BASILISPAP
Member
- Μηνύματα
- 622
- Likes
- 3.518
- Επόμενο Ταξίδι
- Απο εδώ και από εκεί...
- Ταξίδι-Όνειρο
- ΝΖηλανδία,Περού,Κιργιστάν
Ημέρα 2 - 300χλμ
Ξυπνήσαμε μετά από έναν αναζωογονητικό ύπνο και πάμε για πρωινό. Το πρώτο μας ντους με ζεστό νερό από τις βρύσες μπορεί να βρωμάει, αλλά δεν είναι κακό. Πρόκειται για κάτι φυσικό, το θείο από την γεωθερμική προέλευση του. Το κρύο νερό όμως που προέρχεται από το λιώσιμο των πάγων, είναι πραγματικά από τα καθαρότερα της υφηλίου και έχει απίστευτη γεύση. Επίσης, εδώ βάζουν κρύο νερό στο ζεστό και όχι το ανάποδο!
Η ώρα που ανατέλλει ο ήλιος στο τέλος Φεβρουάριου είναι 9 το πρωί και δύει στις 6 το απόγευμα. Κάθε μέρα μεγαλώνει κατά 6 λεπτά, οπότε σε μόλις 10 μέρες κερδίσαμε 1 ώρα φως.
Αφήνουμε πίσω το ξενοδοχείο μας και πηγαίνουμε προς το Reykjavik για να κάνουμε τα ψώνια μας. Γνωρίζοντας το πολύ υψηλό κόστος ζωής είναι σίγουρο ότι θα περάσεις από την αλυσίδα σούπερ μάρκετ Bonus (με σήμα το ροζ γουρούνι-κουμπαρά) στην οποία θα βρεις σε πολύ λογικές τιμές τα πάντα. Στην χώρα τα καταστήματα ανοίγουν αργά, η Bonus έχει μόνο 2 που αρχίζουν στις 10, όλα τα υπόλοιπα στις 11. Νίωθεις περίπου σαν να μπαίνεις σε Lidl. Μετά την αναγνωριστική βόλτα, αγοράσαμε τα απαραίτητα για τις πρώτες μέρες καθώς και το πασίγνωστο Ισλανδικό γιαούρτι skyr.
Κάνοντας τις αγορές μας, συνειδητοποιούμε ότι η ώρα περνάει και συνεχίζουμε βιαστικά το ταξίδι μας. Πηγαίνουμε βόρεια από τον δρόμο 1, περνώντας μέσα από το σχεδόν 6 χλμ υποθαλάσσιο τούνελ Hvalfjörður. Πρώτη φορά βρισκόμαστε κάτω από την θάλασσα με το αυτοκίνητο μας!
Οι ειδικότητες του πληρώματος είναι, η Α η φωτογράφος, εγω ο οδηγός και ο Ν ο παρείσακτος της παρέας!
Όσο αφήνουμε πίσω μας χιλίομετρα, κερδίζουμε σε ομορφιά (όχι εμείς βρε
, για τα τοπία μιλάω). Βγαίνουμε στον δρόμο 54 και ο καιρός είναι ηλιόλουστος, πλησιάζουμε την χερσόνησο Snæfellsnes, η οποία λόγω της ποικιλομορφίας της, αναφέρεται συχνά και ως η μινιατούρα της Ισλανδίας.

Βλέπουμε τα πρώτα Ισλανδικά αλόγα και κάποια λιγοστά δέντρα. Συναντούμε αυτοκίνητα κάθε 10 λεπτά περίπου, αρχίζω να νιώθω μια αίσθηση ελευθερίας. Μπάλες σανού για τα ζώα, βρίσκονται δίασπαρτες...

Χωρίς να το καταλάβουμε, ο ήλιος χάνεται και η αρχική μουντάδα μετατρέπεται σε κακοκαιρία (για τα δικά μας δεδομένα). Βλέποντας ότι μάλλον δεν θα προλάβουμε να κάνουμε τον γύρο της χερσονήσου, αποφασίζουμε να ανέβουμε τον δρόμο 570 (ο οποίος πολύ συχνά είναι απροσπέλαστος) και εκεί έχουμε την πρώτη μας έκπληξη από τον Ισλανδικό καιρό.
Αρχίζω να φοβάμαι ότι θα αποκλειστούμε εκεί πάνω, διπλά στο εθνικό πάρκο Snaefellsjokull. Ότι θα βρουν τα παγωμένα σώματα μας και θα καταλήξουμε απλά μια στατιστική και ένα μονόστηλο μίας άσημης Ισλανδικής εφημερίδας… Ολα αυτά ουσιαστικά στην πρώτη μας έξοδο! Ω θεοί, τι ειρωνεία! Η ορατότητα περιορίζεται στα 10 μέτρα και ούτε ένα αυτοκίνητο δεν βρίσκεται κοντά να μας καθησυχάσει με την παρουσία του. Σε πολλά σημεία δεν ξεχωρίζεις τον ουρανό απο την γη! Το χιόνι δυναμώνει, τα πάντα είναι ολόασπρα και βλέπουμε ένα σπιτάκι εκεί στην μέση του πουθενά. Μια πανέμορφη εικόνα…

Κατορθώνουμε
να ξεφύγουμε και επιτελούς ξαναβλέπουμε θάλασσα. Η ορατότητα επανέρχεται σε φυσιολογικά επίπεδα μόλις χάσουμε υψόμετρο. Συνεχίζοντας τον δρόμο 54 ξαφνικά ορθώνεται μπροστά μας το πασίγνωστο Kirkufell. Πρόκειται για ένα από τα ομορφότερα και πιο πολυφωτογραφημένα βουνά στον κόσμο, σύμφωνα με πολλούς ταξιδιωτικούς οδηγούς και sites. Σημάδι κατατεθέν, το ιδιαίτερο σχήμα του, ανάλογα από ποια πλευρά το βλέπεις. Δίπλα του βρίσκεται ένας παγωμένος καταρράκτης, τα τριγύρω βουνά δίνουν την αίσθηση σαν να βρισκόμαστε σε άλλο κόσμο. Μοιραζόμαστε τις εικόνες αυτές με ακόμα λίγους τουρίστες...

Σταματάμε για έναν καφέ στο Grundarfjordur, ένα παραθαλάσσιο χωριό 850 κατοίκων. Μια μικρή βόλτα και συνεχίζουμε τον δρόμο μας καθώς ο χρόνος είναι όπως πάντα αμείλικτος. Γοητευτικά ψαροχώρια βρίσκονται διάσπαρτα κατά μήκος της Βορειοατλαντικής ακτογραμμής.

Συνεχίζουμε στον δρόμο 54, χανόμαστε στις εικόνες. Μόλις 30 λεπτά πριν την δύση του ηλίου, φτάνουμε επιτέλους στο Stykkisholmur, το χωριό 1200 κάτοικων στο οποίο θα διανυκτερεύσουμε. Στο λιμάνι ανεβαίνουμε στον λόφο από τον οποίο μπορούμε να δούμε την γειτονία από ψηλά. Εκεί βρίσκεται ο κατακόκκινος και κοντόχοντρος φάρος της περιοχής. Ενδιαφέρουσα θέα με την νύχτα να πλησιάζει... Κοιτάζω προς τον βορρά και αναρωτίεμαι εαν θα πάω ποτέ πιο κοντά στην αρτική!

Μια καλή επιλογή εδώ είναι το Comfort Guest House, με κόστος 55 ευρώ χωρίς πρωινό για το δίκλινο, το φθηνότερο που μπορέσαμε να βρούμε στην περιοχή. Το βράδυ βγήκαμε κάποιες φορές έξω από το δωμάτιο μας, με την ελπίδα ότι το Βόρειο σέλας θα αχνοφαίνεται κάπου εκεί πάνω. Αργότερα αποφασίζουμε να κάνουμε 6-7 χλμ με το όχημα μας, μέχρι να βρούμε ένα σκοτεινό σημείο για να αυξήσουμε τις πιθανότητες μας. Μετά από 1 ώρα και ηττημένοι από το κρύο και την κούραση αποφασίζουμε να επιστρέψουμε στο ξενοδοχείο μας.
Προσοχή, στην Ισλανδία είναι αμείλικτοι με το ποτό και την οδήγηση και πολύ καλά κάνουν. Οπότε αλκοόλ μόνο αφού αφήσουμε το αυτοκίνητο μας. Είπαμε να το ρίξουμε έξω, τρώμε noodles στα οποία απλά προσθέτεις ζεστό νερό (αυτά είναι) και απολαμβάνουμε την μπύρα μας καταστρώνοντας την επόμενη μέρα…
Ο Μορφέας έρχεται ξανά, παίρνει την Α, το σκέφτεται, με κλωτσάει για να σιγουρευτεί ότι δεν θα κοιμηθώ απόψε και με αφήνει εκεί να τον περιμένω μάταια…

Ξυπνήσαμε μετά από έναν αναζωογονητικό ύπνο και πάμε για πρωινό. Το πρώτο μας ντους με ζεστό νερό από τις βρύσες μπορεί να βρωμάει, αλλά δεν είναι κακό. Πρόκειται για κάτι φυσικό, το θείο από την γεωθερμική προέλευση του. Το κρύο νερό όμως που προέρχεται από το λιώσιμο των πάγων, είναι πραγματικά από τα καθαρότερα της υφηλίου και έχει απίστευτη γεύση. Επίσης, εδώ βάζουν κρύο νερό στο ζεστό και όχι το ανάποδο!
Η ώρα που ανατέλλει ο ήλιος στο τέλος Φεβρουάριου είναι 9 το πρωί και δύει στις 6 το απόγευμα. Κάθε μέρα μεγαλώνει κατά 6 λεπτά, οπότε σε μόλις 10 μέρες κερδίσαμε 1 ώρα φως.
Αφήνουμε πίσω το ξενοδοχείο μας και πηγαίνουμε προς το Reykjavik για να κάνουμε τα ψώνια μας. Γνωρίζοντας το πολύ υψηλό κόστος ζωής είναι σίγουρο ότι θα περάσεις από την αλυσίδα σούπερ μάρκετ Bonus (με σήμα το ροζ γουρούνι-κουμπαρά) στην οποία θα βρεις σε πολύ λογικές τιμές τα πάντα. Στην χώρα τα καταστήματα ανοίγουν αργά, η Bonus έχει μόνο 2 που αρχίζουν στις 10, όλα τα υπόλοιπα στις 11. Νίωθεις περίπου σαν να μπαίνεις σε Lidl. Μετά την αναγνωριστική βόλτα, αγοράσαμε τα απαραίτητα για τις πρώτες μέρες καθώς και το πασίγνωστο Ισλανδικό γιαούρτι skyr.
Κάνοντας τις αγορές μας, συνειδητοποιούμε ότι η ώρα περνάει και συνεχίζουμε βιαστικά το ταξίδι μας. Πηγαίνουμε βόρεια από τον δρόμο 1, περνώντας μέσα από το σχεδόν 6 χλμ υποθαλάσσιο τούνελ Hvalfjörður. Πρώτη φορά βρισκόμαστε κάτω από την θάλασσα με το αυτοκίνητο μας!
Οι ειδικότητες του πληρώματος είναι, η Α η φωτογράφος, εγω ο οδηγός και ο Ν ο παρείσακτος της παρέας!
Όσο αφήνουμε πίσω μας χιλίομετρα, κερδίζουμε σε ομορφιά (όχι εμείς βρε




Βλέπουμε τα πρώτα Ισλανδικά αλόγα και κάποια λιγοστά δέντρα. Συναντούμε αυτοκίνητα κάθε 10 λεπτά περίπου, αρχίζω να νιώθω μια αίσθηση ελευθερίας. Μπάλες σανού για τα ζώα, βρίσκονται δίασπαρτες...



Χωρίς να το καταλάβουμε, ο ήλιος χάνεται και η αρχική μουντάδα μετατρέπεται σε κακοκαιρία (για τα δικά μας δεδομένα). Βλέποντας ότι μάλλον δεν θα προλάβουμε να κάνουμε τον γύρο της χερσονήσου, αποφασίζουμε να ανέβουμε τον δρόμο 570 (ο οποίος πολύ συχνά είναι απροσπέλαστος) και εκεί έχουμε την πρώτη μας έκπληξη από τον Ισλανδικό καιρό.
Αρχίζω να φοβάμαι ότι θα αποκλειστούμε εκεί πάνω, διπλά στο εθνικό πάρκο Snaefellsjokull. Ότι θα βρουν τα παγωμένα σώματα μας και θα καταλήξουμε απλά μια στατιστική και ένα μονόστηλο μίας άσημης Ισλανδικής εφημερίδας… Ολα αυτά ουσιαστικά στην πρώτη μας έξοδο! Ω θεοί, τι ειρωνεία! Η ορατότητα περιορίζεται στα 10 μέτρα και ούτε ένα αυτοκίνητο δεν βρίσκεται κοντά να μας καθησυχάσει με την παρουσία του. Σε πολλά σημεία δεν ξεχωρίζεις τον ουρανό απο την γη! Το χιόνι δυναμώνει, τα πάντα είναι ολόασπρα και βλέπουμε ένα σπιτάκι εκεί στην μέση του πουθενά. Μια πανέμορφη εικόνα…


Κατορθώνουμε






Σταματάμε για έναν καφέ στο Grundarfjordur, ένα παραθαλάσσιο χωριό 850 κατοίκων. Μια μικρή βόλτα και συνεχίζουμε τον δρόμο μας καθώς ο χρόνος είναι όπως πάντα αμείλικτος. Γοητευτικά ψαροχώρια βρίσκονται διάσπαρτα κατά μήκος της Βορειοατλαντικής ακτογραμμής.









Συνεχίζουμε στον δρόμο 54, χανόμαστε στις εικόνες. Μόλις 30 λεπτά πριν την δύση του ηλίου, φτάνουμε επιτέλους στο Stykkisholmur, το χωριό 1200 κάτοικων στο οποίο θα διανυκτερεύσουμε. Στο λιμάνι ανεβαίνουμε στον λόφο από τον οποίο μπορούμε να δούμε την γειτονία από ψηλά. Εκεί βρίσκεται ο κατακόκκινος και κοντόχοντρος φάρος της περιοχής. Ενδιαφέρουσα θέα με την νύχτα να πλησιάζει... Κοιτάζω προς τον βορρά και αναρωτίεμαι εαν θα πάω ποτέ πιο κοντά στην αρτική!








Μια καλή επιλογή εδώ είναι το Comfort Guest House, με κόστος 55 ευρώ χωρίς πρωινό για το δίκλινο, το φθηνότερο που μπορέσαμε να βρούμε στην περιοχή. Το βράδυ βγήκαμε κάποιες φορές έξω από το δωμάτιο μας, με την ελπίδα ότι το Βόρειο σέλας θα αχνοφαίνεται κάπου εκεί πάνω. Αργότερα αποφασίζουμε να κάνουμε 6-7 χλμ με το όχημα μας, μέχρι να βρούμε ένα σκοτεινό σημείο για να αυξήσουμε τις πιθανότητες μας. Μετά από 1 ώρα και ηττημένοι από το κρύο και την κούραση αποφασίζουμε να επιστρέψουμε στο ξενοδοχείο μας.
Προσοχή, στην Ισλανδία είναι αμείλικτοι με το ποτό και την οδήγηση και πολύ καλά κάνουν. Οπότε αλκοόλ μόνο αφού αφήσουμε το αυτοκίνητο μας. Είπαμε να το ρίξουμε έξω, τρώμε noodles στα οποία απλά προσθέτεις ζεστό νερό (αυτά είναι) και απολαμβάνουμε την μπύρα μας καταστρώνοντας την επόμενη μέρα…
Ο Μορφέας έρχεται ξανά, παίρνει την Α, το σκέφτεται, με κλωτσάει για να σιγουρευτεί ότι δεν θα κοιμηθώ απόψε και με αφήνει εκεί να τον περιμένω μάταια…

Last edited: