vasnorth
Member
- Μηνύματα
- 601
- Likes
- 1.851
Περιεχόμενα
- Κεφάλαιο 1
- Gamla Stan
- στο Djurgården
- στο Drottningholm
- Στο Αρχιπέλαγος - Περίπατοι στην πόλη
- Αναχώρηση για την Κοπεγχάγη
- Γύρω από την Kongens Nytorv
- Διασχίζοντας την Strøget μέχρι την Rådhuspladsen και το Δημαρχείο
- Tivoli - Rosenborg Slot - Nyhavn
- Εκδρομή στο Malmö - Christianshavn
- Στο Roskilde - Amalienborg Slot - Lille Havfrue
- Στο Frederiksberg - τελευταίοι περίπατοι - επίλογος
3. στο Djurgården
Ένα μεγάλο νησί στα ανατολικά της πόλης είναι το Γιούργκορντεν / Djurgården. Στην πραγματικότητα είναι ένα καταπράσινο θεματικό πάρκο που καλύπτεται από φυσική βλάστηση με πολύ λίγα κτήρια και αποτελεί μέρος του εθνικού πάρκου της Στοκχόλμης.
Εύκολα μπορεί κάποιος να το επισκεφθεί είτε με το λεωφορείο 69 από τον κεντρικό σταθμό ή με το 44 από την πλατεία Κάρπλαν.
Ένας άλλος όμως αρκετά πιό γραφικός τρόπος μεταφοράς, ιδιαίτερα το καλοκαίρι , είναι να πάρει κάποιο από τα παλιά νοσταλγικά τραμ. Το 1967, όταν η Σουηδία άλλαξε τον τρόπο οδήγησης από τα αριστερά στα δεξιά, είχε σαν συνέπεια και την παύση της λειτουργίας των τραμ. Αργότερα όμως, στα 1991, μία ομάδα εθελοντών φίλων του τραμ άρχισαν σιγά σιγά να πραγματοποιούν ξανά δρομολόγια στην παλιά διαδρομή 7 (Normalstorg - Strandvägen - Djurgården) από την Νόρμαλμστορυ, τη μεγάλη κεντρική πλατεία μπροστά στο πάρκο Κούνγκστρεντγκορντεν (Βασιλικός Κήπος στα ελληνικά γιατί αν επιχειρήσεις να το πεις στα Σουηδικά είναι σκέτος γλωσσοδέτης!) μέχρι το Γιούργκορντεν. Πλέον όμως στη γραμμή αυτή έχουν προστεθεί και σύγχρονα βαγόνια τραμ, πιό άνετα μεν αλλά χωρίς τη γοητεία και τη νοσταλγία του παλιού.
Έτσι κι εμείς μετά από μία σύντομη και ωραία διαδρομή με το τραμ κατά μήκος της παραλιακής Στράντβαγκεν με τα υπέροχα κτήρια φτάσαμε στην γέφυρα Γιούργκορντσμπρουν (Djurgårdsbron) που είναι η είσοδος για το νησί. Διαλέξαμε να κατεβούμε σε αυτή τη στάση, γιατί από εκείνο το σημείο της γέφυρας είχαμε μία υπέροχη θέα του μεγάλου παραλιακού δρόμου που διασχίσαμε προηγουμένως - ευκαιρία για φωτογραφίες - αλλά και του λιμανιού από όπου αναχωρούν τα καραβάκια για κρουαζιέρα είτε στα κοντινά νησάκια είτε πιό πέρα στο Αρχιπέλαγος
άποψη της Strandvagen
στάση του τραμ
γέφυρα Djurgårdsbron
Περνώντας τη γέφυρα, στα δεξιά συναντάμε ένα από τα πιό δημοφιλή μουσεία της Στοκχόλμης , το Μουσείο Βάσα, που καθημερινά συγκεντρώνει πλήθος κόσμου και συχνά με μεγάλες ουρές στην είσοδο για αυτό αν κάποιος σκοπεύει να το επισκεφθεί, καλό είναι να προγραμματίσει νωρίς το πρωί την επίσκεψη του.
Το μουσείο αυτό έχει σαν κύριο έκθεμα του ένα ιστιοφόρο του 17ου αι. το βασιλικό πολεμικό πλοίο ''Vasa'' το οποίο, λόγω κακού σχεδιασμού, λάθος υπολογισμών και λόγω των υπερβολικών απαιτήσεων του βασιλιά να υπάρχουν περισσότερα κανόνια από το συνηθισμένο, δεν άντεξε το βάρος και βυθίστηκε κοντά στην είσοδο του λιμανιού πριν προλάβει να ξεκινήσει το παρθενικό του ταξίδι. Έπρεπε να περάσουν σχεδόν 330 χρόνια μέχρι την ανέλκυση του στις 21 Απριλίου του 1961, για να μπορέσει το πλοίο να ξαναδεί τον ουρανό της Στοκχόλμης. Η κατάσταση του όμως είναι εξαιρετική, σχεδόν το 95% των τμημάτων του πλοίου είναι ανέπαφο, η συντήρηση του όμως συνεχίζεται μέχρι τις μέρες μας.
Εδώ θα ήθελα να κάνω και μία παρένθεση γιά τη δυναστεία των Βάσα. Ο ιδρυτής της δυναστείας, ο Γουσταύος Βάσα, βρέθηκε στο θρόνο σε μία εποχή που η Σουηδία βρισκόταν σε βαθειά οικονομική κρίση. Πέτυχε όμως με σκληρή οικονομική πολιτική αλλά και με ένα τολμηρό νόμο γιά την εποχή του να μεταβιβάσει την περιουσία της εκκλησίας στο κράτος και έτσι ο ίδιος και οι απόγονοι της δυναστείας του να αναδείξουν τη Σουηδία σε μία από τις μεγαλύτερες δυνάμεις της Ευρώπης και η δυναστεία αυτή να γίνει η σπουδαιότερη που πέρασε από τη χώρα.
Η είσοδος το καλοκαίρι είναι από τις 8:30 πμ έως τις 6:00 μμ ( Τετ. μέχρι τις 8:00 μμ),το εισιτήριο κοστίζει 130 SEK (περίπου 15€) και τα παιδιά έως 18 ετών δωρεάν.
Πέτυχαν λοιπόν με κύριο θέμα μόνο την ιστορία που κρύβεται γύρω από ένα παλιό ιστιοφόρο, να φτιάξουν ένα αρκετά ενδιαφέρον μουσείο και συγχρόνως να παρουσιάσουν στοιχεία και λεπτομέρειες από την καθημερινή ζωή της εποχής εκείνης.
Επιπλέον όμως, εκείνο που κεντρίζει αρκετά το ενδιαφέρον των επισκεπτών είναι και η παράξενη αρχιτεκτονική του κτηρίου. Αν το παρατηρήσεις από τη μεριά της θάλασσας μοιάζει με ιστιοφόρο πλοίο έτοιμο να ταξιδέψει.
Στο παρακάτω site του μουσείου υπάρχουν πολλές πληροφορίες σε πολλές γλώσσες, ακόμα και στα Ελληνικά.
http://www.vasamuseet.se/sv/Sprak/5/
λεπτομέρειες της πρύμνης από μινιατούρα του πλοίου
ο θυρεός των Βάσα
Πολύ κοντά στο μουσεία Βάσα υπάρχει και το εντυπωσιακό αναγεννησιακό κτήριο που στεγάζει το Μουσείο Νόρντισκα / Nordiska Museet. 'Ενα τεράστιο μουσείο με περισσότερα από ενάμισυ εκατομμύρια εκθέματα που περιγράφει τις συνήθειες και την καθημερινότητα των Σουηδών από το 1520 μέχρι τις μέρες μας. Στο μουσείο αυτό ο επισκέπτης θα βρει εκθέματα με συλλογές ρούχων, κοσμημάτων, ειδών οικιακής χρήσης μέχρι και αντίγραφα του εσωτερικού σπιτιών παλαιοτέρων εποχών. Σίγουρα πρέπει να είναι ένα πολύ εντυπωσιακό μουσείο, επειδή όμως η ώρα είχε περάσει και θέλαμε να συνεχίσουμε πιό κάτω στο νησί, δεν το επισκεφθήκαμε και αρκεστήκαμε στις κατατοπιστικές πληροφορίες που πήραμε από τα φυλλάδια από το τουριστικό κέντρο πληροφοριών της Στοκχόλμης.
Έχει κάνει μία ωραία περιγραφή του μουσείου στην ιστορία της για την Σουηδία και η @echo2011 και από τις φωτογραφίες που είδα πρέπει να είναι πολύ ενδιαφέρον μουσείο. Η είσοδος κοστίζει 100 SEK (11€)
http://www.nordiskamuseet.se/en
Συνεχίζοντας τον ευχάριστο περίπατο μέσα από καταπράσινα μονοπάτια και πυκνά δέντρα που σχεδόν έκρυβαν το φως του ήλιου, ότι έπρεπε εκείνη την ηλιόλουστη και πολύ ζεστή μέρα, φτάσαμε στο τεράστιο πάρκο Σκάνσεν. Μπορεί το μουσείο Βάσα να είναι ένα παράξενο και μοναδικό στο είδος του μουσείο, εκείνο όμως που προσωπικά με εντυπωσίασε και σίγουρα είναι η χαρά των παιδιών μα φυσικά και των μεγάλων, είναι το Σκάνσεν.
Είναι το παλαιότερο υπαίθριο μουσείο στον κόσμο που ξεκίνησε το 1891 και καθημερινά συγκεντρώνει πλήθος ντόπιων αλλά και τουριστών για να περάσουν μία ευχάριστη μέρα χαζεύοντας τα πολυάριθμα εκθέματα, διασκεδάζοντας με τις καθημερινές εκδηλώσεις καλλιτεχνών, τρώγοντας στα παραδοσιακά μαγαζάκια ή ακόμα κάνοντας και πικ νικ στους ειδικά διαμορφωμένους χώρους κάτω από τα αιωνόβια δέντρα.
Περνώντας την είσοδο λίγα μέτρα πιό κάτω υπάρχει ένα γραφικό τραινάκι - τελεφερίκ το οποίο μας ανέβασε επάνω στο λόφο όπου ξεκινήσαμε την περιήγηση στο πάρκο. Στην πραγματικότητα νοιώθεις ότι βρίσκεσαι σε ένα αληθινό χωριό και νομίζεις ότι ο χρόνος έχει σταματήσει πολλά χρόνια πίσω.
Έχεις την ευκαιρία να μπεις σε χωριάτικα σπιτάκια, όπου ηθοποιοί με ρούχα εποχής αναβιώνουν τον καθημερινό τρόπο ζωής των χωρικών. Σε ένα για παράδειγμα, είδαμε να ζυμώνουν και να φτιάχνουν πίτες, σε κάποιο άλλο δύο γυναίκες με ένα παράξενο - πρωτότυπο τρόπο προσπαθούσαν να σιδερώσουν κάποια ασπρόρουχα ή ακόμα σε κάποιο άλλο σπιτάκι μία συμπαθητική κυρία έγνεθε μαλί σε μία παλιά ρόκα.
το αρτοποιείο
Περπατώντας στα δρομάκια του χωριού και σε κάθε σταυροδρόμι μία ευχάριστη έκπληξη μας περίμενε. Μικρές λίμνες με γραφικές γέφυρες, ένα παλιό ταχυδρομείο, ένας ανεμόμυλος για το άλεσμα του σιταριού ή ακόμα κοπελιές με ρούχα εποχής να έχουν βγάλει βόλτα μερικά ζωάκια.
το τυπογραφείο
Στα βόρεια του πάρκου υπάρχει και ένας περιποιημένος ζωολογικός κήπος με πλήθος ζώα από όλα τα μέρη της Σουηδίας, από κατοικίδια μέχρι ζώα του δάσους, με κυριότερη ατραξιόν τις μεγάλες καφέ αρκούδες.
Κάποια στιγμή εκεί που συνεχίζαμε τη βόλτα μας ακούσαμε από μακρυά ωραία μουσική και όταν πλησιάσαμε κοντά είδαμε κάτω από ένα κιόσκι , μπροστά σε μία πλατεία, μουσικούς να παίζουν παραδοσιακούς χορούς και ζευγάρια νέων αλλά και μεγαλύτερων ηλικιών να στροβιλίζονται στους ρυθμούς της μουσικής.
Στο Σκάνσεν μπορεί άνετα κάποιος με την παρέα του, τους φίλους του ή με την οικογένεια του να περάσει ευχάριστα μία ολόκληρη μέρα κοντά στη φύση, να ηρεμήσει από τους καθημερινούς ρυθμούς της πόλης, να διασκεδάσει αλλά και να κερδίσει εμπειρίες και όλα αυτά μία ανάσα από το κέντρο της πόλης!
η ''κοπελίτσα'' με τις άσπρες καλτσούλες και τον κόκκινο φιόγκο ήταν ''όλα τα λεφτά''!
Αργά το απόγευμα, περνώντας μία μικρή γέφυρα κοντά στον κεντρικό σταθμό, περάσαμε στο νησί Kungsholmen, όπου εκεί βρίσκεται το σύμβολο της Στοκχόλμης που δεν είναι άλλο από το Στάντσχιουσετ / Stadshuset , το τεράστιο και επιβλητικό Δημαρχείο.
Στέκει εκεί αγέρωχο από το 1923 στην άκρη της πόλης σαν να θέλει να ελέγχει και να παρακολουθεί τα πλοία που φτάνουν στο λιμάνι της Στοκχόλμης. Είναι το πλέον δημοφιλές τουριστικό αξιοθέατο της πόλης, αν και η είσοδος στις αίθουσες του επιτρέπεται μόνο με οργανωμένο τουρ από ξεναγό και αυτό μόνο κάποιες μέρες του χρόνου. Παρόλα αυτά πολύς κόσμος συγκεντρώνεται καθημερινά γύρω από τους κήπους και κάτω από τις εξωτερικές καμάρες για να θαυμάσει τα υπέροχα γλυπτά του Carl Eldh, μεταξύ αυτών τα "Sången" (Τραγούδι) και "Dansen" (Χορός), μπροστά στην όχθη της λίμνης Μέλαρεν αλλά και να δει την πόλη από μακριά ιδίως το απόγευμα την ώρα που δύει ο ήλιος.
Εξωτερικά θυμίζει έντονα ενετικό παλάτι γιατί αν και η αρχιτεκτονική του είναι σκανδιναβική γοτθική έχει πολλές επιρροές από την αρχιτεκτονική της βόρειας Ιταλίας. Από το πύργο του Δημαρχείου, ο οποίος είναι γύρω στα 106 μέτρα (ευτυχώς υπάρχει ασανσέρ!), έχεις μια πανοραμική θέα όλης της πόλης. Το Δημαρχείο είναι διάσημο και για ένα άλλο λόγο. Εδώ στη Γαλάζια Αίθουσα γίνεται κάθε χρόνο στις 10 Δεκεμβρίου η επίσημη δεξίωση της απονομής των βραβείων Νόμπελ.
άποψη του Δημαρχείου από τη θάλασσα - επιστρέφοντας στην πόλη μετά από βόλτα στο Αρχιπέλαγος
Άλλη μιά γεμάτη μέρα έφτανε στο τέλος της. Αργά το βράδυ επιστρέφοντας κατάκοποι στο ξενοδοχείο, μέσα στο τραίνο , παρά την κούραση και τη φασαρία που έκαναν κάποια παιδάκια, μία σκέψη τριγύριζε έντονα στο μυαλό μου.
''Αλήθεια! αντιλαμβάνονται όλοι αυτοί οι άνθρωποι που ζουν σ΄αυτή τη χώρα, πόσο τυχεροί είναι αλλά και πόσο απλόχερη στάθηκε η μοίρα απέναντι τους ?''
Την απάντηση την αφήνω σε σας...
Ένα μεγάλο νησί στα ανατολικά της πόλης είναι το Γιούργκορντεν / Djurgården. Στην πραγματικότητα είναι ένα καταπράσινο θεματικό πάρκο που καλύπτεται από φυσική βλάστηση με πολύ λίγα κτήρια και αποτελεί μέρος του εθνικού πάρκου της Στοκχόλμης.
Εύκολα μπορεί κάποιος να το επισκεφθεί είτε με το λεωφορείο 69 από τον κεντρικό σταθμό ή με το 44 από την πλατεία Κάρπλαν.
Ένας άλλος όμως αρκετά πιό γραφικός τρόπος μεταφοράς, ιδιαίτερα το καλοκαίρι , είναι να πάρει κάποιο από τα παλιά νοσταλγικά τραμ. Το 1967, όταν η Σουηδία άλλαξε τον τρόπο οδήγησης από τα αριστερά στα δεξιά, είχε σαν συνέπεια και την παύση της λειτουργίας των τραμ. Αργότερα όμως, στα 1991, μία ομάδα εθελοντών φίλων του τραμ άρχισαν σιγά σιγά να πραγματοποιούν ξανά δρομολόγια στην παλιά διαδρομή 7 (Normalstorg - Strandvägen - Djurgården) από την Νόρμαλμστορυ, τη μεγάλη κεντρική πλατεία μπροστά στο πάρκο Κούνγκστρεντγκορντεν (Βασιλικός Κήπος στα ελληνικά γιατί αν επιχειρήσεις να το πεις στα Σουηδικά είναι σκέτος γλωσσοδέτης!) μέχρι το Γιούργκορντεν. Πλέον όμως στη γραμμή αυτή έχουν προστεθεί και σύγχρονα βαγόνια τραμ, πιό άνετα μεν αλλά χωρίς τη γοητεία και τη νοσταλγία του παλιού.
Έτσι κι εμείς μετά από μία σύντομη και ωραία διαδρομή με το τραμ κατά μήκος της παραλιακής Στράντβαγκεν με τα υπέροχα κτήρια φτάσαμε στην γέφυρα Γιούργκορντσμπρουν (Djurgårdsbron) που είναι η είσοδος για το νησί. Διαλέξαμε να κατεβούμε σε αυτή τη στάση, γιατί από εκείνο το σημείο της γέφυρας είχαμε μία υπέροχη θέα του μεγάλου παραλιακού δρόμου που διασχίσαμε προηγουμένως - ευκαιρία για φωτογραφίες - αλλά και του λιμανιού από όπου αναχωρούν τα καραβάκια για κρουαζιέρα είτε στα κοντινά νησάκια είτε πιό πέρα στο Αρχιπέλαγος
άποψη της Strandvagen
στάση του τραμ
γέφυρα Djurgårdsbron
Περνώντας τη γέφυρα, στα δεξιά συναντάμε ένα από τα πιό δημοφιλή μουσεία της Στοκχόλμης , το Μουσείο Βάσα, που καθημερινά συγκεντρώνει πλήθος κόσμου και συχνά με μεγάλες ουρές στην είσοδο για αυτό αν κάποιος σκοπεύει να το επισκεφθεί, καλό είναι να προγραμματίσει νωρίς το πρωί την επίσκεψη του.
Το μουσείο αυτό έχει σαν κύριο έκθεμα του ένα ιστιοφόρο του 17ου αι. το βασιλικό πολεμικό πλοίο ''Vasa'' το οποίο, λόγω κακού σχεδιασμού, λάθος υπολογισμών και λόγω των υπερβολικών απαιτήσεων του βασιλιά να υπάρχουν περισσότερα κανόνια από το συνηθισμένο, δεν άντεξε το βάρος και βυθίστηκε κοντά στην είσοδο του λιμανιού πριν προλάβει να ξεκινήσει το παρθενικό του ταξίδι. Έπρεπε να περάσουν σχεδόν 330 χρόνια μέχρι την ανέλκυση του στις 21 Απριλίου του 1961, για να μπορέσει το πλοίο να ξαναδεί τον ουρανό της Στοκχόλμης. Η κατάσταση του όμως είναι εξαιρετική, σχεδόν το 95% των τμημάτων του πλοίου είναι ανέπαφο, η συντήρηση του όμως συνεχίζεται μέχρι τις μέρες μας.
Εδώ θα ήθελα να κάνω και μία παρένθεση γιά τη δυναστεία των Βάσα. Ο ιδρυτής της δυναστείας, ο Γουσταύος Βάσα, βρέθηκε στο θρόνο σε μία εποχή που η Σουηδία βρισκόταν σε βαθειά οικονομική κρίση. Πέτυχε όμως με σκληρή οικονομική πολιτική αλλά και με ένα τολμηρό νόμο γιά την εποχή του να μεταβιβάσει την περιουσία της εκκλησίας στο κράτος και έτσι ο ίδιος και οι απόγονοι της δυναστείας του να αναδείξουν τη Σουηδία σε μία από τις μεγαλύτερες δυνάμεις της Ευρώπης και η δυναστεία αυτή να γίνει η σπουδαιότερη που πέρασε από τη χώρα.
Η είσοδος το καλοκαίρι είναι από τις 8:30 πμ έως τις 6:00 μμ ( Τετ. μέχρι τις 8:00 μμ),το εισιτήριο κοστίζει 130 SEK (περίπου 15€) και τα παιδιά έως 18 ετών δωρεάν.
Πέτυχαν λοιπόν με κύριο θέμα μόνο την ιστορία που κρύβεται γύρω από ένα παλιό ιστιοφόρο, να φτιάξουν ένα αρκετά ενδιαφέρον μουσείο και συγχρόνως να παρουσιάσουν στοιχεία και λεπτομέρειες από την καθημερινή ζωή της εποχής εκείνης.
Επιπλέον όμως, εκείνο που κεντρίζει αρκετά το ενδιαφέρον των επισκεπτών είναι και η παράξενη αρχιτεκτονική του κτηρίου. Αν το παρατηρήσεις από τη μεριά της θάλασσας μοιάζει με ιστιοφόρο πλοίο έτοιμο να ταξιδέψει.
Στο παρακάτω site του μουσείου υπάρχουν πολλές πληροφορίες σε πολλές γλώσσες, ακόμα και στα Ελληνικά.
http://www.vasamuseet.se/sv/Sprak/5/
λεπτομέρειες της πρύμνης από μινιατούρα του πλοίου
ο θυρεός των Βάσα
Πολύ κοντά στο μουσεία Βάσα υπάρχει και το εντυπωσιακό αναγεννησιακό κτήριο που στεγάζει το Μουσείο Νόρντισκα / Nordiska Museet. 'Ενα τεράστιο μουσείο με περισσότερα από ενάμισυ εκατομμύρια εκθέματα που περιγράφει τις συνήθειες και την καθημερινότητα των Σουηδών από το 1520 μέχρι τις μέρες μας. Στο μουσείο αυτό ο επισκέπτης θα βρει εκθέματα με συλλογές ρούχων, κοσμημάτων, ειδών οικιακής χρήσης μέχρι και αντίγραφα του εσωτερικού σπιτιών παλαιοτέρων εποχών. Σίγουρα πρέπει να είναι ένα πολύ εντυπωσιακό μουσείο, επειδή όμως η ώρα είχε περάσει και θέλαμε να συνεχίσουμε πιό κάτω στο νησί, δεν το επισκεφθήκαμε και αρκεστήκαμε στις κατατοπιστικές πληροφορίες που πήραμε από τα φυλλάδια από το τουριστικό κέντρο πληροφοριών της Στοκχόλμης.
Έχει κάνει μία ωραία περιγραφή του μουσείου στην ιστορία της για την Σουηδία και η @echo2011 και από τις φωτογραφίες που είδα πρέπει να είναι πολύ ενδιαφέρον μουσείο. Η είσοδος κοστίζει 100 SEK (11€)
http://www.nordiskamuseet.se/en
Συνεχίζοντας τον ευχάριστο περίπατο μέσα από καταπράσινα μονοπάτια και πυκνά δέντρα που σχεδόν έκρυβαν το φως του ήλιου, ότι έπρεπε εκείνη την ηλιόλουστη και πολύ ζεστή μέρα, φτάσαμε στο τεράστιο πάρκο Σκάνσεν. Μπορεί το μουσείο Βάσα να είναι ένα παράξενο και μοναδικό στο είδος του μουσείο, εκείνο όμως που προσωπικά με εντυπωσίασε και σίγουρα είναι η χαρά των παιδιών μα φυσικά και των μεγάλων, είναι το Σκάνσεν.
Είναι το παλαιότερο υπαίθριο μουσείο στον κόσμο που ξεκίνησε το 1891 και καθημερινά συγκεντρώνει πλήθος ντόπιων αλλά και τουριστών για να περάσουν μία ευχάριστη μέρα χαζεύοντας τα πολυάριθμα εκθέματα, διασκεδάζοντας με τις καθημερινές εκδηλώσεις καλλιτεχνών, τρώγοντας στα παραδοσιακά μαγαζάκια ή ακόμα κάνοντας και πικ νικ στους ειδικά διαμορφωμένους χώρους κάτω από τα αιωνόβια δέντρα.
Περνώντας την είσοδο λίγα μέτρα πιό κάτω υπάρχει ένα γραφικό τραινάκι - τελεφερίκ το οποίο μας ανέβασε επάνω στο λόφο όπου ξεκινήσαμε την περιήγηση στο πάρκο. Στην πραγματικότητα νοιώθεις ότι βρίσκεσαι σε ένα αληθινό χωριό και νομίζεις ότι ο χρόνος έχει σταματήσει πολλά χρόνια πίσω.
Έχεις την ευκαιρία να μπεις σε χωριάτικα σπιτάκια, όπου ηθοποιοί με ρούχα εποχής αναβιώνουν τον καθημερινό τρόπο ζωής των χωρικών. Σε ένα για παράδειγμα, είδαμε να ζυμώνουν και να φτιάχνουν πίτες, σε κάποιο άλλο δύο γυναίκες με ένα παράξενο - πρωτότυπο τρόπο προσπαθούσαν να σιδερώσουν κάποια ασπρόρουχα ή ακόμα σε κάποιο άλλο σπιτάκι μία συμπαθητική κυρία έγνεθε μαλί σε μία παλιά ρόκα.
το αρτοποιείο
Περπατώντας στα δρομάκια του χωριού και σε κάθε σταυροδρόμι μία ευχάριστη έκπληξη μας περίμενε. Μικρές λίμνες με γραφικές γέφυρες, ένα παλιό ταχυδρομείο, ένας ανεμόμυλος για το άλεσμα του σιταριού ή ακόμα κοπελιές με ρούχα εποχής να έχουν βγάλει βόλτα μερικά ζωάκια.
το τυπογραφείο
Στα βόρεια του πάρκου υπάρχει και ένας περιποιημένος ζωολογικός κήπος με πλήθος ζώα από όλα τα μέρη της Σουηδίας, από κατοικίδια μέχρι ζώα του δάσους, με κυριότερη ατραξιόν τις μεγάλες καφέ αρκούδες.
Κάποια στιγμή εκεί που συνεχίζαμε τη βόλτα μας ακούσαμε από μακρυά ωραία μουσική και όταν πλησιάσαμε κοντά είδαμε κάτω από ένα κιόσκι , μπροστά σε μία πλατεία, μουσικούς να παίζουν παραδοσιακούς χορούς και ζευγάρια νέων αλλά και μεγαλύτερων ηλικιών να στροβιλίζονται στους ρυθμούς της μουσικής.
Στο Σκάνσεν μπορεί άνετα κάποιος με την παρέα του, τους φίλους του ή με την οικογένεια του να περάσει ευχάριστα μία ολόκληρη μέρα κοντά στη φύση, να ηρεμήσει από τους καθημερινούς ρυθμούς της πόλης, να διασκεδάσει αλλά και να κερδίσει εμπειρίες και όλα αυτά μία ανάσα από το κέντρο της πόλης!
η ''κοπελίτσα'' με τις άσπρες καλτσούλες και τον κόκκινο φιόγκο ήταν ''όλα τα λεφτά''!
Αργά το απόγευμα, περνώντας μία μικρή γέφυρα κοντά στον κεντρικό σταθμό, περάσαμε στο νησί Kungsholmen, όπου εκεί βρίσκεται το σύμβολο της Στοκχόλμης που δεν είναι άλλο από το Στάντσχιουσετ / Stadshuset , το τεράστιο και επιβλητικό Δημαρχείο.
Στέκει εκεί αγέρωχο από το 1923 στην άκρη της πόλης σαν να θέλει να ελέγχει και να παρακολουθεί τα πλοία που φτάνουν στο λιμάνι της Στοκχόλμης. Είναι το πλέον δημοφιλές τουριστικό αξιοθέατο της πόλης, αν και η είσοδος στις αίθουσες του επιτρέπεται μόνο με οργανωμένο τουρ από ξεναγό και αυτό μόνο κάποιες μέρες του χρόνου. Παρόλα αυτά πολύς κόσμος συγκεντρώνεται καθημερινά γύρω από τους κήπους και κάτω από τις εξωτερικές καμάρες για να θαυμάσει τα υπέροχα γλυπτά του Carl Eldh, μεταξύ αυτών τα "Sången" (Τραγούδι) και "Dansen" (Χορός), μπροστά στην όχθη της λίμνης Μέλαρεν αλλά και να δει την πόλη από μακριά ιδίως το απόγευμα την ώρα που δύει ο ήλιος.
Εξωτερικά θυμίζει έντονα ενετικό παλάτι γιατί αν και η αρχιτεκτονική του είναι σκανδιναβική γοτθική έχει πολλές επιρροές από την αρχιτεκτονική της βόρειας Ιταλίας. Από το πύργο του Δημαρχείου, ο οποίος είναι γύρω στα 106 μέτρα (ευτυχώς υπάρχει ασανσέρ!), έχεις μια πανοραμική θέα όλης της πόλης. Το Δημαρχείο είναι διάσημο και για ένα άλλο λόγο. Εδώ στη Γαλάζια Αίθουσα γίνεται κάθε χρόνο στις 10 Δεκεμβρίου η επίσημη δεξίωση της απονομής των βραβείων Νόμπελ.
άποψη του Δημαρχείου από τη θάλασσα - επιστρέφοντας στην πόλη μετά από βόλτα στο Αρχιπέλαγος
Άλλη μιά γεμάτη μέρα έφτανε στο τέλος της. Αργά το βράδυ επιστρέφοντας κατάκοποι στο ξενοδοχείο, μέσα στο τραίνο , παρά την κούραση και τη φασαρία που έκαναν κάποια παιδάκια, μία σκέψη τριγύριζε έντονα στο μυαλό μου.
''Αλήθεια! αντιλαμβάνονται όλοι αυτοί οι άνθρωποι που ζουν σ΄αυτή τη χώρα, πόσο τυχεροί είναι αλλά και πόσο απλόχερη στάθηκε η μοίρα απέναντι τους ?''
Την απάντηση την αφήνω σε σας...