travelbreak
Member
- Μηνύματα
- 1.968
- Likes
- 17.262
- Επόμενο Ταξίδι
- ???
- Ταξίδι-Όνειρο
- Υπερσιβηρικός
Περιεχόμενα
- Κεφάλαιο 1
- Ταξίδι
- Auckland
- Νότιο Νησί
- Διαδρομές στη φύση
- Προς διανυκτέρευση
- Διαδρομή προς Νότο
- Queenstown
- Te Anau - ακόμα νοτιότερα
- Doubtful Sound
- Κρουαζιέρα
- Ακόμα πιο νότια
- Milford Sound
- Η κρουαζιέρα στο Milford Sound
- Πάλι στο δρόμο
- Επιστροφή στο Βορρά
- Mount Aspiring NP & Franz Josef
- Παραμονή Πρωτοχρονιάς
- Η μέρα δεν πήγε χαμένη!
- Arthur’s Pass & Christchurch
- Christchurch
- Βόρειο Νησί, Rotorua
- Εντυπώσεις απο Rotorua
- Rotorua - σούπερ γεωθερμικά
- Ροτορούα, Whakarewarewa
- Waimangu Volcanic Valley
- Wairakei Terraces
- Forgotten World Road, New Plymouth
- Γεωθερμία ξανά
- Forgotten World Road
- Mt. Taranaki
- Waitomo Caves
- Τελευταία μέρα
- Κρατήρες και τέλος
Έκτη μέρα στη ΝΖ. Επιστροφή στο Βορρά.
Έστω και λίγο αργά για τις προτιμήσεις και τα χούγια μας, ξεκινήσαμε με γεμάτο το στομάχι, πρώτη φορά στο ταξίδι. Εγώ με τη Ντίνα τουλάχιστον, αλλά νομίζω και οι άλλοι δύο της παρέας δεν τρώνε το πρωί, σε αυτό το ταξίδι. Συνήθως κατά τις εννέα με δέκα βγάζουμε τα σάντουιτς και μασουλάμε. Μάλιστα ο καθένας τα δικά του. Και ούτε προσφέρουμε ο ένας στον άλλον. Τα έχουμε ξεκαθαρίσει αυτά: αν θες να σου δώσω πρέπει να μου ζητήσεις. Και αν καθίσουμε κάτι για να φάμε (στη Νέα Ζηλανδία ταιριάζει καλύτερα η λέξη τσιμπήσουμε) ή να πιούμε, ο καθένας τα δικά του. Άλλο τι κάνουμε στην Ελλάδα.
Ο τελικός μας προορισμός με διανυκτέρευση ήταν το ορεινό χωριό Franz Josef. Βρίσκεται στο μέσον του Νότιου Νησιού, από τη δυτική πλευρά: West Coast. Εκεί θα μέναμε για να επισκεφτούμε την επομένη τον ομώνυμο παγετώνα, που είναι ο πλέον διάσημος της χώρας μαζί με τον Fox, που βρίσκεται είκοσι χλμ μακριά από τον Franz Josef. Αυτοί οι δύο παγετώνες βρίσκονται κοντά στον παγετώνα Tasman στη λίμνη Pukaki, που είχαμε δει τη πρώτη μέρα της άφιξης μας στο Νότιο Νησί. Όμως ο Tasman είναι πίσω από το βουνό Cook που τους χωρίζει. Μέχρι το βράδυ έπρεπε να έχουμε διανύσει τα 400 χλμ μέχρι το κατάλυμά μας, συν όσα θα κάναμε με τις παρακάμψεις, που συνήθως δεν είναι προγραμματισμένες, αλλά δεν μπορούμε να αντισταθούμε, αν υποψιαστούμε ότι έχει κάτι καλό. Ειδικά αν η μέρα δεν έχει προχωρήσει και έχουμε (νομίζουμε) χρόνο.
Προτρέχω λοιπόν και λέω ότι τη μέρα αυτή κάναμε 600 χιλιόμετρα. Στο ξενοδοχείο μας εννοείται ότι φτάσαμε νύχτα.
Εδώ φαίνεται η διαδρομή της ημέρας:
Τη διαδρομή την είχαμε κάνει πάλι όταν κατεβαίναμε προς το Νότο για να δούμε τα φιόρδ. Περάσαμε ξυστά από το Queenstown, αλλά είπαμε να μείνουμε με τις ευχάριστες αναμνήσεις της προ τριών ημερών επίσκεψής μας. Υποκύψαμε όμως στην ομορφιά της λίμνης Wakatipu και με μια παράκαμψη φτάσαμε μέχρι τα Kelvin Heights. Δε μείναμε πολύ αφού δε μας εντυπωσίασαν.
Μετά είχαμε την πόλη Wanaka να δούμε. Είχε δυο δρόμους: τον καλό και έναν επαρχιακό, που όμως περνούσε από το βουνό Cardrona με το ομώνυμο χιονοδρομικό κέντρο. Εγώ προτίμησα τον δεύτερο αφού ως γνωστόν είμαι πρωταθλητής στο σκι χιονιού. Ήθελα να πάω για μερικές ώρες να κάνω και εδώ στη Νέα Ζηλανδία, να έχω και εμπειρία από χιόνι Νότιου ημισφαιρίου, που δεν είχα. Επειδή όμως οι άλλοι της παρέας δεν κάνουν σκι και με ζηλεύουν, πιο πολύ απ’ όσο τους ζηλεύω εγώ που κάνουν αλεξίπτωτο, δε θέλανε ούτε να πλησιάσουν στο βουνό Cardrona. Όμως εκείνη την ώρα οδηγούσα εγώ, και τους οδήγησα θέλοντας και μη από εκεί. Αυτοί μου λέγανε να γυρίσω πίσω, γιατί δήθεν δε θα βρίσκαμε βενζινάδικο και δεν είχαμε πολλή βενζίνη. Είναι δυνατόν να μην έχει βενζινάδικο στο διάσημο χιονοδρομικό κέντρο της Cardrona; Αποκλείεται. Πενήντα χιλιόμετρα είναι, σιγά ρε παιδιά. Πήγαινα ασταμάτητος και συνεπαρμένος από τη φύση και τη χαρά μου που θα έκανα σκι μετά από τόσους μήνες.
Μα είναι κρίμα, τι κρίμα, που λέει και το γνωστό άσμα. Το χιονοδρομικό ήταν κλειστό. Αλίμονο! Μέσα στο καλοκαίρι και είναι κλειστό; Κλειστά ήταν και τα βενζινάδικα όλα. Αρχίσανε να μας τρώνε τα φίδια: θα μας φτάσουν τα καύσιμα που είχαμε; Εγώ τους έδινα θάρρος οδηγώντας στους έρημους δρόμους του βουνού. Θα φτάσει, τους έλεγα, σε λίγο μπαίνουμε σε κατηφόρα. Δε με έφτανε που δεν έκανα σκι, είχα και τη γκρίνια τους. Τυχερός ήμουν που τελικά βρήκαμε βενζινάδικο πριν τελειώσει η βενζίνη, αν και νομίζω πετρέλαιο έπαιρνε εκείνο το αυτοκίνητο.
Εδώ να ομολογήσω μια μικρή πλάκα που σας έκανα, για να σπάσω τη μονοτονία της διήγησης: εγώ έκανα σε όλη μου τη ζωή μόνο μια φορά σκι, πριν τριάντα χρόνια και ήταν μάθημα στο Μαίναλο, οπότε έπαθα διάστρεμμα και έχασα όλα τα Χριστούγεννα. Από τότε μόνο στα σαλέ των χιονοδρομικών πάω. Επίσης κανείς από τους φίλους μου δεν κάνει αλεξίπτωτο. Όλα τα άλλα με τη βενζίνη, το χιονοδρομικό και τις ανησυχίες μας ήταν 100% αλήθεια.
Wanaka:
Στην αρχή η μέρα ήταν καλή, απλά φύσαγε λίγο. Έτσι στην πρώτη καλή στάση, στην πόλη Wanaka, δεν απολαύσαμε την λίμνη (που και αυτή λέγεται Wanaka ) γιατί είχε ένα κυματισμό που δεν άφησε τους φίλους μου να κολυμπήσουν. Ούτε όμως και οι ντόπιοι είχαν όρεξη. Καθόταν, μερικοί ακόμα και με τα μπουφάν, όπως κι εμείς, στη παραλία και χάζευαν. Περάσαμε και από μια τράπεζα να πληρώσουμε το Χριστουγεννιάτικο πρόστιμο της τροχαίας. Τη μέρα αυτή, λίγο αργότερα, παρά λίγο να πάρομε και καινούργιο. Από καθαρή τύχη το γλυτώσαμε. Βέβαια το πλήρωσε αυτός που ήταν μπροστά από εμάς. Σε ένα χωριό με όριο τα 50 χλμ, ο Φίλιππος ακολουθούσε σταθερά το προπορευόμενο όχημα, που έτρεχε με τουλάχιστον 60 χλμ την ώρα. Η τροχαία σταμάτησε τον άλλον αλλά εμάς δε μας έπιασε το μηχάνημά τους. Α, ρε Φίλιππα! Μετά λες ότι γκρινιάζω.
Έστω και λίγο αργά για τις προτιμήσεις και τα χούγια μας, ξεκινήσαμε με γεμάτο το στομάχι, πρώτη φορά στο ταξίδι. Εγώ με τη Ντίνα τουλάχιστον, αλλά νομίζω και οι άλλοι δύο της παρέας δεν τρώνε το πρωί, σε αυτό το ταξίδι. Συνήθως κατά τις εννέα με δέκα βγάζουμε τα σάντουιτς και μασουλάμε. Μάλιστα ο καθένας τα δικά του. Και ούτε προσφέρουμε ο ένας στον άλλον. Τα έχουμε ξεκαθαρίσει αυτά: αν θες να σου δώσω πρέπει να μου ζητήσεις. Και αν καθίσουμε κάτι για να φάμε (στη Νέα Ζηλανδία ταιριάζει καλύτερα η λέξη τσιμπήσουμε) ή να πιούμε, ο καθένας τα δικά του. Άλλο τι κάνουμε στην Ελλάδα.

Ο τελικός μας προορισμός με διανυκτέρευση ήταν το ορεινό χωριό Franz Josef. Βρίσκεται στο μέσον του Νότιου Νησιού, από τη δυτική πλευρά: West Coast. Εκεί θα μέναμε για να επισκεφτούμε την επομένη τον ομώνυμο παγετώνα, που είναι ο πλέον διάσημος της χώρας μαζί με τον Fox, που βρίσκεται είκοσι χλμ μακριά από τον Franz Josef. Αυτοί οι δύο παγετώνες βρίσκονται κοντά στον παγετώνα Tasman στη λίμνη Pukaki, που είχαμε δει τη πρώτη μέρα της άφιξης μας στο Νότιο Νησί. Όμως ο Tasman είναι πίσω από το βουνό Cook που τους χωρίζει. Μέχρι το βράδυ έπρεπε να έχουμε διανύσει τα 400 χλμ μέχρι το κατάλυμά μας, συν όσα θα κάναμε με τις παρακάμψεις, που συνήθως δεν είναι προγραμματισμένες, αλλά δεν μπορούμε να αντισταθούμε, αν υποψιαστούμε ότι έχει κάτι καλό. Ειδικά αν η μέρα δεν έχει προχωρήσει και έχουμε (νομίζουμε) χρόνο.
Προτρέχω λοιπόν και λέω ότι τη μέρα αυτή κάναμε 600 χιλιόμετρα. Στο ξενοδοχείο μας εννοείται ότι φτάσαμε νύχτα.
Εδώ φαίνεται η διαδρομή της ημέρας:

Τη διαδρομή την είχαμε κάνει πάλι όταν κατεβαίναμε προς το Νότο για να δούμε τα φιόρδ. Περάσαμε ξυστά από το Queenstown, αλλά είπαμε να μείνουμε με τις ευχάριστες αναμνήσεις της προ τριών ημερών επίσκεψής μας. Υποκύψαμε όμως στην ομορφιά της λίμνης Wakatipu και με μια παράκαμψη φτάσαμε μέχρι τα Kelvin Heights. Δε μείναμε πολύ αφού δε μας εντυπωσίασαν.


Μετά είχαμε την πόλη Wanaka να δούμε. Είχε δυο δρόμους: τον καλό και έναν επαρχιακό, που όμως περνούσε από το βουνό Cardrona με το ομώνυμο χιονοδρομικό κέντρο. Εγώ προτίμησα τον δεύτερο αφού ως γνωστόν είμαι πρωταθλητής στο σκι χιονιού. Ήθελα να πάω για μερικές ώρες να κάνω και εδώ στη Νέα Ζηλανδία, να έχω και εμπειρία από χιόνι Νότιου ημισφαιρίου, που δεν είχα. Επειδή όμως οι άλλοι της παρέας δεν κάνουν σκι και με ζηλεύουν, πιο πολύ απ’ όσο τους ζηλεύω εγώ που κάνουν αλεξίπτωτο, δε θέλανε ούτε να πλησιάσουν στο βουνό Cardrona. Όμως εκείνη την ώρα οδηγούσα εγώ, και τους οδήγησα θέλοντας και μη από εκεί. Αυτοί μου λέγανε να γυρίσω πίσω, γιατί δήθεν δε θα βρίσκαμε βενζινάδικο και δεν είχαμε πολλή βενζίνη. Είναι δυνατόν να μην έχει βενζινάδικο στο διάσημο χιονοδρομικό κέντρο της Cardrona; Αποκλείεται. Πενήντα χιλιόμετρα είναι, σιγά ρε παιδιά. Πήγαινα ασταμάτητος και συνεπαρμένος από τη φύση και τη χαρά μου που θα έκανα σκι μετά από τόσους μήνες.
Μα είναι κρίμα, τι κρίμα, που λέει και το γνωστό άσμα. Το χιονοδρομικό ήταν κλειστό. Αλίμονο! Μέσα στο καλοκαίρι και είναι κλειστό; Κλειστά ήταν και τα βενζινάδικα όλα. Αρχίσανε να μας τρώνε τα φίδια: θα μας φτάσουν τα καύσιμα που είχαμε; Εγώ τους έδινα θάρρος οδηγώντας στους έρημους δρόμους του βουνού. Θα φτάσει, τους έλεγα, σε λίγο μπαίνουμε σε κατηφόρα. Δε με έφτανε που δεν έκανα σκι, είχα και τη γκρίνια τους. Τυχερός ήμουν που τελικά βρήκαμε βενζινάδικο πριν τελειώσει η βενζίνη, αν και νομίζω πετρέλαιο έπαιρνε εκείνο το αυτοκίνητο.
Εδώ να ομολογήσω μια μικρή πλάκα που σας έκανα, για να σπάσω τη μονοτονία της διήγησης: εγώ έκανα σε όλη μου τη ζωή μόνο μια φορά σκι, πριν τριάντα χρόνια και ήταν μάθημα στο Μαίναλο, οπότε έπαθα διάστρεμμα και έχασα όλα τα Χριστούγεννα. Από τότε μόνο στα σαλέ των χιονοδρομικών πάω. Επίσης κανείς από τους φίλους μου δεν κάνει αλεξίπτωτο. Όλα τα άλλα με τη βενζίνη, το χιονοδρομικό και τις ανησυχίες μας ήταν 100% αλήθεια.
Wanaka:


Στην αρχή η μέρα ήταν καλή, απλά φύσαγε λίγο. Έτσι στην πρώτη καλή στάση, στην πόλη Wanaka, δεν απολαύσαμε την λίμνη (που και αυτή λέγεται Wanaka ) γιατί είχε ένα κυματισμό που δεν άφησε τους φίλους μου να κολυμπήσουν. Ούτε όμως και οι ντόπιοι είχαν όρεξη. Καθόταν, μερικοί ακόμα και με τα μπουφάν, όπως κι εμείς, στη παραλία και χάζευαν. Περάσαμε και από μια τράπεζα να πληρώσουμε το Χριστουγεννιάτικο πρόστιμο της τροχαίας. Τη μέρα αυτή, λίγο αργότερα, παρά λίγο να πάρομε και καινούργιο. Από καθαρή τύχη το γλυτώσαμε. Βέβαια το πλήρωσε αυτός που ήταν μπροστά από εμάς. Σε ένα χωριό με όριο τα 50 χλμ, ο Φίλιππος ακολουθούσε σταθερά το προπορευόμενο όχημα, που έτρεχε με τουλάχιστον 60 χλμ την ώρα. Η τροχαία σταμάτησε τον άλλον αλλά εμάς δε μας έπιασε το μηχάνημά τους. Α, ρε Φίλιππα! Μετά λες ότι γκρινιάζω.
