LULLU
Member
- Μηνύματα
- 3.684
- Likes
- 9.029
- Επόμενο Ταξίδι
- το ψαχνω....
- Ταξίδι-Όνειρο
- Νιγηρας-Μαλι
Αποβιβαστήκαμε από το καράβι και πάλι διασχίζομαι ερημο μέχρι το Tobos camp..20 χιλιομετρα μας χωρίζουν από τη κατασκήνωση και εμενα μου σφίγγεται το στομάχι κόμπος.. Δεν φεύγει από το νου μου η έγνοια το πως θα περάσουν οι δυο νύχτες σε σκηνή.. η μόνη που παίρνει το αίμα της πίσω είναι η Μαρία που τοχει μαράζι να κοιμηθεί σε σκηνή στη έρημο της Νουβίας. Και ξαφνικά μπρος μου ανοίγεται ένα σεληνιακό τοπίο ..
Βρίσκομαι περικυκλωμένη από τεράστιους γρανιτένιους βράχους και κάτω από ένα αμμόλοφο βρίσκονται στημένες μεγάλες πράσινες σκηνές. Στο κέντρο μια σκηνή μεγαλύτερη ειναι η τραπεζαρία, δίπλα σε ένα λάκκο έτοιμα τα ξύλα για τη φωτια..και καμμιά πενηνταριά μέτρα μακριά πιο μικρές σκηνές 4 σκηνές για ντούζ και άλλες 4 για τουαλέτα.. Εξω από κάθε τουαλέτα ένα φτυάρι και ένας σωρός χώμα…
Το νούμερο 16 η δική μου σκηνή και της Όλγας… στον προθάλαμο δυο πτυσσόμενες καρέκλες , ένας μεταλλικός κουβάς με νερό και ένα ηλιακό φως. Μέσα δυο κουκέτες ..ευτυχώς γλυτώσαμε το χάμω.. αφήνουμε όπως και όπως τα πράγματα και τρέχουμε να φωτογραφίσουμε το ηλιοβασίλεμα ..οι τελευταίες ακτίνες του ήλιου δίνουν στο τοπίο εικόνα μαγική.. οι βράχοι αποκτούν άλλη μορφή σκιές παντου..
Ο Maurizio ο υπεύθυνος του καμπ είναι και ο Ιταλός που οργάνωσε και άνοιξε το ταξιδιωτικό δρόμο Ιταλίας -Σουδαν..είναι εκείνος που κάμποσα (τριαντα περίπου) χρόνια πριν διέσχισε τη Αφρική από δυση στη ανατολή…
Εγω ως η πιο τολμηρή πήρα το παγωμένο μου ντούζ και με ένα καφέ και εξω στη αυλή μου απολαμβάνω τα αστέρια που λάμπουν στον ουρανό… το κρύο όμως τσουχτερό.. ντυνόμαστε με όλα τα βαριά. .ακόμη γάντια και σκούφο… Η Ιωάννα στη απέναντι σκηνή, η μόνη που δεν έφερε υπνόσακο, αν και ειχε ενημερωθεί.. και φυσικά ουτε και μπουφάν .. γενικά εχει μια άρνηση στο να υπακούει και να εφαρμόζει τις οδηγίες…
-Ρε εσύ κρυο κάνει μου φωνάζει.. πως θα ξημερωθούμε??
-Δεν λές πάλι καλά που μας έχουν κουβέρτες αλλιώς εσένα χωρίς υπνόσακο παγάκι θα σε βρίσκαμε..
Στη τραπεζαρία όλοι μαζί για φαγητό ως μια μεγάλη οικογένεια.. εδώ πάλι οι Αυστραλοί….Το μενού απόψε ειχε και πατάτες τηγανιτές …έγινε πόλεμος..
Με μια κούπα ζεστό τσάι στα χέρια πήραμε θέση γύρω από τη φωτιά.. Οι φλόγες χοροπηδούν, χουχουλιάζουμε και διηγούμαστε ταξίδια και εμπειρίες..
Ο Μaurizio μας εξηγεί τις σημερινές δυσκολίες της χώρας, την έλλειψη του ψωμιού αλλά και της βενζίνης.. το απαράδεκτο χαράτσι των 10 δολαρίων ανα βαρέλι που επέβαλε ο Bahir στο Νότιο Σουδάν για τη χρήση λέει των αγωγών.. και οι νότιοι έκλεισαν τις στρόφιγγες και η μαύρη αγορά ανθεί ενώ ο κόσμος κάνει ουρές στα βενζινάδικα και στους φούρνους..
Πήγαμε για ύπνο …χωθήκαμε στις κουβέρτες με τα ισοθερμικά μας.. η Νύχτα μεγάλη και κρύα.. νυχτερινές συναντήσεις στις τουαλέτες και ο ηχος του φτυαριού να ηχεί … σίγουρα δεν σκάβαμε για χρυσό..
Πρωινό και φεύγουμε για το νησί Sai και τον τρίτο καταρράκτη..
120 χιλιόμετρα νότια από τα Αιγυπτιακά σύνορα το νησί Sai συγκεντρώνει πολλούς και διαφορετικούς αρχαιολογικούς χώρους.
Στη οχθη του ποταμιού μας περιμένει ο βαρκάρης να μας περάσει στο νησι..
Δεχόμαστε επίθεση από εκκ μύγες και μικρα έντομα. Στο νησι μας περιμένει το ένα και μοναδικό ταξι…ένα αυτοκίνητο που δεν έχει ηλικία ούτε και περιγραφή, ’η τουλάχιστον να πω ότι είναι ένα σιδερένιο πράγμα που τσουλά πάνω σε 4 ρόδες.. Πλησιάζουμε προς το βόρειο κομμάτι του SAI , ένα επίπεδο ξερονήσι , δεν μπορείς να φανταστείς πως κάποτε εδώ ήταν σαν ζούγκλα , καταπράσινο, ζωντανό… Ένα νεκροταφείο,(εδώ έθαβαν τους νεκρούς της Κέρμα αρχικα) ένα Οθωμανικό φρούριο του 16 αιώνα κατασκευασμένο από ψαμμίτη, μεροικοι ναοί, χριστιανικές εκκλησίες φιλοξενούνται και συνυπάρχουν πάνω στο νησί.
Χιλιάδες όστρακα και αμφορείς σπαρμένα παντού ανάμεσα και πάνω στους θολωτούς τάφους που ονομάζονται κουμπέδες ,που είναι οι τάφοι των αγίων του Ισλάμ στην μεταμεσαιωνική περίοδο.… λίγο πιο εκεί ομόκεντροι κύκλοι από μικρές πέτρες που ίσως ήταν θέσεις ανθρωποθυσιών….Γυρίζουμε στη βάρκα μας και φεύγουμε για τον 3 καταρράκτη..
Ανεβαίνουμε σε ένα ύψωμα. Κάτω τα άγρια νερά του Νείλου κτυπούν ορμητικά τα βράχια.. Μια συνεχή βουή.. Στις όχθες και στα μικρά φαράγγια φοίνικες και μικρές καλλιέργειες.
Δεν είμαστε μόνες στο ύψωμα.. Τρία νεαρά παλληκάρια με ματσετες στα χέρια εμφανίζονται και κάτι μας λένε.. Κοιτάμε δεξιά και αριστερά, άφαντος ο Εμιλιανο .. Προσπεράσαμε με μια ταχυκαρδία και με φόβο.. είναι η μόνη στιγμή που αισθανθήκαμε άβολα και φοβισμένα. .Οι νεαροί ακολουθούν μέχρι που εμφανίζονται ο Εμιλιανο και ο οδηγός… η καρδιά αποκτά και πάλι κανονικό ρυθμό και εγώ είμαι ακόμη κάτοχος της βαριάς μου φωτογραφικής μηχανής...
Η επόμενη επίσκεψη στο Wadi Sebu. Κατά μήκος μιας ξηρής κοίτης του ποταμού στην περιοχή του 3 καταρράκτη είναι ενας υπαίθριος καλλιτεχνικός χώρος ζωγραφικής-χαρακτικής.
Εδώ πάνω στην επιφάνεια των βράχων είναι χαραγμένα σχέδια που απεικονίζουν άγρια ζώα όπως ιπποπόταμοι, κροκοδειλοι,καμηλοπαρδαλεις, λεοπαρδάλεις, λιοντάρια που σήμερα δεν υπάρχουν στη περιοχή , καμήλες και βοοειδή , ανθρώπινες φιγούρες , αναπαραστάσεις κυνηγιού. Οι βραχογραφίες υπολογίζονται από τους προϊστορικούς χρόνους έως τις αιγυπτιακές δυναστείες. Σχεδόν επιδοθήκαμε και σε τεχνικές αναρρίχησης για να μπορέσουμε να πάρουμε καλά πλάνα..
Επιστροφή στη καμπ.. οι πιο τολμηροί, (μόνο εγω δηλαδή ) απολαύσαμε ένα τονωτικό παγωμένο ντούζ.. Φαγητό, κουβέντες γύρω από τη φωτιά και πάμε για ύπνο με το που σβήνει η φλόγα του τελευταίου ξύλου..






Βρίσκομαι περικυκλωμένη από τεράστιους γρανιτένιους βράχους και κάτω από ένα αμμόλοφο βρίσκονται στημένες μεγάλες πράσινες σκηνές. Στο κέντρο μια σκηνή μεγαλύτερη ειναι η τραπεζαρία, δίπλα σε ένα λάκκο έτοιμα τα ξύλα για τη φωτια..και καμμιά πενηνταριά μέτρα μακριά πιο μικρές σκηνές 4 σκηνές για ντούζ και άλλες 4 για τουαλέτα.. Εξω από κάθε τουαλέτα ένα φτυάρι και ένας σωρός χώμα…

Το νούμερο 16 η δική μου σκηνή και της Όλγας… στον προθάλαμο δυο πτυσσόμενες καρέκλες , ένας μεταλλικός κουβάς με νερό και ένα ηλιακό φως. Μέσα δυο κουκέτες ..ευτυχώς γλυτώσαμε το χάμω.. αφήνουμε όπως και όπως τα πράγματα και τρέχουμε να φωτογραφίσουμε το ηλιοβασίλεμα ..οι τελευταίες ακτίνες του ήλιου δίνουν στο τοπίο εικόνα μαγική.. οι βράχοι αποκτούν άλλη μορφή σκιές παντου..
Ο Maurizio ο υπεύθυνος του καμπ είναι και ο Ιταλός που οργάνωσε και άνοιξε το ταξιδιωτικό δρόμο Ιταλίας -Σουδαν..είναι εκείνος που κάμποσα (τριαντα περίπου) χρόνια πριν διέσχισε τη Αφρική από δυση στη ανατολή…
Εγω ως η πιο τολμηρή πήρα το παγωμένο μου ντούζ και με ένα καφέ και εξω στη αυλή μου απολαμβάνω τα αστέρια που λάμπουν στον ουρανό… το κρύο όμως τσουχτερό.. ντυνόμαστε με όλα τα βαριά. .ακόμη γάντια και σκούφο… Η Ιωάννα στη απέναντι σκηνή, η μόνη που δεν έφερε υπνόσακο, αν και ειχε ενημερωθεί.. και φυσικά ουτε και μπουφάν .. γενικά εχει μια άρνηση στο να υπακούει και να εφαρμόζει τις οδηγίες…
-Ρε εσύ κρυο κάνει μου φωνάζει.. πως θα ξημερωθούμε??
-Δεν λές πάλι καλά που μας έχουν κουβέρτες αλλιώς εσένα χωρίς υπνόσακο παγάκι θα σε βρίσκαμε..
Στη τραπεζαρία όλοι μαζί για φαγητό ως μια μεγάλη οικογένεια.. εδώ πάλι οι Αυστραλοί….Το μενού απόψε ειχε και πατάτες τηγανιτές …έγινε πόλεμος..
Με μια κούπα ζεστό τσάι στα χέρια πήραμε θέση γύρω από τη φωτιά.. Οι φλόγες χοροπηδούν, χουχουλιάζουμε και διηγούμαστε ταξίδια και εμπειρίες..
Ο Μaurizio μας εξηγεί τις σημερινές δυσκολίες της χώρας, την έλλειψη του ψωμιού αλλά και της βενζίνης.. το απαράδεκτο χαράτσι των 10 δολαρίων ανα βαρέλι που επέβαλε ο Bahir στο Νότιο Σουδάν για τη χρήση λέει των αγωγών.. και οι νότιοι έκλεισαν τις στρόφιγγες και η μαύρη αγορά ανθεί ενώ ο κόσμος κάνει ουρές στα βενζινάδικα και στους φούρνους..
Πήγαμε για ύπνο …χωθήκαμε στις κουβέρτες με τα ισοθερμικά μας.. η Νύχτα μεγάλη και κρύα.. νυχτερινές συναντήσεις στις τουαλέτες και ο ηχος του φτυαριού να ηχεί … σίγουρα δεν σκάβαμε για χρυσό..
Πρωινό και φεύγουμε για το νησί Sai και τον τρίτο καταρράκτη..
120 χιλιόμετρα νότια από τα Αιγυπτιακά σύνορα το νησί Sai συγκεντρώνει πολλούς και διαφορετικούς αρχαιολογικούς χώρους.
Στη οχθη του ποταμιού μας περιμένει ο βαρκάρης να μας περάσει στο νησι..



Δεχόμαστε επίθεση από εκκ μύγες και μικρα έντομα. Στο νησι μας περιμένει το ένα και μοναδικό ταξι…ένα αυτοκίνητο που δεν έχει ηλικία ούτε και περιγραφή, ’η τουλάχιστον να πω ότι είναι ένα σιδερένιο πράγμα που τσουλά πάνω σε 4 ρόδες.. Πλησιάζουμε προς το βόρειο κομμάτι του SAI , ένα επίπεδο ξερονήσι , δεν μπορείς να φανταστείς πως κάποτε εδώ ήταν σαν ζούγκλα , καταπράσινο, ζωντανό… Ένα νεκροταφείο,(εδώ έθαβαν τους νεκρούς της Κέρμα αρχικα) ένα Οθωμανικό φρούριο του 16 αιώνα κατασκευασμένο από ψαμμίτη, μεροικοι ναοί, χριστιανικές εκκλησίες φιλοξενούνται και συνυπάρχουν πάνω στο νησί.


Χιλιάδες όστρακα και αμφορείς σπαρμένα παντού ανάμεσα και πάνω στους θολωτούς τάφους που ονομάζονται κουμπέδες ,που είναι οι τάφοι των αγίων του Ισλάμ στην μεταμεσαιωνική περίοδο.… λίγο πιο εκεί ομόκεντροι κύκλοι από μικρές πέτρες που ίσως ήταν θέσεις ανθρωποθυσιών….Γυρίζουμε στη βάρκα μας και φεύγουμε για τον 3 καταρράκτη..
Ανεβαίνουμε σε ένα ύψωμα. Κάτω τα άγρια νερά του Νείλου κτυπούν ορμητικά τα βράχια.. Μια συνεχή βουή.. Στις όχθες και στα μικρά φαράγγια φοίνικες και μικρές καλλιέργειες.


Δεν είμαστε μόνες στο ύψωμα.. Τρία νεαρά παλληκάρια με ματσετες στα χέρια εμφανίζονται και κάτι μας λένε.. Κοιτάμε δεξιά και αριστερά, άφαντος ο Εμιλιανο .. Προσπεράσαμε με μια ταχυκαρδία και με φόβο.. είναι η μόνη στιγμή που αισθανθήκαμε άβολα και φοβισμένα. .Οι νεαροί ακολουθούν μέχρι που εμφανίζονται ο Εμιλιανο και ο οδηγός… η καρδιά αποκτά και πάλι κανονικό ρυθμό και εγώ είμαι ακόμη κάτοχος της βαριάς μου φωτογραφικής μηχανής...
Η επόμενη επίσκεψη στο Wadi Sebu. Κατά μήκος μιας ξηρής κοίτης του ποταμού στην περιοχή του 3 καταρράκτη είναι ενας υπαίθριος καλλιτεχνικός χώρος ζωγραφικής-χαρακτικής.



Εδώ πάνω στην επιφάνεια των βράχων είναι χαραγμένα σχέδια που απεικονίζουν άγρια ζώα όπως ιπποπόταμοι, κροκοδειλοι,καμηλοπαρδαλεις, λεοπαρδάλεις, λιοντάρια που σήμερα δεν υπάρχουν στη περιοχή , καμήλες και βοοειδή , ανθρώπινες φιγούρες , αναπαραστάσεις κυνηγιού. Οι βραχογραφίες υπολογίζονται από τους προϊστορικούς χρόνους έως τις αιγυπτιακές δυναστείες. Σχεδόν επιδοθήκαμε και σε τεχνικές αναρρίχησης για να μπορέσουμε να πάρουμε καλά πλάνα..
Επιστροφή στη καμπ.. οι πιο τολμηροί, (μόνο εγω δηλαδή ) απολαύσαμε ένα τονωτικό παγωμένο ντούζ.. Φαγητό, κουβέντες γύρω από τη φωτιά και πάμε για ύπνο με το που σβήνει η φλόγα του τελευταίου ξύλου..
Attachments
-
278 KB Προβολές: 0
-
316 KB Προβολές: 0
-
206,1 KB Προβολές: 0
-
343,3 KB Προβολές: 0
Last edited: