BASILISPAP
Member
- Μηνύματα
- 622
- Likes
- 3.518
- Επόμενο Ταξίδι
- Απο εδώ και από εκεί...
- Ταξίδι-Όνειρο
- ΝΖηλανδία,Περού,Κιργιστάν
Ημέρα 8 – 215 χλμ
Είχα μακράν τον καλύτερο ύπνο στην χώρα! Μετά το χαλαρό πρωινό, τρέχουμε να προλάβουμε καθώς μας χωρίζουν περίπου 100 χλμ προς τα δυτικά για να φτάσουμε στο εθνικό πάρκο Skaftafell. Ο δρόμος είναι χιονισμένος και κινούμαστε με 100χλμ/ώρα
αφού αργήσαμε λιγάκι. Χωρίς δισταγμό το όχημα μας οργώνει το έδαφος και συνεχίζει, είπαμε ευτυχώς τα χιονολάστιχα!
Αρχικά ένας μολυβί ουρανός, ο οποίος σταδιακά μετατρέπεται σε μαύρη μαυρίλα πλάκωσε όσο πλησιάζουμε στον προορισμό μας. Προχωρώντας οι συνθήκες δυσκολεύουν ακόμα περισσότερο. Η εν λόγω μαυρίλα αγκαλιάζει τα πάντα και τεράστια μαύρα (έτσι για πολυχρωμία
) σύννεφα απλώνονται παντού. Αναρωτιέμαι αν θα είμαστε εκεί στην ώρα μας και αν γίνει τελικά η δραστηριότητα μας. Φτάνουμε μόλις 10 λεπτά πριν την έναρξη της, όλα πάνε βάση προγράμματος! Ουφ…
Ευτυχώς το μικρόκλιμα στην περιοχή είναι πολύ διαφορετικό με αυτό λίγων μόλις χιλιομέτρων παραπέρα.

Η πεζοπορία στον παγετώνα Falljökull (Falljokull, ο παγετώνας που πέφτει) θα γίνει με την εταιρεία Melrakki Adventures, όπου πληρώνεις μεν τα ίδια με τους άλλους αλλά βρίσκεσαι σε μικρές ομάδες μέχρι 6 ατόμων. Είναι υποχρεωτικό να χρησιμοποιήσεις κάποιον οδηγό εδώ, καθώς η περιοχή μπορεί να γίνει πολύ επικίνδυνη για τον άπειρο επισκέπτη. Ίσως κάποιο ρήγμα (βάθους μέχρι και 50 μέτρων) να βρίσκεται κρυμμένο από το χιόνι που έχει καλύψει τα πάντα. Ο αμέριμνος και αφελής τουρίστας, θα πέσει μέσα και μετα ποιος θα τον βρει; Πληρώνεις για να απολαύσεις τα άκρα της φύσης με ασφαλή τρόπο.
Ιδιοκτήτες είναι ένα ζευγάρι με μεγάλη όρεξη να εξηγήσει, να δείξει και αναδείξει τον παγετώνα αλλά και τα προβλήματα του. Διαλέξαμε την συγκεκριμένη πεζοπορία https://melrakki.com/skaftafell-exclusive-ice-cave-glacier-hike/ και δώσαμε από περίπου 120 ευρώ ο καθένας. Φυσικά ανάλογα με τις αντοχές, την όρεξη, την ηλικία και τα χρήματα που είσαι διατεθειμένος να δώσεις, μπορείς να επιλέξεις κάποιο άλλο πρόγραμμα. Η συγκεκριμένη έχει σχετικά εύκολη/μέτρια δυσκολία αν και διαφημίζεται ως μέτρια/δύσκολη. Μαζί μας θα έχουμε ένα φιλικό ανδρόγυνο Γερμανών.

Σε κάποια σημεία του, ο παγετώνας φαίνεται βρώμικος εξαιτίας του ότι μετακινείται εδώ και αιώνες, παρασέρνοντας στο πέρασμα του πέτρες, χαλίκια, σκόνη κτλ. Βλέποντας φωτογραφίες μόλις 30 χρονών πριν, δεν μπορείς να πιστέψεις τον όγκο που έχει χαθεί για πάντα. Λόγω πολλών διαφορετικών παραγόντων, έχουν λιώσει τεράστια κομμάτια του.

Αρχίζουμε την άνοδο, προσπερνάμε κάποιες πολυπληθείς ομάδες ατόμων που ήρθαν για λιγότερες ώρες ή απλά ήθελαν κάτι ευκολότερο. Βάζουμε επαγγελματικά καρφιά στις ορειβατικές μας μπότες και εκτοξεύεται η αυτοπεποίθηση μας!
Όσο περνάει η ώρα τόσο ανεβαίνεις ψηλότερα και πλησιάζεις τον τεράστιο όγκο, το μπλε παίζει με το λευκό και το γκρι. Χιονίζει έντονα, μετά από λίγο βγαίνει ο ήλιος και μετά ξανά συννεφιά. Ο πάγος κάπου είναι γαλάζιος, αλλού μπλε χρώματος, κάπου μαύρος και σε σημεία είναι διαφανές. Καρφώνεις τα παπούτσια με μανία, σαν να πατάς μια κατσαρίδα και παίρνεις τις αναπνοές σου.
Ο οδηγός μας υποδεικνύει τον δρόμο που θα ακολουθήσουμε, νιώθω σαν την πάπια με τα μικρά της
… Που και που, το έδαφος υποχωρεί (κάτω απο το βάρος των λιπόσαρκων κορμίων μας) για 20-30 εκατοστά και νιώθεις ότι πέφτεις στο κενό.
Τα γυαλιά ηλίου κρίνονται απαραίτητα καθώς το έντονο λευκό τυφλώνει. Έχοντας φορέσει εσωθερμικά εσώρουχα, το περπάτημα μας ζεσταίνει. Βγάζουμε κασκόλ και σκούφο, αλλά τα ξαναβάζουμε αμέσως όταν σταματάμε για φωτογραφίες.
Ο Ν κάνει μια τρύπα με το τσεκούρι πάγου και κάτω από το χιόνι βλέπουμε ένα ιδιαίτερο μπλε το οποίο αλλάζει τόνους όσο κοιτάς βαθύτερα. Μόνιμοι κάτοικοι είναι τα 2 κοράκια του θεού Odin (σύμφωνα με την Νορβηγική μυθολογία, o Huginn και η Muninn) τα οποία έχουν βρει το νόημα της ζωής και ζητιανεύουν από τους τουρίστες για το γεύμα της ημέρας.

Δυστυχώς λόγω της έντονης χιονόπτωσης δεν μπορέσαμε να πάμε στο σπήλαιο που επιλέξαμε, παρά μόνο αυτό στο οποίο πηγαίνουν και οι υπόλοιποι κοινοί θνητοί (ξεπεσμός
). Η αίσθηση του να αγγίζεις ένα παγωμένο σπήλαιο είναι πολύ ιδιαίτερη, παρατηρώντας περιέχει μικρές φουσκάλες αέρα… Απαραίτητες φωτογραφίες και επιστροφή προς το όχημα μας.

Συζητάμε λίγο με τον οδηγό μας, για την ζωή και την επιχείρηση του. Μάθαμε ότι ο κάθε πολίτης μπορεί να ζητήσει να βρεθεί με τον πρωθυπουργό και το επιτυγχάνει. Συνολικά 6 ώρες και 10 χλμ αργότερα επιστρέφουμε στο κέντρο του πάρκου, αποχαιρετάμε τους συνοδοιπόρους μας και πίνουμε μια ζεστή σοκολάτα για να συνέλθουμε.
Ο καιρός στην χώρα είναι πασίγνωστος για την αγριότητα του. Ενημερωτικά, μόλις 3 μέρες πριν φτάσουμε είχε κυκλώνα ο οποίος σάρωσε τα πάντα και καθήλωσε αεροπλάνα και αλλά μέσα.
Αντιγράφω από το ίντερνετ:
{A powerful North Atlantic cyclone forced the Icelandic Met Office (IMO) to issue a red weather alert for southern Iceland, in effect through the first half on February 14, 2020. Violent and dangerous wind gusts may exceed 200 km/h
(124 mph) in some areas}.

Πισωγύρισμα στην διαδρομή καθώς πρέπει να επαναλάβουμε τα 100 χλμ για να βρεθούμε και πάλι στο ξενοδοχείο μας. Είπαμε η περιοχή είναι πολύ ακριβή, οπότε παίρνεις αυτά που μπορείς και συνεχίζεις!
Ο δρόμος είναι δύσκολος, ο αέρας και το χιόνι έντονο. Αποφασίζουμε να σταματήσουμε να «δούμε» τα παγόβουνα που πέφτουν και λιώνουν στην θάλασσα, στο jökulsárlón (Jokulsarlon). Με αυτές τις καιρικές συνθήκες, πόσο να αντέξεις εκεί έξω; Θα επιστρέψουμε αύριο...

Τα τελευταία χιλιόμετρα εκτός του δρόμου 1 είναι σχεδόν αποκλεισμένα και προχωράμε συγκρατημένα, ελπίζοντας να μην κολλήσουμε κάπου. Φτάνοντας ζητάμε τις προβλέψεις της ιδιοκτήτριας για τις αυριανές καιρικές συνθήκες. Μας καθησυχάζει ( ; ) λέγοντας ότι αφού περνάει σχολικό λεωφορείο κοντά στο 1χλμ από την φάρμα της, λογικά θα περάσει το εκχιονιστικό αύριο!
Πίνουμε την μπύρα μας στην εξωτερική αυλή (στους -8 βαθμούς) κοιτάζοντας την ημέρα που χάνεται. Από μακριά ακούγεται ο ωκεανός που εκτονώνεται στις ακτές.
Με την σούπα ημέρας και το καθιερωμένο γλυκάκι στο δωμάτιο μας, χορτάσαμε. Άντε γρήγορα για ύπνο, είστε και κουρασμένοι…

Είχα μακράν τον καλύτερο ύπνο στην χώρα! Μετά το χαλαρό πρωινό, τρέχουμε να προλάβουμε καθώς μας χωρίζουν περίπου 100 χλμ προς τα δυτικά για να φτάσουμε στο εθνικό πάρκο Skaftafell. Ο δρόμος είναι χιονισμένος και κινούμαστε με 100χλμ/ώρα

Αρχικά ένας μολυβί ουρανός, ο οποίος σταδιακά μετατρέπεται σε μαύρη μαυρίλα πλάκωσε όσο πλησιάζουμε στον προορισμό μας. Προχωρώντας οι συνθήκες δυσκολεύουν ακόμα περισσότερο. Η εν λόγω μαυρίλα αγκαλιάζει τα πάντα και τεράστια μαύρα (έτσι για πολυχρωμία
Ευτυχώς το μικρόκλιμα στην περιοχή είναι πολύ διαφορετικό με αυτό λίγων μόλις χιλιομέτρων παραπέρα.



Η πεζοπορία στον παγετώνα Falljökull (Falljokull, ο παγετώνας που πέφτει) θα γίνει με την εταιρεία Melrakki Adventures, όπου πληρώνεις μεν τα ίδια με τους άλλους αλλά βρίσκεσαι σε μικρές ομάδες μέχρι 6 ατόμων. Είναι υποχρεωτικό να χρησιμοποιήσεις κάποιον οδηγό εδώ, καθώς η περιοχή μπορεί να γίνει πολύ επικίνδυνη για τον άπειρο επισκέπτη. Ίσως κάποιο ρήγμα (βάθους μέχρι και 50 μέτρων) να βρίσκεται κρυμμένο από το χιόνι που έχει καλύψει τα πάντα. Ο αμέριμνος και αφελής τουρίστας, θα πέσει μέσα και μετα ποιος θα τον βρει; Πληρώνεις για να απολαύσεις τα άκρα της φύσης με ασφαλή τρόπο.
Ιδιοκτήτες είναι ένα ζευγάρι με μεγάλη όρεξη να εξηγήσει, να δείξει και αναδείξει τον παγετώνα αλλά και τα προβλήματα του. Διαλέξαμε την συγκεκριμένη πεζοπορία https://melrakki.com/skaftafell-exclusive-ice-cave-glacier-hike/ και δώσαμε από περίπου 120 ευρώ ο καθένας. Φυσικά ανάλογα με τις αντοχές, την όρεξη, την ηλικία και τα χρήματα που είσαι διατεθειμένος να δώσεις, μπορείς να επιλέξεις κάποιο άλλο πρόγραμμα. Η συγκεκριμένη έχει σχετικά εύκολη/μέτρια δυσκολία αν και διαφημίζεται ως μέτρια/δύσκολη. Μαζί μας θα έχουμε ένα φιλικό ανδρόγυνο Γερμανών.

Σε κάποια σημεία του, ο παγετώνας φαίνεται βρώμικος εξαιτίας του ότι μετακινείται εδώ και αιώνες, παρασέρνοντας στο πέρασμα του πέτρες, χαλίκια, σκόνη κτλ. Βλέποντας φωτογραφίες μόλις 30 χρονών πριν, δεν μπορείς να πιστέψεις τον όγκο που έχει χαθεί για πάντα. Λόγω πολλών διαφορετικών παραγόντων, έχουν λιώσει τεράστια κομμάτια του.



Αρχίζουμε την άνοδο, προσπερνάμε κάποιες πολυπληθείς ομάδες ατόμων που ήρθαν για λιγότερες ώρες ή απλά ήθελαν κάτι ευκολότερο. Βάζουμε επαγγελματικά καρφιά στις ορειβατικές μας μπότες και εκτοξεύεται η αυτοπεποίθηση μας!
Όσο περνάει η ώρα τόσο ανεβαίνεις ψηλότερα και πλησιάζεις τον τεράστιο όγκο, το μπλε παίζει με το λευκό και το γκρι. Χιονίζει έντονα, μετά από λίγο βγαίνει ο ήλιος και μετά ξανά συννεφιά. Ο πάγος κάπου είναι γαλάζιος, αλλού μπλε χρώματος, κάπου μαύρος και σε σημεία είναι διαφανές. Καρφώνεις τα παπούτσια με μανία, σαν να πατάς μια κατσαρίδα και παίρνεις τις αναπνοές σου.
Ο οδηγός μας υποδεικνύει τον δρόμο που θα ακολουθήσουμε, νιώθω σαν την πάπια με τα μικρά της

Τα γυαλιά ηλίου κρίνονται απαραίτητα καθώς το έντονο λευκό τυφλώνει. Έχοντας φορέσει εσωθερμικά εσώρουχα, το περπάτημα μας ζεσταίνει. Βγάζουμε κασκόλ και σκούφο, αλλά τα ξαναβάζουμε αμέσως όταν σταματάμε για φωτογραφίες.
Ο Ν κάνει μια τρύπα με το τσεκούρι πάγου και κάτω από το χιόνι βλέπουμε ένα ιδιαίτερο μπλε το οποίο αλλάζει τόνους όσο κοιτάς βαθύτερα. Μόνιμοι κάτοικοι είναι τα 2 κοράκια του θεού Odin (σύμφωνα με την Νορβηγική μυθολογία, o Huginn και η Muninn) τα οποία έχουν βρει το νόημα της ζωής και ζητιανεύουν από τους τουρίστες για το γεύμα της ημέρας.











Δυστυχώς λόγω της έντονης χιονόπτωσης δεν μπορέσαμε να πάμε στο σπήλαιο που επιλέξαμε, παρά μόνο αυτό στο οποίο πηγαίνουν και οι υπόλοιποι κοινοί θνητοί (ξεπεσμός








Συζητάμε λίγο με τον οδηγό μας, για την ζωή και την επιχείρηση του. Μάθαμε ότι ο κάθε πολίτης μπορεί να ζητήσει να βρεθεί με τον πρωθυπουργό και το επιτυγχάνει. Συνολικά 6 ώρες και 10 χλμ αργότερα επιστρέφουμε στο κέντρο του πάρκου, αποχαιρετάμε τους συνοδοιπόρους μας και πίνουμε μια ζεστή σοκολάτα για να συνέλθουμε.
Ο καιρός στην χώρα είναι πασίγνωστος για την αγριότητα του. Ενημερωτικά, μόλις 3 μέρες πριν φτάσουμε είχε κυκλώνα ο οποίος σάρωσε τα πάντα και καθήλωσε αεροπλάνα και αλλά μέσα.
Αντιγράφω από το ίντερνετ:
{A powerful North Atlantic cyclone forced the Icelandic Met Office (IMO) to issue a red weather alert for southern Iceland, in effect through the first half on February 14, 2020. Violent and dangerous wind gusts may exceed 200 km/h


Πισωγύρισμα στην διαδρομή καθώς πρέπει να επαναλάβουμε τα 100 χλμ για να βρεθούμε και πάλι στο ξενοδοχείο μας. Είπαμε η περιοχή είναι πολύ ακριβή, οπότε παίρνεις αυτά που μπορείς και συνεχίζεις!
Ο δρόμος είναι δύσκολος, ο αέρας και το χιόνι έντονο. Αποφασίζουμε να σταματήσουμε να «δούμε» τα παγόβουνα που πέφτουν και λιώνουν στην θάλασσα, στο jökulsárlón (Jokulsarlon). Με αυτές τις καιρικές συνθήκες, πόσο να αντέξεις εκεί έξω; Θα επιστρέψουμε αύριο...


Τα τελευταία χιλιόμετρα εκτός του δρόμου 1 είναι σχεδόν αποκλεισμένα και προχωράμε συγκρατημένα, ελπίζοντας να μην κολλήσουμε κάπου. Φτάνοντας ζητάμε τις προβλέψεις της ιδιοκτήτριας για τις αυριανές καιρικές συνθήκες. Μας καθησυχάζει ( ; ) λέγοντας ότι αφού περνάει σχολικό λεωφορείο κοντά στο 1χλμ από την φάρμα της, λογικά θα περάσει το εκχιονιστικό αύριο!
Πίνουμε την μπύρα μας στην εξωτερική αυλή (στους -8 βαθμούς) κοιτάζοντας την ημέρα που χάνεται. Από μακριά ακούγεται ο ωκεανός που εκτονώνεται στις ακτές.
Με την σούπα ημέρας και το καθιερωμένο γλυκάκι στο δωμάτιο μας, χορτάσαμε. Άντε γρήγορα για ύπνο, είστε και κουρασμένοι…


Last edited: