BASILISPAP
Member
- Μηνύματα
- 622
- Likes
- 3.518
- Επόμενο Ταξίδι
- Απο εδώ και από εκεί...
- Ταξίδι-Όνειρο
- ΝΖηλανδία,Περού,Κιργιστάν
Ημέρα 9 - 250 χλμ
Ξυπνάμε και με μεγάλη χαρά διαπιστώνουμε ότι ο καιρός είναι τέλειος! Ο ουρανός καθάρισε, ο ήλιος ετοιμάζεται να ανατείλει. Ότι πρέπει για την σημερινή μέρα… Οι δρόμοι είναι σε καλύτερη κατάσταση σε σχέση με χθές και το χιόνι έχει λιώσει λιγάκι. Συνεχίζουμε με την ιεροτελεστία μας, ντους, πρωινό, φόρτωμα σακιδίων στο όχημα και αποχαιρετάμε την υπάλληλο του ξενοδοχείου. Στον δρόμο συναντάμε κάποια super jeep με τεράστιους τροχούς, πολύ βολικά για μέσα στην πόλη!

Αρχικά σταματάμε στην παράλια Diamond beach. Αν και είναι μόλις 10 το πρωί και η απόσταση από το Reykjavik μεγάλη, ήδη πολύς κόσμος βρίσκεται εδώ. Το θαλάσσιο ρεύμα που δημιουργείτε από το λιώσιμο του παγετώνα στον Jokulsarlon, παρασέρνει κομμάτια πάγου. Εκεί κάποια χάνονται για πάντα στην θάλασσα και άλλα εξοκείλουν στην μαύρη άμμο μέχρι να λιώσουν και αυτά με την σειρά τους. Καταδικασμένα όπως είναι, παίρνουν αλλόκοτα σχήματα, όπου ο καθένας μας βλέπει και κάτι άλλο. Μια μηχανή, ένα τζίνι, βάζο, ζώα, πουλιά, η επιλογή είναι δική σου.

Όλο αυτό φαντάζει ατέλειωτο καθώς απλώνονται κατά χιλιάδες τριγύρω μας. Ο ήλιος τους δίνει ζωή, κάποια είναι μπλε και άλλα μαύρα, όμως τα περισσότερα είναι διάφανες. Το τσουχτερό κρύο σε αποτρέπει από το να ξεχαστείς, αλλιώς θα μπορούσες να χαζεύεις για πολλές ώρες.

Μόλις 200 μέτρα μετά, σταματάμε ξανά στην λιμνοθάλασσα Jokulsarlon, αυτή την φορά με πολύ καλές καιρικές συνθήκες! Το μεγάλο πάρκινγκ είναι ήδη γεμάτο, αφήνουμε το αυτοκίνητο σε μια γωνιά. Βρισκόμαστε στην πολύ τουριστική νότια πλευρά του νησιού και αναρωτιέμαι πως θα είναι τον Αύγουστο.
Πινακίδες σου υποδεικνύουν ότι απαγορεύεται να κάνεις μπάνιο. Συνέχεια απαγορεύσεις, μην κάνεις το ενα, μην το άλλο… Βρε, ας είχα φέρει το μαγιό μαζί μου και θα σου έλεγα αν θα έμπαινα η όχι. Αλλά έχε χάρη…

Ο παγετώνας μας παρατηρεί από ψηλά, τα παγωμένα βουνά αντανακλούν το φως. Εκατοντάδες κομμάτια πάγου επιπλέουν, η ροή τα στέλνει σιγά σιγά προς την καταδίκη τους. Σχεδόν νιώθω σαν να βρίσκομαι σε ντοκιμαντέρ για την Ανταρτική, μόνο οι δεκάδες τουρίστες με επαναφέρουν στην πραγματικότητα.

Ένα ζώο που συχνάζει στην περιοχή είναι οι φώκιες, αλλά εμείς δεν είδαμε ούτε μια. Παρ' όλα αυτά κάποιοι τάρανδοι σκάβουν με την μουσούδα και τις οπλές τους, για τροφή στο χιόνι… Λίγα πουλία μαζεύουν τα ξεχασμένα ψίχουλα που άφησαν πίσω τους οι απρόσεκτοι επισκέπτες.

Το μεσημέρι φτάνουμε και πάλι στο εθνικό πάρκο Skaftafell, ο καιρός συνεχίζει να είναι κάλος και αποφασίζουμε να κάνουμε μια μικρή πεζοπορία μόνοι μας.
Πληρώνουμε το πάρκινγκ, περνάμε δίπλα από το κέντρο επισκεπτών και επιλέγουμε την διαδρομή S2 διάρκειας περίπου 1,5 ώρας ακολουθώντας τις εμφανείς πινακίδες για τον καταρράκτη Svartifoss. Ανεβαίνοντας μια μικρή πλαγιά, γρήγορα παίρνουμε ύψος και η θέα είναι πολύ όμορφη. Στον δρόμο μας βρίσκεται ένας μικρός καταρράκτης, τον οποίο προσπερνάμε χαζεύοντας το τοπίο.


Πλησιάζουμε τον στόχο μας, μας αρέσει η θέα του από ψηλά οπότε και επιλέγουμε να βρεθούμε κοντά του. Τοποθετούμε τα καρφιά στα πόδια μας, αποδείχθηκαν χρυσάφι καθώς με αυτά γλυτώσαμε πολλά πεσίματα. Λίγα λεπτά αργότερα βρισκόμαστε δίπλα στον 20 μέτρων μαύρο (από το όνομα του,Svart) καταρράκτη, με τις ιδιαίτερες μαύρες εξάγωνες στήλες από βασάλτη.


Η ώρα περνάει και στην επιστροφή σταματάμε για έναν καφέ στο κέντρο επισκεπτών.
Πηγαίνοντας προς την Δύση, τα τοπία αλλάζουν, χιονόλοφοι μας κάνουν να ονειρεύομαστε γλυκά...

Τα άσχετα της ημέρας:
1) Στην χώρα έχουν μια πολύ ιδιαίτερη γραφή με ακαταλαβίστικα ονόματα, άντε τώρα να προφέρεις λέξεις όπως Seyðisfjörður… Η να προλάβεις να διαβάσεις μια πινακίδα (πχ Fjaðrárgljúfur) στον δρόμο πηγαίνοντας με 90 χλμ/ώρα !!
2) Κάθε χωριό που έχει πάνω από 2 σπίτια και σέβεται τον εαυτό του, διαθέτει και μια εκκλησιά. Διαβάζοντας λιγάκι βλέπεις και εδώ να έχουν καταστρέψει παλιούς πολιτισμούς, την ιστορία τους καθώς και αγάλματα για αρχαίους Ισλανδικούς θεούς. Δράκοι και θεότητες εκδιωχθήκαν βίαια. Τουλάχιστον κάθε περιοχή έχει υιοθετήσει τους δικούς της μύθους και ιστορίες που περνάνε από γενιά σε γενιά μέσα στους αιώνες.
3) Θα ήθελα να σας δείξω κάποια χειμωνίατικα βίντεο για την χώρα από το YouTube, τα οποία δεν είναι δικά μου αλλά με έκαναν να θέλω αυτό το ταξίδι σαν τρελός. Υπάρχουν βεβαίως χιλιάδες άλλα…
4) Τελικά αν έχεις οδηγήσει σε μικρό ελληνικό νησί, δεν θα σου φανούν ιδιαίτερα δύσκολοι οι Ισλανδικοί δρόμοι. Το πρόβλημα στην οδήγηση δεν είναι τόσο το χιόνι και ο πάγος, αλλά ο πιθανώς πολύ δυνατός άνεμος ο οποίος μπορεί να βγάλει το όχημα σου εκτός δρόμου. Ειδικότερα ο συνδυασμός και των τριών παραπάνω στοιχείων της φύσης!
Για άλλη μια φορά έχουμε συνέχεις εναλλαγές χρωμάτων και σχημάτων στον ορίζοντα. Ξαφνικά όλα γίνονται μαύρα, μετα ασπρίζει και χιονίζει δυνατά. Δεν ξεχωρίζεις και πάλι τον δρόμο από τον ουρανό, η ταχύτητα μας δεν ξεπερνάει τα 40χλμ/ώρα.

Φτάνουμε στο χωριό Vik (ολόκληρο όνομα Vík í Mýrdal) 300 μόλις κατοίκων.
Θα διανυκτερεύσουμε στο guesthouse Carina, σε τρίκλινο με 115 ευρώ, κοινόχρηστη τουαλέτα αλλά και ένα πολύ καλό πρωινό. Ωραία δωμάτια, μπαλκόνι, τρομερός χώρος τραπεζαρίας γενικά μια πολύ καλή επιλογή.
Το απόγευμα ψάχνουμε να φάμε και με την βοήθεια του TripAdvisor καταλήγουμε στο The soup company. Επιλέξαμε και οι τρεις μας την σούπα λάβας, μέσα σε μαύρο ψωμί με 15 ευρώ και δωρεάν ξαναγέμισμα. Το αφράτο αλμυρό βούτυρο που δίνει μαζί ο σερβιτόρος, άξιζε τα λεφτά του! Μπαίνοντας δεν είχαμε διαβάσει ότι το μαγαζί κλείνει στις 20:00 το βραδύ και χαλαροί μένουμε μέχρι τις 20:30. Ο σερβιτόρος έκανε υπομονή μαζί μας και θα ανταμειφθεί μετα θάνατον.

Από το μπαλκόνι μας έχουμε θέα στην πασίγνωστη εκκλησία πάνω στον λόφο. Πολύ έντονος αέρας όλη νύχτα, ο καιρός προβλέπεται δύσκολος για τις επόμενες 2-3 μέρες.
Ξυπνάμε και με μεγάλη χαρά διαπιστώνουμε ότι ο καιρός είναι τέλειος! Ο ουρανός καθάρισε, ο ήλιος ετοιμάζεται να ανατείλει. Ότι πρέπει για την σημερινή μέρα… Οι δρόμοι είναι σε καλύτερη κατάσταση σε σχέση με χθές και το χιόνι έχει λιώσει λιγάκι. Συνεχίζουμε με την ιεροτελεστία μας, ντους, πρωινό, φόρτωμα σακιδίων στο όχημα και αποχαιρετάμε την υπάλληλο του ξενοδοχείου. Στον δρόμο συναντάμε κάποια super jeep με τεράστιους τροχούς, πολύ βολικά για μέσα στην πόλη!





Αρχικά σταματάμε στην παράλια Diamond beach. Αν και είναι μόλις 10 το πρωί και η απόσταση από το Reykjavik μεγάλη, ήδη πολύς κόσμος βρίσκεται εδώ. Το θαλάσσιο ρεύμα που δημιουργείτε από το λιώσιμο του παγετώνα στον Jokulsarlon, παρασέρνει κομμάτια πάγου. Εκεί κάποια χάνονται για πάντα στην θάλασσα και άλλα εξοκείλουν στην μαύρη άμμο μέχρι να λιώσουν και αυτά με την σειρά τους. Καταδικασμένα όπως είναι, παίρνουν αλλόκοτα σχήματα, όπου ο καθένας μας βλέπει και κάτι άλλο. Μια μηχανή, ένα τζίνι, βάζο, ζώα, πουλιά, η επιλογή είναι δική σου.






Όλο αυτό φαντάζει ατέλειωτο καθώς απλώνονται κατά χιλιάδες τριγύρω μας. Ο ήλιος τους δίνει ζωή, κάποια είναι μπλε και άλλα μαύρα, όμως τα περισσότερα είναι διάφανες. Το τσουχτερό κρύο σε αποτρέπει από το να ξεχαστείς, αλλιώς θα μπορούσες να χαζεύεις για πολλές ώρες.











Μόλις 200 μέτρα μετά, σταματάμε ξανά στην λιμνοθάλασσα Jokulsarlon, αυτή την φορά με πολύ καλές καιρικές συνθήκες! Το μεγάλο πάρκινγκ είναι ήδη γεμάτο, αφήνουμε το αυτοκίνητο σε μια γωνιά. Βρισκόμαστε στην πολύ τουριστική νότια πλευρά του νησιού και αναρωτιέμαι πως θα είναι τον Αύγουστο.
Πινακίδες σου υποδεικνύουν ότι απαγορεύεται να κάνεις μπάνιο. Συνέχεια απαγορεύσεις, μην κάνεις το ενα, μην το άλλο… Βρε, ας είχα φέρει το μαγιό μαζί μου και θα σου έλεγα αν θα έμπαινα η όχι. Αλλά έχε χάρη…




Ο παγετώνας μας παρατηρεί από ψηλά, τα παγωμένα βουνά αντανακλούν το φως. Εκατοντάδες κομμάτια πάγου επιπλέουν, η ροή τα στέλνει σιγά σιγά προς την καταδίκη τους. Σχεδόν νιώθω σαν να βρίσκομαι σε ντοκιμαντέρ για την Ανταρτική, μόνο οι δεκάδες τουρίστες με επαναφέρουν στην πραγματικότητα.



Ένα ζώο που συχνάζει στην περιοχή είναι οι φώκιες, αλλά εμείς δεν είδαμε ούτε μια. Παρ' όλα αυτά κάποιοι τάρανδοι σκάβουν με την μουσούδα και τις οπλές τους, για τροφή στο χιόνι… Λίγα πουλία μαζεύουν τα ξεχασμένα ψίχουλα που άφησαν πίσω τους οι απρόσεκτοι επισκέπτες.


Το μεσημέρι φτάνουμε και πάλι στο εθνικό πάρκο Skaftafell, ο καιρός συνεχίζει να είναι κάλος και αποφασίζουμε να κάνουμε μια μικρή πεζοπορία μόνοι μας.
Πληρώνουμε το πάρκινγκ, περνάμε δίπλα από το κέντρο επισκεπτών και επιλέγουμε την διαδρομή S2 διάρκειας περίπου 1,5 ώρας ακολουθώντας τις εμφανείς πινακίδες για τον καταρράκτη Svartifoss. Ανεβαίνοντας μια μικρή πλαγιά, γρήγορα παίρνουμε ύψος και η θέα είναι πολύ όμορφη. Στον δρόμο μας βρίσκεται ένας μικρός καταρράκτης, τον οποίο προσπερνάμε χαζεύοντας το τοπίο.






Πλησιάζουμε τον στόχο μας, μας αρέσει η θέα του από ψηλά οπότε και επιλέγουμε να βρεθούμε κοντά του. Τοποθετούμε τα καρφιά στα πόδια μας, αποδείχθηκαν χρυσάφι καθώς με αυτά γλυτώσαμε πολλά πεσίματα. Λίγα λεπτά αργότερα βρισκόμαστε δίπλα στον 20 μέτρων μαύρο (από το όνομα του,Svart) καταρράκτη, με τις ιδιαίτερες μαύρες εξάγωνες στήλες από βασάλτη.






Η ώρα περνάει και στην επιστροφή σταματάμε για έναν καφέ στο κέντρο επισκεπτών.
Πηγαίνοντας προς την Δύση, τα τοπία αλλάζουν, χιονόλοφοι μας κάνουν να ονειρεύομαστε γλυκά...





Τα άσχετα της ημέρας:
1) Στην χώρα έχουν μια πολύ ιδιαίτερη γραφή με ακαταλαβίστικα ονόματα, άντε τώρα να προφέρεις λέξεις όπως Seyðisfjörður… Η να προλάβεις να διαβάσεις μια πινακίδα (πχ Fjaðrárgljúfur) στον δρόμο πηγαίνοντας με 90 χλμ/ώρα !!
2) Κάθε χωριό που έχει πάνω από 2 σπίτια και σέβεται τον εαυτό του, διαθέτει και μια εκκλησιά. Διαβάζοντας λιγάκι βλέπεις και εδώ να έχουν καταστρέψει παλιούς πολιτισμούς, την ιστορία τους καθώς και αγάλματα για αρχαίους Ισλανδικούς θεούς. Δράκοι και θεότητες εκδιωχθήκαν βίαια. Τουλάχιστον κάθε περιοχή έχει υιοθετήσει τους δικούς της μύθους και ιστορίες που περνάνε από γενιά σε γενιά μέσα στους αιώνες.
3) Θα ήθελα να σας δείξω κάποια χειμωνίατικα βίντεο για την χώρα από το YouTube, τα οποία δεν είναι δικά μου αλλά με έκαναν να θέλω αυτό το ταξίδι σαν τρελός. Υπάρχουν βεβαίως χιλιάδες άλλα…
4) Τελικά αν έχεις οδηγήσει σε μικρό ελληνικό νησί, δεν θα σου φανούν ιδιαίτερα δύσκολοι οι Ισλανδικοί δρόμοι. Το πρόβλημα στην οδήγηση δεν είναι τόσο το χιόνι και ο πάγος, αλλά ο πιθανώς πολύ δυνατός άνεμος ο οποίος μπορεί να βγάλει το όχημα σου εκτός δρόμου. Ειδικότερα ο συνδυασμός και των τριών παραπάνω στοιχείων της φύσης!
Για άλλη μια φορά έχουμε συνέχεις εναλλαγές χρωμάτων και σχημάτων στον ορίζοντα. Ξαφνικά όλα γίνονται μαύρα, μετα ασπρίζει και χιονίζει δυνατά. Δεν ξεχωρίζεις και πάλι τον δρόμο από τον ουρανό, η ταχύτητα μας δεν ξεπερνάει τα 40χλμ/ώρα.

Φτάνουμε στο χωριό Vik (ολόκληρο όνομα Vík í Mýrdal) 300 μόλις κατοίκων.
Θα διανυκτερεύσουμε στο guesthouse Carina, σε τρίκλινο με 115 ευρώ, κοινόχρηστη τουαλέτα αλλά και ένα πολύ καλό πρωινό. Ωραία δωμάτια, μπαλκόνι, τρομερός χώρος τραπεζαρίας γενικά μια πολύ καλή επιλογή.
Το απόγευμα ψάχνουμε να φάμε και με την βοήθεια του TripAdvisor καταλήγουμε στο The soup company. Επιλέξαμε και οι τρεις μας την σούπα λάβας, μέσα σε μαύρο ψωμί με 15 ευρώ και δωρεάν ξαναγέμισμα. Το αφράτο αλμυρό βούτυρο που δίνει μαζί ο σερβιτόρος, άξιζε τα λεφτά του! Μπαίνοντας δεν είχαμε διαβάσει ότι το μαγαζί κλείνει στις 20:00 το βραδύ και χαλαροί μένουμε μέχρι τις 20:30. Ο σερβιτόρος έκανε υπομονή μαζί μας και θα ανταμειφθεί μετα θάνατον.



Από το μπαλκόνι μας έχουμε θέα στην πασίγνωστη εκκλησία πάνω στον λόφο. Πολύ έντονος αέρας όλη νύχτα, ο καιρός προβλέπεται δύσκολος για τις επόμενες 2-3 μέρες.
Last edited: