interted
Member
- Μηνύματα
- 1.355
- Likes
- 8.207
- Επόμενο Ταξίδι
- ?
- Ταξίδι-Όνειρο
- Ράφτινγκ στον Ουρουμπάμπα
Ο καβαλάρης-μπάρμαν του Βινιάλες
Φτάσαμε στο Βινιάλες που είναι γνωστό για τους στρογγυλούς ασβεστολιθικούς σχηματισμούς που εξέχουν από τον εύφορο κάμπο. Καπνός, γλυκοπατάτες, παπάγιες κτλ. καλλιεργούνται με παραδοσιακούς τρόπους από τους ντόπιους γεωργούς που μένουν στα διάσπαρτα σπίτια της περιοχής.
Αφού βρήκαμε την casa particular και βολευτήκαμε, καταλήξαμε να κάνουμε διαφορετικές δραστηριότητες αφού ήταν ήδη αργά και οι προτιμήσεις ήταν διαφορετικές. Οι συνταξιδιώτες πήγανε να δούνε τις σπηλιές με τα νερά, και τις τεράστιες τοιχογραφίες και εγώ κατέληξα σε ένα άλογο διασχίζοντας την κοιλάδα καθ' οδόν προς το Los Aquaticos με την ωραία θέα.
Ο τύπος με τα άλογα είχε όλη την οικογένεια μαζί, καμιά 10αρία άτομα τουλάχιστον - τυπικό γεγονός στην Κούβα να κρατάνε ένα μαγαζί ολόκληρες οικογένειες. Μου έδωσε μια μπύρα και με άφησε να περιμένω δίπλα στα άλογα, ενώ τα πιτσιρίκια του προσπαθούσαν να μου μάθουν λέξεις στα ισπανικά έχοντας ξεκαρδιστεί με την ανικανότητα μου. Τελικά ξεκινήσαμε να διασχίζουμε τον ανοιχτό χώρο μεταξύ των καλλιεργειών και τα χρώματα (ειδικά του κόκκινου χώματος) και ο ανοιχτός δρόμος δημιούργησαν μια όμορφη αίσθηση και να μην θες να φτάσεις στον προορισμό σύντομα.
Η πρώτη στάση ήταν σε μια μοναχική καλύβα όπου πετάχτηκε ένας τύπος, 'τι θα πιούνε τα παιδιά;'. Δασκαλεμένος, απάντησα δύο 'πίνια κολάδα' πορ φαβόρ και καταλήξαμε να τις πίνουμε σε δύο καρέκλες μπροστά στην καλύβα. Ο οδηγός μου αποδείχθηκε ότι είχε αρχίσει με τα άλογα μόλις τον τελευταίο χρόνο, ακολουθώντας τον πατέρα του, αλλά όλη του την ζωή ήταν μπαρτέντερ στο Βινιάλες! Σε ερώτηση αν έχει ταξιδέψει καθόλου, μου λέει 'ναι, έχω φτάσει μέχρι το Κάμαγουέυ' το οποίο είναι βέβαια στην κεντρική Κούβα, ούτε κουβέντα για εκτός Κούβας. Αυτή η απάντηση θα επαναληφθεί πολλές φορές στο ταξίδι.
Ανεβαίνοντας τον λόφο προς το Λος Ακουάτικος και μαθαίνοντας ότι είμαι Έλληνας με εξηγεί ότι ο αγαπημένος του ήρωας είναι ο Σπάρτακος! Επίσης μου λέει, εδώ που πάμε, μένανε κάποτε καμιά δεκαριά οικογένειες σε πλήρη απομόνωση από τον υπόλοιπο κόσμο, αυτόχθονες, που δεν κατεβαίνανε στο χωριό ούτε για να πάνε στον γιατρό... Και από τι πεθάνανε φίλε; Μόνο τρεις, λέει, από αρρώστιες, οι υπόλοιποι ζήσανε για να πεθάνουνε από γηρατειά. Τώρα βέβαια στο Los Aquaticos πρέπει να μείναν 2-3 οικογένειες. Κι ενώ συζητάμε, παρατηρώ από πάνω μας να κρέμονται κλαδιά γεμάτα με μάγκο, σε απόσταση επαφής. Από φαγητό πάντως δεν πρέπει να πάσχουνε.
Η θέα από τον λόφο, προς τις τρεις κοιλάδες που σχηματίζουν το Βινιάλες, είναι όντως όμορφη. Σε ένα μαγαζάκι που δουλεύει με ηλιακούς συλλέκτες και φιλικούς ανθρώπους, κατεβάζουμε με τον οδηγό άλλες δύο μπύρες. Πως σου φαίνεται η Αβάνα σε σχέση με 'δω μου λένε. Και όντως η διαφορά είναι μεγάλη, στην αίσθηση επαρχίας, στην ανεξαρτησία των ανθρώπων... Ωραία τους λέω η Αβάνα, αλλά εδώ δεν μυρίζει άσχημα όπως εκεί. Και χαρούμενοι συνεχίσαμε το ποτό...
----
Μια τελευταία παρατήρηση, σχετικά με τα ζώα των Κουβανών. Τα άλογα στο Βινιάλες, εκτός από αυτά που νοίκιαζαν, ήταν αρκετά κοκκαλιάρικα, και αυτό επαναλήφθηκε συχνά στο ταξίδι. Όπως και τα γελάδια τους και οι γάτες, που πολλές φορές θα έβλεπες στον δρόμο πεθαμένες από ασιτία. Ο κομμουνισμός σίγουρα δεν δουλεύει για τα ζώα στην Κούβα, δεν ξέρω βέβαια και πως ήταν πριν.
Βρήκα τους συνταξιδιώτες να έχουν πιεί κι αυτοί τις πινια κολάδας τους και είχαν δει τις σπηλιές και σκαρφαλώσει στους λόφους. Την επόμενη μέρα έχουμε, αρκετά... καταλήγοντας το Σινφουέγκος και με ένα αναπάντεχο γλέντι...
Οι τοιχογραφίες με τις αναπαραστήσεις ζώων και πρωτόγονων κυνηγών
Φτάσαμε στο Βινιάλες που είναι γνωστό για τους στρογγυλούς ασβεστολιθικούς σχηματισμούς που εξέχουν από τον εύφορο κάμπο. Καπνός, γλυκοπατάτες, παπάγιες κτλ. καλλιεργούνται με παραδοσιακούς τρόπους από τους ντόπιους γεωργούς που μένουν στα διάσπαρτα σπίτια της περιοχής.
Αφού βρήκαμε την casa particular και βολευτήκαμε, καταλήξαμε να κάνουμε διαφορετικές δραστηριότητες αφού ήταν ήδη αργά και οι προτιμήσεις ήταν διαφορετικές. Οι συνταξιδιώτες πήγανε να δούνε τις σπηλιές με τα νερά, και τις τεράστιες τοιχογραφίες και εγώ κατέληξα σε ένα άλογο διασχίζοντας την κοιλάδα καθ' οδόν προς το Los Aquaticos με την ωραία θέα.
Ο τύπος με τα άλογα είχε όλη την οικογένεια μαζί, καμιά 10αρία άτομα τουλάχιστον - τυπικό γεγονός στην Κούβα να κρατάνε ένα μαγαζί ολόκληρες οικογένειες. Μου έδωσε μια μπύρα και με άφησε να περιμένω δίπλα στα άλογα, ενώ τα πιτσιρίκια του προσπαθούσαν να μου μάθουν λέξεις στα ισπανικά έχοντας ξεκαρδιστεί με την ανικανότητα μου. Τελικά ξεκινήσαμε να διασχίζουμε τον ανοιχτό χώρο μεταξύ των καλλιεργειών και τα χρώματα (ειδικά του κόκκινου χώματος) και ο ανοιχτός δρόμος δημιούργησαν μια όμορφη αίσθηση και να μην θες να φτάσεις στον προορισμό σύντομα.
Η πρώτη στάση ήταν σε μια μοναχική καλύβα όπου πετάχτηκε ένας τύπος, 'τι θα πιούνε τα παιδιά;'. Δασκαλεμένος, απάντησα δύο 'πίνια κολάδα' πορ φαβόρ και καταλήξαμε να τις πίνουμε σε δύο καρέκλες μπροστά στην καλύβα. Ο οδηγός μου αποδείχθηκε ότι είχε αρχίσει με τα άλογα μόλις τον τελευταίο χρόνο, ακολουθώντας τον πατέρα του, αλλά όλη του την ζωή ήταν μπαρτέντερ στο Βινιάλες! Σε ερώτηση αν έχει ταξιδέψει καθόλου, μου λέει 'ναι, έχω φτάσει μέχρι το Κάμαγουέυ' το οποίο είναι βέβαια στην κεντρική Κούβα, ούτε κουβέντα για εκτός Κούβας. Αυτή η απάντηση θα επαναληφθεί πολλές φορές στο ταξίδι.
Ανεβαίνοντας τον λόφο προς το Λος Ακουάτικος και μαθαίνοντας ότι είμαι Έλληνας με εξηγεί ότι ο αγαπημένος του ήρωας είναι ο Σπάρτακος! Επίσης μου λέει, εδώ που πάμε, μένανε κάποτε καμιά δεκαριά οικογένειες σε πλήρη απομόνωση από τον υπόλοιπο κόσμο, αυτόχθονες, που δεν κατεβαίνανε στο χωριό ούτε για να πάνε στον γιατρό... Και από τι πεθάνανε φίλε; Μόνο τρεις, λέει, από αρρώστιες, οι υπόλοιποι ζήσανε για να πεθάνουνε από γηρατειά. Τώρα βέβαια στο Los Aquaticos πρέπει να μείναν 2-3 οικογένειες. Κι ενώ συζητάμε, παρατηρώ από πάνω μας να κρέμονται κλαδιά γεμάτα με μάγκο, σε απόσταση επαφής. Από φαγητό πάντως δεν πρέπει να πάσχουνε.
Η θέα από τον λόφο, προς τις τρεις κοιλάδες που σχηματίζουν το Βινιάλες, είναι όντως όμορφη. Σε ένα μαγαζάκι που δουλεύει με ηλιακούς συλλέκτες και φιλικούς ανθρώπους, κατεβάζουμε με τον οδηγό άλλες δύο μπύρες. Πως σου φαίνεται η Αβάνα σε σχέση με 'δω μου λένε. Και όντως η διαφορά είναι μεγάλη, στην αίσθηση επαρχίας, στην ανεξαρτησία των ανθρώπων... Ωραία τους λέω η Αβάνα, αλλά εδώ δεν μυρίζει άσχημα όπως εκεί. Και χαρούμενοι συνεχίσαμε το ποτό...
----
Μια τελευταία παρατήρηση, σχετικά με τα ζώα των Κουβανών. Τα άλογα στο Βινιάλες, εκτός από αυτά που νοίκιαζαν, ήταν αρκετά κοκκαλιάρικα, και αυτό επαναλήφθηκε συχνά στο ταξίδι. Όπως και τα γελάδια τους και οι γάτες, που πολλές φορές θα έβλεπες στον δρόμο πεθαμένες από ασιτία. Ο κομμουνισμός σίγουρα δεν δουλεύει για τα ζώα στην Κούβα, δεν ξέρω βέβαια και πως ήταν πριν.
Βρήκα τους συνταξιδιώτες να έχουν πιεί κι αυτοί τις πινια κολάδας τους και είχαν δει τις σπηλιές και σκαρφαλώσει στους λόφους. Την επόμενη μέρα έχουμε, αρκετά... καταλήγοντας το Σινφουέγκος και με ένα αναπάντεχο γλέντι...
Οι τοιχογραφίες με τις αναπαραστήσεις ζώων και πρωτόγονων κυνηγών