BASILISPAP
Member
- Μηνύματα
- 622
- Likes
- 3.518
- Επόμενο Ταξίδι
- Απο εδώ και από εκεί...
- Ταξίδι-Όνειρο
- ΝΖηλανδία,Περού,Κιργιστάν
Ημέρα 10 – 110 χλμ
Μετα από έναν αναζωογονητικό ύπνο πάμε στην πολύ όμορφη τραπεζαρία (με τζαμαρία τριγύρω) όπου και τρώμε το πλούσιο πρωινό μας. Είναι η πρώτη μέρα όπου είμαστε σχετικά χαλαροί καθώς έχουμε να κάνουμε λίγα χιλιόμετρα αλλά με πολλά αξιοθέατα.
Αφήνουμε πίσω μας το ξενοδοχείο για να προλάβουμε την όμορφη ανατολή του ηλίου και ανεβαίνουμε στον μικρό λόφο στον οποίο βρίσκεται η γνωστότερη μορφή του χωριού. Εκεί δίπλα στην εκκλησιά, βρίσκεται μια νύφη με ξώπλατο και ένας γαμπρός με κουστούμι καθώς ένα συνεργείο παλεύει για ποιοτικές γαμήλιες φωτογραφίες. Υποθέτουμε ότι κάποιο Ασιατικό περιοδικό μόδας έχει επιλέξει το μέρος και την ημέρα. Ξώπλατο στον παγωμένο αέρα για τουλάχιστον 30 λεπτά όσο ήμασταν και εμείς εκεί. Η θερμοκρασία βρίσκεται στους -10 βαθμούς κελσίου! Αχ, τι τραβάμε και εμείς τα μοντέλα!

Πρώτη στάση η παγκοσμίου φήμης, μάυρη και παγωμένη παράλια Reynisfjara με τις εντυπωσιακές εξάγωνες στήλες από βασάλτη. Έχει ψηφιστεί στο top10 των μη-τροπικών παραλιών στον κόσμο, από το National Geographic. Οι βράχοι που εξέχουν απο το νερό, ονομάζονται Reynisdrangar. Ένα πουλί αψηφώντας το κρύο και τον κίνδυνο, παραμένει δίπλα στο κύμα και βρέχεται από την φορτουνιασμένη θάλασσα. Το φως σε συνδυασμό με το περιβάλλον με έκανε να νίωθω πως βρίσκομαι σε άλλο πλανήτη!
Η συγκεκριμένη παραλία είναι γνωστή για τα πελώρια και ακανόνιστα κύματα τα οποία μπορούν να παρασύρουν το ανυποψίαστο θύμα τους. Για αρκετά λεπτά φτάνουν μέχρι ένα σημείο και ξαφνικά το επόμενο κύμα θα ανεβεί μερικά μέτρα παραπάνω. Τα τελευταία χρόνια έχουν υπάρξει κάποια ατυχήματα και θανάτοι από αυτά τα πονηρά, οπως τα έχουν ονομάσει, κύματα. Πινακίδες προειδοποιούν για το γεγονός, αλλά ο τουρίστας έχει πληρώσει και θέλει να δει.
Κοιτάξτε κάτι χωρίς τραυματισμούς, δεν μπορείς να τα βάλεις με την φύση:

Η θεά από το Dyrholaey είναι πολύ όμορφη, περπατάς λιγάκι και αλλάζει συνεχώς. Υπάρχει μια αψίδα με μια τρύπα μέσα στον βράχο. Από εδώ ψηλά συνειδητοποιείς την τρομερή δύναμη του Ατλαντικού ωκεανού. Δυστυχώς το τσουχτερό κρύο δεν μας άφησε να απολαύσουμε την στιγμή στο έπακρο.

Δεν πήγαμε στο κατεστραμμένο Αμερικανικό αεροπλάνο DC3 που λόγω καυσίμου κατέπεσε σε ένα χωράφι πριν από πολλά χρόνια, ευτυχώς χωρίς να υπάρξουν θύματα. Για να το δεις πρέπει είτε να περπατήσεις για συνολικά 6χλμ είτε να πληρώσεις αδρά (περί τα 20 ευρώ) το άτομο για να μεταφερθείς με ένα μικρό λεωφορείο.
Από ντόπιους πήραμε τις πληροφορίες μας και αποφασίσαμε να μην πάμε, πιθανόν πριν από χρόνια να άξιζε. Τώρα είναι γεμάτο instagrammers που κατακλύζουν τον χώρο και στριμώχνονται προκειμένου να βγάλουν την τέλεια φωτογραφία στην οποία όλοι προσπαθούν να φαίνονται ολομόναχοι στο πουθενά, αλλά στην πραγματικότητα δεν ισχύει τίποτα από όλα αυτά…
Λίγες μέρες πριν το ταξίδι μας είχαμε ενημερωθεί ότι 2 Κινέζοι τουρίστες βρέθηκαν νεκροί, εκεί στο πλάι του δρόμου. Οι εκτιμήσεις των αρχών είναι ότι υποτίμησαν τον καιρό και πέθαναν από το κρύο!

Είχα διαβάσει για κάποιον καταρράκτη, τον Kvernufoss ο οποίος είναι σχετικά άγνωστος καθώς δεν είδαμε αναφορά του στον οδηγό Rough Guide αλλά ούτε και στα περισσότερα sites. Δεν είναι πασιφανές για το πως θα τον βρεις, απλά προσπερνάς (με τα πόδια) το μουσείο Skogar και συνεχίζεις. Νιώθεις ότι πας σε άσχετο σημείο, αλλά προχωράς και σε 700 μέτρα θα τον έχεις μπροστά σου. Λένε ότι υπάρχουν πάρα πολλοί καταρράκτες στην χώρα, κάπου αναφέρονται απο 2 εώς και 10 χιλιάδες.
Στην μια ώρα που παραμείναμε στην περιοχή, είδαμε μόλις 4-5 άλλα άτομα. Ήταν μια πολύ όμορφη μικρή περιπέτεια καθώς νιώθεις ότι ανακαλύπτεις κάτι, ότι κερδίζεις αυτό που βλέπεις και δεν σου δίνετε στο πιάτο! Περάσαμε από πίσω από τον καταρράκτη, το νερό του χύνεται μπροστά σου και δημιουργεί ένα μικρό ποτάμι καθώς και παγοκρυστάλλους διαφόρων σχημάτων. Πουλιά κουρνιάζουν στους βράχους… Τα πάντα γλιστράνε, ευτυχώς και πάλι που έχουμε τα καρφιά στα παπούτσια μας!

Επιστρέφουμε πίσω και σε 1χλμ παραδίπλα βρίσκεται ο πασίγνωστος Skógafoss, ένας καταρράκτης 60 μέτρων. Αν θες μπορείς να ανέβεις τα 370 σκαλοπάτια και να βρεθείς από πάνω του, να δεις τα πάντα από ψηλά. Έτσι μεγάλος, επιβλητικός και εύκολα προσβάσιμος που είναι, μαζεύει μπόλικο κόσμο.

Δεν σταματήσαμε στην δωρεάν πισίνα Seljavallalaug, με ζεστό νερό λόγω των πολλών αξιοθέατων αλλά περισσότερο λόγω του κρύου. Ίσως σε μια άλλη ζωή, ίσως σε μια άλλη εποχή!
Όλα είναι πολύ όμορφα αλλά θα ήθελα να τα δω και χωρίς χιόνι, με τα βρύα να καλύπτουν τα πάντα και κάποια λουλούδια να ξεφυτρώνουν από εδώ και εκεί. Στεναχωριέμαι ξέροντας ότι εκεί δίπλα έχει τρομερά τοπία και πεζοπορίες τα οποία δεν μπορέσαμε να δούμε, όπως το nauthusagil κτλ. Από την άλλη πάντα θα ισχύει αυτό, όπως λέει και η μητέρα μου, πάντα θέλεις να δεις τι υπάρχει στην επόμενη γωνία…
Φτάνουμε στο πάρκινγκ του καταρράκτη Seljalandfoss, κάπου 100 άτομα βρίσκονται διάσπαρτα και νιώθουμε ήδη ότι έχει πολυκοσμία. Έχοντας συνηθίσει στα βόρεια της χώρας, τώρα μας κακοφαίνεται.. Το μονοπάτι για να βρεθούμε από πίσω του δυστυχώς είναι κλειστό λόγω παγετού. Τι κρίμα…


Συνεχίζουμε με τα ποδιά και μετα από ένα 15λεπτο χαλαρό περπάτημα, βρισκόμαστε στην είσοδο για τον «κρυφό» καταρράκτη Gljufrafoss. Βρίσκεται μέσα σε ένα μικρό φαράγγι, έναν κυκλικό βράχο με ανοιχτή την οροφή και είναι μεγάλο δέλεαρ για εμένα.
Εδώ για να κρατήσουν το μέρος προσβάσιμο σε λίγους (και καλούς
) αλλά και για να διατηρηθεί το φυσικό τοπίο, έχουν τοποθετηθεί κάποιες διάσπαρτες πέτρες πάνω στις οποίες πρέπει να πατήσεις. Υπάρχουν μεγάλες πιθανότητες να βρέξεις τα πόδια σου, την πρώτη φορά πήγα μόνος και τα κατάφερα χωρίς να βραχώ. Μπαίνω μέσα, τριγύρω βρύα, πάνω βλέπεις το φως, ο ήχος από το νερό που πέφτει από ψηλά είναι εκκωφαντικός…
Ενθουσιάζομαι, βγαίνω για να πείσω τους υπόλοιπους να με ακολουθήσουν και με χαρά βλέπω την Α να έρχεται. Κρατώντας το χέρι της, γλιστράω και βρέχω το ένα πόδι. Δεν με πείραξε ιδιαίτερα, έχουμε αυτοκίνητο και ρούχα. Εκεί μέσα βρίσκονται μόλις 3-4 άτομα και ανεβαίνουμε σε έναν βράχο για την φωτογραφία κάτω από τον καταρράκτη, ο οποίος καταβρέχει τα πάντα. Ρούχα, φωτογραφικές, κινητά, αλλά δεν πειράζει. Είναι πανέμορφα, από τις πιο ιδιαίτερες στιγμές μου στην Ισλανδία.

Περνάμε κοντά από το ηφαίστειο Eyjafjallajökull (σε προκαλώ να πεις το όνομα του, 3 φορές στα γρήγορα), αυτό που το 2010 είχε παραλύσει την μισή Ευρώπη με την έκρηξη του.
Ο καιρός προβλέπεται ιδιαίτερα κακός, η μισή χώρα είναι αποκλεισμένη. Όλη η βόρεια πλευρά και ότι αφήνουμε πίσω μας βρίσκεται χωρίς συγκοινωνία! Απροσπέλαστοι δρόμοι παντού, ήμασταν πάρα πολύ τυχεροί!!
Φτάνουμε στο Hvolsvöllur και θα μείνουμε στο Eldstó art café guesthouse, μια καλή επιλογή για τα λεφτά που είμαστε διατεθειμένοι να δώσουμε. Μόλις 88 ευρώ για ένα τρίκλινο με κοινό μπάνιο και ένα μικρό πρωινό, δεν έχουμε κανένα παράπονο. Ο λόγος που μείναμε σε αυτό το χωριό 1000 κατοίκων ήταν για ασφάλεια, εάν χάναμε μια μέρα λόγω καιρού θα βγάζαμε από το πρόγραμμα το συγκεκριμένο μέρος. Τελικά δεν χρειάστηκε να αλλάξουμε τίποτα.

Στο εστιατόριο του ξενοδοχείου, μια ζεστή σούπα (και δωρεάν ξαναγέμισμα) θα φουσκώσει τα άδεια στομάχια μας, στην συνέχεια μια μπύρα βυθισμένη στο χίονι θα μας συνεφέρει. Η βραδία έκλεισε με σερφάρισμα και σχεδίαση της αυριανής μέρας. Ήρθε η ώρα για ύπνο, κλείστε τα φωτά ρε παιδιά…
Μετα από έναν αναζωογονητικό ύπνο πάμε στην πολύ όμορφη τραπεζαρία (με τζαμαρία τριγύρω) όπου και τρώμε το πλούσιο πρωινό μας. Είναι η πρώτη μέρα όπου είμαστε σχετικά χαλαροί καθώς έχουμε να κάνουμε λίγα χιλιόμετρα αλλά με πολλά αξιοθέατα.
Αφήνουμε πίσω μας το ξενοδοχείο για να προλάβουμε την όμορφη ανατολή του ηλίου και ανεβαίνουμε στον μικρό λόφο στον οποίο βρίσκεται η γνωστότερη μορφή του χωριού. Εκεί δίπλα στην εκκλησιά, βρίσκεται μια νύφη με ξώπλατο και ένας γαμπρός με κουστούμι καθώς ένα συνεργείο παλεύει για ποιοτικές γαμήλιες φωτογραφίες. Υποθέτουμε ότι κάποιο Ασιατικό περιοδικό μόδας έχει επιλέξει το μέρος και την ημέρα. Ξώπλατο στον παγωμένο αέρα για τουλάχιστον 30 λεπτά όσο ήμασταν και εμείς εκεί. Η θερμοκρασία βρίσκεται στους -10 βαθμούς κελσίου! Αχ, τι τραβάμε και εμείς τα μοντέλα!








Πρώτη στάση η παγκοσμίου φήμης, μάυρη και παγωμένη παράλια Reynisfjara με τις εντυπωσιακές εξάγωνες στήλες από βασάλτη. Έχει ψηφιστεί στο top10 των μη-τροπικών παραλιών στον κόσμο, από το National Geographic. Οι βράχοι που εξέχουν απο το νερό, ονομάζονται Reynisdrangar. Ένα πουλί αψηφώντας το κρύο και τον κίνδυνο, παραμένει δίπλα στο κύμα και βρέχεται από την φορτουνιασμένη θάλασσα. Το φως σε συνδυασμό με το περιβάλλον με έκανε να νίωθω πως βρίσκομαι σε άλλο πλανήτη!
Η συγκεκριμένη παραλία είναι γνωστή για τα πελώρια και ακανόνιστα κύματα τα οποία μπορούν να παρασύρουν το ανυποψίαστο θύμα τους. Για αρκετά λεπτά φτάνουν μέχρι ένα σημείο και ξαφνικά το επόμενο κύμα θα ανεβεί μερικά μέτρα παραπάνω. Τα τελευταία χρόνια έχουν υπάρξει κάποια ατυχήματα και θανάτοι από αυτά τα πονηρά, οπως τα έχουν ονομάσει, κύματα. Πινακίδες προειδοποιούν για το γεγονός, αλλά ο τουρίστας έχει πληρώσει και θέλει να δει.
Κοιτάξτε κάτι χωρίς τραυματισμούς, δεν μπορείς να τα βάλεις με την φύση:





Η θεά από το Dyrholaey είναι πολύ όμορφη, περπατάς λιγάκι και αλλάζει συνεχώς. Υπάρχει μια αψίδα με μια τρύπα μέσα στον βράχο. Από εδώ ψηλά συνειδητοποιείς την τρομερή δύναμη του Ατλαντικού ωκεανού. Δυστυχώς το τσουχτερό κρύο δεν μας άφησε να απολαύσουμε την στιγμή στο έπακρο.






Δεν πήγαμε στο κατεστραμμένο Αμερικανικό αεροπλάνο DC3 που λόγω καυσίμου κατέπεσε σε ένα χωράφι πριν από πολλά χρόνια, ευτυχώς χωρίς να υπάρξουν θύματα. Για να το δεις πρέπει είτε να περπατήσεις για συνολικά 6χλμ είτε να πληρώσεις αδρά (περί τα 20 ευρώ) το άτομο για να μεταφερθείς με ένα μικρό λεωφορείο.
Από ντόπιους πήραμε τις πληροφορίες μας και αποφασίσαμε να μην πάμε, πιθανόν πριν από χρόνια να άξιζε. Τώρα είναι γεμάτο instagrammers που κατακλύζουν τον χώρο και στριμώχνονται προκειμένου να βγάλουν την τέλεια φωτογραφία στην οποία όλοι προσπαθούν να φαίνονται ολομόναχοι στο πουθενά, αλλά στην πραγματικότητα δεν ισχύει τίποτα από όλα αυτά…
Λίγες μέρες πριν το ταξίδι μας είχαμε ενημερωθεί ότι 2 Κινέζοι τουρίστες βρέθηκαν νεκροί, εκεί στο πλάι του δρόμου. Οι εκτιμήσεις των αρχών είναι ότι υποτίμησαν τον καιρό και πέθαναν από το κρύο!


Είχα διαβάσει για κάποιον καταρράκτη, τον Kvernufoss ο οποίος είναι σχετικά άγνωστος καθώς δεν είδαμε αναφορά του στον οδηγό Rough Guide αλλά ούτε και στα περισσότερα sites. Δεν είναι πασιφανές για το πως θα τον βρεις, απλά προσπερνάς (με τα πόδια) το μουσείο Skogar και συνεχίζεις. Νιώθεις ότι πας σε άσχετο σημείο, αλλά προχωράς και σε 700 μέτρα θα τον έχεις μπροστά σου. Λένε ότι υπάρχουν πάρα πολλοί καταρράκτες στην χώρα, κάπου αναφέρονται απο 2 εώς και 10 χιλιάδες.
Στην μια ώρα που παραμείναμε στην περιοχή, είδαμε μόλις 4-5 άλλα άτομα. Ήταν μια πολύ όμορφη μικρή περιπέτεια καθώς νιώθεις ότι ανακαλύπτεις κάτι, ότι κερδίζεις αυτό που βλέπεις και δεν σου δίνετε στο πιάτο! Περάσαμε από πίσω από τον καταρράκτη, το νερό του χύνεται μπροστά σου και δημιουργεί ένα μικρό ποτάμι καθώς και παγοκρυστάλλους διαφόρων σχημάτων. Πουλιά κουρνιάζουν στους βράχους… Τα πάντα γλιστράνε, ευτυχώς και πάλι που έχουμε τα καρφιά στα παπούτσια μας!










Επιστρέφουμε πίσω και σε 1χλμ παραδίπλα βρίσκεται ο πασίγνωστος Skógafoss, ένας καταρράκτης 60 μέτρων. Αν θες μπορείς να ανέβεις τα 370 σκαλοπάτια και να βρεθείς από πάνω του, να δεις τα πάντα από ψηλά. Έτσι μεγάλος, επιβλητικός και εύκολα προσβάσιμος που είναι, μαζεύει μπόλικο κόσμο.





Δεν σταματήσαμε στην δωρεάν πισίνα Seljavallalaug, με ζεστό νερό λόγω των πολλών αξιοθέατων αλλά περισσότερο λόγω του κρύου. Ίσως σε μια άλλη ζωή, ίσως σε μια άλλη εποχή!
Όλα είναι πολύ όμορφα αλλά θα ήθελα να τα δω και χωρίς χιόνι, με τα βρύα να καλύπτουν τα πάντα και κάποια λουλούδια να ξεφυτρώνουν από εδώ και εκεί. Στεναχωριέμαι ξέροντας ότι εκεί δίπλα έχει τρομερά τοπία και πεζοπορίες τα οποία δεν μπορέσαμε να δούμε, όπως το nauthusagil κτλ. Από την άλλη πάντα θα ισχύει αυτό, όπως λέει και η μητέρα μου, πάντα θέλεις να δεις τι υπάρχει στην επόμενη γωνία…
Φτάνουμε στο πάρκινγκ του καταρράκτη Seljalandfoss, κάπου 100 άτομα βρίσκονται διάσπαρτα και νιώθουμε ήδη ότι έχει πολυκοσμία. Έχοντας συνηθίσει στα βόρεια της χώρας, τώρα μας κακοφαίνεται.. Το μονοπάτι για να βρεθούμε από πίσω του δυστυχώς είναι κλειστό λόγω παγετού. Τι κρίμα…







Συνεχίζουμε με τα ποδιά και μετα από ένα 15λεπτο χαλαρό περπάτημα, βρισκόμαστε στην είσοδο για τον «κρυφό» καταρράκτη Gljufrafoss. Βρίσκεται μέσα σε ένα μικρό φαράγγι, έναν κυκλικό βράχο με ανοιχτή την οροφή και είναι μεγάλο δέλεαρ για εμένα.
Εδώ για να κρατήσουν το μέρος προσβάσιμο σε λίγους (και καλούς
Ενθουσιάζομαι, βγαίνω για να πείσω τους υπόλοιπους να με ακολουθήσουν και με χαρά βλέπω την Α να έρχεται. Κρατώντας το χέρι της, γλιστράω και βρέχω το ένα πόδι. Δεν με πείραξε ιδιαίτερα, έχουμε αυτοκίνητο και ρούχα. Εκεί μέσα βρίσκονται μόλις 3-4 άτομα και ανεβαίνουμε σε έναν βράχο για την φωτογραφία κάτω από τον καταρράκτη, ο οποίος καταβρέχει τα πάντα. Ρούχα, φωτογραφικές, κινητά, αλλά δεν πειράζει. Είναι πανέμορφα, από τις πιο ιδιαίτερες στιγμές μου στην Ισλανδία.




Περνάμε κοντά από το ηφαίστειο Eyjafjallajökull (σε προκαλώ να πεις το όνομα του, 3 φορές στα γρήγορα), αυτό που το 2010 είχε παραλύσει την μισή Ευρώπη με την έκρηξη του.
Ο καιρός προβλέπεται ιδιαίτερα κακός, η μισή χώρα είναι αποκλεισμένη. Όλη η βόρεια πλευρά και ότι αφήνουμε πίσω μας βρίσκεται χωρίς συγκοινωνία! Απροσπέλαστοι δρόμοι παντού, ήμασταν πάρα πολύ τυχεροί!!
Φτάνουμε στο Hvolsvöllur και θα μείνουμε στο Eldstó art café guesthouse, μια καλή επιλογή για τα λεφτά που είμαστε διατεθειμένοι να δώσουμε. Μόλις 88 ευρώ για ένα τρίκλινο με κοινό μπάνιο και ένα μικρό πρωινό, δεν έχουμε κανένα παράπονο. Ο λόγος που μείναμε σε αυτό το χωριό 1000 κατοίκων ήταν για ασφάλεια, εάν χάναμε μια μέρα λόγω καιρού θα βγάζαμε από το πρόγραμμα το συγκεκριμένο μέρος. Τελικά δεν χρειάστηκε να αλλάξουμε τίποτα.


Στο εστιατόριο του ξενοδοχείου, μια ζεστή σούπα (και δωρεάν ξαναγέμισμα) θα φουσκώσει τα άδεια στομάχια μας, στην συνέχεια μια μπύρα βυθισμένη στο χίονι θα μας συνεφέρει. Η βραδία έκλεισε με σερφάρισμα και σχεδίαση της αυριανής μέρας. Ήρθε η ώρα για ύπνο, κλείστε τα φωτά ρε παιδιά…
Last edited: