interted
Member
- Μηνύματα
- 1.355
- Likes
- 8.207
- Επόμενο Ταξίδι
- ?
- Ταξίδι-Όνειρο
- Ράφτινγκ στον Ουρουμπάμπα

Μέρος 3ο
Ξυπνώντας στο Ρεμέδιος με ελαφρύ χανγκ-όβερ, οι ευγενέστατοι σπιτονοικοκύρηδες είχαν ετοιμάσει πολύ πλούσιο πρωινό, με χτυπημένα αυγά, μαρμελάδες, μάγκο, γουάβα, ανανά, χυμό και σπιτικά μπισκοτάκια. Όσα δεν φάγαμε, επιμέναν να τα βάλουν σε σακουλάκια για μαζί. Η αυθεντικότητα και καλοσύνη στο βλέμμα των συγκεκριμένων ήταν αυτό που μας έμεινε αφήνοντας πίσω το χωριουδάκι τους. Κι ας ήταν λίγο αμφιβόλου υγιεινής, χαλάλι τους.
Ο σημερινός δρόμος είναι μακρύς, διασχίζοντας σχεδόν όλη την Ανατολική Κούβα, με μία στάση στο κομψό Κάμαγουεϊ και καταλήγοντας στο ολίγον `Ευρωπαικό' Ολγίν, μια από νεότερες πόλεις της Κούβας. Ο δρόμος `Κουβανέζικος' = πάνω, κάτω στο κάθισμα όλη την ώρα. Όσο και αναπαυτικές να ήταν οι αναρτήσεις του βελτιωμένου Dodge του '40, η μέση διαμαρτύρεται μετά από 100-200 χιλ. non-stop. Ένα από τα πολλά παράξενα στους Κουβανικούς δρόμους είναι οι ταμπέλες που καταγράφουν τον αριθμό τον νεκρών στον συγκεκριμένο δρόμο ανά χρόνο! Αν μη τι άλλο κρατάει ένα σασπένς - αλλιώς είναι να πας στον δρόμο με τους 0 νεκρούς στο 2016 και άλλο στον δρόμο με τους 25!
Ο Λάζαρο μας είπε ότι είχε πάει με πελάτες στα ανατολικά μόνο δύο-τρεις φορές στο παρελθόν και δεν ήταν πολύ εξοικειωμένος με τους δρόμους. Το gps του νέου του κινητού ήταν για τα πανηγύρια. Τις πιο πολλές φορές έδειχνε λάθος στίγμα, μια κατάσταση που θα ήταν άκρως εκνευριστική αν δεν υπήρχε το κλασικό Λαζάριο χιούμορ. "Πάλι κοιμήθηκαν οι δορυφόροι, όλο λούφα είναι τελευταία" και τέτοια.
Κάναμε μια μεσημεριανή βόλτα στο Καμαγουέι, μια πόλη που δεν λείπουν τα χρώματα αλλά και κάποια διαμάντια της αποικιακής αρχιτεκτονικής στα στενά δρομάκια.
Οι νέοι με τα σμάρτφον είναι έξω για να σερφάρουν στο απαγορευμένο αυτό καπιταλιστικό προϊόν που λέγεται internet.
Η αγορά του Καμαγουέι μας φάνηκε εντυπωσιακή σε σχέση με ότι είχαμε δει μέχρι τώρα. Μπορείς να βρεις σχεδόν τα πάντα, μέχρι και ένα τετράγωνο που θα χαρακτήριζες ως ένα στοιχειώδες 'Mall' με ηλεκτρικές συσκευές, ρούχα, παγωτά... χλιδή.
Κάποια στιγμή πήγαμε στον 'Οτε' για να αγοράσουμε τηλεκάρτες μπας και μπορέσουμε να δώσουμε σημάδι ζωής σε συγγενείς στην Ελλάδα. Παρ' ότι η ουρά ήταν αρκετά μεγάλη, ένας ντόπιος χωρίς το παραμικρό αντάλλαγμα, πήρε την πρωτοβουλία να μας δώσει την σειρά του και έτσι να γλυτώσουμε κανένα τέταρτο αναμονής, με τον Λάζαρο να περιμένει ανυπόμονα στο αμάξι για να μην μας πάρει η νύχτα στον δρόμο.
Τα πήλινα πιθάρια, 'τιναχόνες, είναι σήμα κατατεθέν του Κάμαγουεϊ. Με προέλευση μάλλον από την Ανδαλουσία, χρησιμεύουν για την αποθήκευση νερού και είναι πολύ αγαπητά από τους ντοπιους. Αν πιείς από το τιναχόν θα βρεις και μια Καμαγουειώτισσα και θα μείνεις για πάντα εδώ, λένε...
Η διαδρομή για το Ολγίν δεν είχε τίποτα το αξιοσημείωτο και έτσι φτάσαμε, ευτυχώς για τον αγχωμένο Λάζαρο, πριν δύσει ο ήλιος. Σχεδόν καθόλου τουριστική, το Ολγίν είναι μια όμορφη καθαρή πόλη με νεολαία στους δρόμους και πολλά μαγαζιά για διασκέδαση (περιλαμβανομένου ενός μπαρ αφιερωμένο στους Beattles). Μετά από μια μικρή βόλτα καταλήξαμε στο ρεστοράν 1720, το οποίο πρότεινε τόσο το LP όσο και αυτός που είχε την casa particular. Και είχαν δίκιο.
Η κεντρική πλατεία του Ολγίν μας άρεσε πολύ. Πολύς κόσμος, καθόλου τουρίστες, ιδανική θερμοκρασία. Κι ενώ σε όλες τις άλλες πλατείες μας ζαλίζανε για να μας πουλήσουν στην μαύρη μια κάρτα για ίντερνετ, εδώ έκανα απεγνωσμένα γύρες μπας και βρω καμία - κανένας δεν συγκινήθηκε.
Στην μια πλευρά της πλατείας, στο πρώτο όροφο ενός αποικιακού κτηρίου ακουγόντανε ο ήχος από μια συναυλία πανκ με αρκετό κόσμο να μπαίνει. Λίγα βήματα δίπλα, ο ήχος πανκ έδινε την θέση του σε Κουβανέζικα μπλουζ και ηλικιωμένα ζευγάρια να χορεύουν σε μια ανοιχτή πιλοτή. Αυτή ναι, είναι η Κούβα της ελεύθερης έκφρασης, μια χώρα που ζει με τους χαλαρούς τροπικούς ρυθμούς ζωής αλλά και την πολύ ανήσυχη καλλιτεχνική διάθεση. Το Ολγίν μας άφησε άριστες εντυπώσεις.