taver
Member
- Μηνύματα
- 12.691
- Likes
- 30.254
- Ταξίδι-Όνειρο
- Iles Kerguelen
Κεφάλαιο 5: Παραλιακό μέτωπο
Η επόμενη στάση μας είναι στην παραλία του Μπακού (στο πιο καινούργιο της κομμάτι, με όνομα «νέα Bulvar»). Παρκάραμε, και κατεβήκαμε για βόλτα. Η προκυμαία της πόλης, δίπλα στην Κασπία Θάλασσα, έχει διαμορφωθεί τα τελευταία χρόνια σε ένα μεγάλο χώρο περιπάτου, διανθισμένο με διάφορες φαραωνικές κατασκευές.
Στη μια άκρη, βρίσκεται η σάλα των Κρυστάλλων, ένας χώρος που κατασκευάστηκε για να φιλοξενήσει πριν μερικά χρόνια το διαγωνισμό τραγουδιού της Eurovision. Είναι πιο εντυπωσιακό το βράδυ, με τα τοιχώματά του να φωτίζονται σε εναλλασσόμενα χρώματα.
Στην περιοχή κυριαρχούν οι αφίσες του «Baku 2017», των αθλητικών αγώνων «Islamic Solidarity Games» που διοργανώθηκαν φέτος στη χώρα. Τα τελευταία χρόνια, η πόλη διεκδικεί κάθε είδους διεθνείς διοργανώσεις, από Eurovision ως Formula 1, και επενδύει αμύθητα ποσά στις διοργανώσεις, προκειμένου να περάσει από το παρασκήνιο στο διεθνές προσκήνιο.
Το πρώτο κτήριο που συναντάμε, έχει το σχήμα άνθους λωτού. Αντικατέστησε πρόσφατα το σχεδιαζόμενο για εδώ γυάλινο ξενοδοχείο που θα είχε σφαιρικό σχήμα, συμβολίζοντας ένα γεμάτο φεγγάρι που θα αναδυόταν από τη θάλασσα, κάνοντας αντίθεση με ένα άλλο κτήριο πιο πέρα που επίσης κτίζεται και θα μοιάζει με μισογεμάτο φεγγάρι. Σύμφωνα με το google maps, το κτίριο που τελικά κτίστηκε δε θα είναι καν ξενοδοχείο, αλλά εμπορικό κέντρο, δείχνοντας τη σοβαρότητα και την προνοητικότητα με την οποία γίνεται ο αστικός σχεδιασμός.

Δίπλα στο κατασκεύασμα, ότι χρήση κι αν έχει τελικά, είναι μια ρόδα. Με το εμπνευσμένα μοναδικό όνομα «Baku Eye». Πιο πέρα, η προκυμαία συνεχίζεται, ως δυο μόλους όπου νεολαίοι είναι μαζεμένοι και ψαρεύουν. Ακόμα πιο πέρα, είναι η σάλα της Eurovision, κι ένα βάθρο που κανονικά φιλοξενεί τον ιστό για τη δεύτερη μεγαλύτερη σημαία του κόσμου, μόνο που τώρα απουσιάζει και το βάθρο (μεγέθους όσο και η Σάλα περίπου) στέκει άδειο. Μάλλον ο ιστός είναι υπό επισκευή για να μεγαλώσει κι άλλο η σημαία, πως είναι δυνατόν το Αζερμπαϊτζάν να αρκείται στη δεύτερη θέση, πίσω από το Τατζικιστάν;








Καθίσαμε για ένα καφέ, με θέα στο παραλιακό μέτωπο και τους ουρανοξύστες της πόλης. Και μετά συνεχίσαμε στην άλλη κατεύθυνση. Προσπερνώντας ένα άσημο κτήριο που στεγάζει το μουσείο… χαλιού του Αζερμπαϊτζάν (υποθέτω είναι οι Περσικές επιρροές), βρεθήκαμε… στη «Μίνι Βενετία». Ένα μικρό υπαίθριο εμπορικό, με ένα δίκτυο καναλιών, γόνδολες, γονδολιέρηδες, γέφυρα στεναγμών, το that’s amore να παίζει στα μεγάφωνα και το κιτς να απογειώνεται. Δε φτάνει βέβαια το κιτς του «The Venetian» στο Μακάο που είχαμε βρεθεί το 2010, αλλά το προσπαθεί…





Πίσω από την παραλία είναι η παλιά πόλη του Μπακού, περικλεισμένη από τείχη και αναγνωρισμένη ως μνημείο παγκόσμιας κληρονομιάς της Ουνέσκο, με όλα τα ιστορικά αξιοθέατα της πόλης να βρίσκονται εντός των τειχών της. Θα έχουμε ευκαιρία να την εξερευνήσουμε τις επόμενες μέρες.
Επιστρέψαμε σιγά σιγά στο ξενοδοχείο μας, για να αλλάξουμε κάνα ρούχο και να βγάλουμε τα t-shirts που είχαν ποτίσει από τον ιδρώτα μιας μέρας με 30 βαθμούς κελσίου και υγρασία. Λίγο αργότερα ξαναβγήκαμε. Πήγαμε σε ένα «παραδοσιακό» εστιατόριο στην παλιά πόλη, που εντοπίσαμε στο Lonely Planet, ονόματι Sehrli Tandir, μάλλον το μόνο που δεν είχε κράχτη απ’ έξω και είχε (και) ντόπιους πελάτες μέσα. Η Αζέρικη κουζίνα είναι κατά κύριο λόγο Τούρκικη, με Ρώσσικες και Κεντροασιατικές επιρροές (ίσως και Ιρανικές, αλλά παρά την εμπειρία μου από τα κεμπάπ τους δεν τις διέκρινα…). Τα κεντροασιατικά χαρακτηριστικά, είναι κυρίως το υπέροχο ψωμί τους, που μοιάζει πάρα πολύ με το Ουζμπέκικο, και το Plov, το κεντροασιατικό πιλάφι με κρέας, φρούτα και ξηρούς καρπούς, που έχει αναγορευθεί σε σήμα της κουζίνας της περιοχής. Παράγγειλα το plov ως κύριο πιάτο, προς απογοήτευση του ουρανίσκου μου. Ο @Samion στάθηκε πιο τυχερός με το Σασλίκ του…
Μετά το φαγητό, ο δρόμος μας οδήγησε σε μια βόλτα στην παλιά πόλη, ψάχνοντας μια μπυραρία που τελικά ήταν κλειστή, και πίσω στο κέντρο, στα στενά γύρω από την πλατεία των σιντριβανιών, που είναι το εμπορικό κέντρο της πόλης. Ευκαιρία να δούμε λίγο την πόλη by night. Και μια τεράστια φωτισμένη πυραμίδα, που αποδείχθηκε απλώς η… φαραωνική όνομα και πράμα είσοδος ενός σταθμού του μετρό.








Τα καταστήματα είναι γενικώς υπερ-λούξ. Βλέπεις ότι Τουρκική μάρκα υπάρχει (π.χ. The House Café, MADO, Koton κλπ), αρκετές Ρωσικές αλυσίδες (π.χ. Coffee House), αρκετές Αμερικάνικες αλυσίδες (π.χ. Hard Rock Café, Starbucks), και ένα σωρό υπερπολυτελή μαγαζιά (π.χ. Hermes, Rolls Royce).








Καθίσαμε για μια μπύρα σε ένα σημείο με τον κόσμο να περνάει. Ο κόσμος εδώ είναι ένα περίεργο συνονθύλευμα. Άλλες φορές βλέπεις μόνο αντροπαρέεες, βγαλμένες από τα συντηρητικά ισλαμικά στερεότυπα, μια τυπική εικόνα στην κεντρική Ασία. Άλλες φορές, βλέπεις νεαρόκοσμο όλων των φύλων, ντυμένων και στυλιζαρισμένων όπως στην Ευρώπη. Μέχρι και μαλλιά head-banger και άνθρωπο με τατουάζ είδαμε. Και ενίοτε, την εκάστοτε κυρία με την ισλαμική μαντήλα, συνήθως συνοδεύουσα παιδιά, καρότσια κλπ.
Η επόμενη στάση μας είναι στην παραλία του Μπακού (στο πιο καινούργιο της κομμάτι, με όνομα «νέα Bulvar»). Παρκάραμε, και κατεβήκαμε για βόλτα. Η προκυμαία της πόλης, δίπλα στην Κασπία Θάλασσα, έχει διαμορφωθεί τα τελευταία χρόνια σε ένα μεγάλο χώρο περιπάτου, διανθισμένο με διάφορες φαραωνικές κατασκευές.
Στη μια άκρη, βρίσκεται η σάλα των Κρυστάλλων, ένας χώρος που κατασκευάστηκε για να φιλοξενήσει πριν μερικά χρόνια το διαγωνισμό τραγουδιού της Eurovision. Είναι πιο εντυπωσιακό το βράδυ, με τα τοιχώματά του να φωτίζονται σε εναλλασσόμενα χρώματα.
Στην περιοχή κυριαρχούν οι αφίσες του «Baku 2017», των αθλητικών αγώνων «Islamic Solidarity Games» που διοργανώθηκαν φέτος στη χώρα. Τα τελευταία χρόνια, η πόλη διεκδικεί κάθε είδους διεθνείς διοργανώσεις, από Eurovision ως Formula 1, και επενδύει αμύθητα ποσά στις διοργανώσεις, προκειμένου να περάσει από το παρασκήνιο στο διεθνές προσκήνιο.
Το πρώτο κτήριο που συναντάμε, έχει το σχήμα άνθους λωτού. Αντικατέστησε πρόσφατα το σχεδιαζόμενο για εδώ γυάλινο ξενοδοχείο που θα είχε σφαιρικό σχήμα, συμβολίζοντας ένα γεμάτο φεγγάρι που θα αναδυόταν από τη θάλασσα, κάνοντας αντίθεση με ένα άλλο κτήριο πιο πέρα που επίσης κτίζεται και θα μοιάζει με μισογεμάτο φεγγάρι. Σύμφωνα με το google maps, το κτίριο που τελικά κτίστηκε δε θα είναι καν ξενοδοχείο, αλλά εμπορικό κέντρο, δείχνοντας τη σοβαρότητα και την προνοητικότητα με την οποία γίνεται ο αστικός σχεδιασμός.

Δίπλα στο κατασκεύασμα, ότι χρήση κι αν έχει τελικά, είναι μια ρόδα. Με το εμπνευσμένα μοναδικό όνομα «Baku Eye». Πιο πέρα, η προκυμαία συνεχίζεται, ως δυο μόλους όπου νεολαίοι είναι μαζεμένοι και ψαρεύουν. Ακόμα πιο πέρα, είναι η σάλα της Eurovision, κι ένα βάθρο που κανονικά φιλοξενεί τον ιστό για τη δεύτερη μεγαλύτερη σημαία του κόσμου, μόνο που τώρα απουσιάζει και το βάθρο (μεγέθους όσο και η Σάλα περίπου) στέκει άδειο. Μάλλον ο ιστός είναι υπό επισκευή για να μεγαλώσει κι άλλο η σημαία, πως είναι δυνατόν το Αζερμπαϊτζάν να αρκείται στη δεύτερη θέση, πίσω από το Τατζικιστάν;








Καθίσαμε για ένα καφέ, με θέα στο παραλιακό μέτωπο και τους ουρανοξύστες της πόλης. Και μετά συνεχίσαμε στην άλλη κατεύθυνση. Προσπερνώντας ένα άσημο κτήριο που στεγάζει το μουσείο… χαλιού του Αζερμπαϊτζάν (υποθέτω είναι οι Περσικές επιρροές), βρεθήκαμε… στη «Μίνι Βενετία». Ένα μικρό υπαίθριο εμπορικό, με ένα δίκτυο καναλιών, γόνδολες, γονδολιέρηδες, γέφυρα στεναγμών, το that’s amore να παίζει στα μεγάφωνα και το κιτς να απογειώνεται. Δε φτάνει βέβαια το κιτς του «The Venetian» στο Μακάο που είχαμε βρεθεί το 2010, αλλά το προσπαθεί…





Πίσω από την παραλία είναι η παλιά πόλη του Μπακού, περικλεισμένη από τείχη και αναγνωρισμένη ως μνημείο παγκόσμιας κληρονομιάς της Ουνέσκο, με όλα τα ιστορικά αξιοθέατα της πόλης να βρίσκονται εντός των τειχών της. Θα έχουμε ευκαιρία να την εξερευνήσουμε τις επόμενες μέρες.
Επιστρέψαμε σιγά σιγά στο ξενοδοχείο μας, για να αλλάξουμε κάνα ρούχο και να βγάλουμε τα t-shirts που είχαν ποτίσει από τον ιδρώτα μιας μέρας με 30 βαθμούς κελσίου και υγρασία. Λίγο αργότερα ξαναβγήκαμε. Πήγαμε σε ένα «παραδοσιακό» εστιατόριο στην παλιά πόλη, που εντοπίσαμε στο Lonely Planet, ονόματι Sehrli Tandir, μάλλον το μόνο που δεν είχε κράχτη απ’ έξω και είχε (και) ντόπιους πελάτες μέσα. Η Αζέρικη κουζίνα είναι κατά κύριο λόγο Τούρκικη, με Ρώσσικες και Κεντροασιατικές επιρροές (ίσως και Ιρανικές, αλλά παρά την εμπειρία μου από τα κεμπάπ τους δεν τις διέκρινα…). Τα κεντροασιατικά χαρακτηριστικά, είναι κυρίως το υπέροχο ψωμί τους, που μοιάζει πάρα πολύ με το Ουζμπέκικο, και το Plov, το κεντροασιατικό πιλάφι με κρέας, φρούτα και ξηρούς καρπούς, που έχει αναγορευθεί σε σήμα της κουζίνας της περιοχής. Παράγγειλα το plov ως κύριο πιάτο, προς απογοήτευση του ουρανίσκου μου. Ο @Samion στάθηκε πιο τυχερός με το Σασλίκ του…
Μετά το φαγητό, ο δρόμος μας οδήγησε σε μια βόλτα στην παλιά πόλη, ψάχνοντας μια μπυραρία που τελικά ήταν κλειστή, και πίσω στο κέντρο, στα στενά γύρω από την πλατεία των σιντριβανιών, που είναι το εμπορικό κέντρο της πόλης. Ευκαιρία να δούμε λίγο την πόλη by night. Και μια τεράστια φωτισμένη πυραμίδα, που αποδείχθηκε απλώς η… φαραωνική όνομα και πράμα είσοδος ενός σταθμού του μετρό.








Τα καταστήματα είναι γενικώς υπερ-λούξ. Βλέπεις ότι Τουρκική μάρκα υπάρχει (π.χ. The House Café, MADO, Koton κλπ), αρκετές Ρωσικές αλυσίδες (π.χ. Coffee House), αρκετές Αμερικάνικες αλυσίδες (π.χ. Hard Rock Café, Starbucks), και ένα σωρό υπερπολυτελή μαγαζιά (π.χ. Hermes, Rolls Royce).








Καθίσαμε για μια μπύρα σε ένα σημείο με τον κόσμο να περνάει. Ο κόσμος εδώ είναι ένα περίεργο συνονθύλευμα. Άλλες φορές βλέπεις μόνο αντροπαρέεες, βγαλμένες από τα συντηρητικά ισλαμικά στερεότυπα, μια τυπική εικόνα στην κεντρική Ασία. Άλλες φορές, βλέπεις νεαρόκοσμο όλων των φύλων, ντυμένων και στυλιζαρισμένων όπως στην Ευρώπη. Μέχρι και μαλλιά head-banger και άνθρωπο με τατουάζ είδαμε. Και ενίοτε, την εκάστοτε κυρία με την ισλαμική μαντήλα, συνήθως συνοδεύουσα παιδιά, καρότσια κλπ.
Last edited: