LULLU
Member
- Μηνύματα
- 3.517
- Likes
- 7.748
- Επόμενο Ταξίδι
- το ψαχνω....
- Ταξίδι-Όνειρο
- Νιγηρας-Μαλι
Πρωινό με την ησυχία μας.. Ο Γιώργος μας δίνει οδηγίες και πολλες ευχές.., είναι δε σίγουρος ότι οι πολιτικές αναταράξεις δεν θα επεκταθούν στο Βορρά και την έρημο και θα είμαστε ασφαλής. .Το ζήτημα δεν είναι να είμαστε μόνο εμεις ασφαλής, είναι και όλος ο κόσμος που αποζητά την ελευθερία , την ανατροπή του Μπασίρ( που εχει σφηνωθεί στη καρέκλα της εξουσίας) με μια εξέγερση που δεν είναι αναίμακτη ….
Σκάει μύτη και ο ξεναγός μας που ω τι έκπληξη είναι Ιταλός… Σε αυτό το σημείο ενημερωνόμαστε ότι το Italian turism που συνεργάζεται με το Γιωργο, θα είναι ο υπεύθυνος του υπολοίπου ταξιδιού και ο Εμιλιανο θα είναι ο ξεναγός.. Μια χαρά είμαι και ιταλοσπουδασμένη οπότε οποιανδήποτε απορία και δυσκολία στη ξενάγηση θα λυθεί επιτυχώς…
Συστάσεις γέλια και φωνές… το πως θα μας αντέξει ο άνθρωπος, εδώ δεν παίζει, γιατί ως Ιταλός και αυτός έχει την ιδία φασαριόζικη κουλτούρα..
Μοιραζόμαστε σε τρία τζιπ και ξεκινάμε το οδοιπορικό στα βάθη της ερήμου και στη ιστορία της Νουβίας..
Πορεία μας βόρεια ανατολικά .Η περιοχή από το Χαρτούμ ως το Ασουάν είναι η Νουβία, όπου εκεί αναπτυχθήκαν τα αρχαία βασίλεια της Κέρμα, Ναπατα και Μερόης , ..Καθ οδόν κάνουμε συχνές στάσεις για τσάι καφε και κουβεντούλα με τους καλοκάγαθους και ευγενικούς ανθρώπους της ερήμου..
Τα τζίπ αφήνουν το κανονικό δρόμο και ξεχύνονται σε ένα off road αγώνα.. σκόνη, άμμος, πέτρες, ζέστη, εικόνες της γνωστής αγαπημένης Αφρικής…
Διασχίζοντας την άγονη ξηρή έρημο, συναντάμε κοπάδια ζώων άλλοτε συνοδευόμενα από τους βοσκούς και άλλοτε μαντρωμένα σε πρόχειρες στάνες, περιμένοντας υπομονετικά κάποιο χέρι να τους δώσει φαΐ και νερό, αλλα συναντάμε και λαθρέμπορους πετρελαίου , …., όχι με ματσετες και όπλα , αλλά με χαμόγελα και πρόσωπα σκαμμένα από τον ήλιο … προσπαθούν να βγάλουν ένα μεροκάματο στο πιο σκληρό αγώνα επιβίωσης..
-Μα εδώ στη ερημιά?
-Είναι ανενόχλητοι εδώ…κανείς δεν τους κυνηγά…
-Μα δεν είναι το πετρέλαιο περιορισμένης πρόσβασης? Το Νότιο Σουδάν δεν έκλεισε τη βάνα τροφοδοσίας προς το βορρά?
-Ναι ισχύει…γιατί ο Μπασίρ και οι δικοί του, επιμένουν να ζητούν από το Νότο αρκετά υψηλό ποσό για τη χρήση του αγωγού πετρελαίου ,που περνά από το βόρειο Σουδάν, ( τιμωρώντας τρόπο τινά την απόσχιση από το Βόρειο Σουδαν)που το πάμφτωχο νότιο Σουδάν, μην μπορώντας να ανταπεξέλθει , έκλεισε τη στρόφιγγα πετρελαίου, μειώνοντας την τροφοδοσία καυσίμων προς το Βορρά, ως μέτρο πίεσης…. Απόγνωση σκέτη…Έχεις πετρέλαιο και είσαι μες στη φτώχεια και τις ταραχές.. μια άλλη Βενεζουέλα….
-Λογικό μου φαίνεται….αλλα από το 2011 που οριστικά διαχωρίστηκε η χώρα σε Βορρά και Νότο μια σπίθα πολέμου σιγοκαίει αναμεσά τους , συν το οτι στο βορρά έχουν και τη δική τους εξέγερση ενάντια στη πιο διεφθαρμένη κυβέρνηση ..
-Και είναι λογικό, αυτό που γίνεται όμως είναι ότι όσοι έχουν πρόσβαση εύκολη στα αποθέματα πετρελαίου , επιδίδονται σε ένα λαθρεμπόριο με υψηλά έσοδα…
Και ποιοι άραγε να είναι αυτοί που έχουν εύκολη πρόσβαση στο πετρέλαιο κάνοντας το πραγματικά μαύρο χρυσό?
-Μα όσοι είναι στην αυλη του Μπασίρ….με αρχηγό τον ίδιο τον Μπασίρ..
--Α μάλιστα…πολλά του ταχουν μαζωμένα αυτουνού…
Φτάνουμε στη Naqa, μια αρχαία πόλη του Κουσιτικού Βασιλείου Μερόης. .Ειναι ο μεγαλύτερος αρχαιολογικός χώρος του Σουδάν και αποδεικνύει τη σημαντική θέση και επιρροή του Βασιλείου της Μέροε..
Ανάμεσα στους αμμολόφους κρυμμένοι αλλά καλά διατηρημένοι είναι οι ναοί του Αμμωνα και Απεντεμακ..
Ο Αμωνας μια θεότητα αιγυπτιακής μυθολογίας , θεός και προστάτης των φτωχών , που δεν θα μπορούσε να μην υπάρχει χώρος λατρείας Και ανάλογη στη φήμη και δόξα του Αμωνα ήταν και ο ναός του εδώ στη Νακα.
Στον 100 μέτρα ναό αιγυπτιακού στιλ, μας οδηγεί ένας διάδρομος με υπέροχα σμιλεμένους πέτρινους κριούς.. Ο ήλιος μεσουρανεί και οι ακτίνες του δίνουν ένα έντονα λαμπερό χρυσοκαφετι χρώμα στον ψαμμίτη φτιαγμένο ναό.. .Ο Εμιλιανο μας ταξιδεύει στη αρχαιότητα με σχήματα, διαγράμματα πάνω στην άμμο, καλά διαβασμένος μου φαίνεται, αλλά η ζέστη ανυπόφορη.. Κρύβομαι ανάμεσα στις κολώνες για μια σταλιά σκιάς, προσπαθώντας να βρω και το κατάλληλο πλάνο για φωτογραφίες και πάνω στο κλικ, νασου στο πλάνο μέσα η παντού παρούσα ρεμβαζουσα και χαμένη στην ιστορία, Ιωάννα, ¨η η Αγγελική…,,Δεν υπάρχει πιο εκνευριστικό πράγμα να προσπαθείς να αποφύγεις αυτές τις δυο.. όπου και να πάω , όπως και να σταθώ τις έχω μπροστά μου και όχι μόνο σε αυτό το ταξίδι , σε όλα αλλά τώρα το επισημαίνω και γραπτώς …
Περπατήσαμε ως τον άλλο ναο του Απεντεμακ η αλλιώς ναός του Λιονταριού. Ο Απεντεμακ ο θεός του πολέμου σε μορφή και τόλμη λιονταριού έχαιρε εκτίμησης και λατρείας σε όλη τη Νουβία. Ανάγλυφες παραστάσεις της Βασίλισσας Νακαταμάνη και Αμανιτορ κοσμούν τους εξωτερικούς τοίχους του ναού και δυο τεράστιες ανοικτές πύλες οδηγούν στο εσωτερικό του ναού που είναι και αυτός χτισμένος σε αιγυπτιακό στιλ. Παραστάσεις με φίδια, λωτούς και των θεών Αμωνα , Ισις, Αμεσεμι και Χαθαρ συμπληρώνουν το διάκοσμο.. Ο Εμιλιανο αν και Ιταλός γνωρίζει παρα πολλά για την ιστορία της χώρας.
Πολύ κοντά στο ναό του λιονταριού υπάρχει και ένα ρωμαϊκό κτίσμα που η αλήθεια είναι μου άρεσε πολύ περισσότερο από το ναό Απεντεμακ..ειναι μικρότερος με αιγυπτιακά , ρωμαϊκά και κορινθιακά στοιχεία , ένας ναός αφιερωμένος στη λατρεία του Χαθαρ..
Μετα το φωτογραφικό σαφάρι με όλες τις τεχνικές δυσκολίες, περπατήσαμε μέχρι ένα πηγάδι που βρίσκεται κοντά, .. εδώ οι βεδουίνοι γεμίζουν πλαστικά βυτία με νερο ,που βγάζουν από το πηγάδι με αυτοσχέδιους κουβάδες δεμένους σε σκοινιά και τα γαϊδουράκια που τραβούν το σχοινί….Εκτός από τα βυτία που θα χρησιμεύσουν για δικη τους χρήση, γεμίζουν νερό τις ποτίστρες που είναι σκορπισμένες γύρω στο πηγάδι, για τα ζώα που θα έλθουν να σβήσουν τη δίψα τους .. Το να αποτυπώσεις στο φακό, μια στιγμή αυτής της σκληρής ζωής δεν ήταν δυνατόν ..μας αρνήθηκαν ευγενικά…κάποιοι από μακριά μπορεί να έκλεψαν εικόνες προσώπων με ιδρώτα και σκόνη..
Φεύγουμε ..τα τζιπ πότε σε παράλληλη πορεία ,πότε να βουλιάζουν στη άμμο, είναι οδήγηση για λίγους ..Ψάχνουμε λιγη σκιά , δροσιά, ένα δένδρο βρε παιδάκι μου για να στρώσουμε για πικνικ… Μπαίνουμε στο wadi και βρίσκουμε ένα τεράστιο δένδρο με παχύ σκιανο….
-εδω θα μείνω αναφωνώ ,, ούτε με τους τέσσερις δεν θα με κουνήσετε..
Η πείνα λες, η δίψα μας κάνει να στρώσουμε σε χρόνο ρεκόρ το τραπέζι και οι οδηγοί ετοιμάζουν τις σαλάτες.. Το τραπέζι έχει όλα τα καλά σαλάτες, αυγά, τόνο, λουκάνικα , πατάτες φαλεφελ , μαχαιροπήρουνα και ποτήρια παρακαλώ, σαν σε ταινία, κάτι σαν το πέρα από τη Αφρική αλλά χωρίς το Ρόμπερτ Ρεντφορντ…
Δυο ζευγάρια μάτια μας παρακολουθούν από μακριά, δυο παιδιά που η περιέργεια τους καθηλώνει στη ρίζα του δένδρου, δεν μας αφήνουν από τα ματιά τους..
-Τρώγω πολύ? Είναι σαν να μετρούν τις μπουκιές μου……
Οι οδηγοί τα προσκαλούν και τους γεμίζουν τα χέρια με καλούδια και φαγητό..
-Μπράβο λέμε στον Εμιλιανο..
Το κάνουν πάντα αυτό… είναι παιδιά που δεν έχουν τίποτα, δεν πάνε σχολείο δεν έχουν ευκαιρίες στη ζωή τους, δεν ξέρουν πως είναι η ζωή πέρα από τη καλύβα και το χωράφι τους, δεν έχουν δοκιμάσει κάτι διαφορετικό από ρύζι και καλαμπόκι…
Ένας καφές για να μας δώσει δύναμη και φεύγουμε για ένα άλλο αρχαιολογικό χώρο που βρίσκεται 20 χιλιόμετρα από τη Νάκα και πιο κοντά στη Μεροε. .τη Musawwarat .Χωμένη μέσα σε χαμηλούς λόφους , είναι ένα συγκρότημα ναών, Η ακριβής χρήση και ιδιότητα δεν είναι ακόμη εκατό τις εκατό εξακριβωμένη,…Αποτελούσε κέντρο εμπορίου? Αποτελούσε τελετουργικό κέντρο? Είναι κάτι που πρέπει οι ιστορικοί να διευκρινίσουν..
Τοιχία, κολώνες, περιστύλια αναπαραστάσεις ελεφάντων, λονταριών, θεών όλα έχουν μια θέση εδώ..
Περπατησαμε στο χώρο που ήταν σκορπισμένα χιλιαδες κομμάτια απο αρχαία πήλινα, κομμάτια από κολόνες, απο τοίχους...και φύγαμε για Μεροε με το που ο ηλιος έπαψε να ζεσταίνει και να μας φωτίζει...
Σκάει μύτη και ο ξεναγός μας που ω τι έκπληξη είναι Ιταλός… Σε αυτό το σημείο ενημερωνόμαστε ότι το Italian turism που συνεργάζεται με το Γιωργο, θα είναι ο υπεύθυνος του υπολοίπου ταξιδιού και ο Εμιλιανο θα είναι ο ξεναγός.. Μια χαρά είμαι και ιταλοσπουδασμένη οπότε οποιανδήποτε απορία και δυσκολία στη ξενάγηση θα λυθεί επιτυχώς…
Συστάσεις γέλια και φωνές… το πως θα μας αντέξει ο άνθρωπος, εδώ δεν παίζει, γιατί ως Ιταλός και αυτός έχει την ιδία φασαριόζικη κουλτούρα..
Μοιραζόμαστε σε τρία τζιπ και ξεκινάμε το οδοιπορικό στα βάθη της ερήμου και στη ιστορία της Νουβίας..
Πορεία μας βόρεια ανατολικά .Η περιοχή από το Χαρτούμ ως το Ασουάν είναι η Νουβία, όπου εκεί αναπτυχθήκαν τα αρχαία βασίλεια της Κέρμα, Ναπατα και Μερόης , ..Καθ οδόν κάνουμε συχνές στάσεις για τσάι καφε και κουβεντούλα με τους καλοκάγαθους και ευγενικούς ανθρώπους της ερήμου..
Τα τζίπ αφήνουν το κανονικό δρόμο και ξεχύνονται σε ένα off road αγώνα.. σκόνη, άμμος, πέτρες, ζέστη, εικόνες της γνωστής αγαπημένης Αφρικής…
Διασχίζοντας την άγονη ξηρή έρημο, συναντάμε κοπάδια ζώων άλλοτε συνοδευόμενα από τους βοσκούς και άλλοτε μαντρωμένα σε πρόχειρες στάνες, περιμένοντας υπομονετικά κάποιο χέρι να τους δώσει φαΐ και νερό, αλλα συναντάμε και λαθρέμπορους πετρελαίου , …., όχι με ματσετες και όπλα , αλλά με χαμόγελα και πρόσωπα σκαμμένα από τον ήλιο … προσπαθούν να βγάλουν ένα μεροκάματο στο πιο σκληρό αγώνα επιβίωσης..
-Μα εδώ στη ερημιά?
-Είναι ανενόχλητοι εδώ…κανείς δεν τους κυνηγά…
-Μα δεν είναι το πετρέλαιο περιορισμένης πρόσβασης? Το Νότιο Σουδάν δεν έκλεισε τη βάνα τροφοδοσίας προς το βορρά?
-Ναι ισχύει…γιατί ο Μπασίρ και οι δικοί του, επιμένουν να ζητούν από το Νότο αρκετά υψηλό ποσό για τη χρήση του αγωγού πετρελαίου ,που περνά από το βόρειο Σουδάν, ( τιμωρώντας τρόπο τινά την απόσχιση από το Βόρειο Σουδαν)που το πάμφτωχο νότιο Σουδάν, μην μπορώντας να ανταπεξέλθει , έκλεισε τη στρόφιγγα πετρελαίου, μειώνοντας την τροφοδοσία καυσίμων προς το Βορρά, ως μέτρο πίεσης…. Απόγνωση σκέτη…Έχεις πετρέλαιο και είσαι μες στη φτώχεια και τις ταραχές.. μια άλλη Βενεζουέλα….
-Λογικό μου φαίνεται….αλλα από το 2011 που οριστικά διαχωρίστηκε η χώρα σε Βορρά και Νότο μια σπίθα πολέμου σιγοκαίει αναμεσά τους , συν το οτι στο βορρά έχουν και τη δική τους εξέγερση ενάντια στη πιο διεφθαρμένη κυβέρνηση ..
-Και είναι λογικό, αυτό που γίνεται όμως είναι ότι όσοι έχουν πρόσβαση εύκολη στα αποθέματα πετρελαίου , επιδίδονται σε ένα λαθρεμπόριο με υψηλά έσοδα…
Και ποιοι άραγε να είναι αυτοί που έχουν εύκολη πρόσβαση στο πετρέλαιο κάνοντας το πραγματικά μαύρο χρυσό?
-Μα όσοι είναι στην αυλη του Μπασίρ….με αρχηγό τον ίδιο τον Μπασίρ..
--Α μάλιστα…πολλά του ταχουν μαζωμένα αυτουνού…
Φτάνουμε στη Naqa, μια αρχαία πόλη του Κουσιτικού Βασιλείου Μερόης. .Ειναι ο μεγαλύτερος αρχαιολογικός χώρος του Σουδάν και αποδεικνύει τη σημαντική θέση και επιρροή του Βασιλείου της Μέροε..
Ανάμεσα στους αμμολόφους κρυμμένοι αλλά καλά διατηρημένοι είναι οι ναοί του Αμμωνα και Απεντεμακ..
Ο Αμωνας μια θεότητα αιγυπτιακής μυθολογίας , θεός και προστάτης των φτωχών , που δεν θα μπορούσε να μην υπάρχει χώρος λατρείας Και ανάλογη στη φήμη και δόξα του Αμωνα ήταν και ο ναός του εδώ στη Νακα.
Στον 100 μέτρα ναό αιγυπτιακού στιλ, μας οδηγεί ένας διάδρομος με υπέροχα σμιλεμένους πέτρινους κριούς.. Ο ήλιος μεσουρανεί και οι ακτίνες του δίνουν ένα έντονα λαμπερό χρυσοκαφετι χρώμα στον ψαμμίτη φτιαγμένο ναό.. .Ο Εμιλιανο μας ταξιδεύει στη αρχαιότητα με σχήματα, διαγράμματα πάνω στην άμμο, καλά διαβασμένος μου φαίνεται, αλλά η ζέστη ανυπόφορη.. Κρύβομαι ανάμεσα στις κολώνες για μια σταλιά σκιάς, προσπαθώντας να βρω και το κατάλληλο πλάνο για φωτογραφίες και πάνω στο κλικ, νασου στο πλάνο μέσα η παντού παρούσα ρεμβαζουσα και χαμένη στην ιστορία, Ιωάννα, ¨η η Αγγελική…,,Δεν υπάρχει πιο εκνευριστικό πράγμα να προσπαθείς να αποφύγεις αυτές τις δυο.. όπου και να πάω , όπως και να σταθώ τις έχω μπροστά μου και όχι μόνο σε αυτό το ταξίδι , σε όλα αλλά τώρα το επισημαίνω και γραπτώς …
Περπατήσαμε ως τον άλλο ναο του Απεντεμακ η αλλιώς ναός του Λιονταριού. Ο Απεντεμακ ο θεός του πολέμου σε μορφή και τόλμη λιονταριού έχαιρε εκτίμησης και λατρείας σε όλη τη Νουβία. Ανάγλυφες παραστάσεις της Βασίλισσας Νακαταμάνη και Αμανιτορ κοσμούν τους εξωτερικούς τοίχους του ναού και δυο τεράστιες ανοικτές πύλες οδηγούν στο εσωτερικό του ναού που είναι και αυτός χτισμένος σε αιγυπτιακό στιλ. Παραστάσεις με φίδια, λωτούς και των θεών Αμωνα , Ισις, Αμεσεμι και Χαθαρ συμπληρώνουν το διάκοσμο.. Ο Εμιλιανο αν και Ιταλός γνωρίζει παρα πολλά για την ιστορία της χώρας.
Πολύ κοντά στο ναό του λιονταριού υπάρχει και ένα ρωμαϊκό κτίσμα που η αλήθεια είναι μου άρεσε πολύ περισσότερο από το ναό Απεντεμακ..ειναι μικρότερος με αιγυπτιακά , ρωμαϊκά και κορινθιακά στοιχεία , ένας ναός αφιερωμένος στη λατρεία του Χαθαρ..
Μετα το φωτογραφικό σαφάρι με όλες τις τεχνικές δυσκολίες, περπατήσαμε μέχρι ένα πηγάδι που βρίσκεται κοντά, .. εδώ οι βεδουίνοι γεμίζουν πλαστικά βυτία με νερο ,που βγάζουν από το πηγάδι με αυτοσχέδιους κουβάδες δεμένους σε σκοινιά και τα γαϊδουράκια που τραβούν το σχοινί….Εκτός από τα βυτία που θα χρησιμεύσουν για δικη τους χρήση, γεμίζουν νερό τις ποτίστρες που είναι σκορπισμένες γύρω στο πηγάδι, για τα ζώα που θα έλθουν να σβήσουν τη δίψα τους .. Το να αποτυπώσεις στο φακό, μια στιγμή αυτής της σκληρής ζωής δεν ήταν δυνατόν ..μας αρνήθηκαν ευγενικά…κάποιοι από μακριά μπορεί να έκλεψαν εικόνες προσώπων με ιδρώτα και σκόνη..
Φεύγουμε ..τα τζιπ πότε σε παράλληλη πορεία ,πότε να βουλιάζουν στη άμμο, είναι οδήγηση για λίγους ..Ψάχνουμε λιγη σκιά , δροσιά, ένα δένδρο βρε παιδάκι μου για να στρώσουμε για πικνικ… Μπαίνουμε στο wadi και βρίσκουμε ένα τεράστιο δένδρο με παχύ σκιανο….
-εδω θα μείνω αναφωνώ ,, ούτε με τους τέσσερις δεν θα με κουνήσετε..
Η πείνα λες, η δίψα μας κάνει να στρώσουμε σε χρόνο ρεκόρ το τραπέζι και οι οδηγοί ετοιμάζουν τις σαλάτες.. Το τραπέζι έχει όλα τα καλά σαλάτες, αυγά, τόνο, λουκάνικα , πατάτες φαλεφελ , μαχαιροπήρουνα και ποτήρια παρακαλώ, σαν σε ταινία, κάτι σαν το πέρα από τη Αφρική αλλά χωρίς το Ρόμπερτ Ρεντφορντ…
Δυο ζευγάρια μάτια μας παρακολουθούν από μακριά, δυο παιδιά που η περιέργεια τους καθηλώνει στη ρίζα του δένδρου, δεν μας αφήνουν από τα ματιά τους..
-Τρώγω πολύ? Είναι σαν να μετρούν τις μπουκιές μου……
Οι οδηγοί τα προσκαλούν και τους γεμίζουν τα χέρια με καλούδια και φαγητό..
-Μπράβο λέμε στον Εμιλιανο..
Το κάνουν πάντα αυτό… είναι παιδιά που δεν έχουν τίποτα, δεν πάνε σχολείο δεν έχουν ευκαιρίες στη ζωή τους, δεν ξέρουν πως είναι η ζωή πέρα από τη καλύβα και το χωράφι τους, δεν έχουν δοκιμάσει κάτι διαφορετικό από ρύζι και καλαμπόκι…
Ένας καφές για να μας δώσει δύναμη και φεύγουμε για ένα άλλο αρχαιολογικό χώρο που βρίσκεται 20 χιλιόμετρα από τη Νάκα και πιο κοντά στη Μεροε. .τη Musawwarat .Χωμένη μέσα σε χαμηλούς λόφους , είναι ένα συγκρότημα ναών, Η ακριβής χρήση και ιδιότητα δεν είναι ακόμη εκατό τις εκατό εξακριβωμένη,…Αποτελούσε κέντρο εμπορίου? Αποτελούσε τελετουργικό κέντρο? Είναι κάτι που πρέπει οι ιστορικοί να διευκρινίσουν..
Τοιχία, κολώνες, περιστύλια αναπαραστάσεις ελεφάντων, λονταριών, θεών όλα έχουν μια θέση εδώ..
Περπατησαμε στο χώρο που ήταν σκορπισμένα χιλιαδες κομμάτια απο αρχαία πήλινα, κομμάτια από κολόνες, απο τοίχους...και φύγαμε για Μεροε με το που ο ηλιος έπαψε να ζεσταίνει και να μας φωτίζει...
Attachments
-
278 KB Προβολές: 0
-
316 KB Προβολές: 0
-
206,1 KB Προβολές: 0
-
343,3 KB Προβολές: 0
Last edited: