paefstra
Member
- Μηνύματα
- 14.448
- Likes
- 46.837
(συνέχεια)
Αν η Dijon είναι η πρωτεύουσα της Βουργουνδιας, η Beaune είναι η πρωτεύουσα του κρασιού Βουργουνδίας.
Εγώ για το θέμα δεν ήξερα και πολλά, γιατί δε με λες γερό ποτήρι, αλλα γερό πηρούνι με λες (ηδη στη Dijon ειχα περάσει ενα διήμερο ενθουσιασμού για την τοπική κουζίνα-μοσχαρι μπουργκινιόν, σαλιγκάρια Βουργουνδίας γεμιστά με φρέσκο βούτυρο και μυρωδικά, σε παραλλαγές μάλιστα, ταπεινες κρεμμυδόσουπες, τερίν με φουα γκρα - μου είχαν κλέψει την καρδιά)
Αλλά στη Beaune ήρθαμε για το Musee de l'Hotel-Dieu, το παλαιότερο αναγεννησιακό νοσοκομείο της Ευρώπης και να μαθουμε τιποτε περί κρασιού.
Φτάσαμε τρέχοντας στο Νοσοκομείο, γιατί στο σάιτ έλεγε ότι μένει κλειστό από 12-2 το μεσημέρι και ήδη ήταν 10 και. Τελικά δεν ίσχυε αυτό τους καλοκαιρινούς μήνες. Είναι σχετικά κεντρικό και κανεις μια συμπαθητική βόλτα στο μικρό ιστορικό κέντρο της πόλης μεχρι να φτάσεις από τον σταθμό.
Φτανουμε στο νοσοκομείο, το οπίο αποτελεί ένα έξοχο δείγμα της αρχτεκτονικής της Βουργουνδίας με τα επισμαλτωμένα πλακάκια στις στέγες. Έχει κόσμο, χωρίς να έχει ουρές παρόλα αυτά. Εισιτήριο 7,5 ευρώ, αλλά φοιτητικό 5,5. Είναι γνωστό όχι μόνο για τη σημασία του στην αντιμετώπιση της πανώλης στον Μεσαίωνα, αλλά και φυσικά για τον πίνακα της Τελικής Κρίσης του Βαν ντερ Βάιντεν, όσο και για τη μεγαλύτερη δημοπρασία κρασιών που γίνεται κάθε χρόνο εκεί. Υπάρχει δοκιμαστήριο κρασιού στο εσωτερικό του, πιθανολογώ το καλύτερο στην πόλη, αλλά ειχαμε ήδη κλεισει αλλού για να βολτάρουμε λίγο και στην πόλη και να μην κλειστούμε όλη μέρα εκει μεσα.Εγώ, λόγω αγάπης που έχω στη μπαρόκ μουσική ήξερα εδώ και χρόνια το νοσοκομείο και από το μεγάλο φεστιβάλ μπαρόκ όπερας κάθε Ιούλιο εκεί. https://www.festivalbeaune.com/en/2018-programming/
Εξωτερικά δεν φαίνονται τα πλακάκια της στέγης, παρά μόνο τα μονόχρωμα.
Αλλά η εσωτερική αυλή είναι αποκάλυψη
Ξεκινάς την περιήγηση πρώτα από τους τεράστιους θαλάμους, όπου αν και φαίνεται πολυτελής η διαμονή, στοιβάζονταν μέχρι και δύο δύο στα κρεβάτια. Πολλά από αυτά έχουν χαραγμένα μηνύματα ή ονόματα
Επίσκεψη στο φαρμακείο
Εργαλεία των γιατρών της εποχής, τα οποία με εκαναν να νιώσω ιδιαίτερα άβολα γιατί αφουρούσαν ακτωρηριασμούς και αφαιμάξεις χωρίς νάρκωση
Και φυσικά στο τέλος η πολυπόθητη αίθουσα με το τεράστιο πολύπτυχο της Τελικής Κρίσης του Rogier Wan Der Weiden, το οποίο πραγγέλθηκε για να κρεμαστεί στον τεράστιο θάλαμο των ασθενών, σε αντίθεση με τις Τελικές Κρίσεις του Βελγίου που κρέμονταν μπροστά από τους δικαστές προκειμένου να σκεφτούν διπλά πριν καταδικάσουν
Κι εδω εγω ιδιατέρως χαρούμενη που έφτασα ως εδώ
Φαγητό στα γρήγορα αυτή τη φορά γιατί ο χρόνος πιέζει. Έχουμε κλείσει το μεσημέρι σε δοκιμαστήριο κρασιού
Το δοκιμαστήριο που κλέισαμε ήταν το Le Cellier de la Cabiote. ήταν όπως το περιμέναμε, με τα κελάρια του κλπ. Τα δοκιμαστηρια στην πόλη ειναι πάρα πολλά, πραγματικά δεν ξέρεις ποιο να πρωτοδιαλέξεις. Αυτό είχε πρόγραμμα δοκιμασίας 5 κρασιών με κόστος 10 ευρώ. Ωραιότατη ενημέρωση για μας τους αδαείς για τα Pinot Noir και το καθε οικόπεδο προέλευσής τους, όπου το γρανιτώδες έδαφος άλλαζε δραματικά τη γεύση και την ποιοτητα του κρασιού (και την τιμή!).
Η επίσκεψη στο δοκιμαστήριο κράτησε κανένα 40λεπτο και είχε ελάχιστα άτομα.
Ακολούθως καφές και βόλτα στην υπέροχη πόλη μικρή μεσαιωνική πόλη.
Τις πλατείες της
Κι εδώ ανοιξιάτικες αμυγδαλιές
Το Beffroi που για άλλη μια φορά βρίσκω κλειδωμένο
Βόλτα στον κεντρικό πεζόδρομο που είναι και το εμπορικό κέντρο της πόλης
Κάπου πέφτει το μάτι μου στη Notre Dame, θεωρείται επιβεβλημένη η επίσκεψη
Ο δρόμος πισω από την εκκλησια (την οποια λυσσαξα να δω κι απο μεσα αλλα εσπρωξα την πλαινη πορτα, βρεθηκα σε κηδεια και τα παραμάζεψα και εφυγα με την ουρα στα σκελια) οδηγει σε μια φανταστικη εισοδο των τειχων της πολης
Τελικη βολτα στα δαιδαλωδη στενακια
για να καταληξουμε στο ξενοδοχειο Hotel de France για παραλαβη βαλιτσας, ταξι εξω απο την πόλη για επιβιβαση στο Flixbus στις 5 παρα τέταρτο (υπο συνθηκες τρομακτικης γελοιοτητας με τη συνδρομη περιπολικου, αφου κανεις δεν ηξερε απο που και πως αναχωρει το φρεσκο δρομολογιο Beaun- Lyon) για να συνεχιστει το επομενο διημερο στην κουκλα, ολοζωντανη Λυον 2 ώρες μετά.
Αν η Dijon είναι η πρωτεύουσα της Βουργουνδιας, η Beaune είναι η πρωτεύουσα του κρασιού Βουργουνδίας.
Εγώ για το θέμα δεν ήξερα και πολλά, γιατί δε με λες γερό ποτήρι, αλλα γερό πηρούνι με λες (ηδη στη Dijon ειχα περάσει ενα διήμερο ενθουσιασμού για την τοπική κουζίνα-μοσχαρι μπουργκινιόν, σαλιγκάρια Βουργουνδίας γεμιστά με φρέσκο βούτυρο και μυρωδικά, σε παραλλαγές μάλιστα, ταπεινες κρεμμυδόσουπες, τερίν με φουα γκρα - μου είχαν κλέψει την καρδιά)




Αλλά στη Beaune ήρθαμε για το Musee de l'Hotel-Dieu, το παλαιότερο αναγεννησιακό νοσοκομείο της Ευρώπης και να μαθουμε τιποτε περί κρασιού.
Φτάσαμε τρέχοντας στο Νοσοκομείο, γιατί στο σάιτ έλεγε ότι μένει κλειστό από 12-2 το μεσημέρι και ήδη ήταν 10 και. Τελικά δεν ίσχυε αυτό τους καλοκαιρινούς μήνες. Είναι σχετικά κεντρικό και κανεις μια συμπαθητική βόλτα στο μικρό ιστορικό κέντρο της πόλης μεχρι να φτάσεις από τον σταθμό.



Φτανουμε στο νοσοκομείο, το οπίο αποτελεί ένα έξοχο δείγμα της αρχτεκτονικής της Βουργουνδίας με τα επισμαλτωμένα πλακάκια στις στέγες. Έχει κόσμο, χωρίς να έχει ουρές παρόλα αυτά. Εισιτήριο 7,5 ευρώ, αλλά φοιτητικό 5,5. Είναι γνωστό όχι μόνο για τη σημασία του στην αντιμετώπιση της πανώλης στον Μεσαίωνα, αλλά και φυσικά για τον πίνακα της Τελικής Κρίσης του Βαν ντερ Βάιντεν, όσο και για τη μεγαλύτερη δημοπρασία κρασιών που γίνεται κάθε χρόνο εκεί. Υπάρχει δοκιμαστήριο κρασιού στο εσωτερικό του, πιθανολογώ το καλύτερο στην πόλη, αλλά ειχαμε ήδη κλεισει αλλού για να βολτάρουμε λίγο και στην πόλη και να μην κλειστούμε όλη μέρα εκει μεσα.Εγώ, λόγω αγάπης που έχω στη μπαρόκ μουσική ήξερα εδώ και χρόνια το νοσοκομείο και από το μεγάλο φεστιβάλ μπαρόκ όπερας κάθε Ιούλιο εκεί. https://www.festivalbeaune.com/en/2018-programming/
Εξωτερικά δεν φαίνονται τα πλακάκια της στέγης, παρά μόνο τα μονόχρωμα.

Αλλά η εσωτερική αυλή είναι αποκάλυψη



Ξεκινάς την περιήγηση πρώτα από τους τεράστιους θαλάμους, όπου αν και φαίνεται πολυτελής η διαμονή, στοιβάζονταν μέχρι και δύο δύο στα κρεβάτια. Πολλά από αυτά έχουν χαραγμένα μηνύματα ή ονόματα




Επίσκεψη στο φαρμακείο


Εργαλεία των γιατρών της εποχής, τα οποία με εκαναν να νιώσω ιδιαίτερα άβολα γιατί αφουρούσαν ακτωρηριασμούς και αφαιμάξεις χωρίς νάρκωση


Και φυσικά στο τέλος η πολυπόθητη αίθουσα με το τεράστιο πολύπτυχο της Τελικής Κρίσης του Rogier Wan Der Weiden, το οποίο πραγγέλθηκε για να κρεμαστεί στον τεράστιο θάλαμο των ασθενών, σε αντίθεση με τις Τελικές Κρίσεις του Βελγίου που κρέμονταν μπροστά από τους δικαστές προκειμένου να σκεφτούν διπλά πριν καταδικάσουν






Κι εδω εγω ιδιατέρως χαρούμενη που έφτασα ως εδώ

Φαγητό στα γρήγορα αυτή τη φορά γιατί ο χρόνος πιέζει. Έχουμε κλείσει το μεσημέρι σε δοκιμαστήριο κρασιού





Η επίσκεψη στο δοκιμαστήριο κράτησε κανένα 40λεπτο και είχε ελάχιστα άτομα.
Ακολούθως καφές και βόλτα στην υπέροχη πόλη μικρή μεσαιωνική πόλη.
Τις πλατείες της



Κι εδώ ανοιξιάτικες αμυγδαλιές

Το Beffroi που για άλλη μια φορά βρίσκω κλειδωμένο

Βόλτα στον κεντρικό πεζόδρομο που είναι και το εμπορικό κέντρο της πόλης


Κάπου πέφτει το μάτι μου στη Notre Dame, θεωρείται επιβεβλημένη η επίσκεψη



Ο δρόμος πισω από την εκκλησια (την οποια λυσσαξα να δω κι απο μεσα αλλα εσπρωξα την πλαινη πορτα, βρεθηκα σε κηδεια και τα παραμάζεψα και εφυγα με την ουρα στα σκελια) οδηγει σε μια φανταστικη εισοδο των τειχων της πολης


Τελικη βολτα στα δαιδαλωδη στενακια




για να καταληξουμε στο ξενοδοχειο Hotel de France για παραλαβη βαλιτσας, ταξι εξω απο την πόλη για επιβιβαση στο Flixbus στις 5 παρα τέταρτο (υπο συνθηκες τρομακτικης γελοιοτητας με τη συνδρομη περιπολικου, αφου κανεις δεν ηξερε απο που και πως αναχωρει το φρεσκο δρομολογιο Beaun- Lyon) για να συνεχιστει το επομενο διημερο στην κουκλα, ολοζωντανη Λυον 2 ώρες μετά.
Last edited: