Αίγυπτος Πνίγοντας το παρελθόν για να σωθεί το μέλλον

galat

Member
Μηνύματα
851
Likes
2.118
Επόμενο Ταξίδι
...
Ταξίδι-Όνειρο
Λατινική Αμερική

Το 1964 το απορρυπαντικό ROL προσέφερε στους πελάτες του σαν δώρο μία σειρά εικονογραφημένων παιδικών αφηγημάτων με τίτλο «Ήμουν κι’εγώ εκεί». Ίσως για πρώτη φορά στην Ελληνική αγορά, μία εταιρεία έκανε για διαφημιστικούς λόγους μία τέτοια δωρεάν προσφορά. Η σειρά αυτή είχε γραφτεί από την δημοσιογράφο Γεωργία Ταρσούλη και ήταν μία μορφή ιστορικής μυθιστοριογραφίας για παιδιά. Ένα παιδί, με κάποιο μαγικό τρόπο, μπορούσε να ταξιδεύει στο παρελθόν και να επισκέπτεται αρχαίους κόσμους και πολιτισμούς. Το πρώτο τεύχος ήταν ένα ταξίδι στην Αρχαία Αίγυπτο.

ai975.photobucket.com_albums_ae236_galat2000_Egypt_HMOYNKAIGVE4a5b9932876ffd1c303e56c445537d9e.jpg


«Η αιτία για όλη αυτή την περιπέτεια είναι η μανία μου για την Ιστορία, για τα ιστορικά μυθιστορήματα, για τις ιστορικές ταινίες και τα ιστορικά βιβλία. Πολλές φορές την Κυριακή πηγαίνω και περνώ την ώρα μου στα διάφορα μουσεία, χαζεύοντας μπροστά σ’ ένα αγγείο ή σε μία στάμνα, που βρέθηκε στο βάθος ενός πηγαδιού. Γιατί πρέπει να πω και τούτο : Δεν μ’ ενδιαφέρει μονάχα η Ιστορία με τους πολέμους της, τις επαναστάσεις της και τις διαδοχές των βασιλιάδων της. Μ’ ενδιαφέρει και η ζωή που έκαναν οι αρχαίοι λαοί. Θα ήθελα να μάθω που κατοικούσαν και πως τρέφονταν, πως εργάζονταν και πως διασκέδαζαν, πως μιλούσαν, πως τραγουδούσαν και πως χόρευαν, τι καλλιτεχνήματα έκαναν και με τι τρόπο γύρευαν να διαδώσουν τον πολιτισμό τους….»


Έτσι ξεκινούσε ο πρόλογος του πρώτου τεύχους και στην ηλικία των εννέα χρόνων, σε μία εποχή που τα παιδικά βιβλία δεν ήταν ούτε πολλά ούτε ελκυστικά και εντυπωσιακά όπως σήμερα, σε μία εποχή που δεν υπήρχε ακόμα ούτε η τηλεόραση ούτε το internet, τα βιβλία αυτά χαράχτηκαν έντονα στην παιδική μου μνήμη. Ποιος το ξέρει, μπορεί και αυτά να συνέβαλαν να αναπτυχθεί η αγάπη μου για τα ταξίδια, για τους ξένους πολιτισμούς, για τον τρόπο ζωής των άλλων λαών σήμερα και στο παρελθόν.

Η σειρά αυτή παρ’όλο του ότι απευθύνονταν σε παιδιά και παρά το γεγονός ότι ήταν έκδοση ενός απορρυπαντικού, στηρίζονταν κατά βάση σε σωστά ιστορικά στοιχεία και γνώριζε στους αναγνώστες της πλήθος ιστορικών πληροφοριών.

«…Κάθε άνθρωπος έχει το Κα του, δηλαδή την ψυχή του. Ακόμη κι’ όταν το σώμα νεκρωθεί και ταφεί, το Κα δεν πεθαίνει. Μπαινοβγαίνει ελεύθερα μέσα και έξω από τον τάφο, τρώει και πίνει από τις προσφορές που κάνουμε στον νεκρό και κάθε τόσο ξαναγυρίζει κοντά του. Αν το σώμα καταστραφεί, τότε χάνεται και το Κα. Γι’ αυτό βαλσαμώνουμε τους νεκρούς μας βασιλιάδες, τους κάνουμε μούμιες και τους θάβουμε σε πέτρινους τάφους για να ζουν αιώνια. Γι’ αυτό φροντίζουνε οι ίδιοι, χτίζοντας τους τάφους τους όσο είναι ακόμα ζωντανοί, να βάζουνε μέσα ό,τι τους περιστοίχιζε στην γήινη ζωής τους : τα σκυλιά τους, τα όπλα τους, τα κοσμήματά τους, για να ζουν κι’ εκεί όπως κι’ εδώ…»


Αυτή ακριβώς η ταφική συνήθεια των αρχαίων Αιγυπτίων είναι που διέσωσε μέχρι σήμερα, τρεις, τέσσερις και πέντε χιλιάδες χρόνια μετά, πληροφορίες για τον πολιτισμό τους, τον πλούτο και τις καθημερινές τους συνήθειες. Όμως κατά βάση ό,τι ξέρουμε για την αρχαία Αίγυπτο αφορά κατά κύριο λόγο τους Φαραώ. Ποια ήταν όμως η καθημερινή ζωή των απλών Αιγυπτίων; Σε αυτό το ερώτημα τα πιο πολλά και σημαντικά ευρήματα σχετίζονται με τον οικισμό των τεχνιτών (Deir El Medina).

Όπως αναφέρθηκε και παραπάνω το Deir El Medina ήταν ένας οικισμός εργατών και τεχνητών, που δούλευαν για την λάξευση και διακόσμηση των τάφων της Δυτικής όχθης της Μέμφιδας (Λούξορ). Ο οικισμός λειτούργησε από τον 16ο μέχρι τον 11ο αιώνα π.χ. Κοντά στον οικισμό βρέθηκε μία παλαιά «χωματερή». Ένα πηγάδι, βάθους 35 περίπου μέτρων, στο οποίο πέταγαν όλα τα παλαιά και άχρηστα γι’αυτούς αντικείμενα. Συνήθως οι αρχαίες αυτές «χωματερές» αποτελούν την χαρά των αρχαιολόγων, αφού από τα αντικείμενα αυτά αντλούν πλήθος πληροφοριών και εξάγουν σημαντικά συμπεράσματα για την καθημερινή ζωή των κατοίκων. Στην συγκεκριμένη περίπτωση βρέθηκαν χιλιάδες ασβεστολιθικά όστρακα και πάπυροι με χαραγμένα κείμενα, που περιέχουν πληροφορίες για την ζωή των εργατών, τον τρόπο οργάνωσης του οικισμού, την θέση της γυναίκας στην κοινωνία, το σύστημα απονομής δικαιοσύνης κλπ. Μέχρι και ακριβή περιγραφή της πρώτης απεργίας, που έχει καταγραφεί στην ιστορία του ανθρώπινου πολιτισμού.

Όταν σκεφτόμαστε την κατασκευή των πυραμίδων σκεφτόμαστε συνήθως χιλιάδες σκλάβους να δουλεύουν υπό εξαντλητικές συνθήκες. Και όμως τα ιστορικά στοιχεία οδηγούν στο συμπέρασμα ότι οι άνθρωποι που δούλεψαν στην κατασκευή τόσο των πυραμίδων, όσο των ταφικών μνημείων της Μέμφιδας, ήταν φτωχοί αγρότες οι οποίοι δούλευαν με αμοιβή, θεωρώντας μάλιστα μεγάλη τους τιμή το ότι δούλευαν για την αιώνια ζωή του φαραώ τους. Όπως γράφει και η αγγλική Wikipedia η εντύπωση ότι δούλοι κατασκεύασαν τις πυραμίδες είναι ένα ανιστόρητο Χουλιγουντιανό εφέ. Το σίγουρο είναι, επιβεβαιωμένο πολλαπλώς από τα ευρήματα του Deir El Medina, ότι οι εργαζόμενοι του οικισμού ήταν ελεύθεροι και πληρωνόντουσαν γα την δουλειά τους. Η αμοιβή τους ήταν σε μερίδες φαγητού, κύρια σε μερίδες σιταριού ή άλλων δημητριακών, αλλά ακόμα και σε μερίδες κρέατος ή ψαριών.

Η εργατική εβδομάδα διαρκούσε δέκα μέρες. Οκτώ συνεχόμενες ημέρες δουλειάς στην συνέχεια δύο μέρες ανάπαυσης. Μαζί με τις διάφορες εορταστικές ημέρες στην διάρκεια του χρόνου, περίπου το 1/3 των ημερών του χρόνου, ήταν χωρίς δουλειά. Οι Αιγύπτιοι είχαν εν τέλει πολλές αργίες.

Όμως οι εργάτες του οικισμού των τεχνιτών είχαν να φροντίσουν και για την δικιά τους αιώνια ζωή. Τις μέρες αργίας λοιπόν δούλευαν για την κατασκευή των δικών τους ταφικών εγκαταστάσεων. Οι τάφοι αυτοί είναι ό,τι πιο ενδιαφέρον μπορεί να δει κανείς στο Deir El Medina. Πιο μικροί, λιγότερο πλούσιοι και πιθανόν λιγότερο εντυπωσιακοί από τους τάφους των βασιλέων ή των βασιλισσών, αλλά διακοσμημένοι ομοίως με υπέροχες ζωγραφικές παραστάσεις, οι οποίες είναι θα έλεγα πιο ενδιαφέρουσες από αυτές των μεγαλόπρεπων ταφικών μνημείων, αφού τα θέματά τους είναι πιο λαϊκά, απεικονίζοντας κατά κύριο λόγο την καθημερινότητά των απλών ανθρώπων, όπως ήταν και οι ίδιοι.

Ο πιο γνωστός ίσως τάφος του οικισμού των τεχνιτών είναι αυτός του Sennedjen. Ίσως γιατί είναι από τους λίγους αρχαίους τάφους, που βρέθηκαν ασύλητοι και για τον λόγο αυτό έδωσε στους αρχαιολόγους πολύτιμα αρχαιολογικά ευρήματα. Ο τάφος του Sennedjen φημίζεται όμως και για τις υπέροχες επιτοίχιες ζωγραφιές του, με σκηνές από την καθημερινή ζωή των αρχαίων Αιγυπτίων.


Φωτογραφίες

Όστρακο από ασβεστόλιθο με αναγραφές για τις απουσίες εργατών του Deir El Medina από την δουλειά.



Όστρακα με παραστάσεις
awww.ancient_egypt.co.uk_cairo_20museum_cm__20vases_images_egpytian_museum_cairo_9001.jpg



awww.ancient_egypt.co.uk_cairo_20museum_cm__20vases_images_egpytian_museum_cairo_9003.jpg



Πάπυροι που βρέθηκαν στην χωματερή του Deir EL Medina
awww.ancient_egypt.co.uk_turin_images_Picture_20233_201.jpg



awww.ancient_egypt.co.uk_turin_images_Picture_20159_203.jpg



Τοιχογραφίες από τον τάφο του Sennedjen



awww.ancientluxor.com_tomb_20of_20sennedjem.JPG




 
Last edited by a moderator:

pattyyy

Member
Μηνύματα
1.565
Likes
1.271
Επόμενο Ταξίδι
χμ...
Ταξίδι-Όνειρο
νότια αφρική
Τα όσα μας γράφεις είναι πολύ ενδιαφέροντα!
 

Borealis

Member
Μηνύματα
3.817
Likes
7.700
Θα σε έχουμε από κοντά Galat στη συνέχεια... οι φωτογραφίες είναι από το νάσιοναλ τζεογκράφικ?
 

makisg

Member
Μηνύματα
4.725
Likes
14.866
Επόμενο Ταξίδι
Κοιλάδα μέσου Ρήνου.
Ταξίδι-Όνειρο
Νησιά Φίτζι
μπράβο σου galat.πολύ ωραία περιγραφή.
 

galat

Member
Μηνύματα
851
Likes
2.118
Επόμενο Ταξίδι
...
Ταξίδι-Όνειρο
Λατινική Αμερική
Θα σε έχουμε από κοντά Galat στη συνέχεια... οι φωτογραφίες είναι από το νάσιοναλ τζεογκράφικ?
Το σήμα του τόπικ είναι από το εξώφυλλο του τεύχους του Μαϊου του 1969 του National Geografic, που ήταν αφιερωμένο στην μεταφορά του Abu Simbel.
Οι δυο πρώτες φωτογραφίες με την ένδειξη "imagestate" είναι από το πολύ ωραίο site με ιστορικές φωτογραφίες Heritage Images : the premier source of cultural, historical and fine art images
Οι υπόλοιπες επαναλαμβάνονται σε πολλά site στο internet.
 

galat

Member
Μηνύματα
851
Likes
2.118
Επόμενο Ταξίδι
...
Ταξίδι-Όνειρο
Λατινική Αμερική
Είκοσι δύο γιγαντιαία παζλ

Η κατασκευή του φράγματος του Ασουάν, ύψους 111 μέτρων και μήκους 3,26 χλμ, ξεκίνησε το 1960 και η λειτουργία του εγκαινιάστηκε το 1970. Από την κατασκευή του δημιουργήθηκε η λίμνη Νάσερ, με μήκος που φτάνει περίπου τα 550 χλμ και πλάτος που κυμαίνεται από 5 μέχρι 35 χλμ.

Στο ίδιο όμως διάστημα η παγκόσμια επιστημονική κοινότητα με την UNESCO και την ICOMOS (Διεθνές Συμβούλιο Μνημείων και Τοποθεσιών ) έδινε μία μάχη με το χρόνο για να περισώσει ό,τι μπορούσε και προλάβαινε από τον αρχαίο πολιτισμό των Νουβίων. Με επικεφαλής τους αιγύπτιους αρχαιολόγους, που καίγονταν άμεσα για τον τόπο τους και τον πολιτισμό του και δίπλα τους πολλές εκατοντάδες επιφανείς αρχαιολόγους και άλλους επιστήμονες από όλο τον κόσμο, που είχαν ήδη δουλέψει στις πολλές και πολυάριθμες ξένες αρχαιολογικές αποστολές στην Αίγυπτο, ξεκίνησε μία παγκόσμια εκστρατεία για να πεισθούν κυβερνήσεις και διεθνείς οργανισμοί να χρηματοδοτήσουν και να στηρίξουν με τεχνικά και άλλα μέσα την προσπάθεια αυτή. Πράγματι με την αιγίδα της UNESCO και την συμμετοχή 40 χωρών πραγματοποιήθηκε ένα πρωτοφανές στην ιστορία του ανθρώπινου πολιτισμού έργο κόστους άνω των 87 εκ. δολαρίων (Shepard Krech - Encyclopedia of World Environmental History).Από το ποσό αυτό η διεθνής συμμετοχή ανήλθε σε 40 εκ.δολάρια (Victoire en Nubie, Torgny Save-Soderbergh, UNESCO). Το ποσό αυτό ήταν πράγματι πολύ μεγάλο για την εποχή, αλλά μόλις το 1/13 του κόστους κατασκευής του φράγματος του Ασουάν!. Στο ποσό αυτό συνεισέφερε και η Ελλάδα με 30.000 δολάρια. Ένα έργο πρωτοφανές για την έκτασή του, την ιδιομορφία του αντικειμένου του, τα μεγάλα τεχνικά προβλήματα που καλείτο να επιλύσει και την εφευρετικότητα που χρειάστηκε να επιστρατευτεί για να δωθούν λύσεις σε αυτά. Και όλα αυτά με την απίστευτη πίεση του χρόνου, γιατί μέρα τη μέρα, βδομάδα τη βδομάδα, όσο η κατασκευή του φράγματος προχωρούσε, η στάθμη του νερού ανέβαινε.

Πολλές ανασκαφικές εργασίες, με γρήγορους ρυθμούς, με ότι αυτό συνεπάγεται, έφεραν στην επιφάνεια μεγάλο αριθμό κινητών αρχαιολογικών αντικειμένων, που μεταφέρθηκαν αμέσως στα μουσεία. Συγχρόνως αποφασίστηκε η μεταφορά των πιο σημαντικών Νουβικών μνημείων σε νέες ασφαλείς θέσεις.

Αλλά είναι δυνατόν να μεταφερθεί ένα κτίριο και μάλιστα ένα ογκώδες μνημείο, όπως οι αρχαίοι ναοί;

Σίγουρα πρόκειται για ένα δύσκολο εγχείρημα με πολλά προβλήματα, όμως δεν μπορεί να θεωρηθεί αδύνατο. Για την ακρίβεια ακόμα και στην χώρα μας έχουν μεταφερθεί ορισμένα κτίρια. Η πιο γνωστή ίσως περίπτωση είναι η μεταφορά σε μία απόσταση 340 μ. του βυζαντινού ναϊσκου του Αγίου Πέτρου στα Σπάτα κατά την κατασκευή του αεροδρομίου. Καθώς επίσης και η μεταφορά του κτιρίου της πρώην ιερατικής μουσουλμανικής σχολής στο Στρατόπεδο του Παύλου Μελά στην Θεσσαλονίκη, διωρόφου κτιρίου 500 μ2, που μετακινήθηκε κατά 25 μέτρα για τις ανάγκες διαπλάτυνσης της οδού Λαγκαδά.

Σε όλες αυτές τις περιπτώσεις τα κτίρια μεταφέρονται ολόκληρα, υποστηρίζοντας τα θεμέλια των κτιρίων και μετακινώντας στην συνέχεια το κτίριο πάνω σε ράγες. Στην περίπτωση της Νουβίας η μεταφορά των ναών έγινε με αποσυναρμολόγηση και επανασυναρμολόγηση κομμάτι-κομμάτι, πέτρα την πέτρα στο νέο μέρος.

Για παράδειγμα ο ναός των Φιλών αφού αποτυπώθηκε λεπτομερώς σε σχέδια σε κάθε του πλευρά και λεπτομέρεια, με την μέθοδο της φωτογραμμετρίας, αποσυναρμολογήθηκε στην συνέχεια σε 45.000 κομμάτια, τα οποία αριθμήθηκαν και αποθηκεύτηκαν προσωρινά σε μια έκταση στις ακτές της λίμνης του Νάσερ και στη συνέχεια ξανασυναρμολογήθηκαν σε ένα κοντινό νησάκι την Αγκιλκία (500 μέτρα μακριά και 15 μέτρα ψηλότερα), το οποίο επιπεδώθηκε και διαμορφώθηκε έτσι ώστε να μοιάζει με το νησί των Φιλών. Όλη αυτή η διαδικασία κράτησε 3,5 χρόνια, από τον Νοέμβριο του 1976 μέχρι τον Μάρτη του 1980 και στοίχισε 9 εκ δολάρια. Επικεφαλής της ομάδας, που πραγματοποίησε την μεταφορά ήταν Ιταλοί αρχαιολόγοι.

Πράγματι η δουλειά, που έχει γίνει είναι εκπληκτική. Εάν δεν έχεις ξανακούσει την ιστορία της μεταφοράς των μνημείων της Νουβίας και επισκεφτείς τον ναό των Φιλών στην νέα του θέση πλέον στο νησί της Αγκιλκίας, όλα φαίνονται τόσο τέλεια, που εάν κάποιος σου μιλήσει για την ιστορία αυτή επί τόπου, θα δυσκολευτείς να τον πιστέψεις. Πρέπει να δεις τις φωτογραφίες από τις εργασίες της μεταφοράς, για να βεβαιωθείς ότι δεν σε δουλεύουν.

Η αλήθεια είναι ότι παρά το εντυπωσιακό της ιστορίας, η μεταφορά με αποσυναρμολόγηση είναι σχετικά πιο απλή, ειδικά στην περίπτωση των αρχαίων ναών, που αποτελούνται από μεγάλα δομικά στοιχεία (δόμους), που δεν συνδέονται μεταξύ τους με κονίαμα, αλλά απλά έχουν τοποθετηθεί ο ένας πάνω στον άλλο και συνδέονται μεταξύ τους με το βάρος τους. Κρίσιμο βέβαια στοιχείο είναι η καλή οργάνωση, η σωστή και πλήρης αποτύπωση και αρίθμηση κάθε μεμονωμένου στοιχείου. Βέβαια όταν πρόκειται για ένα γιγαντιαίο παζλ 45.000 κομματιών η καλή οργάνωση είναι απαραίτητη για να μην βρεθείς στο τέλος με μερικά περισσευούμενα κομμάτια…

Εν τέλει μέσα από το πρόγραμμα διάσωσης των μνημείων της Νουβίας από την UNESCO μετακινήθηκαν 22 αρχαία μνημεία στην Αίγυπτο και στο Σουδάν. Βέβαια κάτω από τα νερά της λίμνης του Νάσερ θαφτήκαν πάρα πολλά στοιχεία του Νουβικού πολιτισμού. Μνημεία, που δεν επιλέγηκαν ή δεν μπορούσαν να μεταφερθούν, όπως το φρούριο Buhen του 19ου αιώνα π.χ. Και βέβαια όσα δεν είχαν ακόμα ανακαλυφθεί και ανασκαφεί. Μαζί με αυτά και όλοι οι οικισμοί των Νουβίων, με την ωραία αρχιτεκτονική τους. Ότι έχει απομείνει από τον πολιτισμό τους, πέρα από τους ναούς που μεταφέρθηκαν, θα το βρείτε στο συμπαθητικό μουσείο για τον Νουβικό πολιτισμό, που φτιάχτηκε στο Ασουάν και βέβαια μια εικόνα για το πώς ζούσαν θα την δείτε στα πολλά χωριά, στα οποία μεταφέρθηκαν οι Νούβιοι στις όχθες του Νείλου πάνω από το φράγμα του Ασουάν.

Στην όλη αυτή εκστρατεία όλες οι μεγάλες αρχαιολογικές σχολές έπαιξαν καθοριστικό ρόλο και η χρηματοδότηση, που εξασφάλισαν, έκαναν δυνατή την πραγματοποίηση του πρωτοφανούς αυτού επιτεύγματος. Όχι με το αζημίωτο βέβαια. Όλες αυτές οι αρχαιολογικές σχολές γύρισαν πίσω στον τόπο τους με γεμάτες τις βαλίτσες τους. Οι Ισπανοί γύρισαν πίσω στην Μαδρίτη με τον ναό του Debod στις αποσκευές τους, που τοποθετήθηκε στην πλατεία Rosales. Οι Αμερικάνοι με τον ναό του Dendour, τον οποίο και τοποθέτησαν σε ειδική αίθουσα στο Μετροπόλιταν Μουσείο της Νέας Υόρκης. Οι Ιταλοί με τον ναό της Ellesiya, που τοποθετήθηκε στο μουσείο Egizio στο Τουρίνο. Οι Ολλανδοί με τον ναό του Taffeh, που τοποθέτησαν στο Leiden. Μικρότερα εκθέματα πήραν και η Κύπρος, η Γαλλία, η Ιαπωνία, ο Λίβανος, το Κατάρ, η Ρουμανία, η Σουηδία, η Ελβετία, η Τουρκία κλπ. Μπορείτε να το δείτε σαν αποζημίωση για ότι προσέφεραν, μπορείτε αν θέλετε να πιστέψετε την εκδοχή ότι οι ναοί παραχωρήθηκαν στις ξένες αποστολές από τις κυβερνήσεις της Αιγύπτου και του Σουδάν από ευγνωμοσύνη για το έργο τους, μπορείτε να το δείτε και σαν απλή μπίζνα. Διαλέγετε και παίρνετε.

Η κορωνίδα όμως στην ιστορία της μεταφοράς των μνημείων της Νουβίας είναι το Abu Simbel. Αν είναι θαυμαστή η αποσυναρμολόγηση και μεταφορά των 22 ναών, μπορεί όμως να γίνει κατανοητή και πιστευτή. Πως όμως μεταφέρεται ένα λαξευμένο βουνό, όπως στην περίπτωση του Abu Simbel;


Α. Ο ναός των Φιλών
(φωτογραφίες από το βιβλίο "Abu Simbel, Aswan and the Nubian Temples του The American University in Cairo)

Ο ναός των Φιλών, ενώ επανασυναρμολογείται στο νησί της Αγκιλκίας

ai975.photobucket.com_albums_ae236_galat2000_Egypt_11.jpg_b4885b2a89c2f83a686798f088fedcb3.jpg


ai975.photobucket.com_albums_ae236_galat2000_Egypt_12.jpg_b4885b2a89c2f83a686798f088fedcb3.jpg


Σκαρίφημα τομής με την παλαιά και την νέα θέση του ναού των Φιλών, ανάμεσα στο 1ο και το 2ο φράγμα του Ασουάν

ai975.photobucket.com_albums_ae236_galat2000_Egypt_14.jpg_b4885b2a89c2f83a686798f088fedcb3.jpg


Ο ναός των Φιλών αποθηκευμένος σε 45.000 κομμάτια. Κάθε μπλοκ αντιστοιχεί σε ξεχωριστό μνημείο του συγκροτηματος του ναού. Οργάνωση απόλυτη.

ai975.photobucket.com_albums_ae236_galat2000_Egypt_13.jpg_b4885b2a89c2f83a686798f088fedcb3.jpg



Β. Τα δώρα των ξένων

(φωτογραφίες από το πολύ ενδιαφέρον κείμενο στο internet : εδώ)

Η ανακοίνωση της απόφασης παραχώρησης (από πρακτικά της UNESCO)

ai975.photobucket.com_albums_ae236_galat2000_Egypt_unesco_repo7878dfc4a6cad9f8afd5c676cdd74d72.jpg


Ο ναός του Debod από την Νουβία στην Μαδρίτη

ai172.photobucket.com_albums_w18_CuriousJM_posts_debod_temple_1846_nypl_id_1263809.jpg


afarm1.static.flickr.com_54_107140944_de214213dc.jpg



Ο ναός του Dendour από την Νουβία στο Μετροπόλιταν Μουσείο της Νέας Υόρκης

ai172.photobucket.com_albums_w18_CuriousJM_posts_dendur_temple_1846_nypl_id_1263799.jpg


afarm3.static.flickr.com_2417_2393232906_999e4101f8.jpg



Ο ναός της Ellesiya από την Νουβία στο Τουρίνο

ai172.photobucket.com_albums_w18_CuriousJM_posts_ellesiya_temple_museo_egizio_id_249.jpg


afarm3.static.flickr.com_2320_2273739133_da98d192c7.jpg



Ο ναός του Taffeh από την Νουβία στο Leiden της Ολλανδίας

ai172.photobucket.com_albums_w18_CuriousJM_posts_tafah_temple_1852_nypl_id_74755.jpg


afarm1.static.flickr.com_52_127063637_55c64fe66a.jpg




Υ.Γ. Για όσους ενδιαφέρονται για μεταφορές κτιρίων : εδώ

Και από μεταφορές κτιρίων στην Ελλάδα

Ο ναός του Αγίου Πέτρου στα Σπάτα

awww.agelioforos.gr_files_FOTO_ENTYPON_2009_11_13_resized_2009111300270_preview_425x.jpg


Το κτίριο της πρώην ιερατικής μουσουλμανικής σχολής στο Στρατόπεδο του Παύλου Μελά στην Θεσσαλονίκη

 
Last edited by a moderator:

coccobill

Member
Μηνύματα
326
Likes
347
Ταξίδι-Όνειρο
Σανγκρι-Λα
Πιθανοτατα το πιο ενδιαφερον κειμενο που εχω διαβασει εδω και καιρο. Ευχαριστουμε για τις φωτογραφιες και για την ερευνα που προφανως χρειαστηκε! Περιμενω αντιστοιχα στοιχεια και για το Abu Simbel..!
 

malysa

Member
Μηνύματα
1.047
Likes
1.827
Επόμενο Ταξίδι
έλα μου ντε...
Ταξίδι-Όνειρο
3η βραχονησίδα αριστερά
Εξαιρετικό το κείμενο σου, galat :clap:

Αυτή κι αν είναι οργάνωση με puzzle 45.000 κομματιών!

Και όντως "σοκάρει" η σκέψη του πόσα μνημεία ή πολιτισμοί θάφτηκαν στον υγρό τάφο των νερών του Νείλου, προς χάρην της "ευζωίας" του Αιγυπτιακού λαού ......
και από την άλλη, χιλιάδες τα αρχαιολογικά ευρήματα, που είναι στιβαγμένα και παρατημένα στις αποθήκες του Μουσείου του Καϊρου ... :(
 

dmdoc

Member
Μηνύματα
1.413
Likes
899
Άλλη μια ιστορία αντάξια του galat-style που σε χαρακτηρίζει και στις προηγούμενές σου.Δεν περίμενα κάτι λιγότερο από αυτό το εξαίσιο κείμενο.Go on...
 

ΕΡΣΗ

Member
Μηνύματα
6.454
Likes
2.531
Επόμενο Ταξίδι
Βερολίνο (ξανά!)
Ταξίδι-Όνειρο
Λάος, Βιετνάμ, Καμπότζη
Να προσθεσω επισης οτι η μεταφορα κτιριων δεν ηταν αγνωστη στην αρχαιοτητα. Ο Ναος του Αρεως στην Αρχαια Αγορα των Αθηνων μεταφερθηκε εκει απο αλλο σημειο της Αττικης-μαλλον απο τα Μεσογεια- στα χρονια του Αυγουστου: FOUNDATION OF THE HELLENIC WORLD - Αρχαία Αγορά της Αθήνας
 

rumi

Member
Μηνύματα
76
Likes
12
Επόμενο Ταξίδι
ΙΣΠΑΝΙΑ
Ταξίδι-Όνειρο
ΚΙΝΑ
Υπεροχη περιγραφη,απιθανες φωτογραφιες,σ`ευχαριστω πολυ για την τοσο ενδιαφερουσα ενημερωση,μπραβο!!!!!!!!!!!!
 

STAV

Member
Μηνύματα
235
Likes
907
Επόμενο Ταξίδι
ΜΟΓΓΟΛΙΑ
Ταξίδι-Όνειρο
Δ.ΑΦΡΙΚΗ
καταπληκτική δουλειά. Μπορώ να τη χρησιμοποιήσω στο σχολείο μου και να τη δείξω σε μαθητές;;;;;;;;;;;; by galat βεβαίως
 

Εκπομπές Travelstories

Τελευταίες δημοσιεύσεις

Booking.com

Στατιστικά φόρουμ

Θέματα
33.215
Μηνύματα
883.871
Μέλη
38.905
Νεότερο μέλος
ntsironis

Κοινοποιήστε αυτή τη σελίδα

Top Bottom