go2dbeach
Member
- Μηνύματα
- 6.032
- Likes
- 9.900
- Επόμενο Ταξίδι
- Λατινική Αμερική
- Ταξίδι-Όνειρο
- Λατινική Αμερική

Εγώ όμως είχα έρθει μέχρι εδώ για τα παπουτσάκια! Όχι αυτά με τις μελιτζάνες και τη μπεσαμέλ...τα άλλα με τους κοκοφοίνικες και την άσπρη άμμο.

Τα Cayos Zapatillas είναι δύο νησάκια που κάποιος τα έβγαλε από μια καρτ ποστάλ και τα πέταξε στα νότιο-ανατολικά του isla Bastimentos. Αποτελούν μέρος του ομώνυμου εθνικού θαλάσσιου πάρκου, που είναι και το πρώτο πάρκο που ιδρύθηκε στον Παναμά. Λένε ότι πήραν το όνομά τους από το φρούτο zapata που φυτρώνει στα δάση τους, ή από το σχήμα τους που θυμίζει ζευγάρι παπουτσάκια (zapatillas στα ισπανικά). Από αεροφωτογραφίες τα νησάκια φαίνονται σαν τα χνάρια κάποιου γίγαντα που περπατούσε προς το νησί Bastimentos και ο τοπικός μύθος λέει οτι τα νησιά σχηματίστηκαν όταν ο θεός κατέβηκε στη γη για να δει το δημιούργημα του και αυτά είναι τα βήματα του.

Πήγαμε στο ένα από τα δύο, στο νότιο ανατολικό νησάκι που είναι και λίγο μεγαλύτερο. Η lancha προσεγγίζει μια αμμουδιά στην ανατολική ακτή του νησιού και περνάμε ανάμεσα από δύο φοίνικες μες στο νερό..στην κυριολεξία μοιάζουν να φυτρώνουν στη θάλασσα.

Από μακριά ακόμα καταλάβαινες οτι δεν ήρθες σε συνηθισμένο νησί στην καραϊβική. Η βλάστηση φαινόταν ασυνήθιστα πυκνή. Οι φοίνικες στην κυριολεξία κρέμονταν πάνω από τα νερά σα να υπήρχε συνωστισμός βλάστησης και τα δέντρα σπρώχνονταν μεταξύ τους για να χωρέσουν στο λιλιπούτειο νησάκι, πετώντας τους πιο έξω στη θάλασσα. Οι παραλίες που κυκλώνουν σαν δαχτυλίδι το νησί όλες είναι εξαιρετικές για κολύμπι.


Με λίγη δυσκολία σε κάποια σημεία μπορείς να κάνεις το γύρο του νησιού σε 45 λεπτά - αν δε σταματάς κάθε τόσο για φωτογραφίες όπου πραγματικά πρέπει να προσπαθήσεις για να βγάλεις μια άσχημη. Μπορεί να είναι το πιο δημοφιλές νησάκι για εκδρομές, αλλά παρόλα αυτά δεν υπάρχει συνωστισμός. Μπορείς εύκολα να απομακρυνθείς και να είσαι μόνος στη δική σου παραλία. Βέβαια έπαιξε ρόλο το οτι εμείς θα σταματούσαμε εδώ για πικ νικ, ενώ την ίδια στιγμή οι άλλες βάρκες αναχωρούσαν για το cayo Coral. Ουσιαστικά κάναμε το δρομολόγιο ανάποδα από τα άλλα τουρ.


Τα νησιά δεν κατοικούνται και δεν υπάρχουν τουριστικές υποδομές, οπότε αν θέλεις να νιώσεις σαν τον Τομ Χανκς στο ναυαγό για μια ημέρα, ήρθες στο σωστό μέρος.Ο καιρός ήταν σύμμαχός μας και η ορμητική βροχή του πρωινού, έδωσε τη θέση της σε μια ηλιόλουστη ημέρα. Αφού φάγαμε ξεκινήσαμε να εξερευνήσουμε λίγο πιο μέσα.


Το νησί στο εσωτερικό του είναι άγριο και ανέγγιχτο, με τροπικά φρουτόδεντρα και πλούσια πράσινη ζούγκλα να πνίγει κάθε εκατοστό του. Ακόμα και οι κορμοί των φοινικόδεντρων είναι καλυμμένοι από μικρότερα φοινικάκια που κάνουν προσπάθεια να φυτρώσουν επάνω τους. Πραγματικά δεν το έχω ξαναδεί αυτό..σε κανένα από τα τροπικά νησιά που έχω πάει.


Λέγεται οτι το νησί ήταν αγαπημένο καταφύγιο των πειρατών και οτι κάπου έχουν θάψει τους θησαυρούς τους..Είναι τόσο άγρια η φύση και είχα επηρεαστεί τόσο που νόμιζα οτι θα δω κάποιον πειρατή με το μάτι καλυμμένο,με ξυλοπόδαρο και τον παπαγάλο στον ώμο να μετράει βήματα κοιτώντας στο χάρτη για να βρει το θησαυρό..

Το κομμάτι προς τη βόρεια ακτογραμμή είναι υπερβολικά κατάφυτο με φοίνικες, το δε έδαφος είναι γεμάτο με καρύδες και θόρυβοι από καινούργιες που έπεφταν ακούγονταν κάθε τόσο..Τα πάντα στο νησί είναι ανέγγιχτα και εκτός από μια καλύβα που ανήκει στους Ngöbe-Buglé, μια ντόπια φυλή που έρχονται για τη συγκομιδή της καρύδας, και μια γέφυρα που ισορροπεί πάνω σε πασσάλους, η φύση έχει τον κύριο λόγο.
Στην δυτική παραλία κορμοί από φοίνικες που είχαν πέσει είχαν θαφτεί και σφηνωθεί στην άμμο φτιάχνοντας φυσικά καθίσματα.

Σε μικρή απόσταση από την ακτή υπάρχει ένας ύφαλος που προστατεύει τις παραλίες και που υπόσχεται φοβερό σνορκελ, αλλά, υπάρχει κι εδώ το δυνατό ρεύμα που συνάντησα στο cayo Coral και που δυστυχώς δε σε αφήνει να πας παραμέσα για εξερεύνηση.


Τα νερά αποκαλύπτουν εκθαμβωτικές αποχρώσεις του τιρκουάζ και μοιάζουν να ταλαντεύονται μόνο από τις κινήσεις των ψαριών που τρέχουν ανάμεσα στα κοράλλια προς τον ύφαλο με το όνομα coral islands. Αλλά δεν είναι έτσι..όσο πλησιάζεις τον ύφαλο τόσο πιο δυνατό γίνεται το ρεύμα. Είχα σκοπό να πάω στα νησιά San Blas αρκετά χιλιόμετρα νοτιότερα, αλλά όχι κολυμπώντας, παρασυρόμενη από το ρεύμα, οπότε έκοψα το ξεμύτισμα στον ύφαλο.
Στη μπροστινή παραλία που παρκάρουν οι βάρκες ήταν λίγο καλύτερα.

Ευτυχώς που τα νησιά ανήκουν στο θαλάσσιο πάρκο και προστατεύονται και ελπίζω να μη γυριστεί άλλο survivor εδώ, γιατί έχουν γυριστεί αρκετά από διάφορες χώρες σε διάφορες σεζον. Πρόκειται για ενα κομμάτι από την Εδέμ που ξεχειλίζει σε αυτή τη γωνιά της καραϊβικής θάλασσας και τα νερά και το εσωτερικό τους είναι ένας μικρός παράδεισος που περιβάλλεται από φίνα ζαχαρένια άμμο και υπέροχο ύφαλο. Κι ας μην τον εξερεύνησα όπως ήθελα. Το οτι πέρασα μια ημέρα κολυμπώντας στα υπέροχα νερά και ηρέμησα μακριά από όλα κάτω από τη σκιά ενός φοίνικα στην καλύτερη παραλία αυτού του αισθητικά ευλογημένου αρχιπελάγους, είναι δώρο από μόνο του.
Η θάλασσα, οι φοίνικες και mis zapatillas στην άμμο..


Γίνεται όμως να φύγω χωρίς να δω τον ύφαλο? Ε, δε γίνεται!
Last edited: