Κούβα "Ωραία, ωραία" από την Κούβα

interted

Member
Μηνύματα
1.355
Likes
8.197
Επόμενο Ταξίδι
?
Ονειρεμένο Ταξίδι
Ράφτινγκ στον Ουρουμπάμπα



Μέρος 3ο

Ξυπνώντας στο Ρεμέδιος με ελαφρύ χανγκ-όβερ, οι ευγενέστατοι σπιτονοικοκύρηδες είχαν ετοιμάσει πολύ πλούσιο πρωινό, με χτυπημένα αυγά, μαρμελάδες, μάγκο, γουάβα, ανανά, χυμό και σπιτικά μπισκοτάκια. Όσα δεν φάγαμε, επιμέναν να τα βάλουν σε σακουλάκια για μαζί. Η αυθεντικότητα και καλοσύνη στο βλέμμα των συγκεκριμένων ήταν αυτό που μας έμεινε αφήνοντας πίσω το χωριουδάκι τους. Κι ας ήταν λίγο αμφιβόλου υγιεινής, χαλάλι τους.

Ο σημερινός δρόμος είναι μακρύς, διασχίζοντας σχεδόν όλη την Ανατολική Κούβα, με μία στάση στο κομψό Κάμαγουεϊ και καταλήγοντας στο ολίγον `Ευρωπαικό' Ολγίν, μια από νεότερες πόλεις της Κούβας. Ο δρόμος `Κουβανέζικος' = πάνω, κάτω στο κάθισμα όλη την ώρα. Όσο και αναπαυτικές να ήταν οι αναρτήσεις του βελτιωμένου Dodge του '40, η μέση διαμαρτύρεται μετά από 100-200 χιλ. non-stop. Ένα από τα πολλά παράξενα στους Κουβανικούς δρόμους είναι οι ταμπέλες που καταγράφουν τον αριθμό τον νεκρών στον συγκεκριμένο δρόμο ανά χρόνο! Αν μη τι άλλο κρατάει ένα σασπένς - αλλιώς είναι να πας στον δρόμο με τους 0 νεκρούς στο 2016 και άλλο στον δρόμο με τους 25!





Ο Λάζαρο μας είπε ότι είχε πάει με πελάτες στα ανατολικά μόνο δύο-τρεις φορές στο παρελθόν και δεν ήταν πολύ εξοικειωμένος με τους δρόμους. Το gps του νέου του κινητού ήταν για τα πανηγύρια. Τις πιο πολλές φορές έδειχνε λάθος στίγμα, μια κατάσταση που θα ήταν άκρως εκνευριστική αν δεν υπήρχε το κλασικό Λαζάριο χιούμορ. "Πάλι κοιμήθηκαν οι δορυφόροι, όλο λούφα είναι τελευταία" και τέτοια.



Κάναμε μια μεσημεριανή βόλτα στο Καμαγουέι, μια πόλη που δεν λείπουν τα χρώματα αλλά και κάποια διαμάντια της αποικιακής αρχιτεκτονικής στα στενά δρομάκια.









Οι νέοι με τα σμάρτφον είναι έξω για να σερφάρουν στο απαγορευμένο αυτό καπιταλιστικό προϊόν που λέγεται internet.



Η αγορά του Καμαγουέι μας φάνηκε εντυπωσιακή σε σχέση με ότι είχαμε δει μέχρι τώρα. Μπορείς να βρεις σχεδόν τα πάντα, μέχρι και ένα τετράγωνο που θα χαρακτήριζες ως ένα στοιχειώδες 'Mall' με ηλεκτρικές συσκευές, ρούχα, παγωτά... χλιδή.

Κάποια στιγμή πήγαμε στον 'Οτε' για να αγοράσουμε τηλεκάρτες μπας και μπορέσουμε να δώσουμε σημάδι ζωής σε συγγενείς στην Ελλάδα. Παρ' ότι η ουρά ήταν αρκετά μεγάλη, ένας ντόπιος χωρίς το παραμικρό αντάλλαγμα, πήρε την πρωτοβουλία να μας δώσει την σειρά του και έτσι να γλυτώσουμε κανένα τέταρτο αναμονής, με τον Λάζαρο να περιμένει ανυπόμονα στο αμάξι για να μην μας πάρει η νύχτα στον δρόμο.





Τα πήλινα πιθάρια, 'τιναχόνες, είναι σήμα κατατεθέν του Κάμαγουεϊ. Με προέλευση μάλλον από την Ανδαλουσία, χρησιμεύουν για την αποθήκευση νερού και είναι πολύ αγαπητά από τους ντοπιους. Αν πιείς από το τιναχόν θα βρεις και μια Καμαγουειώτισσα και θα μείνεις για πάντα εδώ, λένε...



Η διαδρομή για το Ολγίν δεν είχε τίποτα το αξιοσημείωτο και έτσι φτάσαμε, ευτυχώς για τον αγχωμένο Λάζαρο, πριν δύσει ο ήλιος. Σχεδόν καθόλου τουριστική, το Ολγίν είναι μια όμορφη καθαρή πόλη με νεολαία στους δρόμους και πολλά μαγαζιά για διασκέδαση (περιλαμβανομένου ενός μπαρ αφιερωμένο στους Beattles). Μετά από μια μικρή βόλτα καταλήξαμε στο ρεστοράν 1720, το οποίο πρότεινε τόσο το LP όσο και αυτός που είχε την casa particular. Και είχαν δίκιο.










Η κεντρική πλατεία του Ολγίν μας άρεσε πολύ. Πολύς κόσμος, καθόλου τουρίστες, ιδανική θερμοκρασία. Κι ενώ σε όλες τις άλλες πλατείες μας ζαλίζανε για να μας πουλήσουν στην μαύρη μια κάρτα για ίντερνετ, εδώ έκανα απεγνωσμένα γύρες μπας και βρω καμία - κανένας δεν συγκινήθηκε.

Στην μια πλευρά της πλατείας, στο πρώτο όροφο ενός αποικιακού κτηρίου ακουγόντανε ο ήχος από μια συναυλία πανκ με αρκετό κόσμο να μπαίνει. Λίγα βήματα δίπλα, ο ήχος πανκ έδινε την θέση του σε Κουβανέζικα μπλουζ και ηλικιωμένα ζευγάρια να χορεύουν σε μια ανοιχτή πιλοτή. Αυτή ναι, είναι η Κούβα της ελεύθερης έκφρασης, μια χώρα που ζει με τους χαλαρούς τροπικούς ρυθμούς ζωής αλλά και την πολύ ανήσυχη καλλιτεχνική διάθεση. Το Ολγίν μας άφησε άριστες εντυπώσεις.


 

interted

Member
Μηνύματα
1.355
Likes
8.197
Επόμενο Ταξίδι
?
Ονειρεμένο Ταξίδι
Ράφτινγκ στον Ουρουμπάμπα
new_leg_1_cuba.jpg


Μέρος πρώτο


Ξεκινήσαμε από την Αβάνα, αφού χαιρετίσαμε την χαμογελαστή ξανθιά που εμφανίστηκε εκείνο το πρωί στην κουζίνα της Casa Particular στην Calle Virtudes. Η πιο εμφανής αρετή (virtud) των κουβανέζων γυναικών είναι η σεξουαλικότητα τους, και εκεί περιστράφηκε η συζήτηση στο αμάξι εκείνο το πρωί μαζί και με τον Lazaro - ο ίδιος λάτρης των μεγάλων πισινών. Βέβαια και η γυναίκα του που μας έδειξε στην φωτό δεν πήγαινε πίσω σε ομορφιά. Συναντήσαμε και τον γιό του μαζί με την γυναίκα του για παραλαβή του κολατσιού για το μεγάλο ταξίδι. Και τον αποχαιρετισμό στον μικρούλη εγγονό.

Το προηγούμενο βράδυ είχα συναντήσει τους δυο συνταξιδιώτες μου, οι οποίοι είχαν ήδη δύο μέρες στην Αβάνα και είχαν δει και ξεναγηθεί αρκετά. Θα επανέλθω στην Αβάνα στις δύο τελευταίες μέρες του ταξιδιού. Θα έλεγα ότι είναι σαν μια κούκλα που κάνει λίφτινγκ, αφού τα παλιά κτίρια της εποχής του μεγάλου πλούτου (εμπόριο ζάχαρης κτλ.) βρίσκονται σε στάδιο αποκατάστασης ξεκινώντας από την 'παλιά πόλη'.

IMG_7630.JPG


DSCN3900.JPG



IMG_7500.JPG


Αφήσαμε πίσω μας την μεγάλη παραλιακή, Μαλεκόν, όπου το '50 γίνονταν το θρυλικό γκραν πρι της Κούβας (όπου απαγάγανε αντικυβερνητικοί των τότε πρωταθλητή Φάτζιο) και πιάσαμε τις φοβερές πίστες/κατσικόδρομους της δυτικής Κούβας. Μετά από μερικές στάσεις, σε ένα ωραίο πάρκο με ορχιδέες (λάθος εποχή βέβαια) και σε μια κουβανέζικη 'προσπάθεια' μίμησης των έργων του Βαρκελωνέζου Γκαουντί, βγήκαμε στον ανοιχτό δρόμο.

Κάθε λογής `αντικείμενο' θεωρείται ΄αξιο-οδήγητο' στην Κούβα... από αυτοσχέδιες λιμουζίνες που προέρχονται από την ένωση δύο διαφορετικών αυτοκινήτων (!), κάρα με άλογα, ποδήλατα, στρατιωτικές κλούβες που πηγαίνουν τον κόσμο στα κτήματα. Και πολλοί, πάρα πολλοί hitchhikers, που θα είχαν ωραία μπούτια ή, απουσία μπουτιών, ένα χαρτονόμισμα στο χέρι να ανεμίζει. Στάση για πολύ νόστιμες μπανάνες και μάνγκο σε εξωφρενικά (για Ευρώπη) χαμηλές τιμές. Με ένα CUC - το νόμισμα που χρησιμοποιούνε οι τουρίστες κυρίως και αντιστοιχεί σε ένα δολάριο - πρέπει να μας δώσαν καμιά 15αριά φρεσκοκομμένα μάνγκος... Μουί μπιέν

DSCN4288.JPG


IMG_8493.JPG


IMG_8457.JPG


DSCN4913.JPG


Και ο Κουβανέζος Γκαουντί

DSCN4266.JPG


Ένας μικρός φίλος, στο πάρκο με τις ορχιδέες

IMG_7886.JPG
 
Last edited:

go2dbeach

Member
Μηνύματα
5.962
Likes
9.344
Επόμενο Ταξίδι
Λατινική Αμερική
Ονειρεμένο Ταξίδι
Λατινική Αμερική
Με μπέρδεψε λίγο το άγαλμα της γυμνής με το πιρούνι πάνω στον κόκορα..o_O Κατά τα άλλα πολύ όμορφες εικόνες! :)
 

buffon85

Member
Μηνύματα
594
Likes
1.559
Επόμενο Ταξίδι
Κολομβία
Ονειρεμένο Ταξίδι
Χιλή, Ιαπωνία, Αμερική
αχ ηρθες την στιγμη που με επιανε η νοσταλγια και κοιτουσα τις φωτο μου. εγω παντως αναρωτιεμαι ποτε θα επιστρεψω... ανυπομονω για την συνεχεια
 

interted

Member
Μηνύματα
1.355
Likes
8.197
Επόμενο Ταξίδι
?
Ονειρεμένο Ταξίδι
Ράφτινγκ στον Ουρουμπάμπα
Με μπέρδεψε λίγο το άγαλμα της γυμνής με το πιρούνι πάνω στον κόκορα..o_O Κατά τα άλλα πολύ όμορφες εικόνες! :)
Λέγεται 'Viaje fantastico' από τον Κουβανό Roberto Fabelo και βρίσκεται στην 'παλιά πλατεία' της Αβάνας.

Δεν ξέρω πως να το ερμηνεύσω. Αν το δεις μια φορά δεν σου φεύγει από το μυαλό πάντως... Τι να πω.. ότι το σκεφτόμουν όταν παράγγελνα κοτόπουλο στο εστιατόριο την άλλη μερα :icon_redface:

Όντως ο Γιώρος και ο Βασίλης κάναν πολύ καλή και λεπτομερή δουλειά με τις φωτογραφίες.
 

interted

Member
Μηνύματα
1.355
Likes
8.197
Επόμενο Ταξίδι
?
Ονειρεμένο Ταξίδι
Ράφτινγκ στον Ουρουμπάμπα
Ο καβαλάρης-μπάρμαν του Βινιάλες

DSCN4293 - Copy (1).JPG


Φτάσαμε στο Βινιάλες που είναι γνωστό για τους στρογγυλούς ασβεστολιθικούς σχηματισμούς που εξέχουν από τον εύφορο κάμπο. Καπνός, γλυκοπατάτες, παπάγιες κτλ. καλλιεργούνται με παραδοσιακούς τρόπους από τους ντόπιους γεωργούς που μένουν στα διάσπαρτα σπίτια της περιοχής.

Αφού βρήκαμε την casa particular και βολευτήκαμε, καταλήξαμε να κάνουμε διαφορετικές δραστηριότητες αφού ήταν ήδη αργά και οι προτιμήσεις ήταν διαφορετικές. Οι συνταξιδιώτες πήγανε να δούνε τις σπηλιές με τα νερά, και τις τεράστιες τοιχογραφίες και εγώ κατέληξα σε ένα άλογο διασχίζοντας την κοιλάδα καθ' οδόν προς το Los Aquaticos με την ωραία θέα.


DSCN4373.JPG


Ο τύπος με τα άλογα είχε όλη την οικογένεια μαζί, καμιά 10αρία άτομα τουλάχιστον - τυπικό γεγονός στην Κούβα να κρατάνε ένα μαγαζί ολόκληρες οικογένειες. Μου έδωσε μια μπύρα και με άφησε να περιμένω δίπλα στα άλογα, ενώ τα πιτσιρίκια του προσπαθούσαν να μου μάθουν λέξεις στα ισπανικά έχοντας ξεκαρδιστεί με την ανικανότητα μου. Τελικά ξεκινήσαμε να διασχίζουμε τον ανοιχτό χώρο μεταξύ των καλλιεργειών και τα χρώματα (ειδικά του κόκκινου χώματος) και ο ανοιχτός δρόμος δημιούργησαν μια όμορφη αίσθηση και να μην θες να φτάσεις στον προορισμό σύντομα.

Η πρώτη στάση ήταν σε μια μοναχική καλύβα όπου πετάχτηκε ένας τύπος, 'τι θα πιούνε τα παιδιά;'. Δασκαλεμένος, απάντησα δύο 'πίνια κολάδα' πορ φαβόρ και καταλήξαμε να τις πίνουμε σε δύο καρέκλες μπροστά στην καλύβα. Ο οδηγός μου αποδείχθηκε ότι είχε αρχίσει με τα άλογα μόλις τον τελευταίο χρόνο, ακολουθώντας τον πατέρα του, αλλά όλη του την ζωή ήταν μπαρτέντερ στο Βινιάλες! Σε ερώτηση αν έχει ταξιδέψει καθόλου, μου λέει 'ναι, έχω φτάσει μέχρι το Κάμαγουέυ' το οποίο είναι βέβαια στην κεντρική Κούβα, ούτε κουβέντα για εκτός Κούβας. Αυτή η απάντηση θα επαναληφθεί πολλές φορές στο ταξίδι.

DSCN4439.JPG


Ανεβαίνοντας τον λόφο προς το Λος Ακουάτικος και μαθαίνοντας ότι είμαι Έλληνας με εξηγεί ότι ο αγαπημένος του ήρωας είναι ο Σπάρτακος! Επίσης μου λέει, εδώ που πάμε, μένανε κάποτε καμιά δεκαριά οικογένειες σε πλήρη απομόνωση από τον υπόλοιπο κόσμο, αυτόχθονες, που δεν κατεβαίνανε στο χωριό ούτε για να πάνε στον γιατρό... Και από τι πεθάνανε φίλε; Μόνο τρεις, λέει, από αρρώστιες, οι υπόλοιποι ζήσανε για να πεθάνουνε από γηρατειά. Τώρα βέβαια στο Los Aquaticos πρέπει να μείναν 2-3 οικογένειες. Κι ενώ συζητάμε, παρατηρώ από πάνω μας να κρέμονται κλαδιά γεμάτα με μάγκο, σε απόσταση επαφής. Από φαγητό πάντως δεν πρέπει να πάσχουνε.

Η θέα από τον λόφο, προς τις τρεις κοιλάδες που σχηματίζουν το Βινιάλες, είναι όντως όμορφη. Σε ένα μαγαζάκι που δουλεύει με ηλιακούς συλλέκτες και φιλικούς ανθρώπους, κατεβάζουμε με τον οδηγό άλλες δύο μπύρες. Πως σου φαίνεται η Αβάνα σε σχέση με 'δω μου λένε. Και όντως η διαφορά είναι μεγάλη, στην αίσθηση επαρχίας, στην ανεξαρτησία των ανθρώπων... Ωραία τους λέω η Αβάνα, αλλά εδώ δεν μυρίζει άσχημα όπως εκεί. Και χαρούμενοι συνεχίσαμε το ποτό...

----

Μια τελευταία παρατήρηση, σχετικά με τα ζώα των Κουβανών. Τα άλογα στο Βινιάλες, εκτός από αυτά που νοίκιαζαν, ήταν αρκετά κοκκαλιάρικα, και αυτό επαναλήφθηκε συχνά στο ταξίδι. Όπως και τα γελάδια τους και οι γάτες, που πολλές φορές θα έβλεπες στον δρόμο πεθαμένες από ασιτία. Ο κομμουνισμός σίγουρα δεν δουλεύει για τα ζώα στην Κούβα, δεν ξέρω βέβαια και πως ήταν πριν.

Βρήκα τους συνταξιδιώτες να έχουν πιεί κι αυτοί τις πινια κολάδας τους και είχαν δει τις σπηλιές και σκαρφαλώσει στους λόφους. Την επόμενη μέρα έχουμε, αρκετά... καταλήγοντας το Σινφουέγκος και με ένα αναπάντεχο γλέντι...

DSCN4453.JPG


DSCN4335.JPG


Οι τοιχογραφίες με τις αναπαραστήσεις ζώων και πρωτόγονων κυνηγών
 
Last edited:

interted

Member
Μηνύματα
1.355
Likes
8.197
Επόμενο Ταξίδι
?
Ονειρεμένο Ταξίδι
Ράφτινγκ στον Ουρουμπάμπα
Κροκόδειλοι, ρούμια και εκστασιασμένοι ντράμερ

Ξημέρωσε η δεύτερη μέρα και το πρώτο μας task είναι να αγοράσουμε νερό και ένα μαχαίρι (για τα φρούτα) από το Πινιάρ ντε Ριο. Άκαρπες οι προσπάθειές μας, καθώς τα περισσότερα μαγαζιά ήταν κλειστά πριν τις 9, και σε όσα ανοιχτά πήγε ο Γιώργος δεν βρήκε το πολυπόθητο ‘κουτσίγιο΄. Ακόμα και η εύρεση νερού αρκετές φορές στην Κούβα απαιτούσε αρκετή προσπάθεια (κάποιες φορές πήγαινα σε δύο και σε τρία μαγαζάκια μέχρι να βρω ένα να έχει νερό – πολύ εξειδίκευση πια).

Το Πινάρ ντε Ρίο δεν το είδαμε πολύ. Ενδιαφέρουσα η αρχιτεκτονική με τις μικρές ‘πιλοτές’ με πολύχρωμες κολόνες μπροστά από τα σπίτια. Το Σινφουέγος θα αποδειχθεί πολύ πιο πλούσιο σε αυτόν τον τομέα. Στην επιστροφή προς τα ανατολικά γίναμε μάρτυρες και συνεργοί σε μια κόντρα για την διεκδίκηση της γρήγορης λωρίδας με ένα Λάντα και ένα φορτηγό. Με μπόλικη αβροφροσύνη από όλες τις πλευρές, ευγενικές χειρονομίες κατανόησης και μηδέν θανάτους.

IMG_7998.JPG


Κατά το μεσημέρι ήμαστε στην λίμνη Γουαμά. Σε ένα νησάκι στο οποίο φτάνεις με βενζινάκατο έχουνε ανακατασκευάσει ένα ινδιάνικο χωρίο, του προ-Κολομβιανού πολιτισμού των Ταϊνο. Επίσης έχουνε φτιάξει εκτροφείο για την διάσωση των κροκοδείλων.

IMG_8006.JPG


Κανένας κροκόδειλος; Μπα

IMG_8054.JPG


Μόνο ένα κορμό βλέπω στην λίμνη Βασίλη


Οι Ταινο ήταν οι ινδιάνοι που βρήκε ο Κολόμβος όταν πρωτοέφτασε και περιέγραψε ως πολύ ευγενείς και χωρίς γνώση τι θα πει κακιά. ‘Το μόνο που θέλανε ήταν να μας ευχαριστήσουν’. Σε λίγο διάστημα, το 90% των ινδιάνων είχαν αφανιστεί, κυρίως από τις αρρώστιες που φέρανε οι Ισπανοί αλλά και από συμπλοκές και εξεγέρσεις. Ο πολιτισμός τους (που μάλλον προήλθε από την Ν.Αμερική) ήταν αρκετά ανεπτυγμένος σε θέματα πνευματικότητας, θέσης της γυναίκας και τεχνικών ψαρέματος και γεωργίας. Οι Ισπανοί κονκιστραδόρες, όντας μπακούρια, διασταυρώθηκαν με τις γυναίκες τους παράγοντας γενιές μεστίζο και η κληρονομιά τους φαίνεται επίσης από τα τοπωνύμια Ταϊνο: “Κούβα”, “Αβάνα”.

IMG_7988.JPG


IMG_0311.JPG


Στο Σινφουέγος φτάσαμε το απόγευμα και σε λίγο άρχισε να νυχτώνει...

DSCN4576.JPG


DSCN4587.JPG


DSCN4605.JPG


DSCN4592.JPG


Το ίδιο βράδυ, μόλις βγήκαμε από το εστιατόριο και γυρίζαμε στο ξενοδοχείο για ύπνο, πέφτουμε πάνω σε μια τελετουργία, φαινομενικά θρησκευτική.



Ο μαύρος στο κέντρο με το μόνιμο χαμόγελο και την λευκή στολή, βαράει το τύμπανο ακούραστα. Όλη ο ομάδα με τις κελεμπίες με αναπαραστάσεις αγγέλων στην πλάτη, βρίσκονται σε διαρκή κίνηση στριφογυρίζοντας. Ένας σφυρίζει και οι υπόλοιποι σχηματίζουν μια πομπή ανάμεσα από τους περαστικούς και τα ζευγαράκια που κάθονται στην προκυμαία του Σινφουέγος αυτή την Δευτέρα βράδυ. Η πορεία καταλήγει σε μια σκηνή φεστιβάλ, όπου Κουβανέζικα συγκροτήματα δίνουν εκείνη την ώρα συναυλία, πράγμα που δεν εμποδίζει τον ασπροντυμένο να συνεχίζει το χτύπημα και τους υπόλοιπους να αναμιγνύονται με τον κόσμο. Μια παρέα μας προσφέρει μπύρα από το βαρέλι που έχουν μαζί τους και, λόγω και του φτηνού ρούμι, δεν θέλει πολύ να γίνουμε κι εμείς φεστιβαλικοί θαμώνες. Αν είναι έτσι και η υπόλοιπη Κούβα, μάλλον ανακαλύψαμε το μυστικό τους απόψε λέμε. Και κάποια στιγμή αποφασίζουμε να επιστρέψουμε έχοντας το μεγαλύτερο μέρος του ταξιδιού ακόμα μπροστά....


Το άλλο πρωί αφήνουμε το όμορφο Σινφουέγος πίσω...

IMG_8117.JPG
 

interted

Member
Μηνύματα
1.355
Likes
8.197
Επόμενο Ταξίδι
?
Ονειρεμένο Ταξίδι
Ράφτινγκ στον Ουρουμπάμπα
new_leg_2_cuba.jpg


Μέρος Δεύτερο

Όσο προχωράει η ιστορία, διαπιστώνω ότι υπάρχει κάτι που με κινητοποιεί να γράφω, πέρα από την καταγραφή των γεγονότων και το μοίρασμα της με το φόρουμ. Είναι η ώρα της εβδομάδας που θα φύγω σε μακρινές παραλίες και θα ξαναζήσω λίγο από την αίσθηση του να ταξιδεύεις. Κι ενώ έξω βρέχει, σκέφτομαι την τροπική βροχή που συνάντησα στο Σαντιάγο ντε Κούμπα αλλά και την πλάκα που κάναμε με τους ντόπιους όταν μπήκαμε για να γλυτώσουμε στο μαγαζί τους και άρχισαν να μας κερνάν ρούμια. Αργότερα αυτά όμως :)

Το δεύτερο μέρος του ταξιδιού, δηλαδή οι μέρες 3 και 4, είναι μάλλον το πιο φωτογενές μέρος της ιστορίας οπότε θα προσπαθήσω να βάλω λιγότερα λόγια και περισσότερες εικόνες.

Ο Λάζαρο είναι στενοχωρημένος γιατί το κινητό του παρέδωσε πνεύμα το προηγούμενο βράδυ. Και το νέο LG που πήρε (νομίζω στην μαύρη αγορά και αρκετά ακριβά) δεν έχει το καλό software πλοήγησης αλλά, επίσης, δεν χωράει στην ειδική θήκη-πατέντα στο ταμπλό του Dodge. Γρήγορα θα λυθεί το δεύτερο πρόβλημα, με μια νέα πατέντα, και το αμάξι του 1946, με τον νέο κινητήρα Nissan, είναι έτοιμο για αναχώρηση.

Πρώτη στάση ένας βοτανικός κήπος (Jardín Botánico Soledad) λίγα χιλιόμετρα έξω από το Σινφουέγος.

DSCN4673.JPG


Τελείως διαφορετική βλάστηση από ότι έχουμε συνηθίσει στην Ευρώπη. Ο Γιώργος, μεγάλος φυσιολάτρης ήταν στο στοιχείο του, τριγυρνώντας ανάμεσα στα δέντρα και παρατηρώντας όλα τα ενδιαφέροντα.

DSCN4671.JPG


Εδώ με τον Γιώργο κάτω από ένα δέντρο Σέιμπα, (αν δεν κάνω λάθος).

DSCN4667.JPG


Ο Λάζαρο μας εξηγεί τις ιδιότητες του δέντρου και με λίγο από σταντ απ κόμεντι αργότερα. Απολαυστικός.

Στο δρόμο για το Τρινιδάδ, το επόμενο σημαντικό αξιοθέατο, γίναμε μάρτυρες ενός ενδιαφέροντος φαινομένου. Ο Λάζαρο μας κατέβασε από το αμάξι και μας έδειξε μερικά πατημένα καβούρια. Από ότι φαίνεται τα καβούρια πρέπει να διασχίσουν τον δρόμο για να πάνε από την παραλία στο τροπικό δάσος και πάλι πίσω για να αποθέσουν τα αυγά. Βέβαια η ζέστη της ασφάλτου σε συνδυασμό με τα επερχόμενα αυτοκίνητα προκαλούν κάποια θνησιμότητα (κυρίως στα καβούρια)

DSCN4724.JPG


Οι ταμπέλες στην αρχή κάθε πόλης είναι πραγματικά πολύ προσεγμένες.

Φτάσαμε στην casa particular και ορισμένοι από εμάς δεν κρατιόμασταν για να πάμε παραλία. Το όνομα αυτής playa Ancon, και η πρώτη μου επαφή με Καραϊβική :clap:. Ο Βασίλης, όντας ναυτικός έχει δει πολύ Καραϊβική και δεν φάνηκε ιδιαίτερα συγκλονισμένος. Αυτό που μου έκανε εντύπωση ήταν το χρώμα και η σκληρότητα της άμμου. Ότι πρέπει για ξάπλες αλλά και ένα μικρό τζόκινγκ δίπλα στο νερό.

IMG_8148.JPG



IMG_8159.JPG


Αρκετοί οι θαμώνες, άλλα επιδίδονταν στην ηλιοθεραπεία και άλλοι στην μπυροποσία.

IMG_8168.JPG



IMG_8169.JPG



Επιστροφή στο Τρινιδάδ και έχοντας μεγάλη πεινά και λίγη υπομονή καταλήγουμε σε κάτι πολύ τζάνκ ακόμα και για δεδομένα Κούβας

IMG_8174.JPG


Κι ενώ η ζέστη είναι ακόμα σε υψηλά επίπεδα

IMG_8177.JPG


Ξεκινάμε την βόλτα στο καμάρι της Κούβας, το πολύχρωμο Τρινιδάδ...
 

Teos jazz

Member
Μηνύματα
26
Likes
12
Ακόμη Κούβα είστε παιδιά? Ήθελα να ρωτήσω σε εργοστάσιο με πούρα έχετε πάει?
 

interted

Member
Μηνύματα
1.355
Likes
8.197
Επόμενο Ταξίδι
?
Ονειρεμένο Ταξίδι
Ράφτινγκ στον Ουρουμπάμπα
Πήγαμε τον Απρίλη 2017.

Στην Αβάνα πήγαμε στο εργοστάσιο-outlet πούρων απέναντι από το Καπιτώλιο. Νομίζω λέγεται Real Fabrica de Tabacos Partagás. Μπήκαμε, είδαμε και φύγαμε, γιατί δεν είχαμε ορέξεις να δώσουμε 150 euro για πούρα που θα ήταν και δώρο. Υπάρχουν και `εναλλακτικοί' τρόποι να αγοράσεις, όπως ανακαλύψαμε... Στο σπίτι κάποιου (μάλλον) εργαζόμενου στο εργοστάσιο, που τα δίνει σε καλύτερες τιμές, μην φανταστείς όμως φτηνά.
 

KostasLia

Member
Μηνύματα
311
Likes
1.742
Επόμενο Ταξίδι
για Βαλκάνια το κόβω
Ονειρεμένο Ταξίδι
Βιετνάμ
Πήγαμε τον Απρίλη 2017.

Στην Αβάνα πήγαμε στο εργοστάσιο-outlet πούρων απέναντι από το Καπιτώλιο. Νομίζω λέγεται Real Fabrica de Tabacos Partagás. Μπήκαμε, είδαμε και φύγαμε, γιατί δεν είχαμε ορέξεις να δώσουμε 150 euro για πούρα που θα ήταν και δώρο. Υπάρχουν και `εναλλακτικοί' τρόποι να αγοράσεις, όπως ανακαλύψαμε... Στο σπίτι κάποιου (μάλλον) εργαζόμενου στο εργοστάσιο, που τα δίνει σε καλύτερες τιμές, μην φανταστείς όμως φτηνά.
.

Απριλιο του 17.πως και δεν βρεθηκαμε;;;
Και μεις το ιδιο.για την ακριβεια 1-16.εμεις αγορασαμε απο φυτια κατευθειαν 60€ τα 21.
 

Εκπομπές Travelstories

Τελευταίες δημοσιεύσεις

Booking.com

Ενεργά Μέλη

Στατιστικά φόρουμ

Θέματα
33.113
Μηνύματα
880.688
Μέλη
38.839
Νεότερο μέλος
mgian

Κοινοποιήστε αυτή τη σελίδα

Top Bottom