underwater
Member
- Μηνύματα
- 2.902
- Likes
- 13.508
- Επόμενο Ταξίδι
- ?
- Ταξίδι-Όνειρο
- Ανταρκτική
Περιεχόμενα
Κι έφτασε η 4η μέρα της επίσκεψής μου στην Πολωνία, η οποία ήταν αφιερωμένη στο ορεινό Ζακοπάνε. Πρόκειται για το γνωστότερο χειμερινό τουριστικό θέρετρο της χώρας, χτισμένο στις παρυφές των ορέων Tatras, στα σύνορα με τη Σλοβακία. Θεωρείται μέρος ιδιαίτερης φυσικής ομορφιάς, ενώ οι δραστηριότητες με τις οποίες μπορεί κάποιος να ασχοληθεί είναι ποικίλες: σκι, hiking, trekking, rafting και δεν συμμαζεύεται.
Εγώ κανόνισα την εκδρομή μου και πάλι μέσω του πρακτορείου Cracow Tours. Αν και πέρασα αρκετά καλά, δεν θα ξαναέκανα την ίδια επιλογή, αλλά θα πήγαινα μόνη μου με διανυκτέρευση, με στόχο να δω περισσότερη φύση και να κανονίσω κάποια δραστηριότητα (κατά προτίμηση rafting) με κάποιο από τα τοπικά τουριστικά γραφεία. Δεν πειράζει, next time, άλλωστε η Πολωνία δεν είναι προορισμός που εξαντλείται σε ένα 5νθήμερο ταξίδι. Πάντως οφείλω να αναφέρω ότι ο ξεναγός μας ήταν ένας πολύ καλλιεργημένος, ευγενής άνθρωπος με πολλές γνώσεις και ότι οι ενστάσεις μου για την εκδρομή δεν αφορούν την οργάνωσή της καθαυτή, αλλά το ότι δεν εξυπηρέτησε τις φυσιολατρικές μου «ανάγκες» όσο θα ήθελα. Η τιμή της εκδρομής ήταν 230 ζλότι, στην οποία όμως εγώ είχα 10% έκπτωση λόγω συμμετοχής και σε άλλα tours του πρακτορείου (για το συγκεκριμένο tour δεν προβλεπόταν φοιτητικό). Οι συμμετέχοντες στην εκδρομή ήταν λιγότεροι από 15, σε αντίθεση με τα πολύ πιο δημοφιλή tours σε Wieliczka και Άουσβιτς.
Η διαδρομή για Ζακοπάνε ήταν χαλαρή και όμορφη μέσα στο καταπράσινο τοπίο. Θα πρέπει μολαταύτα να τονίσω ότι μου φάνηκε κάπως μονότονη. Ναι, πράσινο παντού, αλλά χωρίς εναλλαγές που θα δημιουργήσουν γνήσιο θαυμασμό. Ή τέλος πάντων έτσι το αισθάνθηκα εγώ. Πέρα από τις εξοχές περάσαμε και από μερικά ορεινά χωριά με ξύλινα πανομοιότυπα σπιτάκια. Η απόσταση από τη Σλοβακία μηδαμινή, σε ορισμένα σημεία το roaming άλλαζε παροχέα και εξυπηρετούμασταν από σλοβακική εταιρεία.
Με τα πολλά φτάσαμε και ξεκινήσαμε για το τελεφερίκ (funicular), το οποίο θα μας ανέβαζε στο όρος Gubałówka για να απολαύσουμε μια πανοραμική άποψη των Tatras. Το εισιτήριο για το τελεφερίκ περιλαμβανόταν στην τιμή του tour. Επίσης, αν κάποιος θέλει να περπατήσει μέχρι την κορυφή μπορεί να ακολουθήσει το μονοπάτι που ανεβαίνει παράλληλα με το funicular. Περπατώντας προς τον σταθμό του τελεφερίκ διασχίσαμε την ανοιχτή αγορά του Ζακοπάνε, την οποία θα χαρακτήριζα αρκετά τουριστική. Αυτό που αξίζει πάντως είναι να δοκιμάσετε/αγοράσετε κάποιο από τα νόστιμα καπνιστά τυριά που παράγονται εκεί. Τα βρίσκεις παντού και είναι ιδιαίτερα γευστικά, αν και αρκετά αλμυρά.
Άποψη της ανοιχτής αγοράς
zakopane_market
Κιόσκια με τα περίφημα καπνιστά τυριά του Ζακοπάνε
zakopane_cheese
Κοντά στο σταθμό του τελεφερίκ πολλοί επιδίδονται σε bungee jumping
zakopanebj_2
zakopanebj_1
Και λίγος Πάπας!
zakopane_pope
Μέσα από το funicular
zakopane_fen
Δυστυχώς ανεβαίνοντας στο βουνό διαπιστώσαμε ότι η ατμόσφαιρα δεν ήταν καθόλου καθαρή, έτσι χάσαμε την ευκαιρία για μια πραγματικά καλή πανοραμική άποψη των Tatras. Η θερμοκρασία ήταν σχετικά χαμηλή, πάλι καλά που είχα πάρει ζακετάκι μαζί μου. Ο περιβάλλων χώρος πολύ τουριστάδικος, δεν με ενέπνεε ιδιαίτερα. Έπιασα κουβέντα με δύο Αμερικανίδες φοιτήτριες. Η μια από αυτές είχε πολωνική καταγωγή και φιλοξενούσε τη φίλη της στο εξοχικό της. Με ρώτησαν από πού είμαι και μόλις είπα Ελλάδα ενθουσιάστηκαν: «Oh my God! GREECE! Amazing!». Μετά βέβαια άρχισαν να με ρωτάνε αν η Ελλάδα μοιάζει με την Πολωνία και λοιπά, οπότε κατάλαβα ότι επί της ουσίας δεν είχαν ιδέα.
Tatras και Ζακοπάνε
zakopane_tatras
Εν συνέχεια το group χωρίστηκε. Κάποιοι προτίμησαν να μείνουν πάνω και να κάνουν το πρόγραμμα τους, ενώ οι υπόλοιποι ακολουθήσαμε τον ξεναγό μας στο κέντρο του Ζακοπάνε. Εκεί επισκεφτήκαμε την παλαιότερη εκκλησία της περιοχής, τον ξύλινο ναό του Αγίου Κλεμεντίου, ο οποίος χτίστηκε το 1847. Βρήκα το απέριττο στυλ του ιδιαίτερα γοητευτικό.
Εξωτερική και εσωτερική άποψη του ναού
zakopanechurch_1
zakopanechurch_2
Δίπλα στο ναό βρίσκεται ένα πολύ ξεχωριστό κοιμητήριο, όπου υπάρχουν πολλοί ιδιαίτεροι τάφοι φτιαγμένοι από πέτρα και ξύλο, στους οποίους αντανακλώνται αρκετά τοπικά ηθογραφικά στοιχεία. Για παράδειγμα σε πολλούς τάφους οι οικείοι αφήνουν ξύλινα «λουλούδια», λόγω του ότι διατηρούνται περισσότερο από τα αληθινά. Η χρήση του ξύλου είναι γενικότερα πολύ διαδεδομένη και οι περισσότεροι τάφοι είναι στολισμένοι με όμορφα ξυλόγλυπτα. Μια χαρακτηριστική μορφή που συναντάται σε πολλούς από αυτούς, όπως και μέσα στην εκκλησία του Αγίου Κλεμεντίου, είναι αυτή του «σκεπτόμενου Ιησού», στην οποία ο Χριστός φαίνεται να συλλογίζεται προβληματισμένος και λυπημένος. Κάτι που μου έκανε ιδιαίτερη εντύπωση ήταν η πληθώρα τάφων ορειβατών, οι οποίοι έχουν κάποια χαρακτηριστικά στοιχεία που μαρτυρούν την ιδιότητα του νεκρού. Μέσα στο νεκροταφείο βρίσκεται και ο τάφος του Stanislaw Witkiewicz, ο οποίος ήταν ο θεμελιωτής του αρχιτεκτονικού στυλ του Ζακοπάνε, το οποίο είναι φυσικά βασισμένο στο ξύλο.
Άποψη του κοιμητηρίου
zakopanecem_8
Τάφοι
zakopanecem_6
zakopanecem_4
zakopanecem_5
Ξύλινο λουλούδι
zakopanecem_3
Ο «σκεπτόμενος Ιησούς»
zakopanecem_7
zakopanecem_2
Τάφος ορειβάτη
zakopanecem_1
Εν συνεχεία μας δόθηκε ένα περιθώριο περίπου 2 ωρών για βόλτα στην πόλη και μεσημεριανό. Περιπλανήθηκα αρκετά, αλλά δεν μπορώ να πω ότι εντυπωσιάστηκα ιδιαίτερα, καθώς το μέρος ήταν πολύ τουριστικό. Νομίζω ότι πέρα από τα σημεία φυσιολατρικού και λαογραφικού ενδιαφέροντος, η πόλη σαν πόλη δεν έχει πολλά να πει. Πολλά εστιατόρια και καφετέριες, πολλά μαγαζιά με (άθλια) σουβενίρ και είδη ορειβασίας/trekking, πολύς κόσμος. Τα ξύλινα σπιτάκια προσφέρουν μολαταύτα μια αίσθηση ζεστασιάς, ενώ μου άρεσε το γεγονός ότι υπήρχαν αρκετά σημεία με τρεχούμενα νερά.
Ζακοπάνε
zakopanecentre_2
zakopanecentre_1
zakopanecentre_3
Καθώς πείνασα και ο καιρός δεν βοηθούσε, κάθισα σε ένα εστιατόριο το οποίο μου θύμισε Άλπεις. Ξύλο, σερβιτόρες με παραδοσιακές στολές, ψητό κρέας! Πήρα μαριναρισμένο ψητό κοτόπουλο το οποίο ήταν νοστιμότατο και το συνόδευσα με μια μεγάλη μπύρα! Σε λίγο άρχισε να βρέχει καταρρακτωδώς, οπότε η ώρα κύλησε με μένα να χαζεύω τον κόσμο που μέσα σε ελάχιστα λεπτά εξαφανίστηκε από το δρόμο βρίσκοντας καταφύγιο σε κάποιο από τα μαγαζιά.
Το εστιατόριο και το μεσημεριανό μου
zakopanefood_2
zakopanefood_1
Αφού σταμάτησε η βροχή έκανα μια μικρή βολτίτσα, και κατόπιν κατευθύνθηκα προς το σημείο συνάντησης που είχε οριστεί για όσους ενδιαφέρονταν να επισκεφτούν το μουσείο του Ζακοπάνε. Αισθάνθηκα μεγάλη αμηχανία όταν είδα ότι ήμουν η μόνη που είχε πάει! Αφενός μου φάνηκε περίεργο το ότι όλοι είχαν προτιμήσει να γυρνάνε στα τουριστάδικα από το να δουν το μουσείο, αφετέρου φοβήθηκα ότι ο ξεναγός θα με «καταριόταν» από μέσα του, καθώς αν δεν είχα πάει ούτε εγώ θα άραζε, ενώ τώρα ήταν αναγκασμένος να μου κάνει private ξενάγηση! Ευτυχώς δεν φάνηκε να τον ενοχλεί πάντως. Μου έκανε μια ενδιαφέρουσα ξενάγηση στο μουσείο, το οποίο ήταν κατά βάση λαογραφικού ενδιαφέροντος: πρότυπο παλιού σπιτιού, παλιά εργαλεία, μουσικά όργανα και παραδοσιακές στολές ήταν κάποια από τα εκθέματα, ενώ στο τέλος μπορεί να έρθει κανείς σε επαφή με την χλωρίδα και την πανίδα της περιοχής, κυρίως μέσω των ταριχευμένων ζώων που εκτίθενται.
Μετά το τέλος της ξενάγησης και αφού καταβρόχθισα μια βάφλα με φράουλες και σοκολάτα, βρέθηκα με τους υπολοίπους για να κατευθυνθούμε προς το πούλμαν. Από όλο το group την καλύτερη εντύπωση μου έκανε ένας πολύ ευγενής Σουηδός γύρω στα 40, ο οποίος προσπαθούσε με πολύ γλυκό και ντροπαλό τρόπο να πιάσει κουβέντα, κάτι που τον έκανε ιδιαίτερα συμπαθή.
Στην διαδρομή προς την πόλη ψιλοκοιμήθηκα, ο μουντός καιρός ενίσχυε άλλωστε αρκετά την αίσθηση της νύστας! Πολύ εντύπωση μου έκανε όταν στο τέλος ο Σουηδός έδωσε ντροπαλά ένα δώρο στον ξεναγό μας για να τον ευχαριστήσει! Μάλλον βιβλίο ήταν και μου φάνηκε πολύ ωραία κίνηση.
Στην Κρακοβία έκανα μια βολτίτσα κοντά στην κεντρική πλατεία φωτογραφίζοντας, ενώ αγόρασα και μια από τις χαρακτηριστικές φιγούρες των Εβραίων που παίζουν μουσική. Συγκεκριμένα αγόρασα μία μεσαίου μεγέθους που απεικονίζει έναν Εβραίο να παίζει βιόλα για 55 ζλότι. Ήταν ένα ευχάριστο και δροσερό απόγευμα.
Kościół Mariacki
km
Παραδοσιακό πολωνικό περίπτερο
polish_kiosk
Κιόσκια με λουλούδια στην κεντρική πλατεία
flower_kiosks
Συνέχισα με επίσκεψη στο μπαρ που δουλεύει ο Θανάσης, όπου για μια ακόμα μέρα επιδόθηκα σε μπυροποσία, ενώ λίγο μετά κατέφτασαν και οι συμφορουμίτες. Όπως όλοι οι θαμώνες (μεταξύ των οποίων και μερικοί Έλληνες), έτσι και εγώ παρακολούθησα αγώνες του euro, ενώ διεύρυνα τους γνωστικούς μου ορίζοντες ανακαλύπτοντας ότι οι διαιτητές δεν κάθονται απλά στην άκρη του γηπέδου σφυρίζοντας, αλλά τρέχουν δίπλα από τους ποδοσφαιριστές! Επειδή όμως τόση γνώση ήταν πολλή για μια μέρα, έφυγα για το hostel να ξεκουραστώ, καθώς η επόμενη (και τελευταία) μέρα του ταξιδιού αναμενόταν ιδιαίτερα εξοντωτική.
Εγώ κανόνισα την εκδρομή μου και πάλι μέσω του πρακτορείου Cracow Tours. Αν και πέρασα αρκετά καλά, δεν θα ξαναέκανα την ίδια επιλογή, αλλά θα πήγαινα μόνη μου με διανυκτέρευση, με στόχο να δω περισσότερη φύση και να κανονίσω κάποια δραστηριότητα (κατά προτίμηση rafting) με κάποιο από τα τοπικά τουριστικά γραφεία. Δεν πειράζει, next time, άλλωστε η Πολωνία δεν είναι προορισμός που εξαντλείται σε ένα 5νθήμερο ταξίδι. Πάντως οφείλω να αναφέρω ότι ο ξεναγός μας ήταν ένας πολύ καλλιεργημένος, ευγενής άνθρωπος με πολλές γνώσεις και ότι οι ενστάσεις μου για την εκδρομή δεν αφορούν την οργάνωσή της καθαυτή, αλλά το ότι δεν εξυπηρέτησε τις φυσιολατρικές μου «ανάγκες» όσο θα ήθελα. Η τιμή της εκδρομής ήταν 230 ζλότι, στην οποία όμως εγώ είχα 10% έκπτωση λόγω συμμετοχής και σε άλλα tours του πρακτορείου (για το συγκεκριμένο tour δεν προβλεπόταν φοιτητικό). Οι συμμετέχοντες στην εκδρομή ήταν λιγότεροι από 15, σε αντίθεση με τα πολύ πιο δημοφιλή tours σε Wieliczka και Άουσβιτς.
Η διαδρομή για Ζακοπάνε ήταν χαλαρή και όμορφη μέσα στο καταπράσινο τοπίο. Θα πρέπει μολαταύτα να τονίσω ότι μου φάνηκε κάπως μονότονη. Ναι, πράσινο παντού, αλλά χωρίς εναλλαγές που θα δημιουργήσουν γνήσιο θαυμασμό. Ή τέλος πάντων έτσι το αισθάνθηκα εγώ. Πέρα από τις εξοχές περάσαμε και από μερικά ορεινά χωριά με ξύλινα πανομοιότυπα σπιτάκια. Η απόσταση από τη Σλοβακία μηδαμινή, σε ορισμένα σημεία το roaming άλλαζε παροχέα και εξυπηρετούμασταν από σλοβακική εταιρεία.
Με τα πολλά φτάσαμε και ξεκινήσαμε για το τελεφερίκ (funicular), το οποίο θα μας ανέβαζε στο όρος Gubałówka για να απολαύσουμε μια πανοραμική άποψη των Tatras. Το εισιτήριο για το τελεφερίκ περιλαμβανόταν στην τιμή του tour. Επίσης, αν κάποιος θέλει να περπατήσει μέχρι την κορυφή μπορεί να ακολουθήσει το μονοπάτι που ανεβαίνει παράλληλα με το funicular. Περπατώντας προς τον σταθμό του τελεφερίκ διασχίσαμε την ανοιχτή αγορά του Ζακοπάνε, την οποία θα χαρακτήριζα αρκετά τουριστική. Αυτό που αξίζει πάντως είναι να δοκιμάσετε/αγοράσετε κάποιο από τα νόστιμα καπνιστά τυριά που παράγονται εκεί. Τα βρίσκεις παντού και είναι ιδιαίτερα γευστικά, αν και αρκετά αλμυρά.
Άποψη της ανοιχτής αγοράς

zakopane_market
Κιόσκια με τα περίφημα καπνιστά τυριά του Ζακοπάνε

zakopane_cheese
Κοντά στο σταθμό του τελεφερίκ πολλοί επιδίδονται σε bungee jumping

zakopanebj_2

zakopanebj_1
Και λίγος Πάπας!

zakopane_pope
Μέσα από το funicular

zakopane_fen
Δυστυχώς ανεβαίνοντας στο βουνό διαπιστώσαμε ότι η ατμόσφαιρα δεν ήταν καθόλου καθαρή, έτσι χάσαμε την ευκαιρία για μια πραγματικά καλή πανοραμική άποψη των Tatras. Η θερμοκρασία ήταν σχετικά χαμηλή, πάλι καλά που είχα πάρει ζακετάκι μαζί μου. Ο περιβάλλων χώρος πολύ τουριστάδικος, δεν με ενέπνεε ιδιαίτερα. Έπιασα κουβέντα με δύο Αμερικανίδες φοιτήτριες. Η μια από αυτές είχε πολωνική καταγωγή και φιλοξενούσε τη φίλη της στο εξοχικό της. Με ρώτησαν από πού είμαι και μόλις είπα Ελλάδα ενθουσιάστηκαν: «Oh my God! GREECE! Amazing!». Μετά βέβαια άρχισαν να με ρωτάνε αν η Ελλάδα μοιάζει με την Πολωνία και λοιπά, οπότε κατάλαβα ότι επί της ουσίας δεν είχαν ιδέα.
Tatras και Ζακοπάνε

zakopane_tatras
Εν συνέχεια το group χωρίστηκε. Κάποιοι προτίμησαν να μείνουν πάνω και να κάνουν το πρόγραμμα τους, ενώ οι υπόλοιποι ακολουθήσαμε τον ξεναγό μας στο κέντρο του Ζακοπάνε. Εκεί επισκεφτήκαμε την παλαιότερη εκκλησία της περιοχής, τον ξύλινο ναό του Αγίου Κλεμεντίου, ο οποίος χτίστηκε το 1847. Βρήκα το απέριττο στυλ του ιδιαίτερα γοητευτικό.
Εξωτερική και εσωτερική άποψη του ναού

zakopanechurch_1

zakopanechurch_2
Δίπλα στο ναό βρίσκεται ένα πολύ ξεχωριστό κοιμητήριο, όπου υπάρχουν πολλοί ιδιαίτεροι τάφοι φτιαγμένοι από πέτρα και ξύλο, στους οποίους αντανακλώνται αρκετά τοπικά ηθογραφικά στοιχεία. Για παράδειγμα σε πολλούς τάφους οι οικείοι αφήνουν ξύλινα «λουλούδια», λόγω του ότι διατηρούνται περισσότερο από τα αληθινά. Η χρήση του ξύλου είναι γενικότερα πολύ διαδεδομένη και οι περισσότεροι τάφοι είναι στολισμένοι με όμορφα ξυλόγλυπτα. Μια χαρακτηριστική μορφή που συναντάται σε πολλούς από αυτούς, όπως και μέσα στην εκκλησία του Αγίου Κλεμεντίου, είναι αυτή του «σκεπτόμενου Ιησού», στην οποία ο Χριστός φαίνεται να συλλογίζεται προβληματισμένος και λυπημένος. Κάτι που μου έκανε ιδιαίτερη εντύπωση ήταν η πληθώρα τάφων ορειβατών, οι οποίοι έχουν κάποια χαρακτηριστικά στοιχεία που μαρτυρούν την ιδιότητα του νεκρού. Μέσα στο νεκροταφείο βρίσκεται και ο τάφος του Stanislaw Witkiewicz, ο οποίος ήταν ο θεμελιωτής του αρχιτεκτονικού στυλ του Ζακοπάνε, το οποίο είναι φυσικά βασισμένο στο ξύλο.
Άποψη του κοιμητηρίου

zakopanecem_8
Τάφοι

zakopanecem_6

zakopanecem_4

zakopanecem_5
Ξύλινο λουλούδι

zakopanecem_3
Ο «σκεπτόμενος Ιησούς»

zakopanecem_7

zakopanecem_2
Τάφος ορειβάτη

zakopanecem_1
Εν συνεχεία μας δόθηκε ένα περιθώριο περίπου 2 ωρών για βόλτα στην πόλη και μεσημεριανό. Περιπλανήθηκα αρκετά, αλλά δεν μπορώ να πω ότι εντυπωσιάστηκα ιδιαίτερα, καθώς το μέρος ήταν πολύ τουριστικό. Νομίζω ότι πέρα από τα σημεία φυσιολατρικού και λαογραφικού ενδιαφέροντος, η πόλη σαν πόλη δεν έχει πολλά να πει. Πολλά εστιατόρια και καφετέριες, πολλά μαγαζιά με (άθλια) σουβενίρ και είδη ορειβασίας/trekking, πολύς κόσμος. Τα ξύλινα σπιτάκια προσφέρουν μολαταύτα μια αίσθηση ζεστασιάς, ενώ μου άρεσε το γεγονός ότι υπήρχαν αρκετά σημεία με τρεχούμενα νερά.
Ζακοπάνε

zakopanecentre_2

zakopanecentre_1

zakopanecentre_3
Καθώς πείνασα και ο καιρός δεν βοηθούσε, κάθισα σε ένα εστιατόριο το οποίο μου θύμισε Άλπεις. Ξύλο, σερβιτόρες με παραδοσιακές στολές, ψητό κρέας! Πήρα μαριναρισμένο ψητό κοτόπουλο το οποίο ήταν νοστιμότατο και το συνόδευσα με μια μεγάλη μπύρα! Σε λίγο άρχισε να βρέχει καταρρακτωδώς, οπότε η ώρα κύλησε με μένα να χαζεύω τον κόσμο που μέσα σε ελάχιστα λεπτά εξαφανίστηκε από το δρόμο βρίσκοντας καταφύγιο σε κάποιο από τα μαγαζιά.
Το εστιατόριο και το μεσημεριανό μου

zakopanefood_2

zakopanefood_1
Αφού σταμάτησε η βροχή έκανα μια μικρή βολτίτσα, και κατόπιν κατευθύνθηκα προς το σημείο συνάντησης που είχε οριστεί για όσους ενδιαφέρονταν να επισκεφτούν το μουσείο του Ζακοπάνε. Αισθάνθηκα μεγάλη αμηχανία όταν είδα ότι ήμουν η μόνη που είχε πάει! Αφενός μου φάνηκε περίεργο το ότι όλοι είχαν προτιμήσει να γυρνάνε στα τουριστάδικα από το να δουν το μουσείο, αφετέρου φοβήθηκα ότι ο ξεναγός θα με «καταριόταν» από μέσα του, καθώς αν δεν είχα πάει ούτε εγώ θα άραζε, ενώ τώρα ήταν αναγκασμένος να μου κάνει private ξενάγηση! Ευτυχώς δεν φάνηκε να τον ενοχλεί πάντως. Μου έκανε μια ενδιαφέρουσα ξενάγηση στο μουσείο, το οποίο ήταν κατά βάση λαογραφικού ενδιαφέροντος: πρότυπο παλιού σπιτιού, παλιά εργαλεία, μουσικά όργανα και παραδοσιακές στολές ήταν κάποια από τα εκθέματα, ενώ στο τέλος μπορεί να έρθει κανείς σε επαφή με την χλωρίδα και την πανίδα της περιοχής, κυρίως μέσω των ταριχευμένων ζώων που εκτίθενται.
Μετά το τέλος της ξενάγησης και αφού καταβρόχθισα μια βάφλα με φράουλες και σοκολάτα, βρέθηκα με τους υπολοίπους για να κατευθυνθούμε προς το πούλμαν. Από όλο το group την καλύτερη εντύπωση μου έκανε ένας πολύ ευγενής Σουηδός γύρω στα 40, ο οποίος προσπαθούσε με πολύ γλυκό και ντροπαλό τρόπο να πιάσει κουβέντα, κάτι που τον έκανε ιδιαίτερα συμπαθή.
Στην διαδρομή προς την πόλη ψιλοκοιμήθηκα, ο μουντός καιρός ενίσχυε άλλωστε αρκετά την αίσθηση της νύστας! Πολύ εντύπωση μου έκανε όταν στο τέλος ο Σουηδός έδωσε ντροπαλά ένα δώρο στον ξεναγό μας για να τον ευχαριστήσει! Μάλλον βιβλίο ήταν και μου φάνηκε πολύ ωραία κίνηση.
Στην Κρακοβία έκανα μια βολτίτσα κοντά στην κεντρική πλατεία φωτογραφίζοντας, ενώ αγόρασα και μια από τις χαρακτηριστικές φιγούρες των Εβραίων που παίζουν μουσική. Συγκεκριμένα αγόρασα μία μεσαίου μεγέθους που απεικονίζει έναν Εβραίο να παίζει βιόλα για 55 ζλότι. Ήταν ένα ευχάριστο και δροσερό απόγευμα.
Kościół Mariacki

km
Παραδοσιακό πολωνικό περίπτερο

polish_kiosk
Κιόσκια με λουλούδια στην κεντρική πλατεία

flower_kiosks
Συνέχισα με επίσκεψη στο μπαρ που δουλεύει ο Θανάσης, όπου για μια ακόμα μέρα επιδόθηκα σε μπυροποσία, ενώ λίγο μετά κατέφτασαν και οι συμφορουμίτες. Όπως όλοι οι θαμώνες (μεταξύ των οποίων και μερικοί Έλληνες), έτσι και εγώ παρακολούθησα αγώνες του euro, ενώ διεύρυνα τους γνωστικούς μου ορίζοντες ανακαλύπτοντας ότι οι διαιτητές δεν κάθονται απλά στην άκρη του γηπέδου σφυρίζοντας, αλλά τρέχουν δίπλα από τους ποδοσφαιριστές! Επειδή όμως τόση γνώση ήταν πολλή για μια μέρα, έφυγα για το hostel να ξεκουραστώ, καθώς η επόμενη (και τελευταία) μέρα του ταξιδιού αναμενόταν ιδιαίτερα εξοντωτική.
Attachments
-
80,6 KB Προβολές: 103
Last edited: