s-travelholic
Member
- Μηνύματα
- 55
- Likes
- 355
7.8.9 ΝΑΓΚΟΡΝΟ ΚΑΡΑΜΠΑΧ ΚΑΙ ΝΟΤΟΣ ΑΡΜΕΝΙΑΣ
Στο τέλος του ταξιδιού μου στην Αρμενία είχα κλείσει μία εκδρομή στο νότιο τμήμα της χώρας σε συνδυασμό με το Ναγκόρνο Καραμπάχ (Αρτσάχ στα αρμένικα) γιατί μου εξασφάλιζε μεταφορά και ξενοδοχείο σε καλή τιμή. Η περιοχή αυτή ενώ ιστορικά ανήκει στην Αρμενία, δόθηκε στο Αζερμπαϊτζάν μαζί με την περιοχή του
Ναχιτσεβάν με το οποίο υπάρχουν κλειστά σύνορα (αν δείτε τον χάρτη είναι ανατολικά της Αρμενίας και δεν συνορεύει καν με το Αζερμπαϊτζάν). Εν ολίγοις η περιοχή είναι αμφισβητούμενη, διεθνώς αναγνωρισμένη ως μέρος του Αζερμπαϊτζάν,αλλά το μεγαλύτερο τμήμα της περιοχής αποτελεί de facto ανεξάρτητο κράτος με αρμενική πλειοψηφία. Παρόλο βέβαια που το ΝΚ ανήκει στους Αζέρους, δεν μπορείς να εισέλθεις στο Αζερμπαιτζάν από κει και οποιαδήποτε σφραγίδα στο διαβατήριο-σημάδι ότι επισκέφθηκες το ΝΚ πιθανόν θα σου στερήσει μία μελλοντική επίσκεψη στο ΑΖ. Το άλλο παράδοξο είναι ότι ενώ υπάρχει διεθνές αεροδρόμιο καμία πτήση δεν πραγματοποιείται καθώς θα έπρεπε να δώσουν την έγκριση τους οι αρχές του Αζερμπαιτζάν.
Καθ οδόν για ΝΚ μπορείς να δεις:
Khor Virap: Μοναστήρι στους πρόποδες του Αραράτ,στο πιο κοντινό σημείο των (κλειστών) συνόρων με την Τουρκία με τα παρατηρητήρια των δύο χωρών.
Εδώ λέει φυλακίστηκε ο Γρηγόριος σε ένα πηγάδι για 13 χρόνια. Θεράπευσε τον βασιλιά που είχε τρελαθεί κι αυτός έπειτα βαφτίστηκε χριστιανός.
Αραράτ: Δύο κορυφές που δημιουργούν το βουνό "εκεί που ξεκίνησε η ζωή". Το αντίκρισα δύο φορές μία ημέρα και μία βραδάκι, μία μπλε σκιά στο σκοτάδι με τις δύο κορυφές του.
Noravank: Σημαίνει νέο μοναστήρι και είναι χτισμένο σε ένα δραματικό τοπίο καθώς η διαδρομή περνάει μέσα από ένα φαράγγι.Έχει δύο εκκλησίες και είναι ωραίο το ηλιοβασίλεμα όταν οι κόκκινοι βράχοι τριγύρω παίρνουν το πιο ωραίο τους χρώμα.
Οι Αρμένιοι της διασποράς στηρίζουν την ανοικοδόμηση και ανάπτυξη και στην Αρμενία αλλά και στο Αρτσάχ. Όλη η διασπορά σε διακοπές ήταν το λεωφορείο μας και έχω να πω ότι ήταν πολύ περιποιητικοί μαζί μου, με καλούσαν συνέχεια στα τραπέζια τους για να μην είμαι μόνη μου. Φυσικά λόγω της παρουσίας τους η μουσική στο λεωφορείο είχε μόνο αρμένικες επιτυχίες. Με μία από αυτές τις οικογένειες που ζει στην Νέα Υόρκη έχουμε ακόμα επικοινωνία.
Goris: είναι η τελευταία πόλη πριν περάσεις στο ΝΚ, με ωραία παραδοσιακή αρχιτεκτονική.
Το ΝΚ με απόφαση του Στάλιν δόθηκε στους Αζέρους οι οποίοι πριν την ΕΣΣΔ δεν υπήρχαν ως κράτος, ήταν φυλές που ζούσαν στην Καυκασία. Οι Αρμένιοι κάτοικοι της περιοχής βρέθηκαν ξαφνικά να μην μπορούν να πηγαίνουν στην εκκλησία και να πρέπει να μιλάνε ρώσικα ή αζέρικα.
Το Shushi είναι το πολιτιστικό κέντρο της χώρας, ενώ το Stepankert είναι το διοικητικό. Ήταν η μεγαλύτερη πόλη στην Καυκασία μετά την Τιφλίδα, γιατί ήταν στο δρόμο του μεταξιού αλλά καταστράφηκε τελείως στον πόλεμο. Επισκεφθήκαμε την επιβλητική εκκλησία με τη φοβερή ακουστική. Εκεί έγινε ένας αρμένικος γάμος με 500 ζευγάρια που παντρεύτηκαν ταυτόχρονα!
Στο Stepankert βρίσκονται όλα τα κυβερνητικά κτίρια και η κατοικία του προέδρου της χώρας. Στο Μουσείο Ιστορίας θα μάθει κανείς ενδιαφέρουσες πληροφορίες, η υπάλληλος μας έκανε ωραία ξενάγηση. Το πιο αξιομνημόνευτο όμως είναι ότι οι υπάλληλοι του μουσείου παρακολουθούσαν στην τηλεόραση τον Τσίπρα την ώρα που έφευγα!
Μην παραλείψετε να δοκιμάσετε zhingyalov Khats , πίτα με 20 τύπους χόρτων και αρωματικών. Έξω από τις εκκλησίες επίσης είχε κάτι τεράστιες μουριές, κάποιοι επιδόθηκαν σε ακροβατικά για να φτάσουνε τα ώριμα κλαδιά, δικαιολογημένα που να τα βρουν αυτά στα LA και τις Υόρκες. Πολύ ωραία επίσης η sour cream με μέλι.
Το highlight του ΝΚ ήταν η επίσκεψη στο πολύ εντυπωσιακό μνημείο TATIK-PAPIK( Γιαγιά & Παππούς) στην κορυφή ενός λόφου έξω από το Stepankert . Ναγκόρνο σημαίνει ορεινό.Το μνημείο συμβολίζει τους ανθρώπους του ορεινού Καραμπάχ που δηλώνουν " δεν μπορείτε να μας πάρετε από τα βουνά μας".
H διαδρομή είναι δύσκολη, πολλές στροφές αλλά το τοπίο είναι υπέροχο άλλοτε με καταπράσινα βουνά κι άλλοτε με χρυσαφένιους λόφους.Στον δρόμο το λεωφορείο σταμάτησε δύο φορές.Την μία συναντήσαμε στρατιώτες και έπρεπε να περιμένουμε να τελειώσει η προπόνηση τους.Την άλλη ο δρόμος ήταν γεμάτος αγελάδες!
Πολύ εντυπωσιακό επίσης το μοναστήρι Tatev που επισκεφθήκαμε στην επιστροφή προς Yerevan.To εναέριο τραμ που σε πάει εκεί είναι περίπου 6 χλμ και είναι το μακρύτερο στον κόσμο χωρίς ενδιάμεση στάση.
Ήξερες ότι η Αρμενία ήταν το πρώτο κράτος στον κόσμο που υιοθέτησε επίσημα τον χριστιανισμό; Ε ναι λοιπόν.
Και τελειώνω τα αξιοθέατα με το Karahundj το stonehenge της Αρμενίας: 220 βασαλτικοί λίθοι που φθάνουν μέχρι και τα 3 μέτρα και χρονολογούνται από το 3000πχ! Φαίνεται λοιπόν ότι είχαν κάποιες γνώσεις αστρονομίας και αστρολογίας.
Με όλα αυτά ένα τριήμερο έφθασε στο τέλος του, αλλά γυρνώντας στο hostel μου θα γνωρίσω την Αμερικανίδα travelholic με την οποία θα συνεχίσουμε για Γεωργία. Συνέχεια στο επόμενο!
Στο τέλος του ταξιδιού μου στην Αρμενία είχα κλείσει μία εκδρομή στο νότιο τμήμα της χώρας σε συνδυασμό με το Ναγκόρνο Καραμπάχ (Αρτσάχ στα αρμένικα) γιατί μου εξασφάλιζε μεταφορά και ξενοδοχείο σε καλή τιμή. Η περιοχή αυτή ενώ ιστορικά ανήκει στην Αρμενία, δόθηκε στο Αζερμπαϊτζάν μαζί με την περιοχή του
Ναχιτσεβάν με το οποίο υπάρχουν κλειστά σύνορα (αν δείτε τον χάρτη είναι ανατολικά της Αρμενίας και δεν συνορεύει καν με το Αζερμπαϊτζάν). Εν ολίγοις η περιοχή είναι αμφισβητούμενη, διεθνώς αναγνωρισμένη ως μέρος του Αζερμπαϊτζάν,αλλά το μεγαλύτερο τμήμα της περιοχής αποτελεί de facto ανεξάρτητο κράτος με αρμενική πλειοψηφία. Παρόλο βέβαια που το ΝΚ ανήκει στους Αζέρους, δεν μπορείς να εισέλθεις στο Αζερμπαιτζάν από κει και οποιαδήποτε σφραγίδα στο διαβατήριο-σημάδι ότι επισκέφθηκες το ΝΚ πιθανόν θα σου στερήσει μία μελλοντική επίσκεψη στο ΑΖ. Το άλλο παράδοξο είναι ότι ενώ υπάρχει διεθνές αεροδρόμιο καμία πτήση δεν πραγματοποιείται καθώς θα έπρεπε να δώσουν την έγκριση τους οι αρχές του Αζερμπαιτζάν.
Καθ οδόν για ΝΚ μπορείς να δεις:
Khor Virap: Μοναστήρι στους πρόποδες του Αραράτ,στο πιο κοντινό σημείο των (κλειστών) συνόρων με την Τουρκία με τα παρατηρητήρια των δύο χωρών.
Εδώ λέει φυλακίστηκε ο Γρηγόριος σε ένα πηγάδι για 13 χρόνια. Θεράπευσε τον βασιλιά που είχε τρελαθεί κι αυτός έπειτα βαφτίστηκε χριστιανός.
Αραράτ: Δύο κορυφές που δημιουργούν το βουνό "εκεί που ξεκίνησε η ζωή". Το αντίκρισα δύο φορές μία ημέρα και μία βραδάκι, μία μπλε σκιά στο σκοτάδι με τις δύο κορυφές του.
Noravank: Σημαίνει νέο μοναστήρι και είναι χτισμένο σε ένα δραματικό τοπίο καθώς η διαδρομή περνάει μέσα από ένα φαράγγι.Έχει δύο εκκλησίες και είναι ωραίο το ηλιοβασίλεμα όταν οι κόκκινοι βράχοι τριγύρω παίρνουν το πιο ωραίο τους χρώμα.
Οι Αρμένιοι της διασποράς στηρίζουν την ανοικοδόμηση και ανάπτυξη και στην Αρμενία αλλά και στο Αρτσάχ. Όλη η διασπορά σε διακοπές ήταν το λεωφορείο μας και έχω να πω ότι ήταν πολύ περιποιητικοί μαζί μου, με καλούσαν συνέχεια στα τραπέζια τους για να μην είμαι μόνη μου. Φυσικά λόγω της παρουσίας τους η μουσική στο λεωφορείο είχε μόνο αρμένικες επιτυχίες. Με μία από αυτές τις οικογένειες που ζει στην Νέα Υόρκη έχουμε ακόμα επικοινωνία.
Goris: είναι η τελευταία πόλη πριν περάσεις στο ΝΚ, με ωραία παραδοσιακή αρχιτεκτονική.
Το ΝΚ με απόφαση του Στάλιν δόθηκε στους Αζέρους οι οποίοι πριν την ΕΣΣΔ δεν υπήρχαν ως κράτος, ήταν φυλές που ζούσαν στην Καυκασία. Οι Αρμένιοι κάτοικοι της περιοχής βρέθηκαν ξαφνικά να μην μπορούν να πηγαίνουν στην εκκλησία και να πρέπει να μιλάνε ρώσικα ή αζέρικα.
Το Shushi είναι το πολιτιστικό κέντρο της χώρας, ενώ το Stepankert είναι το διοικητικό. Ήταν η μεγαλύτερη πόλη στην Καυκασία μετά την Τιφλίδα, γιατί ήταν στο δρόμο του μεταξιού αλλά καταστράφηκε τελείως στον πόλεμο. Επισκεφθήκαμε την επιβλητική εκκλησία με τη φοβερή ακουστική. Εκεί έγινε ένας αρμένικος γάμος με 500 ζευγάρια που παντρεύτηκαν ταυτόχρονα!
Στο Stepankert βρίσκονται όλα τα κυβερνητικά κτίρια και η κατοικία του προέδρου της χώρας. Στο Μουσείο Ιστορίας θα μάθει κανείς ενδιαφέρουσες πληροφορίες, η υπάλληλος μας έκανε ωραία ξενάγηση. Το πιο αξιομνημόνευτο όμως είναι ότι οι υπάλληλοι του μουσείου παρακολουθούσαν στην τηλεόραση τον Τσίπρα την ώρα που έφευγα!
Μην παραλείψετε να δοκιμάσετε zhingyalov Khats , πίτα με 20 τύπους χόρτων και αρωματικών. Έξω από τις εκκλησίες επίσης είχε κάτι τεράστιες μουριές, κάποιοι επιδόθηκαν σε ακροβατικά για να φτάσουνε τα ώριμα κλαδιά, δικαιολογημένα που να τα βρουν αυτά στα LA και τις Υόρκες. Πολύ ωραία επίσης η sour cream με μέλι.
Το highlight του ΝΚ ήταν η επίσκεψη στο πολύ εντυπωσιακό μνημείο TATIK-PAPIK( Γιαγιά & Παππούς) στην κορυφή ενός λόφου έξω από το Stepankert . Ναγκόρνο σημαίνει ορεινό.Το μνημείο συμβολίζει τους ανθρώπους του ορεινού Καραμπάχ που δηλώνουν " δεν μπορείτε να μας πάρετε από τα βουνά μας".
H διαδρομή είναι δύσκολη, πολλές στροφές αλλά το τοπίο είναι υπέροχο άλλοτε με καταπράσινα βουνά κι άλλοτε με χρυσαφένιους λόφους.Στον δρόμο το λεωφορείο σταμάτησε δύο φορές.Την μία συναντήσαμε στρατιώτες και έπρεπε να περιμένουμε να τελειώσει η προπόνηση τους.Την άλλη ο δρόμος ήταν γεμάτος αγελάδες!
Πολύ εντυπωσιακό επίσης το μοναστήρι Tatev που επισκεφθήκαμε στην επιστροφή προς Yerevan.To εναέριο τραμ που σε πάει εκεί είναι περίπου 6 χλμ και είναι το μακρύτερο στον κόσμο χωρίς ενδιάμεση στάση.
Ήξερες ότι η Αρμενία ήταν το πρώτο κράτος στον κόσμο που υιοθέτησε επίσημα τον χριστιανισμό; Ε ναι λοιπόν.
Και τελειώνω τα αξιοθέατα με το Karahundj το stonehenge της Αρμενίας: 220 βασαλτικοί λίθοι που φθάνουν μέχρι και τα 3 μέτρα και χρονολογούνται από το 3000πχ! Φαίνεται λοιπόν ότι είχαν κάποιες γνώσεις αστρονομίας και αστρολογίας.
Με όλα αυτά ένα τριήμερο έφθασε στο τέλος του, αλλά γυρνώντας στο hostel μου θα γνωρίσω την Αμερικανίδα travelholic με την οποία θα συνεχίσουμε για Γεωργία. Συνέχεια στο επόμενο!
Last edited: