interted
Member
- Μηνύματα
- 1.355
- Likes
- 8.207
- Επόμενο Ταξίδι
- ?
- Ταξίδι-Όνειρο
- Ράφτινγκ στον Ουρουμπάμπα
Σιέγο
Το αρχικό σχέδιο ήταν να πάρουμε το αεροπλάνο και να γλιτώσουμε τα 850 km οδήγησης που χωρίζουν το Σαντιάγο από την Αβάνα και την πτήση της επιστροφής. Επέμενα στην λύση του αεροπλάνου αφού (νόμιζα ότι) είχα δει αρκετά από Κουβανικούς δρόμους και θα κερδίζαμε και μια μέρα στην Αβάνα. Τελικά επικράτησε η επίγεια λύση – λόγω και του κόστους των αεροπορικών – , κάνοντας μια διαμονή στα μισά του δρόμου, σε μια πόλη με το όνομα Σιέγο Δε Άβιλα. Τελείως αντιτουριστικό το Σιέγο, με λίγες αναφορές στα βιβλία μας, φαινόταν σε όλους ως μια λύση ανάγκης. Ο `κουνιάδος’ είχε φτιάξει μια σπασμένη ανάρτηση στο Dodge την προηγούμενη μέρα και δεν μπορούσε να κρύψει την χαρά του που θα γύριζε στην γυναίκα του και τον γιό του. Οι σπιτονοικοκύρηδες μας προσφέραν τούρτα για τα γενέθλια της μικρής τους κόρης (που η γιορτή το προηγούμενο απόγευμα είχε μαζέψει όλα τα παιδάκια της γειτονιάς) και με μια μικρή απροθυμία αφήσαμε πίσω την σπιταρόνα τους και τις ψαρούκλες τους.
Υπερπαραγωγή η τούρτα της μικρούλας
Η τρισδιάστατες ταμπέλες στους δρόμους. Εδώ το καράβι με το οποίο αποβιβαστήκαν στην Κούβα ο Φιντέλ και ο Τσε για να ξεκινήσουν την επανάσταση - μετά έδωσαν το όνομά του και στην επαρχία.
Λίγο κίνητρο πάντα βοηθάει στα οτοστοπ.
Το ζουμί της καρύδας και ένα γλυκό από γάλα (dulce de leche) που πουλούσαν στον δρόμο, και τα δύο πολύ αξιόλογα.
Οι μικρές φωτιές στα πλάγια του δρόμου συχνό φαινόμενο στην Κούβα.
Αρκετά τα χιλιόμετρα αλλά και τα ερεθίσματα στους δρόμους
Ευτυχώς σουπερ καλοσυντηρημένο το αμάξι του Λαζάρο, αποφύγαμε τις κακοτοπιές. Επίσης λίγες φορές σήμερα χρειάστηκε να χρησιμοποιήσουμε την λέξη maricon (σαν να λέμε 'μαλ@κας' στα Ελληνικά)
Μ' αυτά και μ' αυτά φτάσαμε στο Σιέγο, μια συμπαθητική εκ πρώτης όψης μικρή πόλη και βολευτήκαμε στο σπίτι μιας ευτραφούς και λίγο μελαγχολικής Κουβανής.
Εδώ ξεκίνησε η εξερεύνηση στο άγνωστο. Ξεκινήσαμε για μια τοποθεσία που μόνο ένα από τα βιβλία μας ανέφερε ως 'πάρκο', περνώντας από φτωχογειτονιές με τις Κουβανές που κάθονταν έξω από τα σπίτια τους να μας μοιράζουν φιλάκια.
Το πάρκο ξεκινάει με μια λίμνη γυρω από την οποία βρίσκονται πολλά μπαρ και εστιατόρια
Επικρατούσε μια αίσθηση ...φυσιολογικότητας αφού δεν υπήρχε κανένας τουρίστας και για πρώτη φορά στο ταξίδι δεν μας παρενόχλησε κανείς για καμία υπηρεσία. Πόσο μας έλειψε αυτό στο ταξίδι...
Μετά αρχίσαν τα εστιατόρια 'concept', άλλα μέσα στην λίμνη, μέσα σε παλιά αεροπλάνα, σε βαγόνια... Τιμοκατάλογος μόνο στο νόμισμα μου χρησιμοποιούνε οι ντόπιοι. Π.χ. αστακός με 50 ντόπια πέσο (CUP) που μεταφράζεται σε λιγότερο από 2 CUC.
Η ευρηματικότητα των Κουβανών είναι πραγματικά αξιοθαύμαστη! Παρακάτω ένα μουσείο με τρένα, όπου ο φύλακας ήταν μανιακός συλλέκτης νομισμάτων αλλά δεν μπορέσαμε να τον βοηθήσουμε λόγω ευρώ πλέον.
Στο τέλος του πάρκου μια ομάδα έπαιζε μπέιζμπολ (το άθλημα που αρίστευσε ο Φιντέλ). Μετά το ταξίδι έμαθα ότι το Σιέγο θεωρείται μπασκετομάνα της Κούβας. Μάλιστα ορισμένοι από τους μπασκετμπολίστες της τοπικής ομάδας των Μπάφαλο `αυτομολήσανε' όταν η εθνική ομάδα έπαιζε στο Πουέρτο Ρίκο, προκαλώντας μεγάλη εσωτερική αναταραχή στην Κούβα. Το όνειρο του να παίζεις στο εξωτερικό σε μια δυνατότερη ομάδα, μαζί με τις αστρονομικές οικονομικές απολαβές δεν μπορεί να μην επιρεάσει τον Κουβανό αθλητή που μένει ακόμα στο ίδιο δωμάτιο με την μητέρα του σε ένα χαμόσπιτο στο Σιέγο (κι ας μην ξέρει πότε θα του επιτραπεί να γυρίσει πίσω να δει την οικογένεια του). Είναι η λογική πορεία των πραγμάτων και από ότι φαίνεται αρχίζει να γίνεται κατανοητό πλέον και από την κυβέρνηση.
Στον γυρισμό μας πήραν στο κατόπι και δυο πιτσιρίκες, εξαφανίζοντας μερικώς την ψευδαίσθηση ότι δεν είμαστε απλά πλούσιοι τουρίστες σε μια χώρα που έχει περάσει πολύ δύσκολα και πολύ πρόσφατα..
Το βράδυ βγήκαμε τσάρκα στον κεντρικό πεζόδρομο που έσφιζε από ζωή και - τι έκλπηξη! - πέσαμε πάλι σε αυτοσχέδιο γλέντι. Μια μπάντα, δυο ηχεία και χορός, χορός ... Τελικά θα ήταν κρίμα να χάναμε το Σιέγο για το αεροπλάνο, ε;!