paefstra
Member
- Μηνύματα
- 14.448
- Likes
- 46.837
3) Η Τελική Κρίση, Hans Memling, 1471
Οι αγοραστές της ομορφιάς
Οι αγοραστές χωρίζονταν σε δύο κατηγορίες: τους περιστασιακούς και τους συλλέκτες.
Οι πρώτοι δεν μου κέντριζαν το ενδιαφέρον. Οι χειρότεροι από αυτούς έρχονταν παρέα με τον διακοσμητή και φωτογραφίες του σαλονιού για να διαλέξουν έργο που ταιριάζει με το χρώμα των καναπέδων και των τοίχων. Έμαθα αμέσως ότι σε αυτά τα περιστατικά έπρεπε να κρατώ το στόμα μου κλειστό.
Με ενδιέφεραν οι συλλέκτες. 3-4 αγορές τον χρόνο χιλιάδων ευρώ, σε βάθος μίας και δύο δεκαετιών. Έρχονταν λίγες μέρες πριν τις εκθέσεις για να κλείσουν τα καλύτερα κομμάτια και πρώτοι στις νεες παραλαβές. Έτσι οι εκθέσεις ήταν κάπως σαν απάτη αφού τα καλύτερα έργα είχαν φύγει πριν ανοίξουν οι πόρτες.
Γενικά ίσως να μην είχαν επαφή με την πραγματικότητα. Νόμιζαν ότι επειδή εργάζομαι εκεί, αγοράζω κιόλας. Ένας μου είπε “Ποιος ξέρει τι θα έχεις στο σπίτι σου, αφού είσαι μέσα σε αυτόν τον χώρο”. Τι να 'του 'λεγα τωρα;
Παρατηρούσα το γούστο τους. Και ασφαλείς, δοκιμασμένες επιλογές και νέους ζωγράφους, μήπως και αποκτήσουν όνομα. Προσεκτική διασπορά των επενδύσεων. Από αυτά που διάλεγαν στους νέους ζωγράφους εβλεπες τι τους αρέσει πραγματικά.
Αναρωτιόμουν συχνά πόσο μεγάλο να είναι το σπίτι τους. Δηλαδή πόσοι τοίχοι πια; Δεν θα ζουν και σε μουσεία (αν και δεν το απέκλεια). Αργότερα έμαθα ότι υπάρχουν θυρίδες για έργα τέχνης. Εκεί μπουντρουμιάζονταν πανάκριβα έργα περιμένοντας τι;
Μα τον θάνατο του καλλιτέχνη.
Αυτή δεν είναι άλλωστε η ώρα της Τελικής Κρίσης για το έργο του;
Οι αγοραστές της ομορφιάς
Οι αγοραστές χωρίζονταν σε δύο κατηγορίες: τους περιστασιακούς και τους συλλέκτες.
Οι πρώτοι δεν μου κέντριζαν το ενδιαφέρον. Οι χειρότεροι από αυτούς έρχονταν παρέα με τον διακοσμητή και φωτογραφίες του σαλονιού για να διαλέξουν έργο που ταιριάζει με το χρώμα των καναπέδων και των τοίχων. Έμαθα αμέσως ότι σε αυτά τα περιστατικά έπρεπε να κρατώ το στόμα μου κλειστό.
Με ενδιέφεραν οι συλλέκτες. 3-4 αγορές τον χρόνο χιλιάδων ευρώ, σε βάθος μίας και δύο δεκαετιών. Έρχονταν λίγες μέρες πριν τις εκθέσεις για να κλείσουν τα καλύτερα κομμάτια και πρώτοι στις νεες παραλαβές. Έτσι οι εκθέσεις ήταν κάπως σαν απάτη αφού τα καλύτερα έργα είχαν φύγει πριν ανοίξουν οι πόρτες.
Γενικά ίσως να μην είχαν επαφή με την πραγματικότητα. Νόμιζαν ότι επειδή εργάζομαι εκεί, αγοράζω κιόλας. Ένας μου είπε “Ποιος ξέρει τι θα έχεις στο σπίτι σου, αφού είσαι μέσα σε αυτόν τον χώρο”. Τι να 'του 'λεγα τωρα;
Παρατηρούσα το γούστο τους. Και ασφαλείς, δοκιμασμένες επιλογές και νέους ζωγράφους, μήπως και αποκτήσουν όνομα. Προσεκτική διασπορά των επενδύσεων. Από αυτά που διάλεγαν στους νέους ζωγράφους εβλεπες τι τους αρέσει πραγματικά.
Αναρωτιόμουν συχνά πόσο μεγάλο να είναι το σπίτι τους. Δηλαδή πόσοι τοίχοι πια; Δεν θα ζουν και σε μουσεία (αν και δεν το απέκλεια). Αργότερα έμαθα ότι υπάρχουν θυρίδες για έργα τέχνης. Εκεί μπουντρουμιάζονταν πανάκριβα έργα περιμένοντας τι;
Μα τον θάνατο του καλλιτέχνη.
Αυτή δεν είναι άλλωστε η ώρα της Τελικής Κρίσης για το έργο του;
Last edited: