go2dbeach
Member
- Μηνύματα
- 6.032
- Likes
- 9.900
- Επόμενο Ταξίδι
- Λατινική Αμερική
- Ταξίδι-Όνειρο
- Λατινική Αμερική
Μας έχουν περικυκλώσει..είναι αδύνατο να ξεφύγουμε..είναι παντού! Όποια κατεύθυνση κι αν διαλέξουμε θα πέσουμε πάνω σε ένα!
Με μια γρήγορη ματιά γύρω μου βλέπω καμιά δεκαπενταριά διασκορπισμένα σε μικρή απόσταση από τη βάρκα μας. Κάποια μικροσκοπικά με λευκή άμμο. Άλλα μεγαλύτερα με λευκή άμμο. Κάποια με δύο μόλις φοίνικες επάνω τους. Άλλα τίγκα στους φοίνικες. Κάποια με καλύβες. Άλλα εντελώς ακατοίκητα. Ολα όμως έχουν κάτι κοινό. Βρίσκονται στον παράδεισο!
378, τόσα είναι. Μπορείς να πηγαίνεις σε διαφορετικό κάθε μέρα για ένα χρόνο τουλάχιστον. Ο Άγιος Βλάσιος έκανε το θαύμα του! Μια τεράστια έκταση γαλαζοπράσινου με διάσπαρτες κηλίδες σε αποχρώσεις του σμαραγδί. Και κατά τόπους μίνι ειδιλιακές ατόλες τυλιγμένες με την πιο λευκή άμμο και σχεδόν σουρεαλιστική κρυστάλλινη θάλασσα.
Προσπερνάμε ένα λιλιπούτειο νησάκι με τρεις μόλις φοίνικες και ένα ξύλινο ντόπιο κανό αραγμένο σε ένα μίνι παραλιάκι και πλησιάζουμε τα 'δικά μας' νησιά.
Αυτά που διάλεξα να δούμε ανήκουν στο γκρουπάκι Cayos Limones, μια ομάδα από μικρά νησάκια καλά προστατευμένα από τη θάλασσα της καραιβικής, αφού είναι κυκλωμένα από κοραλλιογενείς υφάλους και λωρίδες άμμου που σχηματίζουν φυσικές πισίνες.
Ένα πλήθος από πολύχρωμα κοράλλια και εξωτικά ψάρια βρίσκεται ακριβώς κάρτω από τη βάρκα μας καθώς κόβουμε ταχύτητα πλησιάζοντας το πρώτο νησί.
Dog island, isla perro ή Assudub Bippi για τους Kuna.Το νησί του σκύλου δηλαδή, αν και οι σκύλοι είναι δύο στην πραγματικότητα. Ή μάλλον ήταν γιατί εγώ δεν είδα κανέναν. Πάντως αυτοί ήταν οι πραγματικοί ντόπιοι στο νησί που πήρε το όνομά τους. Τα νησιά είναι δύο, το perro chico και το perro grande, με το πρώτο και μικρότερο να κλέβει την παράσταση.
Θα πρέπει να έζησαν αυτό που λέμε σκυλίσσια ζωή στο νησάκι που μπορείς να το περπατήσεις αλλά και να το κολυμπήσεις περιμετρικά μέσα σε λίγα λεπτά. Το εσωτερικό του είναι γεμάτο φοινικόδεντρα, και κάποιες καλύβες για διαμονή που προσφέρουν τα απαραίτητα, (κρεβάτι και σεντόνι..τι άλλο θέλεις) με το πάτωμα να είναι η ίδια η άμμος. Επίσης έχει πολύ χώρο και σκιά από τα δέντρα για να βάλεις τη σκηνή σου με μικρό αντίτιμο. Υπάρχουν και αιώρες προς ενοικίαση για να κοιμηθείς το βράδυ.
Όποιος αποφασίσει να διανυκτερεύσει στα νησιά, πρέπει να ξέρει τι να περιμένει, αφού η εμπειρία που θα ζήσει είναι μοναδική, αλλά πολύ μακριά από ανέσεις και χλιδή. Κάποτε ήταν μόνο για τους πολύ περιπετειώδεις τύπους, σήμερα τα πράγματα - δυστυχώς- αλλάζουν κι εδώ. Με αργούς ρυθμούς, αλλά αλλάζουν..Προλάβετε όσο δεν υπάρχουν πολυτελή θέρετρα, εστιατόρια και wifi.
Αιώρα, κολύμπι, σνορκελ (το σκουμπα νταιβ απαγορεύεται) , island hopping άντε και βολευ στην αμμουδιά. Αυτά είναι όλα..
Το νησί είναι από τα πιο δημοφιλή και συμπεριλαμβάνεται σχεδόν σε όλες τις εκδρομές γι'αυτό και έχει ένα μπαράκι αλλά και καμπίνες για να αλλάξεις, τουαλέτες ακόμα και ντουζ. Είπαμε, έρχονται σιγά σιγά οι ανέσεις!
Περιβάλλεται ολόκληρο από ύφαλο πλην μιας πλευράς του που έχει μεγάλη αμμουδιά. Η κατάλευκη άμμος, τα απίστευτα τιρκουάζ νερά και οι λικνιζόμενοι κοκοφοίνικες κόβουν την ανάσα, αλλά ο λόγος που οι πιο πολλοί το επισκέπτονται, είναι το κουφάρι ενός πλοίου που βρίσκεται βυθισμένο λίγα μέτρα από την αμμουδιά,σε βάθος τριών μέτρων και έχει μετατραπεί σε πανέμορφο ύφαλο που φιλοξενεί εκατοντάδες ψάρια και κοράλλια.
Το 1958, ένα Κολομβιανό πλοίο με το όνομα Buenaventura - καθόλου προφητικό για την τύχη του τελικά - περνούσε από τα νησιά και όταν έφτασε ανάμεσα στα νησιά των σκύλων και του διαβόλου -ωραία διαδρομή διάλεξε ο κάπτεν- εξαιτίας λάθος χειρισμών, έπεσε πάνω στους υφάλους, και κόλλησε στην μπροστινή παραλία. Δεν έφτανε αυτό, αλλά ενώ ένα πλοίο που έπλεε κοντά έσπευσε να βοηθήσει στη ρυμούλκηση, έπιασε και φωτιά. Οι ντόπιοι έτρεξαν να βοηθήσουν και έβγαλαν όλους τους επιβάτες σώους στην ακτή και αρκετά από τα εμπορεύματα. Τα απομεινάρια του πλοίου μένουν βυθισμένα εδώ για πάνω από 50 χρόνια και η φύση ανέλαβε δουλειά..αγκάλιασε το κουφάρι και το έκανε μέρος της.
Το Barco Hundido σήμερα έχει αλλάξει εντελώς όψη καλυμμένο με αμέτρητα πολύχρωμα κοράλλια, είναι πια καταφύγιο για πλήθος ψαριών και η μεγαλύτερη ατραξιόν του isla perro. Το νησί σε γενικές γραμμές είναι ήσυχο, εκτός αν τύχει και φτάσουν βάρκες με κόσμο από διπλανά νησιά σε ολοήμερη εκδρομή. Κάποια στιγμή όμως φεύγουν και το νησί είναι όλο δικό μας!
Βουτάω στο νερό που είναι πεντακάθαρο, έντονο τιρκουάζ, τόσο ζωντανό σαν σε πίνακα ζωγραφικής, οι ψηλοί φοίνικες να ταλαντεύονται με το απαλό αεράκι και τη ζεστή αύρα της καραιβικής να με τυλίγει..αυτή είναι η τέλεια εικόνα που αντικρύζω καθώς αναδύομαι!
Με μια γρήγορη ματιά γύρω μου βλέπω καμιά δεκαπενταριά διασκορπισμένα σε μικρή απόσταση από τη βάρκα μας. Κάποια μικροσκοπικά με λευκή άμμο. Άλλα μεγαλύτερα με λευκή άμμο. Κάποια με δύο μόλις φοίνικες επάνω τους. Άλλα τίγκα στους φοίνικες. Κάποια με καλύβες. Άλλα εντελώς ακατοίκητα. Ολα όμως έχουν κάτι κοινό. Βρίσκονται στον παράδεισο!

378, τόσα είναι. Μπορείς να πηγαίνεις σε διαφορετικό κάθε μέρα για ένα χρόνο τουλάχιστον. Ο Άγιος Βλάσιος έκανε το θαύμα του! Μια τεράστια έκταση γαλαζοπράσινου με διάσπαρτες κηλίδες σε αποχρώσεις του σμαραγδί. Και κατά τόπους μίνι ειδιλιακές ατόλες τυλιγμένες με την πιο λευκή άμμο και σχεδόν σουρεαλιστική κρυστάλλινη θάλασσα.
Προσπερνάμε ένα λιλιπούτειο νησάκι με τρεις μόλις φοίνικες και ένα ξύλινο ντόπιο κανό αραγμένο σε ένα μίνι παραλιάκι και πλησιάζουμε τα 'δικά μας' νησιά.

Αυτά που διάλεξα να δούμε ανήκουν στο γκρουπάκι Cayos Limones, μια ομάδα από μικρά νησάκια καλά προστατευμένα από τη θάλασσα της καραιβικής, αφού είναι κυκλωμένα από κοραλλιογενείς υφάλους και λωρίδες άμμου που σχηματίζουν φυσικές πισίνες.
Ένα πλήθος από πολύχρωμα κοράλλια και εξωτικά ψάρια βρίσκεται ακριβώς κάρτω από τη βάρκα μας καθώς κόβουμε ταχύτητα πλησιάζοντας το πρώτο νησί.

Dog island, isla perro ή Assudub Bippi για τους Kuna.Το νησί του σκύλου δηλαδή, αν και οι σκύλοι είναι δύο στην πραγματικότητα. Ή μάλλον ήταν γιατί εγώ δεν είδα κανέναν. Πάντως αυτοί ήταν οι πραγματικοί ντόπιοι στο νησί που πήρε το όνομά τους. Τα νησιά είναι δύο, το perro chico και το perro grande, με το πρώτο και μικρότερο να κλέβει την παράσταση.


Θα πρέπει να έζησαν αυτό που λέμε σκυλίσσια ζωή στο νησάκι που μπορείς να το περπατήσεις αλλά και να το κολυμπήσεις περιμετρικά μέσα σε λίγα λεπτά. Το εσωτερικό του είναι γεμάτο φοινικόδεντρα, και κάποιες καλύβες για διαμονή που προσφέρουν τα απαραίτητα, (κρεβάτι και σεντόνι..τι άλλο θέλεις) με το πάτωμα να είναι η ίδια η άμμος. Επίσης έχει πολύ χώρο και σκιά από τα δέντρα για να βάλεις τη σκηνή σου με μικρό αντίτιμο. Υπάρχουν και αιώρες προς ενοικίαση για να κοιμηθείς το βράδυ.


Όποιος αποφασίσει να διανυκτερεύσει στα νησιά, πρέπει να ξέρει τι να περιμένει, αφού η εμπειρία που θα ζήσει είναι μοναδική, αλλά πολύ μακριά από ανέσεις και χλιδή. Κάποτε ήταν μόνο για τους πολύ περιπετειώδεις τύπους, σήμερα τα πράγματα - δυστυχώς- αλλάζουν κι εδώ. Με αργούς ρυθμούς, αλλά αλλάζουν..Προλάβετε όσο δεν υπάρχουν πολυτελή θέρετρα, εστιατόρια και wifi.

Αιώρα, κολύμπι, σνορκελ (το σκουμπα νταιβ απαγορεύεται) , island hopping άντε και βολευ στην αμμουδιά. Αυτά είναι όλα..

Το νησί είναι από τα πιο δημοφιλή και συμπεριλαμβάνεται σχεδόν σε όλες τις εκδρομές γι'αυτό και έχει ένα μπαράκι αλλά και καμπίνες για να αλλάξεις, τουαλέτες ακόμα και ντουζ. Είπαμε, έρχονται σιγά σιγά οι ανέσεις!
Περιβάλλεται ολόκληρο από ύφαλο πλην μιας πλευράς του που έχει μεγάλη αμμουδιά. Η κατάλευκη άμμος, τα απίστευτα τιρκουάζ νερά και οι λικνιζόμενοι κοκοφοίνικες κόβουν την ανάσα, αλλά ο λόγος που οι πιο πολλοί το επισκέπτονται, είναι το κουφάρι ενός πλοίου που βρίσκεται βυθισμένο λίγα μέτρα από την αμμουδιά,σε βάθος τριών μέτρων και έχει μετατραπεί σε πανέμορφο ύφαλο που φιλοξενεί εκατοντάδες ψάρια και κοράλλια.

Το 1958, ένα Κολομβιανό πλοίο με το όνομα Buenaventura - καθόλου προφητικό για την τύχη του τελικά - περνούσε από τα νησιά και όταν έφτασε ανάμεσα στα νησιά των σκύλων και του διαβόλου -ωραία διαδρομή διάλεξε ο κάπτεν- εξαιτίας λάθος χειρισμών, έπεσε πάνω στους υφάλους, και κόλλησε στην μπροστινή παραλία. Δεν έφτανε αυτό, αλλά ενώ ένα πλοίο που έπλεε κοντά έσπευσε να βοηθήσει στη ρυμούλκηση, έπιασε και φωτιά. Οι ντόπιοι έτρεξαν να βοηθήσουν και έβγαλαν όλους τους επιβάτες σώους στην ακτή και αρκετά από τα εμπορεύματα. Τα απομεινάρια του πλοίου μένουν βυθισμένα εδώ για πάνω από 50 χρόνια και η φύση ανέλαβε δουλειά..αγκάλιασε το κουφάρι και το έκανε μέρος της.
Το Barco Hundido σήμερα έχει αλλάξει εντελώς όψη καλυμμένο με αμέτρητα πολύχρωμα κοράλλια, είναι πια καταφύγιο για πλήθος ψαριών και η μεγαλύτερη ατραξιόν του isla perro. Το νησί σε γενικές γραμμές είναι ήσυχο, εκτός αν τύχει και φτάσουν βάρκες με κόσμο από διπλανά νησιά σε ολοήμερη εκδρομή. Κάποια στιγμή όμως φεύγουν και το νησί είναι όλο δικό μας!

Βουτάω στο νερό που είναι πεντακάθαρο, έντονο τιρκουάζ, τόσο ζωντανό σαν σε πίνακα ζωγραφικής, οι ψηλοί φοίνικες να ταλαντεύονται με το απαλό αεράκι και τη ζεστή αύρα της καραιβικής να με τυλίγει..αυτή είναι η τέλεια εικόνα που αντικρύζω καθώς αναδύομαι!

Last edited: