vasnorth
Member
- Μηνύματα
- 601
- Likes
- 1.851
Περιεχόμενα
- Κεφάλαιο 1
- Gamla Stan
- στο Djurgården
- στο Drottningholm
- Στο Αρχιπέλαγος - Περίπατοι στην πόλη
- Αναχώρηση για την Κοπεγχάγη
- Γύρω από την Kongens Nytorv
- Διασχίζοντας την Strøget μέχρι την Rådhuspladsen και το Δημαρχείο
- Tivoli - Rosenborg Slot - Nyhavn
- Εκδρομή στο Malmö - Christianshavn
- Στο Roskilde - Amalienborg Slot - Lille Havfrue
- Στο Frederiksberg - τελευταίοι περίπατοι - επίλογος
4. μία μέρα στο Drottningholm
Το σημερινό πρωινό θα το αφιερώναμε σε μία εκδρομή λίγο έξω από την πόλη.
Στα δυτικά της Στοκχόλμης και συγκεκριμένα στο νησί Λούβεν και σε απόσταση γύρω στα 10 χλμ. βρίσκεται μία ήσυχη και καταπράσινη κωμόπολη,το Drottningholm.
Εκεί και λίγο έξω από το κέντρο, στην όχθη της λίμνης Μέλαρεν, βρίσκεται το ομώνυμο ανάκτορο του Ντρότνινγκχολμ, όπου ένα τμήμα του αποτελεί την κατοικία της βασιλικής οικογένειας.
Για να φτάσει κάποιος μέχρι εκεί μπορεί να πάρει το μετρό, όπου με την πράσινη γραμμή με κατεύθυνση δυτικά θα κατεβεί στο σταθμό Brommaplan και από εκεί με συχνή ανταπόκριση με τα λεωφορεία 301, 323, 177 ή 178 σε λίγα λεπτά θα φτάσει ακριβώς έξω από την είσοδο του Παλατιού.
Υπάρχει ακόμα και ο πιό γραφικός αλλά και αρκετά πιό ακριβός τρόπος παίρνοντας ένα από τα εναπομείναντα ιστορικά ατμόπλοια που αναχωρούν από την Stadshusbron (τη γέφυρα που ενώνει το νησί που βρίσκεται το Δημαρχείο με το κέντρο της πόλης) και μετά από μία ωραία διαδρομή μίας ώρας φτάνει άνετα στο μικρό λιμανάκι που βρίσκεται μπροστά στο ανάκτορο. Τα καραβάκια αναχωρούν γιά το Drottningholm κάθε μισή ώρα από τις 10:00' έως τις 19:00' και το εισιτήριο το απλό κοστίζει 150 SEK ενώ με επιστροφή 200 SEK
http://www.stromma.se/en/stockholm/excursions/day-trips/drottningholm-palace/
φτάνοντας στο Drottningholm
Το σύμπλεγμα αυτό με τα Ανάκτορα, τους Κήπους, το Αυλικό Θέατρο και το Κινέζικο Περίπτερο αποτελεί μνημείο παγκόσμιας κληρονομιάς της UNESCO.
Αφού κάναμε ένα μικρό περίπατο μπροστά στο λιμανάκι και αφού βγάλαμε φωτογραφίες εξωτερικά του Παλατιού, προχωρήσαμε στα ενδότερα
άποψη του λιμανιού από τα σκαλιά του Παλατιού
Στην είσοδο πριν προχωρήσουμε, αφήσαμε τα σακίδια μας στο σχετικό γκισέ, γιατί έτσι που είχαμε φορτωθεί από την Στοκχόλμη με οτιδήποτε άχρηστο σε φαγώσιμο που κυκλοφορούσε στο σούπερ μάρκετ και από το βάρος που κουβαλάγαμε δεν το έκοβα να καταφέρναμε να περιηγηθούμε ούτε στο μισό Ντρότνινγκχολμ.
Φοβήθηκε βλέπετε η κουμπάρα ότι εκεί στις ερημιές που θα πηγαίναμε δεν θα βρούμε τίποτα και μπορεί να πεινάσουμε και να διψάσουμε μέχρι την επιστροφή μας στο κέντρο!!!
Έλα που της είχαμε εξηγήσει ότι δεν πάμε στην έρημο αλλά σε μία κωμόπολη λίγο έξω από τη Στοκχόλμη.
Απαλλαγμένοι λοιπόν από οτιδήποτε περιττό μας βάραινε, κρίμα που μαζί με αυτά ήταν και η φωτογραφική και η βιντεοκάμερα λόγω απαγορευτικού, ξεκινήσαμε την ξενάγηση.
Η οικοδόμηση του παλατιού άρχισε να φτιάχνεται στα 1662 ύστερα από εντολή της βασίλισσας Χέντβιγκ Ελεονώρας όταν το παλιό, που βρισκόταν στην ίδια θέση, κατέρρευσε από μία πυρκαγιά. Εδώ θέλω να σημειώσω ότι το Παλάτι ενώ εξωτερικά είναι υπερβολικά ογκώδες και εντυπωσιακό και κάτι ανάλογο περιμένεις ότι θα συναντήσεις και εσωτερικά, εν τούτοις κάνοντας την ξενάγηση στα διαμερίσματα εντύπωση μου έκανε ότι γενικά σε όλους τους χώρους του Παλατιού επικρατεί μία ισορροπία από άποψη χλιδής και εντυπωσιασμού και δεν προκαλεί με υπερβολικές και κραυγαλέες δημιουργίες όπως συμβαίνει με άλλα ανάλογα παλάτια της Ευρώπης . Φυσικά χωρίς να στερείται από σπουδαία έργα τέχνης, στο σύνολο του όμως, σου αφήνει την εντύπωση ενός πολύ λιτού παλατιού ( όσο οξύμωρο κι αν ακούγεται αυτό!)
φωτογραφίες από το ίντερνετ της εισόδου και του εσωτερικού του Παλατιού
Παρόλο που κάποια τμήματα του Παλατιού του Ντρότνινγκχολμ χρησιμοποιούνται ως κατοικία από τη βασιλική οικογένεια εν τούτοις ένα πολύ μεγάλο τμήμα του είναι επισκέψιμο για το κοινό με κάπως όμως ακριβό εισιτήριο.
Η είσοδος μόνο για το Παλάτι κοστίζει 120 SEK (14€), ενώ υπάρχει και ο συνδυασμός εισιτηρίων μαζί με το Κινέζικο Περίπτερο που κοστίζει 180 SEK (20€).
Εμείς προτιμήσαμε το εισιτήριο που συνδύαζε και τα δύο εκθέματα γιατί το Κινέζικο Περίπτερο είναι πρωτότυπης και μοναδικής τέχνης, πολύ ξεχωριστό από τα υπόλοιπα οικοδομήματα και πιστεύω αξίζει, όταν βρεθεί κάποιος μέχρι εκεί να επισκεφθεί και το Περίπτερο.
Το ακολουθεί και μία ενδιαφέρουσα ιστορία για το πως φτιάχτηκε.
Όταν το 1753 η βασίλισσα Λόβισα Ούλρικα έγινε 33 ετών, ο σύζυγος της βασιλιάς Αδόλφος Φρειδερίκος, της έκανε δώρο έκπληξη για να την ευχαριστήσει ένα ξύλινο κινέζικο κιόσκι (πολύ γαλαντόμος ο άναξ!) και το τοποθέτησε σε απόσταση περίπου 100 μέτρων πίσω από το Παλάτι για να ξεκουράζεται η βασίλισσα όταν θα έβγαινε βόλτα στους κήπους. Μετά όμως από μιά δεκαετία αναγκάστηκαν να κατεδαφίσουν αυτό το κτίσμα γιατί είχε καταστραφεί από την υγρασία (μη ξεχνάμε ότι είμαστε στη Σκανδιναβία και μπροστά στη λιμνοθάλασσα) και στη θέση του έκτισαν το Κινέζικο Περίπτερο που αποτελεί ένα από τα σημαντικότερα αξιοθέατα του Ντρότνινγκχολμ. Το κτίσμα ολοκληρώθηκε το 1769 και περιλαμβάνει ένα μίγμα Ασιατικής και Ευρωπαϊκής τέχνης.
το Κινέζικο Περίπτερο
Πίσω και στα δεξιά του Παλατιού βρίσκεται και το Αυλικό Θέατρο, το οποίο ολοκληρώθηκε το 1766. Αποτελεί το παλαιότερο εν λειτουργία θέατρο του κόσμου το οποίο διατηρείται σχεδόν στην αρχική του κατάσταση.
Η επίσκεψη μας στο Ντρότνινγκχολμ ολοκληρώθηκε με ένα περίπατο στους τεράστιους κήπους πίσω από το Παλάτι.
Παρόμοιους κήπους συναντάμε και σε άλλα Παλάτια της Ευρώπης. Ο συγκεκριμένος όμως μας φάνηκε περισσότερο φιλικός στον επισκέπτη.
Τρεις διαφορετικού στυλ κήποι αποτελούν ένα ενιαίο σύνολο. Υπάρχουν πολλά φυσικά μονοπάτια, λίμνες με σιντριβάνια και αγάλματα από την ελληνική μυθολογία, ένα ποταμάκι, πανύψηλα δέντρα όπως καστανιές και αιωνόβιες φιλύρες αλλά και θάμνοι με υπέροχες συνθέσεις πολύχρωμων λουλουδιών και όλα αυτά δημιουργούν ανάσες ξεκούρασης και ηρεμίας.
Αν και μεγάλων διαστάσεων, δεν σε κουράζει να τον διασχίσεις και δεν μοιάζει για παράδειγμα με τους εξουθενωτικά τεράστιους των Βερσαλλιών ή ακόμα και με αυτούς του Σεμπρούν της Βιέννης (αν και νομίζω ότι οι τελευταίοι είναι αρκετά πιό ωραίοι).
αεροφωτογραφία των κήπων και του Παλατιού από το ίντερνετ
Το σημερινό πρωινό ήταν πολύ γεμάτο, ήταν ένα ταξίδι στη φύση αλλά και σε ένα κομμάτι της ιστορίας της Σουηδίας, στην πολιτιστική της κληρονομιά και ιδιαίτερα στην μακραίωνη ιστορία της βασιλικής δυναστείας, που θεωρείται από τις παλαιότερες της Ευρώπης.
Επιστρέφοντας νωρίς το απόγευμα πίσω στο κέντρο, όπως ήταν επόμενο μετά από ένα τόσο γεμάτο πρωινό, αρχίσαμε να πεινάμε και ψάχναμε για το που θα πάμε για φαγητό.
Είχα δει σε κάποιο τουριστικό οδηγό ότι σε ένα ύψωμα λίγο πιό πάνω από το λιμάνι, από όπου αναχωρούν τα καραβάκια για την περιήγηση στα κανάλια, υπάρχει η πλατεία Hörtorget (Λαχαναγορά) και εκεί κοντά βρίσκεται το συγκρότημα Kungshallen (ένα είδος Mall) με πολλά καταστήματα.
Στο ισόγειο αλλά και στο υπόγειο σε ένα είδος κλειστής πλατείας ο επισκέπτης θα βρει και πάρα πολλά μαγαζάκια με φαγητό από όλα τα μέρη του κόσμου (κινέζικο, μεξικάνικο, ταϊλανδέζικο, αραβικό, τούρκικο, φυσικά και ψησταριά με ελληνικές γεύσεις και πολλά άλλα). Εκεί μπορείς να φας πολύ καλά και σχετικά πολύ οικονομικά, αναλογικά με το πόσο ακριβό είναι το φαγητό σ΄αυτή την πόλη, ιδιαίτερα για έναν επισκέπτη από τον ευρωπαϊκό νότο. Παράδειγμα σε Pizza Hut και σε TGI Friday’s που φάγαμε κάποιες φορές, κατά μ.ο. στο μεν πρώτο ήλθε γύρω στα 25€ το άτομο και στο δεύτερο 30€ και κάτι.
Στην πλατεία Hörtorget στήνεται καθημερινά και μία υπαίθρια λαϊκή αγορά η οποία κρατά την πλατεία πολύ ζωντανή.
Υπάρχουν πολλά ωραία κτήρια γύρω από την πλατεία, εκείνο όμως που ξεχωρίζει είναι το κτήριο Konserthuset που στεγάζει την Βασιλική Φιλαρμονική Ορχήστρα και στο οποίο γίνεται κάθε χρόνο η απονομή των βραβείων Νόμπελ. Μπροστά στην πλατεία δεσπόζει και η Κρήνη με το σύμπλεγμα γλυπτών ''ο Ορφέας''.
Konserthuset (Βασιλική Φιλαρμονική Ορχήστρα)
η Κρήνη με τον ''Ορφέα''
λαχαναγορά Hörtorget
Από την πλατεία Χέρτοργετ περνά και ένας πολύ εμπορικός δρόμος , η Kungsgatan (η οδός του βασιλιά) η οποία και καταλήγει στην πλατεία Στούρεπλαν. Ο δρόμος όμως αυτός έχει και μία ενδιαφέρουσα ιστορία πίσω του.
Στις αρχές του προηγούμενου αιώνα και συγκεκριμένα το 1915 ο αρχιτέκτονας Σβεν Βάλαντερ είχε τη φαεινή ιδέα, ή την φιλοδοξία καλύτερα, να προτείνει στις δημοτικές αρχές ένα σχέδιο για το πως θα μπορούσε η Στοκχόλμη να αποκτήσει έναν μοντέρνο κεντρικό δρόμο επηρεασμένο από το στυλ της Αμερικής. Η πρόταση του έγινε δεκτή και έτσι ένας νέος δρόμος συνέδεσε την Χέρτοργετ με την Στούρεπλαν,η Κούνγκσγκαταν.
Στο μέσον της Κούνγκσγκαταν χτίστηκε και μία γέφυρα , ενώ αργότερα προστέθηκαν και οι δίδυμοι πύργοι Κούνγκστουρνεν / Kungstturnen (Πύργοι του Βασιλιά) για να ολοκληρωθεί η Αμερικάνικη πινελιά σε αυτό το σχέδιο. Οι δύο αυτοί δεκαεξαόροφοι πύργοι χρησιμοποιούνται πλέον μόνο για γραφεία και έχουν και αστείο όνομα να τα συνοδεύει, ο μεν βόρειος ονομάζεται ''αρσενικός'' ενώ ο πιό κομψός αλλά και λίγο μεγαλύτερος νότιος ονομάζεται ''θηλυκός''.
Έτσι γεμάτη με ωραίες εικόνες πέρασε και αυτή η μέρα. Όπου νάναι θα αποχαιρετούσαμε τη Στοκχόλμη, αλλά είχαμε ακόμα μπροστά μας κάποιες εκκρεμότητες.
χάρτης του μετρό (Tunellbana)
Το σημερινό πρωινό θα το αφιερώναμε σε μία εκδρομή λίγο έξω από την πόλη.
Στα δυτικά της Στοκχόλμης και συγκεκριμένα στο νησί Λούβεν και σε απόσταση γύρω στα 10 χλμ. βρίσκεται μία ήσυχη και καταπράσινη κωμόπολη,το Drottningholm.
Εκεί και λίγο έξω από το κέντρο, στην όχθη της λίμνης Μέλαρεν, βρίσκεται το ομώνυμο ανάκτορο του Ντρότνινγκχολμ, όπου ένα τμήμα του αποτελεί την κατοικία της βασιλικής οικογένειας.
Για να φτάσει κάποιος μέχρι εκεί μπορεί να πάρει το μετρό, όπου με την πράσινη γραμμή με κατεύθυνση δυτικά θα κατεβεί στο σταθμό Brommaplan και από εκεί με συχνή ανταπόκριση με τα λεωφορεία 301, 323, 177 ή 178 σε λίγα λεπτά θα φτάσει ακριβώς έξω από την είσοδο του Παλατιού.
Υπάρχει ακόμα και ο πιό γραφικός αλλά και αρκετά πιό ακριβός τρόπος παίρνοντας ένα από τα εναπομείναντα ιστορικά ατμόπλοια που αναχωρούν από την Stadshusbron (τη γέφυρα που ενώνει το νησί που βρίσκεται το Δημαρχείο με το κέντρο της πόλης) και μετά από μία ωραία διαδρομή μίας ώρας φτάνει άνετα στο μικρό λιμανάκι που βρίσκεται μπροστά στο ανάκτορο. Τα καραβάκια αναχωρούν γιά το Drottningholm κάθε μισή ώρα από τις 10:00' έως τις 19:00' και το εισιτήριο το απλό κοστίζει 150 SEK ενώ με επιστροφή 200 SEK
http://www.stromma.se/en/stockholm/excursions/day-trips/drottningholm-palace/
φτάνοντας στο Drottningholm
Το σύμπλεγμα αυτό με τα Ανάκτορα, τους Κήπους, το Αυλικό Θέατρο και το Κινέζικο Περίπτερο αποτελεί μνημείο παγκόσμιας κληρονομιάς της UNESCO.
Αφού κάναμε ένα μικρό περίπατο μπροστά στο λιμανάκι και αφού βγάλαμε φωτογραφίες εξωτερικά του Παλατιού, προχωρήσαμε στα ενδότερα
άποψη του λιμανιού από τα σκαλιά του Παλατιού
Στην είσοδο πριν προχωρήσουμε, αφήσαμε τα σακίδια μας στο σχετικό γκισέ, γιατί έτσι που είχαμε φορτωθεί από την Στοκχόλμη με οτιδήποτε άχρηστο σε φαγώσιμο που κυκλοφορούσε στο σούπερ μάρκετ και από το βάρος που κουβαλάγαμε δεν το έκοβα να καταφέρναμε να περιηγηθούμε ούτε στο μισό Ντρότνινγκχολμ.
Φοβήθηκε βλέπετε η κουμπάρα ότι εκεί στις ερημιές που θα πηγαίναμε δεν θα βρούμε τίποτα και μπορεί να πεινάσουμε και να διψάσουμε μέχρι την επιστροφή μας στο κέντρο!!!
Έλα που της είχαμε εξηγήσει ότι δεν πάμε στην έρημο αλλά σε μία κωμόπολη λίγο έξω από τη Στοκχόλμη.
Απαλλαγμένοι λοιπόν από οτιδήποτε περιττό μας βάραινε, κρίμα που μαζί με αυτά ήταν και η φωτογραφική και η βιντεοκάμερα λόγω απαγορευτικού, ξεκινήσαμε την ξενάγηση.
Η οικοδόμηση του παλατιού άρχισε να φτιάχνεται στα 1662 ύστερα από εντολή της βασίλισσας Χέντβιγκ Ελεονώρας όταν το παλιό, που βρισκόταν στην ίδια θέση, κατέρρευσε από μία πυρκαγιά. Εδώ θέλω να σημειώσω ότι το Παλάτι ενώ εξωτερικά είναι υπερβολικά ογκώδες και εντυπωσιακό και κάτι ανάλογο περιμένεις ότι θα συναντήσεις και εσωτερικά, εν τούτοις κάνοντας την ξενάγηση στα διαμερίσματα εντύπωση μου έκανε ότι γενικά σε όλους τους χώρους του Παλατιού επικρατεί μία ισορροπία από άποψη χλιδής και εντυπωσιασμού και δεν προκαλεί με υπερβολικές και κραυγαλέες δημιουργίες όπως συμβαίνει με άλλα ανάλογα παλάτια της Ευρώπης . Φυσικά χωρίς να στερείται από σπουδαία έργα τέχνης, στο σύνολο του όμως, σου αφήνει την εντύπωση ενός πολύ λιτού παλατιού ( όσο οξύμωρο κι αν ακούγεται αυτό!)
φωτογραφίες από το ίντερνετ της εισόδου και του εσωτερικού του Παλατιού
Παρόλο που κάποια τμήματα του Παλατιού του Ντρότνινγκχολμ χρησιμοποιούνται ως κατοικία από τη βασιλική οικογένεια εν τούτοις ένα πολύ μεγάλο τμήμα του είναι επισκέψιμο για το κοινό με κάπως όμως ακριβό εισιτήριο.
Η είσοδος μόνο για το Παλάτι κοστίζει 120 SEK (14€), ενώ υπάρχει και ο συνδυασμός εισιτηρίων μαζί με το Κινέζικο Περίπτερο που κοστίζει 180 SEK (20€).
Εμείς προτιμήσαμε το εισιτήριο που συνδύαζε και τα δύο εκθέματα γιατί το Κινέζικο Περίπτερο είναι πρωτότυπης και μοναδικής τέχνης, πολύ ξεχωριστό από τα υπόλοιπα οικοδομήματα και πιστεύω αξίζει, όταν βρεθεί κάποιος μέχρι εκεί να επισκεφθεί και το Περίπτερο.
Το ακολουθεί και μία ενδιαφέρουσα ιστορία για το πως φτιάχτηκε.
Όταν το 1753 η βασίλισσα Λόβισα Ούλρικα έγινε 33 ετών, ο σύζυγος της βασιλιάς Αδόλφος Φρειδερίκος, της έκανε δώρο έκπληξη για να την ευχαριστήσει ένα ξύλινο κινέζικο κιόσκι (πολύ γαλαντόμος ο άναξ!) και το τοποθέτησε σε απόσταση περίπου 100 μέτρων πίσω από το Παλάτι για να ξεκουράζεται η βασίλισσα όταν θα έβγαινε βόλτα στους κήπους. Μετά όμως από μιά δεκαετία αναγκάστηκαν να κατεδαφίσουν αυτό το κτίσμα γιατί είχε καταστραφεί από την υγρασία (μη ξεχνάμε ότι είμαστε στη Σκανδιναβία και μπροστά στη λιμνοθάλασσα) και στη θέση του έκτισαν το Κινέζικο Περίπτερο που αποτελεί ένα από τα σημαντικότερα αξιοθέατα του Ντρότνινγκχολμ. Το κτίσμα ολοκληρώθηκε το 1769 και περιλαμβάνει ένα μίγμα Ασιατικής και Ευρωπαϊκής τέχνης.
το Κινέζικο Περίπτερο
Πίσω και στα δεξιά του Παλατιού βρίσκεται και το Αυλικό Θέατρο, το οποίο ολοκληρώθηκε το 1766. Αποτελεί το παλαιότερο εν λειτουργία θέατρο του κόσμου το οποίο διατηρείται σχεδόν στην αρχική του κατάσταση.
Η επίσκεψη μας στο Ντρότνινγκχολμ ολοκληρώθηκε με ένα περίπατο στους τεράστιους κήπους πίσω από το Παλάτι.
Παρόμοιους κήπους συναντάμε και σε άλλα Παλάτια της Ευρώπης. Ο συγκεκριμένος όμως μας φάνηκε περισσότερο φιλικός στον επισκέπτη.
Τρεις διαφορετικού στυλ κήποι αποτελούν ένα ενιαίο σύνολο. Υπάρχουν πολλά φυσικά μονοπάτια, λίμνες με σιντριβάνια και αγάλματα από την ελληνική μυθολογία, ένα ποταμάκι, πανύψηλα δέντρα όπως καστανιές και αιωνόβιες φιλύρες αλλά και θάμνοι με υπέροχες συνθέσεις πολύχρωμων λουλουδιών και όλα αυτά δημιουργούν ανάσες ξεκούρασης και ηρεμίας.
Αν και μεγάλων διαστάσεων, δεν σε κουράζει να τον διασχίσεις και δεν μοιάζει για παράδειγμα με τους εξουθενωτικά τεράστιους των Βερσαλλιών ή ακόμα και με αυτούς του Σεμπρούν της Βιέννης (αν και νομίζω ότι οι τελευταίοι είναι αρκετά πιό ωραίοι).
αεροφωτογραφία των κήπων και του Παλατιού από το ίντερνετ
Το σημερινό πρωινό ήταν πολύ γεμάτο, ήταν ένα ταξίδι στη φύση αλλά και σε ένα κομμάτι της ιστορίας της Σουηδίας, στην πολιτιστική της κληρονομιά και ιδιαίτερα στην μακραίωνη ιστορία της βασιλικής δυναστείας, που θεωρείται από τις παλαιότερες της Ευρώπης.
Επιστρέφοντας νωρίς το απόγευμα πίσω στο κέντρο, όπως ήταν επόμενο μετά από ένα τόσο γεμάτο πρωινό, αρχίσαμε να πεινάμε και ψάχναμε για το που θα πάμε για φαγητό.
Είχα δει σε κάποιο τουριστικό οδηγό ότι σε ένα ύψωμα λίγο πιό πάνω από το λιμάνι, από όπου αναχωρούν τα καραβάκια για την περιήγηση στα κανάλια, υπάρχει η πλατεία Hörtorget (Λαχαναγορά) και εκεί κοντά βρίσκεται το συγκρότημα Kungshallen (ένα είδος Mall) με πολλά καταστήματα.
Στο ισόγειο αλλά και στο υπόγειο σε ένα είδος κλειστής πλατείας ο επισκέπτης θα βρει και πάρα πολλά μαγαζάκια με φαγητό από όλα τα μέρη του κόσμου (κινέζικο, μεξικάνικο, ταϊλανδέζικο, αραβικό, τούρκικο, φυσικά και ψησταριά με ελληνικές γεύσεις και πολλά άλλα). Εκεί μπορείς να φας πολύ καλά και σχετικά πολύ οικονομικά, αναλογικά με το πόσο ακριβό είναι το φαγητό σ΄αυτή την πόλη, ιδιαίτερα για έναν επισκέπτη από τον ευρωπαϊκό νότο. Παράδειγμα σε Pizza Hut και σε TGI Friday’s που φάγαμε κάποιες φορές, κατά μ.ο. στο μεν πρώτο ήλθε γύρω στα 25€ το άτομο και στο δεύτερο 30€ και κάτι.
Στην πλατεία Hörtorget στήνεται καθημερινά και μία υπαίθρια λαϊκή αγορά η οποία κρατά την πλατεία πολύ ζωντανή.
Υπάρχουν πολλά ωραία κτήρια γύρω από την πλατεία, εκείνο όμως που ξεχωρίζει είναι το κτήριο Konserthuset που στεγάζει την Βασιλική Φιλαρμονική Ορχήστρα και στο οποίο γίνεται κάθε χρόνο η απονομή των βραβείων Νόμπελ. Μπροστά στην πλατεία δεσπόζει και η Κρήνη με το σύμπλεγμα γλυπτών ''ο Ορφέας''.
Konserthuset (Βασιλική Φιλαρμονική Ορχήστρα)
η Κρήνη με τον ''Ορφέα''
λαχαναγορά Hörtorget
Από την πλατεία Χέρτοργετ περνά και ένας πολύ εμπορικός δρόμος , η Kungsgatan (η οδός του βασιλιά) η οποία και καταλήγει στην πλατεία Στούρεπλαν. Ο δρόμος όμως αυτός έχει και μία ενδιαφέρουσα ιστορία πίσω του.
Στις αρχές του προηγούμενου αιώνα και συγκεκριμένα το 1915 ο αρχιτέκτονας Σβεν Βάλαντερ είχε τη φαεινή ιδέα, ή την φιλοδοξία καλύτερα, να προτείνει στις δημοτικές αρχές ένα σχέδιο για το πως θα μπορούσε η Στοκχόλμη να αποκτήσει έναν μοντέρνο κεντρικό δρόμο επηρεασμένο από το στυλ της Αμερικής. Η πρόταση του έγινε δεκτή και έτσι ένας νέος δρόμος συνέδεσε την Χέρτοργετ με την Στούρεπλαν,η Κούνγκσγκαταν.
Στο μέσον της Κούνγκσγκαταν χτίστηκε και μία γέφυρα , ενώ αργότερα προστέθηκαν και οι δίδυμοι πύργοι Κούνγκστουρνεν / Kungstturnen (Πύργοι του Βασιλιά) για να ολοκληρωθεί η Αμερικάνικη πινελιά σε αυτό το σχέδιο. Οι δύο αυτοί δεκαεξαόροφοι πύργοι χρησιμοποιούνται πλέον μόνο για γραφεία και έχουν και αστείο όνομα να τα συνοδεύει, ο μεν βόρειος ονομάζεται ''αρσενικός'' ενώ ο πιό κομψός αλλά και λίγο μεγαλύτερος νότιος ονομάζεται ''θηλυκός''.
Έτσι γεμάτη με ωραίες εικόνες πέρασε και αυτή η μέρα. Όπου νάναι θα αποχαιρετούσαμε τη Στοκχόλμη, αλλά είχαμε ακόμα μπροστά μας κάποιες εκκρεμότητες.
χάρτης του μετρό (Tunellbana)