taver
Member
- Μηνύματα
- 12.487
- Likes
- 28.956
- Ταξίδι-Όνειρο
- Iles Kerguelen
Κεφάλαιο 9: Η παλιά πόλη του Μπακού
Η τελευταία πρακτικά μέρα μας στο Αζερμπαϊζάν, Σάββατο 23/9/2017, είναι αφιερωμένη στην πόλη του Μπακού. Ξεκινήσαμε από την υπερ-αναστηλωμένη παλιά πόλη, όπου τα παλιά κτήρια εναλλάσσονται με μοντέρνες κατασκευές σε παραδοσιακό στυλ, και το παραδοσιακό χρώμα κάπως διατηρείται, σε αντίθεση με την υπόλοιπη πόλη. Από πέτρινα δρομάκια, φτάσαμε στο Qiz Qalasi, ή Maiden’s tower, ή πύργος της παρθένου, ένα οχυρωματικό κατασκεύασμα με μεγάλη αναστήλωση, που αποτελεί το κύριο landmark της πόλης και φιγουράρει στα postcards.
Οι αρχαιολόγοι δεν είναι σίγουροι για ποιο σκοπό κατασκευάστηκε, ούτε πότε ακριβώς (αν και τα στοιχεία παραπέμπουν μάλλον στο 12ο αιώνα), αλλά σίγουρα είναι παμπάλαιο, και σίγουρα προσφέρει όμορφη θέα από την κορυφή του. Υπάρχει και μια έκθεση στους ενδιάμεσους ορόφους (οι οποίοι είναι προσθήκη του 20ου αιώνα, δεν είχε ορόφους το κτήριο αρχικά). Όσο για τη θέα, ας μιλήσουν οι φωτογραφίες.
Μπροστά από τον πύργο, υπάρχει μια ανασκαφή που έχει αποκαλύψει κάποια αρχαία της Ρωμαϊκής περιόδου, το σημείο στο οποίο υποτίθεται μαρτύρησε ο Αγ. Βαρθολομαίος. Από δω και πέρα, οι δρόμοι είναι γεμάτοι από παλιά καραβανσαραί, από την εποχή που η πόλη αποτελούσε περιφερειακό εμπορικό κέντρο για το δρόμο του μεταξιού. Κάποια λίγα «διατηρούν» τη χρήση, έχοντας μετατραπεί σε πολυτελή μπουτίκ ξενοδοχεία, άλλα έχουν γίνει εστιατόρια, και τα περισσότερα σήμερα είναι μαγαζιά για χαλιά, μια παραδοσιακή τέχνη που το Αζερμπαϊζάν έχει «δανειστεί» από τη γειτονική Περσία. Παρότι ο τουρισμός στο Αζερμπαϊτζάν δεν είναι ιδιαίτερα ανεπτυγμένος ακόμα, οι λίγοι τουρίστες περνάνε όλοι από δω, και τα καταστήματα έχουν βαλθεί να τους κάνουν πελάτες, με κράχτες κλπ. Όπως καταλαβαίνετε, εφηύρα στα γρήγορα μια άλλη πορεία, γιατί αν περνάγαμε από κει ο @Samion ακόμα θα ψώνιζε .
Προχωρήσαμε πιο κάτω, προσπερνώντας διάφορα μικρά τζαμιά, και βλέποντας τα στενά της παλιάς πόλης.
Σύντομα φτάσαμε στο άλλο μεγάλο αξιοθέατο της παλιάς πόλης, το παλάτι των Σιρβανσάχηδων. Οι τελευταίοι ήταν μια δυναστεία που κυριάρχησε εδώ στο Βορειοανατολικό Αζερμπαϊτζάν κατά το μεσαίωνα. Το παλάτι εδώ είναι κυρίως του 15ου αιώνα. Το Lonely Planet προειδοποίησε ότι αυτό που θα δούμε είναι πρόσφατη (υπερ)αναστήλωση κι ότι τα εκθέματα δεν είναι αυθεντικά αλλά μουσειακά. Είδαμε και ουρά στην είσοδο, είδαμε και την κεντρική αυλή να είναι κάθε άλλο παρά εντυπωσιακή, κι αποφασίσαμε να μη μπούμε.
Λίγο πιο πέρα βρίσκεται η πλατεία Vahid, όπου εντυπωσιάζει ένα άγαλμα του ποιητή Vahid, με χαρακτήρες από τα έργα του να αποτυπώνονται ανάμεσα στα μαλλιά του. Σταθήκαμε λίγο στην όμοφη πλατεία γύρω από το άγαλμα, και επιστρέψαμε προς την είσοδο της παλιάς πόλης, περπατώντας παράλληλα με τα τείχη της.
Μετά από μια σύντομη στάση στα Starbucks επιστρέψαμε στο ξενοδοχείο και πήραμε το αυτοκίνητο για η συνέχεια. Α, το όνομα μου για τα Starbucks παντού εκτός Ελλάδας/Κύπρου είναι «George». Όχι, δε με λένε Γιώργο, αλλά άντε κάνε τον κάθε ταμία των Starbucks να καταλάβει το «Κώστας» που πολύ απίθανο να το έχει ξανακούσει ποτέ του. Χρειάζεται να ταλαιπωρήσω τον/την ταμία με το μισθό πείνας στο παιγνίδι των 10 ερωτήσεων; Καφέ θέλω, όχι γνωριμία… Όχι δηλαδή ότι με το George είχα και μεγάλη επιτυχία. Από δω και πέρα μάλλον θα με λένε Bob.
Η τελευταία πρακτικά μέρα μας στο Αζερμπαϊζάν, Σάββατο 23/9/2017, είναι αφιερωμένη στην πόλη του Μπακού. Ξεκινήσαμε από την υπερ-αναστηλωμένη παλιά πόλη, όπου τα παλιά κτήρια εναλλάσσονται με μοντέρνες κατασκευές σε παραδοσιακό στυλ, και το παραδοσιακό χρώμα κάπως διατηρείται, σε αντίθεση με την υπόλοιπη πόλη. Από πέτρινα δρομάκια, φτάσαμε στο Qiz Qalasi, ή Maiden’s tower, ή πύργος της παρθένου, ένα οχυρωματικό κατασκεύασμα με μεγάλη αναστήλωση, που αποτελεί το κύριο landmark της πόλης και φιγουράρει στα postcards.
Οι αρχαιολόγοι δεν είναι σίγουροι για ποιο σκοπό κατασκευάστηκε, ούτε πότε ακριβώς (αν και τα στοιχεία παραπέμπουν μάλλον στο 12ο αιώνα), αλλά σίγουρα είναι παμπάλαιο, και σίγουρα προσφέρει όμορφη θέα από την κορυφή του. Υπάρχει και μια έκθεση στους ενδιάμεσους ορόφους (οι οποίοι είναι προσθήκη του 20ου αιώνα, δεν είχε ορόφους το κτήριο αρχικά). Όσο για τη θέα, ας μιλήσουν οι φωτογραφίες.
Μπροστά από τον πύργο, υπάρχει μια ανασκαφή που έχει αποκαλύψει κάποια αρχαία της Ρωμαϊκής περιόδου, το σημείο στο οποίο υποτίθεται μαρτύρησε ο Αγ. Βαρθολομαίος. Από δω και πέρα, οι δρόμοι είναι γεμάτοι από παλιά καραβανσαραί, από την εποχή που η πόλη αποτελούσε περιφερειακό εμπορικό κέντρο για το δρόμο του μεταξιού. Κάποια λίγα «διατηρούν» τη χρήση, έχοντας μετατραπεί σε πολυτελή μπουτίκ ξενοδοχεία, άλλα έχουν γίνει εστιατόρια, και τα περισσότερα σήμερα είναι μαγαζιά για χαλιά, μια παραδοσιακή τέχνη που το Αζερμπαϊζάν έχει «δανειστεί» από τη γειτονική Περσία. Παρότι ο τουρισμός στο Αζερμπαϊτζάν δεν είναι ιδιαίτερα ανεπτυγμένος ακόμα, οι λίγοι τουρίστες περνάνε όλοι από δω, και τα καταστήματα έχουν βαλθεί να τους κάνουν πελάτες, με κράχτες κλπ. Όπως καταλαβαίνετε, εφηύρα στα γρήγορα μια άλλη πορεία, γιατί αν περνάγαμε από κει ο @Samion ακόμα θα ψώνιζε .
Προχωρήσαμε πιο κάτω, προσπερνώντας διάφορα μικρά τζαμιά, και βλέποντας τα στενά της παλιάς πόλης.
Σύντομα φτάσαμε στο άλλο μεγάλο αξιοθέατο της παλιάς πόλης, το παλάτι των Σιρβανσάχηδων. Οι τελευταίοι ήταν μια δυναστεία που κυριάρχησε εδώ στο Βορειοανατολικό Αζερμπαϊτζάν κατά το μεσαίωνα. Το παλάτι εδώ είναι κυρίως του 15ου αιώνα. Το Lonely Planet προειδοποίησε ότι αυτό που θα δούμε είναι πρόσφατη (υπερ)αναστήλωση κι ότι τα εκθέματα δεν είναι αυθεντικά αλλά μουσειακά. Είδαμε και ουρά στην είσοδο, είδαμε και την κεντρική αυλή να είναι κάθε άλλο παρά εντυπωσιακή, κι αποφασίσαμε να μη μπούμε.
Λίγο πιο πέρα βρίσκεται η πλατεία Vahid, όπου εντυπωσιάζει ένα άγαλμα του ποιητή Vahid, με χαρακτήρες από τα έργα του να αποτυπώνονται ανάμεσα στα μαλλιά του. Σταθήκαμε λίγο στην όμοφη πλατεία γύρω από το άγαλμα, και επιστρέψαμε προς την είσοδο της παλιάς πόλης, περπατώντας παράλληλα με τα τείχη της.
Μετά από μια σύντομη στάση στα Starbucks επιστρέψαμε στο ξενοδοχείο και πήραμε το αυτοκίνητο για η συνέχεια. Α, το όνομα μου για τα Starbucks παντού εκτός Ελλάδας/Κύπρου είναι «George». Όχι, δε με λένε Γιώργο, αλλά άντε κάνε τον κάθε ταμία των Starbucks να καταλάβει το «Κώστας» που πολύ απίθανο να το έχει ξανακούσει ποτέ του. Χρειάζεται να ταλαιπωρήσω τον/την ταμία με το μισθό πείνας στο παιγνίδι των 10 ερωτήσεων; Καφέ θέλω, όχι γνωριμία… Όχι δηλαδή ότι με το George είχα και μεγάλη επιτυχία. Από δω και πέρα μάλλον θα με λένε Bob.
Last edited: