vasnorth
Member
- Μηνύματα
- 606
- Likes
- 1.861
Περιεχόμενα
- Κεφάλαιο 1
- Gamla Stan
- στο Djurgården
- στο Drottningholm
- Στο Αρχιπέλαγος - Περίπατοι στην πόλη
- Αναχώρηση για την Κοπεγχάγη
- Γύρω από την Kongens Nytorv
- Διασχίζοντας την Strøget μέχρι την Rådhuspladsen και το Δημαρχείο
- Tivoli - Rosenborg Slot - Nyhavn
- Εκδρομή στο Malmö - Christianshavn
- Στο Roskilde - Amalienborg Slot - Lille Havfrue
- Στο Frederiksberg - τελευταίοι περίπατοι - επίλογος
7. Πρώτη γνωριμία με την Κοπεγχάγη - γύρω από την Kongens Nytorv.
Έφτασε και ουσιαστικά η πρώτη μας μέρα στην Κοπεγχάγη. Μετά από ένα χαλαρωτικό ύπνο και μετά από ένα εκπληκτικό πρωινό ξεκινήσαμε για το κέντρο.Βρισκόμαστε στο προάστιο Kastrup, όπου βρίσκεται και το αεροδρόμιο . Εκεί είναι και ο τερματικός σταθμός του μετρό της γραμμής 2.
Από το σταθμό βγάλαμε την εβδομαδιαία κάρτα απεριορίστων διαδρομών, την 7 dage Flexcard με κόστος 350Dkr/ 46€ (γιά όλες τις ζώνες), η οποία μας ήταν πολύ χρήσιμη για τις μετακινήσεις στο κέντρο αλλά και για το καθημερινό πήγαινε - έλα στο ξενοδοχείο. Η απόσταση από το αεροδρόμιο μέχρι το κέντρο της πόλης ήταν γύρω στα 15 λεπτά.
Η ισοτιμία της δανικής κορόνας αντιστοιχεί σε 0,13€ περίπου. Η Δανία όπως και η Σουηδία και μαζί και κάποιες άλλες χώρες απέρριψαν το 2002 την νομισματική ένωση και κράτησαν το δικό τους νόμισμα. Η ιστορία βέβαια στη συνέχεια απέδειξε ότι έπραξαν πολύ σοφά!
Το μετρό της Κοπεγχάγης είναι πολύ μικρό (μόνο 2 γραμμές) και η επέκταση του είναι υπό κατασκευή, αλλά είναι ένα από τα πιό ευχάριστα και σύγχρονα που έχω συναντήσει. Είναι πλήρως αυτοματοποιημένο, χωρίς οδηγό, αλλά και πολύ ασφαλές, όπου σε όλες τις αποβάθρες των σταθμών υπάρχουν γυάλινα προστατευτικά καλύματα με πόρτες και έτσι μειώνεται σημαντικά ο κίνδυνος ατυχήματος. Κάτι παρόμοιο έχω συναντήσει και σε κάποιους σταθμούς στο μετρό του Λονδίνου και της Σιγκαπούρης.
Οι καθημερινές διαδρομές με το μετρό αποδείχτηκαν και η χαρά του βαφτισιμιού, ο οποίος πάντα επεδίωκε θέση στο μπροστινό βαγόνι και στα πρώτα καθίσματα (μιά φορά μάλιστα με το έτσι θέλω έδιωξε ένα ζευγάρι γιά να καθήσει εκείνος!) για να βλέπει τη διαδρομή μέσα στα τούνελ και να έχει την εντύπωση ότι οδηγεί το τραίνο.
Εδώ θα ήθελα να σημειώσω ότι εκτός από το μετρό και τα λεωφορεία υπάρχει και το τραίνο (S-Tog) το οποίο συνδυάζεται με τα υπόλοιπα μέσα μεταφοράς και άνετα σε μεταφέρει όχι μόνο στο κέντρο ή στην ευρύτερη περιοχή της Κοπεγχάγης αλλά και σε άλλες κοντινές πόλεις. Φυσικά και εδώ ισχύει η κάρτα απεριορίστων διαδρομών.
Η πρώτη μας γνωριμία με την πόλη ξεκίνησε από την Kongens Nytorv (Νέα Πλατεία του Βασιλιά) που είναι και το κεντρικότερο σημείο της πόλης. Είναι μία από τις μεγαλύτερες πλατείες της Κοπεγχάγης περικυκλωμένη από πολλά κομψά και ενδιαφέροντα κτήρια, φυσικά καταπράσινη και με ωραίες συνθέσεις λουλουδιών. Τον δε χειμώνα η πλατεία μετατρέπεται σε ένα απέραντο παγοδρόμιο.
Κατασκευάστηκε το 1680 από τον βασιλιά Χριστιανό Ε', όπου το πελώριο άγαλμα του στέκει περήφανα στη μέση της πλατείας. Ατυχώς όμως εκείνες τις μέρες γίνονταν έργα επέκτασης του μετρό στην περιοχή και όλο αυτό το εργοτάξιο χάλαγε πολύ την εικόνα της πλατείας. Ήταν και οι πρώτες εικόνες της πόλης που αντικρύσαμε βγαίνοντας από το μετρό και κάπως απογοητευτήκαμε.
η Kongens Nytorv
Κάνοντας μία βόλτα περιμετρικά της πλατείας ανακαλύπταμε τα κτήρια που την συμπλήρωναν. Αρχικά το μάτι μας έπεσε στο επιβλητικό Magasin du Nord, ένα ιστορικό πολυτελές πολυκατάστημα που περιέχει όλες τις μεγάλες διεθνείς αλλά και σκανδιναβικές φίρμες. Κάναμε και ένα πέρασμα από τους ορόφους του χωρίς όμως τίποτα να μας ενθουσιάσει. Τα περισσότερα τα βρίσκουμε και στην Ελλάδα σε παρόμοια ποικιλία και τιμές. Νομίζω ότι ούτε η Στοκχόλμη αλλά ούτε και η Κοπεγχάγη προσφέρονται για να ικανοποιήσεις την καταναλωτική σου μανία, όπως συμβαίνει στις άλλες μεγάλες πρωτεύουσες της Ευρώπης, ευτυχώς δηλαδή γιατί θα χάναμε πολύτιμο χρόνο από την περιήγηση σε αυτές τις εντυπωσιακές πόλεις.
Εκεί δίπλα είναι και το Det Kongelige Teater (Βασιλικό Θέατρο) με τα αγάλματα δύο φημισμένων Δανών θεατρικών συγγραφέων μπροστά στο κτήριο να συμπληρώνουν την όμορφη εικόνα.
Στην απέναντι πλευρά της πλατείας άλλα δύο εντυπωσιακά κτήρια κλέβουν τη ματιά σου, αν και όπως είπα πριν τα έργα του μετρό και η ανακαίνιση που γίνεται σε κάποια απο αυτά στερούν κάπως την ομορφιά της περιοχής, το ένα είναι τοHotel d’ Angleterre και το άλλο το Charlottenborg.
Το πρώτο είναι ένα από τα ιστορικότερα και πολυτελέστερα ξενοδοχεία της Κοπεγχάγης που φιλοξενεί πολλές διασημότητες και το άλλο αρχικά φτιάχτηκε ως ανάκτορο της βασιλικής οικογένειας (στην πορεία διαπιστώσαμε ότι αναλογικά για μία τόσο μικρή πόλη, όπως είναι η Κοπεγχάγη, έχει μεγάλο αριθμό παλατιών) αργότερα όμως μετατράπηκε σε Βασιλική Ακαδημία και φιλοξενεί εκθέσεις τέχνης Δανών και ξένων καλλιτεχνών.
η πλατεία και στο βάθος το Hotel d’ Angleterre
το Charlottenborg.
Εκεί όμως και στα ανατολικά της πλατείας βρίσκεται και ένα από τα πιό φωτογραφημένα σημεία της πόλης, το γραφικό κανάλιNyhavn.
Το κανάλι αυτό μήκους 300 μέτρων φτιάχτηκε από στρατιώτες γύρω στα 1670 γιά να μπορούν οι έμποροι της εποχής εκείνης, που έφερναν την πραμάτεια τους με τα πλοία, εύκολα να προσεγγίζουν το κέντρο της πόλης. Στα παλιά χρόνια η περιοχή αυτή ήταν μία κακόφημη γειτονιά λόγω των λαϊκών ξενοδοχείων, των φτηνών μπαρ και των πολλών οίκων ανοχής. Με τα χρόνια όμως η περιοχή έχει μεταμορφωθεί σε μία από τις πιό δημοφιλείς περιοχές της Κοπεγχάγης με ακριβά και κομψά εστιατόρια, στυλάτα μπαράκια και καφέ, ανακαινισμένα πολύχρωμα σπίτια και πολλά ιστορικά ιστιοφόρα πλοία που ανήκουν στη συλλογή του Εθνικού Μουσείου.
Εκεί στην αρχή του καναλιού βρίσκεται και το σημείο από όπου ξεκινούν τα καραβάκια για μία περιήγηση στα κανάλια της πόλης.
Στο μυχό του καναλιού προς τη μεριά της Kongens Nytorv υπάρχει και μία άγκυρα από μία φρεγάτα του 19ου αιώνα και αποτελεί μνημείο γιά τους Δανούς ναυτικούς που χάθηκαν στον Β’ Παγκόσμιο Πόλεμο.
Αυτό φυσικά που σου κάνει εντύπωση στον πρώτο περίπατο στην πόλη είναι τα αμέτρητα ποδήλατα που υπάρχουν και ιδίως η ποικιλία των μοντέλων που κυκλοφορούν. Από τα πιό απλά και συνήθη μέχρι τα πιό παράξενα και ευφάνταστα που μπορούν να μεταφέρουν ολόκληρη την οικογένεια. Έχω δει σε πολλές ευρωπαϊκές και ασιατικές πόλεις το ποδήλατο να αποτελεί μέρος της καθημερινότητας των κατοίκων, με δυνατό εκπρόσωπο το Άμστερνταμ, τοΒερολίνο ή και το Πεκίνο γιά παράδειγμα αλλά στην Κοπεγχάγη η παρουσία του ποδηλάτου είναι καταλυτική!
Το πιό σημαντικό είναι ότι ο ποδηλάτης είναι και ο πρωταγωνιστής στην κυκλοφορία σ' αυτή την πόλη. Παντού και πάντα προηγείται, αλλά και ο ίδιος υπακούει αυστηρά στους κανόνες της οδικής κυκλοφορίας και δεν ανεβαίνει απλά πάνω σε ένα ποδήλατο και ανεξέλεγκτα οδηγεί όπως νάναι.
Εύκολα μπορεί οποιοσδήποτε να νοικιάσει ένα ποδήλατο από τους αμέτρητους σταθμούς που υπάρχουν διάσπαρτοι σε όλα τα σημεία της πόλης, εισάγοντας την πιστωτική του κάρτα με κόστος 25 Dkr την ώρα (περίπου 3.50€) και όταν τελειώσει τον περίπατο του να το αφήσει σε διαφορετικό σημείο από αυτό που το πήρε.
Έφτασε και ουσιαστικά η πρώτη μας μέρα στην Κοπεγχάγη. Μετά από ένα χαλαρωτικό ύπνο και μετά από ένα εκπληκτικό πρωινό ξεκινήσαμε για το κέντρο.Βρισκόμαστε στο προάστιο Kastrup, όπου βρίσκεται και το αεροδρόμιο . Εκεί είναι και ο τερματικός σταθμός του μετρό της γραμμής 2.
Από το σταθμό βγάλαμε την εβδομαδιαία κάρτα απεριορίστων διαδρομών, την 7 dage Flexcard με κόστος 350Dkr/ 46€ (γιά όλες τις ζώνες), η οποία μας ήταν πολύ χρήσιμη για τις μετακινήσεις στο κέντρο αλλά και για το καθημερινό πήγαινε - έλα στο ξενοδοχείο. Η απόσταση από το αεροδρόμιο μέχρι το κέντρο της πόλης ήταν γύρω στα 15 λεπτά.
Η ισοτιμία της δανικής κορόνας αντιστοιχεί σε 0,13€ περίπου. Η Δανία όπως και η Σουηδία και μαζί και κάποιες άλλες χώρες απέρριψαν το 2002 την νομισματική ένωση και κράτησαν το δικό τους νόμισμα. Η ιστορία βέβαια στη συνέχεια απέδειξε ότι έπραξαν πολύ σοφά!
Το μετρό της Κοπεγχάγης είναι πολύ μικρό (μόνο 2 γραμμές) και η επέκταση του είναι υπό κατασκευή, αλλά είναι ένα από τα πιό ευχάριστα και σύγχρονα που έχω συναντήσει. Είναι πλήρως αυτοματοποιημένο, χωρίς οδηγό, αλλά και πολύ ασφαλές, όπου σε όλες τις αποβάθρες των σταθμών υπάρχουν γυάλινα προστατευτικά καλύματα με πόρτες και έτσι μειώνεται σημαντικά ο κίνδυνος ατυχήματος. Κάτι παρόμοιο έχω συναντήσει και σε κάποιους σταθμούς στο μετρό του Λονδίνου και της Σιγκαπούρης.
Οι καθημερινές διαδρομές με το μετρό αποδείχτηκαν και η χαρά του βαφτισιμιού, ο οποίος πάντα επεδίωκε θέση στο μπροστινό βαγόνι και στα πρώτα καθίσματα (μιά φορά μάλιστα με το έτσι θέλω έδιωξε ένα ζευγάρι γιά να καθήσει εκείνος!) για να βλέπει τη διαδρομή μέσα στα τούνελ και να έχει την εντύπωση ότι οδηγεί το τραίνο.
Εδώ θα ήθελα να σημειώσω ότι εκτός από το μετρό και τα λεωφορεία υπάρχει και το τραίνο (S-Tog) το οποίο συνδυάζεται με τα υπόλοιπα μέσα μεταφοράς και άνετα σε μεταφέρει όχι μόνο στο κέντρο ή στην ευρύτερη περιοχή της Κοπεγχάγης αλλά και σε άλλες κοντινές πόλεις. Φυσικά και εδώ ισχύει η κάρτα απεριορίστων διαδρομών.
Η πρώτη μας γνωριμία με την πόλη ξεκίνησε από την Kongens Nytorv (Νέα Πλατεία του Βασιλιά) που είναι και το κεντρικότερο σημείο της πόλης. Είναι μία από τις μεγαλύτερες πλατείες της Κοπεγχάγης περικυκλωμένη από πολλά κομψά και ενδιαφέροντα κτήρια, φυσικά καταπράσινη και με ωραίες συνθέσεις λουλουδιών. Τον δε χειμώνα η πλατεία μετατρέπεται σε ένα απέραντο παγοδρόμιο.
Κατασκευάστηκε το 1680 από τον βασιλιά Χριστιανό Ε', όπου το πελώριο άγαλμα του στέκει περήφανα στη μέση της πλατείας. Ατυχώς όμως εκείνες τις μέρες γίνονταν έργα επέκτασης του μετρό στην περιοχή και όλο αυτό το εργοτάξιο χάλαγε πολύ την εικόνα της πλατείας. Ήταν και οι πρώτες εικόνες της πόλης που αντικρύσαμε βγαίνοντας από το μετρό και κάπως απογοητευτήκαμε.
η Kongens Nytorv
Κάνοντας μία βόλτα περιμετρικά της πλατείας ανακαλύπταμε τα κτήρια που την συμπλήρωναν. Αρχικά το μάτι μας έπεσε στο επιβλητικό Magasin du Nord, ένα ιστορικό πολυτελές πολυκατάστημα που περιέχει όλες τις μεγάλες διεθνείς αλλά και σκανδιναβικές φίρμες. Κάναμε και ένα πέρασμα από τους ορόφους του χωρίς όμως τίποτα να μας ενθουσιάσει. Τα περισσότερα τα βρίσκουμε και στην Ελλάδα σε παρόμοια ποικιλία και τιμές. Νομίζω ότι ούτε η Στοκχόλμη αλλά ούτε και η Κοπεγχάγη προσφέρονται για να ικανοποιήσεις την καταναλωτική σου μανία, όπως συμβαίνει στις άλλες μεγάλες πρωτεύουσες της Ευρώπης, ευτυχώς δηλαδή γιατί θα χάναμε πολύτιμο χρόνο από την περιήγηση σε αυτές τις εντυπωσιακές πόλεις.
Εκεί δίπλα είναι και το Det Kongelige Teater (Βασιλικό Θέατρο) με τα αγάλματα δύο φημισμένων Δανών θεατρικών συγγραφέων μπροστά στο κτήριο να συμπληρώνουν την όμορφη εικόνα.
Στην απέναντι πλευρά της πλατείας άλλα δύο εντυπωσιακά κτήρια κλέβουν τη ματιά σου, αν και όπως είπα πριν τα έργα του μετρό και η ανακαίνιση που γίνεται σε κάποια απο αυτά στερούν κάπως την ομορφιά της περιοχής, το ένα είναι τοHotel d’ Angleterre και το άλλο το Charlottenborg.
Το πρώτο είναι ένα από τα ιστορικότερα και πολυτελέστερα ξενοδοχεία της Κοπεγχάγης που φιλοξενεί πολλές διασημότητες και το άλλο αρχικά φτιάχτηκε ως ανάκτορο της βασιλικής οικογένειας (στην πορεία διαπιστώσαμε ότι αναλογικά για μία τόσο μικρή πόλη, όπως είναι η Κοπεγχάγη, έχει μεγάλο αριθμό παλατιών) αργότερα όμως μετατράπηκε σε Βασιλική Ακαδημία και φιλοξενεί εκθέσεις τέχνης Δανών και ξένων καλλιτεχνών.
η πλατεία και στο βάθος το Hotel d’ Angleterre
το Charlottenborg.
Εκεί όμως και στα ανατολικά της πλατείας βρίσκεται και ένα από τα πιό φωτογραφημένα σημεία της πόλης, το γραφικό κανάλιNyhavn.
Το κανάλι αυτό μήκους 300 μέτρων φτιάχτηκε από στρατιώτες γύρω στα 1670 γιά να μπορούν οι έμποροι της εποχής εκείνης, που έφερναν την πραμάτεια τους με τα πλοία, εύκολα να προσεγγίζουν το κέντρο της πόλης. Στα παλιά χρόνια η περιοχή αυτή ήταν μία κακόφημη γειτονιά λόγω των λαϊκών ξενοδοχείων, των φτηνών μπαρ και των πολλών οίκων ανοχής. Με τα χρόνια όμως η περιοχή έχει μεταμορφωθεί σε μία από τις πιό δημοφιλείς περιοχές της Κοπεγχάγης με ακριβά και κομψά εστιατόρια, στυλάτα μπαράκια και καφέ, ανακαινισμένα πολύχρωμα σπίτια και πολλά ιστορικά ιστιοφόρα πλοία που ανήκουν στη συλλογή του Εθνικού Μουσείου.
Εκεί στην αρχή του καναλιού βρίσκεται και το σημείο από όπου ξεκινούν τα καραβάκια για μία περιήγηση στα κανάλια της πόλης.
Στο μυχό του καναλιού προς τη μεριά της Kongens Nytorv υπάρχει και μία άγκυρα από μία φρεγάτα του 19ου αιώνα και αποτελεί μνημείο γιά τους Δανούς ναυτικούς που χάθηκαν στον Β’ Παγκόσμιο Πόλεμο.
Αυτό φυσικά που σου κάνει εντύπωση στον πρώτο περίπατο στην πόλη είναι τα αμέτρητα ποδήλατα που υπάρχουν και ιδίως η ποικιλία των μοντέλων που κυκλοφορούν. Από τα πιό απλά και συνήθη μέχρι τα πιό παράξενα και ευφάνταστα που μπορούν να μεταφέρουν ολόκληρη την οικογένεια. Έχω δει σε πολλές ευρωπαϊκές και ασιατικές πόλεις το ποδήλατο να αποτελεί μέρος της καθημερινότητας των κατοίκων, με δυνατό εκπρόσωπο το Άμστερνταμ, τοΒερολίνο ή και το Πεκίνο γιά παράδειγμα αλλά στην Κοπεγχάγη η παρουσία του ποδηλάτου είναι καταλυτική!
Το πιό σημαντικό είναι ότι ο ποδηλάτης είναι και ο πρωταγωνιστής στην κυκλοφορία σ' αυτή την πόλη. Παντού και πάντα προηγείται, αλλά και ο ίδιος υπακούει αυστηρά στους κανόνες της οδικής κυκλοφορίας και δεν ανεβαίνει απλά πάνω σε ένα ποδήλατο και ανεξέλεγκτα οδηγεί όπως νάναι.
Εύκολα μπορεί οποιοσδήποτε να νοικιάσει ένα ποδήλατο από τους αμέτρητους σταθμούς που υπάρχουν διάσπαρτοι σε όλα τα σημεία της πόλης, εισάγοντας την πιστωτική του κάρτα με κόστος 25 Dkr την ώρα (περίπου 3.50€) και όταν τελειώσει τον περίπατο του να το αφήσει σε διαφορετικό σημείο από αυτό που το πήρε.