LULLU
Member
- Μηνύματα
- 3.519
- Likes
- 7.751
- Επόμενο Ταξίδι
- το ψαχνω....
- Ταξίδι-Όνειρο
- Νιγηρας-Μαλι
Δώσαμε φωτογραφίες υπογράψαμε κάτι χαρτιά και πήγαμε στα δωμάτια που ευτυχώς είχαν air-condition που δεν μπορεί να χαρακτηριστεί ως είδος πολυτελείας αλλά επιβίωσης, εδώ ξημερώματα και η ζέστη ανυπόφορη..
Μοιραστήκαμε το τρίκλινο εγώ η Όλγα και η Ιωάννα και ο ύπνος άργησε να έλθει αφού αρχίσαμε τη μουρμούρα.
Άνοιξα τα μάτια αργά οκτώ και μισή και βρήκα τις άλλες στη τραπεζαρία για πρωινό. Εδέσματα από τα χέρια της γυναίκας του κ Γιώργου που είναι Ιταλίδα...Γνωρίσαμε και την υπόλοιπη οικογένεια.. τα αδέλφια του Γιώργου που ο ένας είναι και ο πρόξενος της χώρας μας στο Χαρτούμ και την ανιψιά του που μόλις μας είδε έβαλε τις φωνές..
Μα τι σκατα θέλετε σε αυτή τη χώρα??Κόκκαλο εμείς..
-Πείτε μου ποιος λογικός άνθρωπος έρχεται για διακοπές εδώ στο καζάνι της κόλασης??
-Οκ .. σίγουρα δεν είσαι ο κατάλληλος άνθρωπος για να δώσεις πληροφορίες …
-Κάθε φορά που γυρνώ από Ελλάδα λέει πεθαίνω…και πάντα φώναζα στο παππού μου. .αφού ήταν που ήταν να ξενιτευτείς γιατί δεν διάλεγες ένα άλλο τόπο ? γιατί? Γιατί εδώ στη κόλαση??
Δεν γνωρίζω τι της είπε ο παππούς και ούτε μου φαίνεται σημαντικό, αλλά καταλαβαίνω ότι και ο παππούς θα ειχε τους λόγους για να έλθει Σουδάν , κάτι έψαχνε? από κάτι ξεφευγε? Όμως δύσκολα καταλαβαίνω το μίσος της κοπελιάς που έχει παράδες, η οικογένεια φυσά στον παρά, κάνει μια ζωή που το μεγαλύτερο ποσοστό των σουδανέζων ουτε μπορεί να διανοηθεί , ταξιδεύει όποτε της καπνίσει, έχει ευκαιρίες πάρα πολλές να δουλέψει αλλού αφού αυτό εδώ το ξενοδοχείο είναι το κέντρο αναφοράς, συνάντησης και διαμονής ερευνητών, ιστορικών, πανεπιστημιακών, διπλωματών και κάθε λογης πρακτόρων. Οι τοίχοι γύρω είναι γεμάτοι από φωτογραφίες ανασκαφών, διάσημων επισκεπτών..
Ας είναι ο κάθε ένας με το χαβά του που λέει και η μάνα μου..
Σήμερα λοιπόν είναι Παρασκευή , αργία για τους μουσουλμάνους παρ όλα αυτά όμως το μουσείο λειτουργεί.. Μας φόρτωσε ο Γιώργος σε αυτοκίνητο εποχής και διασχίζουμε τη πόλη που ακόμη κοιμάται.. όμως το μουσείο είχε lunch time ..Αποφασίζουμε να περπατήσουμε τη μεγάλη παραλιακή λεωφόρο μπροστά από το μουσείο και καταλήγουμε στο Κορινθια ένα πεντάστερο σούπερ ντούπερ ξενοδοχείο δώρο λέει του Κανταφι στο Σουδάν…
Μέχρι να βρούμε αυτή τη ρημαδα την είσοδο, είχαμε γίνει ψητές από τον καυτό ήλιο..
Ανάσες ανακούφισης με το που μπήκαμε, Τα πάντα αστράφτουν, λάμπουν , τα ασανσέρ μας βγάζουν στο πιο ψηλό σημείο όπου οι γυάλινοι τοίχοι μας επιτρέπουν να δούμε το σημείο μίξης του μπλε ( από Αιθιοπία)και λευκού Νείλου( από Ουγκάντα) πριν συνεχίσει το μακρύ και αργό ταξίδι προς την Αίγυπτο….
Ένα νησάκι το Τουτι βρίσκεται στο πιο καίριο σημείο στη μέση του Νείλου και αποτελεί τόπο πικνικ των κατοίκων και κάποιων που βουτούν στα ασπραμπλε νερά με τη σιγουριά πως δεν φτάνουν εδώ τα σαγόνια κροκοδείλων αφού τους μπλοκάρει το φράγμα που βρίσκεται πιο πάνω..
Κατεβήκαμε στο Λόμπι για ένα σάντουιτς και καφέ μέχρι να έλθει η ώρα να συναντήσουμε το ξεναγό που θα μας οδηγούσε στο μουσείο για ξενάγηση..
Κατεβαίνουμε στο δρόμο όπου ήταν το ραντεβού με το πούλμαν και το ξεναγό για ένα city tour..Το πούλμαν όλα τα λεφτά από διακόσμηση.. κόκκινα βελούδινα κουρτινάκια και χρυσά ντόντολα λες και ήταν ένα κινητό μπουρδέλο….
Η πόλη υπήρξε αρχικά πρωτεύουσα του Άγγλο-Αιγυπτιακού Σουδάν μέχρι την ανεξαρτησία του κράτους το 1956 όπου έγινε μετά και επίσημα η πρωτεύουσα .Αν και ανεξάρτητη χώρα το Σουδάν αρκετές φορές βρέθηκε γονατισμένη από εξεγέρσεις, δικτατορίες και εμφυλίους πολέμους. Ομάδες ανταρτών, στρατιωτικών , κόμματα ήλθαν αντιμέτωποι για το πως η κυβέρνηση χειρίστηκε το Νότιο Σουδάν και που κατέληξε στη απόσχιση του από το Βόρειο Σουδάν το 2011…
Το Χαρτούν που στην ουσία αποτελείται από 3 πόλεις , τη παλιά πόλη που είναι το καθαυτό Χαρτούν, το Ομντουρμάν και το Βόρειο Σουδάν το βιομηχανικό, είναι σήμερα είναι το μεγαλύτερο κέντρο διοίκησης και εμπορίου της χώρα..
Πρώτος σταθμός το μουσείο που χτίστηκε το 1955. Ένα διώροφο κτήριο που μέσα του φυλά όλη την ιστορία της χώρας, αλλά καλυμμένη με σκόνη πολύ σκόνη .Είναι το καλύτερο μουσείο της χώρας με τη μεγαλύτερη συλλογή . της τέχνης των Νουβίων από αγάλματα, επιγραφές, κολώνες, αρχαιολογικά ευρήματα από ναούς και πόλεις ..
Στο ισόγειο σε καλωσορίζει το 4μετρο γρανιτένιο άγαλμα του Φαραώ Ταχαρο της 25 δυναστείας , σε προθήκες βρίσκονται κεραμικά, γραφήματα από την νεολιθική περίοδο των Κερμα και Κουχιτων που εξουσίασαν τη χώρα…
Στο πρώτο όροφο βλέπουμε τοιχογραφίες από το καθεδρικό ναό του Faras που χρονολογούνται από τον 9 αιώνα.. ολόκληρα κομμάτια τοίχων με παραστάσεις και αγιογραφίες ντύνουν τους τοίχους του μουσείου. . Μέχρι και επιγραφές στα ελληνικά είδαμε και διαβάσαμε , είναι δε τόσο ευαίσθητα τα χρώματα που απαγορεύονται οι φωτογραφίες..
Στο κήπο του μουσείου υπάρχουν τάφοι από τη λίμνη Νασσερ , τμήματα του ναού Ραμση αφιερωμένο στον Αμωνα, ο ναός Κούμα, ενώ στο μονοπάτι που οδηγεί στη έξοδο του μουσείου είναι τοποθετημένα αγάλματα δυο κριαριών και δύο λιονταριών..
Έξω από το μουσείο ζωγράφοι έχουν απλώσει τα έργα τους..
Εντύπωση μου έκανε ένας καλλιτέχνης που ζωγράφιζε με τη τεχνική one line…δηλαδή άρχιζε το έργο και με μια γραμμή χωρίς σταμάτημα μέχρι το τέλος ,, Δεν μείναμε ασυγκίνητες ,ενδώσαμε στη αγορά έργων και πληρώσαμε και με pos φορητό καλέ ,όσες δεν είχαμε διαθέσιμες σουδανέζικες λίρες ..
Επόμενος σταθμός το museo palace..ενα σημαντικό μουσείο του Χαρτούμ και περιέχει ιστορικές αναφορές για όλους του κυβερνώντες της χώρας.
Χτίστηκε για εκκλησία αλλά αργότερα μετατράπηκε σε μουσείο. Κάδρα με φωτογραφίες των προέδρων, που κοίτα να δεις ήταν σχεδόν όλοι στρατιωτικοί, στολές, σπαθιά, το γραφείο του κυβερνήτη φιλοξενούνται εδώ. .Η νεότερη ιστορία ,από τη δολοφονία του Gordon ως την απελευθέρωση, αποτελείται απο εναλλαγές στη πολιτική σκηνή από υποτιθέμενους δημοκράτες , εκλεγμένους κυβερνήτες και δικτάτορες ως τον τελευταίο τον Μπασίρ που τους έχει κάτσει στο σβέρκο τα τελευταία 36 χρόνια…αλλά κάτι πλανάται στο ορίζοντα. Κάτι καινούργιο μυρίζει και αναδύεται μέσα από τις μυρωδιές των μπαχαρικών, κάτι φιγουράρει μέσα από τη σκόνη και τη ξηρασία.. μια σπίθα…θα δείξει αν έλθει και εδώ η άνοιξη….Στα αποκαμωμένα ξηραμένα από τη ζέστη πρόσωπα των ανθρώπων βλέπεις μια σπίθα και μια λαχτάρα στο βλέμμα ..ελπίζουν κάτι να αλλάξει….είναι μια χώρα με πλούσια γη αλλά πάμφτωχους ανθρώπους, που κουράστηκαν να βλέπουν να γίνονται ολοένα και πλουσιότεροι όλοι όσοι ασχολούνται με τα κυβερνητικά σχήματα.., κουράστηκαν να περιμένουν ίσα δικαιώματα, δουλειές, ίδιες ευκαιρίες…κουράστηκαν να κάνουν μόνο αυτοί θυσίες όπως τους υπενθυμίζει πάντα σε κάθε διάγγελμα ο Μπασίρ..λένε φτάνει πια? Αυτό δείχνουν τα γεγονότα του Δεκέμβρη..
-Στο προαύλιο μέσα σε ειδικό χώρο είναι παρκαρισμένα τα γυαλιστερά αμάξια της εποχής κυρίως Roll’s Royce,που χρησιμοποιήθηκαν από τους εκάστοτε προέδρους, τους βασιλείς, τους δικτάτορες από τη εποχή των ΑγγλοΑιγυπτιων ως και το 1959..Αναμέσα τους και τα αμάξια που χρησιμοποιούσαν η Ελισσάβετ και η Αννα της Αγγλίας σε κάθε πέρασμα τους από το αποικιοκρατούμενο Σουδάν …
-Κανένας Σουδανός δεν συμπαθεί τους Εγγλέζους μου ψιθυρίζει σιγά στο αυτί ο ξεναγός, για να μην τον ακούσει το ζευγάρι Άγγλων που είναι στο γκρουπ.. Ναι κάπως δύσκολο να συμπαθείς τους δυνάστες και είναι και πρόσφατο παρελθόν….
Μοιραστήκαμε το τρίκλινο εγώ η Όλγα και η Ιωάννα και ο ύπνος άργησε να έλθει αφού αρχίσαμε τη μουρμούρα.
Άνοιξα τα μάτια αργά οκτώ και μισή και βρήκα τις άλλες στη τραπεζαρία για πρωινό. Εδέσματα από τα χέρια της γυναίκας του κ Γιώργου που είναι Ιταλίδα...Γνωρίσαμε και την υπόλοιπη οικογένεια.. τα αδέλφια του Γιώργου που ο ένας είναι και ο πρόξενος της χώρας μας στο Χαρτούμ και την ανιψιά του που μόλις μας είδε έβαλε τις φωνές..
Μα τι σκατα θέλετε σε αυτή τη χώρα??Κόκκαλο εμείς..
-Πείτε μου ποιος λογικός άνθρωπος έρχεται για διακοπές εδώ στο καζάνι της κόλασης??
-Οκ .. σίγουρα δεν είσαι ο κατάλληλος άνθρωπος για να δώσεις πληροφορίες …
-Κάθε φορά που γυρνώ από Ελλάδα λέει πεθαίνω…και πάντα φώναζα στο παππού μου. .αφού ήταν που ήταν να ξενιτευτείς γιατί δεν διάλεγες ένα άλλο τόπο ? γιατί? Γιατί εδώ στη κόλαση??
Δεν γνωρίζω τι της είπε ο παππούς και ούτε μου φαίνεται σημαντικό, αλλά καταλαβαίνω ότι και ο παππούς θα ειχε τους λόγους για να έλθει Σουδάν , κάτι έψαχνε? από κάτι ξεφευγε? Όμως δύσκολα καταλαβαίνω το μίσος της κοπελιάς που έχει παράδες, η οικογένεια φυσά στον παρά, κάνει μια ζωή που το μεγαλύτερο ποσοστό των σουδανέζων ουτε μπορεί να διανοηθεί , ταξιδεύει όποτε της καπνίσει, έχει ευκαιρίες πάρα πολλές να δουλέψει αλλού αφού αυτό εδώ το ξενοδοχείο είναι το κέντρο αναφοράς, συνάντησης και διαμονής ερευνητών, ιστορικών, πανεπιστημιακών, διπλωματών και κάθε λογης πρακτόρων. Οι τοίχοι γύρω είναι γεμάτοι από φωτογραφίες ανασκαφών, διάσημων επισκεπτών..
Ας είναι ο κάθε ένας με το χαβά του που λέει και η μάνα μου..
Σήμερα λοιπόν είναι Παρασκευή , αργία για τους μουσουλμάνους παρ όλα αυτά όμως το μουσείο λειτουργεί.. Μας φόρτωσε ο Γιώργος σε αυτοκίνητο εποχής και διασχίζουμε τη πόλη που ακόμη κοιμάται.. όμως το μουσείο είχε lunch time ..Αποφασίζουμε να περπατήσουμε τη μεγάλη παραλιακή λεωφόρο μπροστά από το μουσείο και καταλήγουμε στο Κορινθια ένα πεντάστερο σούπερ ντούπερ ξενοδοχείο δώρο λέει του Κανταφι στο Σουδάν…
Μέχρι να βρούμε αυτή τη ρημαδα την είσοδο, είχαμε γίνει ψητές από τον καυτό ήλιο..
Ανάσες ανακούφισης με το που μπήκαμε, Τα πάντα αστράφτουν, λάμπουν , τα ασανσέρ μας βγάζουν στο πιο ψηλό σημείο όπου οι γυάλινοι τοίχοι μας επιτρέπουν να δούμε το σημείο μίξης του μπλε ( από Αιθιοπία)και λευκού Νείλου( από Ουγκάντα) πριν συνεχίσει το μακρύ και αργό ταξίδι προς την Αίγυπτο….
Ένα νησάκι το Τουτι βρίσκεται στο πιο καίριο σημείο στη μέση του Νείλου και αποτελεί τόπο πικνικ των κατοίκων και κάποιων που βουτούν στα ασπραμπλε νερά με τη σιγουριά πως δεν φτάνουν εδώ τα σαγόνια κροκοδείλων αφού τους μπλοκάρει το φράγμα που βρίσκεται πιο πάνω..
Κατεβήκαμε στο Λόμπι για ένα σάντουιτς και καφέ μέχρι να έλθει η ώρα να συναντήσουμε το ξεναγό που θα μας οδηγούσε στο μουσείο για ξενάγηση..
Κατεβαίνουμε στο δρόμο όπου ήταν το ραντεβού με το πούλμαν και το ξεναγό για ένα city tour..Το πούλμαν όλα τα λεφτά από διακόσμηση.. κόκκινα βελούδινα κουρτινάκια και χρυσά ντόντολα λες και ήταν ένα κινητό μπουρδέλο….
Η πόλη υπήρξε αρχικά πρωτεύουσα του Άγγλο-Αιγυπτιακού Σουδάν μέχρι την ανεξαρτησία του κράτους το 1956 όπου έγινε μετά και επίσημα η πρωτεύουσα .Αν και ανεξάρτητη χώρα το Σουδάν αρκετές φορές βρέθηκε γονατισμένη από εξεγέρσεις, δικτατορίες και εμφυλίους πολέμους. Ομάδες ανταρτών, στρατιωτικών , κόμματα ήλθαν αντιμέτωποι για το πως η κυβέρνηση χειρίστηκε το Νότιο Σουδάν και που κατέληξε στη απόσχιση του από το Βόρειο Σουδάν το 2011…
Το Χαρτούν που στην ουσία αποτελείται από 3 πόλεις , τη παλιά πόλη που είναι το καθαυτό Χαρτούν, το Ομντουρμάν και το Βόρειο Σουδάν το βιομηχανικό, είναι σήμερα είναι το μεγαλύτερο κέντρο διοίκησης και εμπορίου της χώρα..
Πρώτος σταθμός το μουσείο που χτίστηκε το 1955. Ένα διώροφο κτήριο που μέσα του φυλά όλη την ιστορία της χώρας, αλλά καλυμμένη με σκόνη πολύ σκόνη .Είναι το καλύτερο μουσείο της χώρας με τη μεγαλύτερη συλλογή . της τέχνης των Νουβίων από αγάλματα, επιγραφές, κολώνες, αρχαιολογικά ευρήματα από ναούς και πόλεις ..
Στο ισόγειο σε καλωσορίζει το 4μετρο γρανιτένιο άγαλμα του Φαραώ Ταχαρο της 25 δυναστείας , σε προθήκες βρίσκονται κεραμικά, γραφήματα από την νεολιθική περίοδο των Κερμα και Κουχιτων που εξουσίασαν τη χώρα…
Στο πρώτο όροφο βλέπουμε τοιχογραφίες από το καθεδρικό ναό του Faras που χρονολογούνται από τον 9 αιώνα.. ολόκληρα κομμάτια τοίχων με παραστάσεις και αγιογραφίες ντύνουν τους τοίχους του μουσείου. . Μέχρι και επιγραφές στα ελληνικά είδαμε και διαβάσαμε , είναι δε τόσο ευαίσθητα τα χρώματα που απαγορεύονται οι φωτογραφίες..
Στο κήπο του μουσείου υπάρχουν τάφοι από τη λίμνη Νασσερ , τμήματα του ναού Ραμση αφιερωμένο στον Αμωνα, ο ναός Κούμα, ενώ στο μονοπάτι που οδηγεί στη έξοδο του μουσείου είναι τοποθετημένα αγάλματα δυο κριαριών και δύο λιονταριών..
Έξω από το μουσείο ζωγράφοι έχουν απλώσει τα έργα τους..
Εντύπωση μου έκανε ένας καλλιτέχνης που ζωγράφιζε με τη τεχνική one line…δηλαδή άρχιζε το έργο και με μια γραμμή χωρίς σταμάτημα μέχρι το τέλος ,, Δεν μείναμε ασυγκίνητες ,ενδώσαμε στη αγορά έργων και πληρώσαμε και με pos φορητό καλέ ,όσες δεν είχαμε διαθέσιμες σουδανέζικες λίρες ..
Επόμενος σταθμός το museo palace..ενα σημαντικό μουσείο του Χαρτούμ και περιέχει ιστορικές αναφορές για όλους του κυβερνώντες της χώρας.
Χτίστηκε για εκκλησία αλλά αργότερα μετατράπηκε σε μουσείο. Κάδρα με φωτογραφίες των προέδρων, που κοίτα να δεις ήταν σχεδόν όλοι στρατιωτικοί, στολές, σπαθιά, το γραφείο του κυβερνήτη φιλοξενούνται εδώ. .Η νεότερη ιστορία ,από τη δολοφονία του Gordon ως την απελευθέρωση, αποτελείται απο εναλλαγές στη πολιτική σκηνή από υποτιθέμενους δημοκράτες , εκλεγμένους κυβερνήτες και δικτάτορες ως τον τελευταίο τον Μπασίρ που τους έχει κάτσει στο σβέρκο τα τελευταία 36 χρόνια…αλλά κάτι πλανάται στο ορίζοντα. Κάτι καινούργιο μυρίζει και αναδύεται μέσα από τις μυρωδιές των μπαχαρικών, κάτι φιγουράρει μέσα από τη σκόνη και τη ξηρασία.. μια σπίθα…θα δείξει αν έλθει και εδώ η άνοιξη….Στα αποκαμωμένα ξηραμένα από τη ζέστη πρόσωπα των ανθρώπων βλέπεις μια σπίθα και μια λαχτάρα στο βλέμμα ..ελπίζουν κάτι να αλλάξει….είναι μια χώρα με πλούσια γη αλλά πάμφτωχους ανθρώπους, που κουράστηκαν να βλέπουν να γίνονται ολοένα και πλουσιότεροι όλοι όσοι ασχολούνται με τα κυβερνητικά σχήματα.., κουράστηκαν να περιμένουν ίσα δικαιώματα, δουλειές, ίδιες ευκαιρίες…κουράστηκαν να κάνουν μόνο αυτοί θυσίες όπως τους υπενθυμίζει πάντα σε κάθε διάγγελμα ο Μπασίρ..λένε φτάνει πια? Αυτό δείχνουν τα γεγονότα του Δεκέμβρη..
-Στο προαύλιο μέσα σε ειδικό χώρο είναι παρκαρισμένα τα γυαλιστερά αμάξια της εποχής κυρίως Roll’s Royce,που χρησιμοποιήθηκαν από τους εκάστοτε προέδρους, τους βασιλείς, τους δικτάτορες από τη εποχή των ΑγγλοΑιγυπτιων ως και το 1959..Αναμέσα τους και τα αμάξια που χρησιμοποιούσαν η Ελισσάβετ και η Αννα της Αγγλίας σε κάθε πέρασμα τους από το αποικιοκρατούμενο Σουδάν …
-Κανένας Σουδανός δεν συμπαθεί τους Εγγλέζους μου ψιθυρίζει σιγά στο αυτί ο ξεναγός, για να μην τον ακούσει το ζευγάρι Άγγλων που είναι στο γκρουπ.. Ναι κάπως δύσκολο να συμπαθείς τους δυνάστες και είναι και πρόσφατο παρελθόν….
Attachments
-
278 KB Προβολές: 0
-
316 KB Προβολές: 0
-
206,1 KB Προβολές: 0
-
343,3 KB Προβολές: 0
Last edited: