βλέμμα που αντάλλαξε με τον πατέρα του όταν τους χώρισαν, και ενώ ο καθένας οδηγούταν προς διαφορετική κατεύθυνση. Ήξεραν πως ο ένας από τους δύο σε λίγο θα ήταν νεκρός, αλλά δεν γνώριζαν ποιός. Ή όπως ενός άλλους άνδρα που θυμάται τη μητέρα του να τον σπρώχνει και να προσπαθεί να τον βγάλει από τη γραμμή που ήταν αυτή, ενώ εκείνος της φώναζε και την παρακαλούσε να μην τον αφήσει. Για κάποιο λόγο εκείνη φαίνεται ότι είχε καταλάβει ότι οδηγούταν στην εκτέλεση και προσπαθούσε να τον απομακρύνει θεωρώντας ότι έτσι πιθανώς και να τον έσωζε, όπως και έγινε. Αυτός όμως, παιδί τότε, δεν το κατάλαβε. Έτσι άρχισε να της φωνάζει «Είσαι κακιά και ελπίζω να πεθάνεις», κάτι που τον κυνηγάει ως τώρα. Συγγνώμη αν σας ψυχοπλάκωσα, όμως νομίζω πως κάτι τέτοιες ιστορίες μπορούν να μας κινητοποιήσουν περισσότερο και να μας βοηθήσουν να καταλάβουμε καλύτερα τη φρίκη του πολέμου, του ρατσισμού και του ναζισμού, στοιχείων που η ευγενής μας φυλή τείνει να ξεχάσει, αν σκεφτεί κάνεις ότι 18 νεοναζί βρίσκονται σήμερα στη Βουλή των Ελλήνων.

Λίγο μετά ανεβήκαμε στο παρατηρητήριο και είδαμε λίγο το στρατόπεδο από ψηλά. Είναι απίστευτο όταν σκέφτεσαι ότι σε εκείνο τον άδειο τώρα τόπο χάθηκαν τόσες ψυχές, βασανίστηκαν τόσοι άνθρωποι. Τέλος πάντων. Μετά από αρκετές ώρες περιήγησης σε αυτό το μνημείο της φρίκης πήραμε το δρόμο της επιστροφής, εμφανώς καταβεβλημένοι, τόσο σωματικά, όσο και ψυχολογικά.

Το Βίρκεναου από το παρατηρητήριο

afarm8.staticflickr.com_7113_7509983580_c28716c3cc.jpg
birk_panoramic


Το σημείο που ήταν τοποθετημένοι οι θάλαμοι αερίων

afarm8.staticflickr.com_7279_7510001960_306af6899c.jpg
birk_chambers


Κρεβάτια και τουαλέτες σε γυναικείο θάλαμο του Βίρκεναου

afarm9.staticflickr.com_8018_7509976244_c2bb97299a.jpg
birk_beds

afarm9.staticflickr.com_8015_7509989636_420d501973.jpg
birk_toilets


Μνημείο ενθύμησης-ελληνική επιγραφή

afarm8.staticflickr.com_7266_7509995938_7da2038620.jpg
birk_mongreek

 

Attachments

Last edited:

makisg

Member
Μηνύματα
4.725
Likes
14.867
Επόμενο Ταξίδι
Κοιλάδα μέσου Ρήνου.
Ταξίδι-Όνειρο
Νησιά Φίτζι
μπράβο σου underwater για την όμορφη περιγραφή,περιμένουμε τη συνέχεια.
 

jpsih

Member
Μηνύματα
243
Likes
110
Επόμενο Ταξίδι
???
περιμενουμε τη συνεχεια
και περισσοτερες οικονομικες λεπτομερειες..
 

nicole.g.<3

Member
Μηνύματα
398
Likes
455
Ταξίδι-Όνειρο
Γαλλική Πολυν.-Καραϊβική!
Κόλλησα με την αρχή :D...ανυπομονώ για τη συνέχεια της ιστορίας σου! :clap:

''...το βράδυ της 5ης Ιουνίου με βρήκε να τα πίνω σε γνωστό μπαράκι του Χαλανδρίου...''
Αχα!!! Πες μου ότι είμαστε και γείτονες..!!! :D
 

ThanasisU2

Member
Μηνύματα
3.469
Likes
3.433
Επόμενο Ταξίδι
Brno
Ταξίδι-Όνειρο
RTW
να σου βάλω και ένα λικερ σοκολάτας που σου έδωσα να δοκιμάσεις στο μπαρ; ;Ρ
 

underwater

Member
Μηνύματα
2.714
Likes
11.276
Επόμενο Ταξίδι
?
Ταξίδι-Όνειρο
Ανταρκτική
περιμενουμε τη συνεχεια χχχ
και περισσοτερες οικονομικες λεπτομερειες..
Ρε συ μην προδίδεις αληθινά ονόματα! :D
Δεν πειράζει, ενημέρωσα τους moderators κι ο Θεός βοηθός. :D
Η συνέχεια soon!

Κόλλησα με την αρχή :D...ανυπομονώ για τη συνέχεια της ιστορίας σου! :clap:

''...το βράδυ της 5ης Ιουνίου με βρήκε να τα πίνω σε γνωστό μπαράκι του Χαλανδρίου...''


Αχα!!! Πες μου ότι είμαστε και γείτονες..!!! :D
Σε ευχαριστώ! Χαλανδραία και εσύ;

να σου βάλω και ένα λικερ σοκολάτας που σου έδωσα να δοκιμάσεις στο μπαρ; ;Ρ
Και αυτό με τη σοκολάτα και το άλλο το φλεγόμενο! :D
 

maxoula

Member
Μηνύματα
225
Likes
266
Ταξίδι-Όνειρο
Νέα Υόρκη ξανά και ξανά
Αχ τι μου κάνεις βρε underwater! Την προσφορά αυτή της LOT την είχα λιγουρευτεί! :bleh: Αυτή την Κρακοβία την έχω βάλει στο μάτι εδώ και καιρό... κάτι ο Θανάσης με όλα όσα έχει πει τώρα ιστορία εσύ... Δώσε μας λεπτομέρειες και φωτογραφίες :)
 

underwater

Member
Μηνύματα
2.714
Likes
11.276
Επόμενο Ταξίδι
?
Ταξίδι-Όνειρο
Ανταρκτική
Αχ τι μου κάνεις βρε underwater! Την προσφορά αυτή της LOT την είχα λιγουρευτεί! :bleh: Αυτή την Κρακοβία την έχω βάλει στο μάτι εδώ και καιρό... κάτι ο Θανάσης με όλα όσα έχει πει τώρα ιστορία εσύ... Δώσε μας λεπτομέρειες και φωτογραφίες :)
Ήταν γαμάτη η προσφορά! Καλά κάνεις και την έχεις βάλει στο μάτι την Κρακοβία, πολύ αξιόλογος και ταυτόχρονα οικονομικός προορισμός! Από αύριο πιάνω γράψιμο για να σε εφοδιάσω με tips! :D
 

underwater

Member
Μηνύματα
2.714
Likes
11.276
Επόμενο Ταξίδι
?
Ταξίδι-Όνειρο
Ανταρκτική
1η μέρα (μέρος 'α): Πρώτη γνωριμία με την πόλη-Wieliczka

Η πτήση για Κρακοβία ήταν από τις ελάχιστες που δεν περίμενα να απογειωθεί το αεροπλάνο για να κοιμηθώ. Απλά φούσκωσα το μαξιλαράκι μου και ξεράθηκα μέχρι το σημείο που, κάνα μισάωρο πριν φτάσουμε, οι αρκετά δυνατές αναταράξεις με σήκωσαν χωρίς να το θέλω. Σε εκείνο το σημείο και ενώ ήμουν μεταξύ ύπνου και ξύπνιου ο μπροστινός είπε στον διπλανό του να σκεπάσει το παράθυρο επειδή φοβόταν να κοιτάξει κατάματα τον ήλιο λόγω της Διάβασης της Αφροδίτης. «Γαμώτο, θα το χάσω» σκέφτηκα, καθώς μάλλον έπρεπε να είχε ξεκινήσει, έβγαλα το τζαμάκι μου και άρχισα να παρατηρώ τον ήλιο. Κάποιοι τριγύρω με κοίταζαν σα να είμαι τελείως ζουρλή και για μια ακόμα φορά σκέφτηκα ότι μάλλον παραείμαι γραφική κάποιες στιγμές, αλλά τι να κάνω, έχω πόρωση με εκλείψεις και αστρονομικά φαινόμενα. Δυστυχώς όμως, καθώς το αεροπλάνο κουνιόταν, μου ήταν αδύνατο να εστιάσω. Και μόλις αρχίσαμε την κάθοδο διαπίστωσα ότι η συννεφιά δεν θα με άφηνε να χαρώ το φαινόμενο.

Κατέβηκα στραβωμένη από το αεροπλάνο και, αφού παρέλαβα το σακ-βουαγιάζ μου, πήγα και χαιρέτισα τον τύπο που κατάλαβα ότι ήταν ο Βλάσης. Εν συνεχεία και αφού έκανα λίγο συνάλλαγμα, ξεκίνησα με ένα μεγάλο πηγαδάκι Ελλήνων (εντός και εκτός forum) τη διαδρομή για το λεωφορείο που θα μας μετέφερε στην πόλη. Το λεωφορείο αυτό σε κατεβάζει στον κεντρικό σταθμό σε 40 περίπου λεπτά, και η τιμή του εισιτηρίου είναι 3.40 ζλότι (1 euro=4 zloty περίπου). Στο λεωφορείο κάποιοι γνωρίστηκαν με έναν Έλληνα ο οποίος δουλεύει Πολωνία και από ό, τι άκουγα αγουροξυπνημένη καθώς ήμουν τους έδωσε αρκετές info για την πόλη. Επίσης, προσφέρθηκε να μας εξηγήσει πού ήταν το accommodation του καθενός και τι τραμ θα έπρεπε να πάρουμε. Εγώ ήθελα να πάρω ταξί, αλλά από τα λεγόμενά του κατάλαβα ότι θα ήταν πεταμένα λεφτά, οπότε απλά ανέβηκα στο τραμ που μου υπέδειξε, το οποίο εν τέλει δεν ήταν το σωστό. Μετά από ταλαιπωρία, ερωτήσεις στους περαστικούς και τηλεφωνήματα στο hostel (δεν το έχω ΚΑΘΟΛΟΥ με τον προσανατολισμό, αφήστε που νύσταζα και έβρεχε), κατέληξα σε ένα ταξί. Ο οδηγός ήταν ένας γλυκύτατος ηλικιωμένος κύριος και το τραγούδι που έπαιζε το ράδιο ήταν το έξης:


Είχα να το ακούσω χρόνια και εκείνες τις μέρες στην Κρακοβία το «απόλαυσα» ουκ ολίγες φορές! Προφανώς παραμένει σουξέ εκεί!

Σε λίγο ήμουν στο hostel μου, το Elephant on the moon! Λίγα λόγια γι’ αυτό. Καταρχάς επέλεξα τη λύση του hostel για λόγους socializing καθώς ταξίδευα μόνη. Από αυτή την άποψη το συγκεκριμένο δεν είναι ιδανικό. Είναι μικρούλι και δεν μαζεύει πολύ κόσμο. Υπήρξε νύχτα που ήμουν μόνο εγώ και ένας ακόμα guest! Αφού ώρες-ώρες σκεφτόμουν πως τσάμπα επέλεξα private room, καθώς και σε dorm να κοιμόμουν αρχόντισσα θα ήμουν.

Το καλό είναι ότι είναι πολύ καθαρό, με φιλική εξυπηρέτηση, ωραίο πρωινό (για πλαίσια hostel, έτσι; Μην περιμένετε χλιδές!) και χαλαρή ατμόσφαιρα. Από την άλλη στον όροφό μου (που ήταν ο βασικός) είχε μόνο ένα μπάνιο, οπότε μια μέρα που μοιράστηκα τον όροφο με άλλους 5 τυπάδες απλά δεν μπορούσα να χρησιμοποιήσω την τουαλέτα. Όχι ότι υπήρχε κάτι αντικειμενικά ελεεινό εκεί μέσα, αλλά δεν ξέρω, είχα αηδιάσει για κάποιο λόγο. Κάτι άλλο αξιοσημείωτο είναι το location του hostel. Δεν είναι στο κέντρο. Είναι 20-25’ περπάτημα από το Κάστρο Wawel, ενώ μπορείτε να πάρετε και το τραμ. Εμένα μου άρεσε εκεί επειδή είναι δίπλα στον ποταμό Vistula και λατρεύω το νερό. Έκανα τη διαδρομή με τα πόδια κάθε μέρα από τον παραποτάμιο δρόμο και το ευχαριστιόμουν, όμως το βράδυ αναγκαζόμουν να πάρω ταξί. Κάποιος που δεν θέλει να πολυπερπατάει ή να πληρώνει ταξί καθημερινά (καθώς το τραμ σταματά κατά τις 11), καλό θα ήταν να μην το προτιμήσει. Να διευκρινίσω πάντως ότι τα ταξί στην Κρακοβία είναι πολύ φθηνότερα από εδώ (και υπάρχουν και εταιρείες με οικονομικότερες υπηρεσίες από τα standard-ask Thanassis!).

Μόλις έφτασα στο hostel μού είπαν ότι αν ήθελα θα μπορούσα να πάρω πρωινό πριν μπω στο δωμάτιο, όμως όπως ανέφερα εγώ απλά νύσταζα (γενικότερα δεν μπορώ να λειτουργήσω χωρίς ύπνο), έτσι την έπεσα για 3 ώρες και στάνιαρα! Ξύπνησα για να πάω στο tour που είχα κλείσει στα αλατωρυχεία της Wieliczka. Να διευκρινίσω εδώ ότι σε όλες τις εκδρομές που έκανα εκτός της πόλης χρησιμοποίησα το πρακτορείο Cracow Tours, το οποίο σε μεταφέρει στον προορισμό σου, σου δίνει αμέσως εισιτήρια χωρίς να περιμένεις σε ουρά και σου προσφέρει αγγλόφωνη ξενάγηση. Αυτό συνήθως βγαίνει πιο ακριβά από το να πας μόνος σου με ΜΜΜ και λοιπά, εγώ όμως έχω την τύχη να έχω φοιτητική κάρτα, έτσι χάρηκα αυτές τις παροχές με 50% έκπτωση (για παράδειγμα για τη Wieliczka πλήρωσα 68 ζλότι). Να τονίσω επίσης ότι οι συνοδοί-ξεναγοί που είχαμε στα tours ήταν στην πλειοψηφία τους ευγενέστατοι άνθρωποι, με πολλές γνώσεις και επίπεδο.

Κατηφορίζοντας προς το κοντινότερο στο hostel μου σημείο συνάντησης χάζεψα λίγο στο ποτάμι, το οποίο αμέσως με έκανε να χαλαρώσω και να αισθανθώ τη θετική αύρα της πόλης!

afarm9.staticflickr.com_8013_7456821820_6421d0206d.jpg
P1060361

afarm8.staticflickr.com_7266_7456890486_5dda8a6257.jpg
d1_vistula2

afarm9.staticflickr.com_8152_7456884554_ba3ac97ca7.jpg
d1_vistula1


Λίγο αργότερα έγινε και η πρώτη μου επαφή με το παθος που έχουν οι Πολωνοί για τον συμπατριώτη τους Πάπα Ιωάννη Παύλο τον ‘Β. Η αλήθεια είναι ότι, καθώς δεν πιστεύω, όλο αυτό αρχικά μου φαινόταν πολύ υπερβολικό (θα δείτε φωτός). Από ένα σημείο και μετά όμως άρχισε να με συγκινεί αυτή η άδολη αγάπη. Και για να λέμε του στραβού το δίκιο, ο συγκεκριμένος άνθρωπος έχει υπάρξει θεσμός. Έχει πεθάνει από το 2005 και ακόμα όταν ακούμε τη λέξη Πάπας αυτός μας έρχεται στο μυαλό. Τέλος πάντων, σε αυτή την αφίσα τού έχουν τοποθετήσει ένα φωτοστέφανο, καθώς, από ό, τι μου είπε ο Θανάσης, έχει ξεκινήσει η διαδικασία αγιοποίησής του.

afarm8.staticflickr.com_7271_7456877646_8e54131755.jpg
d1_pope


Η Wieliczka είναι ένα μικρό χωριό περίπου 20’ έξω από την Κρακοβία. Από όσο είδα είναι ένα συμπαθητικό χωριουδάκι, χωρίς όμως κάτι το ιδιαίτερο. Όλοι πηγαίνουν για τα αλατωρυχεία, τα οποία αποτελούν Μνημείο Παγκόσμιας Πολιτισμικής Κληρονομιάς της UNESCO. Τα αλατωρυχεία έχουν ιστορία περίπου 900 ετών, ενώ ξεκίνησαν να αναπτύσσονται τουριστικά τον 18ο αιώνα. Δεν θα αναφέρω πολλά, καθώς έχουν γίνει λεπτομερείς περιγραφές τους στο forum. Είναι πάντως πολύ εντυπωσιακά και αποτελούν μια δραστηριότητα που θα ικανοποιήσει όλους όσους τα επισκεφτούν, μικρούς και μεγάλους. Από ό, τι κατάλαβα άλλωστε αποτελούν δημοφιλή εξόρμηση για τα σχολεία της Πολωνίας, καθώς υπήρχαν πάρα πολλοί μαθητές με τους δασκάλους τους.

Το αρνητικό είναι ότι, καθώς πρέπει να μπεις οπωσδήποτε σε γκρουπ (λογικό για μένα, τα αλατωρυχεία είναι δαιδαλώδη) και υπάρχει αρκετή πίεση χρόνου, δεν μπορείς να απολαύσεις τη φάση με την ησυχία σου. Η κάθοδος γίνεται με σκαλοπάτια (είναι πολλά, αλλά εντάξει, πρόκειται για κατηφόρα). Πρώτη στάση στα 64 μέτρα κάτω από τη Γη, ενώ το κατώτατο επισκέψιμο σημείο είναι στα 135 μέτρα βάθος. Τα πάντα είναι φτιαγμένα από αλάτι. Σε αρκετά σημεία μας προέτρεπαν να δοκιμάσουμε με το δάχτυλό μας από τους τοίχους και ήταν πράγματι αλμυροί, ιδιαίτερα στα σημεία που υπήρχαν οι σχηματισμοί «κουνουπιδιών».

afarm8.staticflickr.com_7249_7456866058_0afdee22af.jpg
wiel_corn


Κατά τη διαδρομή μας βλέπουμε διάφορες σκηνές από τη ζωή των παλιών αλατωρύχων και των συνθηκών εργασίας τους. Εντύπωση μου έκαναν οι σκάλες τις οποίες κατέβαιναν κουβαλώντας βάρος πολλών κιλών.

afarm9.staticflickr.com_8146_7456827758_58f699a021.jpg
wiel_miners

afarm8.staticflickr.com_7268_7456916802_21b8f096ef.jpg
wiel_stairs


Αν κοιτάξετε προσεχτικά πίσω από τον πολεμιστή στα αριστερά θα δείτε σταλακτίτες δημιουργημένους από αλάτι. Απλά εντυπωσιακό!

afarm9.staticflickr.com_8151_7456871892_a39dccab17.jpg
wiel_myth


Υπάρχουν αρκετές υπόγειες λιμνες, και μάλιστα στις όχθες μιας από αυτές γίνεται και ένα οπτικό-ακουστικό σόου, το οποίο είναι αρκετά εντυπωσιακό.

afarm8.staticflickr.com_7125_7456839128_55a349eca0.jpg
wiel_show


Το εντυπωσιακότερο μολαταύτα σημείο είναι ο Ναός της Αγίας Kinga, στον οποίο τελούνται επίσης λειτουργίες και γάμοι. Στον τεράστιο αυτό ναό έχουν φιλοτεχνηθεί πολλά έργα από αλάτι, όπως ο Μυστικός Δείπνος, σκηνές από τη Βίβλο και διάφορα άλλα.
afarm8.staticflickr.com_7120_7456860632_e7956a4f40.jpg
wiel_ck1

afarm8.staticflickr.com_7128_7456855140_ee7cf070a3.jpg
wiel_ck2

afarm9.staticflickr.com_8021_7456849954_a4faef3406.jpg
wiel_sk3

afarm8.staticflickr.com_7109_7456844520_e591364179.jpg
wiel_md


Εννοείται ότι δεν θα μπορούσε να λείπει ένα άγαλμα του Ιωάννη Παύλου του ‘Β φτιαγμένο από αλάτι!

afarm9.staticflickr.com_8151_7456833480_08267f7cb9.jpg
wiel_pope


Υπάρχει βέβαια και ξεχωριστό παρεκκλήσι αφιερωμένο στον Πολωνό Πάπα, και αρκετές ακόμα εκκλησίτσες από αλάτι. Αυτή της Αγίας Kinga είναι βέβαια αυτή που σου κόβει την ανάσα.

Υπάρχουν και δύο μαγαζιά με σουβενίρ, ένα κάτω από το έδαφος και ένα στην έξοδο, τα οποία όμως για μένα δεν έχουν κάτι το ιδιαίτερο. Η έξοδος γίνεται με ασανσέρ, για το οποίο χρειάζεται να περιμένει κανείς αρκετή ώρα στην ουρά. Η φάση είναι πολύ κλειστοφοβική και το ασανσέρ ανεβαίνει με μεγάλη ταχύτητα στην επιφάνεια της Γης. Πιστεύω ότι κάποιος με πρόβλημα κλειστοφοβίας ενδεχομένως να δυσφορήσει.


Μπήκα στο πουλμανάκι πολύ ικανοποιημένη από την εμπειρία, και έπιασα για λίγο συζήτηση με έναν Αμερικανό πολωνικής καταγωγής που έκανε ταξίδι για να ανακαλύψει τις ρίζες του (στην πορεία γνώρισα και άλλους τέτοιους). Με πολύ καλή διάθεση ανέμενα τη συνέχεια της ημέρας, ή μάλλον του απογεύματος, και την ανακάλυψη των ομορφιών της πόλης.
 
Last edited:

underwater

Member
Μηνύματα
2.714
Likes
11.276
Επόμενο Ταξίδι
?
Ταξίδι-Όνειρο
Ανταρκτική
Κάτι που ξέχασα να αναφέρω είναι το ότι για να βγάλει κανείς φωτογραφίες στη Wieliczka θα πρέπει να αγοράσει το ειδικό πάσο (αν θυμάμαι καλά κοστίζει 10 ζλότι). Αυτό μπορεί να γίνει είτε έξω από την είσοδο, είτε σε κάποιο σημείο στα μέσα του tour (και στις δύο περιπτώσεις μπορείς να ξεκινήσεις να φωτογραφίζεις από την αρχή της διαδρομής).

Αυτή η μέθοδος των "πληρωμένων φωτογραφιών" είναι αρκετά δημοφιλής στην Πολωνία, καθώς την είδα να ισχύει και σε άλλα αξιοθέατα.
 

Εκπομπές Travelstories

Τελευταίες δημοσιεύσεις

Booking.com

Στατιστικά φόρουμ

Θέματα
33.215
Μηνύματα
883.871
Μέλη
38.905
Νεότερο μέλος
ntsironis

Κοινοποιήστε αυτή τη σελίδα

Top Bottom